Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Właśnie! Przekażnik zwłoczny np. włączający ładowanie dodatkowego akumulatora po wyłączeniu się świec żarowych, które pewnie grzeją jeszcze dość długo po uruchomieniu zimnego silnika. Można zyskać ok. 60A. Ja osobiście jeżdże już trzecią zimę z dwoma akumulatorami 74Ah (jeden do webasto) alternator 150A i jak na razie bez awarii. Ładowanie dodatkowego...
samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
Natomiast przy bardzo zimnym akumulatorze, przy prądzie 1A, spadek napięcia na oporności wewnętrznej akumulatora będzie np 3.0V Nie pisz takich bredni bo ktoś to czyta i się tak jeszcze nauczy. Gdyby przy prądzie ładowania na oporności wewnętrznej był spadek 3 V czyli wydajność takiego zimnego akumulatora byłaby w stanie osiągnąć ciut ponad 4 A. A...
Ładowanie zimnego akumulatora (poniżej 5st.C -chyba) jest bezużyteczne, raczej szkodzi. Ładowanie nagrzanego akumulator małym prądem działa odsiarczająco w starszych akumulatorach. Jazda z rozładowanym akumulatorem spowoduje przegrzanie a następnie przeładowanie i uszkodzenie akumulatora, ponieważ stosowane obecnie alternatory dają zbyt duży prąd na...
jedyny sposób na sprawdzenie sprawności akumulatora to woltomierz z opornicą. W przypadku gdy utrzyma napięcie powyżej 10V przez co najmniej 30 sekund na oporze równym rezystancji zimnego rozrusznika to możesz się cieszyć.....
Jak kolega ciągnie drugi akumulator do samochodu, to można z niego samochód uruchamiać bez kombinowania z ładowaniem zimnego akumulatora w samochodzie. Bateria w samochodzie naładuje się w sposób naturalny z alternatora.
Witam, problem wygląda nastepujaco, po odpaleniu zimnego auta ładowanie ksiażkowe 14,2V mierzone na slupkach akumulatora. Po przejechaniu 200 - 300 km spada do 12V (mierzone na slupkach akumulatora i na samym alternatorze) i niżej. Aż do rozladoania akumulatora. Pobór pradu nie jest zwiększony. Co bylo robione: Wymiana akumulatora na nowy, potem na...
Witam, powracam do tematu, moje ostatnie ustalenia są takie, po uruchomieniu zimnego silnika przy temp. zewnętrznej -3 st. c. ładowanie akumulatora oscyluje w okolicy 11,5 v do 12,1 V i na świece żarowe idzie to samo napięcie po rozłączeniu modułu sterowania świecami ładowanie akumulatora wraca do 14 V czyli jest ok, po chwili podłączyłem znowu moduł...
jak to nie ma , skoro w poczatkowej faczie krecenia niekręci kołem alternatora, lub ociera i przeskakuje to co ma dawać prąd , akumulator ?, a ten długo niewytrzyma, proponuje zacząć od tego potem regulator albo miernik i odpiąć na chwile klemY i zmierzyć czy jest ładowanie , lub na zapalonym do klem , powinno być od 13,2 do 14,8 max , jeżeli jest inaczej...
Nie wiem czy ropa w oleju to wina wtryskiwaczy, czy jak już wcześniej wspomniałem podkładki miedzianej pod wtryskiem, w każdym bądź razie po regeneracji wtryskiwaczy i ponownej wymianie uszczelnień miedzianych: - koniec problemów z ropą w oleju - koniec problemów z odpalaniem auta na rozgrzanym silniku o czym pisałem też tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Hej, dostałem tutaj kiedyś radę, którą wziąłem sobie do serca, żeby zamiast przetwornicy 12VDC/230VAC kupić używany UPS z czystym sinusem bez baterii (bo sprzęt solidniejszy i wychodzi taniej za czysty sinus). Ponieważ w życiu nie widziałem UPS-a na żywo, a przy zakupie rzeczy używanych nie jest tak łatwo ze zwrotem, chciałbym dopytać o dwie rzeczy....
