Czujnik zostaw w spokoju - odłącz wtyczkę która będzie wyżej i wyjmij zwrotnice razem z czujnikiem. Końcówkę drążka wybij bijąc młotkiem w stronę zwrotnicy.
Często się też zwrotnice wyginały po takiej przygodzie.
(at)ociz wewnętrzna osłona ześlizgnęła się z łożyska na półosi (ta mniejsza średnica osłony) W zeszłym roku też zmieniałem osłonę zewnętrzną na lewej półosi i coś takiego się nie stało wydaje mi się że nie wybiłem przegubu ze zwrotnicy i za bardzo pociągnąłem zwrotnice do siebie i dlatego osłona wewnętrzna zeszła z łożyska.
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
z jakim momentem powinna być dokręcona śruba która przechodzi przez zwrotnice i blokuje sworzeń wahacza przed wypadnięciem. Ksiażkowo to jest podane 30 Nm
Długa rura i nagnij go albo do góry zwrotnice lewarkiem podnieść.
Ale musi być rozdzielone jakoś zwrotnica wahacz a trzyma to sworzen na 3 srubach jesli one sa odkrecone to zbieżność jest do ustawienia. A jak rozdzielisz na sworzniu?
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że niczego nie uszkodziłem ale mogłem skrócić żywot tego nowego sworznia. Błażej u mnie sworzeń trzeba było wprasować . W tym sworzniu jest taki rant wokół miseczki do którego dobrałem nasadkę, to dałem na prasę i wszedł z dosyć dużym oporem. Właśnie za ten rant podnosiłem samochód a nie za blachę wahacza. A te siły o...
Z tego pięknego filmu wynika tyle do tematu co stwierdzenie że wszystko samo się zrobi. Amor wymieniany z lewej strony nie równa się z wymianą z prawej... poza tym na tym filmie wiele rzeczy pominięto z którymi miałem problem ale już sobie sam poradziłem. Także poradniki z google odpuszczam bo szukałem. Teraz pytam osoby które miały styczność z budową...
Kup używkę całą kolumnę ze zwrotnicą i podmień. Zwrotnice często się wyginają po kolizji a uszkodzenia nie widać.
Dzięki, sebap, świerszcz.UK, sigwa18. Byłem dzisiaj na zbieżności. Diagnosta u którego bywam od wielu lat, mocno zirytowany że znów ja. Zaczął kombinować, zastanawiać się i obstawia że to wina zwrotnicy. Tzn stożka w który wchodzi sworzeń. Że może być na tyle już wybity, że stożek sworznia zaczyna w nim się poruszać. Zajmował się kiedyś amatorsko rajdami...
Jeśli można coś doradzić i wtrącić swoje skromne zdanie to daruj sobie zamienniki tych wahaczy. Oryginał niewiele droższy, a jakość lepsza. Wymiana dosyć prosta. Powodzenia!
dam radę bez problemów zrobić odwiert pod takim kątem jak mi narysowałeś białą kreską na jakiś trzpień Jak złożysz poprawnie z tym trzpieniem do mocowania wahacza aby była zachowana współosiowość otworów to nie widzę problemów. Tylko bez pospiechu z wierceniem. Przednie zwrotnice - obie symetryczne. http://obrazki.elektroda.pl/1717079400_1...
tuleje wahacza wymieniałem właśnie tylko poprzedni właściciel pod kielichy amora wsadził jakieś gumy nie wiedząc ze citroen ma pływające Macphersony i jeszcze tu muszę zaglądnąć chciałem tak zapytać na forum z myślą ze możne nie tylko ja już tak miałem ogólnie to miałem dużo roboty przy tym aucie bo ktoś w nie w skręcał sworzni i możne tez byc to ze...
Witam Panowie mechanicy potrzebuje pomocy bo juz mam serdecznie dosc. Czy opony moga byc powodem bicia kierownicy pokroju jazdy na niedokreconym kole?. Po przekladce hamulcow strasznie szarpie mi kierownica (dobre 1 - 2 cm na boki). Co zostalo wymienione: - przelozona pompa, serwo - nowe przewody miedziane - z przodu wymienione zwrotnice - piasty -...
Fiat 126p jako "dawca" jest kuszący, jako że jest niewielkich wymiarów i lekki a co za tym idzie części też będą lekkie i małe. Jednak jego budowa jest mało przydatna do przejęcia podzespołów na żywo; raczej pewne elementy można by użyć. * I tak, cały zespół napędowy (silnik + skrzynia) nie może być użyty bez przeróbki, konieczna zmiana przełożenia...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Witam Może to coś Ci wyjaśni [url=http://www.zssplus.pl/www_publikacj... Koło nie „lata no boki” bo zwrotnica jest u góry połączona z amortyzatorem. Gdyby mocowanie zwrotnicy do wahacza nie było mobilne to zawieszenie nie mogło by prawidłowo pracować Pozdrawiam
Teraz będziesz już wiedział (zapłacisz za geometrię), że do demontażu wahacza wybija się swożeń ze zwrotnicy. Te w Google to oryginały ?
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Od 500 zł w górę, nie podałeś jaki wehikuł więc nie wiadomo ile roboty.
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Na pewno będzie się różnił tuleją P kształtną, inaczej nabita. A tak wahacze są w zasadzie identyczne. Tylko zwróć uwagę że w modelu 306 w 1998 roku zmienili sworzeń wahacza na rozmiar 18 z 16, a co za tym idzie także zwrotnicę.
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem .
Serio? A ile razy wywala się np zwrotnicę do wahacza, czy półosi? A fajniej i wygodniej sobie drążki kierownicze odpiąć bezkolizyjnie? Bo są dobre. Nie ma uniwersalnego rozwiązania. Czasem trzeba "Adasia", czasem palnik, a czasem ściągacz. Po prostu mówię że nie zawsze da się zgodnie ze sztuką, z różnych powodów. Ale uważać trzeba, bo można się zdziwić.
Jeśli występują wibracje to przejrzyj się luzom na zwrotnicach i wahaczach. Niekiedy trzeba je kasować przez dołożenie podkładek. Wyważarkę można zrobić dość prostym sposobem, tylko wymaga dokładności
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Już ci zwracałem uwagę byś nie pisał bzdur Spokojnie bo się rozpłaczesz :D Dodano po 18 Marcinzabrze napisał: będzie krzywy i dlatego zły kąt? możliwe Nie słuchaj bzdur- żeby uszkodzony wahacz zmienił kąt zwrotnicy w sposób jak u Ciebie (pochylenie koła do środka auta), wahacz musiał by się wydłużyć-takie rzeczy tylko w trolowniach
Witam. Mam pytanie dotyczące awarii pojazdu Ford Focus mk1. Na wstępnie dodam że auto nie jest moje. Samochód serwisowany cały czas u jednego mechanika. Jakos 1.5roku temu wymienione wahacze + sanki. Podczas wyjazdu z parkingu okazało się że wypiął się sworzeń ze zwrotnicy. Z tego co słyszałem może zdarzyć się ze na skutek zaniedbanego serwisu pojawiają...
Problem rozwiązany. Wahacze za krótkie. Oryginał ok.
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
Za 300 zł można kupić zwrotnice razem z wahaczami i amortyzatorem. Albo zwrócić poprzednią, skoro jest uszkodzona i wziąć następną. Nowa to marnotrastwo pieniędzy.
Pewnie zbieżność zrobiona a pochylenie złe, tyle że o ile dobrze pamiętam tam nie jest regulowane, więc albo coś krzywe(zwrotnica, wahacz, mocowanie wahacza) albo amortyzator tak zużyty.
Witam, okazało się, że to simerbloki/tuleje w wahaczu zwrotnicy zostały wymienione i ucichło, ale słychać jedno stuknięcie na zwalniaczach prędkości.
Proszę Państwa - skrzywione ramię zwrotnicy 🙄... Temat zamykam.
Sprawdź czy spręzyna w zawieszeniu nie jest pęknieta, oraz najlepiej porównaj jednakowość przednich amorów ze sprezynami, 3cm to znaczna róznica. Co do kąta pochylenia koła strony prawej - może być kiepskiej jakości zamiennik wahacza dolnego prostego (któregoś z/lub obu wahaczy gornych) albo skrzywiona zwrotnica - dla pewności zmierzył bym rozstaw kielichów...
W beemce. miałeś łatwiej bo skrzynia wzdłużna, brak półosi do wymontowania itd. Tutaj trzeba odkręcić półosie, odłączyc zwrotnice od wahaczy, podwiesić albo podeprzeć silnik. Nie wiem jak w Nemo, w niektórych autach trzeba zdemontować sanie bo inaczej skrzynia nie wyjdzie.
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
(at)robokop za kilka tysięcy e36 to może kupić rozbite, zgnite, albo dojechane. Dobre od 10 wzwyż ale z kolei byłoby szkoda przerabiać na jakiś wynalazki do upalania po polach... I nie napisałem "dopracowane" tylko "w miarę dopracowane" czyli takie, którym już jakoś pojeździ a na pewno byłoby o niebo zwinniejsze niż konstrukcja z kawałków kilku aut,...
Jeżeli łożysko całe to nie ma prawa. Ile się przesunie zwrotnica przy opuszczaniu auto to tyle powinno też przesunąć się koło.
Nie trzeba, chodzi tylko o to, żeby rozpiąć połączenie zwrotnica- wahacz Dodano po 1 A do zaciśnięcia nowych opasek wystarczą po prostu staromodne obcęgi
Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania . Pytanie. Jak wyjąłeś amortyzator ze zwrotnicy .?
Tak dobrze rozumiesz. Tego ustawić się nie da. Masz coś skrzywionego. McPerson, zwrotnica, lub wahacz. Tego gołym okiem nie zobaczysz. Widzisz mam od nowość auto, które pożyczyłem kuzynowi. Oddał po 2 miesiącach i jak u ciebie było przesunięcie Jeszcze nie mam czasu się za to zabrać do końca. Na razie przesunąłem cały wózek. Niewiele to dało i tak jest...
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
w Fabii wygląda tak Pożycz mu jeszcze ściągacz do sprężyn to zrobi jak na filmie. Trzeba rozpiąć sworzeń i wysunąć przegub z piasty bo inaczej nie da rady wysunąć amortyzatora ze zwrotnicy (wahacz mu nie pozwoli) I trzeba podnieść cały przód, jak podniesiesz tylko jedną stronę to zapomnij o wymianie.
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Okazało się, że przyczyną stuków był sworzeń wahacza (zwrotnicy)
sworznia wahacza sworznia wahacza wymiana wahacza wahacza tylnego
zbiornik wyrównawczy instalacja antena rekina philips ciemny
sprawdzanie silnika omomierzem lampa solarna ogrodowa
Jak wyprostować długi kabel na desce? Makita MR007G – radio nie działa na baterii, działa na zasilaczu – typowe usterki i diagnostyka