Napiecie idzie z przekaznika przez bezpiecznik(skrzynka na nadkolu). Ale pewnie zgnita wiązka lub kostka nie łączy w skrzynce.
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Więc doszedłem do następujących wniosków. Kable być może masują przez dziwne łączenie cewek. Wszystkie (poza zapłonową) są połączone szeregowo. Tu mam pytanie: czymś są pokryte druty cewek? Bo być może mam winowajce :) A i jak mniej więcej ma być zapłon ułożony? Który element (zaznaczony na zielono czy niebiesko) ma "pokrywać" się ze znakiem na kole...
chodzi o potencjalnie brudne styki w kostce elektrycznej od zasilania cewki ? a te połączenia masowe to by były te które łączą klemę minusową akumulatora z elementami karoserii ?
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
wypiąłem kabel łączący cewkę zapłonową z kopułką i poiskrzyło się, wiec mysle ze iskra tez jest ok.
Witam serdecznie. Od kilku dni walczę z silnikiem Volvo Penta 5.7Gi-A opartym na układzie zasilania MEFI z przepustnicą TBI. Silnik ma problem z rozruchem i poprawną pracą. Przejrzałem już wiązkę silnika, wszystko jest okej, niemniej na jednym przewodzie łączącym cewkę zapłonową z modułem rozdzielacza zapłonu jest zainstalowany rezystor 7Ohm. Nie jestem...
Proponuję sprawdzić czy dobrze łączą piny przy wtyczce do cewki zapłonowej. Powinno pomóc. Miałem takie dwa przypadki i były te same błędy. Wówczas pomogło
No to zostają tylko opcje: rozmagnesowane koło zamachowe, uszkodzona cewka zapł. wewnetrzna(najlepiej podmienić), uszkodzony przewód łączący cewki zapłonowe, ew. uszkodzona cewka zapł, zewnetrzna (ta co jest nowa) i zobacz czy na świecy nie wypaliła sie taka ścieżka (musisz sie dobrze przyjrzeć) po której iskra idzie do masy a nie na elektrode.Pozdrawiam!
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Miałem dokładnie ten sam przypadek. Wymieniałem różne części ale prawdziwą przyczyną okazał się przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z kopułką. nie brałem go pod uwagę od razu ponieważ był prawie nowy. Ale jak widać dla przewodów firmy LEADER (której nie polecam) trzy miesiące działania to już za wiele.
Panie szanowny odpowiedz mi na takie pytanie czy gaśnie na wolnych obrotach czy na wysokich go dławi i nie chce na nie "wychodzić".Jak to drugie to znam odpowiedz na twoje pytanie,nikt o tym nawet nie wspomniał!!!!! Wracam !!!!! Dokładnie przeczytałem Twój post i jestem prawie (99%) pewien co dolega Twojemu autku. Panie drogi należy udać się do sklepu...
Ależ można (z wykorzystaniem osobnych prostowników) i to by było najrozsądniejsze rozwiązanie ,masz 3 przewody z cewek na każdy zakładasz diodę prostowniczą (razem 3 diody) i łączysz ich wyprowadzenia ,to na iskrownik i stamtąd do cewki WN. Drugi koniec cewek do masy.
Witam. Podam w jaki sposób sprawdzic czujnik Halla w samochodzie Audi 80. Byc może w Corsie i innych można sprawdzic w ten sam sposób. 1)przy włączonym zapłonie na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest napięcie odpowiadajace napięciu akumulatora 2) sterownik zapłonu ( moduł) jest sprawny 3) przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z rozdzielaczem...
Nie bardzo rozumiem. Mam znaleźć schemat instalacji elektrycznej tak? Dziś posprawdzałem jeszcze wszystkie łączenia kabli, cewkę zapłonową i też wszystko jest z nimi w porządku. Nie mogę znaleźć przyczyny.
Do czujnika NIE. ten kabelek łączysz do cewki zapłonowej do złącza gdzie są impulsy z modułu zap ( na drugim jest zasilanie)
Witam Wszystkie pomysły z włącznikiem w którymś z obwodów są o du.. rozbić. Ja wymyśliłem i zastosowałem w swoim autku zabezpieczenie takie że podmiana komputerka, cewek zapłonowych, wszelkie łączenia krokodylkami itp. na nic się zdają. Układ nie ma żadnych cięć na kablach, a do zlokalizowania jest bardzo ciężki. Autko przy próbie odpalania zachowuje...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
...jak odpale na popych bo tak pali za każdym razem ... Uszkodzona kostka stacyjki lub opornik(a dokładnie przewód oporowy)łączący cewkę zapłonową z instalacją samochodu. Jeśli chodzi o kostkę stacyjki bardzo często wycierały się tam plastikowe bolce odpowiedzialne za zapłon i za rozruch,powodując taką sytuacje że przy kręceniu rozrusznikiem brakowało...
Zdaje się TSki miały specjalną pozycję kluczyka, gdzie generator był łączony bezpośrednio z cewką zapłonową. To chyba była skrajna pozycja kluczyka.
Do sprawdzenia rezystancja uzwojeń cewki WN i cewek iskrownika. Dodatkowo upewnić się czy jest dobry styk w module zapłonowym, czasami wsuwki w kostce potrafią nie łączyć - sam walczyłem chwilę z brakiem iskry i okazało się, że nie było dobrego styku w kostce.
Witam, jechałem sobie a tu nagle niespodzianka parę razy coś przerwało i auto zgasło. Zapaliłem go ponownie przejechałem 200 metrów i auto znowu zgasło. Tylko już teraz, w ogóle nie odpala. Rozrusznik kręci, do cewki zapłonowej dochodzi 12v, wyjąłem przewód wn łączący cewkę zapłonową z aparatem od strony kopułki przyłożyłem do masy zakręciłem rozrusznikiem...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Poza tym w 16V masz 4cewki ołówkowe ale łączone w pary szeregowo
Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
Zobacz czy da się łatwo odpalić "na pych".Jeśli tak to uszkodzona kostka stacyjki i "gubi iskrę"w momencie kręcenia rozrusznikiem. Kiedyś w starym fiaciku(nie pamiętam czy w elegancie występuje ten kabelek)wymieniałem kabel oporowy łączący cewkę zapłonową z instalacją.Samochód dało się tylko odpalić jedynie na akumulatorze 110Ah a na orginalnym,nowym"maluchowskim"można...
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
Przewiń cewkę. Połączenia tak jak w Simsonie/Jawce 50. Znajdź sobie schematy i łącz. Cewka zewnetrzna musi mieć jedno wyprowadzenie połączone z masą! Popatrz na schematy.
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Albo brakuje kawałka rdzenia w kablu królewskim (wn łączącym cewkę z kopułką)
plus jest z śruby na aparacie zapłonowym ( ten łączący cewkę z aparatem)
Problem rozwiązany. Żadne doszczelnianie nie było potrzebne. Okazało się że mam walnięty przewód zapłonowy łączący cewkę z kopułką. Temat zamykam.
Witam, W motorowerze (Ogar z silnikiem Jawki) syna mamy "zapłon elektroniczny", no nie całkiem...nazywa się to zapłon bateryjny. Działa super. Konstrukcja w miarę prosta. 1. W silniku masz 3 cewki, 1 zapłonową i 2 świetlne. Wymieniasz te świetlne za zapłonowe. Cewki (uzwojenie) muszą zostać odizolowane od masy pojazdu. 2. Następnie do każdej z cewek...
jak siadła cewka zapłonowa, to właśnie przez wypinanie cewek lokalizowałem uszkodzoną cewkę (brak reakcji na wypięcie). Bo była spalona, iskra się nie mogła cofnąć w instalację ani przebić izolacji. Oczywiście że są łączone szeregowo i 2 tranzystory sterują 2 stringami. Znafcy reno.......
Wpisuje w wyszukiwarkę i w Pl mi nic nie wyskakuje. Poprosze jakieś konkrety to zamówię i nie będę sie bawił w szukanie przewodów ekranowanych i ich łączenie.
Bardzo szybko odpowiadam. Układ zapłonowy składa się z cewki ładującej która jest też elementem wyzwalającym zapłon, kabli łączących całość z układem CDI, cewki zapłonowej oraz przewodu WN i świecy. Jak rozumiem sprawdzałeś swoje części w innym skuterze. Trzeba sprawdzić też świecę i przewód zapłonowy. Jeśli wszystkie Twoje części są sprawne trzeba...
chodzi mi o kable które łączą świece zapłonowe z cewkami, jaka powinna być kolejność podczas podłączania ich. https://allegro.pl/oferta/przewody-zaplo... to są te kable konkretnie Dodano po 3 podesłałbyś może jeszcze jedno zdjęcie ale od prawej strony? byłbym...
Witam wszystkich ! Mam jeden problem dotyczący braku iskry w skuterze. Miałem jeden skuter lecz silnik był w nie za dobrym stanie wiec wpadłem na pomysł aby przełożyć do tej ramy silnik z Rometa 747 . Gdy miałem silnik z rometa w orginalnej ramie ustawiłem zawory i silnik palił bez problemu. Gdy przełożyłem go do innej ramy to nie ma iskry. Wydaje mi...
Można brać WN z induktora (taki przyrząd do pokazów na fizyce). Induktor łatwo się robi z cewki zapłonowej i dzwonka - łączysz w szereg. jaki do tego ma być dzwonek jaka cewka
Nie bardzo rozumiem ten wpis. Sprawdzam buzzerem na mierniku czy są "przejscia", gdy styki są rozwarte mloteczek jest tylko i wyłącznie w obwodzie z śrubą (na przewód do cewki i kondensator). Kowadelko, czyli druga strona styku jest w obwodzie z obudowa, mechanizmem itd..( z wyjątkiem elementów styku po drugiej stronie). Gdy obróci się silnikiem do...
Wg opisu ze strony z linku. Coil with 3.0 Ohms or more internal, primary resistance required. (cewka zapłonowa min 3 omy) Resztę łączysz jak w klasycznym przerywaczowym układzie zapłonowym. Czyli: + po stacyjce do wyprowadzenia cewki nr 1. Czerwony kabel układu do drugiego wyprowadzenia cewki (nr 15). Czarny do masy.
Zobacz co się dzieje w aparacie zapłonowym, stan przewodów łączących cewkę z modułem.
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Cewki łączysz po prostu równolegle, ale, hmm, odwrotnie :P U mnie wyprowadzenia (te niskiego napięcia) mają numery 1 i 15, dwie cewki oznaczmy A i B. Wyprowadzenie A1 łączysz drutem z wypr. B15, a B1 z A15. W ten sposób masz dwie cewki połączone dwoma drutami, lutujesz po kablu do każdego z tych drutów i podłączasz do reszty układu nie zwracając uwagi...
KupOwać, nie kupYwać!!! Czarny cienki przewód służy do gaszenia silnika, więc chyba Ci jest potrzebny... manetkę podłącza się do przepustnicy (linką). W manetce masz też przycisk do gaszenia silnika. Przewód z oczkiem (z manetki) podłączasz do obudowy silnika, a drugi (czerwony) łączysz z ww. czarnym kabelkiem wychodzącym z silnika.
No dobrze wymieniłes wał, a symeringi na wale ? Ma jakąś kompresje, może uszczelka pod głowicą puszcza. Paliwo świerze ? Jako że nie raz spaliła mi sie cewka zapłonowa w tym legendarnym sprzęcie kaskaderskim to łączyłem cewki świetlne z kabelkiem od gaszenia i paliła z kopa (nie było świateł oczywiście :/ ) pomoże ci to tylko zweryfikować czy cewka...
Witam Czy ktoś może mi powiedzieć jak można wyeliminować jedną z sześciu cewek zapłonowych lub jeden z izolatorów łączących cewki ze świecami??? Podejrzewam że to cewka lub izolator jest uszkodzony bo założyłem już trzeci komplet świec a silnik pracuje podobnie jak by padła któraś ze świec... Pozdrawiam.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Powinny być z w zapłonie od 10 do 29. Jak używasz vag com to w opisie pod okienkiem znajdziesz. Dzisiaj mam chwilę więc sprawdzę czy w AGU jest kanał od missfire'ów. Zmieniałem przed chwilą świece na dedykowane pod ten motor (PFR6Q) i zauważyłem, że na końcu gumy od cewek (tam gdzie łączy się ze świecą) jest olej, teraz pytanie czy to może mieć jakiś...
Cewka zapłonowa mogła paść i gubi iskrę: odłącz od kopułki przewód WN łączący ją z cewką i sprawdź iskrę na samym przewodzie do masy- iskra ma być co najmniej 10mm
W najbliższym czasie zamierzam wymieniać same fajki z fajko-cewek oraz przewody zapłonowe w Galancie 2.0 EA2A 97'. Układ zapłonowy posiada 2 fajko-cewki i dwa przewody zapłonowe. Zastanawiam się jakby poprawić połączenie cewki z fajką. Fajka posiada sprężynkę, która styka się ze "śrubą stykową" cewki, która ma nalot (określiłbym jakby pordzewiałe)....
Oczekiwania spełnia, łączy się z każdym autem które jak na razie podpinałem pod OBD2. Jedyne co to kwestia oprogramowania, ale tak jak do Fiata Punto 2 FL 05' ściągnąłem darmowy ze strony producenta multiecuscan który jak na wersję darmową na wiele pozwala. Odczyt błędów i kasowanie, monitoring wszystkich danych i czujników jakie tylko są w aucie, ale...
Witam, Niedawno kupiłem motorower Jawa robby. Problem z nią jest taki, że gdy jeżdżę na światłach postojowych napięcie,w czasie jazdy oraz po zgaszeniu silnika wynosi 12V lub PRAWIE 12V, jednak gdy włączę światła mijania po kilku minutach napięcie spada do 6-8V i mniej więcej na tym poziomie się utrzymuje. Próbowałem też na stabilizatorze "własnej produkcji"...
Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową. Tak, jest to mały cross...
Przewijanie odpada... jest możliwość odizolowania cewek od masy, obecnie mam to tak zrobione że do każdej cewki dołączony mostek prostowniczy i za mostkami dopiero je łącze... 2 cewki równolegle i do tej pary jeszcze jedna cewka w szereg.. tak jak na moim schemacie tyle że już wyprostowany prąd. Mierzyłem miernikiem z odłączonym akumulatorem i te cewki...
obrotomierza nie można niestety skonfigurować na więcej niż jeden cylinder. No i dobrze - bierzesz sygnał z jednego cylindra. "Factor", który jest wyjaśniony w instrukcji jako odpowiednie skalowanie obrotomierza i trzeba dobrać samemu. To właśnie owa konfiguracja. 1. sygnał z ECU (5V pp) puszczam przez diodę (mam wtedy dodatnie połówki sygnału, to...
do cewko dochadzą 4 przewody na którym zmierzyć czy coś dochodzi ?raz już tak było i sie naprawiło .chciałbym sie zmierzyc które U szwankuje.dziękuje z góry .a może jakis mały odręcznyschemacik połączen. do domu mam jeszcze 32 km O ile pamietam to te 4 przewody dochodzą nie do cewki, ale do kopułki rozdzielacza zapłonu. Najlepiej odepnij ten środkowy,...
-- - Sam raczej tego nie zsynchronizujesz. Problem zapewne leży w kostkach, które znajdują się w lampie. Można takie rzeczy robić na krótko bez kostki tej w lampie i łączyć kabelki bezpośrednio z modułem CDI i cewką zapłonową, która to przesyła sygnał do obrotomierza. A jak nie chcesz w to bawić się, to kup sobie po prostu analogowy obrotomierz i wstaw...
Witam. Mam zapytanie do kolegów mających doświadczenie z Mitsubishi. Chciałbym się dowiedzieć jak działa moduł zapłonowy w Mitsubishi space wagon silnik 4G64 2.4 GDI 2000rok. Są w tym silniku 4 cewki zapłonowe jedna na każdy cylinder, moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu w sterowniku. Moduł ma 4 piny i może być może ma połączenie z masą jeszcze poprzez...
Wał jest przystosowany do zamontowania koła pasowego z Fiat 126p el, który ma trzy wpusty. Mogłeś zrobić sześć wpustów. Dlatego muszą być dwa czujniki do tego dwa moduły i dwie cewki, gdyż jedna cewka nie podoła dwóm modułom. Chodzi o czas załadowania i rozładowania cewki. Nie bym był tego taki pewien Napięcie i indukcyjność wyznaczają szybkość narastania...
Dużo aut ma takie cewki np Kia/Hyunday,Fordy, Mazdy,wiele amerykańskich V6 i kupa motocykli. Niby drobna zmiana,ale eliminuje przewody zapłonowe i dodatkowo nie skazuje nas na wymianę jakiejś całej zespolonej cewki.Diagnozy też są o niebo łatwiejsze. 30 lat temu w swoim maluchu do wyścigów włożyłem dwie motocyklowe cewki łączone właśnie tak,bo nie mogłem...
Ogólnie to mi się wydaje że tam jakiegoś zasilania brakuje. Sprawdź jeszcze kość łączącą instalację silnika z resztą auta (w okolicy cewki zapłonowej).
Cewki zapłonowe każdego cylindra działają w ten sposób, że idą do nich dwa przewody - 12V i sygnał z komputera. Jeśli jest tak jak piszesz to 12V jest na stałe a sterownik łączy z masą - to częste połączenie, jeśli tak to dlaczego chcesz zrobić odwrotnie używając niedostępnych wysokonapięciowych PMOSFETów? Teraz gdy na sygnale jest 12V to cewka się...
http://obrazki.elektroda.net/0_118396141... Celem projektu było osiągnięcie jak najwyższego napięcia (lub najdłuższego łuku) możliwego z jednostki zasilanej bakteryjnie. Cewka zasilana jest bateriami 12V lub 24V SLA. Para samochodowych cewek zapłonowych jest tutaj użyta do zapewnienia 20kV do ładowania kondensatorów. Cewki zapłonowe są wysterowane...
Znalazłem przyczyne, nieprawidłowo podłączony przewód masowy cewki zapłonowej, przewód był luźny raz łączył raz nie jak na razie wszystko działa
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
A może urwany przewód łączący moduł z aparatem?
Witam W moim przypadku był to przewód łączący głowicę z blokiem silnika.Wchodzi do głowicy pod cewką zapłonową,trochę trudny dostęp ale da się zrobić.W moim escorcie przewód był pęknięty i silnik brał lewe powietrze.
Jak bym ci napisał że nie może odpalić ale załapuje to mi podasz co mam sprawdzić i było by tego sporo. Proszę się nie denerwować bo Forda już odpaliłem i pali bez problemu. Przyczyna-problem tkwił w tej nieszczęsnej głównej kostce w grodzi silnika. Ona się ładnie skręcała ale piny nie dochodziły do końca i tak łączyła jak chciała.Rozebrałem ją i znalazłem...
Dobrze kombinujesz , daj w szereg dwie cewki świetlne następnie włącz szeregowo diodę prostowniczą ale minimum 3-Amperową.Przewód w który wpięta jest dioda daj na + akumulatora a - akumulatora podłącz do ramy motocykla.Można zastosować też mostek prostowniczy, ale wtedy nie wolno łączyć minusa wyprowadzonego z mostka z masą motocykla gdyż masa motocykla...
Jak dobrze pamiętam, to na forum www.vwvortex.com było opisane, jak to przerobić, niestety nie potrafię tego znaleźć. Ale napisżę, to co pamiętam, bo sam zainteresowałem się zasadą działania tej przeróbki. Po pierwsze, to nie da rady w prosty sposób pobrać sygnału obrotomierza ze sterownika silnika - jest tam jakiś inny rodzaj sygnału, czy coś. Normalnie...
