Okazuje się, że grzeją świece żarowe podczas pracy silnika do osiągnięcia ok. 40 st. C. Grzeją impulsowo, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga na pracującym zimnym silniku. Po rozgrzaniu silnika napięcie na akumulatorze osiągało 14,3 V na włączonych światłach mijania. Wygląda, że jest w normie.
Dobra. Podłączyłem tak jak powinno być (pin g1/3). Sprawdzałem miernikiem i wszystko jest ok. Ale wciąż ku mojemu zdziwieniu jest to samo. Świece grzeją przez 35 sekund. Gdy silnik sie rozgrzeje. Lub zrobie na krótko to i tak po przekręceniu kluczyka świece grzeją i tak. Gdy uruchomie silnik świece grzeją jeszcze raz przez 35 sekund. Jest to przekaźnik...
Jeśli to się dzieje przy zimnym silniku, a na rozgrzanym jest ok, przyczyną może być uszkodzona któraś z świec żarowych, przy zimnym silniku ECU nie widzi jednej lub kilku świec, gdyż one grzeją jeszcze po odpaleniu silnika do około 80 stopni celsjusza, jak silnik się rozgrzeje ECU wyłącza przekaźnik świec żarowych i błąd znika, czyli kontrolka awarii...
Albo silnik jest tak zajechany że nie odpali bez grzania świec, albo pompa wtryskowa się skończyła, mogą się też nie domykać zawory. Problem pojawił się nagle czy narastał stopniowo? Jak silnik odpala na mrozie?
świece nie grzały, było mierzone po rozgrzaniu silnika. Alternator nie jest na gumowych tulejach. Pomiar był robiony na stole oraz w czasie pracy przy akumulatorze. Nie było pomiaru przy alternatorze w aucie. ( ciężki dostęp.)
W saxo diesel to NIE JEST NORMALNE, że po dłuższej jeździe świece grzeją tak samo długo! Moje saxo 98r. po rozgrzaniu nie grzeje świec dłużej niż 0,5s i tak powinno być na ciepłym silniku. Zatem sprawa dziwna. Pozdrawiam. Dodano po 1 W saxo diesel to NIE JEST NORMALNE, że po dłuższej jeździe świece świecą tak samo długo! Moje saxo 98r. po rozgrzaniu...
Witam posiadam Patrola y61 z silnikiem 2.8td rocznik 1999r i mam problem z czasem grzania świec ponieważ trwa aż do 70 paru stopni i strasznie obciąża alternator. Czujniki temp cieczy dobrze pokazują... Czujnik temperatury paliwa wskazuje wartości na rozgrzanym powyżej 40 stopni. Nie wiem co może odpowiadać za tak długi czas grzania świec.. po rozgrzaniu...
Jest to prawdopodobne. Ne ma takiej możliwości, stwierdzone dziesiątki razy przy okazji weryfikacji uszkodzenia sterownika świec. Jeśli taka sytuacja miałaby miejsce to każdorazowe uszkodzenie sterownika eliminowałoby auto z ruchu a tak nie jest, bez grzania świec silnik tylko uruchamia się z większym trudem Oczekiwanie rozrusznika na rozgrzanie się...
Witam... Poduszki silnika raczej bym odrzucił (silnik ustaje po rozgrzaniu). Mogą to być świece żarowe... Któraś z nich słabiej grzeje. Wtedy właśnie silnik będzie miał takie objawy. I mógłbyś opisać dokładniej to ,,grzechotanie'' skąd dokładnie się wydobywa?? Łatwiej będzie to zdiagnozować.. Pozdrawiam
Dobra z resztą se jakoś poradziłem tyle, że Nie mogę rozgryźć co z tymi biało-brązowymi kablami. Jeden wchodzi do skrzynki bezpieczników, a drugi wychodzi z wtyczki od czujnika temperatury (nie, jak je podłącze razem to nic sie nie dzieje. Nie odcina grzania świec jak silnik sie rozgrzeje) http://obrazki.elektroda.pl/8230147900_1...
Kiedyś miałem schematy, tylko nie wiem które roczniki. Muszę poszukać. Ale napisz co to znaczy krótko. Ile sekund na zimno rano? Czy po rozgrzaniu silnika świece grzeją się krócej? Tam nie ma przecież żadnej filozofii. Czujnik temperatury i przekaźnik. Zresztą zawsze możesz 2 razy przekręcić kluczyk i grzać je dwa razy. Może to nie kwestia czasu grzania...
Witam. Mam problem z moją Audi A4 B5 2.5 TDI V6. Mianowicie, ma ona ogromny problem z odpalaniem, gdy silnik jest zimny. Wielokrotne grzanie świec nic nie daje, musi bardzo długo kręcić, gdzie w trakcie puszcza ogromną ilość białego dymu. Gdy już odpali i silnik się nie rozgrzeje, to wydobywa się z wydechu biały dym. Gdy się rozgrzeje, odpala praktycznie...
