Dokładnie na początku odzywa się czasami , przy odpalaniu czasem podczas jazdy przy rozpędzaniu , te koła to przy 150 tyś to standard . W 1.6 jest to tańsze kolo 300 zł z zaślepkami i śrubą .
Proszę bardzo .
Dzień dobry czy ktoś wie gdzie można kupić śrubę tylniej belki dwunastokątnej i jakie są jej wymiary laguna 2 ?
Sprawdz napięcie mierząc na tylnym deklu alternatora i śrubie + .
Wykręcić śrubę montazową.
wykrętak też pewnie nie bo ta śrubka to zaledwie M6 Ja bym jednak spróbował. Dawałem radę ze śrubami M5.
Witam, Sruba powinna byc klejona i dokrecona jak nalezy (2 kGm + 115° +/-15°). Pozdrawiam, Georges
To nie jest wyłamane, wystaje śruba.
Cześć z tego co pamiętam to trzeba te maskownice pod lampami wysunąć, na środku odkręcić i masz dostęp do śrub reflektora.
Śruba KZFR - 100Nm, nakrętka koła wałka wydechu - 30Nm + 86°±16°, "pokrywka" śruby KZFR - 25Nm.
I na razie po kłopocie pompa paliwa wymieniona, a jeśli chodzi o LPG to winny był silniczek krokowy więc został wyrzucony i w jego miejsce wstawiona została śruba.
Urwała się śruba
Hmmm a ona jest cały czas zablokowana czy jak. Wiesz ze jak jest zablokowana to będzie problem żeby odkręcić śrubę
Rozwiercić. Co więcej można doradzić? Swoją drogą jakim cudem można obrobić łeb śruby 6 mm?
Wlej 130ml PAG 46 do sprężarki ,wcześniej wylej z niej stary olej przez otwór pod śrubą zalewową, śruba jest w centralnej części korpusu sprężarki.
Proszę o zestawienie momentów dokręcania śrub zawieszenia, piast itp.
Odkręcasz tylne śruby, popuszczasz przednie
czy jest możliwość zrobienia tego rozrządu bez blokowania koła zamachowego (od strony skrzyni biegów)? Da się ale będzie trudniej dokręcić śrubę koła pasowego wału
Zamierzam wymienić uszczelkę misy olejowej i w związku z tym poszukuję momentów i kolejności dokręcenia śrub mocujących miskę olejową Laguna 2 FL - 1.9DCI.
Możesz i rurę metrowa użyć śmiało nic nie powinno się stać wałki są na prawdę twarde.tylko uważaj na koła.gwinty są takie same dwa.postaraj się rura zerwać śrubę tzn tak chwilowo szarpać i pójdzie nie przestrasz się jak strzeli coś to tylko śruba
Linka powinna mieć regulację nie w kabinie, lecz przy zamku pokrywy. Tam zostawiłeś za duży luz, lub nie dokręciłeś śruby blokującej.
No tak ale jak go odkręcić widziałeś dostęp do śrub?. Wyjmowałeś może?.
Lapa jest przykrecona na trzy śruby. Jedna po środku razem ze wspornikiem dodatkowym przykrecanym u góry razem z górna śruba łapy, dwie śruby idą po bokach, od przodu i tyłu skrzyni. W którym miejscu to się blokuje?
Pijany nie byłem, a samochód jest kompletny. Po prostu nie pisałem wszystkiego tak dokładnie. Wierzę w to, że jak ktoś się podejmuje takich rzeczy to widzi jaką osłonkę gdzie ma jeszcze odkręcić. Jeszcze raz powtarzam: zderzak jest na dwóch śrubach które są w nadkolach, reszta same zatrzaski, a lampa na sześciu śrubach. No ale dobra: najpierw otwieramy...
Witam, mam podobny problem, renault laguna 2 1.8b pękła sprężyna, niestety mam problem z odkręceniem tej śruby (resztkę sprężyny wyciąłem) przy okazji okazało się, że amory tez nie trzymają i zostały zakupione nowe tylko jak wykręcić tą śrubę? ;-( pozdr
zależnie od tego jakie ma byc cisnienie docelowe osiągane przez turbo regulujesz sztange w silniach które sterowane są bezposrednio ciśnieniem w kolektorze dolotowym tutaj zrób tak: weż wężyk włóż do gruszki od sztangi reguluącej poluzuj śruby na sztandze wciągaj powietrze do maxymalnego schowania sie sztangi w praktyce wystarcza od 1,5bara do 2barów...
