W samochodach z systemem Start-Stop mogą być akumulatory EFB (z płynnym elektrolitem) lub AGM (elektrolit uwięziony w matach szklanych). Sam akumulator w EFB możemy ładować napięciem do 16V, w AGM napięciem 14,7-14,9V. W systemach Start-Stop już spotykałem się z tym, że pojazd ładował napięciem nawet 15,3V. Jeżeli w pojeździe mamy EFB i chcemy ładować...
to tak zwany akumulator Energi ładowany do 5 v
Uszkodzony przewód w wiązce - jeszcze nie znalazłem gdzie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, niema błędu ładowania akumulatora, start-stop i tempomat działa. Pozostał problem nie działającej klimatyzacji może to być wspólny problem z usterką ładowania. Zapraszam do tego wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Wygląda na oryginalne okablowanie. Jednakże nie widać śladów, aby do czegoś to było wcześniej podłączone. Tak jakby nie było bezpiecznika. Przypuszczam że jak rocznik 2020, to samochód miał być w coś wyposażony, ale z powodów braku dostaw nie zostało zamontowane i we fabryce kazali złożyć z tego co było. Tak więc masz instalację elektryczną z bogatszej...
A ładowanie masz normalnie. Zacznij sprawdzać.
System start-stop? Akumulator sprawny? Jakie ma napięcie w spoczynku?
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Nie bardzo kumam czym się różni zwykły od EFB. Czy EFB to to samo co AGM? Ano konstrukcją a zatem własnościami. Nawiasem mówiąc konstrukcje EFB to są takie jakie winny być wszystkie akumulatory standardowe. A to co jest obecnie oferowane jako standard to raczej odpady. Przyczyna oczywiście w bezgranicznej oszczędności, która w sumie nie jest oszczędnością....
I może wtedy mają odrobinę inaczej ustawiony regulator prądnicy. Tak, żeby doładowywać akumulator jak najszybciej, jak najwyższym prądem. W samochodzie z systemem start stop przy jeździe w cyklu miejskim akumulator musi wykonać nawet kilkadziesiąt rozruchów w ciągu godziny. Jakby chcieć ładować grzecznie prądem 0,1 C to jedna dłuższa rundka po mieście...
W takich pojazdach są specjalnie do tego przystosowane akumulatory. Wiesz może jak są oznaczane takie akumulatory? Bo osobiście miałem do czynienia z kilkoma takim samochodami i akumulator poza większą pojemnością niczym się nie różnił od samochodu bez systemu start-stop.
Bufor = Start Ładownie, - jak się naładuje ładowanie ma się WYŁĄCZYĆ => STOP, jak się napięcie spadnie poprzez rozładuje, - ładownie ma się ponownie WŁĄCZYĆ => START Dla akumulatorów żelowych bufor = 13,5 do 13,8V Akumulatory żelowe - informacje - instrukcja obsługi: http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instr...
W starych autach nie ma znaczenia, podłączaj do klem, najmniejsze spadki napięć. W nowych autach, z systemem nadzoru akumulatora, podłączasz jak przewidział producent pojazdu, z reguły są podane , specjalnie zaprojektowane miejsca podłączenia przewodów rozruchowych/ładowania. Podobno ma to za zadanie zliczenie ilości ładunku podanego do akumulatora....
akumulator totalnie rozładowany Co to znaczy? Ma napięcie 0V? Jaki akumulator? Jak długo stoi rozładowany? Akumulator raczej na złom a nie do ładowania.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Problem polega na ciągłym błędzie ładowania akumulatora,...Błędów w komputerze nie pokazuje. Trochę się te dwa stwierdzenia wykluczają. Gdzie zgłaszany jest błąd? Akumulator jest dedykowany do systemu start-stop?
U1112 w systemie ECM to błąd przesyłania danych poprzez linie przesyłu danych LIN.W twoim samochodzie to dotyczy układu AMS czyli sensora akumulatora oraz czujnika poziomu oleju o ile auto jest w ten czujnik wyposażony.Błąd nie jest krytyczny ale start-stop może nie działać oraz ładowanie akumulatora może nie być skuteczne.Do sprawdzenia sam czujnik...
A ładować można go do 14,8V a prze chwilę trochę więcej Takie informacje napotkałem, i tak wynika z moich obserwacji w układach ze sterownikiem akumulatora. Po odpaleniu silnika alternator ładuje prawie wcale, po kilkunastu sekundach jak obroty silnika się ustabilizują to zaczyna się ładowanie (intensywne - nawet do 14,8v). Jak ładunek utracony na...
