PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Masz na myśli rdzeń ? Jeśli uzwojenie nie ruszone, to raczej nie będzie to miało żadnego wpływu, ale warto spradzić co było przyczyną tego przytarcia.
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Odpływ rynienki to nie jedyne źródło zalewania alternatora wodą, drugim jest koło, zwłaszcza przy braku osłon pod silnikiem...
Co byście zrobili na moim miejscu? Ja bym zdjął pasek, sprawdził ten alternator, i dopiero z górki :) W sumie, jak rolka alternatora się trochę rusza, to raczej nie stoi. Słyszysz rozrusznik ? Stuk spod maski ? Przygaszają kontrolki ?
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
dzięki za pomoc, oprócz tego można jeszcze odkręcić wydech (dwie minuty) znacznie ułatwia to robotę.
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację Wstydził byś się takie coś pisać.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Jest tam 6 diodowy w regulatorem który wykrywa obroty wirnika za pomocą pomiaru na jednym z uzwojeń i zasila wirnik z głównego plusa. Mam pytanie w jaki sposób jest sterowana kontrolka i jak regulator rozpoznaje właczenie zapłonu? I w jaki sposób jest wykrywane ładowanie w body komputer który to steruje ta lampka.?
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Witajcie. Jakie łożyska idą do alternatora DENSO 46530261 Fiat Punto II 1.2 16V? Pozdrawiam
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Demontuj alternator.
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
nie zależy mi na pięknie alternatora,tylko na tym,żeby działał dłużej niż pół roku.Gdzie mogę znależć schemat wew. podłączeń alternatora od Punto?
Sprawdzić koło pasowe czy nie wytarte kliny pod pasek lub słaba wydajność alternatora,problem z puchnącym uzwojeniem :D .
Tam ma byc łożysko 6003 ale w minusie na srednicy wew. SKF. Specjalne pod te alternatory.
Ok. Dzięki za pomoc.
PĘKŁ CI alternator, będzie to kosztowało min. 300zł. Pozdrawiam.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
A kabel o jakim przekroju zastosowałeś i czy dałeś na niego dodatkowy bezpiecznik??
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
Dorzuciłem dziś ten dodatkowy kabel i trochę się poprawiło tzn przy obciążeniu było 13,70V a teraz jest trochę ponad 13,80V na gorącym silniku jeśli to ma znaczenie.
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
Witam.Jakie powinno być prawidłowe ładowanie alternatora w punto 1.U mnie jest chyba trochę na pograniczu minimum gdyż bez włączonych świateł mam 13,90 a na włączonych światłach wynosi 13,76 a jak uruchomił się wiatrak silnika to spadło do 13,72.Wszytko mierzone na ciepłym silniku oraz na klemach akumulatora jeśli to ma znaczenie...
Witam, szukam schematu do wykonania bardzo prostego obrotomierza elektronicznego (np. na diodach) do Punto II z 8-zaworowym silnikiem 1.2. Przy okazji mam pytanie, czy można go przyłączyć do zacisków alternatora?
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
Raczej to nie wina żarówki tylko obrotów alternatora w aucie na pewno są wyższe niskie obroty spróbuj pokombinować z przełożeniem np mniejsze kolo na alternatorze.
Wszystko zależy od egzemplarza, który trafisz. Dni tygodnia jak za komuny maja tu znaczenie. :D Poprzednio, Punto II 1.2 8V do silnika wchodziło 2.8l, więc kupowałem 5l i miałem na dwie wymiany, bo po zalaniu 2,5l miałem pół stanu. Autko robiło w roku około 10tyś ± 2tyś, więc olej zawsze wymieniany na wiosnę, bo wiadomo po zimie najbardziej rozrzedzony...
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
633 212 00, 633 216 00. P
Pasuje czasem trzeba podkładkę 4mm pod kółko podłożyć ale rzadko.
Alternatora oryginalnego?
