Podłącz na założonych klemach i bez kombinacji .
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
wygląda jakby z akumulatora wydostawał się elektrolit a postaci "pary" ładowanie nie jest podwyższone :?:
1. Żarówka 55W/12V w szereg z ładowanym akumulatorem i kontrola napięcia na klemach w trakcie ładowania. 2. Odwinięcie odpowiedniej liczby zwojów uzwojenia wtórnego transformatora. Dodano po 2 Wiem że można podpiąć w obieg 2 akumulatory i będzie ładować Ładowanie dwóch akumulatorów połączonych szeregowo o różnej pojemności lub nawet takiej samej ale...
Czy można by na czas ładowania podpiąć pod gniazdo zapalniczki (gniazdo nie wył.się po wyłączeniu kluczyka)inny akumulator np.12V 7Ah żelowy Jasne. Zawsze tak robię, gdy np. zmieniam akumulator.
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Sprawdź czy w mierniku nie masz przepalonego bezpiecznika lub dwóch. Gdy jest przepalony to nic Ci nie pokaże. Gdy dokonujesz regulacji prądu ładowania - auto jest podłączone do akumulatora czy jedna klema jest w powietrzu?
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
Ta szara kostka u góry po lewej. Na klemie.
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Wyjmowałęś akumulator z samochodu czy ładowałeś na podpiętych klemach ?
Nie Kolego ,"zariad" to ładownie ,a "pusk" to rozruch. "Tok" to prąd , "naprażenie" to napięcie. Ucz się angielskiego! Napięcie ładowania zmierz miernikiem nastawionym na 20V na klemach akumulatora - oczywiście podczas ładowania!
Ładowarka ta do startu potrzebuje akumulatora 12V o napięciu na klemach minimum 6V Dlatego pomiary napięcie po stronie wtórnej bez podłączonego akumulatora , wykazuje 0V lub blisko 0V Dioda ładowanie zaświeci się po podłączeniu akumulatora o napięciu j/w Wg. instrukcji producenta trzeba też zachować kolejność podłączania , najpierw akumulator potem...
Po pierwsze - najważniejsze - amperomierza nie łączy się równolegle tylko szeregowo. (gdzie?) podłączyć dwukierunkowy amperomierz żeby pokazywał czy w danej chwili akumulator jest rozładowywany czy ładowany (bilans). Tuż przy dodatniej klemie akumulatora. Panel PV 60W (może większy) Ja bym dał ze 2 razy większy panel. Ten może mieć spore problemy z...
Można też sprawdzić napięcie ładowania, czystość klem.
Ładowanie prowadzi się poprzez klemy a nie przez "żelazo pod maską" . Zmieniona biegunowość prostownika lub pewnie niekontakt na żabkach prostownika. Co to jest guma na klemach akumulatora? Osłony słupków z plastiku?
Miernik, mierzyć pobór po uśpieniu modułów, szukać "zjadzacza" akumulatora. Nie koniecznie może być walnięta klema IBS, stad niskie ładowanie i niedoładowanie. No ale to powinni oni od razu wiedzieć co robili bo to standard w tych autach.
Zastanawiam się nad kupnem tego DPS5020. Czy można nim ładować akumulator bez odpinania klem? U mnie w fordzie jest system BMS (battery monitoring system), a sam akumulator schowany głęboko pod podszybiem... Mam dostęp do głównego uziemienia karoserii i (+) na akumulatorze.
Przy klemie masowej podłączone są kabelki do kontroli ładowania akumulatora. Odepnij wtyczkę z nimi od klemy i tak pojeździj kilka dni i sprawdź efekty.
Od godz około 15 do godz 20 ładowałem akumulator, na klemach akumulatora z wlaczonym prostownikiem było 15,2v a amperomierz pokazywal natężenie 0,5A. Regulator jeszcze chcial ladowac akumulator. Po wyłączeniu prostownika i odczekaniu około 5min akumulator miał 13,3V.
