Ale musi być rozdzielone jakoś zwrotnica wahacz a trzyma to sworzen na 3 srubach jesli one sa odkrecone to zbieżność jest do ustawienia. A jak rozdzielisz na sworzniu?
ie miałem nic konkretnego pod ręką i późno było ale chyba chciałem zrobić to co piszesz, wziąłem rurkę co popuszczałem wcześniej śruby i chciałem wahacz pchać ku dołowi, żeby nakrętka doszła do zwrotnicy, ale nijak mi to sżło Weź kawałek drążka i dopychaj wahacz do zwrotnicy (podnoś wahacz do góry) aby sworzeń się zacisnął w zwrotnicy co umożliwi Ci...
W seicento sworzeń jest zintegrowany z wahaczem w sposób nierozłączny.
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Witam Może to coś Ci wyjaśni [url=http://www.zssplus.pl/www_publikacj... Koło nie „lata no boki” bo zwrotnica jest u góry połączona z amortyzatorem. Gdyby mocowanie zwrotnicy do wahacza nie było mobilne to zawieszenie nie mogło by prawidłowo pracować Pozdrawiam
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
Teraz będziesz już wiedział (zapłacisz za geometrię), że do demontażu wahacza wybija się swożeń ze zwrotnicy. Te w Google to oryginały ?
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Serio? A ile razy wywala się np zwrotnicę do wahacza, czy półosi? A fajniej i wygodniej sobie drążki kierownicze odpiąć bezkolizyjnie? Bo są dobre. Nie ma uniwersalnego rozwiązania. Czasem trzeba "Adasia", czasem palnik, a czasem ściągacz. Po prostu mówię że nie zawsze da się zgodnie ze sztuką, z różnych powodów. Ale uważać trzeba, bo można się zdziwić.
Od 500 zł w górę, nie podałeś jaki wehikuł więc nie wiadomo ile roboty.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Jeśli występują wibracje to przejrzyj się luzom na zwrotnicach i wahaczach. Niekiedy trzeba je kasować przez dołożenie podkładek. Wyważarkę można zrobić dość prostym sposobem, tylko wymaga dokładności
Na pewno będzie się różnił tuleją P kształtną, inaczej nabita. A tak wahacze są w zasadzie identyczne. Tylko zwróć uwagę że w modelu 306 w 1998 roku zmienili sworzeń wahacza na rozmiar 18 z 16, a co za tym idzie także zwrotnicę.
Przy wymianie łożyska musiałem zdemontować wahacz Po co?? Wymontuj zwrotnicę, zamontuj wahacz a po nim dopiero zwrotnicę.
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Często się też zwrotnice wyginały po takiej przygodzie.
Pewnie zbieżność zrobiona a pochylenie złe, tyle że o ile dobrze pamiętam tam nie jest regulowane, więc albo coś krzywe(zwrotnica, wahacz, mocowanie wahacza) albo amortyzator tak zużyty.
Witam, okazało się, że to simerbloki/tuleje w wahaczu zwrotnicy zostały wymienione i ucichło, ale słychać jedno stuknięcie na zwalniaczach prędkości.
Problem rozwiązany. Wahacze za krótkie. Oryginał ok.
Już ci zwracałem uwagę byś nie pisał bzdur Spokojnie bo się rozpłaczesz :D Dodano po 18 Marcinzabrze napisał: będzie krzywy i dlatego zły kąt? możliwe Nie słuchaj bzdur- żeby uszkodzony wahacz zmienił kąt zwrotnicy w sposób jak u Ciebie (pochylenie koła do środka auta), wahacz musiał by się wydłużyć-takie rzeczy tylko w trolowniach
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
Za 300 zł można kupić zwrotnice razem z wahaczami i amortyzatorem. Albo zwrócić poprzednią, skoro jest uszkodzona i wziąć następną. Nowa to marnotrastwo pieniędzy.
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
W beemce. miałeś łatwiej bo skrzynia wzdłużna, brak półosi do wymontowania itd. Tutaj trzeba odkręcić półosie, odłączyc zwrotnice od wahaczy, podwiesić albo podeprzeć silnik. Nie wiem jak w Nemo, w niektórych autach trzeba zdemontować sanie bo inaczej skrzynia nie wyjdzie.
