Znajdujesz zasilanie zapłonu, czyli plus po włączeniu stacyjki i podłączasz pod niego pomarańczowy. Niebieski na rozruch. Szary lub różowy na dodatkowy przekaźnik blokady, którym odetniesz zasilanie cewek zapłonowych. I wsio... Wystarczy przeczytać schemat.
Na Twoim schemacie jest błąd, ten przekaźnik załącza zasilanie sterownika, cewek zapłonowych, elektrozaworów etc. natomiast pompa paliwa ma swój oddzielny przekaźnik. Na schemacie linia F2 to właśnie zasilanie cewek https://obrazki.elektroda.pl/5616649600_...
Pompa elektryczna sama z siebie podaje paliwo pulsacyjnie, a jak napełni gaźniki wyłącza się. Wystarczy podłączyć ją pod zasilanie cewek zapłonowych. Naciskasz klawisz "RUN" czekasz kilka sekund i można odpalać
Ok, diode zenera anodą do bramki i katodą do źródła? Równolegle do tego opornika 100k czy szeregowo z nim (od strony zasilania czy bramki)? Oraz druga anodą w stronę masy równolegle do cewek? Tzn. Katoda na mój przewód zasilający cewki zapłonowe (przed czy za mosfetem) a anoda na mase?
Jeżeli w tym samochodzie jest bezpiecznik zasilający cewkę zapłonową to jest to pierwszy samochód z tej grupy w którym by to było. Samochody te - nie posiadają bezpiecznika zasilającego cewkę zapłonową. Sprawdź kostki od tyłu skrzynki bezpiecznikowej - zwłaszcza te czerwone o dużym przekroju. Pozdrawiam.
Wyłącznik uderzeniowy, bezpieczniki, zasilanie cewki zapłonowej sprawdzone?
Wydaje mi się że "normalnie" raczej odcina się zasilanie cewki zapłonowej..
Na moich schematach jest że z przekaźnika pompy paliwa jest także zasilanie cewek zapłonowych. Wiec jak auto pali to musi być problem z wiązką lub z przełącznikiem bezwładnościowym.
Tylko zwarcie do masy albo uszkodzony ECM gazu/benzyny.
Spróbuj podłączyć kabel zasilający cewkę zapłonową.
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Witam. Czy może mnie ktoś poratować w schemat do Peugeota 806 2.0 16v 2000r. Bardzo mile widziany cały schemat, ale najbardziej zależy mi na układzie zapłonowym, a konkretnie zasilaniu cewek zapłonowych. Znikło +12v na białym przewodzie zasilającym cewki zapłonowe. W dziale download jest 806, ale tylko diesel i to bez opisu. Z góry dzięki i pozdrawiam
Kolejne dane: Coś rozłącza dwa przekaźniki umieszczone za schowkiem. Jeden z nich włącza pompkę paliwa i chyba zasilanie cewek zapłonowych. Przekaźniki sprawdzone, wymienione Silnik przerywa dalej. Jedynie co się nasuwa, to zablokowanie przekaźnika tak by nie otwierał się na czas jazdy. Zapewne skrzynia biegów, przeguby źle znoszą szarpanie silnika.
Pompę zasila ten sam przekaźnik, który zasila cewki zapłonowe. Nowy silnik to pewnie 1.0 FIRE z UNO/Pandy.
Ten bezpiecznik nie zabezpiecza pompy paliwa w silniku benzynowym, a zasilanie na obie cewki zapłonowe oraz przez diodę zasilanie na cewkę przekaźnika regulacji silnika. Sprawdziłbym przewody zasilające do cewek. Odłączyć je, wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje w obu kostkach na pinach nr 2. Jak ten bezpiecznik będzie spalony to nie odpali...
po pierwsze podaje się kod silnika. przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników,przez niego prąd płynie na pompę paliwa i wtryski. zasilanie komputera: stały plus jest na pinie D5 czerwony kabel plus po stacyjce jest na pinie D4 czarno zielony,na tym samym jest zasilanie cewek zapłonowych
Odetnij zasilanie cewki zapłonowej i po sprawie. Jak złosiej wlezie do środka to i tak znisczeń narobi ale nie odjedzie bo na pewno nie będzie się bawił w szukanie usterki.