Latem maszyna grzała świece, wszystko było dobrze, a teraz, gdy przyszły mrozy, rano nie podgrzewa świece, tylko dopiero po rozgrzaniu silnika. W jaki sposób Kolega doszedł do takiego wniosku? Były pomiary z zakresu prądu elektrycznego? Jeśli tak, to jakie i ile wynoszą odczytane wartości?
Jest ok bo kręci dobrze. Błąd nadal jest p0380, do momentu rozgrzania się silnika na desce świeci samochód z kluczykiem.
http://obrazki.elektroda.pl/2254907700_1... Witam, Każdy, kto posiada diesla starszej generacji na pompie mechanicznej, zimą może mieć problemy z odpaleniem auta, szczególnie podczas srogiego mrozu lub gdy paliwo jest kiepskie. Fabryczny sterownik grzeje świece przed uruchomieniem i przez pewien czas po uruchomieniu, do momentu rozgrzania...
Witam. To jest czas na rozgrzanie świec, nie oznacza to, że świece już nie grzeją. Świece działają dopóki silnik nie zostanie odpalony i się nie nagrzeje.
Wy ale gupoty mówicie(oprócz goldwinger) jesli była by to świeca albo kondensator to by na zimnym też tak działał. NA 100% jest to spowodowane słabą kompresją raczej do wymiany są pierścienie(są zapieczone-powód: zbyt wysokie grzanie do wysokich temperatur) i tłoczek. Wiem ze na 100% bo sam tez tak miałem :D pozdro
Świece grzeją, sprawdzone są. Akumulator też ok jest. Tylko poranne odpalanie sprawia problem . Potem pali bez problemu, jak się silnik rozgrzeje jest wszystko ok, zbiera się fajnie i nie kopci. Tylko rano jest problem z odpaleniem, wiec chyba problem z układem paliwowym. Auto po rozgrzaniu nawet dymka nie puszcza, wiec to raczej nie wtryski. Jest problem...
Witam. Rozładowuje mi się akumulator. Wcześniej po rozgrzaniu silnika świece się rozłączały a teraz mam wrażenie, że grzeją cały czas. Parę dni temu wymieniałem termostat, może wysiadł czujnik, bo chyba świece rozłącza ten w obudowie termostatu? Chyba, że się mylę. Proszę o pomoc.
Po odpaleniu zimnego auta świece dalej grzeją mimo iż kontrolka zgasła, sprawdź czy napięcie występuje na świecach przy rozgrzanym silniku
Świece grzeją tylko kilka lub kilkanaście sekund po rozruchu. Problem znika po kilku minutach, więc po rozgrzaniu silnika. Stawiałbym raczej na czujnik temperatury, ale bez podłączenia pod komputer to jak czytanie ze szklanej kuli.
SZUKAŁEM W SKRZYNCE TEJ PO LEWEJ STRONIE KIEROWNICY. WSZYSTKIE NAPIĘCIA WYSTĘPOWAŁY PRZY PRZEKRĘCONYM KLUCZYKU. ZNALAZŁEM TYLKO +12 NA DOLNEJ SZYNIE, TYLE TYLKO ŻE GINIE PO ROZGRZANIU SILNIKA, CHYBA JAKIEŚ GRZANIE ŚWIEC CZY COŚ TAKIEGO. JEŻELI MYLĘ SIĘ TO PROSZĘ POWIEDZ NA JAKICH PRZEWODACH ODNAJDĘ TO NAPIĘCIE. pkhenr MYŚLISZ, ŻE ZWRACANY JEST MINUS...
oki, tylko po jak długiej chwili?? Czy czas grzania+dogrzewania może przekroczyć maksymalny czas jaki potrzebuje świeca do pełnego rozgrzania? A jeżeli silnik nie zostanie odpalony to też musi być jakiś czas, po którym zostanie odcięte zasilanie, no i ten czas również nie może przekroczyć czasu, w którym świeca nagrzewa się na maksa, prawda? Czy sterownik...
Przekażnik jest cały czas włączony Kolego nie cały czas a tak z 15 minut aż silnik się rozgrzeje. Ale w poprzednim sterowniku grzały świece tak z 10 sekund i przekażnik robił (pstryk) i się świece wyłaczały. To co mogę tak jeżdzić,nie popali świec??
A świece w tych silnikach o wtrysku bezpośrednim są konieczne lecz podczas mrozów, których jak na razie nie ma. W temp. ok. +10 nawet świec nie załączy. są silniki które potrzebują grzania od temp miejszej niż 15 stopni.... np silnik 2.5 z omegi do którego montowano nawet emulatory czujnika temp do układu grzania świec... co do kolegi z problemem opis...
I w tym rzecz, kolego. Tam masz common rail, tu - klasyczny diesel. 1. W swoim samochodzie, jak wyzej napisalem, masz zamontowane swiece szybkiego grzania (oryginalnie powinny tam takowe byc i pewnie sa). Jesli masz problemy z rozruchem - sprawdz czy wszystkie swiece grzeja, czy masz czysty filtr powietrza, itd. 2. Nie mozna porownywac silnika HDi (wtrysk...