Witam, po jednym incydencie, nic się nie stało. Akumulatory AGM posiadają dużą odporność na wielokrotne rozładowywanie i ładowanie, stosowane w autach z dużą ilością "osprzętu" elektronicznego i systemem start/stop. Krytyczne rozładowanie akumulatora AGM to około 9.5V, a głębokie to około 10.5V.
Czuję, że będzie ostra dyskusja po tym co napisał kolega ^ToM^. Jakiś czas temu napisałem coś podobnego w innym temacie i wiem jak to się skończyło. Obecne auta szczególnie te o malej pojemności różnie mają rozwiązane ładowanie (jest ono wyłączane podczas przyspieszania aby odciążyć silnik są także systemy start/stop).
Jakie zastosowanie ma pomiar TRMS w mierzeniu napięcia stałego? Wystarczy sprawdzić oscyloskopem jak wygląda to "napięcie stałe" serwowane przez współczesne ładowarki. Oscyloskop nie jest szczytem dokładności pomiaru napięcia ale pokaże, że niema sensu szukać tak dużej dokładności w przypadku ładowarek. Albo na temat tego Victrona IP65 czy pokazywane...
Można też interfejsem wejść w BCM'a i podnieść to minimalne napięcie, w renówce miałem ustawione fabrycznie na 11.8V, da się zmienić na maks. 13.0V - opisane jako "minimalne napięcie instalacji" czy coś w tym stylu. Ubocznym efektem może być utrata Start/Stop, w grupie Vag (Audi, VW, Seat, Skoda)
Odłączasz od ujemnej klemy małą dwu pinową wtyczkę i masz normalne ładowanie 14,4V przy okazji wyłączy Ci się start/stop (taki bonus)
Wsadzam kartę...naciskam start...i nic..jedynie wyskakuje kontrolka klucz , stop , akumulator i komuniket o ładowaniu aku...
Masz start stop, masz odpowiedni akumulator do tego, masz przypisany.
Mam samochód z funkcją start/stop. Jest zainstalowany akumulator Varta EFB Pb 70Ah 760A. Mam tylko zwykły prostownik diodowy i ładowarkę modelarską. Czy można tym prostownikiem ładować ten akumulator? Czy tym prostownikiem można również ładować aku Pb EFB? https://allegro.pl/oferta/automatyczny-p...
Panowie, czy napięcie ładowania akumulatora AGM 70Ah Varta 15,2V jest poprawne. Zwykle w systemach Start-Stop są akumulatory VRLA (AGM) - nie wiem czy w Twoim wozie taki system jest, choć w sumie to bez znaczenia. Z tego powodu, że system ten często doprowadza do głębokiego rozładowania akumulatora, możliwość uzupełnienia ładunku przy napięciu ładowania...
Wymiana dodatkowego akumulatora od systemu start-stop
Nie ma start-stop ale ma inteligentny system ładowania akumulatora i po wymianie aku trzeba go resetować - BMS. Swoją droga można odpiąć czujnik z klemy akumulatora i nie będzie przeładowywał. Powinno być wtedy ładowanie na poziomie 14,6-14,7V. Wg producenta powinien być AGM.
Witam , jest to start-stop a akumulator jest EFB do tego systemu tylko czemu go niedoladowuje mimo tego ze napięcie jest od 14,6-15,2 ?
Witam Jakie powinno być napięcie ładowania w Polo 2011 1.2TDI Bluemotion z systemem Start-Stop z akumulatorem seri AGM obecnie jest na poziomie 13.7V czy to trochę nie za mało czy nie powinno być 13.9-14.4V
Jeśli to akumuloator z pierwszego montażu to po dawce tej Viagry pewnie jeszcze drygnie ale efekt końcowy na pewno nie wart będzie zachodu. Jeśli pochodzi z rynku wtórnego a w szczególności został wyprodukowany w EU to nadaje się jedynie na kaucję przy zakupie nowego. Niestety rynek akumulatorów został przetrzebiony z dobrych produktów, zapchany jest...
Witam. Tylko proszę z tymi stratami na ładowanie nie przesadzać. Akumulatory żelowe są bardzo nieodporne na przeładowanie. Napięcie 14,2 volta przy ładowaniu start - stop jest optymalne - jak się da więcej w krótkim czasie, zamiast akumulatora ma się ciężką grzechotkę.
Witajcie. DS4 2016r 2.0 HDI. Akumulator AGM 760A. Jako, że jest to mój pierwszy AGM, dystanse do pracy to 2 x 20KM, postanowiłem się zaopatrzyć w ładowarkę Foxsur w wersji 8A i nim naładować/doładować akumulator przed zimą. Dodatkowo chciałem skorzystać z programu do odświeżenia akumulatora (obecnie ze względu na jego stan system Start/Syop jest nieaktywny)...