Na grupie mówią że mogły się poluzować śruby dźwigienek zaworowych ?
Oba wałki równo, blokady na wałki mają wchodzić tak abyś mógł swobodnie wkręcić śruby przez nie.
Fajno tylko że nic nie widać bo taśma zasłania wszystko. Samego tego szkła na bank nie wymienisz. Jest ono niesamowicie mocno wklejone w cały ten element na klapie (w blende). Nie odkleisz go w żaden cywilizowany sposób z blendy. Cała blenda jest przykręcana na bodajże 7 lub 9 śrub 6mm. Dostęp po odkręceniu całego plastiku od środka klapy. Jedna śruba...
I bez ciśnienia potrafi się pocić spod tych śrub jak nie ma żadnego uszczelnienia.
Zobacz czy się magnes nie odkleił jak masz go na stole. Sprężynę zapina się na na stojanie a nie na plastiku. Ma być na 3 śruby, tyle że można pomylić środkową i też się skręci ale będzie zgrzytał.
O takiej firmie uszczelki pierwszy raz słyszę, śruby nowe musowo. Złożyłem Lagunę II z tym motorem 2 tyg. temu na Reinzu + śruby + kpl. uszczelek i uszczelniaczy i śmiga bez problemu.
Odkręcasz 2 śruby wyciągasz, wkładasz nową i koniec.
raczej nie określisz zużycia cewki na oko, załóż na szrocie daj mu w ... i będzie wszystko jasne. Miałem kiedyś ten sam problem,z taką samą Laguną-też inst.na śrubę i strzały w kolektor
Kiedy był zmieniany olej w skrzyni?, czy jakieś stuki słychać,niech mechanik nie odsyła do elektryka tylko zobaczy na stan konwektora czy śruby nie obrobione
Dolutuj kabel przy wtyczce i do ramy samochodu dokręć. np: śruby z pieca
Naprawdę nie potrafisz wymontować schowka w Lagunie??? Odkręcasz śrubę mocującą wewnętrznej osłony schowka, oświetlenie schowka, uważając na styki przełącznika z grubsza tyle.
Torx wewnętrzny E8.
Jeżeli jest podobnie jak w Espace ( te same lampy) to dwie śruby na dole i jedna na górze. Zatrzaski tylko przy migaczaczach, je trzeba wyjąć najpierw - są przytrzymywane sprężykami. Pozdr.J.
Kluczem pneumatycznym odkręć śrubę.
witam mam pytanko zamierzam wymienić amorki z przodu ale w warsztacie cena jest za doza wiec postanowiłem kupic z neta ale mam pytanie jaki rozstaw śrub mocujących w amorku powonień być.renault laguna 1995 1.8 90 koni 8 zaworów 3.1.13 - Popraw pisownię, lub temat trafi do kosza.
Ok sprawdzę to i dam odpowiedź. A żeby dostać się do przewodów pilota co należy zdemontować? I gdzie są zaczepy/śruby itp ?
Stojąc przodem do silnika to prawy dolny róg misy i skrzyni na bloku wykręcasz śrubę na żeński torx i wkręcasz kołek nie jest to prosta sprawa umieścić tą blokadę uważaj.
Włączasz wieczorem światła pozycyjne z awaryjnymi i obserwujesz czy pozycja nie przygasa w rytm migania awaryjnych. Jeśli tak się dzieje to masz problem z masą więc szukasz wzdłuż przewodu masowego gdzie masz zły styk (lampa, kostki, śruba masowa... itd.).
Jeżeli Laguna II to wymiana banalna, wyjmujesz popielniczkę, czytnik karty i wyciągasz panel klimy (bez śrub). Jeżeli jes to Laguna I to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana bo trzeba zdemontować klapkę osłaniającą radio a potem odkręcić dwie śrubki na klucz 7 od spodu panela klimy.