We wnęce koła zapasowego, idż po klemie - i znajdziesz. Sprawdź czy masz identyczne napięcie ładowania na obu akumulatorach i czy błąd nie jest czasem od alternatora (sterownie LIN nie kontrolka)
Sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa. W Oplach był problem z zakuciem przewodu plusowego na plusowej klemie akumulatora.
dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A. Uruchom szare komórki :) Akumulator ma bardzo mały opór ale określony. Ma też określone napięcie (własne) zależnie od stopnia naładowania. Napięcie nieobciążonego akumulatora jest równe jego sile elektromotorycznej SEM. Aby ładować...
Zakupiłem prostownik Sena z biedronki. Ładuje akumulator bez odłączania klem. Na razie akumulator postawiony na nogi. Więc polecam ten prostownik, ma wyświetlacz oraz przystępną cenę.
Jak auto chodziło sprawdzałeś ładowanie akumulatora, napięcie na klemach?
Napewno siadł akumulator.Trzeba go naładować.Niektórzy ładują akumulator bez odłączania klem,oczywiście przy wyłączonych urządzeniach -światła,radio.Pozdrawiam.
po podłączeniu, słychac głośne pykanie (tak co 3s) i miga dioda FULL (razem z pyknięciem) Tak się zachowuje przy całkowitym padnięciu akumulatora. Ładowarka nie ruszy jeśli akumulator nie wykryje napięcia pozwalającego mu zaskoczyć. Ja próbowałem ładować akumulator z padniętego UPS (miał na klemach ~4V) i ładowarka zachowywała się identycznie; akumulator...
Ja również zamówiłem prostownik taki sam jak kolega powyżej. Z firmy Voltar Polska na pytanie o możliwość ładowania akumulatora tym prostownikiem bez odłączania instalacji samochodowej otrzymałem odpowiedź: "Tak, moga byc tak ładowane akumulatory, ale przy wyłączonym samochodzie." Wczoraj go dostałem, a dziś pierwszy raz podłączyłem aby podładować...
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
Zostaw na automacie. Podepnij do klem, nie musisz odpinać.
ja ładuje bez rozłanczania klem i mi sie nic nie popaliło
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
na sprawnym Passacie ładowanie jest na klemach akumulatora przy pracujacym silniku 14.5v czyli wzorowo, w tym drugim Passacie ledwo 13.5v, więc coś jest nie tak. Zostaje do sprawdzenia ponownie słaby kontakt przewodów lub faktycznie uszkodzony (zakupiony drugi alternator bo kupilem NIBY sprawny najtanszy z mozliwych w kwocie 90pln :)
VIN na forum? To jak publiczne podawanie nr PESEL. Wersja nadwozia NAVITEQ, z radiem RNEG z nawigacją fabryczną. Ale to w kwestii ładowania akumulatora raczej jest bez znaczenia. Moduł ładowania na klemie minusowej jest BOSCH-a. W sumie dziwi mnie, że przewód leci do kabiny. Systemu Start-Stop nie posiadam. Aczkolwiek akumulator to AGM.
Prostownik na takiej przetwornicy to bardzo dobry pomysł. Jeśli zasilimy ją z prostownika transformatorowego to możemy ładować akumulator w samochodzie bez odpinania klem/wyjmowania go. Nawet nowe samochody monitorujące napięcie akumulatora nie zapisują błędów przy takim ładowaniu. Jedyne o czym trzeba pamiętać to porządny bezpiecznik topikowy na wyjściu.
Ładowanie akumulatora odbywało się bez odpinania klem. Czy to może być powód?
Jak ładowanie się nie uda to jutro kupię nowy akumulator. Najpierw naładuj akumulator ale sądzę że już umarł :( Następnie jak odpalisz silnik do sprawdź na klemach jakie masz napięcie,a potem niech chwilę pochodzi silnik. Poproś drugą osobę o pomoc aby dodawała gazu i wtedy sprawdź jakie napięcie pojawia się na klemach. Jeżeli bez zmian to podejrzewam...
Kolego Hrabia322 , żadne kondensatory nie są potrzebne. Jak masz wszystkie bebechy tzn. to trafo i mostek prostowniczy najlepiej 25A na radiatorze to nic prostszego jak to scalić (to żadna filozofia nawet dla laika) i spróbować jak ładuje. To nic nie kosztuje i proszę wynikami podzielić się z niedowiarkami na tym forum. Ja za wynik jestem pewny, bo...
