Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
jak ominę lampkę i dam bezpośrednio przewód z D+ na stacyjkę to mam 13.90V Ciekawe czy po tym eksperymencie regulator jeszcze przeżył, poza tym dobrze byłoby wrzucić zdjęcie tego alternatora, bo różne modele ludzie tam zakładali.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
Kolego jesteś w błędzie.Były alternatory 24V w obudowie Elmotu .Były montowane na łożu aluminiowym i sprzęgnięte były z wałkiem napędowym za pomocą sprzęgiełka gumowego ,wzmocnionego blachą. Jak były montowane w obudowie Elmota skoro Elmot produkował do tych pojazdów alternatory 24V? Alternator 24V jest całkiem inny, sporo większy od tego 12V z wiadomych...
Jest tam gdzieś regulator ładowania? Pierwsze zdjęcie znalezione w googlach z brzegu. Może pomoże. [url=http://obrazki.elektroda.pl/7635746...
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Sprawdź czy jest elektrolit. Wątpię by był zamontowany fabrycznie alternator wzbudzany prądem z akumulatora (6 diodowy) a tylko taki ma regulator napięcia z oznaczeniem 15. Prześlij zdjęcie alternatora i regulatora. Może to być alternator z fiata 125p wtedy do kontrolki ładowania potrzebny jest specjalny przekaźnik.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
panowie zepsuł mi się alternator elmot w ciągniku ursus 3512 , najpierw rozpadły się łożyska i na skutek tego porysowało wirnik (zdjęcie wirnika w poście ).proszę o rady czy warto taki alternator naprawiać ? ile może kosztować taka naprawa ? i czy nie lepiej kupić Hinola z allegro za 250 zł ? http://obrazki.elektroda.pl/2656729900_1...
Dzień dobry. Podczas ostatnich sianokosów w trakcie załadunku bel turem przepalił mi się bezpiecznik 5-E, ten od kontrolki oleju, wskaźnika poziomu paliwa itd. Przestała działać też kontrolka ładowania, której instrukcja niby nie uwzględnia w obwodzie zabezpieczanym tym bezpiecznikiem. Wymieniłem bezpiecznik żeby dokończyć robienie sianokiszonki, potem...
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów,...
Jeśli masz alternator z poloneza to masę się nie podłącz na żaden kabel tylko jest na obudowie a podłączenie kontrolki nie jest do masy tylko do plusa po stacyjce a z drugiej strony na 15 . napisz czy to jest alternator z poloneza caro czy starszego a kryszt44 dobrze napisał , alternatory są 9d i 6d choć rzadko te ostatnie spotykane on by ci się sam...
Dżizasss, wystarczy zdjąć pasek, odkręcić dekiel regulatora, nacisnąć palcem styki wyłącznika samoczynnego i zobaczyć, czy prądnica obraca się zgodnie ze swoim kierunkiem obrotów, choć i dekla ściągacz nie trzeba, wystarczy coś połączyć drutem.
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
Kolego masz tu zdjęcie chyba identycznego, znalezione w guglu ale pochodzi z Elektrody. Widać ładnie podłączenie. Poza tym nadal nie wiadomo, czy masz sprawną kontrolkę ładowania (żarówkę) i drożny kabelek od niej do altka. Widzę na twoim zdjęciu brak jednej śruby mocującej regulator. Powinieneś wyjąć ten alternator i trochę go sprawdzić i doprowadzić...
Jeśli masz tam połączenia diod prądowych i wzbudzenia skręcane śrubą M4 to jest to Elmot A124 a nie A115 gdzie cały mostek jest lutowany. W dodatku tak jak pisałem wyżej przy 13V czyli niewiele więcej jak napięcie sprawnego akumulatora żarówka wzbudzenia na pewno by się świeciła. Jeśli diody były sprawne to zacznij od sprawdzenia napięcia na D+, wrzuć...
Witam. Mam wielką prośbę żeby mi ktoś pomógł podłączyć alternator od AUDI (jaki dokładnie widać na dodanym poniżej zdjęciu) do ciągnika URSUS C330. Nie znam się na tyle żeby samemu go podłączyć. Więc mam taką prośbę żeby ktoś mi pomógł, zrobiłem zdjęcie alternatora i ponumerowałem wszystkie styki i teraz jak by ktoś mógł mi opisać co gdzie podłączyć...
Zdjąłem obudowę regulatora napięcia prądnicy, jest spalony jeden swój. Nazwa regulatora efel 06035 14V-11A. Patrzyłem w internecie to podobne są od ursus c330 ale inne podłączenia. Może ktoś miał podobny problem i zastąpił to inaczej https://obrazki.elektroda.pl/4816029800_...
w których miejscach dotykać miernikiem (+) (-) mam na mierniku funkcje do pomiaru diody ale nigdy z niej nie korzystałem. Czy mogę to zmierzyć bez wylutowania diod? Odwołuję się do zdjęć które są te diody do przebadania Dodano po 3 Jeśli chodzi o zdjęcie 2 to z jednej strony + z drugiej - przewodzi tylko w jedną stronę. Ile powinna pokazywać sprawna...
http://obrazki.elektroda.pl/9162481600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4180408600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7872503900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6123636600_1... Witam. Chciałem wymienić regulator napięcia w Ursusie 360 3p. Kontrolka od ładowania gaśnie dopiero powyżej połowy...
