Prosze bardzo o narysowanie schematu jak to podłaczyc. Chodzi tez o to zeby światła jazdy dziennej gasły po właczeniu świateł postojowych. Po włączeniu świateł przeciwmgłowych tez paliły sie światła jazdy dziennej Dioda D1 nie wiem czy jest potrzebna, ale na pewno nie zaszkodzi. Nie wiem jak mocne te światła, diodę dobierz z zapasem i to dużym. Przekaźnik...
To sa fabryczne drl. Na dole zderzaka. Mozna je normalnie aktywować z komputera.
Potrzebny schemat świateł jak ktoś ma, z opisem jak jest monitorowane w tym aucie i czy to nie zależy od wersji modułu/softu. Ogólnie podłączanie czegokolwiek do instalacji świateł w aucie, gdzie są one monitorowane, kończy się błędem na desce, chyba że ktoś to dokładnie przemyślał i dał odpowiednie oporniki. Także to jest jeden temat. To, że nie gasną...
tu nie chodzi o światła. ale o pytanie czemu na światłach dziennych nie świeci się deska rozdzielcza...a przyciski są podświetlane (taka ciekawostka) Bo tak właśnie ma być. Na światłach dziennych nie ma podświetlenia deski, bo jest niepotrzebne.
https://obrazki.elektroda.pl/8850529700_... Pamietaj o biegunowości przewodów przy podłączeniu LEDów. Przekaznik 12v DC kupisz za grosze w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym
W pliku SOPS musisz mieć włączoną opcje xenon.Kiedyś zmiana z H4 na xenon była mozliwa z poziomu SDP3 lecz funkcja ta została wyłączona.Teraz aby to zrobić musisz dorwać kogoś z SOPS EDYTOREM lub wysłać plik przez serwis Scania do przeróbki.
W tym Golfie najprościej podłączyć to ACC z tego modułu świateł dziennych do styku TFL we włączniku świateł. Masa oczywiście pod akumulator albo gdzie bliżej. Trzeciego kabla nie podłączasz w ogóle. Włączysz postojówki czy drogowe to DRL gasną, wszystko zgodnie z prawem. ;)
Na 30 plus po zapłonie. 85 plus z pozycji. 86 masa. 87a wyjście na dzienne. Albo można i tak: Masa św. dziennych do plusa pozycji, plus dziennych po zapłonie. I przekaźnik nie jest potrzebny. Tego typu podłączenie jest najprostsze ale nie zadziała gdy: - jest kontrola przepalonych żarówek (choć nie zawsze to ma wpływ) - zastosowano żarówki pozycyjne...
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
Masz przekaźnik "Main", na jednym styku zasilanie jest stale z akumulatora, na drugim pojawia się po załączeniu zapłonu. Który to przekaźnik dowiesz się po odwróceniu dekla który pokazujesz na zdjęciu.
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Tym zarządza modul gem pod schowkiem jak całym oświetleniem
Jak awaria została usunięta? Trzeba zamknąć temat jako rozwiązany. Pozdro
Witam, Nie spotkalem jeszcze auta wyposazonego w swiatla dzienne. Tylko te, eksportowane do Europy polnocnej je mialy. Nawet w katalogu czesci nie ma tego przekaznika (2400). Wg dokumentacji, w 206 przed MUX byl przewidziany przekaznik podwojny, podlaczony do wiazki glownej, tej, ktora idzie od kierownicy, przez tablice bezpiecznikow, BM34 az do reflektorow....
Witam Walcz jak byś miał problem to pisz.
Jak odpalam samochód to światła świeca bez włączania czegokolwiek więc to chyba światla dzienne :)
Kiedyś spotkałem się że w wersji skandynawskiej Opla Kadetta serii E były światła dzienne i one świeciły połową mocy. Jak mi mówił właściciel auta sterowane one były przekażnikiem . Na moją logikę to po zmniejszeniu natężenia i mocy powinno to wydłużyć trwałość żarówek .
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
to znaczy że w tym czasie już powinno być znów prawidłowe napięcie ??? To znaczy że po zgaszeniu silnika lampki zgasna z niewielkim opóźnieniem.
