Podłącz na założonych klemach i bez kombinacji .
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Sprawdź, czy po odpaleniu klema plusowa nie robi się ciepła Obstawiam uszkodzoną właśnie tą klemę
Oczywiście sprawdziłeś na początku czy nie masz przełamanego kabla przy klemach szczególnie przy plusowej.
Można też sprawdzić napięcie ładowania, czystość klem.
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Wyjmowałęś akumulator z samochodu czy ładowałeś na podpiętych klemach ?
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Z alternatora wychodzi 14V, a na bolcach akumulatora mniej. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator?
Opinie na temat tego prostownika są już na tym forum, wystarczy je poczytać.
Ładowanie prowadzi się poprzez klemy a nie przez "żelazo pod maską" . Zmieniona biegunowość prostownika lub pewnie niekontakt na żabkach prostownika. Co to jest guma na klemach akumulatora? Osłony słupków z plastiku?
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
ja ładuje bez rozłanczania klem i mi sie nic nie popaliło
1. Żarówka 55W/12V w szereg z ładowanym akumulatorem i kontrola napięcia na klemach w trakcie ładowania. 2. Odwinięcie odpowiedniej liczby zwojów uzwojenia wtórnego transformatora. Dodano po 2 Wiem że można podpiąć w obieg 2 akumulatory i będzie ładować Ładowanie dwóch akumulatorów połączonych szeregowo o różnej pojemności lub nawet takiej samej ale...
Ta szara kostka u góry po lewej. Na klemie.
wygląda jakby z akumulatora wydostawał się elektrolit a postaci "pary" ładowanie nie jest podwyższone :?:
Temat wstępnie opanowany, wystarczyło odpiąć wtyczkę przy minusowej klemie i ładuje non stop.. dzięki i pozdrawiam.
Miernik, mierzyć pobór po uśpieniu modułów, szukać "zjadzacza" akumulatora. Nie koniecznie może być walnięta klema IBS, stad niskie ładowanie i niedoładowanie. No ale to powinni oni od razu wiedzieć co robili bo to standard w tych autach.
Sprawdź czy w mierniku nie masz przepalonego bezpiecznika lub dwóch. Gdy jest przepalony to nic Ci nie pokaże. Gdy dokonujesz regulacji prądu ładowania - auto jest podłączone do akumulatora czy jedna klema jest w powietrzu?
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Panel 12V aby ładować aku musi dawać przynajmniej 15V. Na rozwartych klemach pewnie będzie dawał 20V a na zwarciu pewnie z 10A. Liczymy to po łebkach bo 12,5h słońca też nie jest realne ze 100% mocą panela.
Czy można by na czas ładowania podpiąć pod gniazdo zapalniczki (gniazdo nie wył.się po wyłączeniu kluczyka)inny akumulator np.12V 7Ah żelowy Jasne. Zawsze tak robię, gdy np. zmieniam akumulator.
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Czyli po chwil i zgasił i już nie może odpalić... no to faktycznie może być hall. Ja tak miałem z Golfem MK3, sprawdzone organoleptycznie. Mam do garażu jakieś 5 minut, może z 2 km. Po takiej krótkiej trasie, zgaszony nie chciał odpalać. Po około 20 minutach mi odpalał. Tylko nie ma co hehłać na siłę rozrusznikiem, tylko jak nie pali, to zostawić go...
Nie Kolego ,"zariad" to ładownie ,a "pusk" to rozruch. "Tok" to prąd , "naprażenie" to napięcie. Ucz się angielskiego! Napięcie ładowania zmierz miernikiem nastawionym na 20V na klemach akumulatora - oczywiście podczas ładowania!
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Sprawdzałem te kabelki. Ostatnio wszystkie rozkręcałem i czyscilem wszystkie styki na klemach bo ładowanie miałem kiepskie.
Czasem pomaga odlaczenie czujnika na klemie -
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
Sprawdź dobrze ładowanie miernikiem na klemach aku przy zapalonym silniku.
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
banner ładowany 2h który już bulgotał a na klemach było 15.40v już miał po odłączeniu tylko 12.80v i do tej pory czyli 5h prąd zleciał do 12.55v i co tutaj jest nie tak? Akumulator Banner jest uszkodzony.