Mam ten sam problem w Masterze 4 2021 r. Ładowanie po rozruchu wynosi 14,4 V przez 15 minut, potem spada do 13,4 V. Raz na godzinę puszcza na 5 minut 14,4 V. Podobno jest jakiś dodatkowy sterownik ładowania. Ma to oszczędzać paliwo. Nie mogę tego sterownika namierzyć. W wersji ze Start Stop jest gdzieś obok akumulatora. Wystarczy go odłączyć. Nie mam...
Dac diode shotkigo. to raptem 0,2 volta. akumulator żelowy i tak powinien być ładowany do mniejszych napięc niż rozruchowy. prosze zobaczyć na parametry żellówek. ładowanie buforowe 13,6 volt, a start stop 14,2
Akumulator renomowanej firmy Banner. Po 14 latach użytkowania zajrzałem do mojego akumulatora w BMW 328i. Trochę zabawy ze zdarciem naklejki i odkręceniem korków. Widać wierzchołki płyt suche. Uzupełniłem wodą zdemi około 8 mm ponad płyty. Ładowanie zasilaczem laboratoryjnym napięciem max 14,8 V – tak zalecają producenci akumulatorów AGM, by tego napięcia...
Kolego majsterek12345 zacytowałeś cały post na pół strony, łącznie ze zdjęciami, a dopisałeś do tego trzy linijki - i to niekoniecznie z sensem. Bo jaki wpływ na niedoładowanie akumulatora ma starter? Jaki wpływ na napięcie ładowania ma zamontowanie akumulatora start-stop? gdzie szukać przyczyny czy w regulatorze napięcia alternatora / ponownie akumulatorze...
Cześć! Mam problem z Renault Clio IV. Od jakiegoś czasu zaczął wyświetlać jakieś niezwiązane ze sobą kontrolki, działo się to chwilę po odpaleniu, świeciły się dosłownie na kilka sekund i gasły, najczęstszą kontrolką było 'skontroluj start stop' połączona z czerwoną kontrolką stop. No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje,...
Dziś sporo owych aut po wyłączeniu silnika odłącza obwody po zadanym czasie - wszystko po to żeby nie pobierać niepotrzebnie prądu z akumulatora. Co z tego skoro dziś sporo nowszych aut spalinowych jest wyposażonych w system start-stop który niepotrzebnie zwiększa ilość cykli ładowania/rozładowania akumulatora i przy okazji wykańcza rozrusznik, turbinę...
Panowie chyba znalazlem rozwiazanie aczkolwiek nie wiem dzisiaj zobaczylem ze moj akumulator jest AGM a nie mam systemu start stop czy jest to mozliwe ze ten blad itd jest przez to? Dodano po 44 Panowie chyba znalazlem rozwiazanie aczkolwiek nie wiem dzisiaj zobaczylem ze moj akumulator jest AGM a nie mam systemu start stop czy jest to mozliwe ze ten...
Ładowanie zbyt wysokim napięciem akumulatorów z elektrodami ze stopu ołowiu z antymonem (około 10%) powoduje później ich.... A jak ładuje alternator? Na start wali duży prąd, Jakim cudem?
Zamówiłeś to będziesz miał. Akumulator AGM ma tą właściwość, że można obciążać i ładować wysokimi prądami bez szkody dla konstrukcji. Z zasady jest też szczelny/bezobsługowy. Akumulator żelowy nie da się szybko ładować. Tak więc dotychczasowa ładowarka naładuje w tradycyjnym czasie czyli stosunkowo wolno. Oczywiście pod warunkiem, ze parametry akumulatora...
Cześć, W tle usterka systemu START-STOP, który po ręcznym wyłączeniu powoduje znikanie pojawiającego się błędu: duże zużycie energii. Na kilku forach opisują tę samą historię z układem START-STOP w pojazdach Volkswagen Group, wygląda na fabryczny błąd. Opis sytuacji: Nie mam pewności, czy usterka START-STOP ma wpływ, ale na pewno jest to powiązane...
Panowie, mam problem z informacją o ładowaniu akumulatora, Master 3, 2.3, 2015r. alternator Valeo. Diagnostyka CLIP. Bez start/stop. Po zapłonie we wszystkich kalkulatorach CLIP widzi napięcie ok, 12,4V tylko w UPC 15,95V (czasem 6,50V) Obciążenie alternatora 99,22%. Miernik na akumulatorze pokazuje 12,40V. Po odpaleniu auta zapala się błąd ładowania...