Zwracam się z pytaniem do Kolegów, czy ktoś wie jak wymontować alternator z tego "auta". Jest to model 2005r z klimą.Problem polega na tym że po odkręceniu alternatora nie mam jak go wyjąć. Od góry zasłania go sprężarka klimy,natomiast od dołu wahacz i półoś napędowa.Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
a co do szczeliny to wydaje mi się, że jest ok, ale nie jestem elektrykiem i szczerze powiedziawszy nie wiem jak być powinna. Może to być przyczyną hałasu alternatora? jak go rozbiorę to się okaże co tam w nim piszczy... przy przekręcaniu wirnika łożyska słychać na pewno, ale hałas pracującego alternatora jest naprawdę głośny więc być może jest coś...
Również, się podepnę pod temat potrzebuję symbol łożysk do alternatora Punto I 1995r silnik 1.2 benzyna SPI a alternator Magneti Marelli 65 A, również proszę o poradę czy koniecznie muszą to być łożyska w technologii C3 czyli o zwiększonym luzie?
Po naprawie alternatora wymień odpływ z podszybia na długi .
Przepraszam taki debilne pytanie a dlaczego nie zmieniłeś całego alternatora i czy wszyscy pasażerowie przeżyli "lądowania" ;-)
W diodach alternatora, w okablowaniu alternatora i rozrusznika.
Temat myślę że nie rozwiązany z kilku powodów: Znajomy wymienił w ciemno cewkę -oczywiscie starej nie udostępnił do pomiarów bo mu zaginęła. W miedzy czasie wymienił rozrząd -pytanie czy wymiana rozrządu wpłynęła na wypadanie rozrządu? -nie chciał żeby sprawdzić czy ma dalej błędy w sterowniku, pomiaru się przestraszył czy czegoś innego? Wymienił kompletny...
To zobacz do alternatora masz mieć podłączony jeden gruby i jeden cienki.P
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Pomiar robiłeś na klemach akumulatora ? Jeśli tak to pomierz jeszcze tak. Ostatni pomiar z opisanych tylko miernik na (+) alternatora a (-) na obudowie alternatora. Tylko uwarzaj na wirójace koło pasowe od alternatora i pasek. Jakiej mocy jest alternator w sęsie ile Amper ?
Bo zaczął bym od alternatora podobno to częsty problem gdy altek pada pierwsze co odcina to wspomaganie Nie zauważyłem tej zależności, chociaż zanim trafiłem na forum "kropki", to prawie trzy miesiące jeździłem bez wspomagania. A nawet jak miałem uszkodzony alternator (jeździłem aż samochód zatrzymał się z braku energii nie wiedząc o awarii) i wspomaganie...
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
Miałem u znajomego taki przypadek że miał 3 pary RCA. W tym nowe sztuki i siało zakłóceniami. Masa RCA była sprawdzona i nie była uwalona. Kupił w końcu kable RCA Sinuslive CX50 i zakłócenia ustały całkowicie. Chyba że problem jest po stronie alternatora i on sieje syf
Witam kilka dni temu pękła mi obudowa od alternatora w samochodzie Fiat Punto 1.2 dlatego jestem zmuszony wymienić uszkodzony alternator na nowy lub używany,dzisiaj na szrocie znalazłem używany alternator z tym że w moim uszkodzonym na tabliczce znamionowej był podany prąd 65A a w tym który znalazłem na szrocie jest podany prąd 45A,czy mogę zastosować...
Masz pełną obudowę czy oryginalny alternator z aluminiową, ażurową obudową? Przyjrzyj się dobrze czy obudowa nie jest popękana, czy wirnik swobodnie się obraca i o nic nie trze. Sposób elektrycznego sprawdzenia alternatora (przy pomocy miernika) masz w każdej książce z serii "sam naprawiam".
prawdopodobnie jest zwarcie w uzwojeniu alternatora . jesli golym okiem nie widac trzeba rozlutowac konce uzwojenia i sprawdzic omomierzem
Niestety błąd C1001 w GP jest małomówiący bo powoduje go zarówno sterownik jak i czujnik skrętu. Większa szansa że ten drugi - zwłaszcza jak słyszysz warczenie podczas pracy. Jednak tam czasami padają też sterowniki - pewnie dostają baty z alternatora - skoki napięcia powyżej 16V.