E tam, brak masy na silniku, albo w okolicach sterownika. Ładowałeś akumulator z podpiętymi klemami? Nie podłączyłeś odwrotnie? Z pychu nie próbowałeś zapalać?
Miałem podobny problem w dwóch samochodach. W jednym akumulator 5miesięczny w drugim 4letni oba rozładowane odpowiednio nowszy do 4V starszy do 4.5V. Oba działają bez widocznych oznak uszkodzenia a zrobiłem tak: Rozładowany akumulator ładowałem małym prądem o wartości ok 0.5 A tak długo aż napięcie na klemach podniosło się do ok 11V potem prądem 1.5A...
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Fotel kierowcy - podsuń na max-a do przodu , a od jego tyłu dojdziesz do klem , po zdjęciu jego przykrywki.
Co już sam sprawdziłeś? Jakiej kondycji jest akumulator ? jakie jest ładowanie? jaki jest spadek napięcie przy próbie uruchomienia? na krótko rozrusznik kręci?jaki jest stan klem akumulatorowych?
Panel 12V aby ładować aku musi dawać przynajmniej 15V. Na rozwartych klemach pewnie będzie dawał 20V a na zwarciu pewnie z 10A. Liczymy to po łebkach bo 12,5h słońca też nie jest realne ze 100% mocą panela.
Akumulator właśnie ładuje przy odpiętej klemie i jutro zobaczymy. Tak napięcie spoczynkowe to 11,8V i odpala. Żeby podać koledze te warości będę musiał odpiąć akumulator przy odpalonym silniku tak?
Witam! Mam problem z kontrolką ładowania akumulatora, mianowicie po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania lekko się jarzy po dodaniu gazu podczas jazdy na wyższych obrotach kontrolka zanika. Sprawdzałem ładowanie na klemach akumulatora bez rozruchu 12,3V i po uruchomieniu silnika 14,3V więc ładowanie raczej jest. Proszę o wszelkie sugestie i dziękuje...
Witam, prostownik którym chcę ładować akumulator prądem 4,6A na klemach ma napięcie 9,74V bez obciążenia.Gdy zmienię zakres na szybkie ładowanie o prądzie 10A napięcie wzrasta do 10,83V. Gdy podłaczę do akumulatora napięcie przy prądzie 4,6A wynosi 13,94V i 10A 15,56V. Czy to prawidłowe napięcia ? Pozdrawiam.
Ładowanie jest zbyt niskie, gdzie 13v....
Napięcie, pod którym pracuje urządzenie jest limitowane do 14,1v co zabezpiecza ładowarkę przed przegrzaniem umożliwiając jednocześnie ładowanie akumulatora bez potrzeby ciągłej kontroli tego procesu. Tak piszę w instrukcji dziwne niby ogranicza do 14,1v a teraz mam na klemach 14,96 v
Auto od nowości, bez usterek - nic się nie działo do czasu nastania mrozów. Stało sobie pod domem. Ostatnie chwile "życia" to podświetlenie pokręteł po lewej stronie i to by było na tyle. Akumulator nie był ładowany z podpiętymi klemami. >Co się dzieje po włączeniu zapłonu? Gdyby cokolwiek w nim ożyło... ale zachowuje się tak jakby nie miał akumulatora....
Więc brak ładowania.
Witam Czy mogę ładować akumulator w skodzie fabii bez odłączania klem ładowarką ctek mxs 5 w trybie recond ?
Stare prostowniki dają napięcie 15,8-16,1 V (mierzone na klemach ładowanego akumulatora). Chciałem zejść do poziomu 14,5-14,7 V, ewentualnie po naładowaniu akumulatora układ może odłączać ładowanie. Ma być gotowe do montażu przez amatora. Tak sobie to wyobrażam.
Reset komputare w tym samochodzie nic nie zaszkodzi ale mozesz tez spokojnie ladowac nie odlaczajac klem akum oczywiscie przestrzegajac pewnych zasad.