Właśnie w tym problem że nie jest. Zdejmij pasek Żebyśmy się dobrze zrozumieli, czytaj co piszę śrubą jaką śrubą?????? To bolec!!!
Zbieżnością nie kasujemy ściągania auta, do tego jest geometria. Choć w lagunie brak jest fabrycznych punktów do regulacji geometrii to luzy jakie są na śrubach zwrotnicy, mocowania sworznia wahacza czy jak kolega hanzohazashi wspomniał mocowanie tylnej belki powinno wystarczyć do ustawienia geometrii. Zmiana pochylenia przedniego koła ma śrubach mocowania...
hej padła ci tulejka pomiędzy skrzynią a przegubem od strony pasażera już zaraz się urwie i będzie laweta :( ja już w swojej robię to chyba z 7 raz jedyna opcja to wywiercić dziur w tulejce w przegubie i na frezie co wychodzi ze skrzyni i połączyć to mocnymi śrubami bo tak to pochodzi 3-4 miechy i znowu padnie
Szukać się nie chce ? http://www.renaultforum.com.pl/wymiana-z... Przecież podajesz linka do laguny a nie do megany ! Aby wyjąć reflektor trzeba zdemontować zderzak i widać wszystkie śruby jak na dłoni.
20 Nm + 60 Nm + 150 °
po około 5 miesiącach szukania usterki dziwnego tarcia w lewym przednim kole w końcu znalazłem okazało sie że poduszka skrzyni biegów która znajduje się po lewej stronie samochodu jest nie dokręcona. skrzynia było niżej niż w obecnej chwili a tarła półoś w skrzyni. po podniesieniu skrzyni do góry i dokręceniu śruby objaw zniknął.
wyjmujesz radio, wtedy masz dostęp do śrub. Panel schodzi trochę w dół, i do przodu. Musisz wyjąć radio i odkręcić ten panel co siedzi kieszeń radia.
sprawdż czy ręką obrócisz silnik kluczem nasadowym za srubę centralną w kole pasowym na wale ,być może czym zablokowałeś sobie koło zamachowe,może zamieniłeś któreś śruby przy montażu
1.Rozłącz akumulator 2.Od spodu od strony zegarów masz 2 śruby [wykręć] 3. Delikatnie zdejmij poduchę , odłączając uwcześniej wtyk 4. Odkręć kierownicę :-) Miłej zabawy
A gdzie znajduje się ta jedna śruba?
Witam mam problem z wyciagnieciem zaworu egr z laguny 2 1.9 cdti odkrecam trzy śruby mocujace ale schodzi tylko jedna część druga została w obudowie czy ktoś ma pomysł jak ją wyciagnac
Dokładnie co wyżej, nie trzeba całego auta rozbierać, nie ma co się bać. Trzeba tylko 7 śrub wykręcić i po bólu
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Spoko, tylko żeby zdjąć tapicerkę muszę mieć otwarte drzwi, bo mam dwie śruby które trzymają boczek a które są zasłonięte przez próg drzwi.
jak i czym jest sterowany regulator napięcia alternatora laguny Masz dwie śruby M5, jedna L do lampki kontrolnej ładowania (ten kabel, który jest w samochodzie), druga śruba to zacisk +, wzbudzenie alternatora, musisz na niego podać + po stacyjce, podciągnij kawałek kabla ze skrzynki bezpieczników
Jeśli koła były wywarzane to mo możliwe, że krzywe felgi lub śruby nie trzymają jak należy
płetwa na walki od tyłu. Wał wkręcana blokada od strony koła zamachowego(skrzyni biegów) na prawo od filtra oleju. Śruba typu E i w jej miejsce blokada.
http://obrazki.elektroda.net/85_12470820... :D
Śruba M8 B+, w gnieździe terminale L i DFM.
Cześć, musisz odkręcic od spodu kierownicy (torx30) dwie śruby
Dla potomnych - nowy rezystor / opornica dmuchawy to PWM na tranzystorze i u mnie po prostu umarł. Żeby się do niego dostać trzeba zdemontować schowek i popatrzeć w okolice wentylatora. Opornica zamontowana jest na dwóch śrubach. Cena na Alledrogo od 5 pln - 200 pln w zależności od tego jaka masz wersje autka ;)
Po co blokada gdy jet klin na wale????? Jak można nie ruszyć śruby wymieniając pasek???Ech, mechanik!!