Jakie dzienne, do 2012 żaden CR-V nie miał fabrycznych dziennych???Nic się nie aktywuje, zasłaniałeś czujnik na szybie?
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
A czy są jakieś przypadki kiedy dioda jest obowiązkowa albo nie potrzebna ? Obowiązku nie ma. Zalecana przy sterownikach PLC.
Jeżeli zasilacz daje 13,8V a pobór prądu z jego zacisków wynosi ok. 2A to właśnie te dwie wartości powinny posłużyć do obliczenia mocy pobieranej przez światła (zestawu światła + sterownik). Po pomnożeniu tego napięcia i tego natężenia prądu otrzymasz pobieraną moc.
Drl włączasz manetką kierunkiwskazu. https://obrazki.elektroda.pl/1237514400_...
http://de.openobd.org/vw/passat_3c.htm
Powinno sie przydac, wprawdzie w druga strone ale chyba dasz sobie rade. http://furmanka.blogspot.com/2006/02/wyc... Pozdrowienia Darek
Sprawdź co będzie jak bezpiecznik DRL wyciagniesz.
Zaś w jednym ze swoich aut mam taki patent: https://allegro.pl/oferta/swiatla-led-2w... Wiem że homologacji brak itp. Ale, kierunkowskaz na jasności nie stracił za to na widoczności zyskał. No i jak na razie nikt się nie przychrzanił, ba diagnosta stwierdził że te moje dzienne to sto razy lepsze niż te małe...
UCh- klucze- światła
Taki pomiar prądu wskazałem ci na samym poczatku tematu, ale nie załapałeś. Raczej nie kłamie, tylko może nie bierzesz pod uwagę rezystancji przewodów pomiarowych. Zewrzyj końcówki przewodów pomiarowych i odczytaj wartość. Tą wielkość musisz odejmować z odczytów wyswietlacza wartości rezystorów. Nie dziw się już kolejny raz powtarzam LED=dioda lecz...
Musisz zbudować układ na stacyjce, włączniku świateł i przekaźniku.Jeśli wiesz o co chodzi dasz rade.
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
Używam tego w audi a3 8l i jest to najlepsza opcja moim zdaniem. G*wno ledy wyglądają paskudnie i z żywotnością kiepsko. Z modułem dziennych drogowych oszczędzamy prąd żarówki odbłyśniki i klosze przednie i tylne (bo nie świecą). No i świecą wyraźnie. Mam ukryty wyłącznik i w każdej chwili mogę moduł wyłączyć
Żarówki ok?
Nie bardzo. Światla dzienne - tylko. A z tyłu nic sie nie swieci. Przełączenie na jakiekolwiek inne, postojowe, mijania , drogowe -> dzienne gasną , z tyłu zapalają sie pozycje. To nie bardzo - tyczy zapytania autora oczywiście.
Włącznik rzuca parametry masowe do modułu bordnetz a ten załącza odpowiednie oświetlenie. Bordnetz jest konfigurowalny ale całą instalację do dziennych trzeba zrobić w oryginale. Niestety ale minęły już czasy prostego załączania odbiorników w aucie przez podanie +12 i działa, teraz to trochę bardziej skomplikowane
Tak to samo. YG317T jest innego producenta.
Przecież z treści wynika, że to włączanie ma być dodatkową opcją. Ja miałem zrobione wg. schematu f-my hella, tylko zamiast włącznika jak w instrukcji (zwykły on-off) miałem przełączający źródło sygnału włączającego (stały plus lub po stacyjce). https://obrazki.elektroda.pl/7079746200_...
Pomiar napięcia na dzielniku jaki proponuję działa u mnie w wielu projektach.
Jeśli możesz to wrzuć schemat bo być może przewód zasilający jest zamieniony miejscem podłączenia z przewodem sygnałowym.