Nie trzeba, chodzi tylko o to, żeby rozpiąć połączenie zwrotnica- wahacz Dodano po 1 A do zaciśnięcia nowych opasek wystarczą po prostu staromodne obcęgi
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
w Fabii wygląda tak Pożycz mu jeszcze ściągacz do sprężyn to zrobi jak na filmie. Trzeba rozpiąć sworzeń i wysunąć przegub z piasty bo inaczej nie da rady wysunąć amortyzatora ze zwrotnicy (wahacz mu nie pozwoli) I trzeba podnieść cały przód, jak podniesiesz tylko jedną stronę to zapomnij o wymianie.
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
(at)robokop za kilka tysięcy e36 to może kupić rozbite, zgnite, albo dojechane. Dobre od 10 wzwyż ale z kolei byłoby szkoda przerabiać na jakiś wynalazki do upalania po polach... I nie napisałem "dopracowane" tylko "w miarę dopracowane" czyli takie, którym już jakoś pojeździ a na pewno byłoby o niebo zwinniejsze niż konstrukcja z kawałków kilku aut,...
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Tak dobrze rozumiesz. Tego ustawić się nie da. Masz coś skrzywionego. McPerson, zwrotnica, lub wahacz. Tego gołym okiem nie zobaczysz. Widzisz mam od nowość auto, które pożyczyłem kuzynowi. Oddał po 2 miesiącach i jak u ciebie było przesunięcie Jeszcze nie mam czasu się za to zabrać do końca. Na razie przesunąłem cały wózek. Niewiele to dało i tak jest...
Okazało się, że przyczyną stuków był sworzeń wahacza (zwrotnicy)
Wymiana na zwrotnice i wahacze aluminiowe ma sens jeśli zostaną zastosowane elementy mocowania wahaczy C 14 - C15 i C16- C17 aluminiowe.
Cóż. Byłem ponownie sprawdzono ponownie geometrię w mojej obecności, wyjaśniono że takie przesunięcie jest w normie i nie należy tego na siłę korygować. Jeśli chcę mogą próbować belką ruszyć ale skoro belka u mnie jest idealnie prosta i w dziurach fabrycznych idealnie osadzona to bez sensu. Cóż. Odpuściłem więc. Nie wiem czy fabrycznie też było przesunięcie...
Witam, Muszę przykręcić zwrotnicę ze sworzniem wahacza do samego wahacza ale wahacz jest odchylony zbyt wysoko do góry i dociskanie go ręką w dół aby naprowadzić śruby na otwory sworznia wahacza wymaga zbyt wiele siły. Dodam że sworzeń był już przykręcony do wahacza ale nie mogę go teraz przykręcić z powrotem. Co mogę zrobić w tej sytuacji ? Proszę...
Zbieżnością nie kasujemy ściągania auta, do tego jest geometria. Choć w lagunie brak jest fabrycznych punktów do regulacji geometrii to luzy jakie są na śrubach zwrotnicy, mocowania sworznia wahacza czy jak kolega hanzohazashi wspomniał mocowanie tylnej belki powinno wystarczyć do ustawienia geometrii. Zmiana pochylenia przedniego koła ma śrubach mocowania...
Nie wiem czy skręciłeś półoś z piastą, i czy zalałeś już skrzynie (a to byłby błąd). Możesz trochę odsunąć zwrotnicę żeby wahacz wskoczył, i półoś tez wejdzie na swoje miejsce. A piastą zawsze pokręcić możesz.
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
Możemy to wróżyć. Wahacz, zwrotnica, drążek kierowniczy, przekładnia kierownicza - i mogą być to różnice, których nie widać bez znajomości tematu. Urwać się nic nie powinno, ale do mechanika lepiej pojedź.
Jak to "nie ma"? A śruby Mc Pherson'a. Nawet serwis w swojej ofercie posiada 11 gdyby oryginalne już "nie mogły". Sworzeń wahacza sprawdź z tymi tulejami. Tam jeszcze na dole, mocowanie sworznia zwrotnicy do wahacza - czasem zdarzały się rozpiłowane otwory, dla regulacji.
Sprawdź czy spręzyna w zawieszeniu nie jest pęknieta, oraz najlepiej porównaj jednakowość przednich amorów ze sprezynami, 3cm to znaczna róznica. Co do kąta pochylenia koła strony prawej - może być kiepskiej jakości zamiennik wahacza dolnego prostego (któregoś z/lub obu wahaczy gornych) albo skrzywiona zwrotnica - dla pewności zmierzył bym rozstaw kielichów...
