Następnym razem użyj odklejacza do łożysk. Można też samemu zrobić. Bardziej niebezpieczne dla łożysk, które ciężko się montowało, jest pozostawienie naprężeń montażowych. Czasami się łożyska odpręża. AI tak pisze o odprężaniu łożysk: "Odprężanie łożysk to proces mający na celu redukcję naprężeń, które mogą pojawić się po montażu. Jest to istotne, aby...
Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
Są dwa rodzaje łożysk np; VKBA 1431 lub VKBA 1432
tak zapytam-ale nie obraź się-dałeś smaru? Jak żeś to mocno dokręcał?
W pierwszej kolejności trzeba zdjąć widoczne łożysko.
Kolega dobrze piszę, wymieniają bo szybciej i łatwiej + lepsza kasa bo wtedy trzeba zmienić dwie strony+ klocki. Tarcza zintegrowana jest z wymienialnym łożyskiem i osadzona jest w aucie na czopie. Logicznie Łożysko kupisz samo, ale tarczy bez łożyska już nie. Jeżeli tarcze masz w dobrym stanie to wymień same łożysko, standardowa procedura i żadna filozofia...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Siwru podsumowując, nie wiadomo coś Ty tam narozrabiał, czy uwaliłes czujnik , czy nie masz tej tak zwanej gumki- w konsekwencji brak sygnału z tego koła, cholera wie, jednym słowem pali się abs - brak prawidłowego działania systemu. Nie rozwijajmy już tego tematu, pózno jest.
Łożysko zespolone FAG 801974AE.H195 Średnica wewnetrzna 70mm Średnica zewnetrzna 196 mm Wysokosc 139,5 z innej firmy: SKF VKBA 5377
wejdź w parametry i sprawdź który czujnik nie pokazuje prędkości, obstawiam uszkodzone łożysko w kole a nie czujnik
Kupić łożyska.
Z wymianą amortyzatorów z przodu może nie było by większych problemów, ale konieczny był by do tego chociaż jakiś najprostszy ściągacz do sprężyn, i sporo ostrożności, bo można sobie krzywdy narobić jak taki ściągacz puści i sprężyna wystrzeli w twarz. Co do łożyska to bez prasy i migomatu raczej nie wróżę powodzenia tej operacji. Sam kiedyś próbowałem...
ABS w łożysku.
Podnosisz samochód raz z prawej, raz z lewej strony, odpalasz, wrzucasz 4 i słuchasz z której strony buczy łożysko. Tylne koła sprawdzasz kręcąc ręką
SKF VKBA1356 OPTIMAL 100098 OPTIMAL 100099 ORIGINAL 443498625A ORIGINAL 443498625D RUVILLE 5711 FAG 713 6100 30 ORIGINAL 893498625C ORIGINAL 893498625E Complex CX042 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356. QUINTON HAZELL QWB733 SNR R157.11 VW Passat B5 - z silnikiem 1.9TD (110, 115, 130KM) 2.5TDI
dystans jest na pewno tylko skąd go wezmiesz to nie wiem
Więc sprawdź łożysko piasty koła.
Łożysko piasty koła.
Zapoznaj się z symbolami mechanizmów na schematach kinematycznych. Silnik, łożyska, osie, koła zębate, sprzęgła. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...
Do tej pory było dobrze, trochę się tłukło, nagle zaczęło koło wibrować aż w końcu ma luz 4cm i strasznie się tłucze. No to chyba tylko laweta. Co do luzu, to nie byłbym pewien, czy to tylko łożysko.
Jedź do warsztatu i Ci zrobią. Nawet nie masz porządnego klucza żeby odkręcić przegub napędowy a zwykłą treszczotką to Ci się raczej nie uda. Ale jak inni doradzają żebyś robił sam to jak chcesz, ja odradzam.
