Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
A masz wogóle odpowiednie wspomaganie (sterownik)?,lub bcm nie pasuje. wspomaganie nie widzi ładowania ,to nie ruszy.
nie rozkoduje się,ostatnio wyciągałem do ładowania.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
W altku Marelli z Punciaka jak z obciążeniem nie daje, ale daje bez obciążenia, to najwcześniej stojan do wyrzucenia, czyli na dobrą metę alternator do wyrzucenia. Radzę więc od razu zrobić rzetelny test obciążeniowy, a nie szukać kij wie czego. 12.2V na odpalonym to brak ładowania. Disel miałby problemy z rozruchem.
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Proponuję sprawdzić napięcie ładowania.
PRESTIGE APS 150A W XXIw nie kupisz już nowej centralki tej marki. Pozostaje tylko naprawa elektroniki (nieopłacalne) lub wymiana centralki na nowy, inny model.
Witam. Wszystko wskazuje na uszkodzenie alternatora - brak ładowania, dlatego brak wspomagania. Sprawdź napięcie ładowania.
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Sprawdzić szczotki i diody w alternatorze. Licznik przebiegu nie miga? To już chyba prościej jest sprawdzić ładowanie
Według mnie sprawdź na początek ładowanie . Tam jak pamiętam wspomaganie jest elektryczne więc jak brak ładowania to brak wspomagania . Po co dublujesz to co napisałem wyżej ?
No ok, to w takim razie co to może być? Kiedy kluczyk jest przekręcony (w gniazdku jest napięcie, ale silnik jest wyłączony ) zakłócenia dalej występują. Czy to więc wyklucza winę alternatora? Co to w takim razie może być? I właśnie, czy jest w ogóle sens zastanawiać się nad przyczyną, czy filtr przeciwzakłóceniowy wpięty przed gniazdem rozwiąże problem?
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Na początek sprawdź akumulator, tylko nie odpisuj akumulator dobry bo samochód odpala, i napięcie ładowania.
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
w ktorym zlączu i jakiego koloru jest kabel od lampki ładowania w punto II 1.2 8v?? Jakie są programy ze schematami elektrycznymi? Mam autodatę ale może są jeszcze jakieś warte uwagi. Mam taki opis złączy i ciekawi mnie jaki to program.
Alternator też jest do wzięcia pod uwagę, ale przede wszystkim trzeba podmienić regulator ładowania. To nie jest droga rzecz.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Brak wspomagania to raczej skutek a nie przyczyna. Posprawdzaj masy i zasilania od klem ku instalacji elektrycznej autka:) Trzeba przywrócić ładowanie, więc miernik i sprawdzaj spadki napięć. Zmierz napięcie ładowania!!
Dla zdrowia Twojego silnika lepiej zmień tego mechanika. Dla tego silnika polecany przez producenta olej to Selenia 10W40, czyli półsyntetyk. Ile km zrobiłeś na tym mineralu ? Przy ślizganiu paska powinna się zapalić kontrolka ładowania.
Masz 3 grube kable dochodzące do silnika ?, jeśli tak, to jest to silnik trójfazowy, a we wspomaganiu jest sterujący nim falownik, także pomiary napiecia miernikiem na jego wyjściu niewiele dadzą. Jedyne co możesz w warunkach amatorskich sprawdzić to napiecie ładowania akumulatora
Na pewno sprawdzasz to na wolnych obrotach. Jeżeli na wolnych obrotach masz 13,8 przy włączonych światłach to wszystko jest OK. Fiaty tak ładują.
Akumulator naładować jak najszybciej, to jeszcze trochę pociągnie. Miałem kilka takich przypadków totalnego rozładowania i po niezwłocznym naładowaniu akumulatora nie stwierdziłem jakiegoś istotnego ubytku na kondycji akumulatora. Do ładowania trzeba użyć prostownika, który nie ma zabezpieczenia przed pomyłkowym (odwrotnym) podłączeniem do biegunów...