Byłem na diagnostyce i nic nie wyłapał żadnego luzu,czy jest możliwe że diagnosta tak do konca nie wyłapie luzu na zwrotnicy czyli tego co piszecie łożysko zwrotnicy. Dodano po 10 Mam pytanie ,czy te łóżysko zwrotnicy to inaczej mam wymienić ten sworzen dolny wahacza czy występuje też łożysko zwrotnicy
Odgięta kolumna, zwrotnica czy wahacz to wyjdą na stacji przy sprawdzaniu, a tu kolega pisze, że geometria ok. Przesunięte z jednej strony sanki to na szybko można sprawdzić ustawiając koła idealnie na wprost i zmierzyć miarą np odległość krawędzi felg przód-tył na wysokości piast. Przydałoby się zdjęcie opony, ale i tu wraca: z oponami zimowymi nie...
Mocowanie wahacza so sanek 85 nm sworzeń do zwrotnicy 32 nm
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
Chodzi ci o wahacze i zwrotnice. Na pierwszy zdjęciu to jest praktycznie identyczne rozwiązanie układu kierowniczego jak na pierwszym.
Jeżeli łożysko całe to nie ma prawa. Ile się przesunie zwrotnica przy opuszczaniu auto to tyle powinno też przesunąć się koło.
Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania . Pytanie. Jak wyjąłeś amortyzator ze zwrotnicy .?
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem .
Witam! Do kompletu do tej zwrotnicy potrzebne są jeszcze: łącznik wahaczy,sworzeń zwrotnicy,łożysko oporowe zwrotnicy,podkładki dystansowe( kilka sztuk),wąs zwrotnicy(potrzebny do przykręcenia końcówki drążka)Oczywiście na obie strony wszystko razy dwa.Z łącznika wahaczy trzeba odciąć niepotrzebną część dolną i górną,a środkową przyspawać do belki(najlepiej...
z jakim momentem powinna być dokręcona śruba która przechodzi przez zwrotnice i blokuje sworzeń wahacza przed wypadnięciem. Ksiażkowo to jest podane 30 Nm
Ja bym sprawdził najpierw czy końcówki drążków wraz z drążkami nie są zużyte, łączniki stabilizatora, sworznie, czy nie ma luzów w gniazdach w zwrotnicy, tuleje na wahaczach i na końcu zrobił bym geometrię. Jeżeli tu wszystko będzie ok to znaczy że było bardzo duże uderzenie i nic z tym nie zrobisz.
Wymieniając zwrotnicę niestety.
No pewnie że widać - 5 stopni różnicy w pochyleniu osi sworznia zwrotnicy. Masz prawdopodobnie samochód powypadkowy gdzie przywrócenie prawidłowych ustawień odbyło się poprzez rozpiłowanie mocowań sworznia, ewentualnie wahacz/zwrotnica od niewłaściwego pojazdu.
Muszę wymienić sworznie obu zwrotnic w k-10. Praktycznie najlepiej całe wahacze. Mechanik stwierdził, że jedna ze zwrotnic jest od innego pojazdu, więc wahacz od k-10 nie będzie pasować. Najlepiej wg mnie byłoby kupić zwrotnice używane od k-11. Wymiana sworzni bezproblemowa. Chciałbym nawiązać kontakt z osobą, która montowała już te zwrotnice. Chodzi...
(at)johny222 To już dawno miało wyskoczyć jak z procy przecież to nie ciężarówka czy dostawczy Master że idzie ciężko to tylko Seicento tam tak małe sworznie. Obstukaj dokładnie tą zwrotnice. Cudów nie ma.
Witam. lepiej dokładnie sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś najprawdopodobniej niewłaściwie zamontowałeś sworzeń wahacza w zwrotnicy jeżeli jest dobrze to napisz co demontowałeś do tej wymiany.
Ja ostatnio tj. po wymianie wahaczy z przodu, miałem to samo. U mnie (po dość długich poszukiwaniach) okazało się, że czujnik z przodu z lewej po potraktowaniu zwrotnicy młotkiem (czyt. wymianie wahaczy :D) odsunął się. A stało się tak dlatego, że montowany on jest nie "na stałe" do zwrotnicy (przykręcony) tylko wciśnięty jest on w miedzianą tulejkę...