Mam podobna zabawke, tzn bez trafa tesli. Sam generator 555 i cewke zapłonową z tym że jako tranzystor kluczujący zastosowałem MOSFETa IRF730 jest lepszy niż 2N3055. Napięcie prostokątne jakie podaje na cewke zapłonowe to ok 27V i trzeba uważać bo już jedną cewke "przebiłem wysokim napięciem" . Częstotliwość generacji : dla cewek zapłonowych najlepsza...
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
Trudno wyrokować, ok, mówisz paliwo jest, to sprawdź stacyjkę i zasilanie cewek zapłonowych, lub podłącz cewki zapłonowe przewodem prosto z plusa akumulatora pomijając całą instalację, ewentualnie podmień kondensatory. Zmierz napięcie na akumulatorze, jeśli nie masz ładowania a akumulator jest wyczerpany to objawy będą takie jak opisujesz, czyli pali...
2 cewki to po dwa zasilania po stacyjce i dwa masowania od przerywaczy. "15" to zasilanie po stacyjce, "1" to masowanie.
Ten przekaźnik steruje również cewkami zapłonowymi jak odetnę przekaźnik to brak zasilania cewek zapłonowych
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
:arrow::arrow: lechoo Dlaczego tak sądzisz że bez porządnego transformatora nie da sie zrobić TT? Na tej stronie co podałem we wcześniejszym poście jest taka ceweczka tesli zasilana cewką zapłonową. Masz jednak racje że nie będzie to jednak nic wielkiego żadnych super efektów, ale jako zabawka czy element pokazowy może być :D. Napewno na czubku takiego...
Ale po co Ci to wiedzieć jak mogę spytać?
pewnie jakaś cewka na elektrozaworze,lub przetarte kable (zwarcie) od spodu samochodu przeważnie pseudo gazownicy wpinają zasilanie pod cewkę zapłonową
To od początku. Iskra, czy podaje paliwo jeśli tak to jakie ciśnienie paliwa?. Czy paliwo świerze? Czy jest dobre zasilanie cewki zapłonowej - sprawdzić żarówką z kierunklwskazu, czy nie zanika itd.
scuzi dokładnie nie pamiętam chyba tak to szło spróbuj robiłem to z dziesięć lat temu
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
No dokładnie, tu nie ma co za dużo kombinować. To zwykły kondensator przeciwzakłóceniowy zasilania cewek zapłonowych. Można dać dowolny kondensator przeciwzakłóceniowy, taki od malucha albo dużego fiata też może być. Albo jako kolega powyżej proponuje przeciwzakłóceniowy od alternatora. Musi działać ;) Ale coś mi się nie wydaje że ten tryb awaryjny...
Witam. Pilnie potrzebuje tranzystora 2SD1071 lub jego zamiennika. Element pochodzi z modułu zapłonowego motocykla i steruje zasilaniem cewek zapłonowych. Link do jego opisu: http://www.alldatasheet.com/datasheet-pd... Nie jest on dostępny w mojej okolicy nawet na zamówienie. Może ktoś ma jakiś pomysł na zamiennik. Z góry dziekuję...
Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ zapłonu działa poprawnie (świece, przewody WN, cewka). Nonsens. Prócz silników zasilanych benzyną mamy też silniki zasilane olejem napędowy. W tym drugim rodzaju nie mamy przewodów wysokiego napięcia ani cewek z nimi wspótworzących układ zapłonowy jak to ma miejsce w przypadku silników zasilanych benzyną....
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Sprawdziłem świece, nie było iskry. Podłączyłem na krótko zasilanie cewki z akumulatora. Silnik Zagadał - 3 sekundy i zgasł. ponowiłem - to samo się dzieje. Podałem samostart (plaka) i już nie było reakcji. może zalałem. Jutro sprawdzę obwód zasilania cewki i wtrysków. Przy próbie uruchamiania miga kontrolka immo. Silnik zachowuje się jakby blokował...