Zdejmiesz płaszcz to zobaczysz gdzie są łożyska. Wewnętrzna bieżnia łożyska może znajdować się na osi bębna :D
Przedni wał napędowy do obudowy łożyska koła (Śruba sześciokątna) Wymienić śrubę Etap 1 200 (Nm) Etap 2 180 (°)
Kręcąc kołem dokręć tak do końca, ale żeby nie pojawiły się opory przy obracaniu piastą, następnie cofnij klucz o 1/3 obrotu, w takiej pozycji zablokuj nakrętkę. Pamiętaj żeby upewnić się że łożyska "doszły" na miejsce.
łożysko w kole, dlatego słychać je bardziej przy skręcaniu bo jest obciążone
Tam nie ma żadnych blaszek ani pierścienia, przynajmniej ja niczego takiego nie widzę. To jest taki montaż łożyska, założone na wałek i prasą zagniecione w sześciu miejscach. Przecież tam gdzie są te "zagniotki", widać cały promień wewnętrznego pierścienia łożyska. "Zagniotki" zeszlifować i zdjąć łożysko.
Niestety nie mam pojęcia jak wymienić to łożysko. Ale widzę, że poradziłeś sobie ze zdjęciem tego zewnętrznego koła. Możesz napisać jak to zdemontowałeś?
Być może łożysko na kole pasowym sprężarki się sypie i kółko obciera o sprzęgło
A łożysko pod kołem pasowym dobre? Nie szumi na wirowaniu?
Więc przy tym łożysku nie ma znaczenia jak będzie założony pierścień oporowy? Widzisz po której stronie pierścienia siedziało łożysko. Według mnie stożek do dołu jak na zdjęciu 2
Łożysko koła uszkodzone, przy zmianie obciążenia (skręcanie, hamowanie) zmieniają się dźwięki. Masz punktowo uszkodzone bieżnie na skutek uderzenia.
Wymień główkę sprężarki na której jest osadzone łożysko koła. Pewnie była demontowana sprężarka kiedyś lub wspomaganie i zostało złożóne niewspółosiowo i masz wyrobiony czop łożyska .
. Czy można obstawiać to na łożyska w kole ? Można. Podnieś i poszarp kołem czy są luzy.
Może tu(druga pozycja): http://www.mister-auto.pl/pl/zestaw-o-ys... Albo tu: http://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola,... (dla pewności sprawdź po numerach)
a przeguby wewnętrzne sprawdzałeś?? to ostatnie buczenie które opisujesz to bardziej pasuje do łożyska w kole...
To w końcu wał czy most? Może Kolega się zdecydować? Pewne jest, że łożyska w kołach nie dają tych odgłosów?
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Bardzo dziwne objawy.Sądzę że nie dostaniesz jasnej odpowiedzi :cry: A co powiesz o łożysku w kole,wiesz jak potrafią nas zaskoczyć :arrow:
w tym roczniku to nawet jak był błąd ABSu to kontrolka zgaśnie po naprawieniu i przejechaniu się kawałek... tak miałem w Golfie, padnięte oba czujniki z przodu, po wymianie włączyłem zapłon a kontrolka dalej świeciła. dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zgasła (impulsy do centralki!) i już teraz jest OK :)
Łożysko koła sprawdziłeś? Podejrzewam, że zaczyna się przegrzewać.
Z doświadczenia mogę dodać od siebie, że na 99% zaciera się łożysko w kole sprężarki klimatyzacji. Temperatura ktora powstaje w wyniku tarcia uszkadza cewkę i pojawia się błąd. Pozdrawiam
Dzięki Michał za odpowiedź, czy jeśli to byłoby łożysko to czy przy tym równocześnie powinien pojawić się luz, ruszając kołem na boki na podniesionym aucie? Czy niekoniecznie? A co sprawdzić jeśli chodzi o tarczę?
http://webcat.schaeffler-aftermarket.com... Zwykłe łożysko dwurzędowe. Wskazane użycie prasy albo porządnego ściągacza
http://obrazki.elektroda.pl/8037923100_1... Łożysko koła osi przedniej http://obrazki.elektroda.pl/9251378900_1... Łożysko koła osi tylnej
Swoją drogą nic tam nie ruszałem wcześniej, Zacznij od wyczyszczenia piasty i tarczy hamulcowej przed ich montażem. Na 100% jest tam syf który powoduje to bicie. Powierzchnia styku piasty i tarczy hamulcowej.