Witaj! Kąt pochylenia koła 1/+-20 /5,6mm podkładki wahacza górnego kąt wyprzedzenia zwrotnicy 9/+- 1 kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 5.30 zbieżność kół 0..2mm zbieżność kół tylnych pod obciążeniem 0...25 /0...4mm/
Wahacz zamontowałem bez najmniejszych problemów, zwrotnicę też (pisałem wcześniej gałka,ale myślałem o zwrotnicy,to ten element co wchodzi do wahacza od strony koła). Czyli został mi jeszcze amortyzator,wybuduję go jutro i sprawdzę(kiedyś już wymieniałem to nie powinno być problemów. Dzięki, jutro napisze czy to wina tego amortyzatora.
Witam, czy ktoś może podać momenty dokręcenia zawieszenia, w Mercedesie C klasa (w204, S204), chodzi o śruby wahaczy przód, tulejki wahacza, śruba fi 14mm, nakrętka sworznia wahacza, oraz śrub amortyzatora do zwrotnicy, dwie fi 12mm i jedna śruba fi 14mm
-Opony będą lipnie wygladać --- Chciałem kupić na próbę 2 sztuki ewentualnie dać na przód jeśli nie będą pasować wizualnie , myślę jednak że jest to tylko 650 cm i boję się iż przy duże kapcie to duża strata mocy ..... --- Trochę się obawiam poszerzania felg , ale kupiłem po 9 zł sztuka to i mogę przeznaczyć na straty , w takim razie jaki rozmiar oponki...
Jeszcze się zastanawiam czy to nie sworzeń wahacza na zwrotnicy. Pojadę do innego mechanika i sprawdzę też jeszcze łomem te zwrotnice. Felgi są proste, nic nie bije. Dodano po 9 Sprawdzałem co stuka przy ruszaniu kierownica w miejscu. Czuć przeskakiwanie, chrupanie, drgania na końcowkach drążków kierowniczych. Oba są nowe.
witam przegób nie jest na stałe z półosią, ale jest połączony zaczepami wewnątrz przegóbu, jak rozbierzesz to ciężko złożyć trzeba troche wprawy odkreć nakretke wewnątrz tarczy hamulcowe, odłącz zwrotnicę od wahacza wtedy wyciągniesz przegób dokładnie umyj go w benzynie przyda sie ropownica ze sprężarką, nałóż smaru MoS (na pewno bedzie w zestawie z...
B4 jest na płycie golfa III. Tematy o swapie z różnych modeli przesuwały się nie raz na forach VW. Z tego co pamiętam da się na customowych łapach, sworzniach i zwrotnicach z III, wahaczach z II. Do tego trzeba dobrać półosie i przeguby, gdzie mieli różne patenty (TDI itp).
Regulację położenia koła można wykonać jedynie na śrubach mocowania kolumny do zwrotnicy oraz na śrubach mocowania przegubu zwrotnicy w wahaczu. Mocowanie poduszki z łożyskiem oporowym nie ma wpływu na zmianę położenia koła. V. EDIT: Jeżeli zachodzi potrzeba wymiany amortyzatora lub przegubu, to przed łapaniem się za klucze łapiemy się za szczotkę drucianą,...
Czy da rade wybijakiem sworzni oddzielić (widelec kuty) sworzeń wahacza od zwrotnicy? bo chciałbym uniknąć ustawiania zbieżności. Zastanawiam się jeszcze czy bez kanału da radę to wymienić, od góry, lub od strony koła na przedłużce?
Mi kiedyś skrzypiał sworzeń wahacza łączący wahacz ze zwrotnicą, luzów nie było itp. A skrzypiał, i trudno tu znaleźć takie coś, niby luzów brak a problem jest.
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Dokładnie jest to 18 minut a nie 18 stopni - jest to różnica kilku centymetrów!! musisz sprawdzić pozostałe wymiary samochodu, zależy też gdzie samochód został uderzony. Podejrzewam że w tą stronę gdzie jest odchylenie wymiaru. Może być krzywy wahacz, zwrotnica, amortyzator.. Jeżeli samochód ściągało po kolizji to na pewno coś się skrzywiło. Być może...