Skoro piszesz że kontrolka znika jak wyłączysz auto i następnie odpalasz i nie świeci a po jakimś czasie znowu się zapala tzn. że coś nie łączy albo problem z masą po rozgrzaniu auta. Ja proponuję przeczyścić wszystkie kostki od tych elementów które generują błędy i przede wszystkim sprawdzić łączność na przewodach od w/w części... A jak zapali się...
Witam. Mam następujący problem. Posypał się alternator. Oddałem do naprawy, zrobiono .. mechanik założył mi go do auta .. i zaczął się problem - ładowanie nie jest takie jak być powinno. Wsadzane już było kilka alktów .. teraz siedzi nówka sztuka, z półeczki i problem jest nadal. Objawem dodatkowym są przygasające światła, które rozjaśniają się po dodaniu...
Może spróbuj jeszcze usunąć adaptacje, ale z tego co pamiętam te pompy były awaryjne. I chyba były dwa rodzaje w stosunku do mocy, ale tu pewności nie mam. Teraz rzadko przychodzi taki temat na warsztat. Co do opornika, wiadomo od kiedy jest problem? Czy z tym oporem jeździło i padło, czy padło po dołożeniu opornika. (Opornik mógł być założony żeby...
Tak ma być. Przekaźnik świec ma blokadę (zacisk T) aby nie grzał na ciepłym silniku. Bo po co?
W nawiązaniu do kwietniowego postu i po miesięcznych testach mogę potwierdzić: SUKCES :D . Dla wszystkich zainteresowanych problemami z odpalaniem porannym silnika OM642 ( pewnie i innych też) , którzy wymienili już milion części i dalej to samo informuję, że problemem jest słaba masa . Niestety wszystkie doświadczenia jakie robiłem są wbrew logice...
Witam wszystkich forumowiczów. :D Mam problem z moim golfem tak jak w tytule. Przeszukałem forum i nic nie znalazłem co by mogło mi pomóc w rozwiązaniu problemu. Mianowicie golfik ma spore problemy z odpaleniem na mrozie, a nawet przy temperaturach bliskich 0. Od razu zajrzałem do filtra paliwa, powietrza i świec żarowych i wszystko w porządku. Paliwo...
Ja mam peugota z silnikiem 1,6 hdi i t tego co wiem to tak świece żarowe grzeją dopiero poniżej -3st. zresztą są to świece które nie potrzebują czasu na rozgrzanie tak jak kiedyś w starszych dieslach. Jeśli problem z uruchomieniem występuje na niższych temperaturach to którąś z świec może być uszkodzona, ja miałem dwie i nawet nie wiedziałem o tym a...
kamilek007. Przełącznik 3-pozycyjny tak przełącza. W górnej i dolnej pozycji załącza dmuchawę. Ale jej obroty zależą od przełącznika 2-pozycyjnego. Natomiast przeł. 3-poz. w górnej pozycji załącza dodatkowo świecę żarową i jednocześnie dmuchawę . Świeca jest wyłączana automatycznie po zapaleniu paliwa.Jest ona wyłączana /chyba/ dolnym mikrowyłącznikiem....
Mam Fiestę Mk2 1,6D z 85r. Kiedy jest zimna nie chce palić, kiedy ciepła pali ok. Ktoś mi powiedział, że to może być kwestia przekaźnika świec żarowych. Jak to sprawdzić? Świece są ok. Zapal auto.... rozgrzej dobrz.. wylacz na 5-10 min i zapal bez grzania swiecami 0- silnik powinien zaskoczyc od 1szego2giego obrotu rozryusznikiem... jezlei tak nie...
Witam!! Mam Seata Toledo TDI 110 KM i teraz gdy rano temperatury spadają moj silnik przy zapalaniu zaczyna szarpać i za pierwszym razem nie zaskoczy. Po sprawdzeniu grzania świec okazało się że brak jest napięcia na świecach w chwili rozruchu. Napięcię pojawia się dopiero jak silnik zapali i jest do chwili małego rozgrzania silnika , póżniej zanika...
Więc pytanie po co skoro można by ją wyłączyć bo przecież grzeje się od poprzedniego zapłonu a jednak nie. Po to, żeby rozgrzać komorę spalania. Jakby świece wyłączały się od razu po zapłonie, to silnik od razu by zgasł, ponieważ głowica i inne elementy silnika miałyby zbyt niską temperaturę i nie występowałby samozapłon paliwa.
Ponieważ miałem wyciągniętą świece i sie rozgrzała ale według mnoe zbyt słabo sie nagrzewa. Jak dwa razy podgrzeje albo trzy przekręcając kluczyk stacyjki to zqpali zimny silnik, ale jak jest ciepły to zapala odrazu. Wymieniłem nowy czujnik temp. Koło termostatu bo on steruje czasem grzania świec i nic ro nie dalo. Kupiłem nowy akumulator jest troszke...
Witam. Mam ten sam problem z silnikiem Briggs&Stratton 17,5 kpa. Po około 30 minutach koszenia silnik zaczyna lekko przerywać, tak jakby tracił pojedyncze iskry. Potem coraz bardziej przerywa i traci na mocy. Jeśli go zgaszę i ostygnie dalej pracuje normalnie i po nagrzaniu się problem powraca. Zaznaczam że jest to nowy silnik na gwarancji i dwa razy...