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
Witam Problem rozwiązany alternator regenerowny w firmie z tradycjami ale niestety włożyli płytkę od fiata Punto upierali się że to jest to samo wizualnie może tak ale elektrycznie niestety nie i musi być tylko i wyłącznie od smarta kupiłem orginalną płytkę i samochód natychmiast wrócił do normy.Wielu ludzi ma ten problem bo są pewni zregenerowanego...
Aby wykluczyć kompresor poprostu zdejmij pasek i odpal samochód jeśli nadal będzie grzechotalo możesz wziąć stalowy pręt przyglądając go do elementów silnika np rolki napinacza paska alternatora to ten sam pasek co i od klimatyzacji na początek zdejmij pasek odpal auto i słucha Dodano po 54 Kolega mnie wyprzedził:)
Jeśli nie posiadasz prostownika podłącz kable do drugiego odpalonego samochodu niech popracuje z 10min. powinien się wzbudzić.Ale najprościej jest podmienić akumulator. Tak chce właśnie zrobić bo nie mam prostownika , chciałbym podłączyć kablami akumulator z drugiego samochodu żeby nie potrzebnie nie wyjmować akumulatorów. ale żeby to zrobić to odłączam...
ja stawiam na pęknięta obudowę alternatora , 4 przypadki takie miałem ( 1.4 8v )
Ostatnio miałem taki sam przypadek na serwisie. Sprawdż ten body na błędy i wszytko będzie jasne, mówiłem że wymiana alternatora nic nie daje.
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Kup normalne żarówki H4, ew. jakieś markowe, jak chcesz mieć więcej światła. Ale zapłacisz więcej. Jeżeli masz słabe światła, to przede wszystkim zmierz napięcie na samych żarówkach. Spadek 1V względem alternatora jest już widoczny.
Punto nie miał alternatora z wentylatorem zewnętrznym,a alternator typu internal fan.Jeżeli tak jest,to ktoś założył alternator od CC sporting,lub fiata uno. Niemożliwe raczej to 19V,weź no sprawdź innym miernikiem,albo w swoim bateryjkę wymień
Witam. Ja bym jeszcze sprawdził masowanie alternatora oraz silnika. Silnik na poduszkach gumowych jest odizolowany od karoserii więc pomiędzy silnikiem a karoserią powinien być odrębny przewód. Warto sprawdzić czy nie przerdzewiał.
I ten alternator z pękającą Przednią obudową był montowany we Fiacie Punto jak mnie pamięć nie myli. Pomysłowi właściciele tych samochodów po takiej awarii montowali alternatory od Fiata CC i problem z pękającą przednią obudową alternatora nie miał już miejsca.
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Witam. Wszystko wskazuje na uszkodzenie alternatora - brak ładowania, dlatego brak wspomagania. Sprawdź napięcie ładowania.
Naładowany akumulator zniesie bez szkody mrozy rzędu -20*C. Ubiegłej zimy poległ mi przy -33'C. Ale poczekaj przyjdzie -25'C bedzie więcej postów o podobnej tematyce. A akumulatory będą znikać z półek jak ciepłe bułeczki. A wracając do tematu rozrusznik może pobierać zawyżony prąd z powodu uszkodzenia tulejek. Co do 13,6V. Dobry elektryk stwierdzi...
Czy ktoś ma informacje czy nowsze wersje silników 1.2 8v o oznaczeniu 169A4000 podejdą do CC jak starsze bez przeróbek ? Z tego co widać na zdjęciu to silnik ma łapę od Pandy 3 ale cz po jej odkręceniu podejdzie standardowa łapa od CC 1.1. Silnik posiada też dodatkowy uchwyt z napinaczami do mocowania alternatora i kompresora od klimy, czy po jego odkręceniu...