Kołek jeden jest. Śrub jest tyle że głowica się ustawi.
Co do prawej półosi, to niestety da radę odwrotnie włożyć łącznik i wówczas wieloklin pracuje tylko ok 2/3 swojej powierzchni i szybko się zużywa. Również na wielowpuście w skrzyni. W lagunie brata to przerabialiśmy. Skończyło się na przewierceniu otworu w łączniku i wkręceniu śruby w otwór na kołek rozporowy.
Może jestem ślepy ale nie widze tu go nigdzie Klakson będzie w okolicach pasa przedniego, za zderzakiem - W Lagunie 1 ph2 powinien być grill nad zderzakiem, który można odkręcić. Wtedy będzie lepsza widoczność - uwaga na śruby. O ten grill chodzi: [url=https://youtu.be/QjJ9dqd8_ck?t=230]... grilla Niestety nie mam dokładnej lokalizacji klaksonu,...
A gdzie są odpowietrzniki w tym modelu? Ja nie widzę żadnego grzybka chyba że to są jakieś śruby które trzeba odkręcić kluczem ?
Laguna I phI Kombi 2.0 16v. Piasta jest ok ale czop jest do wymiany bo nakrętka ledwo trzyma, w ostateczności dam go do ślusarza żeby zrobił gwint nowy ale wolałbym kupic ze szrotu - stąd moje pytanie czy wymieniając sam czop mogę kupić czop w którym piasta jest na 4 śruby.
Rozłącz wydech i zobaczysz czy będzie zdecydowana różnica. Jak dobrze pamiętam to katalizator jest przykręcany do kolektora na 3 śruby (flansza przy złączu elastycznym).
Po pierwsze gwint jest lewy a śruba się zrywa jak ktoś ją kręci w przeciwna stronę. Po drugie to jeśli blokada jest zablokowana to nie wyjniesz śruby, bo ma ona nacięcie w które również wchodzi blokada
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
co do kierownicy to odkręcasz poduszkę - 2 torxy t25 jak pamiętam, potem jedna centralna śruba do kierownicy tez torx i sciagasz
to są dwa druty wygięte w litere C ,wkładasz i radio wychodzi bez odkręcania żadnych śrub
Przepraszam za odkopanie wątku ale mam pytanie czy jak odkręcę te dwie śruby pod zapalniczką to powinienem mógł wyciągnąć cały ten plastik?
Nic nie musisz demontować, wystarczy odkręcić raptem kilka śrub aby popuścić go i dojdziesz do gum.
Jakieś 3 h roboty sciągasz mise , osłone wału ........... itp i masz pompe na 3 śrubach. A koszt nie powinien przekroczyć 300zł +pompa.
Wyjąć radio i do dołu są śruby tak lekkoskos, gdzieś mam nawet foty.
To nie to. Z prawej strony miarki oleju, nad śrubą blokady wału korbowego. http://obrazki.elektroda.pl/8466888300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1830237300_1...
Wykręcasz poniżej climatronica (2 śrubki na ) mocowanie radia, tą plastikową zasłonkę którą można zasuwać. Następnie ręka do środka po lewej stronie i prawej climatronica (możesz włożyć lusterko to zobaczysz dokładnie miejsce 2 śrub ) wyczujesz śruby na klucz 7, odkręcasz i po problemie. Też miałem problem bo akurat wyjmowałem climatronic bo robił zwarcie...
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Auto na 2 pustaki, sanki są na 8 śrubach, trochę dupereli wokoło demontujesz i sam wyjmiesz i włożysz. Tą metodą wyjmowałem z Laguny i wkładałem z powrotem dużo większą i cięższą PK6.
W mojej lagunie latał drążek tylko na 5tym biegu nawet bieg wyskakiwał, przyczyna odkręcona śruba trybu 5-tego biegu, może ten przypadek coś podpowie, poza tym skrzynie JB3 miały bardzo słaby mechanizm różnicowy,
A ciężko zdjąć akumulator i zobaczyć, że są tam śruby z łbem zrywalnym, które trzeba rozwiercić?
