Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Patrząc na jego stan to raczej należało by go rozebrać i chociaż wyczyścić. Regulator masz już założony "polski" z oby dwoma szczotkami izolowanymi. Możesz go sprawdzić zasilaczem regulowanym. Pomiędzy masę (obudowę) a przewód zielony wpinasz żarówkę małej mocy a pomiędzy...
Na forum o tych alternatorach jest wszystko opisane kłania się funkcja szukaj.Pierwsza fotka mówi o prawidłowym podłączeniu zasilania lecz na dolnym prawym zacisku brakuje wzbudzenia z regulatora.Natomiast z twoich pomiarów wynika że masz uszkodzone diody gdyż z lewej strony masz napięcie stałe a tam wychodzą końcówki uzwojeń które to są oddzielone...
Gdzie mierzyłeś napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze?
Ja bym nie dawał tego regulatora ponieważ RNA-2 jest to wersja elektroniczna która owszem szybciej reaguje i trzyma stabilne napięcie lecz wystarczy słaby styk na kablach czy też na chwilkę zanik masy i się uszkadza. Sam robię elektrykę w wielu ciągnikach i kombajnach i średnio takie regulatory wytrzymują od tygodnia do roku co mnie nie dziwi bo takowe...
Witam Szanowne Grono! Piszę w sprawie Ursusa C360. Szukałem postów i odpowiedzi, lecz nie bardzo znalazłem odpowiedź. Temat dotyczy alternatora, regulatora i kontrolki. Wczoraj jechałem, było w miarę OK; po dodaniu gazu kontrolka od ładowania przygasała, ale nie do końca. Jak wróciłem, zacząłem ruszać kablem od szczotkotrzymacza i tak poruszałem, że...
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
A i właśnie kontrolka w ogóle nie świeci czy to też może być wina? Niestety, w takim przypadku alternator się nie wzbudza. Po wciśnięciu kluczyka, kontrolka ładowania musi się zaświecić. Sprawdź żarówkę. Być może stary alternator też był dobry.
Ja miałem taki przypadek w zetorze 8045 że napięcie ładowania miałem 18-24v w instalacji 12 v, uszkodzony był regulator napięcia. Elektryka działała o dziwo normalnie tylko akumulatory nie wytrzymaly..
(at)Niuniek34678 Czy po zwiększeniu obrotów to napięcie rośnie powyżej tych 13.90V?
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. Wygląda, że długo na półce stał zanim kolega go wstawił i już na wstępie był lekko niedoładowany. A jak już odpalił, to jest normalna rzecz, że na początku będzie brał duży prąd i stąd duży spadek napięcia, który w trakcie ładowania powinien spadać i napięcie...
Dodano po 9 Sprawdziłem i ze stacyjki daje 10 v i ileś tam jeszcze. Więc ?
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Jaką jest moc kontrolki ładowania. Przy jakich obrotach gaśnie?
Oprócz zdecydowanie zbyt małego radiatora doczepię się do rezystora pomiarowego. On ugotuje się już przy 10A, a co dopiero przy 30A, gdzie wydzieli się na nim 90W ciepła! Mostek prostowniczy też nie ma łatwego życia. Te 30A potraktowałbym bardziej jak prąd zwarcia, który i tak powinien zostać ograniczony przez ograniczenie prądowe. Chyba, że istnieje...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Witam. Ja celowałbym głównie w akumulator, gdyż ten co masz to ma zapewnę około 540A prądu rozruchowego a do c330 zalecane jest minimum 600A gdzie przy uwzględnieniu sprawności bo zapewne nowy nie jest oraz ewentualnych spadkach na przewodach zostaje ci w granicach 400A prądu a to za mało. Kolejna kwestia to ładowanie, piszesz, że jest 14V, czy prawidłowe?...