Witam. Zdarzyła się dziś nie miła sytuacja. Dziewczynie padł Matiz, no to jadę po nią, a tu w drodze moje Punto zgasło... No nic, chcę zapalić a tu ani połowa obrotu wałem... Brak słów. Teraz to już były 2 auta do holowania. Owszem ostatnio coś szumiał alternator, ale mechanik powiedział, że możesz tak jeździć (luzu nie było). Jakby patrzeć w Fiacie...
Nie, komputera raczej nie uszkodzisz, za to regulator napięcia z dużym prawdopodobieństwem tak. W żadnym współczesnym samochodzie kategorycznie nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Awaryjny akumulator lepiej podłączyć na porządnych kablach i użyć jako rozruchowy, po uruchomieniu silnika można odłączyć (choć takie ładowanie w aucie...
dj_mati: no wałśnie dostęp do alternatora jest bardzo trudny, faktycznie po pomiarze napięcia sprawdze kabelki, właśnie najbardziej dziwi mnie to że jak zimny to jest ok ale jak się zagrzeje to są problemy (może to te sławne zimne luty).
Prędkość przekłamuje ale nie więcej jak 10% zawyża. Faluje tylko na wolnych i zamiast ciągłych 750RPM jest w granicach 650-900. Zanim zacznę "psuć" przepustnicę ktoś może wie czemu po włączniu wentylatora silnik zaczyna inaczej pracować? Właściwie nie sprawdzałem jakie wtedy leci napięcie z alternatora oraz na wolnych jakie jest przy włączonym ogrzewaniu...
Ok już się mechanik za wymianę zabrał tylko jak się okazało po zdjęciu miski jest ponoć do wymiany uszczelniacz .Powiedzcie proszę ile może wziąść za wymianę pompy,pasek rozrządu,napinacz,ponoć uszczelniacze 2 są górny i dolny ,demontaż miski ,uszczelnienie miski ,pasek od alternatora bo zawilgocony olejem . Miska wymieniona na nową 2 ce temu i położona...
Witam We wspomaganiu ciągle są błędy C1013 - prędkość pojazdu (z CAN) oraz C1012 - napięcie z alternatora (z CAN). Z tego co wiem prędkość jest brana z czujnika na skrzyni. Jeśli chodzi o prędkościomierz to działa bez zarzutu. W diagnostyce nie wiadomo czemu nawet na postoju prędkość odczytana z EPS pokazuje 60km/h. Co do błędu z napięciem alternatora...
Sprawdź połączenie przewodu wzbudzania między alternatorem, a kontrolką w liczniku. W tych Puntach zazwyczaj uszkadzały się stacyjki i alternatory (pękały obudowy). Odłącz przewód idący do kontrolki (D+) od alternatora i zewrzyj go do masy, a następnie sprawdź czy przy każdym włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka - jeśli tak, szukaj usterki w alternatorze,...
Alternator mam wymieniony na oryginalny włoski, w porzednim pękła obudowa. Ale sprawdze go ponownie. A czy oprócz alternatora coś może się jeszcze trzeć? Jak praktycznie stwierdzić czy nie przegrzał się silnik?
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Problemem tego Fiata jest też słaba masa nadwozia, poszarp za nią , bo lubi trzymać się na paru drucikach. Co do pękniętego alternatora to jest to jak najbardziej możliwe . Sprawdź odpływy z podszybia, czy nie leje się z odpływu prosto na alernator, załóż odpływ z Punto EVO.
no to sprzedaj silnik koledze "karol123240" skoro jest pewny i sprawdzony, to każdy będzie zadowolony :) no za 100zł to ja kieeedyś tylko malucha kupiłem, ale nie odpalił choć się staraliśmy, sprężanie niemalże zero (rozrusznik kręcił niemal tak jak by świece wykręcić :) ), od razu na części rozebraliśmy ;) no ale ostatnio dostałem Tico za darmo :)...