Prawda jest pośrodku Napięcie ładowania zależy od rodzaju , typu akumulatora oraz temperatury otoczenia. W samochodach z systemem Start-Stop są akumulatory AGM https://obrazki.elektroda.pl/5285515900_... Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego zwykłego wg instrukcji producentów akumulatorów wynosi dla akumulatora: - bezobsługowego...
https://obrazki.elektroda.pl/9764833100_... Witam, celem projektu było stworzenie prostownika/ładowarki wieloetapowej który w przeciwieństwie do fabrycznych konstrukcji pozwalałby naładować w pełni akumulatory samochodowe z płynnym elektrolitem. Czyli uzyskanie gęstości elektrolitu na poziomie 1.27 Wsad do uC dostępny na priv. NOWA...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Dlatego, projektując cokolwiek nie należy dobierać komponentów przypadkowo. Alternator ma moc znamionową która musi pokrywać minimum w 100,% zapotrzebowanie którą generują wszystkie odbiorniki. Ale często odbiorniki nie pracują jednocześnie więc można oszacować współczynnik jednoczesności i obliczyć najmniejszą potrzebna moc która będzie wystarczająca....
Nie mam pojęcia czy akumulator jest na pewno sprawny. Trudno wierzyć specjalistą z UK ale twierdzą, że tylko potrzebuje doładowania, a prawda jest taka, że nie trzyma on długo napięcia. System Start-Stop działa przez 2 dni po konkretnym naładowaniu. Auto odpala od strzała, ale chwilowo napięcie potrafi spaść do 9,55V Do rana napięcie spadło do 12.08V,...
Witam czy takim modułem można ładować pakiet 3s bez bms STAN: NOWY moduł kontrolera XH-M603 - regulatora procesu ładowania akumulatorów 12V - 24V zakres napięcia wejściowego 10V - 30V wyświetlacz LED - woltomierz dokładność i rozdzielczość woltomierza: 0,1V sterowanie mikroprocesorowe przyciski sterujące START i STOP regulacja wartości napięcia startowego...
Będzie problem w autach z systemem start/stop, gdzie jest inteligentne ładowanie i napięcie skacze od sasa do lasa. Rozwiązaniem byłby układ komparatora z zatrzaskiem, lecz co z problemem zabierania energii z akumulatora pozbawionego ładowania alternatorem. Autorze: jakie są wymagania w wyżej wymienionym względzie?
Zakupiłem ładowarkę CTEK MXS 5.0. Taki mały problem. Po podłączeniu do akumulatora EFB 60 Ah w samochodzie, napięcie mierzone multimetrem na klemach wynosi 14,8 V, w instrukcji jest podane do 14,4 V. Czy jest to powód do reklamacji ładowarki, a może wszystko jest dobrze? Witam. Posiadam akumulator 60 Ah EFB. Zastanawiam się nad zakupem ładowarki CTEK...
Witam, Nissan Qashqai 2011r. Auto podczas jazdy wyłączyło sobie całe oświetlenie drogowe, do tego przestały działać wycieraczki za to wentylator chlodnicy chodzi cały czas, już po przekręceniu zapłonu. Auto ma system inteligetnego ładowania ale nie ma start stop. Pół roku temu miałem podobnie, posprawdzałem wszystkie bezpieczniki I masy pod maską które...
Tak, po termiku napięcie się pokazuje, czyli moduł start/stop sprawny. Kontroler cały czas na ID do ładowarki utrzymuje 0,6 V (koniec ładowania) i nie otwiera MOSFET-ów. W drugim akumulatorze niezależnie od czasu trzymania przycisku wskaźnik sygnalizuje światłem ciągłym przez ok. 3 sek. stan naładowania baterii i wszystko gaśnie. Dodano po 26 Fabryka...
Witam, Posiadam samochód Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112km 02.2011rok bez Start Stop. Zgodnie z instrukcją obsługi ładowanie akumulatora wymaga odłączenia obydwu klem. https://obrazki.elektroda.pl/4964752900_... Akumulator zamknięty jest w plastikowej obudowie i dostęp do klemy ujemnej bez demontażu obudowy jest niemożliwy. Zgodnie...
A ja mam inny problem w B7 2013 (start-stop). Wyświetlała się usterka start-stop (VCDS 0 błędów), sprawdziłem napięcie na uruchomionym silniku a tu 12,8V. Bez długiego zastanawiania wymieniłem aku na nowy Varta Silver AGM 70Ah i zakodowałem parametry nowego (ciekawostka - z fabryki auto miało Vartę 68Ah a zakodowane było JCB o numerze seryjnym 1111111111)....