Witam Jest dużo tego typu urządzeń na Allegro wystarczy w wyszukiwarce wpisać "automatyczny włącznik świateł". Wg mnie na uwagę zasługuje ten: http://www.allegro.pl/item194156497_auto... ma wiele zalet których inne nie posiadają. Pozdrawiam ED
Załączanie świateł masą z lewej manetki, pozycja-szary, mijanie-brązowy
Poza filtrem zaproponowanym wyżej może być konieczne ekranowanie przewodów od przetwornicy do samych LEDów oraz samej przetwornicy jako, że zakłócenia występowały nawet przy zasilaniu lamp z akumulatora zewnętrznego.
2 chipowe ledy. Przez jednego możesz puścić 50mA (możesz i wlutować 4 chipowe). Opornik jest dostosowany tylko do jednego napięcia bo zmieniając napięcie zmieniać się zmieniać prąd dlatego warto zrobić proste źródło prądowe na LM317 które pozwoli na zasilenie ledów do 40V
Wyraznie pisze ,ze sygnaly krotkotrwale sygnaly swietlne nie musza wylaczac swiatel dziennych : http://www.mi.gov.pl/files/0/1791200/DzU... Tabelka pozycja 18 , kolumna 14 W moim aucie mam tak spiete ,ze po wlaczeniu dziennych dziala tylko sygnal dlugich ,ale nie ma mozliwosci wlaczenia ich na stale.
Chlopie, a w nocy też tak jest czy tylko za dnia. Bo jak tak jest to masz światla dzienne, wtedy tył niekoniecznie musi świecić. Prawdopodobnie możesz mieć czujnik zmierzchu. Za dnia dzialaja dzienne a wieczorem normalne.
Jeżeli masz funkcję świateł dziennych to być może pomocny będzie schemat. Sprawdź czy z nowego przełącznika wychodzą wszystkie sygnały do przekaźnika świateł dziennych, bo jak wynika ze schematu to on najprawdopodobnie wyłącza światła mijania po przełączeniu na światła drogowe.
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
Znalazłem taki tekst. "Halogen wychodzi po odkręceniu trzech śrub dużym i długim śrubokrętem krzyżakowym. Spójrz sobie w gniazdo i poświeć jakąś lampą a dojrzysz te śruby. Jak już je odkręcisz i będziesz wyciągał halogena to uważaj żebyś sobie zderzaka nie pocharatał, także gumy z niego nie ściągaj i trochę cierpliwości przy wyciąganiu bo trzeba go...
Uszkodzona dioda D3 lub zimny lut na którejś końcówce D3.
Oczywiście, jak to zwykle bywa, na polskiej stronie ani słowa na ten temat. Proszę zobaczyć zamieszczony rysunek i zakreślenie na czerwono. Żarówka nie podlega wymianie, lampa jest nierozbieralna. http://obrazki.elektroda.net/69_12685548...
Proszę może to ci pomoże [url=http://furmanka.blogspot.com/2006/0... Dziennych Świateł a tu proszę opis sposobu kodowania [url=http://www.swankmonkey.com/vw/jetta... Long Coding explained
Ja proponuję stabilizator L7809, a jak ma być do 2A to L78S09.
Witam ecsb.Pilota już zaprogramowalem dzięki Twojej instrukcji.Zrobilem to vag -can 5053.Tylko reraz jak zaprogramować transmiter do immobilajzera ,lub go wylączyć calkiem.Jest to skoda octavia II wszystko po canie.I jak mogę wylączyć światla dzienne?czy możesz mi pomóc?
Miałem na myśli to, że nieznana jest barwa światła pozostałych LED-ów, aby odpowiednio dobrać tą samą wartość (chyba że wymienione będą wszystkie). Na barwe światla sie nie umiera...byle skutecznosć i trwalośc byla ok...są biale zimne wiec cos kolo tego muszę kupic a czy to bedzie 6 czy 7 tys k bez różnicy.
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
Swiatła dzienne dostaja masę poprzez żarówki postojówek.
Witam, mam banalny problem, ale z racji że jestem laikiem, to muszę szukać pomocy, a mianowicie, kupiłem światła do jazdy dziennej LEDy firmy Amio 506hp. Są tam trzy kabelki: czarny, czerwony i żółty. Czarny wiadomo masa, i szukam teraz, gdzie podłączyć pozostałe dwa, czyli czerwony i żółty. Żółty powinien iść do świateł pozycyjnych, a czerwony do jakiegoś...
Witam, temat stary ale może komuś przyda się jeszcze moje rozwiązanie dotyczące podłączenia świateł dziennych w corolli E12 z 2005r. Ja podłączyłem automat do świateł mijania (zielony przewód). Natomiast zasilanie ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą. (Górne lewe puste gniazdo - napięcie pojawia się po załączeniu zapłonu) http://obrazki.elektroda.pl/5724941200_1...
To czego szukasz, znajdziesz pod puszką ECU na podszybiu, i wolne przelotki się znajdą.
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Czarny ,plus z pozycji.Biały ,masa.Niebieski plus po kluczyku.Czerwony do świateł dziennych jest to plus.Żółty zbędny.
taaaak zgadza sie da sie włączyć światla dzienne ale tylko za pomca zwór i konfiguracji UCH natomiast nie poprzez sposob jaki jest podany w MR 395 a propo swiatel jest jakis sposob by wlaczyc te funkcje bez podpinania Clipa?? w lagunie z 2003?? P.S. w INITIALE sa juz niezbedne przewody??jeno te zworki ruszyc i bedzie git??te zworki to na plytce kolo...
Czyli najprawdopodobniej zamienione przewody do modułu. Sprawdzę w wolnym czasie. Nie miałem zamiaru kombinować z PWM, podejrzewam tylko że tak to działa. Podobne rozwiązanie jest w niektórych autach pozycyjne/stop.
Witam W moim Seacie Leon 1M1 chciałbym podłączyć moduł/sterownik do świateł dziennych w halogenach. Niestety gdy halogeny są wyłączone na kablu plusowym pojawia się masa co spowodowało uszkodzenie sterownika. W związku z tym mam pytanie jak mam podać plus na halogeny żeby ominąć ta masę? Czy podłączenie przez przekaźnik jest dobrym pomysłem? Czy wpiąć...
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Po prostu się chińszczyzna zes...ła, najlepszym rozwiązaniem będzie powrót do oryginału.
To taka wersja świateł dziennych, drogowe szeregowo, stosowana głównie w UK. Na schemacie rzeczywiście jest błąd.
Sprawdź kodowanie w VCDS
Lampka przednia w nowszych Hondach działa tylko na przyciśnięcie klosza lampki. Z "dziennymi" bym nie kombinował lepiej wrzucić moduł czasowy/napieciowy na światla mijania.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Kupić chiński zamiennik i po problemie. To się dzieje w całym Vag'u. ale myślę, że to VW wyeliminował po tylu latach na rynku. Przyciski w ałdi robią od 30 lat, a farbka jak schodziła tak dalej schodzi. Cały świat robi z czarnego plastiku a Vag maluje biały plastik. Jest drogo i juchowo, ale widocznie tak ma być, w końcu "marka" do czegoś zobowiązuje.
Dotarłem do czegoś takiego. Pomoże ktoś to rozszyfrować? https://obrazki.elektroda.pl/5575179600_...
Masz w samochodzie zakłócenia typu komutacyjnego, np. tylna wycieraczka, Bardziej bym poszukał chińskich ledów , świateł dziennych lub xenonów.
Dzieki za odpowiedz, wiem ze te wieksze spalanie to bajka, chodzilo mi bardziej o to aby np w lato zarowki dawaly mniej ciepla poniewaz w mondeo reflektor lubi ciemnieć tzn odbłyśnik, a mniejszy prad powoduje to ze swiatla beda mniej świecić a widoczny bede tak jak by świeciły pelna moca. Wiec mowisz ze rezystor odpada, a ten uklad impulsowy to duzy...
swiatla dzienne w dlugich Czy klosze twoich reflektorów są odpowiedni przystosowane do takich świateł? Mają wybite na kloszach DRL? Jeśli nie, to możesz ten system zdemontować.
Patrząc na schemat to światła mijania i nie tylko te światła sterowane są plusem.