Sprawdź zasilania i masy przekaźnika (pod prądem). Sprawdź te i inne przewody na przejście, zwarcia itd. - dokładnie. Sprawdź pobór prądu świec (przy zasileniu ręcznym). sprawdzę bo chyba to tylko mi zostało reszta kabli sprawdzana na wszelkie sposoby. zasilanie i masa przekaźnika sprawdzałem tylko na wypiętym przekaźniku. A odnośnie poboru prądu to...
Faktycznie. Jak kolega grala1 podpowiedział...da się to sprawdzić w prosty sposób. Zdemontowaną świecę żarową wpinamy w wtyczkę instalacji silnika. Podpinamy do gwintu świecy masę...najlepiej kablem do ładowania akumulatora . Przekręcamy kluczyk w pozycję drugą zapłonu. ( nie odpalamy). Po 2 sekundach świeca zaczyna się żarzyć i przy sprawnej świecy...
Aktualizacja tematu. Problem nadal występował, mimo różnych prób zaradzenia mu. Okazało się (jak zwykle), że najciemniej pod latarnią. Problemem były świece żarowe firmy Iskra (słoweńska), które zamontowałem latem. Odkryłem to, zauważając, że przy większym mrozie (długi czas grzania) silnik zapalał lepiej niż przy wyższych temperaturach. Potem spostrzegłem,...
świece są nowe grzeją przez 15 -20 sekund. ale mi się wydaje że to nie to silnikiem tak szarpie dziwnie i cała się trzęsie buda. co do zapalania to zapala za pierwszym razem, tylko silnik chodzi na za małych obrotach . po rozgrzaniu wydaje mi się że te obroty są za duże .
w sumie to nie dokońca będzie na temat ktury był tu rozpatrywany ale dlaczego w moim eskorcie po nocy stania musze nagrzać świece zakręcić potem jeszcze raz nagrzać świece i pali na dotyk :/ ale najśmieszniejsze jest to że jak się silnik rozgrzeje postoi z pół godzinki i znowu jest to samo :/ 2 razy musze grzać za pierwszym razem nie odpala z za drugim...
Sprawdź czujnik temperatury który steruje przekaźnikiem od świec żarowych. Jeśli po wymianie termostatu długo łapie temp. to możliwe że jest walnięty termostat. Nie domyka się lub za szybko otwiera. Zrób test na postoju na zimnym silniku odpal go i w miarę rozgrzewania auta sprawdzaj górny wąż idący do chłodnicy. Nie powinien być zbyt gorący, jeśli...
Po odpaleniu silnik pracuje nierówno jak by świece nie grzały obroty faluja tak przez 10 do 20 sekund ,przekaznik swiec zmieniony świece sprawne grzeją żadnych błędów nie wykazuje vcds filtr paliwa zmieniony na ciepłym czy po lekkim rozgrzaniu pali i pracuje normalnie
Po zgaśnięciu lampki kontrolnej , świece są na tyle rozgrzane, że można uruchamiać silnik. Na sam moment rozruchu(który nie powinien być dłuższy niż 7s), na zacisku 50 sterownika świec pojawia się napięcie. Sterownik na te siedem sekund odcina prąd od świec. Gdy przestaniemy męczyć rozrusznik, świece dalej będą grzały. Czas grzania jest zależny od temperatury...
Witam mam problem z uruchomieniem silnika a jest dopiero 0 st. moim zdaniem nie grzeją świece kontrolka zapala się i po chwili gaśnie ale silnik ciężko pali .jak sprawdzić czy świece grzeją .Mam jeszcze pytanie , czy jeżeli podłącze przewód z żarówka do świecy żarowej i do masy to podczas grzania swiec ta żarówka powinna się zaświecić a gdy kontrolka...
Witam, Mam problem z autem Renault Trafic 1.9dci 101km.Auto na zimnym silniku odpala i gaśnie po 2-3s i tak w kółko. Przypadkowo wyczaiłem , że jak przytrzymam na grzaniu świec aż kontrolka zgaśnie odpala zawsze za 1 razem.Na rozgrzanym silniku nie ma tego problemu , ale wystarczy 2-3h postoju i znowu to samo.Dodatkowo auto do 2000 obrotów jest zamulone...
Dzięki za info! Bardzo dobrze że się zapytałem kogoś mądrzejszego zanim zacząłem w tym grzebać nie mając pojęcia. To że obrazek jest odwrotnie, to żaden problem. Przydał się bardzo bo pokazał mi gdzie szukać. Obok termostatu nie ma nic na całym wężu, od wylotu z silnika aż do chłodnicy. Ale znalazłem ten czujnik! Schowali go za pompą podciśnienia z...
Tak, wiem / domyślam się, tyle, że jak widać na filmie, pomiaru dokonuję raz na jednym kablu odchodzącym od klemy "+" a raz na drugim odchodzącym od tej samej klemy "+" i co ciekawe prądy w tym samym niemal momencie są takie same na obu. Różnica między dwoma kablami na klemie plusowej równa się temu co wypływa z minusowej klemy. Kolega aby zmierzyć...