TAk ta żarówka to niegłupi pomysł. Właśnie sobie podłączyłem do testów akumulator przez żarówkę z tym, że bezpośrednio klemami na akumulator pracującego samochodu. Akumulator ładowany miał 12.6V przed ładowaniem także po podłączeniu popłynęło 7A i szybko spadło do 1A. Żarówka H4 około 50W ze świateł drogowych. Jeszcze zostało sprawdzenie jaki prąd płynąłby...
Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
Olej wymieniałem już po usterce, ale ładowałem akumulator bez odłączania klem, później przeczytałem, że tak nie powinno się robić. Czy mogło to mieć jakiś wpływ na sterownik skrzyni? Jak mogę zresetować sterownik?
A z drugiej strony - czy nie można założyć do auta wyłącznika masy jak to ma miejsce np. w terenówkach? Ja przy takim napięciu trafa na wyjściu (21 VAC), nawet nie próbowałbym ładowania akumulatora bez odłączenia klem z obawy o elektronikę w samochodzie. 21 VAC to prawie 30 V w szczycie, a tyrystor nie ogranicza tego napięcia. 10.Do sytuacji ze zniszczeniem...
Ja mam inne zdanie, akumulator gazuje przy procesie ładowania, ale nie przed, po podłączeniu ładowania, gazy muszą się wydostać z akumulatora i dotrzeć do klem, więc iskrzenie występuje jeszcze zanim gazy są przy klemach, co za tym idzie, ta teoria jest nie prawdziwa, albo taką się wydaje.
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Odływy udrożnione. Przekaźnik na podszybiu nr 30 podmieniony i inne też. Bezpieczniki z lewej strony sprawdzone. Jutro jeszcze sprawdzę pod kierownicą. A na podszybiu był tylko jeden przekaźnik, i za komputerem są jakieś kostki 4 albo 5. To je też wyciągnąć i sprawdzić??? Dodano po 1 Jaki powinien być pobór prądu w spoczynkupo wyciągnięciu kluczyka,...
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Z alternatora wychodzi 14V, a na bolcach akumulatora mniej. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator?
po pięciu godzinach chciałem odpalić i tak jakby akumulator był całkiem pusty Może ktoś ci ten akumulator zajumał :) Sprawdziłeś przynajmniej czy jest na swoim miejscu ? :) Tak serio to coś sprawdziłeś , stan akumulatora , połączenie klem , ładowanie??
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Po odpaleniu jest ok.15,1V a po dłuższej jeździe spada nawet do 14,61V. Klema odpieta.
Przymierzam się do zakupu tego schumachera spi6. Chciałbym się jeszcze zapytać czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania go od klem? Jakie napięcia podaje ładowarka podczas ładowania?
Wszyscy Ci piszą o ze masz słabe ładowanie a Ty piszesz ze bedziesz szukał jaki ma miec aku Najpierw to sprawdz multimetrem jakie mam ładowanie na klemach akumulatora 13,4 V to za MAŁO ! wiec trzeba sprawdzic na aku a nie kondensatorem
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
Coś mi ten schemat nie gra. Kostka 40V i pin 3 lecą przewodem nr 9040B od BSI do modułu ładowania akumulatora 1031 na klemie minusowej przy akumulatorze. Tydzień wcześniej naprawiałem ten uszkodzony przewód. Czemu obecnie wstawiony schemat pokazuje BSI 40V, pin 3 i przewód 9040B - który leci na końcu do dystrybutora, jakby to miała być pompka paliwa?...
Coś jest włączone po wyłaczeniu stacyjki. Może np. oświetlenie bagażnika itp. Zdejmij (+) klemę z akumulatora, wyjmij radio i włącz amperomierz w obwód (+) akumulatora - zdjęta klema.
Jeśli jest w aucie zamontowana klema pirotechniczna to w czasie uderzenia odcina prąd, nie odpaliłbyś wg auta
Witam. Wiadomo powszechnie, że tą ładowarką można ładować akumulator bez odpinania klem z samochodu, jednak mam dylemat i prośbę do Was o odniesienie się. Powiedziane jest, że to bezpieczna ładowarka, gdyż nie przekracza podczas ładowania wartości 14,4 V zwykłego programu samochodowego lub 14,7 V programu AGM, a tym samym nie ma negatywnego wpływu na...
