Sruba wału 50Nm +180stopni . Napinacz i rolke dokrecam na wyczucie . Koła wałkow 20Nm + 120 stopni. wał i wałki zawsze nowe śruby.
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
https://obrazki.elektroda.pl/9537402700_...
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8686158400_1...
Wydaje mi się że jest prawy gwint bo inaczej śruba będzie się odkręcać podczas jazdy.
Stopy główne 25 Nm + 60°, stopy korbowodowe 10 Nm, poluzować o 180°, 23 Nm +46°. Śruba centralna wału 70 Nm + 82°. Koło zamachowe 33 Nm + 34°. Wszystkie śruby nowe.
Śruba febi na olej, 90 nM+90°.
Gwint prawy, koło normalnie schodzi po odkręceniu. wymień przy okazji uszczelniacz.
Chyba 13, albo e14.
Witam, Dziwne pytanie: moment dokręcenia miski olejowej czy panewek wału? Tu masz serwisówkę na stronie 60 chyba co cie interesuje : https://iservice.lombardini.it/documents... i tu https://iservice.lombardini.it/documents...
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Powinno być przydatne.
Masz na forum wszystko opisane
Palnik acetylenowo-tlenowy, grzać krótko i punktowo, wiercić (wiertła muszą być dobre, komplet z marketu za 3 złote się nie nadaje), powtórzyć "dziesiąt" razy. Po rozwierceniu do odpowiedniej średnicy sama puści. Jak nie to resztki wygrzebiesz wkrętakiem. Wiem, robota żmudna i mozolna ale da się. Wiem bo robiłem, nie wyczytałem tego w sieci. Drugi wał...
Odkręcałeś śrubę centralną wału? Tam są wałki balansowe.
Oczywiście można kluczem nasadowym nałożonym na śrubę wału (koła pasowego )i powoli kręcić i wyjdzie na to samo ,tzn łatwiej to uchwycić kiedy tłok jest w G.M.P.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Witam. Śruba jest przykręcana standardowo w prawą stronę odkręcamy w lewo. Osłony trzeba zdjąć od rozrządu.
moment obrotowy wału korbowego i panewek. Co to takiego? Pytasz o parametry silnika, czy o siłę dokręcania śrub?
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
rozmiar gwintu M14 x 1,5 mm długość gwintu do podkładki: 72 mm długość gwintu do łba śruby: 80 mm dokręcanie: 100Nm + 90° + 10 sec 15° TYCZY się to śruby M14, bo są i M12.
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Dobry klucz pneumatyczny napewno poradzi sobie z śruba wału.
Korby 30 Nm + 90°. Wał 30 Nm. W obu przypadkach zalecane nowe śruby.
koło pasowe nie jest na klinie, odkręcisz je bez blokady, bieg, hamulec i ostrożnie kluczem, zdjęcie osłony jak silnik siedzi w samochodzie to p... zadanie, jak nie cieknie tylko się poci to bym nie ruszał bo zrobisz jeszcze gorzej, osłony bez powyginanie nie ściągniesz na aucie, w osłonie jest odkręcane uszczelnienie na wał w miejscu gdzie przychodzi...
Rozrząd 3 krotnie ustawiany. Mnie zastanawia po co tam grzebać skoro wpinasz blokady i już wiesz czy dobrze czy nie, a śruba wału jest 1 razowa, ciekawe czy zmieniana . Po drugie jak auto reagują na podlanie paliwem w dolot? Jak się zachowuje po przełączeniu na gaz, możesz z wodą z czajnika ogrzać reduktor w celu przełączenia.
Przykro mi, ale ubiłeś sterownik wtrysku. W cylindrach jest już tyle benzyny, że rozrusznik nie może przekręcić wałem (pracująca non stop pompa paliwa + otwarte wtryskiwacze) Pozostaje wymiana sterownika oraz trzeba wykręcić świece i kręcić kluczem za śrubę wału tak, aby silnik "wypluł" paliwo (nie rób tego rozrusznikiem ! )
Witam.jak mógłbyś podać ten wymiar to z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
Normalny prawy gwint. Odkręcasz w lewo. Też miałem z tym kłopot przy innym silniku Hondy. Podstawa, to dobrze zablokować wał po drugiej stronie ( u siebie blokowałem koło zamachowe). Klucz udarowy nie daje rady. Najlepiej solidny komplet kluczy i na długiej dźwigni. Jeden "strzał" śruby, a potem idzie palcami.
Kluczem za śrubę wału
Deutz 912/913
Witam. Posiada ktoś moment dokręcenia rozrządu włącznie z śrubami wału i wałka rozrządu ?