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Deszcz, nie może odpalić, rozrusznik "tyka... Napięcie akumulatora (ów), rodzaj ładowania ich, model rozrusznika. Wtedy zaczniemy rozmawiać.
jak sprawdzam miernikiem prąd top pokazuje trochę ponad 12 V Wolt jest jednostką napięcia, a nie prądu. Poza tym jak akumulatory mają w spoczynku niewiele ponad 12V to są do wymiany. gdy ciagnik odpalę to trochę ponad 13 V jak już nałąduje to do 13.7 V dochodzi więc jest dobrze Prawidłowe napięcie ładowania to 13,8-14,4V, więc nie jest dobrze. Jakie...
Przecież napięcie trzyma w miarę normalne. 12.5V to najniższa wartość przy której należy doładować akumulator. 12.7 V to bardzo dobre napięcie. 12.6 V to napięcie po zakończeniu ładowania inteligentną ładowarką, która ładuje akumulator do napięcia 14.4 V. Zwarta tzw. cela czyli faktycznie akumulator (tzw. akumulator to bateria 6 akumulatorów połączonych...
(at)mczapski Zrobiłem tak, jak pisałeś. Zasilanie prosto ze stacyjki na 15 regulatora, 67 z regulatora do 67 z alternatora, 30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Niestety, ładowania brak - na alternatorze pojawia się jedynie 12.5 V, czyli tyle co na akumulatorze. Martwi mnie to, że jeszcze przedwczoraj, testując połączenie alternatora...
Należy sprawdzić napięcie na każdym akumulatorze przy włączonym silniku, oraz sprawdzić czy nie spada napięcie po włączeniu odbiorników prądu np. świateł napięcie na każdym akumulatorze przy sprawnym układzie ładowania traktora powinno wynosić około 6,8V - 7,2V. Jeśli przy włączonym silniku po włączeniu świateł znacznie spada napięcie może to oznaczać...
Ja mam od 125p [identyczny jak polonez] i ładuje mi od samego dołu kontrolka ładowania 4W Koło pasowe najmniejsze jakie się dało Napięcie ładowania 14,3 V niezależnie od obrotów W c-360 mam bosch-a 100 A od opla dałem za niego 50 zeta + nowe szczotki za 3 złote Ładowanie 14,5 V Nie widzę większego sensu kupowania nowego
Dodaj zwykły woltomierz. Na odpalonym silniku napięcie wzrośnie. To chyba najprostsza kontrola ładowania.
jak od łączę to nie świecą na 15 i 54 jest napięcie
Aku są w szeregu i ładujesz 12V. Warunkiem dobre połączenie między akumulatorami, kabel, klemy, masa. Aku muszą być identyczne. Nikt nie ładuje pojedynczo aku 6V. W ciągnikach są akumulatory obsługowe i obowiązkiem użytkownika jest m.in. sprawdzać poziom elektrolitu, w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną. Zresztą nikt nikomu nie każe się znęcać...
Cały czas świeci mi się lampka kontrolna od ładowania ale jakiś czas temu wyjechałem w pole i przez jakiś czas znów wszystko było dobrze. Ale nie ma co liczyć na dobre i znów się zapaliła i tak do teraz. Sprawdziłem prądnicę podłączając +(na prądnicy) z - na włączniku elektromagnetycznym i na niskich obrotach mam +/- 0.67V w miarę dodawania gazu jest...
Cześć. Usterka usunięta:). Opowiem po kolei, może komuś się przyda. Po rozkręceniu prądnicy zauważyłem , że jedna ze szczotek "zawiesiła się" na swoim własnym przewodzie. Przez to nie przylegała dobrze do komutatora. Poprawiłem to i przy okazji oczyściłem komutator drobnym papierem ściernym. Po złożeniu, napędzana wiertarką prądnica bez problemu "zaświeciła...
Witam, kupiłem Ursusa C-328 i mam kłopot z ładowaniem. Mierzyłem miernikiem napięcie na prądnicy bez żadnego obciążenia i wskazuje na wolnych obrotach od 1,5 do 3V, a na maksymalnych do 12,63V tak samo jest na kablach przy akumulatorze. Napiszcie mi czy to jest prawidłowe ładowanie czy nie bo w samochodzie mam ponad 14V cały czas niezależnie od obrotów...