Zimą przy -30 stopniach pojemność akumulatorów jest dużo mniejsza niż przy plus 20 stopniach latem. Ta obniżona pojemność i podwyższony opór wewnętrzny mają napędzić rozrusznik, który musi pokonać opór niesmarowanego silnika, oleju silnikowego gęstego niczym smar i dodatkowo rozgrzać silnik do temperatury zapłonu oleju napędowego. Dlatego stosowane...
Wtryskiwacze Denso nie podlegają regeneracji, ewentualnie końcówki wtrysków lub czyszczenie. Problem z odpaleniem to za mała dawka paliwa plus brak grzania świec utrudniąją zapłon mieszanki i rozruch silnika. Kupiłem ogólnie ok 20szt używanych niby sprawnych wtryskiwaczy z tego tylko dwa przeszły pozytywnie wszystkie 7 testów na profesjonalnym stole...
Niech ktoś się wypowie ,czy to prawidłowe. Przed zapaleniem świece normalnie grzeją około 15 sekund ,przekażnik rozłącza i uruchamiam silnik -wszystko ok. Póżniej ,jak auto pracuje czy to na jałowym, czy jak już jadę, to świece są włączane co 10sekund na 5-7 sekund i wyłączane i tak przez jakieś 10 minut ,aż się trochę rozgrzeje silnik .Czy tak ma być?
Świece grzeją, układ zasilania świec był sprawdzony i działa na 100%. Jak odpali i tak przerywa to kopci i to bardzo, raczej na biało ale tak jest tylko na początku jak jest zimny po rozgrzaniu jest ok. Tylko ostatnio kilka razy jak jechałem na 5 biegu tak 40-50km/h to przerywał i musiałem zredukować i zwiększyć obroty bo się dławił ale wczesniej nie...
Witam posiadam Ciągnik SAM z silnikiem od golfa II 1.6d i mam problem z odpaleniem. Problemy zaczęły się w zimie na mrozie nie chciał palić, dopiero wlanie ciepłej wody do chłodnicy i grzanie silnika wodą pomogło. Wymieniłem rozrusznik bo stary padł, założyłem od 1.9 tdi. świece grzeją paliwo tez raczej dostaje. Teraz nie ma mrozów i w ogóle nie chce...
Jest kilka objawów uszkodzonej UPG , U Ciebie tylko ubywa płynu. Kopci na biało (teraz to normalne zwłaszcza jak masz LPG) ale po rozgrzaniu ? Co do zalewania świecy wypadałoby sprawdzić kompresję na cylindrach , może za mała w tym cylindrze jest i zapłony wypadają- zalewa świecę i uszkadza w dłuższej perspektywie. Jeśli tylko ubywa płynu, nie zapowietrza...
Na rozgrzanym silniku też nie chce palić? Świece sprawne grzeją? Ciśnienie paliwa jakie i obroty przy kręceniu?
Witam, Jeżdżę tym samochodem od 7 lat i zawsze świece odłączały mi sie w momencie uruchomienia silnika. Ponadto układ grzeje świece zawsze tak samo - nawet gdy silnik jest rozgrzany do 90st. na schemacie tego ustrojstwa w książce obsługi c-15 jest tylko 4 przewody sterujące i 2 wyłącznika głównego. W rzeczywistości kabli jest 5. Nie wiem gdzie szukać...
Witam Szukam pomocy w dziwnej sprawie, otóż samochód mój działał miej więcej zawsze bez problemu, po uruchomieniu silnika i wyjechaniu ze stacji paliw, samochód tak jakby zgasł na chwilę, po czym silnik znów zaczął normalnie pracować, tylko teoretycznie, ponieważ pomimo że silnik był uruchomiony obrotomierz opadł, zapaliła się kontrolka od hamulca ręcznego....
Witam Skody ciąg dalszy, został w niej wymieniony silnik (kompletny:pompa, wtryski....). Wymiana silninka poszła sprawnie w warunkach domowych, na pompie podmieniłem immo - paliwo podaje. Został jeden problem: jak odpalam zimny silnik nie załapuje za pierwszym razem, jak załapie to rzuca nim na wolnych obrotach, z tyłu biało niebieskawy dym (prawdziwa...
witam... mam pewien problem z audi 80 b4 1.9TDI a mianowicie... auto ciezko pali na zimnym silniku, sprawdzałem kontrolka świece żarowe i nie grzeją po odłoczeniu czujnika temperatury chłodziwa zaczynaja grzac przez jakies 10 sekund i wyłaczaja sie... gdy podepne czujniek spowrotem to znowu nic:( czujnik jest juz drugi nowy i jest napewno dobry......
Witam chciałbym się was poradzić odnośnie mojego problemu, otóż mam autko lublin z silnikiem andori 4CT90 i gdy chce go odpalić w zimniejszy dzień bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem... gdy jest nawet kilka stopni powyżej zera to już jest problem żeby go za pierwszym razem odpalić... gdy się lekko rozgrzeje odpala od razu, może nawet wał nie zrobi...