Witam, Mam problem z naczepowym agregatem chłodniczym Carrier Maxima 1300 w trybie pracy "start-stop". Agregat nie wyłącza silnika po osiągnięciu zadanej temperatury z powodu niskiego napięcia widzianego przez sterownik. Alternator ładuje prawidłowo, napięcie na klemach akumulatora w czasie pracy silnika wynosi ok. 14,4 V, natomiast na wyświetlaczu...
Nowa obudowa z układem elektronika na HT4936s Aku 18500 z bateri Laptopa 100% sprawne, układ prawidłowo zmontowany nie ładował swoich akumulatorów ani odbiorników zewnętrznych wszystkie elementy sprawne na płytce elektroniki włączanie wyłączanie funkcji super.zaczynał start i po 3 sekundach stop zero ładowania czy poboru prądu... Okazalo się na ,że...
Jeżeli dzieją się takie dziwne objawy jak gaśnie po włączeniu wstecznego, przygasanie lampek kontrolnych. Proszę sprawdzić poszczególne punkty masowe czy silnik ma prawidłową masę z akumulatora , sterownik silnika ECU czy ma prawidłową masę ,przyrządy kontrolno pomiarowe (licznik) jak również zewnętrzne oświetlenie. Miałem podobny problem z masą golf...
Jak kupisz "nowy 5-letni" to będzie dodatkowo rekuperacja. To dopiero rozwala akumulatory, po roku cała masa czynna spływa od ładowania dzikim prądem przy hamowaniu. Co śmieszniejsze, w niektórych modelach pełne ładowanie jest możliwe tylko podczas hamowania silnikiem, podczas pracy na obrotach jałowych napięcie na akumulatorze potrafi spadać do okolic...
Jest to określone tolerancją - jak każde dziecko wie. :) W załączniku diody serii BZX79 występujące w trzech grupach 5, 3 i 2% . Podano również: Higher Zener voltages and 1% tolerance available on reques t . Oczywiście jak napisałeś; są nadal dostępne diody Zenera tzw. precyzyjne. Jednak nie ma co się aż tak doktoryzować nad końcowym napięciem ładowania....
Obudzenie elektroniki np. przez otwarcie drzwi. W niektórych autach chwilowy pobór prądu może sięgać kilkunastu A. Ja to robię zawsze tak, że otwieram maskę, przy pomocy śrubokręta lub kluczyka zatrzaskuję zamek maski, zamykam auto z pilota, czekam 5 minut i dopiero odpinam akumulator. Opcjonalnie wcześniej podpinam akumulator podtrzymujący na krokodylkach...
Po pierwszych doświadczeniach zweryfikujesz swoją wiedzę. Następny teoretyk elektryki alternatywnej. Mam doświadczenie z akumulatorami AGM i nic nie muszę weryfikować. Dla twojego przemyślenia. Dlaczego w autach z systemem start&stop stosuje się właśnie akumulatory AGM? I na dodatek alternator trzyma tam "jak byk" napięcie 14,4 V? Jakoś akumulator...
Dziękuję kolego za poparcie! A czy może to być wina słabego akumulatora start stop? Zamierzam w tym tygodniu to sprawdzić żeby to potwierdzić lub wyeliminować. Słabego akumulatora to pewnie nie, ale nieprawidłowego napięcia ładowania (napięcia ładowania) to i owszem. Włącz silnik i sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora. Powinno być 14,4 V +/-0,2...
W moim focusie mk3 1.0 125 km ecoboost przestał działać start/stop. Pojechałem na diagnostykę akumulatora (wyniki na zdjęciu). https://obrazki.elektroda.pl/4928058200_... Dodam, że poza nie działaniem systemu strat/stop nie ma innych objawów nieprawidłowej pracy akumulatora lub ładowania. Samochód odpala i pracuje prawidłowo. Czy może...
Byłem dziś w serwisie. Koleś połączył się z licznikiem a nie mógł z bcm. Weszliśmy w ustawienia i faktycznie można zmienić ustawienia świateł na cztery sposoby, ale po wprowadzeniu zmian bcm nie zapisywał. W liczniku szło zmienić ustawienia a w bcm nie. Koleś twierdzi że może to być wina słabego akumulatora bo pokazywał 11,3 V, a ładowanie 14,7V. Twierdzi...
Witam. Poszukuję wskazówki dotyczącej Forda Focusa MK3 2013 rok z silnikiem 1.0 ecoboost.. Skrzynia manualna. Mianowicie od pewnego czasu tj. miesiąc po odpaleniu auta zapala się samoczynnie kontrolka wyłączonego systemu start-stop. Systemu nie da się włączyć ręcznie, czyli zgasić kontrolkę. Wiem, że system ten weryfikuje wiele czynników, które mogą...
