To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Standardowo z jednej strony żarówki przychodzi + (kl15) a z drugiej masa poprzez właśnie szczotki. Gdy dynamo zacznie ładować napięcia się wyrównują i kontrolka przestaje świecić. Jeśli kontrolka nie świeci po włączeniu stacyjki, a zaczyna żarzyć po odpaleniu silnika świadczy to tylko o krótkich szczotkach i jaju na komutatorze, lub luzie na łożyskach.
Witam. Mam problem z moim maluchem otóż ostatnio musiałem coraz częściej ładować akumulator bo nie szło odpalić auta (akumulator ma już ze 3lata) ale kontrolka ładowania po dłuższej jeździe zaczynała się żarzyć tak lekko więc poczytałem na forum między innymi na elektrodzie i wymieniłem diody od wzbudzenia choć po sprawdzeniu miernikiem tamte były dobre...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Jeśli chodzi Ci o podświetlenie zegara to pamiętam, że po włączeniu świateł zmieniało się ono w jakiś sposób (przygasało / rozjaśniało). Ale nie pamiętam dokładnie. W swoim uno miałem dokładnie taki sam problem jak wyżej opisany i również okazał się winny alternator / regulator napięcia.
A widzisz, że chodzi o poloneza z silnikiem rovera? To teraz powiedz jak sie ma do tego twoja porada?
Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło Kolego zepsułeś dobry alternator, pewno po przeczytaniu kilku postów. Spadki napięć pod akumulatorem żarzyły kontrolke.
zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych ) Naprawiałem już taki alternator w którym było pęknięcie sprężyny dociskowej szczotki - objaw był podobny, jak mierzyłem napięcie to było dobrze, jednak akumulator nie był dostatecznie ładowany, lampka ładowania żarzyła !!!
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Poszedł nowy regulator i nic to nie zmieniło. Kontrolka nadal się żarzy a ładowanie jest.
Jeżeli żarówka przy pracującym silniku się żarzy to prawdopodobnie siadła któraś z diod. