Jaki silnik? Jest tam takie ala zabezpieczenie ale to jest raczej po to by łożysko się nie obracało na wałku. Pokaż zdjęcie tego łożyska.
to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
6303 i 6003, oba 2RS C3 Wątpię, że to wina łożysk.
Kolego owik odejdź ze spuszczoną głową a nie jeszcze cwaniakujesz łożyska wymienia się na odrzutniku słomy a nie w odrzutniku. Dalej bijesz pianę pisząc nic nieznaczące posty. Zmień opis na klepacz a nie Pan Technik Mechanik Samochodowy, nie rób wstydu ludziom zajmującym się mechaniką.
W GP nawet jakbyś się postarał, to nie da się tego źle założyć, to bardzo prosty układ i nie trzeba niczego ustawiać. Nie zwracaj uwagi na "inne" osadzenie w zakupionej poduszce, bo to jest kwestia indywidualna producenta. Po zamontowaniu wszystko będzie dobrze.
To była poduszka amortyzatora (wymieniona razem z łożyskiem).
Witam, Jeśli chodzi o sprzęgło luka i bravę miałem podobny przypadek w tym oto aucie gdzie kupiłeś sprzęgło i za jaką kasę. Otóż wyjaśnię klient kupił sobie luka na allegro niby oryginał tylko połowę taniej niż w sklepie i to co się okazało wszystko było takie samo łącznie z pudełkiem oprócz loga luka na docisku mój klient ma teraz podobny problem tylko...
Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Czy ktoś mógłby mi podać symbole łożysk zawieszenia wahacza tylnego w Punto I? Chodzi mi o te łożyska, które są w komplecie naprawczym. Nim rozmontuję wahacz, chciałem kupić te łożyska. Punto I SX 55 1997r.
Witajcie. Jakie łożyska idą do alternatora DENSO 46530261 Fiat Punto II 1.2 16V? Pozdrawiam
Łożyska, tarcze, zawieszenie i felgi do przeglądu.
Łożysko nowe
Czyli mam rozumieć przez tą wypowiedz ze oprócz zrobionej zbieżności mam zrobić geometrie kół? No i jak coś to wymienić jeszcze łożyska.
Tylne wahacze w punto są na łożyskach. Jeżeli zmienione zostały jedynie tuleje belki (połączenie pomiędzy belką a nadwoziem), to zostały jeszcze te łożyska.
Jednak się okazało, że rozrząd w porządku. Zablokował alternator-łożyska.
Oczywiście że są tylko że fabrycznie.Są to łożyska dwurzędowe(nie rozbieralne)a nie stożkowe.Może wyją ci opony albo przednie łożysko tylko masz wrażenie że to tył
Hmm uzwojenia raczej nie podejrzewam. Raz, ze sprawdzałem uzwojenia, ładowanie też jak marzenie - lekko łożysko piszczy no ale.... Po przeczytaniu kilku tematów i postów na forum mogę wyszczególnić podejrzanych (lewe powietrze odpada) : Czujnik prędkości obrotowej (Hall), przepustnica, silnik krokowy, świece, przewody WN i kilka jeszcze innych. Czy...
Nie ma wpływu o przytarcie pewnie od uszkodzenia łożysk.
Przy kupnie łożyska niektórzy producenci podają moment dokręcenia. W Grande Punto 1,4 8V zakup łożyska SNR R158.44 podane było 240 Nm. Przy kupnie łożyska zwracać uwagę na pierścień magnetyczny, wymagany jeśli w aucie jest zamontowany ABS, i oczywiście odpowiednią stroną zamontowany. Dwa razy sprawdzić, zanim się go zamontuje.
Brak podanego modelu=brak konkretnego rozmiaru łożyska.
Zapewne hamulce cały czas blokują koła, gdybyś miał zatarte łożyska słyszał byś to, zresztą auto by nie jechało.
Przełożenie piasty z wersji 1.2 do zwrotnicy od HGT nie jest możliwe, ponieważ rozmiar łożyska nie zgadza się. Owszem ale rozmiar zewnętrzny chyba jest taki sam. Przekładasz piasty z łożyskami do zwrotnic hgt. Oczywiście podczas demontażu łożyska się rozlecą więc raczej trzeba nowe.
Witam szanowne grono .Mam pytanie jak dobrać się do łożysk wachacza tylnego w samochodzie Fiat Punto I (1999)
Rozwiazane. łożyska w kołach.
Łożysko mogło być zepsute już w pudelku.
Witam, kupiłem punto i niesamowicie coś szumi z przodu w trakcie jazdy, na postoju cisza, na zakrętach szum zanika. Im większa prędkość tym hałas dokuczliwszy. Myślę że to łożyska w przednich kołach. Moja wiedza techniczno mechaniczna jest taka sobie, więc mam pytanie czy poradzę sobie sam w domu z podstawowymi narzędziami garażowymi. Chciałbym wiedzieć...
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
tzok święte słowa prawi. jak uszkodzony to bez paska /obciążenia/ nawet elegancko kręcić się będzie. obudowa do sprawdzenia i łożyska.
Jakich luzów? Na takim łożysku się nie szuka luzów, to po prostu ma być dokręcone do granic plastyczności gwintu. Tu nie ma żadnej regulacji i nie ma miejsca na kombinowanie po swojemu. Gdzie tam chcesz smaru nakładać? Widziałeś na własne oczy takie łożysko kiedyś?
Witam, rozsypało mi się łożysko wyciskowe sprzęgła. Niestety jego części wpadły do obudowy sprzęgła w skrzyni i narobiły zniszczeń. Połamana sprężyna słoneczka, wyłamane widełki i co najgorsze mocno podrapana (głęboko) tuleja po której przesuwane jest łożysko wysprzęglania. Boję się na nią założyć nowe sprzęgło. Obawiam się, że nowe łożysko wysprzęglania...
Zdemontuj koło, kluczem 19, zdejmij bęben kluczem 12, zdejmij piastę (która jest łożyskiem) kluczem 32 i to wszystko. Pamiętaj że takie błahe tematy zakłada się w dziale początkujący. Klucz 32 musi być nasadowy.
Jest tak, że jak jest zimny to jest cicho, a jak sie zagrzeje to zaczyna hałasować? Pompa zamiennik? Może to jej łożysko hałasuje. Pozdrawiam.
Ducato ma cala piaste. Nie rozni sie zbytnio od punto, uno czy innych modeli. Oprócz gabarytu.
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
Co z łożyskiem na mcpersonie?
Jaka skrzynia? wymień łożysko oporowe wraz z dociskiem i tarczą
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Również, się podepnę pod temat potrzebuję symbol łożysk do alternatora Punto I 1995r silnik 1.2 benzyna SPI a alternator Magneti Marelli 65 A, również proszę o poradę czy koniecznie muszą to być łożyska w technologii C3 czyli o zwiększonym luzie?
dokładnie wina regulacji linki ,podobny objaw miałem w punto ,zbyt głeboko łożysko wciskało słoneczko docisku
Trzeba przesmarowac łożyska w silkiczku od tego nawiewu- czasem to pomaga bo ten objaw miałem w paru samochodach marki ford, fiat itp.
Gdyby się rozpadło łożysko, nie dałoby się rozłączyć napędu (wysprzęglić)...
Na podniesionym aucie też strzela? Jak nie, to łożysko amortyzatora, jak już ktoś wspomniał.
Piasta jest łożyskiem
Podnieś tył auta, wciśnij kilka razy hamulec i zobacz czy jak go puścisz to koło kręci się bez oporów. Może zbyt często i zbyt ostro używasz hamulca że Ci się grzeją bębny skoro nic ich nie blokuje. Luzów na łożysku nie ma?
oki dziękuje...skoro już pan pisze czy mógłbym się dowiedzieć jakie są najczęstsze objawy zużytych łożysk?
No i co z tą półosią???
witam mam podobny problem z alternatorem dziwnie gwiżdże a ze wzrostem obrotów nasila się mam punto 1,2 75 nie wiem czy to łożyska czy pękła obudowa czy może szczotki
Może to głupie, a może nie. W jakim stanie masz opony? Możliwe, że są do wymiany dlatego przy większej prędkości słychać ten dźwięk. Możliwe również, że możesz mieć łożysko w kole do wymiany.
Czyli co, niby Punto ma trwalsze zawieszenie niż Golf, czy Polo? Uważaj bo uwierzę! Znajomy miał Punto, i jakoś łożyska w tylnych kołach nie zachwycały trwałością.
Mam punto 4 lata i głównie słabe są w nim tylnie wachacze tzn. siadają łożyska (jest to źle rozwiązane bo dostaje się do nich woda) z amortyzatorami nie mam problemu i myślę że nie różnią się od innych aut. Z gazem nie mam jak na razie problemu (30 tys. km.) Ogolnie ma małe stuki w układzie kierowniczym i w tylnim zawieszeniu. Po ok. 110 tys. przebiegu...
Znajomy mechanik stwierdził, że może to być tylne łożysko wałka sprzęgłowego. Co co myślicie, ma to sens ?
witam mam takie pytanie . Coś mi się dzieje chyba z sprzęgłem czy może bardziej z łożyskiem a mianowicie mam takie objawy ze rano zaraz po odpaleniu strasznie piszczy mi coś nawet bez wciśniętego sprzęgła potem czasami to ustaje ale piszczenie wraca przy wciśniętym sprzęgle . Chciałem sie dowiedzieć czy można z taka przypadłością jeździć czy może lepiej...
Piasty masz od wersji z ABS? Może ktoś w nich wymieniał łożyska i sobie pomógł palnikiem?
Przecież tam jest łatwy dostęp do wszystkiego. Podnieś auto na lewarek prawą stroną, zdejmij nadkole, zdejmij osłonę i raz jeszcze osłuchaj wszystko od a do z. Dobrym sposobem jest osłuchiwanie długą gumową rurką, jedna strona w ucho, druga w badane podzespoły. Słychać cuda. Właśnie w taki sposób namierzyłem ostatnio łożysko w alternatorze. Nie obraź...
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
To jest bezpiecznik termiczny... skoro się przepalił to znaczy, że silnik dmuchawy pobiera za duży prąd. Być może dostała się do niego woda i uszkodziło się łożysko wirnika.
Łożysko prawego koła, przód czy tył to już trzeba posłuchać:) pozdr
Witaj. Mogą to być łożyska na wahaczach. Tą usterkę przechodzi każde punto jedynka. Podjedź sobie na stację diagnostyki i na trzepakach się wszystko okaże.
Sprzęgło, dokładniej jego brak. Skoro słychać szum to być może rozwalone łożysko wyciskowe. Tak czy siak skrzynia do zrzucenia. Pozdrawiam
Dzięki za rade okazało sie ze powodem mogą być luzy na kolumnie kierownicy , wybite łożysko .wymienię kolumnę zobaczę jaki efekt przyniesie .
W jednym i w drugim kierownica nie powinna stawiać większych oporów przez obrócenie poduszki No właśnie. Dlatego zanim pojedzie i się skompromituje, może warto zajrzeć do przekładni co? Może osłon nie ma i listwa brązowa. nie pamiętam czy można źle poskładać łożyska ale wcale bym się nie zdziwił
No i rozebrałem. Okazało się, że zardzewiało łożysko nad lewym amortyzatorem. Najlepsze jest, że było ono zakryte. Ach te makarony.
Jeżeli to jest kompakt czyli pizsta z łożyskiem to nie smarujesz. Może napisz chociaż jaki samochód będzie łatwiej. Samochód to Punto JTD z 2001r. Jest to kompletna piasta z łożyskiem. Zapytałem się znajomego mechanika i powiedział mi, że nie trzeba smarować takiego zestawu.
Miałem podobnie w Punto I - uszkodzony był alternator - pęknięta obudowa, ściśnięte przez to łożyska - wymieniłem alternator na regenerowany z wzmocnioną obudową - rezultat pozytywny cztery lata działa bezawaryjnie - to jest ok!, teraz mam inne problemy :)
Typowy objaw uszkodzenia łożysk skrzyni, to poruszający się lewarek biegów przy przyspieszaniu/hamowaniu silnikiem (ale tak też się dzieje jak masz zerwaną poduszkę pod skrzynią). Jak naprawisz od razu, to koszt jest kilkaset zł, jak zlekceważysz i będziesz jeździł dalej, może być drogo. Łożyska dostaną luzu w gniazdach i je "rozbiją".
Komplet zaworów, plus prowadnice, plus frezowanie i docieranie gniazd. Głowica do sprawdzenia płaskości/planowania, osiowanie łożysk wałka rozrządu - masz czym wykonać te zabiegi?
W Punto jest to też po części spowodowane umieszczeniem, w 1.2 MPI FIRE jest tuż przy grodzi silnika, bardzo nisko, wystarczy wjechać z impetem w kałużę, a zimna woda + rozgrzana obudowa - i wszystko jasne... Do pękania należy dorzucić też bardzo marną jakość łożysk. A tak już całkiem od siebie - korek oleju w FIRE - "troszkę" przesadzili ze spasowaniem...
Co do spalania to osobiście jestem coraz bardziej zadowolony, ostatnio 7,9l LPG w cyklu mieszanym wyszło po przejechaniu 250km. Zaczyna palić regularnie od1 do2l mniej LPG niż Uno. Szumią mi łożyska gdzieś tylko nie mogę wykapować czy przód czy tył. Z tyłu jedno było wymienione drugie nie. Są jakieś charakterystyczne dźwięki jak szumią łożyska z przodu...
Kolega miał grande punto 1.9jtd sport, przez 2 czy 3 lata dość ostrego traktowania wymienił jakiś łącznik stabilizatora, łożysko z tyłu i klocki. Wykonanie wnętrza kiepskie ale ładne, wszystko twarde, słabe wyciszenie ale auto na prawdę bezawaryjne, ze smutkiem sprzedawał.
zapewne jest to łożysko oporowe które z czasem się zużywa, wyciera i może świadczyć o kończącym się sprzęgle.
Najprawdopodobniej opornik jest w porządku, natomiast w skutek zużycia wentylatora, wentylator zaczął pobierać więcej prądu i po prostu bezpiecznik termiczny, który jest przy nim, nie wytrzymał. Miałem ten sam problem, wymieniłem bezpiecznik termiczny na nowy (10A / 193 stopnie), a wentylator dokładnie wyczyściłem sprężonym powietrzem i jego łożysko...
Witam kolegów. Zmieniałem właśnie skrzynie w Punto z silnikiem 1.1. Problem polega na tym, że nie ma sprzęgła. Na postoju, gdy auto zgaszone biegi wchodzą normalnie ale po odpaleniu nie idzie wrzucić biegu. Sprzęgło nie było wymieniane, jedynie co to w tej skrzyni co zakładałem. Zostawiłem łożysko co było w niej czyli tej kupionej używanej.
W Fiat Bravo II T-Jet z roku 2009, którym jeżdżę były to łożyska w skrzyni biegów. U mnie zostały wymienione jeszcze na gwarancji.
Z uwagi na naturalny rozdział sił hamowania tarcze na przedniej osi są o wiele bardziej obciążone od tych na tylnej, rozgrzewają się też do dużo wyższych temperatur. Niemniej w sprawnym samochodzie przy prawidłowej jeździe w warunkach ruchu drogowego, nie powinny się rozgrzać na tyle, by zanurzenie ich w wodzie mogło wyrządzić im jakąkolwiek szkodę....
Prawdopodobnie wentylator jest hamowany na łożysku. sprawdź czy kręci się swobodnie, jeśli nie to należy go naoliwić np. olejem maszynowym.
Witam ! w fiacie punto 2 chcę wymienić uszczelnienie na wałku z obudową przegubu trójramiennego od strony kierowcy, zdemontowałem półoś napędową odkręciłem pokrywę łożyska i nie mogę wyciągnąć wałka, czy tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? jak to zdemontować?
Rozrząd,, panewki pierścienie,łożyska itp wszystko było ok do póki diagnosta nie spaprał . Chyba ze pytanie źle zrozumiałem, pozdrawiam.
Witam! Po zapaleniu zimnego silnika nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, gdy silnik się nagrzeje i wył. się ssanie to słychać taki metaliczny dźwięk jak by uderzania młotkiem o metal. Dźwięk dochodzi z okolicy cewek zapłonowych, tak jakby to one wydawały taki odgłos. Sprawdzałem czy coś nie jest luźne i nic nie znalazłem. Czy może to być uszkodzone...
Zależy jak jest napędzana , ale to się zdarza przy małym wycieku z pompy rozwala łożysko , opory ruchu rosną i dalej to można dośpiewać . Może takie objawy dawać też wadliwie działający termostat ( zbyt małe otwarcie - też się zdarza )
Czy kolego rozwiązałeś ten problem, bo u mnie to samo się zrobiło, poduszki posprawdzane, półosie również, spuściłem olej, odkręciłem dyfer, łożyska w porządku, tryby też, wygląda jak nowe, olej czysty bez opiłków, zalałem nowy, to samo, skrzynia działa bez zarzutu, przebieg 123000km.
Nie widzę związku - rezystor dmuchawy się spalił, bo zalało Ci wentylator i skorodowały łożyska silnika. To tylko zwykły (tyle, że dużej mocy) rezystor włączany szeregowo z silnikiem.
Jażeli obudowy nie są pęknięte i nie ma podejrzenia co do łożysk, to najczęściej awarii w tym alternatorze ulega stojan. Trzeba rozłączyć stojan od diód i sprawdzić go. Pozdrawiam.
Możliwe że pasek jet ciutke mocniej napięty i łożysko huczy, a jak sie rozleci to se kupisz inny silnik. Przez moment zrobi ci sie ciepło jak sie dowiesz o tym.
Witam gdy skręcam to slysze takie delikatne piski z przednich kół delikatnie nagrzewają się koła Czy po podniesieniu samochodu, koła kręcą się lekko jak dawniej? Wejdź pod samochód obracaj kołami i zobacz gdzie konkretnie piszczy. Czy to łożysko w kole, czy może klocki trą o tarcze. Ile lat ma samochód? Pozdrawiam
Zacznij może od banału. Wciśnij sprzęgło i ponów próbę. Może hałasuje łożysko w wale korbowym stabilizujące wałek sprzęgłowy. Oczywiście tak sobie zgaduję. Wiem że hałas dochodzi z okolic rozrządu ale czasami oczywiste, oczywistym nie jest, parafrazując klasyka :D
Oring kupisz w serwisie fiata lub sklep z łożyskami zabierz ze sobą czujnik i ci doradzą ale jeżeli z niego nie ciekło to znanaczy że to nie to.
Witam wszystkich. Mam problem z ABS-em w punto II. Działa następująco przy prędkościach od 10 do 40 km/h przy naciśnięciu pedału hamulca zaczyna od razu działać ABS (słychać go i czuć na pedale jak popuszcza). przy większych prędkościach jest wszystko OK. Sprawdziłem Euroscanem prędkości na poszczególnych pokłach i wyszło że czujniki podają te same...
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
Dzięki wszystkim za porady.Ostatecznie okazało się, że usterka jest niestety typowa tzn.pęknięta obudowa alternatora, co spowodowało "spuchnięcie" stojana i zwarcie uzwojeń do masy.Koszt wymiany stojana wraz z obudową, jednym łożyskiem i trzyletnią gwarancją w jednym z krakowskich serwisów wyniósł 200 zł.
Dzięki za odpowiedź . Łożysko jest wciskowe więc niskie branie sprzęgła mogło by wskazywać na zjechaną tarczę lub tak jak mówisz słabą sprężynę w docisku no nic w sumie chyba będzie trzeba zrzucić skrzynię :cry:
Witam . 1 sztuka wtryskiwacza benzyny na zapas, ze 2 najdłuższe kable zapłonowe - zawsze można dać w miejsce krótszego - na odwrót już nie :D Świece zapłonowe przynajmniej ze 2 sztuki i jedna cewkę WN (tam są podwójne) Kloski hamulcowe przynajmniej po komplecie na koło przednie i tylne- dalej można improwizować. A łożysko do piasty? Przegub? No i paski...
Witam Od paru dni jestem posiadaczem fiata punto 2 i pojawia się problem który polega na skrzepieniu / trzeszczeniu /zgrzytaniu prawej przedniej strony samochodu Amortyzatory/łożyska/wachacz prawy zostały wymienione na nowe podejżenia padły na bardzo małą powieszchnię styku (rdza zjadła) progu z podłogą czy to może być przczyczyną dodam tylko że dzieje...
Witam! Posiadam samochód marki punto II. Ostatnio byłem zmuszony wymienić kompletne sprzęgło ponieważ łożysko już mi trzeszczało. Niestety po wymianie gość który mi to robił coś poklecił i jak tylko wyjechałem z warsztatu przestał mi działać prędkościomierz oraz licznik km nie nabija klocków w ogolę. reszta tzn. obrotomierz zegarek ok. Do tego wspomaganie...
Miałem kiedyś punciaka z silnikiem 1.2 60KM lpg rok 1995. Jak go oddawałem na szrot to miał na zegarach 360 tyś i w okresie mojego użytkowania czyli 7 lat dwa razy robiłem upg, a poza tym z poważnych rzeczy roleciało się łożysko w skrzyni i alternator. Mam pozytywne nastawienie do fiata dlatego myślę o grande. Jak myślicie ten 1.2 w grande będzie trochę...
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Ha :D przypomniały mi się stare czasy, miałem identyczny problem z Fiatem CC, chrobotanie wydostające się ze skrzyni biegów tak jak piszesz, wymiana łożysk w skrzyni nie pomogła, tak samo sprzęgło, a że oprócz lekkiego hałasu w niczym to nie przeszkadzało to tak jeździłem (ok. 20 tyś km) Ostatecznie auto sprzedałem właśnie z tym. Na krótko przed sprzedażą...
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
które lepsze? Ta sama jakość. czy zwykly smar łożyskowy W żadnym wypadku. Tylko specjalny smar, odporny na wysokie temperatury i który w kontakcie z płynem hamulcowym się rozpuści. Niewiele smarów ten drugi warunek spełnia.
punto łożysko łożysko kół punto łożysko skrzynia punto
volvo silnika hamulec grzać wygłuszanie pomieszczeń
suzuki burgman projekt przyczepki
Podłączenie grzałek g1, g2, g3 przez przełącznik obrotowy Skrzynia CVT w Suzuki Swift 2024: Model i Specyfikacja