Witam, Sruba powinna byc klejona i dokrecona jak nalezy (2 kGm + 115° +/-15°). Pozdrawiam, Georges
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
I bez ciśnienia potrafi się pocić spod tych śrub jak nie ma żadnego uszczelnienia.
Stojąc przodem do silnika to prawy dolny róg misy i skrzyni na bloku wykręcasz śrubę na żeński torx i wkręcasz kołek nie jest to prosta sprawa umieścić tą blokadę uważaj.
To nie to. Z prawej strony miarki oleju, nad śrubą blokady wału korbowego. http://obrazki.elektroda.pl/8466888300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1830237300_1...
z tego co pamiętam to w tym silniku nawet na pasku są znaki. Jeśli nie ruszales śruby od wału to nie powinno być trudno.
Witam. Robie silnik od laguny 2 1.8 16v. Potrzebuje informacji z jaką siłą dokręcić śruby od koła zębatego wału, od koła zmiennych faz, drugiego koła wałka, pokrywy wałków i rozrządu. Może ktoś ma jakąś rozpiskę.
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Nie trzeba rozbierać. Na pewno! Jakieś 3 h roboty sciągasz mise , osłone wału ........... itp i masz pompe na 3 śrubach. A koszt nie powinien przekroczyć 300zł +pompa. Osłona wału oczywiście od dołu, paska nie trzeba sciągać.
Auto na 2 pustaki, sanki są na 8 śrubach, trochę dupereli wokoło demontujesz i sam wyjmiesz i włożysz. Tą metodą wyjmowałem z Laguny i wkładałem z powrotem dużo większą i cięższą PK6.
Za każdym ściągnieciem koła pasowego trzeba dawać NOWĄ śrubę wału plus klej. Oczywiście blokady muszą być założone. Teraz jeszcze nowe zatyczki wałków.
Nie. Ta blokada służy tylko do ustalenia położenia wału korbowego a nie odkręcania/dokręcania śruby mocującej koła pasowe na wale korbowym. Chodziło mi o blokadę koła zamachowego!
płetwa na walki od tyłu. Wał wkręcana blokada od strony koła zamachowego(skrzyni biegów) na prawo od filtra oleju. Śruba typu E i w jej miejsce blokada.
No ok już wiem zlokalizowałem urwany klin, kółko będę miał jutro tylko. I teraz kółko na klin, śruba na kółko, blokada na wał korbowy, znaczniki na pasku rozrządu muszą pokrywać się ze znaczniki na kółkach i będzie ok. Czy dobrze rozumuję?
Szkoda, że nie mogę sprawdzić, czy się zapłon przestawił. Tą śrubę po prostu się nie odkręci. Zna ktoś jakiś trick? Z tego, co wiem, to pierwszy i ostatni tłok musi być na samej górze i wtedy szuka się otworu do włożenia bolca do zablokowania wału. Za kołem tą śrubę się kręci, żeby zakręcić wałem, dosyć ciężko się kręciła. Spadek kompresji w sumie może...
Jak chcesz zablokować wałki? Są ludzie co robią to na flamastry tylko co z tego jak punkty będą pasowały a wałek będzie przestawiony. Do poprawnej wymiany potrzebne są blokady. Nie pamiętam jak jest w 1.8 ale pewnie tak samo jak w 1.6 więc żeby zdjąć pasek z wału to musisz odkręcić śrubę na wale a tam jest koło bez klina i zaznaczenie sobie punktów...
Jakoś tam czyta obroty wału skoro ma iskrę. Miałem podobny przypadek mimo, sprawnośći czujnika i występowania iskry czujnik uległ uszkodzeniu. Po wymianie wszystko było ok. Czujnik wału czyta z koła zamachowego jest na łączeniu skrzyni z silnikiem od góry widoczny na dwie śruby przykręcany. Wykręć go i sprawdz czy nie jest zabrudzony też się zdarza.
3: na kole zębatym pompy wtryskowej są dwie kreski nadlane na koło z jednej strony jest krótsza z drugiej strony jest dłuższa i ta dłuższa musi pokrywać się ze znakiem który znajduje się w obudowie (foto 1) po przeciwnej stronie czujnika hala czyli najprościej tłumacząc jeżeli wyjmiemy czujnik musimy widzieć tą krótszą część (kreska jest tylko do polowy...