Witam. Chciałem podłączyć wskaźnik zbyt wolnych obrotów do maszyny, która jest napędzana z wałka WOM ciągnika. Więc nie ma tam żadnych cewek zapłonowych ani elektroniki. Zasilanie będzie podpięte pod instalację ciągnika. Czy można użyć czujnika Halla i magnesu, żeby zdobyć sygnał? Jeśli tak, to jaki, bo na schemacie przewód podłączony powinien być do...
:arrow: żarówka rtęciowa Dzięki za odpowiedź. Co do drabiny jacoba to wiedziałem, tyle że jej się nie "dotyka" tak jak lampy plazmowej, a która to jednak ładniej wygląda. No trudno jednak. Projekt mam zaczęty więc i tak go skończę. Co do tego generatora to mam jeszcze jedno małe pytanie. Czy mogę go użyć do zasilania Tesli? Widziałem że Tesle zasilają...
Nie rozumiem o co Ci chodzi, strasznie zagmatwana i niejasna wypowiedź w której jest chyba więcej Twoich domysłów niż faktów... Co rozumiesz przez "awaryjne odpalanie" i przez to, że musisz "kręcić rozrusznikiem"? Jak dla mnie to normalne, że trzeba zakręcić rozrusznikiem, żeby uruchomić silnik. Nie wiem natomiast w jaki sposób wydedukowałeś to połączenie...
czyli potrzebny jest do tego jeszcze akumulator?? czy bezposrednio z cewek swietlnych na butelkowa i na przerywacz??
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Witam Problem z samochodem Mercedes w210 2.4 benzyna. Samochód po odpaleniu chodzi równo i na wszystkie cylindry, lecz po przejechaniu ok 100m gdy potrzeba trochę momentu obrotowego samochód po chwili jazdy traci moc i na wolnych kuleje. Traci się zasilanie na cewke czasem 2 a nawet 3, podmiana cewek z innych cylindrów nic nie daje, po zgaszeniu i odpaleniu...
Wtrysk odpada - na LPG to samo. Może podpięcie pod komputer coś naprowadzi? Tak jakby sterownik gubił zasilanie/masę. Nie wiem jak tam masz w sportingu ale w "cywilnej" wersji za zasilanie sterownika odpowiada czarny przekaźnik w komorze silnika a za elementy wykonawcze- pompę zasilanie plusem wtrysku , cewek zapłonowych odpowiada czerwony przekaźnik...
Witam poszukuję schematu instalacji elektrycznej silnika od Nissana Almera N16 1.8 116KM, silnik o ile mi wiadomo ma oznaczenie QG18DE. Chodzi przede wszystkim o zasilanie i sterowanie cewek zapłonowych, ponieważ samochód nie odpala, nie ma iskry na świecach zapłonowych. Wszystkie schematy jakie znalazłem dotyczą oświetlenia zewnętrznego, lub instalacji...
Witam Mam problem z Renault Scenic benzyna 2.0 16V + LPG sekwencja z 2000 rok Silnik nie ma mocy i nierówno pracuje. Sprawdziłem rozrząd jest ok, sprawdziłem ciśnienie sprężania jest równe. Auto nie pali na 2 i 3 cylinder brak iskry na świecy. 1 i 4 świeca ok. Zamieniałem cewki z 1 na 2 i 3 na 4 i różne inne kombinacje bez zmian brak reakcji na 2 i...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
... wtedy kiedy nie możesz odpalić to wypnij wtyczki zasilająca cewki zapłonowe i sprawdz czy po przekręceniu kluczyka wtedy kiedy słychać przez te chwile pompę paliwa to na jednym z przewodów wypiętej wtyczki pojawia sie +12 . powinien tam być przez kilka sekund po przekreceniu kluczyka , dokładnie tyle ile trwa czas pracy pompy . Jesli jest +12 na...
Zasilanie bierzesz z czerwonego grubego kabla znajdującego się czerwonym złączu w skrzynce bezpiecznikowej, za bezpiecznikami. Możesz ją wyjąć umocowana jest na 2 blaszkach zabezpieczonych plastikowymi zatrzaskami. Alarm możesz umieścić pod deską na lewo od skrzynki bezpieczników , jest tam dużo miejsca.Kierunki to przewód zielono-czarny i czarno-biały....