BMW E46 zapaliła mi się kontrolka od akumulatora, Co to może być akumulator mam nowy. Kontrolka akumulatora zazwyczaj oznacza brak ładowania akumulatora. Nowy wydajny akumulator powoduje, że pewien czas będzie działał mimo braku ładowania. Najprościej sprawdzić to podłączając woltomierz do klem akumulatora. Po uruchomieniu silnika napięcie powinno...
Ładowałem akumulator bez ściagania klem (bez odłączenia masy) i w efekcie tego zabiegu przestał działać alarm i centralny zamek. Skontrolowałem trzy bezpieczniki od centralnego. Na wykazie w instrukcji nie znajduję innych bezpieczników mogących mieć związek ze sprawą. Proszę o pomoc. Auto to Toyota Corolla '97.
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Witam. Dotyczy: Astra F 1.7D (17dr) 1994. Wymieniłem cały przewód "+" łączący alternator - rozrusznik - akumulator z powodu spadu napięcia pomiędzy alternatorem a akumulatorem, co skutkowało żarzeniem się kontroli ładowania przy włączaniu kolejnych odbiorników. Po wymianie przewodu ładowanie mierzone na klemach akumulatora poprawiło się (14,5V), jednak...
Dzisiaj kupiłem ten lidlowy , i mam jedno pytanie w instrukcji pisze żeby zdjąć klemy z akumulatora przed ładowaniem .Czy można ładować bez zdejmowania klem , czy nic się nie stanie z elektroniką auta ? Wiem zadaję głupie pytania ale jestem kompletnym laikiem wybaczcie :silly:
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Witam, mam jeszcze jedno pytanie: czy to normalne, że podczas ładowania akumulatora z sieci te światła dzienne LED co chwila się zapalają i znowu gasną? - Podczas ładowania nie odłączam klem z akumulatora.
sprawdź napięcie ładowania od razu po rozruchu. powinno być około 14V. jeśli akumulator naładowany, powinno powoli spadać. Na ujemnej klemie masz taki pierdolnik, zdejmij z niego 2-pinową kostkę i mierz ładowanie.
Ja mam takie rozwiązanie w traktorku i daje radę. To jest tylko chwilowy kłopot przy zakładaniu i zdejmowania akumulatora. Wymiana akumulatora raz na kilka lat powiedzmy 5 do czasem 8. To już nie jest żaden kłopot. A być może kolejny akumulator nie będzie wymagał takiej podkładki. Ładowanie odpowiednim sprzętem też nie wymaga zdejmowania klem. Więc...
Moduł na klemie minusowej prawidłowo podpięty, Złącze z BSI nie zaśniedziałe? Możesz sczytać napięcie akumulatora?
Akumulator już wymieniłeś-teraz pora na zmianę elektryka. Jak już koledzy powyżej stwierdzili, problem jest banalnie prosty do zdiagnozowania: albo alternator (regulator napięcia) nie ładuje akumulatora; pomiar woltomierzem na klemach przy pracującym silniku - powyżej 14V albo coś pobiera cały czas prąd i to niemały. Należy po kolei wyjmować bezpieczniki,...
świeca po "dydłaniu" sucha co oznacza że problem leży w zasileniu paliwowym (podejrzewam ssanie) ciepły pali na dotyk. Po drugie - jak już się go odpali to gaśnie po puszczeniu manetki więc trzeba go trzymać na półgazie żeby nie zgasł, jak się silnik rozgrzeje porządnie - zaczyna równo pracować, ale wystarczy 5-10 min postoju i wszystko wraca Sam sobie...
Sprawdzałem ładowanie, ( z podpiętym innym akumulatorem) i było 12,6V na klemach więc ładowania nie było. Myślałem , że może da się jakoś rozróżnić uszkodzenie regulatora od skończenia szczotek na alternatorze.