Do ustawienia wału korbowego potrzebujesz przyrządu który wkęcasz w miejsce korka w rejonie koła zamachowego nisko prawie przy styku z miską olejową . Korek to śruba na klucz typu gwiazdka zewnętrzna . Przyrząd może ci dotoczyć tokarz ważne dokładne wymiary wymiary . Wałki rozrządu ustawia się na coś w rodzaju dużego grzebienia wycięcia w jednej linii...
A powiedz, gdzie ma być różnica jeśli ani nie ma znaków na kole tylko walki blokujesz z tyłu, ani nie ma znaków na kole wału tylko blokujesz go przez otwór w bloku. Koło zawsze zakładam jak leci. Jak wal i walki zablokowane to nie ma szans ze nie będzie dobrze. Śruby najlepiej nowe a jak stare to koniecznie na klej
W sumie jestem Laikiem. Ale też mam Lagunę i problemów co nie miara;) Jeśli nie ma różnicy między benzyna - gaz. To sprawdziłbym wszystkie czujniki (położenia wału, temperatury przepustnicy itp.) czasem wystarczy je wyczyścić i przemyć alkoholem (poczekać do odparowania). Możesz też wyczyścić przepustnicę i sprawdzić silniczek krokowy Jeśli zaś chodzi...
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
witam wracam do tematu zablokowalem rozrzad ale gdzie sie znajduje sruba do blokady walu ,czy to ta sruba na klucz gwiazdkowy
Witajcie :) Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym. Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć) Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy...
http://obrazki.elektroda.pl/2739086900_1... To jest koło wału. Znak na nim (ten od strony zewnętrznej) ma być ustawiony na godzinę 6? http://obrazki.elektroda.pl/5512904400_1... To jest kolo wałka zaworowego. Biała kropka mniemam jest znakiem ktory ma byc ustawiony na godzinę 12? (na obudowie rozrządu jest taki otwór...
Dzisiaj po zdjęciu obudowy filtra powietrza go odnalazłem. Musze tylko teraz zabrać się za jego wykręcenie - widzę dwie śruby ( chyba 10 ), a sądząć po jego lokalizacji nie będzie łatwo:( Czy jeśli wizualnie będzie ok to można go jakoś sprawdzić - miernikiem. Jeszcze jedno: jak można sprawdzić czy są dobre cewki ? Wiem że można sprawdzić rezystancje...
Witam kolegę, mam nadzieje że naprawa się powiedzie ale mam jedno zastrzeżenie. W przypadku mojego silnika pojawiły się wżery na łożyskach ślizgowych wałków co w oczywisty sposób będzie prowadziło do dalszej degradacji ślizgów. Nasuwa się wniosek że to naprawa na krótko raczej na sprzedaż auta. Wcześniej napisałem że wymieniłem głowicę na kompletna...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
A jak myślisz, ile kosztuje wymiana? Silnik kupisz goły za około 2000. Do tego dojdzie rozrzad, olej, filtr, być może turbina do regeneracji i napewno jeszcze coś tam dojdzie. Robota jakieś 1500 u fachowca, u partacza może i 800, ale będziesz wracał co chwile z problemami bo przy przekladce nie poczyszcza dolotu, egr-u itp bo za takie pieniądze nie...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
sprawdż czy ręką obrócisz silnik kluczem nasadowym za srubę centralną w kole pasowym na wale ,być może czym zablokowałeś sobie koło zamachowe,może zamieniłeś któreś śruby przy montażu
Śruba KZFR - 100Nm, nakrętka koła wałka wydechu - 30Nm + 86°±16°, "pokrywka" śruby KZFR - 25Nm.
Problem polega na tym,że to jest na kleju do gwintów. Czy podgrzanie wałka np. opalarką ma sens? Skończyło się na rozwiercaniu śruby i ponownym gwintowaniu.
Możesz i rurę metrowa użyć śmiało nic nie powinno się stać wałki są na prawdę twarde.tylko uważaj na koła.gwinty są takie same dwa.postaraj się rura zerwać śrubę tzn tak chwilowo szarpać i pójdzie nie przestrasz się jak strzeli coś to tylko śruba
Problem udało się rozwiązać. Nałożył się dwie usterki: 1 - lekki luz na śrubie mocującej sensor prędkości wałka rozrządu - trzeba było dokręcić 2 - uszkodzona wtyczka sensora prędkości wałka rozrządu - użyłem wtyczkę kupioną na szrocie i dolutowałem ją do mojej instalacji.