Witam. Czy miał ktoś do czynienia z tymi prostownikami Bosch C3 lub Keepower Small ? Zależy mi na ładowaniu aku bez wyciągania z auta pewnie w temperaturach poniżej zera . W opisie Keepower Cold charging Ładowanie zimne jest stosowane gdy temperatura akumulatora wynosi poniżej -5°C , oraz w przypadku większości akumulatorów typu AGM GEL .Ograniczenie...
Witam. Obstawiałbym uszkodzony styk "N.O." przekaźnika kontrolki ładowania. Aby usprawnić układ ładowania radziłbym wstawić w przycisk impulsowy w układ cewki przekaźnika , który załącza ładowanie akumulatora , czyli po uruchomieniu zimnego samochodu podajesz minus na cewkę nie czekając , aż poda go czujnik temperatury , bo to czasem trwa kilka minut....
Wracając do tematu ciężkiego rozruchu myślałem, że jak temperatura będzie dodatnia będzie gładki rozruch, jednak pierwsze uruchomienie zimnego silnika kreci z oporem ale zaskakuje za 1 razem i na drugi dzień również tak niemrawo kręci rozrusznik, napięcie na akumulatorze 12,5 V. Sprawdziłem ładowanie akumulatora jest na poziomie 14 V. Sprawdzałem tez...
https://obrazki.elektroda.pl/2399589000_... Układy klimatyzacji stosowane są w pojazdach samochodowych od wielu lat. Na początku zarezerwowane były dla pojazdów luksusowych, by obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet pojazdów klasy budżetowej. Dziś większość z nas nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez tego układu...
Cytat ze strony yuasa.com.pl: "Jeżeli trzeba naładować akumulator, którego napięcie spadło poniżej 11,00 V podczas eksploatacji (głęboko rozładowany), to wymagana będzie specjalna ładowarka zdolna dostarczać wysokie napięcie ładowania, a zalecany prąd ładowania może nie być osiągnięty na początku ładowania. W takim przypadku należy monitorować prąd...
Ale to chyba by odpadało u mnie jeżeli mam ładowanie akumulatora na poziomie 14.2V na biegu jałowym? Chyba że coś z masą do rozrusznika. Spróbuje jutro pomierzyć wszystko i na wszelki wypadek podładować wcześniej akumulator żeby sprawdzić czy będzie szybciej kręcił. Chociaż mam wrażenie i tak że to może być niedogrzana komora spalanie, tylko że nie...
Witajcie, mam taki problem, który nie wiem jak rozwiązać, mianowicie u siebie w Golfie IV benzyna mam akumulator Bosch S5 54 Ah, 530A, od kilku miesięcy trapi go problem polegający na tym że siada napięcie, stopniowo jak sprawdzam spada a po 1,5 tygodnia nieraz nie można centralnym otworzyć drzwi. W rodzinie jest też 7 letni VW Passat z 2,0 TDI pod...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Generalnie chodzi o to, że nigdy mi się ten akumulator nie zapalił mimo tego że nie miałem chwilowo ładowania akumulatora bo szczotki na szczotko-trzymaczu się skończyły (paliła się tylko czerwona kontrolka a na fis'ie był napis OK! Przerabiałem temat również słabego akumulatora gdzie po pewnym czasie już nawet nie zapaliłem na nim jednak po przekręceniu...
Piszesz że inteligentne ładowanie się włacza i chroni alternator przed spaleniem --- nie może tak być -- komputer nie dostaje żadnej informacji od alternatora o jego aktualnej temperaturze. Kolego, komputer o tym nie jest w ogóle informowany. Cała sprawa rozgrywa się między alternatorem, a regulatorem napięcia - regulator napięcia reaguje na temperaturę...
Witam. Zakładam ten post bo już zgłupiałem. Opisze najdokładniej jak się da. Parenaście dni temu po odpaleniu zimnego samochodu nie zgasła kontrolka ładowania akumulatora. Jedna przygazówka silnikiem sprawę rozwiązała i od tego czasu był spokój...do wczoraj. Odpalił bez problemu, ale kontrolka znowu nie zgasła, a w kabinie poczułem swąd palonej gumy...