Witam Wszystkich, Trafic 2.5 dci 135KM 2006 ma następujący problem. Ostatnio przy dużych mrozach auto miało problem z odpalaniem. Wymieniłem świece żarowe i przekaźnik. Okazało się tez że ma spalony bezpiecznik 70A (pierwszy w kolejności od przodu auta w skrzynce w komorze silnika). Nie wiem od czego on jest dokładnie-czy od grzania świec żarowych,...
Świece żarowe włączają się zaraz po przekręceniu kluczyka i grzeją przez jakiś czas potem się wyłączają. Diesla powinno odpalać się zaraz po po zgaśnięciu kontroli świec żarowych (tak podane jest w instrukcji obsługi np. mojego diesla a mam taki sam silnik). Wtedy świece są odpowiednio rozgrzane i przygotowane do odpału. Jeśli będziesz zwlekał z odpaleniem...
Witam panwie tak jak w temacie Zafira 2.0DTL rok 2000.Przestała palić na zimnym silniku.Jedyna możliwość odpalenia to Plak.Podpiąłem komputer i pojawiły się 2 błędy 1- 1335 2- 1645 Jeden z tych błędów powiązany był z układem żarzeniowym i z tym sie uporałem , świece ładnie grzeją drugi błąd po wykasowaniu zniknął i już się nie pojawia. Po odpaleniu...
Witam. Radzę ci kup orginał a oto dlaczego? Mam renówke i to ze świce grzeją przed rozruchem - zrozumiałe ze w zależości od temperatury otoczenia uzalezniony jest czas grzania to jest jeszcze coś dodatkowego. Po odpaleniu w zależności od temperatury silnika zwiece włączaja sie parami przez czas od 30s do 3 min aby wyrównać pracę silnika do czasu rozgrzania...
nie musisz wykręcać świe skoro jak piszesz kolega już je sprawdzał i ponoć wszystkie grzeją, wystarczy ze zmierzysz czy pojaawia się na nich napięcie po przekręceniu kluczyka, choćby przez sekundę, istnieje bowiem taka możliwość że uszkodzony czujnik temperatury podaje że silnik jest gorący a sterownik mając takie dane od czujnika grzeje krótko bo po...
Czy poza objawami o których mowa występuje nierówna praca silnika, drgawki wibracje "inny na ucho" odgłos pracy niż normalnie? Czy auto wogóle jeździ i osiąga temp roboczą, jak z mocą sprawa wygląda przyspiesza dobrze, czy po rozgrzaniu silnika też wali białym dymem? Jaki przebieg ma auto i czy rozrząd był serwisowany? Dlaczego o to wszystko pytam....
Witam. Mam problem z samochodem Seat Leon 1.9 TDI 110 KM 2001r. Od jakiegoś czasu po odpaleniu ma wyższe obroty (ok.1100), jak silnik się rozgrzeje spada do normalnej temperatury czyli 850. Wcześniej zawsze było ok 850. Jak przekręcę kluczyk w stacyjce kontrolka od świec żarowych świeci się o wiele dłużej niż nawet podczas dużych mrozów. Nie traci mocy...
Na drugi dzień po wymianie oleju silnikowego odpalił i aż do zagrzania nie dymił ale tylko raz, popołudniu przy kolejnej próbie znowu to samo. Ciśnienie oleju na zimnym po odpaleniu 5,5 bar Podczas rozgrzewania spada powoli do 2,0 bar po rozgrzaniu. Czyli wygląda ok. Wymieniłem jeszcze filtr paliwa, ale nie poprawiło kultury pracy układu. Jedna świeca...
Mam pewien problem już od 1.5miesiąca!Moim problemem jest zapalanie auta gdy już sie rozgrzeje!Może opisze problem!Gdy rano wstaje i próbuje zapalić auto to pali bez żadnego problemu ale gdy jest rozgrzany i np. zgasiłem auto na 5min po ponownym zapalaniu długo musze kręcić,ale gdy samochód zapale po ok 30minutach to wszystko ok!Tak jakby coś sie grzało...
jak już pisałem wyżej masa, plus po zapłonie i stały prąd na przekaźniku świeć żarowych jest ok Dodano po 39 Dziś od rana zacząłem dokładnie badać to autko rozpocząłem od czyszczenia wtyczek i konektorów posprawdzałem masy i zasilania i zauważyłem następujące objawy po tych zabiegach auto z każdym zapalaniem grzeje świece 3,5 minuty na ciepłym i zimnym...
Problem mam taki w moim dieslu. Na zimno ciężko pali trzeba go trzymać na rozruszniku dobre 40 sek żeby załapał. Jak już odpali brak mocy zdecydowanie wyczuwalny jakby mu ktoś ze 40 kucy zajumał. Co ciekawe kiedy silnik się rozgrzeje objawy ustępują. A teraz mały eksperyment na zimnym silniku: Kiedy już go odpalę gaszę i próbuję drugi raz a więc przekręcam...
Witam, auto jak w temacie - Fiat Sedici 1.9 Multijet z 2007 r. - potrzebna pomoc w zdiagnozowaniu problemu z trudnym odpalaniem. Odpalenie auta rano wymaga 3-4 krotnego kręcenia rozrusznikiem po co najmniej kilkanaście sek. Po odpaleniu z rury wychodzi niewielka ilość białosiwego dymu. Sprawdzone zostały już następujące rzeczy: - wymienione świece żarowe...