Tak, to jest właściwy silniczek - tylko nie od temperatury tylko silniczek sterujący klapkami (mieszanie powietrza). Miałem to samo od strony kierowcy. W ramach podpowiedzi: od strony kierowcy jest łatwy dostęp - trzeba zdjąc plastik na prawo od pedału gazu. Ukaże nam się metalowa płyta - mocowana na 4 śrubach - 2 gora i 2 dół - odkręcamy i mamy dostęp...
witam mam problem z moją laguną 2 . ponieważ ucieka mi płyn chłodniczy . po przejechaniu 5 km płynu jest tylko troszeczkę , widać że są plamy pod samochodem i kapie , nawet widać że koło silnika przy śrubach mocujące pokrywę jest płyn, gdzie może być ten wyciek
Wie... choć, wypadało by zapytać po co ci to?? Jest pod obudową filtra powietrza, przymocowany od góry na łączeniu silnik - skrzynia biegłów. Przykręcony na dwie śruby 6mm. do bloku silnika.
Nie musi od razu wyciągać skrzyni, wystarczy na początek odkręcić 3 śruby i ściągnąć dekiel z tyłu
Jakiś czas temu miałem przypadek dowcipnisia, który czujnik przykręcił na 3cm za długiej śrubie i odjeżdżał on od koła przy hamowaniu :)
Gaz właśnie jest ponieważ poluzowałem śrubę przy sprężarce to zaczął wylatywać.
I pewnie tak było. Też spotkałem się z takim przypadkiem odkręcenia śruby która nie była korkiem i taśma powiedziała dowidzenia.
Kolego jeżeli pokazuje Tobie 10 V to znaczy się że nie masz masy w silniku :!: :!: Sprawdź dokładnie masy. To że ją masz w karoserii nie znaczy że jest ok. Silnik tez powinien być zmasowany. Poodkręcaj wszystkie masy i poczyść. Nie może Ci pokazywać 10 V, bo to oznacza że na masie masz spadek 10 V a na rozruszniku tylko 2 V :!: :!: :!: Więc jak ma kręcic...
Mechanik rozwiązał problem poprzez podłożenie podkładek pod śruby mocujące rozrusznik. Daj fotkę. To niesamowite.
Witam 1. Unosisz tył i stawiasz nadwozie na podpórkach 2. Wyjmujesz plastikowe zaślepki(kapturki) na końcach tylnej belki 3. Zaznaczasz aktualne położenie na wieloklinie 4. Odkręcasz mocowanie tylnej belki od nadwozia 5. Przy pomocy ściągacza dwuramiennego rozłączasz wieloklin i teraz w zależności czy chcemy podnieść lub opuścić nadwozie przestawiamy...
Przewody dochodzące do rozrusznika są przy rozruszniku, skoro zdjąłeś osłonę i zauważyłeś rozrusznik oraz znaki świetlne, to przewodów nie sposób nie zauważyć. Do wyjęcia rozrusznika trzeba prawą półoś wyciągnąć, czyli olej ze skrzyni też zlać trzeba. Część śrub od góry można odkręcić, generalnie dostęp nie ciekawy.
Zrób może jeszcze próbę zakładając przewody ( np rozruchowe ) od plusa akumulatora do rozrusznika na śrubę przy automacie . I drugi od minusa do bloku silnika ,
Dalsze podpowiedzi możliwe jak kolega ujawni chociaż jakim parownikiem dysponuje. Może poza regulacją trzeba czyścić parownik bo mu brud przeszkadza w poprawnej pracy. Jak reaguje na kręcenie śrubami regulacyjnym?
laguna śruba śruba wału laguna laguna śruba oleju
skrzynia odpowietrzenie transformator energetyczny projekt fotowoltaicznej
radio stern garant antena siatkowa
Czujniki NOx Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D – lokalizacja, numery, objawy awarii, wymiana Junkers ZW-14 – demontaż spinki zaworu napełniającego wodę, klips U, wymiana O-ring