Witam. Problem dotyczy odpalania zimnego Seat Toledo 93 r 1,8 benzyna 88km. Otóż próbując rano odpalić rozrusznik leniwie, powoli się obraca często nawet szarpiąc. Po 4-6 pełnych obrotów odpala albo staje i już nie ma siły "ukręcić rozrusznikiem. Przez kable rozruchowe też wolno kręci ale odpali na pewno, przy rozgrzanym silniku nie ma problemu odpala...
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
A nie prościej i mniej awaryjnie było by zastosować takie coś .Miałem tak zrobione w golfie 3 i dział 4 rok.Pasat w sumie to to samo .Działało tak jak w maluchu .Wyłączasz zapłon i świateł nie ma.Cała operacja to przeciąć jeden kabelek i wstawić przekaźnik i dodatkowy włącznik do pozycyjnych. I pewnie ten układ jest bezpieczniejszy - a co będzie jak...
Witam!!! dot. VW POLO poj.1043,rok prod. 1993 Mój Tato sprowadził jesienia ub. roku piekne Polo.Wszystko byłoby w porzadku,gdyby nie fakt,ze czasami gaśnie lub jest problem z uruchomieniem zimnego silnika (zimą i jesienia kilka razy/dwa razy odpalil po podłaczeniu do akumulatora innego auta) rozrusznik normalnie kręci,zachowuje się tak jakby nie było...
proponuje rozebrać podstawę ładowarki i jeśli styki baterii/akumulatora są połączone z płytką i gniazdem od zasilacza to dobrze by było zobaczyć czy nie ma jakiegoś zimnego lutu.
Zmierz ładowanie akumulatora na zimnym/ciepłym silniku; powinno być 13.8-14.4V. Jeśli ta usterka wystąpiła po dorobieniu uszczelki, to upewnij się czy żaden otworek nie został pominięty albo zapchany silikonem oraz czy podczas montażu gaźnika nie zostały niepodpięte przewody.
Niestety moja Centra futura+ stojąc w aucie na obecnych mrozach NIE NAŁADUJE się nie przekraczając dobrze ponad 15V, po prostu nie przyjmuje ładunku i nic na to się nie poradzi. Chciałbym zauważyć, że nowoczesne ładowarki mikroprocesorowe mają taki tryb pracy jak "ładowanie zimnego akumulatora". Spotkałem się z tym np. w ładowarce Bosch BAT430.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Witam od razu po odpaleniu na ciepłym silniku szybko mryga mi kontrolka akumulatora/niema ładowania, mryga tak z pół minuty i nagle zaczyna ładować. Na zimnym silniku jest wszystko ok, nic nie mruga. Akumulator nowy kupiony 2 dni temu a problem jest nadal, alternator wymieniany 1.5 roku temu. Co to może być Astra G 1.7DTI 2002 rok
Witam dzisiaj zrobiłem test rano -1 stopnia odpaliłem auto auto miało z czujnika temperatury 6 stopni oczywiscie ładowanie 12 v pochodziło do osiagniecia 20stopni na czujniku i nagle zaczeło ładowac 14.2v czyli najpierw grzeja swiece do osiagniecia 20 stopni a pozniej idzie na ładowanie akumulatora troche dziwne powinien odrazu ładowac akumulator
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Na początek sprawdź podstawy czyli czy akumulator ma dobrze przykręcone klemy i czy nie są zaśniedziałe i sprawdzić miernikiem czy ładowanie akumulatora jest prawidłowe na zimnym na ciepłym, może problem być w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika czy nie została zalana, sprawdzić masę z akumulatora na karoserie samochodu
Stawiałbym na ślizgający się pasek alternatora. Na zimnym ma ciężej bo ładowanie akumulatora a przy skręcie walczy dodatkowo ze wspomaganiem.
Nierozumiem dlaczego po napięciu się diagnozuje alternator czy laduje czy nie a nie pozderzeniu ile idzie pradu czyli amper Albowiem naładowany i nieobciążony akumulator, ma napięcie poniżej 13V, zazwyczaj 12,5-12,6V. Wyjątkowo, nowy akumulator bezpośrednio po odpięciu od prostownika , może mieć nieco powyżej 13V. Jeżeli silnik pracuje a na klemach...