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
Zmierz kompresję, to podstawa. Z objawów jakie opisujesz wynika, że zapłon szwankuje. Sprawdź przerywacz, kopułkę i palec rozdzielacza jaki kolor ma iskra na świecach, podmień kondensator. Zapłon ustawić wstępnie na żaróweczkę. Ustawiasz pierwszy cylinder w górnym zwrotnym położeniu ( mijanka dźwigienek zaworowych na drugim cylindrze ) znak na kole...
Witam ponownie. Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI. Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej. Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po dokładnym oględnięciu stwierdziłem że olej poszedł spod...
Nie jest prawdą(*), że czułeś zapach ozonu. Czułeś zapach właśnie tlenków azotu. Niestety również np. nauczyciele fizyki są błędnie przekonani, że to ozon. Podobnie zresztą tzw. "świeże powietrze" po burzy, to też tlenki azotu . (...) A świstak zawija w te sreberka... Owszem, tlenki azotu biorą udział w powstaniu ozonu i dzieje się to przez ułamki...
Temat długo się nie rozwijał. Dla użytkowników MB z silnikiem m103 pomysł wart jest jednak dalszych przemyśleń. Na wstępie proponuję: 1. Poszukać prostego enkodera maszynowego, który da się zamontować na wałku od palca rozdzielacza. 2. Zastosować logikę sterującą przekaźnikami typu SSR, które łączyć będą cewki do oryginalnego modułu zapłonowego. Słyszałem,...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Ten turkusowy przewód, to w Twojej wersji zapewne jest podłączony z układem interlock. Masz w nim stopkę boczną z czujnikiem, która nie składa się samoczynnie po podniesieniu motocykla? Normalnie stacyjka powinna w pozycji ON łączyć przewody czarno-biały i turkusowy.
Wymieniłem gaźnik , parownik moduł zapłonowy wraz z cewką wysokiego napięcia oraz aparat zapłonowy z rozdzielaczem napięcia , no i oczywiście niebieski kabelek łączący aparat z modułem . Oczywiście nie zapomniałem o regulacji zaworów , a przy okazji wymieniłem pasek rozrządu wraz z kołami po problemie , jak ręką odjął.
Ja ostatnio miałem takiego opla na warsztacie. Przyczyna była prozaiczna: skorodowane piny na przewodzie łączącym moduł z cewką - te dwa na okrągłe konektory.
Witam Wszystkich :) To co napiszę będzie długie, skomplikowane i trochę śmieszne, ale uważam, że jeżeli ma mi ktoś pomóc, to musi znać szczegóły moich eksperymentów. Jakiś czas temu zakupiłem CB Alan 48+ Multi oraz antenę AT 71 Magnum - 165 cm. W pierwszej kolejności stoczyłem walkę z zamocowaniem anteny i uzyskaniem niskiego SWR - jeżeli ktoś ma ochotę...
ja miałem podobny problem z tym że ja wymieniałem cewke zapłonową i kostka 6 pin do cewki słabo łączyła była zle dopasowana jak sie ruszało pod wpływem wstrząsów samochód miał napady i auro gasło nie odpalał wystarczyło wymienić kostkę problem ustąpił
Na module masz oznaczenia: B to Battery, i łączysz co plusa zasilania C to Coil i idzie na kluczowany zacisk cewki, oczywiście drugi koniec cewki do plusa. Masę moduł łapie z elementów mocujących go.
To była moja biblia przez 5 lat..;D Moja sprzed 15 lat :D A tak serio:W maluszkach nadzwyczaj często szwankował aparat zapłonowy,padał kondensator,zrywało przewód łączący aparat z cewką. Bardzo często zapychało dyszę gażnika,troszkę wytrzymalszy był pływak w gażniku,ale jednak czasem dawał "popalić". Rozbierz aparat zapłonowy,wymień styki i kondensator.Koszty...
Cewka to był przykład, pierwszy lepszy. Chodzi mi tylko o to żeby uświadomić wszystkim czytającym te posty, aby głęboko się zastanowili nad ewentualnym montażem zabezpieczeń w autach. Trzeba przemyśleć mnóstwo rzeczy w tej rzeczy(aucie). Układy można łączyć na wszelakie sposoby, pompa paliwa NC, cewka zapłonowa NC Rozrusznik NO komunikacja z komputerem...
Witam ludzi dobrej woli.... Wiem że w PDF-ach , może być taj że ja czegoś nie potrafię w tej kwestii , ale powiększać potrafię ....... Prubowałem kożystać , chyba nie potrafię . Podam przykład dlaczego "kombinowany" : buda jest jedynki , a silnik 1.6 z jednopunktowym wtryskiem to chyba wyjaśnia dużo . Następna sprawa która pchnęła mnie do poszukiwań...
A co z dozownikiem oleju? Moduł moim zdaniem nie jest drogi - 200 zł na znanym portalu aukcyjnym. Czy cewka zasilająca, impulsator, stacyjka, cewka WN i przewody zostały sprawdzone pod kątem "nie łączenia"?
czy przewód masowy wysokiego napięcia pin 4 cewki musi mieć specjalną izolację odporną na przebicie ? Nie, bo jest połączony z masą. Czy ten przewód od każdej cewki łączyć do masy, byłyby wtedy 4 masy czy można przewody złączyć i dać jedną masę ? A jak ci wygodniej.
Odkopie troszke temat :D Długo się nie oddzywałem w tym temacie, bo powiem szczerze ze jakoś zapomniałem o nim... Rozstrzygnięcie konkursu było w czerwcu, i po raz 3 z rzędu (przez 3 klasy gim) zająłem pierwsze miejsce (Tak się troszke pochwale :D) Organizator konkursu (nauczyciel fizyki) był ze tak powiem "wniebowzięty" tym bardziej że już od dawna...
Przepraszam Kolego, ale druga część zdania jest bzdurą. ZAWSZE w tzw. Eliminatorach Elektryczności Statycznej stosuje się prąd zmienny . Gdybyś zastosował prad stały w efekcie otrzymał byś Generator Vande Graafa :D Akurat wiem co mówię, bo z eliminatorami el. statycznej mam styczność niemal codziennie. OK, dzięki pomijamy jakiś tam eksperyment. Pozdrawiam....i...
Strumień magnetyczny koła magnesowego może zaburzać działanie cewki. Wyprowadź przewód od przerywacza na zewnątrz i przepuść przez niego prąd rzędu 3 A, sprawdzisz czy jego styki dobrze łączą. Najlepiej jak podłączysz do niego bateryjny układ zapłonowy, to będzie widać czy nie ma na stykach zanieczyszczeń wydłużających czas przerwania prądu cewki, co...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, a w tym aparacie cały czas rusza nim podciśnieniowy regulator KWZ, co powoduje notoryczne łamanie się kabli łączących pickup coil z modułem oraz pękanie drutu nawojowego przy wyprowadzeniach (konektorach) cewki.
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
Jeśli masz C14NZ to tego czujnika nie masz, tylko jest cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym, kod silnika znajdziesz na bloku silnika na łączeniu z skrzynią biegów od strony chłodnicy, a czujnik temperatury masz w kolektorze ssącym od strony rozrządu, taki dwu pinowy z niebieską wtyczką.
Czyli bez edisa i immo jak mi się zdaje. Zobacz czy dochodzi +12V na cewkę zapłonową, nie wiem jak u ciebie ale w skorupie przewód był łączony jakimś dziwnym elementem. Ponadto poczytaj dokładnie ten wątek, jest tu kilka dobrych rad.
zasilanie cewek zapłonowych łączenie cewek kable cewek zapłonowych
programowanie centrali instalacja elektryczna motoroweru taśma touchpad naprawa
słabe podświetlenie licznika słabe podświetlenie licznika
Hasło serwisowe do sterownika RT-16P - dostęp i bezpieczeństwo Podłączenie fioletowego przewodu ISO w Peugeot 207