Kolego możesz sobie to odpuścić. Przerabiałem to u siebie w B4. Wymieniłem na nowe: kolo na wale, alternator, pasek, tulejki, napinacz, alternator. Piszczy w momencie rozruchu, bo grzeją 4 świece, plus 3 na podgrzewaczu z lewej strony głowicy. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana koła na alternatorze na koło ze sprzęgnikiem jednokierunkowym. Wtedy pomaga....
np gdy rozgrzeje silnik do 90C i zgasze a potem ponownie po jakis 20 minutach bede go chcial odpalic (plyn w chlodnicy jest jeszcze ciepły a tem otoczenia +10C) i bede krecil rozrusznikiem bez podgrzania swiec (oglaczam kabel od swiec zarowych) to nie odpali No jest jeden w którym mimo ciepłego silnika świece załączają się automatycznie. Drugi to golf...
Świeczki działają ;/ Grzeją. Dziwi mnie że problem powstał nagle jakby coś się przepaliło, spaliło, przestało łączyć lub uległo nagłemu przerwaniu. Czy na pewno działają? Jak je zmierzyłeś? Bezpiecznik 40A bez powodu nie strzelił. Sprawdź automat i każdą świecę osobno, oporność na zimno i po rozgrzaniu.
Dla jasności, po odpięciu alternatora też napięcie skacze do 17v po kilku sekundach? Tenprzekaźnik to może być grzanie świec, ale jeśli robi to na rozgrzanym silniku, to wymiana czujnika temp była nieskuteczna.
kontrolka w moim A4 pali się cały rok po przekręceniu zapłonu, jednak ta kontrolka ma się nijak do świec żarowych gdy jest powyżej 5. Chyba tylko tyle że jak jest naprawdę zimno to pali się dużej niż krótko. Jest prosta metoda na sprawdzenie świec żarowych: Warunki konieczne: temp >5stopni odpalasz silnik z włączonym oświetleniem kabiny i jeśli lampka...
Tak wałek wymieniony, na jednej krzywce aż dziura była z jakiegoś powodu...generalnie pompki teraz chodzą dobrze i auto nie dymie wogole jak rozgrzane...tzn czywiscie dymi ale dym nie ma koloru.... natomiast dalej przydymia jak zimny jest i to nie zawsze. W moim aucie zauważyłem, że ktoś (czyt. poprzedni właściciel?)ominął komputer i podłączył świece...
Świece żarowe grzeją na zimnym?
Ad 1. Obroty na jałowym powinny być w granicach 850-950 obr/min. Na postoju silnik, niezależnie od pedału sprzęgła, powinien schodzić z obrotów płynnie, bez żadnych postojów w jakimś zakresie obrotów. Tak samo powinno być podczas jazdy. Wciskanie sprzęgła odłącza silnik od skrzyni biegów i nie ma to żadnego wpływu na spadanie obrotów. Występujące zjawisko...
Witam Mam seata toledo II od kiedy miałem uszczelnioną pompę wydawało mi się że ciężej pali . W serwisie sprawdzili to i mówili mi że mam dwie świece do wymiany ,pompy było sprawdzane dwa razy . Serwis nie byle jaki, pod banderolą Bosch i dużo zadowolonych klientów . Wyjeżdżałem wiec zależało mi na czasie, było wtedy lato . Wymieniłem te wadliwe świece...
http://obrazki.elektroda.pl/1338428400_1... Witam, w związku z zainteresowaniem zmarzniętych użytkowników swoich ropniaków chciałem przedstawić uniwersalny sterownik WEBASTO mokrych. W przedstawionym projekcie sterownik współpracuje z piecem typu Thermo Top V. Jest to piec o prostej konstrukcji palnika działającej na zasadzie zwężki...
Dziękuje za zainteresowanie.Więc tak, sprawdziłem świece.3 dawały iskre i 1 była spalona kupiłem nowe 2 dni temu dosłownie.Sprawdzone ponownie i dają wszystkie 4 iskre.Przekaźnik 103(od świec) i przekaźnik109(sterownie silnika czy coś takiego, niejestem pewny), sprawdzałem miernikiem.I teraz nie do końca wiem jak powinien zachowywać się przekaźnik.Podłączyłem...
Dziś odebrałem z ASO. Stwierdzili, że był problem z wiązką która idzie z komputera do zaworu EGR (dziwne, że komputer tego nie pokazywał) był błąd komunikacji, który powodował złą cyrkulację spalin - samochód dusił się własnymi spalinami. Po wstawieniu nowej wiązki zapliła się kontrolka, że uszkodzony czujnik wody w filtrze paliwa - wymienili (całą...
Do Błazeja W Twoim przypadku, to tak jak pisali wyżej, tylko polska świeca płomieniowa z traktora, kupiona w Agromie za grosze. Montujesz to w kolektor ssacym, w takim miejscu, żeby kopciuch nie zapalił dolotowych gumowych lub plastikowych rur powiertrza. Trzeba tylko jeszcze w tym samym sklepie dokupić malutki zbiorniczek np.na płyn do sprzęgła i...