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
układ ładowania w alternatorze ma za zadanie zasilanie odbiorników a nawwyżkę mocy ładuje w akumulator .Najlepszym "wyjściem"jest po odpaleniu odczekać z załączaniem odbiorów do momentu ustabilizowania się obrotów silnika [chodzi tu także o obciążanie zimnego silnika]
Podmieniałeś akumulator na inny?
Akumulator, rozrusznik, ładowanie.
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Alternator ładuje na zimnym silniku do 14,3 V, ale po nagrzaniu silnika, po przejechaniu 50-100 km, przestaje ładować i napięcie na akumulatorze spada poniżej 12 V, mimo że był ładowany przez 100 km. Kontrolka ładowania...
Witam wczoraj wyciągnąłem rozładowany akumulator z motocykla po chłodnej nocy aku miał 11v nie był zamarznięty dolałem trochę wody do górnej linii i podłączyłem pod prostownik cyfrowy ustawiłem na 12v po paru sekundach prostownik pokazywał 15v i "full" czyli naładowany podłączyłem pod inny prostownik i ładowało się bardzo dobrze przetestowałem ten prostownik...
Skoro mam 14,3 V to ma sens wymieniać regulator? Mam wrażenie, że alternator niema pełnej mocy. Dodano po 5 Piny w złączu są oznaczone FL lub WL. Dodano po 17 Zmontuje FL ARE2032, on powinien ładować nawet na zimnym silniku.
(at)bobkowszczak 1) są przetwornice z 12V bezpośrednio do świetlówek, wtedy masz jeden stopień konwersji energii mniej na którym tracisz moc. Możesz tu podać dane samych rur, może coś się znajdzie. 2) jeśli nie możesz zmodyfikować tych lamp / wziąć innych, możesz pomyśleć o UPSie z zimnym startem (taki co da się włączyć z przycisku, bez sieci). Wtedy...
Akumulator padlina, rozrusznik pewnie też, ładowanie sprawdzone?
Do wspomagania wystarczy, jak mi siadał akumulator w Poldku (zima) to rano ładowałem (w sumie to było raczej ,,podgrzewanie'' zimnego akumulatora) kilkanaście minut i odpalałem z włączoną ładowarką (samoróbka dająca jakieś 20A max, całość to mocny transformator i cztery diody ze starego alternatora).
Co do zagrożenia pożarowego - weźmy pod uwagę WIEK samochodu. Chciałbym zobaczyć statystykę pożarów dla aut np. poniżej 5 lat i 5-10 lat. Zasięg - jeśli wybieram auto to chcę wygodnie dojechać np. z Krakowa do Gdańska, jadąc w okolicach maksymalnej dozwolonej prędkości na drogach - no niestety elektryczne autka wypadną tu słabiutko... Może do jazdy...
świeca po "dydłaniu" sucha co oznacza że problem leży w zasileniu paliwowym (podejrzewam ssanie) ciepły pali na dotyk. Po drugie - jak już się go odpali to gaśnie po puszczeniu manetki więc trzeba go trzymać na półgazie żeby nie zgasł, jak się silnik rozgrzeje porządnie - zaczyna równo pracować, ale wystarczy 5-10 min postoju i wszystko wraca Sam sobie...
Na początek przejrzałbym czy nie ma zimnych lutów na płycie w okolicy kondensatora za mostkiem i diód prostowniczych na wyjściu przetwornicy. Może jakieś zdjęcie płyty?
Zapomniałem dodać że upaprany olejem, chyba od strony wału (napędu) cieknie. Akumulator dobry, próbowałem nawet na samochodowym też nie mógł zakręcić dobrze na ciepłym silniku. Na zimnym bez problemu zapala . A ile kosztuje remont takiegoż silnika?
Akumulator jak widzę jest niezły. Spróbuj podładować go na prostowniku, może alternator słabo ładuje.
U mnie w Scenicu 2 ładowanie czasem dochodzi do 15V. I akumulator się nie ugotował, wytrzymał 9 lat (ale w klimacie bez zimnych zim).
Kolego (at)Wolfstar, dzięki wielkie za podpowiedź odnośnie tego prostownika. Nie wiem czy to był nie doładowany akumulator czy coś innego, ostatnio usiadłem, poprawiłem wszystkie luty :) Tak, aby być pewnym, że nigdzie nie ma zimnego lutu. Wziąłem akumulator i prostownik zaczął ładować. Zastosowałem się do twoich wskazówek, dlatego klikam pomógł i jeszcze...