Sam sobie odpowiedziałeś. Wystarczy przerwać zasilanie cewki zapłonowej i po sprawie. A wyłącznik można ukryć gdziekolwiek.
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
Ja bym stawiał na takie możliwości: — Przełamanie przewodów i zwarcie (wiązka przy główce ramy, wyłącznik zapłonu na prawej manetce). — Uszkodzenie cewek zapłonowych (zwarcia w uzwojeniach, zwiększone natężenie prądu), jeśli będziesz wymieniał to wymieniaj na oryginalne, przeznaczone do zapłonu TCI, gdyż podróbki mogą spalić moduł zapłonowy. Poza tym,...
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą) Czarny - masa Pomarańczowy - cewka zapłonowa Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka CDI) Biało czerwony - do impulsatora
więc, tak zrobiłem i są tam dwa przekaźniki 614 http://obrazki.elektroda.pl/5033151400_1... na wszystkie bezpieczniki dochodzi napięcie 12V, poza dwoma zaznaczonymi, które dostają 12V w momencie kręcenia przez przekaźnik 614 z prawej strony, natomiast ten z lewej cały czas jest zwarty, nawet jak wyciągnę kluczyk z stacyjki, przekaźnik...
czyli przekaznik 12V DC (musi byc samochodowy koniecznie ?) Nie musi być ale samochodowe są tanie i mają "mocną" cewkę (o stosunkowo niskiej rezystancji/dużym poborze prądu). daje na minusa cewki przekaznika 22 pin z ECU, a na plusa cewki +12V po stacyjce Powinno być ok, ale żeby być w zgodzie ze schematem to "+" bierzesz z przekaźnika głównego, czyli...
Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali? To już sprawdzałem. Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego (zasilanie m.in. pompy, wtryskiwacza, cewek zapłonowych). Podanie lewej masy nic nie daje bo i tak zasilane podzespoły są sterowane masą z...
Czy da radę zasilić cewkę zapłonową głównie przy użyciu transformatora Plus jakiś prostownik.Da się. Do dziś jeździ po naszych polskich drogach całe mnóstwo "urządzeń" których układy zapłonowe są zbudowane z cewek zapłonowych zasilanych stałym prądem z mechanicznymi przerywaczami.
Dzięki za odpowiedź, problem już rozwiązałem opisałeś poprawnie błędy opisowo dotyczą nieprawidłowości w cylindrze pierwszym lecz rzeczywiście dotyczą wszystkich cylindrów, program diagnostyczny odnosi się do cylindra 1 i mówi o wypadających zapłonach tego cylindra, złej emisji spalin i możliwości uszkodzenia silnika lecz dotyczy to wszystkich 4 cylindrów...
Po wiązce szukaj gdzie idzie masa do cewki, Na cewce nie ma masy. Jest zasilanie, a mase zamyka ECU. Do sprawdzenia wiec zasilanie cewek, masa ECU (wszystko w stosunku do kolka (-) akumulatora, oczywiscie) i polaczenia cewek z ECU..
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
zasilanie cewki zapłonowej albo na czujniku położenia wału korbowego jak ma,pozdro.
Najlepiej odciąć zasilanie cewki zapłonowej No chyba ze masz diesla to odłączasz zasilanie elektrozaworu pompy paliwa. Przedewszystkim napisz co to za autko i z jakim silnikiem.
Bezpiecznik nr 10 powinien być 30A. W zależności od rodzaju BSI są 2 różne BSMy czyli skrzynki bezpieczników pod maską. Zdjęcia poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/8389925700_... https://obrazki.elektroda.pl/4461950100_... Jak widać różnica polega a ilości podpięty h przewodów pod ten bezpiecznik. W obu wersjach te...
Na 2 pinowej masz mieć zasilanie
Dziękuję za instrukcję, ale niestety nie umiem po rosyjsku. W zasadzie jedynie co jeszcze muszę wiedzieć, to pod co podłączyć ten trzeci kabel (PR). Zasilanie cewki zapłonowej?