To jest k4m 1.6 16V. Na zdjęciu po prawej stronie pomiędzy czterema śrubami od pokrywy jest duży otwór na czujnik położenia wałka. Od 2006 albo 7 (euro5)czyli silnik po modyfikacji, wcześniej żaden nie miał czujnika wałka, nieważne czy z kzfr czy bez niego. Dodano po 1 wszystkie silniki z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa mają takie czujniki...
Witam wszystkich ,ostatnio oddałem lagunę II ph2 do zaufanego mechanika ,była już u niego kilka razy, oddałem ją z powodu pękniętej uszczelki pod głowicą ,mechanik oczywiście wszystko co szło po kolei ,głowica splanowana nowe śruby i wgl ,ale po około 50 -100 km pojawił się błąd https://obrazki.elektroda.pl/3859647400_... DF119 czyściłem...
Dalej walczę, kupiłem zapas WD 40, jeden ściągacz mi już poszedł bo obciąłem gumówką trochę te ramiona, przewierciłem z przodu żeby mieć dostęp do śruby tzn wałka, popsikałem WD i wyleciała woda z rdzą, nie zdziwił bym się jakby ktoś to na kleju zrobił, kupiłem jeszcze wczoraj młotek 2kg i ani drgnie, jedyna opcja jeszcze to naciąć przegub z 2 stron...
Jest specjalny klucz do blokowania kół zębatych rozrządu. Inny sposób to spłaszczona rurka przewiercona w dwóch miejscach. W te miejsca wkładamy śruby i dokręcamy nakrętką. Klucz lepszy, ale spotkałem się z patentem rurki. Wstawiam zdjęcie klucza. http://obrazki.elektroda.pl/7072647400_1...
Po zerwaniu paska wielorowkowego przeskoczył mi rozrząd, ale to już udalo mi się ustawić. Napotkałem problem podczas rozkręcenie silnika. Po odkreceniu obudowy wałków czyli kilkunastu śrub obudowa ani drgnie. Obejrzałem wszystko dookoła i wszystko jest odkrecone a trzymają cztery dziwne ustrojstwa ktore nie do końca wiem jak nazwać. Postaram sie wkleić...
Niestety w Lagunie wyje skrzynia biegów No to do wymiany. Zniszczona albo brakiem oleju, albo przebiegiem. Albo i sposobem eksploatacji. Więc postanowiłem zaglądnąć do środka skrzyni A w jakim celu? Skrzynia rozchodzi się na jakieś 10 mm a później coś trzyma Bo rozbiera się ją, trzymając obudową sprzęgła do dołu. Trzeba odkręcić dwie nakrętki z wałków...
Sorry ale w silniku K tego nie widzę Trochę rzeczy jest do ogarnięcia, trzeba pamiętać o wyciśnięciu samoregulacji, dokładnie poukładać dźwigienki, potem na nich wałki, po położeniu pokrywy delikatnie i dokładnie dociągać śruby żeby nic się nie przestawiło. Pomijam już użycie i odpowiednie nałożenie szczeliwa na pokrywę wałków i zablokowanie rozrządu...
Witam, zgadza się reduktor mam BRC od jakiegoś czasu przełączał przy mocniejszym przyśpieszaniu, zdemontowałem brat przeczyścił ( trochę syfu ) po założeniu obroty do odcinki i nic auto pięknie chodzi. Co do sondy lambda coś może być na rzeczy - zauważyłem, że jeżdżąc od 6 lat auto ma skłonności przy dużych temperaturach lub staniu w korku do świrowań...
Witam kolegów Własnie zabrałem się za wymianę kompletu rozrządu w busie Renault Trafic 1,9 CDTI 100 kM Jestem mechanikiem po szkole i 8 lat praktyki na warsztacie , chociaż mam juz od tego czasu 6 lat przerwy , jednak przy moich autach jakie miałem międzyczasie wszystko robię sam. Z tym rozrządem napotkałem trudność dość pospolitą na warsztatach - mianowicie...
Dzięki panowie za Wasze odpowiedzi. Dokupię napinacz i pasek wielorowkowy oraz koło pasowe. Przebieg 180 000 km (przebieg potwierdzony). Proszę o poradę przy wyborze części: Cały zestaw oryg Renault pasek rozrządu (2 rolki, pasek, śruba i bolec) + KZFR + pompa wody + zaślepki [url=http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-...
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
śruba wału śruba laguna laguna śruba
impedancja przesunięcie fazowe akumulator skuter elektryczny rodzaj enkoder
Termet Silver Pro - Optymalizacja zużycia gazu Toyota RAV4 D4D: Błędy P0400, C1201, C1280 i podwyższone obroty