Wytniesz rowek o głębokości 2 - 3 mm, długości 1 cm, na końcówce wału i to wystarczy. Nóż z piastą i tak jest dokręcany śrubą do wału. Jeżeli średnica wału jest taka jak otwór w piaście i wał posiada otwór na śrubę (są wały bez otworu, tylko z gwintem zewnętrznym). Taki rowek nie będzie miał żadnego wpływu, na wytrzymałość ani wyważenie wału.
Takich rzeczy się nie dokręca kluczem pneumatycznym, to raz. Po drugie klucz udarowy który dałby radę te 160Nm + 180° na 99% by urwał tą śrubę. Robiłem niedawno rozrząd w ACV to wiem ile to siły potrzeba.
Koło masz przykręcone na 4 śrubki imbusowe. Nie odkręcaj centralnej śruby od wału.
Czy podczas wymiany rozrzadu nalezy bezwzglednie wymienic srube walu? Silnik to niewysilony K9K (68KM) z suzuki jimny W manualu suzuki nic o tym nie pisza, ale w niektorych opisach (autodacie?) podaja ze wymienic trzeba.
Jest to śruba podpory wału korbowego. Szczerze mówiąc też średnio wiedziałbym jak szukać takiej zaślepki. Tak się składa, że mam taki silnik z przeznaczeniem na złom i mogę Ci taką zaślepkę spróbować zdemontować :) Jeśli jesteś zainteresowany, napisz na PW.
Śruba wałka rozrządu 43 Nm Napinacz 30 Nm Śruba wału 30 Nm + 180° Poduszka nie wiem.
Witam, jestem w trakcie wymiany rozrządu w mojej Madzi 2.3. Motor mam pytanie, czy 1 tłok ma być w martwym górnym punkcie? Blokady mam oryginalne na walki rozrządu i śrubę do wału, ale ta śruba blokuje wał, gdy tłoki są niżej. Jak to ma być, bo zębatka nie ma klinów, tylko swobodnie się kręci na wale.
Obróć silnikiem używając klucza za śrubę wału. Spróbuj za wieniec dużym wkrętakiem ruszyć czy luzu nie ma. Ślady złego zazębiania na wieńcu widać ?
Wg Autodata to 90Nm + 90°. Użyć nowej śruby.
Pneumatyczny jest jednak lepszy A przy udarze nie trzeba nic blokować Nie robi łaski - musi puścić Ale ! tylko popuść tą śrubę - nie wykręcaj jej zanim nie poustawiasz rozrządu na znaki :)
Każda śruba w silniku ma dokładnie opisany reżim dokręcania. Jeśli tego nie wiesz bo nie masz noty serwisowej to nie dłub przy tym. Mówisz do mnie? to nie rób tak proszę. A wracając do tematu. Ta serwisówka, którą akurat ja posiadam nic nie mówi o smarowaniu gwintów. Więc proszę o podpowiedz, na pyt. nr 3 i 4 rozumiem że wyjaśnione, smarujemy, a śruba...
Tu masz te dane.
A jaki gwint ma mieć? Zobacz w którą stronę kręci się wał, śruba będzie miała taki gwint, aby obroty wału nie powodowały odkręcenia się śruby. Drugie pytanie też dziwne. Wrzucasz jedynkę, ręczny, kliny pod kola i heja z koksem Gunem pneumatycznym idzie bez żadnych cudów.
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Dla silników serii D14 gwint prawy (odkręcasz w tą stronę co nakrętki kół). Moment dokręcania 181Nm. Ważne aby gwint śruby posmarować olejem silnikowym a podkładkę i miejsce styku podkładki z kołem pasowym i łbem śruby odtłuścić. Zawsze tak dokręcam (tak zresztąpodaje serwisówka) i nigdy samo się nie odkręciło ani nie poluzowało.
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
Jaki jest moment dokręcenia śrub wału korbowego, korbowodów oraz głowicy. Przydał by się też schemat dokręcania takowych śrub głowicy. Pytanie dotyczy pojazdu z silnikiem Kia carens 2014 rok 1.7 crdi (at)ElektrodaBot
jest okienko gdzie ustala się znak i dwa na dole ale tam chyba nie widać zębów
Powiem to tak.. TO JEST "PRAWIE KOMPLETNA KSIĄŻKA SERWISOWA DO MAZDY" PRAWIE BO BRAKUJE W NIEJ MOMENTÓW DOKRĘCEŃ WAŁU KORBOWEGO :cry: MAM JAKIEŚ DANE ŻE ŁOŻYSKA KORBOWE DOKRĘCAĆ Z SIŁĄ 29-34Nm ŁOŻYSKA GŁÓWNE DOKRĘCAĆ Z SIŁĄ 65-70Nm INNE ŹRÓDŁA MÓWIĄ O 20Nm + 90' JEŚLI CHODZI O ŁOŻYSKA KORBOWE A ŁOŻYSKA GŁÓWNE 52Nm HMM KTÓRE LEPSZE..?? I TAK SERDECZNE...