Odływy udrożnione. Przekaźnik na podszybiu nr 30 podmieniony i inne też. Bezpieczniki z lewej strony sprawdzone. Jutro jeszcze sprawdzę pod kierownicą. A na podszybiu był tylko jeden przekaźnik, i za komputerem są jakieś kostki 4 albo 5. To je też wyciągnąć i sprawdzić??? Dodano po 1 Jaki powinien być pobór prądu w spoczynkupo wyciągnięciu kluczyka,...
na sprawnym Passacie ładowanie jest na klemach akumulatora przy pracujacym silniku 14.5v czyli wzorowo, w tym drugim Passacie ledwo 13.5v, więc coś jest nie tak. Zostaje do sprawdzenia ponownie słaby kontakt przewodów lub faktycznie uszkodzony (zakupiony drugi alternator bo kupilem NIBY sprawny najtanszy z mozliwych w kwocie 90pln :)
Witam. U mnie też iskrzy po zdjęciu klem podczas ładowania ale gdy ładowanie dobiega końca prąd powiedzmy 2A to zdjęcie klemy wyłącza prostownik.Tylko gdy prąd jest duży to prostownik dalej ładuje i się nie wyłącza. Wydaje mi się że trzeba dobrać opornik R2 10kom.
Zostaw na automacie. Podepnij do klem, nie musisz odpinać.
Sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa. W Oplach był problem z zakuciem przewodu plusowego na plusowej klemie akumulatora.
Wymień tą klemę na początek,grzeje sie w środku na styku kabel/klema .
W wielu autach ładowanie na klemie alternatora jest w normie, na akumulatorze (np.przez zaśniedziałe klemy) już niższe o 1V i więcej, a na instalacji dochodzą kolejne straty- to urządzenie nie podaje wiarygodnego stanu ładowania i jego wydajności, tylko napięcie w zapalniczce...
Mam taką ładowarkę jak poniżej https://www.amperek.eu/index.php?p434,la... W specyfikacji nigdzie nie jest opisane czy można ładować bez odpinania klem. Do kodowania modułów w aucie tez chętnie bym skorzystał z takiego rozwiązania. Jak uważacie da się tego używać w powyższy sposób?
Wychodzi że skończył się alternator. Puknij w niego podczas pracy delikatnie może ruszy. Do sprawdzenia jeszcze bezpiecznik pierwszy od lewej na klemie plus.
Swiece dogrzewają może. Lub klasyka j. w. klema
Po co odpinać szkoda roboty. Podpinać i ładować bez odpinania klem jeszcze ECM zeświruje i dopiero będzie problem.
Nie aż tak, jak ma czujnik w klemie - to ma dynamiczne ładowanie
Ładowanie wynosi 13v na klemach na wolnych obrotach.
Auto od nowości, bez usterek - nic się nie działo do czasu nastania mrozów. Stało sobie pod domem. Ostatnie chwile "życia" to podświetlenie pokręteł po lewej stronie i to by było na tyle. Akumulator nie był ładowany z podpiętymi klemami. >Co się dzieje po włączeniu zapłonu? Gdyby cokolwiek w nim ożyło... ale zachowuje się tak jakby nie miał akumulatora....
Przepraszam miało być ile na multimetrze ma mięć akumulator najmniej żeby dał radę odpalić auto To zła metoda oceny. Przykład: masz stary akumulator, nie ma już tej pojemności co nowy, część płyt się już wykruszyła, część jest zasiarczona. Zamiast fabrycznej pojemności 60Ah masz do dyspozycji 20Ah. Ta sprawna pojemność się naładuje - prostownik zakończy...
Zrobiłem prostownik z załącznika....i zonk nie działa. Wstępne uruchomienie wg wskazówek z instrukcji i jest problem bo napięcie na bazie t1 wynosi około 12Vtak jak na kolektorze t2...reszta w porządku. Pomyślałem: a nóż zadziała, podłączyłem do sieci, zaciski sru na akumulator i nie ładuje...prąd nie płynie napięcie pomiędzy klemami wynosi okolo17V...