"Pochylenie kół, przód: -0 stopni 30' +/- 0 stopni 30' (zawieszenie standardowe) Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 30'" Od ustawienia pochyleń musisz zacząć - potem zbieżność bo się automatycznie zmieni. Jeśli przed remontem nie ściągało a ciśnienie w kołach jednakowe to nie marnuj tu czasu. Jeśli tył nie był ruszany też sobie odpuść....
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Sprawdź czy nie ma luzów w układzie kierowniczym , samo nie może skręcać ustawienie trymera nr 3 powinno zapewnić prostoliniowość jazdy do tyłu i przodu bez dotykania koła kierownicy. Jeśli luzy i ustawienia zawieszenia kół układu kierowniczego wahaczy i zwrotnic i tylnego układu wahaczy, przeniesienia napędu są dobre to szukać należy w niedokładnościach...
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
zwrotnica sworzniowa to pewnie taka na 2 sworzniach i 2 wahaczach na gorze i dole jak w Dużym Fiacie kolumnowa to pewnie taka z kolumna makpersona czyli sworzeń na dole w wahaczu i makperson na górze natomiast przegubowa to nie wiem, może taka jak w terenówkach? http://mojuaz.com/mid1.php?id=56&czy...
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że niczego nie uszkodziłem ale mogłem skrócić żywot tego nowego sworznia. Błażej u mnie sworzeń trzeba było wprasować . W tym sworzniu jest taki rant wokół miseczki do którego dobrałem nasadkę, to dałem na prasę i wszedł z dosyć dużym oporem. Właśnie za ten rant podnosiłem samochód a nie za blachę wahacza. A te siły o...
https://obrazki.elektroda.pl/9778374600_... Witam mam duży problem, choć temat wielokrotnie opisywany ale jednak się różni. Otóż chodzi o śrubę wahaczy górnych przy zwrotnicy Passat B5. Przy demontażu stwierdziłem że jest nieoryginalna założona, nasadka 17 zamiast 16. Nie mogę jej w żaden sposób wybić, część z gwintem wyleciała (ubita)...
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Witaj. Ja również walczę z podobnym zjawiskiem. Objawy występujące w moim samochodzie polegają na suchych trzaskach (podobnie brzmi łamana sucha gałąź), w lewej stronie zawieszenia. Występują w trakcie silniejszego przyhamowania lub przy gwałtownym ruszeniu. Wymieniłem łączniki stabilizatora, silentblok wahacza tylny (był spękany), łożysko macphersona....
Dyskutujesz, sam nie wiesz o czym i na siłę starasz się wykazać swoje racje. Otóż prawda jest okrutna - bladego pojęcia nie masz na tema t przepisów które to regulują. Drążki i wahacze -http://www.eurodiagnosta.pl/diagnostyk/... - pkt. 2.7.1 pkt c " Czynności naprawcze wykonane spawaniem, zgrzewaniem lub lutowaniem ." - to już wiesz...
Ja wiem, że sąsiedzi ze wschodu, to łebski naród i potrafią zrobić "COŚ" z "NICZEGO". :D Tu na filmiku pokazane jest, że smar grafitowy jest w główce szlifierki. Łożysko jest kryte i tak łatwo grafit się nie przedostanie do kulek. Może chodzi o temperaturę i ew. wyciszenie pracy zazębiania się trybów? Bardzo mnie to zaintrygowało. :?: Czy ktoś jeszcze...
Zwrotnica, amortyzator też oberwały.
Żeby wyjąć przegub a później zwrotnicę trzeba wybić sworzeń wahacza...Nie chce mi się dyskutować na poziomie jaki prezentujesz. Jaki ściągacz da radę wyciągnąć to łożysko, prasy 20 T często stękają...Dam mu ktoś w końcu jakieś ostrzeżenie?
Przywalić młotkiem w ucho zwrotnicy
Spróbuj wymienić gumy(poduszki) drążka stabilizatora przód. Prawdopodobnie to będzie to.Miałem już ten przypadek. Natomiast chciałem zapytać co zrobić z zapieczonymi śrubami w zwrotnicach przy górnych wahaczach. Jest to Audi A4 i na zawieszeniu jest przejechane 180000 od nowości i nic nie wymieniane. Śruby ani drgną (mrożone, rozgrzewane, "delikatnie"...