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
(at)szymon_zawiercie Przy takiej mocy trafa (2,5kVA) musisz bezwzględnie stosować ograniczniki prądu zwarcia, gdyż bez nich spalisz trafo, a już napewno bezpieczniki w mieszkaniu. Ja przy swoich 250VA transformatorach prąd zwarcia po stronie pierwotnej mam rzędu 8A! Jeśli chcecie pooglądać najmniejsze TC, zarówno te tradycyjne jak i elektroniczne, podaję...
A nie najprościej byłoby założyć na kole pasowym silnika tarczy z przysłoną i za jej pomocą sterować załączaniem zasilania cewek, a impulsy zapłonowe pobierać z oryginalnego komputera?
Sprawdz żarówką kiedy pojawia się zasilanie cewki zapłonowej.
Ja użyłem BD245, nie robiłem ogranicznika prądowego, bo zasilałem to z zasilacza o wydajności ok 2A...
W tym przypadku nie da rady. Jest tylko jedna cewka i zasila ona aparat zapłonowy. W przypadku silników przystosowanych do zasilania oświetlenia instaluje się dodatkowe cewki na potrzeby oświetleniowe. Uprzedzając pytanie - tutaj się tego nie da zrobić. Jeśli pomogłem - kliknij co trzeba.
tzn jak chcesz ja zasilac??
CYTAT: Na "wymienionym" sterowniku auto pali i jedzie, błędów brak. A więc wina leży w "oryginalnym" naprawianym sterowniku. Teraz pytanie: czy sterownik da się uratować? Moja myśl: lutowałem mostek od pinu masowego do emitera tranzystora zasilającego cewkę zapłonową. Może tu leży pies pogrzebany? --- Koniec cytatu. Rozwijając myśl - czy lutowanie do...
mam pytanie takie jak w temacie. Chodzi mi o to że ja mam cewkę zapłonową zewnętrzną od jawki i zasilam ją prądem przemiennym z 2 cewek świetlnych.Czy zmieniło by to coś jeśli do tych cewek świetlnych podłączyłbym mostek graetza i dałbym sprostowany prąd na cewkę zapłonową?? a co z kondensatorem?może jakiś dodatkowy pod mostek??
Zapnij żarówkę na zasilanie cewki zapłonowej i obserwuj kiedy jest napięcie.
Witam. Bezpiecznik nr 52 zasila tylko cewki zapłonowe pin 3. Uszkodzona wiązka.
to są błedy cewki zapłonowej jaki rocznik auta? sprawdz czy masz poprawne zasilanie cewek
Witam Mam podobny problem , auto dojechało do domu a rano już nie odpaliło, nie ma napięcia na 3 styku we wtyczce zasilającej cewki zapłonowe więc i na świecach, bezpieczniki sprawdzone , kontrolki na liczniku wszystkie świecą , słychać pompę paliwową . Skąd przychodzi napięcie na cewkę ?gdzie szukać przyczyny awarii?
Odetnij zasilanie cewki zapłonowej :D
Może łatwiej by było zrobić zasilanie z cewek zapłonowych ([url=http://noweenergie.org/index.php?p... Link)? Są szeroko dostępne (szroty samochodowe, sklepy motoryzacyjne), dość tanie i efekty całkiem dobre. Można je sterować prostym generatorkiem opartym o NE555. Jeśli chodzi o [url=http://noweenergie.org/index.php?p=...
Bezpiecznik F10 20A zasilanie cewki zapłonowej poprzez przekaźnik. F11 i F12 są również od zasilania komputera silnika Przepustnica - opis pinów i podłączenie w komputerze: 1 - silniczek w przepustnicy - 25 2 - masa potencjometru - 49 3 - zasilanie +5V potencjometru - 50 4 - silniczek w przepustnicy - 24 5 - sygnał potencjometr - 54 6 - sygnał potencjometr...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
Nie bardzo się da, bo cewka zapłonowa nie może pracować (nie będzie dobrze pracować) tak jak standardowy transformator. Cewki zapłonowe są przystosowane do zasilania typu flyback.