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
Witajcie. Mam problem z punto. Wymieniłem alternator na inny i dalej brak ładowania. Kontrolka ładowania po podpięciu do alternatora świeci i nie gaśnie nawet po odpaleniu. Jak odpiąłem kabel wzbudzenia od alternatora to kontrolka zgasła ale gdy podpinam do tego kabla żarówkę 12V, żarówka nie świeci! Co jest? Czy punto ma jakoś inaczej sterowane wzbudzenie...
Prawdopodobnie masz źle dobraną przekładnie dlatego ten ciągnik nie chce lądować tak jak byś chciał, żarówki 4W to największa jaką można tam wsadzić, inaczej będzie nie tylko wypalała gniazda ale i oślepiała ludzi na ziemi podczas twojego lądowania.
Od 13.5 do 14.4 jest w normie powyżej lub poniżej usterka w tym aucie. Np w renault spada do 10.5 a pozniej ładuje nawet 16 inteligentne ladowanie
Skoro jest napięcie, to znaczy że prądu brakuje. Styki w gnieździe nie są zaśniedziałe?
Sprawdziłeś i jaki Ci wyszedł wynik pomiaru napięcia między "-" akumulatora a masą silnika przy żarówce włączonej między "+" akumulatora a blok silnika? Jak masz słaby akumulator to go wymień, bo uszkodzony akumulator też będzie dawał taki efekt. Jakie masz napięcie ładowania?
Wygląda na brak ładowania i rozładowany aku, spróbuj odpalić przewodami z innego auta i do elektryka skoro świeci się ładowanie
Jeśli chodzi o kody to Ci nie odpowiem, musi się zgadzać typ i konfiguracja, a czy spare# to odzwierciedla to nie odpowiem. Natomiast na Twoim miejscu próbowałbym zdiagnozować czymś innym ten sterownik, bo błąd jest prawie na pewno do usunięcia, a jak nie to sterownik do naprawy. Tak swoją drogą - odłączyłeś akumulator do ładowania?
Już wszystko jasne - napięcie mierzone na akumulatorze bez włączonych jakichkolwiek odbiorników wynosiło 13,8V po włączeniu świateł, ogrzewania szyby i wentylatora spadało do 13,25V, gdy zmierzyłem napięcie na alternatorze ku mojemu ździwieniu pokazało mi 14,02 V (miłe zaskoczenie bo zazwyczaj żeby slokalizować usterkę przy moim szczęściu okazuje się,...
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Masy... Z aku do budy, z budy do silnika. Sprawdzić. Wyczyścić obie klemy oraz połaczenie prądowego przewodu alternatora. Zmierzyć napięcie ładowania. reszta później
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany?
Jutro sprawdzę pobór prądu jednak powinno byc wszystko ok gdyż jedynym urządzeniem elektrycznym w tym samochodzie jest lampka oświetlenia wnętrza.Nawet radia nie mam w tym samochodzie.Co do spadku to jest ono spore w zbyt krótkim czasie.Co do napięcia na włączonym silniku to wynosi 13,80-13,90V.Co do ładowania prostownikiem to zauważyłem że akumulator...
Po naprawie alternatora wymień odpływ z podszybia na długi .
Witam.Jakie powinno być prawidłowe ładowanie alternatora w punto 1.U mnie jest chyba trochę na pograniczu minimum gdyż bez włączonych świateł mam 13,90 a na włączonych światłach wynosi 13,76 a jak uruchomił się wiatrak silnika to spadło do 13,72.Wszytko mierzone na ciepłym silniku oraz na klemach akumulatora jeśli to ma znaczenie...
na poczatek sprawdz czy pali sie wogóle kontrolka ładowania na samym zapłonie
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
To zobacz do alternatora masz mieć podłączony jeden gruby i jeden cienki.P
Teraz było ok. 15V To jakie tam masz ładowanie ?
Uszkodzony regulator w momencie ustabilizowania napięciai następuje wyłanczanie ładowania powodujące skoki napięcia.P
Jak wygląda ładowanie? Zmierz!
ja nawet powiem ze nie oże a na pewno no na 98% pasek klinowy sie ślizga , też raczej bym wymieniał niz naciągał
Po pierwsze jedno z drugim nie ma nic wspólnego / w lampach tylnych brak masy/a po drugie nie masz ładowania i tyle.P
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
Wszystko będzie ok. Nic nie kombinuj. Pozdrawiam.
