dotyczy postu MICHAŁ RYBKA- jest napisane nie zrozumiale dla mnie chodzi o śrubę na parowniku Pan miał chyba na myśli tą plastikową z boku a przecież parownik ma dwie śruby , druga to mosiężna wkręcona pionowo//na ile milimetrów ją wykręcić lub wkręcić? Dodano po 2 uprzejmie proszę o rysunek prawidłowej regulacji parownika LOVATO , żebym zwymiarował...
Srebrna taśma na plecach dziwnie zsunięta — zakładam, że nie powinna tak wyglądać. Ona powinna zasłaniać ten zwinięty seledynowy przewód? Najprawdopodobniej masz rację. Ta taśma Al powinna być na tym seledynowym. Przypuszczalnie to seledynowe jest kablem grzewczym. Jednak dobrze by było to potwierdzić. Zrób dobre zdjęcia opisów na tym kablu lub odczytaj...
Witam wszystkich!!! Proszę o radę w kwestii regulacji parownika LovTec . Parownik ten wygląda identycznie jak parownik Lovato, którego opis znalazłem na tym forum z informacją, że dotyczy on również LovTec-a. Z opisu i fotografii parownika wynika, że górna, metalowa, pionowo skierowana śruba regulacyjna jest od wolnych obrotów, a ta plastykowa, umieszczona...
wszystko jedno jak on się nazywa, chodzi o to, że gdy silnik jest nagrzany i ma swoje znamionowe wolne obroty na benzynie to przed przełączeniem na gaz i regulacjami trzeba go odłączyć żeby komputer nie podnosił obrotów bo to będzie mylące przy regulacji gazu jak nie chce na benzynie Ci palić to po 1 sprawdź czujnik temperatury wody (ten 2 pinowy do...
Nie wiem jaki masz parownik. Musiałbyś poszukać na forum jak się reguluje Twój parownik, w niektórych parownikach są dwie śruby regulacyjne. U mnie w poldku był Landi (fotografia jego była na tym forum) i w nim do regulacji była taka wystająca śruba. Regulację parownika (np po jego całkowitym rozebraniu) przeprowadzałem w ten sposób: na króciec na wąż...
Wygląda że instalacja jest ustawiona na minimum zużycia. Niestety szanowny panie kolego jak się ma 2.0 pod maską to trzeba się liczyć z kosztami, a jak to jeszcze może kombi to w ogóle, masa przyspieszana, hamowana. Cudów nie ma. Jak się ma instalację parownikową bez regulacji składu sondą lambda to można wybrać albo dynamikę albo oszczędność albo trochę...
Jak wrócę ze szkoły to zrobię screeny. A jest taka opcja, że sonda jest uszkodzona i pokazuje ciągle ubogą mieszankę i sterownik "pompuje" gaz do mixera żeby to wyrównać i zrobić stechiometryczną? Próbowałem wyregulować reduktor metodą z "bombelkami". Nie udało się. Wyregulowałem albo tak mi się zdaje na słuch. Po podłączeniu elektrozaworów na krótko...
Witam. Posiadam Poloneza 1,6 Gli z instalacja LPG sterowana centralka Bedini. Niedawno wymienilem parownik bo stary juz ledwo ciagnal. Po wymianie parownika trzeba by bylo wyregulowac instalacje jednak jest z tym problem. Gazownicy u ktorych bylem rozkladaja rece bo nie znaja sie na Bedini. Chcialbym sie dowiedziec do regulacji czego sluzy sruba na...
nom ja nie mam silniczka krokowego ja nie mam żadnych komputerków gazowych. Mam tylko ten register którego nie wiem jak wyregulować i parownik tecno którego też nie wiem jak ustawić:( nom, opisz jeżeli znasz się na tym jak regulować te śruby od której zacząć itp Dodano po 7 leszczyk waldek WITAJ. Czyli ja mam ta konpensację bo do tego otworu mam podpięty...
Witam W moim escorcie 1.8 zainstalowano gaz LO-GAS (2 generacji) w 2005 roku.Niedawno go kupiłem i juz mam problemy ponieważ pali 17litrów gazu w mieście.Mianowicie na rurze wlotu filtra powietrza zaciśnieto 2 opaski elektryczne poto aby mniej powietrza wchodziło do filtra.Przez to na benzynie auto źle działa ale na gazie dobrze.Po zdjeciu tych opasek...
Witam mam krótkie pytanie dotyczące Parownika BRC AT-90. są tam 2 śruby do regulacji. Śruba NR 3 do czego służy ? regulacja obrotów na biegu jałowym? Czy ma to wpływ na spalanie podczas jazdy? i Druga śruba NR 2 regulacja wychylenia membrany. Czy wkręcając śrubę auto mniej pali? czy więcej?. Dodam że mam instalacje 1 gen z śrubą na przewodzie gazowym...
Ponawiam pytanie co do regulacji LPG II giej generacji LOWATO.Chodzi o wkręcenie czy wykręcenie sruby przy parowniku.Nesia pali teraz ok.9,5LPG w cyklu mieszanym.Silnik 1,5 8mio zaworowy. Ponawiam pytanie co do regulacji LPG LOVATO IIgiej generacji. Chodzi o wkręcenie czy wykręcenie śruby przy parowniku.Nesia pali teraz ok.9,5l LPG w cyklu mieszanym.
Na zdjęciu jest EVAP, nie ma nic wspólnego z instalacją gazową. Jeśli faktycznie "podciśnienie" wpięte tak jak na rysunku to znaczy że instalację montował ktoś z zerowym pojęciem, czyli standard w przypadku BRC. No zgadzałoby się to. Z tego co czytam o tym EVAP to odprowadza po starcie opary do kolektora. I zapewne było tak oryginalnie, że przewód...
Witam wszystkich. Szukam pomocy w regulacji parownika BRC w moim aucie. Czego oczekuję od regulacji? Poprawy zachowania auta w dwóch aspektach: 1. Obecnie auto musi być dosyć znacznie rozgrzane (pow. 50 stopni), by LPG chodziło poprawnie, inaczej szarpie lub gaśnie (parownik nie zamarza - zakładam niską dawkę LPG) 2. Przy gwałtownym przygazowaniu z...
Witam. Chciałbym wyregulować gaz w moim escorcie. Powodem regulacji jest zwiększone spalanie z ok 11 na ok 14 i strasznie muli na mniejszych obrotach tak jakby efekt 3 cylindrów. Instalacja lovato zamiast krokówki register, choć wtyczka na podłączenie krokówki jest (podłączałem kiedyś 2 ale zero reakcji). Moge wg tego opisu regulować (jest to opis kolegi...
Po regeneracji parownika starałem się ustawić mieszankę na jałowych aby wykres lambda oscylował w okolicach bardziej bogatej mieszanki (0,3 -07V), używałem śruby wolnych obrotów. a śrubą od czułości przy obrotach silnika około 3000 udało mi się ustawić oscylacje lambda na 0,2-0,8V. Reset silnika krokowego to 95 z zakresem regulacji +- 15 kroków. ze...
Witam Mam problem z wózkiem widłowym nissan 18 z 2001roku model PDO1A18P gaz, silnika Nissan H20-ll, 35.0kW. Gdy odpalam silnik zimny to zapala na sekundę i gaśnie, nieraz załapie jak by na dwa cylindry i tak stęka, aż po kilu chwilach wchodzi na normalne obroty. Jak już złapie niewielką temperaturę to odpala z pierwszego. Świece, przewody, nowe. Parownika...
Panowie odgrzewam temat, bo znowu są jaja. Zimą wymieniłem sobie mikser na Rybackiego, wyregulowałem instalację i było wszystko OK. Nadeszła wiosna i pojawiły się problemy. Najpierw w czasie jazdy podczas roztopów i padającego deszczu wystąpił potężny "strzał" i silnik zgasł. Okazało się, że stzrał był tak silny, że zsunęła się ze swojego miejsca gumowa...
Jeżeli twoja instalacja nie posiada komputera, czyli masz instalację I gen (zwykły przełącznik) to pomiędzy parownikiem, a mikserem masz śrubę do regulacji. Tam musisz wyregulować.
Proponuję zmienić ustawienia "próg zmiany mieszanki" z 0,391(mieszanka uboga) na conajmniej 0,45. Pozatym zmieniłbym "rodzaj TPS" na malejący. Jeżeli teraz przy przełączeniu na gaz wyczuwalne jest szarpnięcie to powinno zniknąć, bo przełączenie na gaz bedzie przy zmniejszających się obrotach (praktycznie zawsze przy zmianie biegu). Przy regulacji należy...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Jak sp...li instalację to tak będzie, w końcu zaingerowali w czujniki ECU benzyny. Jeśli faluje na gazie to źle go wyregulowali i "aktuator" (silnik krokowy na wężu parownik kolektor) zuboża i wzbogaca za bardzo mieszankę. Prawie w każdym "zagazowanym" słychać to po pracy silnika ale nie powinno widać na obrotach. LPG do regulacji (zmiana granicznych...
Witam.Czy ktoś wie ile obrotów śruby trzeba zrobić od zakręcenia, żeby można było zacząć regulację?
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
co do sondy to nie mam pojecia i powiem szczerze ze coraz bardziej to urzadzenie mnie ciekawi. wracajac do temat to ta plastikowa sruba na parowniku to regulacja cisnienia gazu na wyjsciu z parownika a mosiezna sruba na srubokret to regulacja dyszy wolnych obrotow
Śruba 1 - spust brudów. Śruba 2 - regulacja ciśnienia wyjściowego, inaczej ,,czułości", inaczej napięcia sprężynki końcowego stopnie rozprężania gazu (ma to wpływ na wolne obroty, ale nie tylko) Śruba 3 - obejście do regulacji wolnych obrotów. Co do odpalania auta na tym parowniku to musisz mieć choć trochę odkręcone obejście (śrubka 3) i po włączeniu...
może masz sztywną membranę w parowniku lub uszkodzona śrubę od regulacji w parowniku (ukręcona mosiężna śruba zakończona szpicem)
mieszanka jest zbyt uboga.odkrec srube na przewodzie troche i wtedy reguluj obroty zwiekszajac cisnienie na parowniku albo zwiekszajac obroty ta druga sruba na parowniku(mosiezna).z tym ze jezeli auto nadal nie bedzie szlo trzeba zwiekszac stopniowo dawke gazu na przewodzie a zmniejszajac proporcjonalnie cisnienie na parowniku
Srubą na imbus raczej się nie kręci , ale jeśli juz jej pozycja została zmieniona i właściwie nie wiadomo jak ją ustawić to zrób tak : 1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca 2. śrubę na imbus wkręć do końca 3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera 4. podaj +12V na...
Witam, szkoda że nie napisałeś jak zachowuje się autko na benzynie, bo właściwie należałoby zacząć od ustabilizowania pracy w tym trybie. Ale z objawów które opisałeś wygląda że silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa/zbyt ubogą mieszankę przy ostrzejszym przygazowaniu. Zakładam że masz instalację gazową na zwykłym reduktorze i mieszalniku z silnikiem...
Śrubę właśnie mam i myślałem żeby wymienić kompa na staga ac 100 żeby sterować sobie ustawieniami gazu z kompa, więc narazie nie będę kupował kompa, pozostaje regulacja śrubą.
-5/35 masz 10,5kW, czyli dla mniej więcej B0W35, czyli u ciebie brakuje ok 2,5kW wydajności. Co do parownika to daj śrubę regulacji TZR na 3/4 lub 1 obr w lewo. Na skraplaczu masz 7K delty, powinno być ok 1K. Ustal dlaczego, my możemy tylko gdybać. Ilość czynnika, wielkość skraplacza, azot, kamień, lewy czynnik.
WITAM Ostatnio kolega pomajstrował przy moim parowniku teraz strasznie dużo samochód pali, chciałbym powrócić do regulacji fabrycznej tzn. ile obrotów ma być wykręcona śruba na imbus i ta do regulacji w palcach ?????????????? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
... Część reduktorów posiada dysze obiegu wewnątrz i nie podlega regulacji. (i tak jest najlepiej) Jest najlepiej pod warunkiem że silnik potrzebuje tyle gazu ile przewidział konstruktor parownika. Gdy silnik jest np dużo mniejszy od ,,modelu teoretycznego" to albo robią się jaja z regulacją alb przepala więcej gazu, szczególnie w warunkach miejskich.
Czyli jest silniczek krokowy do regulacji dawki, a nie tylko śruba... bo jak "silniczek" (attuator) jest zastąpiony śrubą, to i cały sterownik jest zbędny. Jak sterowanie wtryskiwaczy benzyny jest odcięte, a zasilanie elektrozaworu na butli i przy parowniku jest włączone, to cała instalacja musi działać, bo to zwykły gaźnik jest i żadnej elektroniki...
na reduktorze masz 2 śrruby regulacyjne: górna służy do regulacji stałej dawki gazu a dolna do dawki gazu na wolnych obrotach. Poza tym jeżeli twój wóz (napisz co to za wóz) ma sondę lambda to powinieneś mieć komputer sterujący dawką gazu za pomocą silnika krokowego znajdującego się na rurze łączącej reduktor z mikserem. Jeżeli nie ma tam silnika krokowego...
Mam Poloneza Caro Plus i ostatnio przy jeździe na gazie po zdjęciu nogi z pedału gazu gaśnie. Czy przy parowniku jest jakaś regulacja biegu jałowego? Po co jest śruba w środku pokrywy parownika znajdująca się od strony silnika? Regulacja tą śrubą nic nie daje. Instalacja gazowa firmy Bedini (niestety).Silnik z wtryskiem jednopunktowym.
witam 1-powinieneś najpierw wkręcić na max śrubę z moletem.. tą wystającą.. 2-potem regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach śrubą na imbus 3-potem regulujesz zawór na przewodzie gazowym.. dokręcając go do momentu aż silnik zacznie tracić moc... 4-wracasz z regulacją do pkt.2 to tak mniej wiecej w skrocie regulacja brc
Witam, Posiadam sterownik Bingo-M i napotkałem problem po wykonaniu regulacji zgodnie z instrukcją (tryb nauki i regulacja śrubą na parowniku), mianowicie silnik strzela przy nagłym przyspieszaniu. Samochód to punto z silnikiem 1.1 mono-wtrysk, instalacja mikserowa, parownik zavoli 1/2A.
Dokręć nieco śrubę regulacji czułości membrany na parowniku najlepiej rozgrzej motor i wtedy pokręć śrubą czasem wystarczy mniej niż 1/4 obrotu by poczuć różnicę zapamiętaj pierwotne położenie by w razie czego ustawić ją tak jak była.
Tak może to być właśnie ta przyczyna w okresie zimowym są dodawane dodatki do gazu i jest zwiekszone olejenie parownika troche moze pomóc odkrecenie po nagrzaniu parownika dolnej śruby zleci wtedy olej na chwile pomoże ale nie wolno tego lekcewarzyć Dodano po 5 Sruba znajduje sie na samym dole parownika najcześciej jest to plastykowa.Co do uszczelek...
Zdejmujesz waz gazowy z miksera. Podajesz napiecie na elektrozawory na wylaczonym silniku tak zeby z reduktora poszedl gaz. Krecisz sruba na reduktorze do chwili az syczenie gazu bedzie nieslyszalne. Potem dopiero regulacja sruba na wezu. Trzeba by jeszcze do tej regulacji zakręcić obejście.
można i nawet lepiej z tego względu że się nigdy nie zapowietrzy minusem jest zwykle trudny dostęp do śrub regulacji i chlapanie błotem na parownik
Niestety nie miałem takiego parownika, więc bazuje z netu. Jeżeli membrana została wymieniona dobrze to nie przepuści w miejsce podciśnienia lpg. Zdejmij drugi koniec odpala auto, daj jakąś piane na zdjęty wąż, będziesz wiedział czy przepuszcza. Zapach gazu jest w takcie jazdy Jak dla mnie tłumaczy to post #3, nie koniecznie musi być w podłodze, może...
Nie wiem dokladnie jaki to parownik i ktora generacja instalacji gazowej. Jesli parownik ma dwie sruby regulacyjne to jedna jest od wolnych obrotow a druga grubsza od membrany. Ta od membrany zakrecasz po czym zwierasz na krotko elektrozawory (wystarczy jeden bo sa polaczone) wkladasz waz do jakiegos naczynia z woda i odkrecajac srube od membrany patrzysz...
Witam jeżeli to 1 generacji instalacja to regulacja srubkami na gażniku nic nie pomoże, regulacja na śrubie dokładnie na wężu gazowym do miksera pozwala na zmniejszenie lub zwiększenie dawki gazu.Samochód musi być nagrzany do minimum 70 stopni i silnik przełączony na gaz.Podstawa -silnik musi pracować na benzynie prawidłowo a dopiero przełączamy na...
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
Wyjaśnijmy kilka kwestii. W samochodzie z gaźnikiem i instalacja LPG najpierw ustawiamy silnik do pracy z benzyną. Zakładam że u Ciebie jest to już zrobione bo opisujesz że jazda na benie to sama przyjemność. Zanim zabierzesz się za jakiekolwiek regulacje sprawdź stan filtra powietrza i gazu - WAŻNE !!! tu może tkwić Twój problem. Gaz w Polsce jest...
Właśnie.Czy ktoś może mi wytłumaczyć po co wymieniać membramę jeśli jest dobra t.z. szczelna i działa według mnie poprawnie.Czy to nie jest tak że jedynym lekarstwem Gaziaży jest wszystko wymienić na nowe,a potem to się wszystko ułoży? Pozdr Dodano po 7 Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego parownika. Wjaki sposób są regulowane wolne obroty w tym parowniku.Czy...
jeżeli możesz prześli mi link do programowania AL 700 czy na parowniku regulować srubą regulacji składu mieszanki,czy też można śrubą czułości membrany
śruby regulacji reduktor śruby regulacji gwint śruby regulacji
identyfikacja układu zasilacza palnik kotła morel wzmacniacz
Rysunek koła zębatego HTD 5M 18 zębów do druku 3D Inwertery hybrydowe Huawei a niskie napięcie