Na zimnym i na ciepłym rozrusznik kręci tak samo? Piszę jak byk tylko na zimnym. Warto czytać ze zrozumieniem. Odpowiem w Twoim tonie jak mi odpisałeś. Autor sam siebie wyjaśnił, jak napisał, że kręci jakby był słaby akumulator. Nic nie wspomniał jakie ma napięcie w instalacji, ile wynosi ładowanie. Równie dobrze akumulator może rozładowywać jakiś...
„sich” to może być również skrót od niemieckiego „bezpiecznik” (Sicherung) I to może być dobry trop.😊 Jeśli to nie problem na lini alternator - licznik i jak twierdzi autor wszystko poza tym jest OK to proponuje poszukać zimnych lutów wewnątrz licznika i na nim samym się skupić.
ładowanie przy 2000obr i włączonych światłach - 14,05V na zimnym silniku. Muszę przeprowadzić test na rozgrzanym silniku. Ostatnie rozładowania były po długich trasach.
Jest jeszcze kwestia zapłonu ,jeżeli będzie za szybki też będzie blokował przy zimnym silniku.
Był rozładowany do zera jakieś 2 tyg temu bo nie działało ładowanie jeszcze się nadaje to czegoś ten akumulator czy już tylko śmietnik? Dodano po 1 zachowuje napięcie mierzyłem kilka dni temu rano i było 12.4
Sprawdzałem pobór prądu na zgaszonym silniku i ma 0,3A. Sprawdzałem ładowanie , ale przed tym sprawdziłem okablowanie i przeczyściłem wszystkie styki: Na zimnym silniku bez obciążenia ładowanie 14.20V na alternatorze a na akumulatorze 14.15 Na maksymalnym obciążeniu (właczczone św. drogowe, max. nawiew, radio, halogeny) "zimny silnik" alternator13,80V,...
Tulejki rozrusznika, akumulator, szczotki. Proponuję zmierzyć napięcie akumulatora W CZASIE porannego kręcenia, prawdopodobnie aku "nie trzyma prądu" i rano go brak. Rozgrzany silnik = niedawne ładowanie akumulatora więc prądzik jest. Kolejny pomiar to pobór prądu na wyłączonej stacyjce - może coś rozładowuje akumulator przez noc.
Wyobraź sobie, że alternator niczego na siłę nie wciska, daje tyle, ile od niego "zażąda" akumulator plus sieć pokładowa auta. Kolego, monitorowanie prądu ładowania to od 2004 w autach premium, a reszta dopiero po 2010 roku to wprowadziła. Owszem, te 50A nie tak do końca idzie na ładowanie aku, sporo prądu obierają też świece żarowe, które w Euro4...
Z własnego doświadczenia wiem, że można śmiało używać akumulatora samochodowego i można w ten sposób uzyskać długi czas zasilania awaryjnego lub w przypadku UPS'a z zimnym startem zastąpić przetwornicę napięcia. Ale akumulator musi być ładowany zwykłym prostownikiem. Autor wątku ma rację, prąd ładowania aku w UPS jest za mały do aku samochodowego.
Mam to samo. Tylko na zimnym ładowania nie ma i pokazuje na zacisku przy alternatorze 12V. Po chwili jak się rozgrzeje już jest 14,3V ale obroty są podniesione do czasu ponownego uruchomienia. Potem jest ok. Alternator po regeneracji i wymianie regulatora i dalej to samo. Ma ktoś rozwiązanie może na ten problem. Czy niezakodowany nowy akumulator może...
Podłącz ładowarkę i zmierz napięcie na baterii. Sprawdź płytę pod kątem zimnych lutów i bezpieczniki jeden obok gniazda USB drugi przy kontrolerze akumulatora.
Cirpliwie czekam na Kuona :) A w międzyczasie dzisiaj wpadłem na coś takiego z WiFi IDEAL EXPERT CHARGER 15 WiFi (jest też wersja 8A) https://robo-kop.com.pl/s/33-38420-0-IDE... Parametry ładowania : - Napięcie ładowania : 12 V - Prąd ładowania : 2/15 A - Stopnie regulacji prądu ładowania : 2 - Znamionowa pojemność...