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez to będzie spadał prąd ładowania. Przyjmuje się, że...
Witam, jak w temacie kontrolka nie gaśnie podczas pracy silnika. ładowanie b słabe...powoli idzie do góry 12,5, 12,6 itd...szału nie ma. Niedawno zakupiony ciapek i dopiero go przeglądam. Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Czytałem tutaj jeden post z podobnym problemem i jak rozumiem może być https://obrazki.elektroda.pl/7500134300_...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
Witam. Czy przy podłączaniu przewodu ładowania na rozrusznik ma zaiskrzyć (wyłączony silnik) . Alternator Polonez
Oczywiście, że może. Proponuję wziąć miernik w rękę i sprawdzić napięcie ładowania alternatora. Napięcie poniżej 14 V wskazuje na jego nieprawidłową pracę. Częstą przyczyną jest uszkodzenie regulatora napięcia ładowania. Najprościej można to sprawdzić, podmieniając go na sprawny (nowy lub sprawdzony).
Witam mam problem z Ursusem 3512. alternator został zregenerowany, a przy przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się nie zapala/ gdy odpale powinna gasnąć a ona wogóle nie świeci na początku ? Kable , od alternatora , rozrusznika , stacyjki , masy posprawdzane i jest ok , co może być przyczyną?
Witam wszystkich jestem tu nowy, to mój pierwszy post jbc. Mam ursusa 3512 i jak w temacie nie mam prądu tzn. nie ma ładowania, grzania na świecach, kierunków, wskaźnika paliwa a tak to wszystkie światła są i klakson też działa. Zepsuło się podczas montowania wiatraka 12v 1.2A no i zamontowałem, pokręcił się chwile i nagle przestał działać a za tym...
Witam. Ursus 912 2 akumulatory 6v podpięte szeregowo lewy akumulator biegun minusowy podpięty do wyłącznika masy tzw hebla. biegun plusowy połączony z biegunem minusowym drugiego akumulatora biegun plusowy drugiego akumulatora podpięty pod rozrusznik. moje pytanie jest takie rozłączając akumulatory tzn nie są już połączone szeregowo dotykam miernikiem...
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Witam forumowiczów! Przepraszam za banalne pytanie, ale co może być przyczyną braku świecenia żarówki od ładowania w ciągniku Ursus 3502? Dodam jeszcze, że sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są dobre. W momencie przekręcenia kluczyka do pierwszej pozycji tzw zapłonu włącza się tylko żarówka od ciśnienia oleju, a od ładowania się nie włącza...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno wynosić 13,8-14,4V. Bierze się to stąd, że napięcie dla akumulatora ołowiowego ma być na poziomie 2,3V/ogniwo do 2,4V/ogniwo. 2,3V jest napięciem, którym można ładować akumulator przez nieograniczony czas bez ryzyka przeładowania. Jest to tzw. napięcie podtrzymujące stan naładowania akumulatora. Natomiast przy ładowaniu...
Bateria akumulatorów ma zapewnić rozruch ciągnika zimą, latem - gdy ciągnik jest wielokrotnie uruchamiany i zatrzymywany i w mniej niesprzyjających warunkach. Stąd w ciągnikach tak duże akumulatory - pozwalają na wiele rozruchów nawet jeśli nie ma ładowania w ciągniku i pozwalają bez problemu uzyskać duże prądy. Wszystko to prawda, jeśli akumulatory...
Czy z przewodu L-szerszy powinno wychodzić napięcie na kontrolke
Witam Mam problem z alternatorem w wózku widłowym, silnik z ursusa C-330. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze dochodzi do 16V i powyżej. Zamontowałem alternator od poloneza 44A 12V z regulatorem elektronicznym RNc-12. Żółty przewód podłączyłem do szczotek, zielony razem z przewodem od kontrolki ładowania do diód. Czy takie połączenie jest...
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
Sprawdzałem napięcie i na całym zakresie obrotowym było 12,34v.To stanowczo za mało aby ładować akumulator,co robić?