Ładowanie jest?
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Pkt 1. SPRAWDZIĆ napięcie ładowania nawet multimetrem za 20zł-----------wystarczająca dokladność .
prostownik był w tym czasie podłączony Jaki to prostownik? Jaka jest wartość napięcia na zaciskach prostownika w trakcie ładowania? Najpierw naładuj akumulator lub podłącz sprawny i uruchom silnik. Wtedy Twoje pytanie będzie zbędne. Czy panikuję niepotrzebnie Odpowiedz na pytania - będzie łatwiej.
Co za escort?Jeżeli 1,8 diesel po roku 95 to pewnie peknięty alternator (włoska robota,problem znzny z punto) Jezeli benzyniak to pewnie uwalony stojan.
Powinna,(test kontrolek) i gaśnie chyba dopiero po uruchomieniu silnika. A właściwie jak altek zacznie ładować.
Czy podczas ładowania prostownikiem miałeś odpięty akumulator, Kontrolki na desce świecą , światła podczas kręcenia przygasają.
Zapewne pękłą obudowa i rosadziło uzwojenie - im dłużej jedziesz tym niższy prąd ładowania i w.w problemy.
Nie ma co kombinować, podpiąć tester, zobaczyć jakie podciśnienie, temperatury, czasy ładowania cewek etc. widzi sterownik
Możliwe że to wina regulatora napięcia. A czy przypadkiem nie jest tak że po odpaleniu samochodu przez te 45 sekund grzeją jeszcze świece żarowe (zgaśnięcie kontrolki nie oznacza że przestają grzać) i powstaje tak duży spadek napięcia że wygląda to jak brak ładowania. W który miejscu instalacji mierzy kolega napiecie ?
Sprawdż bezpieczniki nad lewą nogą kierowcy nr.37 i 51. następnie kostkę stacyjki.
warto zobaczyć czy nie został domontowany automat załączania świateł i jest teraz z pozycji lato . one działają najczęściej wykrywając napięcie ładowania co by tłumaczyło twoje objawy .
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
Witam. Jakie jest maksymalny i minimalny czas ładowania cewki dwustrzalowej sejcento/ punto i tym podobne. Szukałem na internecie informacji i nie mogę nic znaleźć. Potrzebuje to do wykonania odpowiedniego wykonania przerywacza pod halla i wzmacniacz z golfiaka Dziękuje
Napis CODE nie powinien sie świecić bez stacyjki Napięcie nie może wracać po sondzie Ewidentnie gdzieś brak masy No i skąd wiesz że ładowanie jest?
Panowie, czy ten rozrusznik będzie dobry do Fiata SC 1,1? https://allegro.pl/oferta/rozruszni... Chodzi o to że obecny zbyt mocno obciąża akumulatora, kręci jak w zimie przy -10, odpali, ale nie może uciągnąć. Kolega, żeby sprawdzić u siebie w Punto (problem z ładowaniem) wsadził ode mnie z SC i kręci jak szalony,...
Jest ok nic nie ruszaj.
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
Niskie napięcie miałem na uwadze, ale ładowanie jest na poziomie 14v
Wybaczcie że odgrzebuje starego kotleta ale mam identyczny problem w punto. Kontrolka ładowania nie gaśnie po odpaleniu, choć ładowanie jest 14,4 Pod obciążeniem spada do 11,5V. Altek strasznie wyje i mocno się nagrzewa. Obudowa była pęknięta, zauważyłem to przy wymianie regulatora pół roku temu, znajomy trochę pospawał i było ok. Wczoraj po wykręceniu...
Alternator jest cały( sprawdzałem) a pasek naciągnięty. Co do ładowania, to wszystko jest ok. Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.
Alternator pracuje poprawnie w Twoim Punto. Prawidłowe napięcie ładowania, prawidłowe napięcie akumulatora podczas uruchamiania silnika. Problem może tkwić w nienajlepszej kondycji akumulatora. Jego krótkie rozładowanie niewielkim prądem (radio) powoduje spadek nagromadzonej energii do poziomu, kiedy nie da się już uruchomić auta. Akumulator ma małą...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Obudowa cała koła pasowe też w porządku. Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga. Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.