Już wszystko jasne - napięcie mierzone na akumulatorze bez włączonych jakichkolwiek odbiorników wynosiło 13,8V po włączeniu świateł, ogrzewania szyby i wentylatora spadało do 13,25V, gdy zmierzyłem napięcie na alternatorze ku mojemu ździwieniu pokazało mi 14,02 V (miłe zaskoczenie bo zazwyczaj żeby slokalizować usterkę przy moim szczęściu okazuje się,...
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie cztery ale odpalił dopiero jak zdjąłem pasek napędu alternatora...
Rzeczywiście wymiana czujnika nie pomogła. Co do alternatora na pewno ładuję, a napięcie sprawdzę jutro. Jeśli napięcie będzie inne niż podałeś to będzie znaczyło, że akumulator do wymiany ?
Witam, mam problem z kontrolką w postaci klucza na wyświetlaczu, zapaliła się po awari alternatora i rozładowaniu pojazdu, alternator wymieniony, a kontrolka jest dalej, jak jej się pozbyć? prawdopodobnie taka kontrolka zapala się, też np. jak jest czas wymiany oleju etc..
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek alternatora 1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,...
Sam silnik z głowicą zamontuj bez kolektora ssącego. Kolektor ssący z instalacja pozostaw to samo dotyczy alternatora i rozrusznika. Nie pamiętam jak wydechy ,jak są od strony grodziowej to tez kolektor wydechowy pozostaw swój dotychczasowy. Skrzynia biegów będzie pasować.
sprawdz alternator wzrokowo bardzo czesta usterka to pekanie obudowy i zwieranie uzwojen jesli jeszcze nie zmieniales alternatora to pewnie cie to czeka obudowa ma widoczne pekniecia od gory lub z dolu zobaczysz na kanale te typy maja to z natury
Utopił się nawet wentylator. Kilka godzin mielił wodę.. aż stanął. Wymontowałem go wtedy, osuszyłem porządnie i ruszył. Jednak ostatnio nie załączał 3 pierwszych biegów. Działa tylko na 4 najmocniejszym. Standard - wentylator się zatarł, pobierał za duży prąd i przepalił się rezystor dmuchawy. Samochody po "dziadkach" niestety mają to do siebie, że...
masa na silniku jest na pewno te 2 przewody masowe na pokrywie zaworów i koło alternatora też OK. autko stało dwa dni w serwisie Fiata ale nic nie zrobili więcej jutro wiozę gdzie indziej zobaczymy.
Cześć. Fiat Punto w wersji I, silnik 1.1 8V 98r PB+LPG. Auto stało 4 miesiące przez zimę i przed tym działało na każdym paliwie. Obecnie nie odpala na benzynie ale odpala na gazie. Jak sprawdzić przekaźniki, bezpieczniki i pompę paliwa czy są sprawne? Ewentualnie co mogę jeszcze sprawdzić? Jeśli auto zapali na gazie to pracuje ale jak przełączę na centralce...
Witam, dzisiaj mi się zdażył taki sam przypadek przez to że przebiegunował mi się akumulator. Po podpięciu go do samochodu, poleciał jakiś dymek od strony alternatora i teraz świeci się ikonka oleju na desce, mimo tego że mam wyciągnięte kluczyki. Pytanie do Was, co teraz powinienem zrobić?? Podpiełem inny akumulator i samochód zapalił, ale chyba nie...
ładowania alternatora punto punto obudowa alternatora pasek alternatora punto
sprawdzić ciągłość obwodu falownik yaskawa v1000 monitor mignie
odpowietrzenie kotłów saeco aulika
Jak połączyć sieć LAN między piętrami? Trudności z wrzuceniem jedynki i dwójki w Skoda Fabia