Jeżeli auto postoi 2 dni napięcie bateri spada do 8v. Ładowanie sprawdzałem było po odpaleniu 14.4v. To mocno spada przez te dwa dni. To że po odpaleniu zimnego silnika, napięcie jest 14.4V, to normalne, ale sprawdź jakie napięcie jest, jak silnik jest gorący, na pewno nie będzie 14.4V. Jak jeździsz krótkie trasy, to altek nie zdąży naładować do pełna...
Już próbowałem w ten prawidłowy sposób, myślałem, że może ma jakieś kłopoty związane z instalacją gazową i niska temperaturą. Przez 3 dni z rzędu jeździłem cały czas na benzynie, bez żadnych pozytywnych rezultatów. Oczywiście odpaliłem z popychu a nocą po raz kolejny ładowałem akumulator.
Może konstruktor liczył prąd ładowania? 10 godzinny ładował akumulatory w 100% gdy napięcie w instalacji osiągało 15,6 V. Wkładając pojemniejsze akumulatory nie ładujemy ich prądem Q/10, bo prądnica ma za mało mocy. No i się akumulatory przeładowują i powstaje brzydkie zjawisko rozwarstwienia elektrolitu. Przeciwdziała mu ruch pojazdu, ale lepiej działa...
Może być nawet 16V i nic się nie stanie (sterownikom oczywiście). Elektronika jest zabezpieczona, jedyne, co dostaje po kościach, to żarówki. Ale nikt nie włącza świateł przy ładowaniu akumulatora, po drugie, nawet jak włączysz światła, to słaba ładowarka ”przyklęknie” i napięcie spadnie. Poza tym napięcie ładowania zależy od temperatury, w niektórych...
To nie akumulator jest dobry mierzony amperomierzem Czy ktoś pisze kupić? Podmień od znajomego. A amperomierzem mierzysz jaki prąd płynie. Kiedy mierzyłeś w czasie rozruchu? Kiedy auto odpalone i akumulator jest ładowany?
Na początek sprawdz ładowanie alternatora powinno byc ponad 14v...w G4 najczęstszym chyba "złodziejem"prądu jest "niezasypiający" modół komfortu spowodowany uszkodzonymi mikroswitchami lub zimnymi lutami w zamkach...
Znalazłem jeszcze jedną nieprawidłowość w układzie, ale nie wiem czy może ona mieć istotny wpływ na pracę układu. Mianowicie tranzystor kluczujący (bo tak to się chyba nazywa) ma napięcie podawane na źródło przez rezystor. Rezystor powinien mieć 2 omy pomiar pokazuje 0.4 oma. 4) zmierz czy R24 czasem nie dostał przerwy (z zimnymi lutami włącznie) Wylutowałem,...
Najpierw zobacz jaki jest prąd pobierany przez rozrusznik lub chociaż czy i jak ci światła przygasają bo źle lutowane szczotki to i na zimnym by źle kręcił. Sprawdź też ładowanie bo po nocy się akumulator podleczy i ma większy prąd.
Być może dobrym rozwiązaniem byłby falownik zasilany z ups'a z zimnym startem. Wtedy taki ups można by włączyć tylko w razie potrzeby, a akumulatory ładować zwykłą ładowarką do żelówek.
Cześć, Miałem słabe ładowanie akumulatora. Wymieniłem nowy regulator i mostek prostowniczy. Efekt jest taki, że na zimnym silniku (ze światłami) jest 14V, ale w trakcie jazdy (jak sądzę rozgrzewania się alternatora) napięcie spada po kilku kilometrach do 13,6V. Spadki na przewodach minimalne. Czego to może być wina? Czy może być problem z uzwojeniami,...
Sprawdz ładowanie a jeśli jest dobre może coś ci rozładowuje akumulator spruboj na noc ściagnąc jedna kleme z akumulatora i rano zobaczysz czy się poprawiło
Masz rację. Na zimnym na klemach jest 14.18V a po włączeniu wszystkiego co możliwe spada do 14V. Czyli sam regulator do wymiany?