Witam. Mam proste pytanie, jaka powinna być w przybliżeniu rezystancja cewki zasilającej moduł zapłonowy w skuterku jak w temacie?
Aby sprawdzić czy to jest przez zapłon wystarczy odłaczyć zasilanie cewki zapłonowej. Jak będzie blokowało tak samo to winy należy szukać w rozruszniku.
Przekaźnik jest i owszem ale zintegrowany w elektronice zarządzającej podziałem prądu na poszczególne elementy silnika. Z tego samego wyjścia są także zasilane cewki zapłonowe, także skoro pisałeś, że po podaniu zasilania na pompę autko odpalało to o przekaźnik i elektronikę nie musisz się martwić, są ok. Pozostaje sprawdzenie wiązki.
Ten bezpiecznik oprócz pompki paliwa zasila również cewki zapłonowe,a także przekaźnik główny,który to z kolei zasila wtryskiwacze,zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa oraz grzałkę sondy no i oczywiście sterownik silnika.pozdr.
Wydaje mi się, że autor tematu nie poradzi sobie z diagnozą problemu. Zapewne motocykl traci ładowanie i jedzie póki akumulatora wystarczy. Problem braku ładowania nie jest trudny do zdiagnozowania, ale trzeba do tego trochę wiedzy i doświadczenia. Z tym potencjalnie niepracującym cylindrem podobnie. Aby efektywnie rozwiązać problem z pomocą ze strony...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Mam pytanie czy instalacja gazowa jeżeli jej zasilanie podpięte jest pod zasilanie cewki zapłonowej może stwarzać opisane problemy ?
Miałem Jawę 20 i tam była prądnica 20W. Miała 3 cewki; jedna zasilała zewnętrzną cewkę zapłonową, dwie pozostałe były połączone szeregowo i dawały w sumie 20W. Dla lampy przedniej na żarówkę BA20D 6V 15/15W i tylną rurkową 6V 5W. Co ciekawe tylna lampa miała gniazdo żarówki STOP. Zweryfikuj moc prądnicy (na podstawie cewek są wytłoczone dane). Postaram...
Podłącz żaówkę pod zasilanie cewki zapłonowej i uruchom silnik. Niech ktoś obserwuje lampkę. W ten sposób dowiesz się czy ginie zasilanie.
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Witam. W związku z tym że w moim sterowniku (sim21) nie da się zrobić ogranicznika obrotów to postanowiłem zrobić go samemu, jednak napotykam się z dwoma problemami. 1. Jak „bezpiecznie” wrzucić sygnał obrotów do Arduino. Chciałem spróbować z optoizolatorem, ale nie wiem, jak ograniczyć na niego prąd, bo już dwa przypadkiem spaliłem. 2. Czym „odcinać”...
Bardzo dawno temu, przy pierwszej Astrze miałem coś takiego, po przekręceniu kluczyka na zapłon, trzeba było przez ok. 5 sek. trzymać stop, wtedy układ elektroniczny załączał zasilanie cewki zapłonowej, po wyłączeniu zapłonu lub zgaśnięciu np. na skrzyżowaniu, zasilanie było podtrzymywane jeszcze przez kilka sek. żeby zapalić bez problemu.
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże
Wpierw musisz ustalić-uszkodził się nadnapięciowo czy nadprądowo. O jakiej rezystancji uzwojenia pierwotnego stosujesz cewkę?
Czy któryś z kolegów wie może z którego bezpiecznika dokładnie wychodzi zasilanie cewki zapłonowej? Gdzies zginęło zasilanie, a na schemacie jest przed cewka bezpiecznik. A może jakieś newralgiczne miejsca? Mondeo II 1.8 zetec 97r.
łączenie cewek zapłonowych kable cewek zapłonowych oznaczenie cewek zapłonowych
dioda selenowa rezystor opornik wentylatora radio alpine schemat
spotter blacharski kosiarki spalinowe najlepsze
Klapka wlewu paliwa nie działa w Passat B5 1.9 TDI 90 KM kombi Brak prądu do przycisku otwierania klapki wlewu paliwa Passat B5 1.9 TDI 90 KM kombi