Może po prostu nie masz dobrego ładowania sprawdź i podaj napięcie po uruchomieni silnika.Bo nawet gdyby przyjąć te 50mA to przez 24h ubędzie ci z akumulatora 1.2Ah. Najmniejszy montowany do punto akumulator miał 34Ah wie będzie się rozładowywał przez 28dni i jeszcze będzie miał trochę prądu. Myślę ze masz za niskie ładowanie i/lub uszkodzony akumulator...
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Miałem podobnie w Uno i nie palił gdy się trochę zagrzał, zimny zapalał za każdym razem. Do tego na ciepłym był taki spadek napięcia, że mi kontrolki gasły itp. No i wykonywał max pół obrotu i koniec.
Akumulator jest ładowany wtedy kiedy silnik pracuje.
Na przykład pękł alternator i nie masz ładowania, ale nie ma co gdybać bez podpięcia samochodu pod tester
to że nikt cię nie poinformował o częściach odnawialnych które sprzedaje fiat alternator taki kosztuje ok350-400 zł. i fiat daje roczną gwarancję.to że obudowy są wzmocnione to fakt ale dopiero seicento 1,1 od 2002 mają wzmocnionealternator które pasują również do palio 1,2 bez wspomagania jak również do punto 1.
znajomy w Renault Clio I po wizycie na myjni ma tak, że światła mu przygasają proporcjonalnie do obrotów silnika i świeci się kontrolka ładowania, dziwna sprawa i też nie ma pojęcia co to może być
wszystkie zasilania ok a ta k...wa nie pali ,tylko dlaczego pali po resecie ,raz immo swieci na pracujacym raz nie,w momencie krecenia rozrusznikiem miga nieregularnie,a i czy wszystkie punto miały immo? mysle ze sterownik mnie ładuje w ptaszka Dodano po 6 wszystkie zasilania ok a ta k...wa nie pali ,tylko dlaczego pali po resecie ,raz immo swieci na...
To sprawdź napięcie ładowania jeżeli będzie w granicach 13.5V masz zwarcie międzyzwojowe stojanu powodujące gwizd.P
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
witam Mam wątpliwości co do ładowania akumulatora w moim samochodzie. jest to Punto 75sx, napięcie na akumulatorze przy gęstości 1,26 wynosi 13,9 - bez włączonych odbiorników, a po włączeniu świateł i wentylatora spada do 13,6V W książce auta wyczytałem parametry alternatora z regulatorem i powinno napięcie wynosić 14,3-14,6V niezależnie czy z obciążeniem,...
Nic nie napisałeś kolego o pomiarze napięcia ładowania, ale tak czy inaczej wszystko wskazuje na to że będziesz musiał zająć się alternatorem.
Witam. Mam taki problem z moim Fiatem Punto 98r 1.1. Od jakiegoś czasu kontrolka od akumulatora raz świeci przy przekręcaniu kluczyka raz nie świeci. Jak świeci to nic się nie dzieje auto chodzi normalnie, jednak jak się nie zapali ta kontrolka przy przekręceniu kluczyka zaczynają się cyrki. Auto jedzie ale traci zasilanie tzn radio przestaje grać światła,...
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
No ok, tylko że u szwagra w Punto wszystko jest w porządku.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Witam.Jutro mam zamiar się zabrać za przeczyszczenie wszystkich styków w przewodzie od alternatora do akumulatora gdyż gubi ok 0,10V Myślałem również o założeniu dodatkowego kabla łączącego bezpośrednio alternator i akumulator.Kupiłem dziś kabel trochę cieńszy niż oryginalny bo o średnicy 6mm.Oryginał ma chyba 10mm.Proszę mi powiedzieć czy jeśli chcę...
kontrolka ładowania punto ładowania alternatora punto kontrolka ładowania świeci punto
samsung mruga dioda zasilania cooler podłączyć junkers cerapur podłączyć sterownik
krups zasilacz ekspres porażenie pradem
Transformator Nikko NA-890 jako zasilacz warsztatowy Elementy z Nikko NA-890 do zasilacza warsztatowego