Nie,akumulator był wypięty i mierzyłem na klemach tam gdzie akumulator przychodzi
Przekaźnika nie kupuj. Może być dobry. Pisałem, że najbardziej podejrzany jest regulator napięcia. Zamieść schemat, to cię nakieruję jak go sprawdzić. Napięcia mierzymy na klemach akumulatora. Miernik jest obowiązkowy. bez niego będziesz jak ślepiec. To tylko ok 20 zł, a przyda się w wielu winnych sytuacjach. Sprawdź styki w obrębie układy ładowania....
Witam. Jestem od paru dni posiadaczem forda focusa 1,6 16v samochodzik bardzo fajny ale mam problem z ładowaniem. Do tej pory jeździłem oplami i w oplach napięcie ładowanego akumulatora na klemach wynosiło ok. 14,2- 14,4v w moim fordzie jest teraz 14,9- 15v. Z tego co wiem to trochę za dużo ale możliwe że ford tak ma. Proszę o odpowiedź na pytanie:...
Ładowanie wynosi 13v na klemach na wolnych obrotach.
Problem prawdopodobnie rozwiązany... 2 dni temu poprowadziłem dodatkową masę bezpośrednio z klemy minusowej do silnika, nic więcej nie ruszałem. Od tego momentu skrzynia nie wyrzuca błędów, znów działa płynnie. Dodatkowo zaobserwowałem że ładowanie akumulatora się poprawiło, wcześniej wyniki miałem następujące: - bezpośrednio przy alternatorze 14.2V...
Witam Wszystkich Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące podłączenie tych, że dwóch kondensatorów (równolegle to wiem) tylko martwi mnie, w jaki sposób je naładować czy każdy po kolei czy też spiąć wszystko podłączyć do wzmacniacza i ładować przy pierwszym kondensatorze, do którego w pierwszej kolejności przychodzi kabel [+] od akumulatora. Przeszukując...
sprawdź ładowanie przy alternatorze i na klemach akumulatora. Czestą przyczyną jest przewód od akumulatora doalternatora.
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest ładowanie uruchom samochód, do klem akumulatora podłącz woltomierz. Wskazanie woltomierza powinno wynosić ok 14,4V. Jesli tak jest to ładowanie jest OK, pozostaje wymiana żaróweczki w desce rozdzielczej. Jeśli nie ładuje to uszkodzony jest regulator napięcia, sczotki albo uład diod w alternatorze.
60 minut x 0.028 = 1.96 czyli 2 minuty... Dlaczego 60 min a nie 45 lub 1h 20m ? Masz władować w akumulator 2Ah Przy ładowaniu prądem 2A potrzebujesz 60min. przy ładowaniu prądem 20A potrzebujesz 6 min. Problem w tym, że przy doładowaniu alternatorem natężenie prądu nie jest stałe. O ile bezpośrednio po rozruchu, akumulator jest ładowany prądem 25-35A...
Witam. Mam kilka starszych prostowników. Wymieniłem w nich mostki. Jeden ładuje na 16V, drugi 15,5V trzeci na 16,7V. Co kolega rozumie przez słowa np. "..ładuje na 16V..." Bo jeśli mierzysz napięcie na klemach w trakcie ładowania i masz ponad 16V to tylko świadczy o słabym (zasiarczonym akumulatorze) że jego rezystancja wewnętrzna jest stosunkowo duża.....
Ależ, ja nie muszę nic na ten temat czytać, bo to doskonale znam od ponad 55 lat. Nie widzę żadnej różnicy w procesie ładowania akumulatora podpiętymi klemami instalacji w samochodzie i z odpiętymi. Przy podpiętych klemach, obciążenie prostownika będzie ciut większe - o prąd pobierany przez instalacje w czasie postoju, a to jest raptem u mnie 20 mA,...
ładować klema akumulator klema hyundai luźny klema akumulator
hasło truecrypt testy akumulatorów wiązka reflektor
sekrety elektroniki sekrety elektroniki
Losowanie niepowtarzających się liczb w C++Builder 6 Losowanie niepowtarzających się liczb w C++Builder 6