Bezużyteczna poradą jest proponowanie podłączanie kompresora pod samochód, gdzie autor wyraźnie pyta jak podłączyć pod gniazdo sieciowe. Spróbuj powoli przeczytać w pierwszym poście: "żeby podpiąć kabel z klemami, aby ładować z gniazdka* w garażu?" * gniazdko w garażu czyli sieciowe 230V 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych...
A co zrobiłeś sam? Maskę otworzyłeś? Zmierzyłeś napięcie, sprawdziłeś ładowanie? Stan klem, cokołów, przewodów? Kostkę stacyjki? Czy tylko napisałeś temat i liczysz na cud?
Ale trochę strach radzić skoro pytający nie wie co to dioda i nie potrafi posłużyć się lampką, ale za to bez kompleksów zrobi zwarcie. Bezpiecznik zdaje się, że jest do wymiany bez zdejmowania obudowy, dostępny od frontu po wydłubaniu wkrętakiem zaślepki.
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
19V prostownik wytwarza przy nastawieniu 12V, przy nastawieniu na 24V wytwarza 28V, ustawiony na 6V generuje 12V, obciążony świecą żarową z MB w124, przy ustawieniu na ładowanie 12 voltami, napięcie na klemach wynosi 10V, a amperomierz wychyla się na 15A.
Witam w pierwszej kolejności odpal auto i skontroluj jakie masz ładowanie na klemach jeśli 13,5 wolta to alternator oki,a tak po prawdzie to aku może paść z dnia na dzień.
Weź miernik i sprawdź na odpalonym silniku jakie jest ładowanie . Jeśli na klemach nie będzie to sprawdź bezpośrednio na alternatorze.
Multimetr w rękę i sprawdzasz napięcie na klemach, poprawne ładowanie powinno być przy 14,4v
Mase sprawdź jeszcze, czy wszystkie grube kable co dochodzą do klem nie są poluzowane?
Wyższe napięcie prostownika jest szczególnie przydane jesienią/zimą. Napięcie 14,4 V to wymysł szczelnych AGMów oraz by nie uszkodzić elektroniki w aucie (by móc ładować nie odpinając klem i potem programować radia).
Mam następujący problem. Podczas jazdy rozładował się akumulator jednak nie zapaliła się kontrolka od ładowania. Myślalem że to alternator, jednak po odpięciu i podłączeniu klem ładowanie wróciło ( wcześniej po odpięciu klemy auto gasło) . Przejechałem 500 km i znowu to samo. Wymontowałem alternator i zauważyłem że jedna szczotka jest o połowe krótsza...
Jak kupowałem tą ładowarkę, to krokodylki i ta końcówka były w standardowym wyposażeniu tej ładowarki (fakt, bez bezpiecznika), wybierało się tylko średnicę oczek/końcówek do przykręcenia do klem...
Wyczyść na rozruszniku i przy klemie 13,9 jest dobrze.
Mysle ze to jest 50A.Wytnij z blchy i sprawdż czy będzie ładowanie,jęzeli tak to bedzie ok. Pozdro.
Przy klemie masowej podłączone są kabelki do kontroli ładowania akumulatora. Odepnij wtyczkę z nimi od klemy i tak pojeździj kilka dni i sprawdź efekty.
Akumulator właśnie ładuje przy odpiętej klemie i jutro zobaczymy. Tak napięcie spoczynkowe to 11,8V i odpala. Żeby podać koledze te warości będę musiał odpiąć akumulator przy odpalonym silniku tak?
A kabel o jakim przekroju zastosowałeś i czy dałeś na niego dodatkowy bezpiecznik??
Witam. Mam kilka starszych prostowników. Wymieniłem w nich mostki. Jeden ładuje na 16V, drugi 15,5V trzeci na 16,7V. Co kolega rozumie przez słowa np. "..ładuje na 16V..." Bo jeśli mierzysz napięcie na klemach w trakcie ładowania i masz ponad 16V to tylko świadczy o słabym (zasiarczonym akumulatorze) że jego rezystancja wewnętrzna jest stosunkowo duża.....