Witam. Posiadam akumulator(AD2 55-0) od 3 lat. Przez cały ten okres nie było z nim żadnych problemów, lecz ostatnio był przekładany do jednostki wysokoprężnej(ursus c330m). Wyglądało to w ten sposób: naładowany akumulator z samochodu był podłączany do ciągnika, pracował przez pół dnia, i wracał do samochodu, samochód odbywał krótkie trasy(2 km). Tak...
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Prąd ładowania aku 12V 165 AH to 16,5A przez okres 10 godzin. Po takim okresie ładowania aku osiągają maxymalną pojemność .Po ładowaniu odczekaj około 2godziny aby ustąpiło gazowanie aku i rozpoczynaj exploatację.Pamiętaj aby po naładowaniu aku w pierwszej kolejności odłączyć prostownik od sieci a następnie zdjąć kable z trzonków aku ,nigdy w odwrotnej...
Witam Mam problem z tylnymi światłami na 2 i 3 położeniu kluczyka. Na 1 położeniu świecą światła postojowe i tylnie. Na drugim światła krótkie i z tyłu juz nie świeca i na 3 światła drogowe a z tyłu również brak świateł. Nie wiem czy wcześniej wszystko świeciło bo wymieniałem stacyjka i dopiero po wymianie sprawdzałem czy wszystko działa. Stacyjke podłączyłem...
Hello chłopacy to ja Wam powiem, że do podobnych sytuacji dochodziło już i wszystko było (niby) dobrze. Wiadomo, że głębokie rozładowanie (w sensie długoterminowe) powoduje utratę pojemności i to jest pewne. Natomiast co do reszty nie da się ot tak powiedzieć jednoznacznie, czy tak zostawić, co poszło źle, itd. Bo nawet żeby określić pojemność (jako...
To jest chyba kontrolka ładowania akumulatora. Lamka ciśnienie oleju i powietrza zdejmij wsuwki z czujnika i zwieraj do masy zobaczysz efekt.
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Odłączyłem kontrolke i nadal gdzieś coś kradnie prąd. Odpiąłem kabelek który łączy diody z regulatorem i kontrolką i przepływ prądu ustaje. Czyli gdzieś zwarcie albo coś jest na pewno w alternatorze ? Zbadałem również stacyjke odłączając ją od obudowy ciągnika ale nie odpinąjąc kabli i wtedy obwód powinien być przerwany bo nie ma masy ale kontrolka...
Witam W moim ursusie C 330 przestał ładować alternator. Wcześniej kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka (przed odpaleniem) czasami się zapalała a czasami nie. Po zdjęciu kabelka z zacisku D+ i zwarciu do obudowy alternatora kontrolka prawidłowo się zapala na niepracującym silniku. Wychodzi na to, że brak jest masy na zacisku D+. Co może być powodem...
Przekaźnik nie jest odpowiedzialny w tym układzie za ładowanie tylko za sygnalizację ładowania. Podejrzewam że poprzedni spalił się bo też "wariował" i nie wytrzymał. Problem albo z alternatorem lub jak kolega podaje regulatora, dla sprawdzenia alternatora odłącz przewody od regulatora i podłącz je do żarówki 12V/45W i zmierz ładowanie zaczynając od...
Dzień dobry. Mam prośbę o pomoc w diagnostyce problemu z prądnicą w Ursusie c330. Po stwierdzenie braku ładowania, odłączyłem regulator i po zdjęciu paska podłączyłem prądnice przez zwarcie zacisku 16, 18 do "-". Prądnica obracała się płynnie, bez rozbiegania. Po założeniu paska i uruchomieniu silnika, przy obrotach pow. 1200, napięcie mierzone na zacisku...
Akumulatory mają 12,5V a ładowanie na dużych obrotach 11,6v :) jak normalnie połączone. Bo na kablu od wzbudzenia jest na wolnych obr 3v i na większych dochodzi do 9v a powinna być masa cały czas czy jak ?.A po podaniu masy na wzbudzenie to ładuje chyba normalnie no było na wolnych obr 12,5. A ten styk z 3 zwojami powinien być zwarty przy ładowaniu...
ładowania ursus kontrolka ładowania ursus ursus kontrolka ładowania
dokręcać piast hasło wygasa dekoder cyfrowy telewizji kablowej
samsung rsa1ztvg samsung rsa1ztvg
Peugeot 206 1.4 benzyna 2001 - brak iskry, nie odpala Regulacja szerokości bruzdy w bruzdownicach Milwaukee