Dla Polaka samochód nowy to 15-letni prosto z lawety od Niemca. Obecnie mamy fachowców do rocznika 2008 więc już niektórzy otarli się o Euro4 Jak ktoś nie wie jak grzeją świece w tych rocznikach to widzi że jakoś długo po uruchomieniu aku doładowywany jest dużym prądem. Wytykacie sobie brak wiedzy. No bo to i prawda. Euro6 mamy od 10 lat ale funkiel...
Udostępnianie ładowarek EV za pomocą OpenBeken - ogranicznik ładowania https://obrazki.elektroda.pl/8668503300_... Wykorzystanie pojazdów elektrycznych (EV) szybko rośnie. Jednak wzrost ten wiąże się z wyzwaniami związanymi z infrastrukturą ładowania i ograniczeniami akumulatorów. Najgorszym koszmarem właścicieli pojazdów elektrycznych...
Witam Mam problem z okresowo powtarzającym się brakiem ładowania akumulatora. Problem zaczął się dwa tygodnie temu w upalny dzień. Auto stało długo na parkingu pod biurem na słońcu i podczas powrotu po 10 min jazdy wyskoczył komunikat "brak ładowania akumulatora". Zatrzymałem pojazd i już nie odpalił. Potem po awaryjnym odpaleniu akumulatora jak już...
Witam! O nie, każdy automatyczny???? O jakości przedstawionych prostowników przez Kolegę pytającego świadczy ich ilość na elektrośmieciach. Przy wyborze należy zastanowić się: 1. bywa, że cyklicznie ładuję akumulator, 2. sprawny samochód nie wymaga doładowywania akumulatora, 3. w przypadku awarii potrzebuję niezawodnego urządzenia do ładowania (wadą...
Sprawdzanie kondensatorów było by banalnie proste, pod warunkiem że mamy sam kondensator i jakaś elektronika dobudowana do niego nie będzie przeszkadzała podczas testów. Elektronika starająca ładowaniem i rozładowywaniem kondensatora, przy dużych prądach, ma ciężkie warunki pracy i może być bardziej zawodna od kondensatora. Na zdjęciach w widziałem...
Wszystko wskazuje na lichy akumulator, nie przyjmuje prądu i komputer uważa że jest w pełni naładowany. Akumulator podmieniłem na próbę co prawda nie AGM tylko zwykły ale nawet w takich warunkach zadzaiałał start/stop. No to jeszcze raz wychodzi że akumulator. Masz w awatarze że zajmujesz się elektryką samochodową, więc powinieneś dysponować testerem...
Zastanawiam się czy regulator MPPT 10A (Link) będzie odpowiedni dla panelu 180W (Link) i akumulator 100Ah. (...) Wydaje mi się że do ładowania z panelu regulator chyba jest odpowiedni? Do ładowania mógłby być, choć prąd ładowania ograniczony jest do 10A. I teraz, zależy jaki aku miałbyś w planach, czyli o jakim zalecanym / dopuszczalnym prądzie ładowania....
Prąd ładowania zależy od różnicy napięcia między ładowarką a akumulatorem oraz może być ograniczany przez ładowarkę. Bosch ładuje prądem 3.8A tylko do napięcia 14.4, które nie jest napięciem w pełni naładowanego akumulatora kwasowego. Dlatego koledze szybko wyłacza się ta ładowarka. Może też być tak, że ładowany akumulator ma duży ubytek pojemności...
Utrzymując maksymalne napięcie 14,4 V najzwyczajniej PWM "cyka" prąd do aku. aż go "napełni" do takiego "poziomu", że jego rezystancja wewnętrzna wzrośnie na tyle że automatycznie spada przepływ prądu (I=U/R). Człowieku, jak masz pisać takie bzdury to się lepiej nie odzywaj. Akumulator rozładowany ma większe Rw niż naładowany. Nie masz najmniejszego...
trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze To prawda, kolego, ale... autor już pisał, że coś koło 13,5 V... Choć to zweryfikować trzeba porządnie, jak będzie autor miał dostęp osobiście do auta. e tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa. Przecież to mogło doprowadzić nawet do wybuchu akumulatora. Czymże jest 80 A prądu dla akumulatora, który...
Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc. Była to wina akumulatora. Jeszcze nie zamykam wątku. Niestety elektryka to dziedzina, w której nie jestem zbyt mocny. Po wyciągnięciu akumulatora z auta jest 10.4 V, czyli przy zerowym obciążeniu wartość obniżona. Czy moze to sugerować już połowiczne wyładowanie? Czy przedłużę jeszcze żywotność akumulatora jak go...