Witam proszę o pomoc . Co może być przyczyną tego że kontrolka check engine zapala się na zimnym silniku? Po ponownym uruchomieniu (od razu po zapaleniu kontrolki) silnik pracuje prawidłowo. Pod komputerem pokazuje przerywanie zapłonu cylinder 1/3 . Mechanik stwierdził że to jest uszkodzona cewka , cewka wymieniona , świece także. A problem pozostał...
Panowie zauważyłem ze na zimnym aucie rozrusznik kreci a jak sie rozgrzeje to już są problemy ładowanie sprawdzałem na zaciskach akumulatora ładowanie jest na 100% i sprostowanie na max obciążeniu jest 13,6 v a nie 13.4 v a zmierzyłem napiecie na akumulatorze który nie kreci jest 12,7 v .
W starym Puncie też miałem 13,8V i co chwilę rozładowany akumulator, wymieniłem przewód "plusowy" między alternatorem i akumulatorem, poprawiłem masy i się zrobiło 14,4V oraz koniec problemów z rozładowanym akumulatorem. Na zimnym silniku ma być 14,4V +/-0,1V na wolnych obrotach z załączonymi światłami mijania. Poniżej 14V to jest żadne ładowanie, zwłaszcza...
W lublinach po odpaleniu zimnego silnika przez długi czas wystepuje dogrzewanie świec żarowych sterowane czujnikiem zamontowanym na obudowie termostatu patrząc na silnik od strony akumulatora. jak przewód jest zerwany a często się zdarza to świece grzeją cały czas i z łaowania nici bo ci zuzywają mase prądu . sprawdź ten kabel lub zmierz ładowanie po...
witam. tez mam audi a3 1.9tdi 2000r. wczoraj podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od ładowania, po przejechaniu jakichś 5 km zapaliła sie kontrolka od air bagu oraz abs i po jakichs 10 km auto zgasło i nie dało rady odpalic bo padł akumulator. Po scholowaniu do domu naładowałem akumulator i niby auto odpaliło ale swieci sie kontrolka abs i ładowanie....
Panowie akumulator jest OK. A zapytam może tak jakie ładowanie mają użytownicy Isuzu na zimnym silniku, oraz kiedy świece już nie grzeją. Z obciążeniem i bez. I co ewentualnie powłączaliście. Sprawdzę ze swoimi ... prownamy i wszystko bedzie jasne.
zimnych lutów nie ma, sprawdzałem baterię zwykłą 4,5V, potem akumulator samochodowy 12V w obu przypadkach sie nie ładują. Tyrystor narazie sprawdzałem jak dwie diody, ale nie tak jak sie sprawdza tyrystor
akumulator jest akumulatorowi nie równy,przekonałem się o tym niedawno.Otóż zmieniłem gościowi akumulator na nowy z poznańskiej centry i po niedługim czasie pojawiły się wycieki elektrolitu i akumulator poszedł na reklamację.Wrócił z rozpatrzeniem negatywnym , sprzedawca stwierdził że po odpaleniu jest za niskie ładowanie,a argumentacja że świece są...
Tak, kontrolki zachowują się normalnie, ale... Przelutowałem rezystor ze starego do nowego alternatora i niespodzianka, zaraz po odpaleniu ładowanie było na poziomie 14.3V, czyli ładnie, ale po chwili zaczęło spadać. Powyżej 2tys obrotów przy włączonych światłach i nawiewie ładowanie jest w okolicach 13.7-13.9V, poniżej tych obrotów ładowanie zaczyna...
Witam Próbuję naprawić telefon Toshiba 900MHz FT-8006 (w środku Uniden) z objawem takim, że po jednej lub kilku udanych próbach połączenia z bazą słuchawka "zawiesza" się, słabo miga LED na niej i pomaga tylko odłączenie baterii (oczywiście do następnej próby połączenia). Napięcie na akumulatorze jest prawidłowe, ładowanie działa. Zimnych lutów w słuchawce...
Kiedyś w starszej Toyocie miałem uszkodzony, ale objaw był taki, że po kilku minutach napięcie spadło do 12,5v i tak zostawało aż do następnego zimnego rozruchu. U mnie tak nie ma, przy obciążeniu spada a po wyłączeniu obciążenia wraca. Ja też nie mam prądu w garażu i ten problem rozwiązałem przy pomocy paneli PV. Pomysł ciekawy ale to garaż podziemny....