Około 14 V to normalne napięcie ładowania każdego alternatora samochodowego. Ja bym radził poszukać używanego alternatora na najbliższym autozłomie lub warsztacie samochodowym. Zapłacisz ułamek tej ceny. Wsporniki musisz dopasować indywidualnie, jest to dość proste, - a mało prawdopodobne aby jakikolwiek kupiony z alternatorem pasował bez przeróbek....
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
Nie chce mi się wierzyć, że napięcie na zaciskach akumulatorów wynosi 17,6V, przecież prąd ładowania przy takim napięciu wynosiłby ponad 50A. Po kilku minutach akumulator eksplodowałby, a jeśli jeszcze nie, to zakończyłby swój żywot po kilku dniach eksploatacji.
styk 15 stacyjki służy do podłączenia kontrolki ładowania i na nim napięcie powinno być cały czas po wciśnięciu kluczyka. skoro masz tam 12v nawet po wyjęciu kluczyka to znaczy że stacyjka uszkodzona. a czy świeci się kontrolka ładowania jak uruchomisz silnik? ps. jak odpiąłeś kabel od złącza 54 to nieodpalisz bo tam jest podpięty rozrusznik
Kolego mateuszek3064 w żadnym wypadku nie rób takiego czegoś. W tym przypadku masz niczym nieograniczone napięcie i akumulatory mogą nawet eksplodować. Jak już chcesz tak zrobić to w szereg włącz żarówkę np. 21W i zaczynaj od najwolniejszych obrotów. Nigdy naprawdę nie miałeś do czynienia ze zwartych elektronicznym regulatorem napięcia? Ja miałem takich...
napięcie nie zmienia się = brak ładowania to oczywiste. To do wzbudzenia jest ten środkowy? (miedzy tymi szarymi od regulatora) tam powinno być podane napięcie? chwilowo przy załączaniu stacyjki? czy cały czas? (jakie napięcie ile V?) To szukać przy zegarach że tam powinien wychodzić jakieś napięcie czy sterowanie masą? czy co sprawdzić?
Jak się nie rozumiesz na elektryce to zawezwij elektryka który ci naprawi ukł ładowania. Napięcie na akumulatorach nie powinno przekraczać 15V, prawidłowe to 14-14,4V. Sam alternator myślę że jest sprawny, regulator napięcia na pewno umarł a kwestia lampki - no cóż, nie wiemy jak masz to zrobione więc do tego jest ci potrzebny fachowiec. Jeśli czujesz...
Witam, Przerabiam właśnie dla kogoś instalację elektryczną w ciągniku ursus C 360 3p. Wcześniej było jakieś badziewie za 100zł na przewodach 0,75mm i wszystko się paliło. Wykonałem nową instalację zgodną z oryginalnym schematem, na przewodach o właściwym przekroju, nowy alternator z regulatorem. Wszystko działa ładnie tylko mam problem (tego też się...
Czas ładowania akumulatora najkorzystniejszy wynosi 10 godzin prądem 10% pojemności tego akumulatora (np. 160 A prąd ładowania 16 A). Kolego to mit (wiecznie zywy - jak wańka wstańka lub mit o zamachu-wybuchu na TU154M w Smoleńsku), szkodliwy dla akumulatora. Owszem prąd początkowy nie powinien przekroczyć Q/10, ale te 10 h to bzdura, a to dlatego,...
Wychodzi na to, że napięcie ładowania jest zbyt wysokie. Odkręć pokrywę regulatora, Drobnym papierem ściernym (wiem, nie powinno się czyścić papierem tylko pilnikiem iglakiem, jednak nie chcę żeby naruszył ustawienie szczelin między stykami w regulatorze) przeczyść styki i przy pracującym silniku ustaw napięcie ładowania na 14,4V bez obciążenia. Wcześniej...
ładowania ursus ursus kontrolka ładowania schemat ładowania ursus
uśrednianie pomiar napięcia lancia schematy korek wlewowy
zmywarka gorenje usterki spawarka inwertorowa
Schemat paska rozrządu Chrysler - jak uzyskać? Skaczący obraz w telewizorze Thomson 43UD6306