Cytuję: "Typ AGM jest optymalnym rozwiązaniem dla szybkiego, acz płytkiego poboru prądu (związanego z rozruchem silnika), typ GEL natomiast jest najlepszą receptą dla wolnych, ale znacznie głębszych rozładowań (poborów prądu). Korzyści te mogą być istotne lub nie w zależności od zastosowań – dlatego akumulatory żelowe sprawdzają się m.in. w: karetkach...
Stara i dobra zasada: akumulator taki jak max się zmieści. Uzasadnienie: teoria to akademickie dysputy które nijak się mają do praktyki i doświadczeń z eksploatacji. Moje 3 grosze: skoro jest tak jak koledzy wyżej wywnioskowali to dlaczego w praktyce obserwujemy coś zupełnie innego, porównajmy rozładowanie aku 100Ah i 10Ah prądem 10A i co zobaczymy,...
Zapytam, kto mógłby podłączyć sterowanie pod spalinowy silnik, mowa o joysticku? A po co tam jakiś joystick podłączać? Starczą przyciski start/stop. potrzebna za to będzie jakaś regulacja obrotów zależna od prądu ładowania by silnik nie hulał na wysokich obrotach gdy nie ma takiej potrzeby.
A po co w ogóle ładować aku jeśli auto ma sprawną instalację elektryczną? Jeśli to nowe auto (Start-Stop na to wskazuje bo tam idą AGM) to trzeba użyć ładowarki bezpiecznej (stare dobre trafo się kłania). Przy ładowarce impulsowej niedopuszczalne jest ładowanie w aucie a wyciągając aku do ładowania na klemach zaiskrzy i kilka modułów po kilka tysięcy...
Jak ktoś dzisiaj sam chce budować prostownik to zawsze trzeba spytać człowieka do czego to ma służyć, czy do traktora, czy do 20-letniego auta czy do auta 2-letniego. Jeśli chce tym ładować akumulator bez wyjmowania go w aucie naszpikowanym elektroniką to gratuluje dobrego humoru i autorowi i podpowiadaczom. Przy 14.4V skutecznego przy 10A to wyjdzie...
Niech to będzie silnik 24V 25A. Czy mogę podłączyć równolegle silnik z akumulatorem i prostownikiem? Prostownik by ładował akumulator, a silnik pobierał by prąd z aku i prostownika jednocześnie. Silnik nie będzie pracował non-stop. Myślę, że średnio wykona trzy 3-4 sekundowe ruchy na minutę. Ale do rozruchu potrzebuje zazwyczaj więcej prądu i ten nadmiar...
Witam, posiadam Golfa VII 1,2 TSI. Dwa dni temu padł mi całkowicie akumulator. W aucie posiadam system start-stop. Akumulator mam z systemem EFB. W sklepie dali mi nowy akumulator, innego producenta. Włożyłem to do samochodu i jeżdżę. Teraz moje pytanie czy muszę kodować nowy akumulator? Jeśli tak to w jaki sposób mam to zrobić? Drugie pytanie to czy...
Właśnie wcześniej chciał zaprogramować akumulator w DB, ale nie mam systemu start stop jest tylko przycisk start stop i nie dało się go zaprogramować. Mam coś koło minusa w aku. Jutro zrobię zdjęcie i wyślę. Zaobserwowałem jeszcze że jak włączę nawiew podczas jazdy i do tego wycieraczki to mam 14.1 znalazłem też taki artykuł czy to może tłumaczyć, że...
Dzień dobry, Na wstępie chciałem tylko wspomnieć że moja wiedza z elektrotechnika jest raczej mierna, dlatego zwracam się z prośbą o poradę w następującej kwestii. Robię małą niszczarkę do plastiku, która ma być "przenośna" i zasilana z akumulatorów, gdyż w swojej piwnicy nie mam żadnego źródła zasilania 230VAC, a akumulatory mogę ładować w innej lokalizacji...
Z moich dalszych poszukiwań wynika, że w tym aucie zastosowano zaawansowany elektroniczny regulator który adaptacyjnie do temperatury otoczenia steruje ładowaniem. Oprócz tego producent zaleca stosowanie takich akumulatorów jak były fabrycznie ... Wynika z tego, że masz tzw. inteligentny system ładowania akumulatora (co prawda stosowany powszechnie...
https://obrazki.elektroda.pl/1210027600_... Witajcie Chciałbym zaprezentować Wam prosty kontroler do ładowania akumulatorów z małej turbiny wiatrowej, z wykorzystaniem gotowego modułu przetwornicy up/down na układzie XL6009. Zacząć muszę jednak od tego, że posiadanie małej turbiny wiatrowej marzyło mi się od dawna. I choć lektura wielu...