Z tego pięknego filmu wynika tyle do tematu co stwierdzenie że wszystko samo się zrobi. Amor wymieniany z lewej strony nie równa się z wymianą z prawej... poza tym na tym filmie wiele rzeczy pominięto z którymi miałem problem ale już sobie sam poradziłem. Także poradniki z google odpuszczam bo szukałem. Teraz pytam osoby które miały styczność z budową...
Tam jest dość specyficzne zawieszenie przedniego koła, zwrotnica ma łożysko rolkowe na górze i wahacz trójkątny, na dole sworzeń, bez rozebrania na czynniki pierwsze ciężko znaleźć uszkodzony element
Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem elementy ulegające zużyciu. Wygląd dolnego tylnego wahacza może się nieznacznie różnić. Jeśli będziesz kupował części najlepiej wydrukuj obrazki i pokaż w sklepie o co ci chodzi bo jest problem z nazewnictwem i lokalizacją elementów. Wiem to z własnego doświadczenia - można dostać np. inną tulejkę niż się chciało. Przód...
Jak masz zamiar zastosować dyferencjał to powinieneś zbudować zawieszenie na wahaczach a nie oś. Do tego zwrotnice, półosie. Moze lepiej zaadoptować gotowe zawieszenie z B5, tylko zwęzić.
Koledzy czy ktoś podrzuci zdjęcie sciągacza lub link na pw (chyba, że mozna tu) którym mógłbym rozpiąć sworznie dwóch dolnych wahaczy od żeliwnej/stalowej zwrotnicy w audi a6 c5 Chodzi o to aby zdjąć zwrotnice do wymiany łożyska. Nie chciałbym zniszczyć tych wahaczy. Górę udało się odkręcić zarówno słynną śrubę spinajacą dwa gorne wahacze jak i śrubę...
wymieniłem dwa przeguby od nieszczęsnej lewej półosi odsunąłem zwrotnicę na zewnątrz na sworzniu wahacza i pomogło cisza i spokój podczas skręcania teraz geometria ale już w innym warsztacie bo tam panów poniosło z tym przesuwaniem ławy
Może masz luz na sworzniu wahacza dolnego, który przychodzi do zwrotnicy. Jedź na szarpaki do stacji diagnostycznej i będziesz wiedział.
każdy producent modeli RC stosuje własne rozwiązania, i nie łatwo jest dobrać wahacze od innego producenta, sama długość to jedna sprawa. Ale ważniejszy jest sposób mocowania wahacza do ramy ( shafty o różnej grubości i długości ) . A druga sprawa do zwrotnica na drugim końcu wahacza jakiego jest typu czy to standard czy Pivot ? Najlepiej udać się do...
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. przekladnia wywalona albo sam drazek. w pierwszym odruchu końcówki drążków. No waśnie o tym pisałem. Każdy z Kolegów może mieć rację, ale może też jej nie mieć, bo objawy masz niespecyficzne i tylko sprawdzanie wszystkiego po kolei odnajdzie usterkę. Jak masz kawałek płaskiego placu i podnośnik to parę...
Co lepsze warsztaty mają takie spryciarskie urządzenie na pneumatykę. Odkręca się zwrotnice od amortyzatora, z dołu od wahacza. Nakładasz nową gumę na wspomniane przezemnie urządzenie, to rozciąga ją tak mocno że bez problemu przeskoczy przez nierozmontowaną zwrotnicę. Fajne tylko trochu kosztuje, za to wymiana trwa minute :D Nie łatwiej wyjąć półoś...
Nie neguję potrzeby kontroli geometrii po wymianie sworznia ale wahacz wielokrotnie widziałem i nie ma tam możliwości regulacji !! Kolego z tego co pamiętam to właściwa regulacja kąta odbywa się na połączeniu amortyzatora ze zwrotnicą, a sforzeń to zawsze próbowaliśmy ustawić w miejsce po starym, bo sam sforzeń nie wchodzi na sztywno tylko z pewnym...
sworznia wahacza sworznia wahacza naprawa wahacza sworzeń wahacza
honda civic centralny zamek bezpieczniki octavia gniazdka angielskie
Sprzęgło V w skrzyni ZF 4WG - funkcje i działanie Dlaczego żelazko z sensorem nadal grzeje?