Witam.Chciałbym kupić klucz pneumatyczny który będzie używany sporadycznie ale bez problemu poradzi sobie z odkręceniem i dokręceniem np.śruby wału T4 lub Lt (160Nm +180st.)
Dla silnika Z12XEP Zamontować piastę wału korbowego Wskazówka: 2. mechanik • Wkręcić śrubę – Użyć nowej śruby • Zamontować KM-956-1/-2 • Dokręcić śrubę mocującą piasty wału korbowego 150 Nm + 45° + 15° – Użyć nowej śruby – Przytrzymać za pomocą KM-956-1 w połączeniu z KM-956-2 https://obrazki.elektroda.pl/7703949500_...
O ile to będzie standardowe pasowanie to słabo to widzę, jeżeli wał ma otwór na śrubę kontrującą to pokusił bym się o założenie koła na docisk ze śrubą. Dlaczego wał nie ma wpustu na klin, nie lepiej to już rozebrać i zrobić jak powinno być?
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
Tak.
Zerwanie śruby powoduje uszkodzone czoło wału, płaszczyzna pod małe koło rozrządu.
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Sprawdź być może nowa śruba będzie miała fabrycznie niebieski pasek kleju.
To nie to. Z prawej strony miarki oleju, nad śrubą blokady wału korbowego. http://obrazki.elektroda.pl/8466888300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1830237300_1...
Śruby wału nie odkręcisz/dokręcisz bez pomocy drugiej osoby lub pneumata, blokada wału nie wytrzyma takiego momentu używam https://obrazki.elektroda.pl/6839913600_...
A jak odkręcałeś śrubę wału miałeś blokady ?
I pamiętaj! Nie doprowadź do przesuwania się wzdłużnego wału, po tym może być nieciekawie. Ja robiłem te silniki bez odkręcania od łap. Misę zrzucać trzeba do wyjęcia pompy oleju i dekiel też trzyma. Śruba na wale była ori na klej, ale słaby.
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Kawał płaskownika z dwoma otworami w rozmiarze i rozstawie bocznych otworów. W wał wkręcasz śrubę, na której płaskownik się oprze, wkręcając równomiernie boczne śruby ciągniesz wirnik w górę.
Nie ma blokad.Znak do ustawienia wału masz na bloku na 12tej,na kole też masz 2 znaki.Jak ustawisz klin na 12tej to znaki na kole zębatym wału ,będziesz miał na 12tej i na 6tej.Znak z godziny 6tej ustawiasz do ogniwka łańcucha który napędza wałki rozrządu,a znak na 12tej ustawiasz do ogniwka łańcuszka napędu pompy i znaku na bloku
1. Odepnij akumulator 2. Ustaw koła do jazdy na wprost - kierownica w poziomie 3. Odkręć poduszkę, wysuń do siebie i wypnij kostkę z poduszki 4. Odkręć kluczem nasadowym śrubę z wału kierownicy 5. Odpowiednio nagniatając i ciągnąc zdejmij kierownicę z wału. Montaż w odwrotnej kolejności.
Witam wszystkich potrzebuję dane o momentach dokręcania śrub wału korbowego łożysk głównych i korbowodowych ,silnik Suzuki Grand Vitara 2 hdi ,rhw,109km.Ktoś coś ?Będę wdzięczny.
Jedyne co musisz zrobić to zdjąć głowicę i oddać do naprawy, wszystkie zawory poszły spać. Nie słuchaj rad o sprawdzaniu kompresji bo to jak umarłemu kadzidło, żadne koło w tym rozrządzie nie ma klina. Jeśli wiesz jak działa układ rozrządu w aucie, to pomyśl co się stało gdy wałki stały w miejscu a wał pracował....
Silniczek, na wał śruba i nakrętka. Ruszy bez problemu. Zresztą zrobienie na próbę takiego ustroju to kilka minut. Zrób, sprawdź i nie kombinuj z jakimiś wynalazkami.
W środku jest śruba i odkręca sie ją zwyczajnie tylko trzeba wał zablokowac najlepiej przy kole zamachowym .