Cześć. Mam do naładowania akumulator Varta Start Stop 12V L2 60Ah 450A EFB, ma z 7 lat. Posiadam ładowarkę Victron Blue Smart Charger 12V 7A. Z tego co czytałem, to mogę zastosować tryb high https://obrazki.elektroda.pl/2235303600_... Dodano po 11 Should I open this somehow? https://obrazki.elektroda.pl/6565764500_...
Akumulatory wapniowe i do systemów start stop potrzebują wyższego napięcia. Jeżeli z takich nie korzystasz to nie widzę powodu dla którego ctek nie da rady. To że zwykły prostownik ładuje wyżej i zrobi większą gęstość elektrolitu nie znaczy, że jest to zdrowe dla akumulatora. Jeżeli potrzebujesz od czasu do czasu podładować aku w samochodzie ctek powinien...
Czy mógłbyś opisać tą ręczną automatykę? Co dla Ciebie jest przesłanką do wyłączenia lub włączenia ładowania? Jakie wskazania przyrządów? Ta "ręczna automatyka" to określenie z przymrużeniem oka. Polega to na częstym sprawdzaniu stanu i przebiegu ładowania. Prostownik z dawnych czasów zbudowany na transformatorze z kilkoma odczepami i przełącznikiem...
Witam serdecznie! Mam pewną koncepcję i przydałoby mi się trochę więcej doświadczenia i podstaw z zakresu budowy układów elektronicznych i elektrycznych. Mam Fiata Tipo 2017r, Aku 12V/50Ah/250A Alternator 90A regulator YR 208VC7 Chciałbym zbudować "backup/booster" akumulatora z superkondensatorów Maxwell 350F (BCAP0350E250T03) x6 szt.+ płytka balansująca...
Ogólnie akumulator ma byc zasilaniem dla detektora PI. Będzie on umieszczony w pudełku z tworzywa.. Ładowany ma być praktycznie co 3..4 dni.... Opis urządzenia " Procesorowa ładowarka CAR XTRAS KFZ MD18559 Ładowarka do akumulatorów ołowiowo-kwasowych, AGM 6/12V z wyświetlaczem led Ładowarka microprocesorowa do akumulatorów samochodowych i motocyklowych...
W samochodach z systemem start&stop montowane są akumulatory trochę innej konstrukcji. Niestety nie znam nikogo z takowym. Poza tym napięcia aku oraz ładowania są w normie. Auto ma trzy lata więc nie sądzę żeby aku było uszkodzone. Jeśli rozumuję błędnie proszę o wyjaśnienie.
WDD1760431J011276 Do podanego numeru VIN program EPC pokazuje tylko jeden właściwy numer: A0009822108 - taki, jak masz zamontowany. S-s może nie ma, ale rekuperacja pewnie jest i stąd agm. Jest w aucie Start/Stop, nie ma rekuperacji. Poza tym trochę wyposażenia w aucie jest - ale głównym powodem zastosowania AGM jest Start/Stop. Chwile potem zaczął...
Dzień dobry. Mam błąd w module centralnej elektryki 01598 Napięcie akumulatora - przerwa. Auto normalnie odpala, jeździ, problem jest tylko z obrotami tzn. podnosi na postoju do 1000-1100rpm i załącza wiatraki. Ładowanie sprawdzałem na akumulatorze i wynosi wtedy 14v. Zauważyłem, że dzieje się to po włączeniu klimatyzacji. Wiem, że obroty przy załączeniu...
Miernik ma nowe baterie? Ładowanie akumulatora w normie? Przytrzymaj miernik kilka minut. Pierwszy raz słyszę o takim przypadku, zwykle odcina 5v gdy jest zwarcie w obwodzie czujników. Opisz też problem
Napięcie ładowania może wahać się od od 13V do 15,8V Dopiero powyżej tej wartości jest uznawany jako usterka obwodu ładowania. Tak to sobie Renault wymyślił :D Renault mógł tak sobie wymyślić, ale zalecenia producentów akumulatorów są zupełnie inne i to ich moim zdaniem powinno się trzymać. Faktem jest, że długotrwałe działanie napięcia ok. 15,8V zwłaszcza...
akumulator zimny start ładować akumulator trakcyjny ładować akumulator romet
zgrzyt biegu przerobienie dolotu powietrza regulacja obrotów silnika wentylatora
Nie można otworzyć aplikacji taetuo-x64.5.9.0 Problem z kucaniem w Fortnite - brak reakcji klawisza