Witam ponownie i dziękuję za rady. Po dłuższej przerwie (z powodu braku czasu) udało mi się w końcu odpalić Transita. Pomogło postawienie go do ciepłego garażu i dodatkowe podgrzanie silnika z zewnątrz plus samostart w małych, ale gęstych dawkach. Po kilku takich próbach zaskoczył. Silnik pracuje w miarę ładnie, przy temperaturze około 0°C odpala dobrze,...
Golf IV TDI 110 km problem z odpalaniem na zimnym silniku Witam. Mój golf IV na zimnym silniku ciężko odpala. Wyglada to mniej wiecej tak ze musze go krecic jakis czas(czasami nawet jakies 5 s, w lato było to samo). Juz po jednym odpaleniu moge go zgasic i zaraz potem niema problemów(nawet jezeli go nie rozgrzeje za bardzo). Zanim załapie czasami pare...
witam mam eskorta i są problemy z zapalaniem znaczy trzeba się chwile nakręcić żeby zapalił i niepomaga nawet grzanie świec kilka razy i niewarzne czy silnik jest ciepły czy zimny i tak trzeba troszke pokręcić żeby zapalił a z tego co wiem to diesle potrafio palić na cyknięcie aha sammochód jest z 97r. i jeszcze jak jest zimny to dopuki się nie rozgrzeje...
nie bo mam zamiar właśnie się czegoś nauczyć a nie iść na łatwiznę wymieniłem ten olej teraz auto się nie grzeje wszystko jest ok tylko po tej wymienię uszczelki i gumkach na zaworach nie chodzi mi na 1 gar silnik dodam że ustawiałem rozrząd od nowa może być tak że jak np ustawiony o 1 ząb źle to tylko na 1 garze nie będzie chodził a na reszcie będzie...
Witam! Sprawa ma się tak, auto nad ranem odpala bardzo ciążko, muszę go długo kręcić, odpala tak jakby chciało i nie mogło. Jak już się uda odpalić po 30sek kręcenia to musi się rozgrzać z 5 minut bo inaczej nie da się ruszyć, obroty stabilne - nie zgaśnie samo. Na obroty wkręca się bardzo mulnie, praktycznie nie da się przygazować po odpaleniu. Powietrze...
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Dla potomnych - w przypadku benzynowych systemów zasilania, dopóki silnik się nie rozgrzeje, musi pracować na mieszance bardzo bogatej - dla uniknięcia wypadania zapłonów, zgaśnięcia silnika, czy zalania katalizatora paliwem, oraz dla rozwinięcia jakiejkolwiek mocy. Bo zimne paliwo, w zimnym powietrzu źle paruje i źle się zapala. Silnik diesla działa...
Sory, ale czegoś tu nie rozumiem. Pytałeś o ładowanie akumulatora czy o warunki załączania świec żarowych? Jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora to kontrolka (czerwona akumulatora) w Berlingo nie jest kontrolka ładowania, ale wskazuje dłuższy spadek napięcia w instalacji (np. przez 5 min. np. niższe od 11V) i z tej strategii działania kontrolka czasami...
Nie wiemy jakie auto a opinie są. Moja opinia jest taka, gdy kontrolka świec świeci to świece grzejemy, gdy nie świeci to palimy od razu. Pozdrawiam.
Witam !!! Robiłem test przelewowy wtryski są ok, bardziej bym stawiał na pompę ale...udało się uruchomić :-) gdy silnik pracuje błędów brak w sterowniku silnika ,w parametrach ciśnienie 298 bar odchyłka ciśnienia 2bar silnik pracuje równiuteńko bez zawahań jedno co mnie zastanawia to tester pokazuje brak synchronizacji między wałem a wałkiem , ale pali...
Panowie, mamy nieco więcej danych i chyba jesteśmy coraz bliżej rozwiązania całego problemu. Mianowicie, zrobiono mi dzisiaj test kompresji i wyniki są, jak sądzę całkiem niezłe. W każdym cylindrze między 26,5 a 28 atm. Przy czym silnik był letni, stał jakąś godzine po rozgrzaniu, ciecz chłodząca miała ok. ~40 st. To chyba świadczy o tym, że głowica...
Grzałki w tych czasach nie mają sensu, wystarczy opalarkę wrzucić w dolot albo dać mu odrobinę plaka czy chociażby samostartu i odpali "od strzała" bez zbędnego męczenia rozrusznika czy akumulatorów. Dobra opcja to też świeca płomieniowa. Oczywiście, że grzałki mają sens. Tu nie chodzi o samą możliwość odpalania, ale także o jego "jakość". Chodzi o...
świeca grzać odpalić silnik dymić rozgrzać silnik mondeo rozgrzać silnik
kodowanie thomson neptun cewka odchylająca prąd bramki tyrystora
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Nierówna praca silnika Peugeot 308 na zimno - przyczyny i diagnostyka Kod F95 w RF Smart - przyczyny i rozwiązania