W zamienniku jest tylko rolka + napinacz + pasek + śruba wału korbowego. Wspomnianej szpilki nie ma. :)
Koło magnesowo najlepiej kluczem udarowym ale narazie nie odkręcaj bowiem na ogół problemy z odpalaniem wynikają ze składeu mieszanki. Te śruby wewnątrz filtra powietrza są dokręcone (z wyczuciem oczywiście by gwintu nie zerwać). Zdjąłeś wydech jak wygląda tlok/pierścienie nie są porysowane? Ślady markera raczej są normalne w nowym sprzęcie. Do odpalania...
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Jaka nasadka do śruby wału korbowego? Sorry że dopytuje o takie szczegóły ale nie mam auta pod reką. A jak już pojadę się tym zająć to chciałbym być przygotowany. W między czasie dowiedziałem się że Jelcz jest z 1985 roku, podczas tego 20sto letniego postoju był kilka razy odpalany i cylindry zalewane naftą. Więc może jest iskierka nadziei ze cos z...
Przez docisk koła pasowego mocowanego śrubą do wału głównego. Tam nie ma żadnego klina ani wpustów. Jeżeli chcesz to robić sam a jesteś bez praktyki na ten temat - nawet tego nie ruszaj bo zdemolujesz silnik.
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Kluczem za śrubę wału w prawo
Śruba koła pasowego wału M8 Śruba(y) 30 Nm Śruba koła wałka rozrządu M12 Śruba115 Nm Śruba rolki napinającej M8 Śruba(y) 36 Nm Olejone to znaczy smarowane olejem. http://obrazki.elektroda.pl/6785303600_1...
Pnaeumat,czy młotek i przecinak? czyli- jak nie należy odkręcać śrub wału korbowego.
Cześć, Mój samochód BMW X3 F25 35i z 2012 roku, silnik N55. Prośba jeszcze o informację dot. momentu dokręcania 8 sztuk śrub M8x16 koła pasowego (tłumika drgań) wału korbowego.
ale pompiarz zamazał mi ceche Nie wiem o co chodzi...wałek blokujesz śrubą M8 a pompę dwiema śrubami M8 plus blokada wału a bardziej koła zamachowego prętem.....tak mniej więcej, według opisu programu...
Coś jak śruba od panewki wału korbowego.
A powiedz mi Ta śruba blokująca wał ona ma sie zapierać na początku wału czy może jakoś po środku? Bo zauważyłem, że im głębiej ją wkręcam tym bardziej tłok jest niżej.??
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
Tarcza dociskowa sprzęgła: M8 30Nm, M10 60Nm Śruba koła zamachowego do wału korbowego: etap 1 - 50Nm, etap 2 - 125Nm, etap 3 - 90stopni.
A co z reduktorem ? Uszczelnieniem wału i śrubą ? Raczej poszukaj tanio elektryczny przyczepny silnik do łodzi, wtedy masz wszystko i przetwornicę step down z tych 60 V na 12. I chyba taniej wyjdzie taki pędnik.
(at)Piotrek.tcz To chyba prosta diagnoza - zcięte śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego, albo ukręcony (pęknięty) wał.
To żart? Kolego To teraz na poważnie- Odkręcasz śrubę w bloku i blokujesz wał, wyciągasz zaślepki wałków i montujesz blokadę wałków, jak pasuje to jest ok, jak nie pasuje to rozrząd przestawiony-teraz zadowolony?
Bez lekkiego opuszczenia nie ma jak podejść kluczem dynamometrycznym do śruby wału korbowego.
http://obrazki.elektroda.net/93_12766415... 4 to blokada wału, od góry ciężko zobaczyć śrubę/ zaślepkę
m10x1.25 długość 38,35mm Ale sprawdz sobie zanim rozkręcisz mogłem się pomylić. Jest to silnik forda.
Chciałbym się dopytać o siłę docisku śrub wału korbowego i korbowodów
(at)magik332, czy mógłbyś mi jeszcze proszę sprawdzić momenty dokręcania wszystkich śrub panewek wału korbowego oraz pokrywy zaworowej, w której są wałki rozrządu?
Normalnie w lewo odkręcasz. Wyjmij rozrusznik to będziesz miał dostęp do zablokowania wału.
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
A tam sie przypadkiem śruby nie wkręca? normalnie wirnik jest dociągnięty do wały śrubą M6. sprawdź, czy nie można tam kręcić śruby M8. Wtedy odepchnie ona wirnik od wału i ten sie zsunie (pamiętam, że w jakiś motocyklach było takie rozwiązanie ale nie pamiętam czy dotyczyło to mz).
śruba wału korbowego śruba wału laguna śruba wału frezarki
mieszanka paliwo sonoff temperatura świece moment
proel pc512 agregat prądotworczy
Kominek Ferroli Breta 12 kW wyłącza się, zapalarka działa Fiat Ducato 3.0 - Nierówna praca silnika i dymienie