Pasek mógł zostać zerwany bo zablokował się bęben, a to może być wynikiem: - zużytych łożysk, - luźnego koła pasowego, - wpadnięcia czegoś między bęben a zbiornik.
Zależy od typu sprężarki. Jednak w zdecydowanej większości ciężarówek (i nie tylko) jest to Sanden SD7H15. Jeżeli siedzi taka lub jej pochodna to łożysko 35x55x20 np. NSK 2400007. Protip: wyprasowywanie zacznij na płaskiej powierzchni żeby zerwać "zagniotki" bo inaczej możesz złamać kółko.
od miesiąca słyszę buczenie i delikatne(bardzo bardzo) wibracje na samochodzie, im większa prędkość tym delikatnie głośniej. Na podnośniku słychać że buczy ze skrzyni przy prędkościach ok. 40-60km na godzinę i w górę. Biegi wchodzą normalnie, olej w normie, brak wycieków. Nawet jak jadę z górki na luzie, wystarczy że samochód się toczy bez gazu. Z...
Po pierwsze w blokach pomiarowych ładnie widać prędkości poszczególnych kół. Drugi kierowca do pomocy niech jedzie powiedzmy tak z 70 km/h a ty sprawdzasz które koło ma odchyłkę prędkości. Do sprawdzenia luzy łożyska tego koła ,szczelina miedzy koronką a czujnikiem (max 1 mm) stan koronki (ubytki nadmiar ,rdzy ). Dwa jak świeci się kontrolka to już...
Witam kiedyś u kolego w r19 r5 było podobnie tylko że w jednym z przypadków sypneło sie łożysko w skrzyni z lewej strony taki nietypowy szum na początku a w drugim przypadku było to łożysko w kole szum podobny szybko też zużywają się półosie ale sprawdziłbym łożyska wystarczy podnieść cały przód zapalic i jak się koła kręcą np. na 5biegu skręcać w prawo...
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Łożysko w którymś kole i nic więcej. Profilaktycznie zmień obydwa.
Jeśli felga w aucie po normalnym przejechaniu odcinka km. zrobiła się gorąca a jeśli za bardzo nic nie śmierdzi żadną spalenizną to pewnie łożysko piasty koła jest do wymiany. Sprawdź odrazu sworzeń zwrotnicy ponieważ to strona prawa, a jak wiemy koła strony prawej pojazdów w Polsce pracują przeważnie w trudniejszych warunkach ze względu na stan nawierzchni...
Jeśli to nie wina hamulców, to zapewne kończą się łożyska w piastach kół.
Dzięki wielkie za pomoc. Luzy nie są duże ale wyczuwalne (sprawdzałem na podniesionym kole). Dodatkowo z jednego koła słychac stuki - na 100 % jest to łożysko więc wymienie u mechanika komplecik na tył. Z tym luzem to pytałem z ciekawości - jedni mówili że luz powinien być inni że nie więc mnie to zdziwiło. Czyli rozumiem jak odbiorę auto od mechanika...
To coś czego szukasz prawdopodobnie nazywa się łożysko koła kosiarki 12,7x28,5mm lub 12,2x26mm. Zmierz wymiary czy się zgadzają.
Na dzień dobry musisz wyciągnąć półosie. Dobrze ci radzę przeczytaj mój poprzedni post i zrób to co tam napisałem.
EXXX to pamięc zestawu wskaźników - nie odpowiedzialna za tą usterkę. Sprawdzałeś prąd na przewodach instalacji abs? Nie zmieniałes łożyska w kole? Nie masz luzów na tylnych kołach, nie huczy? Jak masz ochotę to możesz zdjąć tylne bębny i zobaczyć w jakim stanie są tarczki czytnika abs. Może coś je uszkodziło.
Mam teraz zainstalowane łożysko "FAG". Ponoć w miarę dobre? W dzisiejszych czasach wszystkie łożyska są prawie takie same a jakościowo między nimi nie ma większej różnicy. Piszczenie ustało po wymianie łożyska tylnego koła. A więc mojea porada okazała się pomocna. Teraz już wiesz, że inaczej reaguje łożysko pracujące na sucho a inaczej gdy działa pod...
Nowa śruba 70Nm+90stopni
łożysko koła sie kończy,jeśli tak to naprawa się opłaca i jest prosta.
a może łożysko w tylnym kole?
To łożysko, długo nie wytrzyma. Jest zbyt duża odległość łożyska od koła. Oś będzie się uginać, z powodu wyrobienia piasty w obudowie, będzie to powodowało dalsze uszkodzenie piasty i uszczelniacza. Lepszym wyjściem byłoby wciśnięcie cienkościennej tulejki, na uszkodzoną półoś i powiększenie otworu w obudowie, na przykład rozwiertakiem.
To nie przegub huczy, tylko łożysko w kole - prawdopodobnie poluzowana nakrętka przegubu - przegub może co najwyżej grzechotać. Ponadto cóż to za medycyna ludowa z wymianą smaru? Zapas wystarcza na całe życie przegubu, do czasu kiedy rozleci się gumowa osłona. Po dokładnym zapiaszczeniu przegub i tak do wymiany.
Jestem mechanikiem zawodowym przed emeryturą. Swoja prasę hydrauliczna wykonałem własnoręcznie tak na szybkiego w roku 1978 i jej używam prawie codziennie, ma nacisk 25 ton. Dane . Rama ceowniki 200 Silnik 7,5 KW 1450 obr Pompa zębata 18 litry Cylinder to jest przerobiony odbojopowrotnik 160 od działa Tłoczysko fi 80 x 500 Rozdzielacz manualny 2 sekcje,...
Możliwości są dwie, albo jest za słabo dokręcona albo wychodzi jakość materiałów tego sprzętu. Można zastosować klej do gwintów i porządnie ją skręcić. nie poluzuje się już więcej.
Bez kitu... Przecież widać gdzie jest "szerszy", a gdzie "węższy". Po prostu przerysuj sam wał (bez łożysk, koła zębatego, obudowy przekładni). Wszystko co nie jest wałem jest opisane odnośnikami.
Da się, tylko nie równo będzie wybijanie łożysko i może coś uszkodzić --Pukasz dookoła - nie walisz w jednym miejscu
Stetoskopem czasem słucham np łożysk w kołach. Pytanie z innnej beczki skoro knock sensor - czujnik spalania stukowego jest czujnikiem piezo a więc trochę mikrofonem , jak by go posłuchać np przez słuchawki lub wieżę ? Próbował ktoś ? coś można wyczaić Co niektórzy podłączają do radia w samochodzie i stosują do strojenia zapłonu. Podobno dobrze słychać...
przegub założyłem ok, tam między przegub a łożysko idzie jeszcze podkładka i dlatego wiem że przegub jest dobrze, a tuleja nie z rury :) I o co chodzi z tą sprężynką? Gdzie i jaka ona ma być?
Ja też zgadzam się, że to nie wina wspomagania. A jak łożyska przednich kół, sprawdzał je ktoś? Jakie kolega ma felgi, bo jak stalowa felga "dostanie" gdzieś krawężnikiem i będzie krzywa to też wyskoczy takie bicie przy większej prędkości. Aby spokojnie szukać przyczyny w samym aucie trzeba najpierw mieć 100% sprawne koła czyli felgi + opony wyważone...
Ty napraw ori kolumne to będzie się kręciło lżej. Conajmniej nie masz oleju w swojej oryginalnej. Brak smarowania mogło doprowadzić do tego że rozsypało się prawdopodobnie łożysko na wałku koła kierownicy dlatego się teraz blokuje. W oryginalnej kolumnie z c-360 jest mała wada. Przez ten jej fabryczny wziernik jak dolejesz oleju do pełna to zdaje się...
No jeżeli auto ma tylko 64kkm przebiegu to rzeczywiście nie ma sensu wymieniać wszystkich ponieważ łożysko prawdopodobnie uległo uszkodzeniu, a nie normalnemu zużyciu, mi zaczeły wyć przy przebiegu ok 200kkm, a auto jest z 95r wiec nie sądze żeby wiek miał jakiś wpływ.
Łożyska kół najbardziej hałasują gdy są od ciążone, pod obciążeniem hałas ustaje, np przy skręcie w prawo słychać łożysko lewe i na odwrót. Znajdź sobie kawałek pustego placu, pojeździj i po testuj czy to aby na pewno łożysko
Odświeżam temat. Znalazłem ten temat dotczący wiertarki Black&Decker BD202. Mam taką samą wiertarkę i też uważam, że warto ją naprawić. Niestety ale moja ma uszkodzony uchwyt wiertarski. Nikt nie wie jak go wykręcić. Nie ma jak chwycić aby skontrować. Nie ma ani śruby, która trzyma uchwyt w innych wiertarkach. U Pana na zdjęciu widać nie ma uchwytu....
samochód można przemieścić bez półosi, łożysko koła nie rozleci się samo a piasty zostają; zepniesz wahacz, założysz koła i te parę metrów przepchniesz :sm9:
Trochę się z taka kosiarką pomęczyłem, to koło wybiłem za pomocą takiego aluminiowego garnka foto1 , potem łożysko z gniazda koła z pomocą takiego przyrządu foto2.
Witam, kupiłem punto i niesamowicie coś szumi z przodu w trakcie jazdy, na postoju cisza, na zakrętach szum zanika. Im większa prędkość tym hałas dokuczliwszy. Myślę że to łożyska w przednich kołach. Moja wiedza techniczno mechaniczna jest taka sobie, więc mam pytanie czy poradzę sobie sam w domu z podstawowymi narzędziami garażowymi. Chciałbym wiedzieć...
Witam, Należy zdemontować: Igielnicę , przeciwwagę, korbowód (odkręcić stopę i przesunąć w dół), mechanizm ściegu zygzakowego, koło zamachowe, tuleję koła zamachowego, łożysko wałka od strony koła, Wysunąć wałek w stronę zdemontowanego koła ( większy otwór po łożysku) do momentu aż wysunie się z drugiego łożyska i do góry unieść ten koniec , następnie...
Sprzęgło nie ma żadnego łożyska , wiec piachu1994 nie wprowadzaj w błąd łożyska sa w kole a nie w tarczy sprzęgała tarcze mogą być w tym modelu 3 1- sanden na frez 2- sanden na klin oraz zexel na frez
bzdury pisze ricoh. Za stukanie odpowiadają za to łożyska w kołach zębatych. Po prostu się wysuwają. Wystarczy zdemontować koła "nabić" dobrze łożyska i po sprawie
jak już bedziesz miał rozebrany atak to sobie przerób blokadę na proste zęby tak jak w C 330 lub 912
3. To może być pierścień segera zabezpieczający łożysko przed wysunięciem (spotkałem w innym modelu). Wyjmuje go się specjalnymi szczypcami, które wkłada się w otwory na jego końcach i ściska. 1. Jeżeli tak jest to łożysko wychodzi w kierunku koła pasowego. 4. Wkręcona. Nie blokuje łożyska.
Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
Witam.Ford focus ma pierścień magnetyczny w łożysku koła. Łożysko musi być do wersji z ABS. Łożysko do wersji bez ABS ma takie same wymiary lecz nie ma pierścienia. Pierścień jest po jednej stronie łożyska, więc ważny jest również montaż.
Nie tylko mniejsze łożysko ale trzeba przebić osłonę pierwszego łożyska (od strony koła pasowego) i przez ten otwór włożyć rurkę WD-40 i zlać drugie łożysko. Pozostawić na kilka dni aby odmokło i dopiero wtedy próbować wybijać bęben z łożysk. Na 99% krzyżak bębna będzie do wymiany po wybiciu z łożysk.
Albo łożysko z ryżu nie trzyma wymiaru, albo wyrobiona piasta i jest luz między zewnętrzną powierzchnią walcową łożyska a piastą.
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/2971611100_... To jest tylny most Mrcedesa Actrosa. Korek wlewu oleju jest poniżej pochwy przez którą powinien olej dostawać się do łożysk przy kołach. Czy to nie jest za niski poziom i mogą się przez to uszkodzić łożyska ???
Są łożyska, cena koło 250-300zł. Warto wymienić od razu obydwa, bo często jak jedno zaczyna huczeć to i drugie niedługo padnie, ot tak taka przypadłość tego renault. Nie lepiej kupić tarcz z łożyskami? Za cenę 600zł masz kompletne tarcze dobrej firmy z łożyskami +klocki.
Witam jakim momentem dokręcić łożysko w kole tylnym?
Łożyska są w kole pośrednim rozrządu, pompy oleju i wałku sprężarki powietrza. Nie jest powiedziane że kulki wylecą po rozleceniu się wianka. Rozbieraj póki jeszcze nie narobiło więcej szkód.
A może to łożyska przedniego koła, piasty Też borykamy się dokładnie z takim przypadkiem w moim 5008
Wracając do pytania o zabezpieczenie na osi koła pasowego, czy bezproblemowo się je ściąga, chcę wyczyścić tulejki mosiężne łożyska osi koła pasowego. Tak bez problemowo. Po dokładnym oglądnięciu mechanizmu wydaje mi się, że należy odkręcić dwie śrubki na górze mocujące blachę - wspornik silnika i dwie na dole (ze sprężynami od podnoszenia listwy głowicy...
ja mam starą postkomunistyczną maszynkę elektryczną do gotowania o średnicy ok. 10 cm. Na to mam mały metalowy tygielek z zaślepki od łożyska koła samochodowego - jak na moje potrzeby jest super.
Dziwne określenie ,przykleił łożysko ,ale może ten mechanik tak to sobie nazwał . trudno się domyśleć co pan mechanik tam wymyślał Jednak co by to nie było to łożysko tylnego koła bardziej mogłoby stukać albo buczeć w zależności od stanu zniszczenia. Co do trzeszczenia i bezpieczeństwa to nie można jednoznacznie określić że to trzeszczy guma na sworzniu...
Łożysko koła.............?
Sprężynką do łożyska.
Wygląda na łożyska, czy kół czy podpory, to do sprawdzenia.
Nie zawsze trzeba wymieniać dwa łożyska. Tak jest ogólnie przyjęte ale jeżeli z jednej strony jest łożysko kulkowe a od strony koła pasowego łożysko w zasadzie tuleja i nie jest zużyta nie trzeba wymieniać. Po wymianie jednego łożyska pralki pracują poprawnie. Moim zdaniem powinieneś sprawdzić mocowanie przeciwwagi pralki oraz jakość dopasowana koła...
łożysko koła astra łożysko koła łożysko koła przedniego
katalizator wydech indukcyjność łuku przerwany kabel sygnałowy
zmywarka samsung dw60m6050 philips 32pht4503
Docieranie silnika VW LT 2,5 po remoncie głowicy Pralko-suszarka Amica AWDG7512CL - instrukcja i specyfikacja