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
Sprawdziłem pompe zatykając palcem przewód dolotowy do listwy, cisnienie było takie że nie mogłem utrzymać paliwa więc chyba jest dobrze? przypomniał mi się kolejny szkopuł... ten ostatni raz jak jeszcze samochód na benzynie odpalał normalnie akumulator był bardzo wyczerpany, tak bardzo że światla dzienne nie chciały sie zapalić, wycieraczki też nie...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Witam Mam problem z P308 1.6vti - troszkę pogrzebałem w ustawieniach swiateł i niestety teraz nie da się wyłaczyć swiateł dziennych dając suwak w pozycję 0 - wcześniej światła gasły, teraz nie. Czy ktos ma pomysł, jak można przywrócić ustawienia fabryczne w modelu z radiem fabrycznym(1din)?? Pytanie nr 2 Jak mogę skasować bład "depollution system faulty"...
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
Witam, mam podobny problem. Jednak u mnie nie świeci tylko jedna strona świateł postojowych. Przy zmianie na inne światła LED zapala się dosłownie na chwilke i gasnie. Prośba o info czy komuś udało się zdiagnozować przyczynę?
W przepływomierzu jest taki. W kostce pod lewą lampą jest prąd chyba żółty kolor. W ostateczności możesz d się podłączyć pod kontrolkę ładowania tam na niebieskim kablu po odpaleniu masz prąd do świateł dziennych wystarczy.
Przez zwykły przekaźnik napięcie z świateł drogowych załącza przekażnik napięcie na styki przekażnika +12V i do led odwróć z schematów podłączanie świateł dziennych znajdziesz tu lub na znanym portalu aukcyjnym
muszę podłączyć rezystor do kierunków jeden na stronę i do świateł dziennych do każdego led, 2 x kierunki i 2x drl, musisz zasymulować dla modułu nadwozia że nadal ma żarówki
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Jak za pomoca ogolnodostepnego programu do diagnozy aut z grupy VAG uaktywnic funkcje swiatla dzienne czyli swiatla mijania zapalaja sie automatycznie.
To można pod zasilanie radia, zapalniczki samochodowej- możliwości jest sporo Dodano po 31 Wtedy będzie jakieś zabezpieczenie bezpiecznikiem
W Octavii 2 trzeba włączyć lewy kierunkowskaz, aby zakodowało świata do jazdy dziennej, reszta procedury taka sama.
wywal org modul i podepnij zwykły przekaźnik przełączny: 85 masa 86 postojowka + 30 +po zapłonie 87a +na swiatła dzienne lub jeśli masz moduł zabudowany w światła 85 masa 86 postojówka + 30 + po zapłonie 87 kabel idący do świateł dziennych opisany w instrukcji jako "do postojówki" :) Oryginalne moduły nie radzą sobie z obciętym napięciem na postojówkach......
Zamontuj sobie dzienne w kierunkowskazach jak są białe lampy
Włącz normalne światła i zobacz czy się dzienne włączą. Jeśli tak to + plus świateł dziennych należy podłączyć do 87 a 87a zostawić wolny. Jeśli nic się nie swieci, to trzeba sprawdzić, czy światła nie są sterowane masą, bo zdarzają się już takie przypadki w samochodach.
Witam. Czy koledzy jakoś rozwiązali problem tego napięcia? Bo mam identyczny problem ze światłami dziennymi.
Są też z oznaczeniami. 1.2.3.4.5 lub innymi. Ale te co podałeś dam. 85 do altka 86 do masy aku. 87do świateł dziennych i 30 do plusa z aku.
tak wsio sie zgadza, zeby w pugu wlaczyc za pomoca planeta swiatla dzienne trzeba odszukac w bsi a dokladniej w "konfiguracja kody diagnostycznego" -> opcja kraje zimne" zmienic na "obecny" i wcisnac F3 - po telekodowaniu bedzie ok.
Żarówkę sprawdzałeś?
mam podobnie zgasło oświetlenie tablicy w 2011 styki i żarówki ok
światla lampki światla postojowe światla przygasają
stycznik próżniowy skrzynka przekaźników lozyska ariston
silnik perkins instrukcja harman kardon
Kod błędu AEF3ED w Mercedes Actros - przyczyny i diagnostyka Ciągnięcie 100m rury PE zgrzanej doczołowo koparką