Jak dla mnie więc jakieś okresowe i kondycyjne ładowanie akumulatora prostownikiem jest raczej bez sensu. Chyba że akumulator stoi nieużywany przez dłuższy czas i trzeba zapobiec jego zasiarczeniu. I tu wg mnie kolega jest w błędzie, bo a) układ ładowania w samochodzie ma usterkę (zbyt niskie napięcie i prąd ładowania) z moich wprawdzie skromnych doświadczeń...
Witam. Mam problem z ładowaniem w Nissanie Sunny 2.0 diesel. Mianowicie, poprawne, stabilne ładowanie (14,1V) pojawia się dopiero po kilku minutach pracy zimnego silnika, nie wiadomo skąd i jak, ładowanie nagle się pojawia. Zanim to nastąpi, napięcie na akumulatorze wynosi ok. 12,5V i zwiększa się nieco po dodaniu gazu. Kiedy już ładowanie się pojawi,...
czy jest możliwe podłączenie, oddawanie energii do sieci z UPS-a ?,akumulatory są ładowane z baterii słonecznych a ups odpalony z zimnego startu. i gdzie można dostać tanio mały auto track do 2 lub 4 baterii słonecznych lub sam sterownik aby podążały za słońcem?
A jaki masz w aucie akumulator (WIEK, markę, model, ewentualnie pojemność [Ah])? Trzeba by sprawdzić napięcie w stanie jałowym - jak postoi trochę np rano przed rozruchem. I naprężenie paska do alternatora też można skontrolować. Przyczyną może być właśnie padający akumulator, lub słabe ładowanie z winy ślizgającego paska.
Odpowiedz trafna należy połączyć po trzy panele szeregowo i użyć tylko regulatora na 150V. ‘’Gaz „ poniekąd trafiłeś. Przy połączeniu po cztery przy zimnych panelach dopóki będzie ładowało i panele będą obciążone oraz gorące będzie ok. Na zimnych panelach ( czyli zimą ) , jeżeli regulator przejdzie w ‘’ flooat ” napięcie...
Witam, mam problem, z którym serwis Audi nie może sobie poradzić od 2 lat. Na zimnym silniku silnik odpala bez żadnego problemu. Jednak na rozgrzanym silniku nie mozna go uruchomić za pierwszym razem. Objawy są następujące ( typowa sytuacja - zatrzymanie na stacji benzynowej). Po wyłączeniu w pełni rozgrzanego do prawidłowej temperatury silnika, jeśli...
Może powinienem dopisać więcej informacji. Akumulator zawsze ładowany prądem 1/10 pojemności aku. Dodatkowo z zabezpieczeniem przeciw przeładowaniu (automat wyłączający) W aucie ładuje 12.85 - 14.2 W zależności od temperatury silnika (Na zimnym działa dosyć prądożerna grzałka paliwa) Zastanawia mnie skąd ten efekt ,że w parzystych celach uszkodzona...
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Witam Posiadam pewien problem z UPS APC Smart 700. Podczas pracy na baterii UPS wyłącza się i migają lampki kontrolne od dołu do góry i od góry do dołu. Dodatkowo nie działa opcja zimnego startu. Gdy UPS pracuję na zasilaniu z sieci normalnie ładuje akumulatory. Co to za tryb się włączył i jak powrócić do stanu normalnej pracy?
Ja również mam podobny problem. Mianowicie, rano na zimnym silniku odpala z "kopyta" pojeżdżę z 3 godziny, postoi na słońcu i tu zaczynają się schody. Samochód nie chce palić, kontrolki wszytkie zgasły jak trzeba, akumulator ładowany i sprawny, a jak juz odpali to wielki siwy dym z rur idzie, taki aż gęsty. Najczęściej to się dzieje jak samochód jest...
jakie napiecie akumulatora zimnego ładowanie akumulatora renault ładowanie akumulatora varta
volvo silnika przeskok iskra trafo spawarka magnum viper
agregat prądotworczy multimedialne urządzenie autors
Czarny ekran po logo Microsoft, brak reakcji komputera Reset pochłaniacza atramentu w Canon MG4250