Dzisiaj kupiłem ten lidlowy , i mam jedno pytanie w instrukcji pisze żeby zdjąć klemy z akumulatora przed ładowaniem .Czy można ładować bez zdejmowania klem , czy nic się nie stanie z elektroniką auta ? Wiem zadaję głupie pytania ale jestem kompletnym laikiem wybaczcie :silly:
Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.
Wszyscy Ci piszą o ze masz słabe ładowanie a Ty piszesz ze bedziesz szukał jaki ma miec aku Najpierw to sprawdz multimetrem jakie mam ładowanie na klemach akumulatora 13,4 V to za MAŁO ! wiec trzeba sprawdzic na aku a nie kondensatorem
Więc brak ładowania.
Zastanawiam się nad kupnem tego DPS5020. Czy można nim ładować akumulator bez odpinania klem? U mnie w fordzie jest system BMS (battery monitoring system), a sam akumulator schowany głęboko pod podszybiem... Mam dostęp do głównego uziemienia karoserii i (+) na akumulatorze.
Witam, w Renault Premium DXI brak ładowania, naprawiany był rozrusznik, ściągnięta była klema i ładowanie zginęło, czy może to być wina ADR? Ma przełącznik i przekaźnik koło akumulatorów taki czarny, ale nie działa. I jeszcze który to przekaźnik i bezpiecznik od ładowania, oraz od czego są te przewody (kostka na alternatorze) i gdzie idą: Siwo-czarny...
W e46 jest taka klema?
Co już sam sprawdziłeś? Jakiej kondycji jest akumulator ? jakie jest ładowanie? jaki jest spadek napięcie przy próbie uruchomienia? na krótko rozrusznik kręci?jaki jest stan klem akumulatorowych?
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Stare prostowniki dają napięcie 15,8-16,1 V (mierzone na klemach ładowanego akumulatora). Chciałem zejść do poziomu 14,5-14,7 V, ewentualnie po naładowaniu akumulatora układ może odłączać ładowanie. Ma być gotowe do montażu przez amatora. Tak sobie to wyobrażam.
Luźna klema może być powodem wielu problemów. Odkrec obie klemy i porządnie wyczyść,słupki na Aku też. Najlepiej przesmaroj połączenia smarem miedzianym i porządnie skręć. Sprawdź ładowanie.
Witam! Mam problem z kontrolką ładowania akumulatora, mianowicie po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania lekko się jarzy po dodaniu gazu podczas jazdy na wyższych obrotach kontrolka zanika. Sprawdzałem ładowanie na klemach akumulatora bez rozruchu 12,3V i po uruchomieniu silnika 14,3V więc ładowanie raczej jest. Proszę o wszelkie sugestie i dziękuje...
dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A. Uruchom szare komórki :) Akumulator ma bardzo mały opór ale określony. Ma też określone napięcie (własne) zależnie od stopnia naładowania. Napięcie nieobciążonego akumulatora jest równe jego sile elektromotorycznej SEM. Aby ładować...
Po pierwsze - najważniejsze - amperomierza nie łączy się równolegle tylko szeregowo. (gdzie?) podłączyć dwukierunkowy amperomierz żeby pokazywał czy w danej chwili akumulator jest rozładowywany czy ładowany (bilans). Tuż przy dodatniej klemie akumulatora. Panel PV 60W (może większy) Ja bym dał ze 2 razy większy panel. Ten może mieć spore problemy z...
Fotel kierowcy - podsuń na max-a do przodu , a od jego tyłu dojdziesz do klem , po zdjęciu jego przykrywki.
Czyli mam od razu poprowadzić przewód plusowy od akumulatora do plusa alternatora.I przewód minusowy od akumulatora do masy alternatora.I zobaczyć miernikiem na zaciskach klem czy ładowanie na wolnych obrotach wzrosło.Powinno być tak coś koło 14 V?Pasek tu jest napinaczem napinany.W lewą stronę kluczem pasek luzuje,a w prawo napina.Przyznam że ten pasek...
sory jestem marnym elektronikiem ale mam małe pytanie : napięcie w trakcie ładowania prostownikiem akumulatora samochodowego nie powinno przekraczać 15V ? to po co w każdym prostowniku jest amperomierz ? należało by chyba owszem regulować prąd ale kontrolować woltomierzem napięcie aby nie przekroczyc podczas ładowania 15V , a prąd niech sobie będzie...
Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Sprawdziłem masę i jest w porządku, przeczyściłem kostki i wydają się złącza ok. Po odpaleniu zauważyłem że jak podniosłem obroty do 4 tysięcy to kontrolka ładowania zgasła i temperature pokazał prawidłową, lecz po chwili musiałem podbijać obroty żeby efekt się utrzymał. Niestety po kilku minutach już nawet max obroty nic nie zmieniały. Zauważyłem też,...
Jak ładowanie się nie uda to jutro kupię nowy akumulator. Najpierw naładuj akumulator ale sądzę że już umarł :( Następnie jak odpalisz silnik do sprawdź na klemach jakie masz napięcie,a potem niech chwilę pochodzi silnik. Poproś drugą osobę o pomoc aby dodawała gazu i wtedy sprawdź jakie napięcie pojawia się na klemach. Jeżeli bez zmian to podejrzewam...
Reset komputare w tym samochodzie nic nie zaszkodzi ale mozesz tez spokojnie ladowac nie odlaczajac klem akum oczywiscie przestrzegajac pewnych zasad.
Witam postaram się opisać szybko i zwięźlę mój problem , nie miałem problemów z autem jeśli chodzi o ładowanie kupiłem go 15 grudnia i było wszystko ok do momentu kilku dni wstecz Jechałem przez przejazd kolejowy wjechałem na tory zapaliła sie kontrolka od akumulatora i świeciła cały czas , zjechałem odrazu na bok zgasiłem auto włączam zapłon kontrolka...
Podłączyłem masowy. Ale teraz już to nawet nie pomoga. Mam takie same już ładowania i na klemach jak i na silniku. Czyli bardzo niskie. Z czego to może wynikać?
Przekaźnik nie robi cudów jakie opisałeś.I nie ładuj aku z podłączonymi klemami.
Witam, Panowie, kupiłem ten prostownik z myślą o ładowaniu małych aku żelowych do alarmów itp. Moje pytanie brzmi przy jakim napięciu na klemach odcina wam ładowanie i przechodzi na podtrzymanie? U mnie niestety ładuje do 12,8V i na tym poprzestaje, wydaje mi się to trochę mało. Moim zdaniem powinien doładować do ok. 13.5-13.8V. Zresztą tak wynika z...
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
Nie używaj "HELP" w tytule, tylko przedstaw swój problem Sprawdź regler. To najprawdopodobniejsza usterka , która powoduje świecenie kontrolki ładowania. Czy jak wprowadzisz silnik "na obroty" napięcie na klemach jest w miarę stałe /nie zmienia się/ i wynosi ok. 14,5 V ?
Miałem podobny problem w dwóch samochodach. W jednym akumulator 5miesięczny w drugim 4letni oba rozładowane odpowiednio nowszy do 4V starszy do 4.5V. Oba działają bez widocznych oznak uszkodzenia a zrobiłem tak: Rozładowany akumulator ładowałem małym prądem o wartości ok 0.5 A tak długo aż napięcie na klemach podniosło się do ok 11V potem prądem 1.5A...
Zakupiłem prostownik Sena z biedronki. Ładuje akumulator bez odłączania klem. Na razie akumulator postawiony na nogi. Więc polecam ten prostownik, ma wyświetlacz oraz przystępną cenę.
po pięciu godzinach chciałem odpalić i tak jakby akumulator był całkiem pusty Może ktoś ci ten akumulator zajumał :) Sprawdziłeś przynajmniej czy jest na swoim miejscu ? :) Tak serio to coś sprawdziłeś , stan akumulatora , połączenie klem , ładowanie??
Ładowanie akumulatora odbywało się bez odpinania klem. Czy to może być powód?
klema pirotechniczny klema inteligentna uszkodzona klema
zapieczony hamulec odblokować start pulpicie aluprof sterować
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Czy można podłączyć fazę do ziemi? Bezpieczeństwo i normy Jak długo ładować akumulator Ni-MH 14.4V 3Ah?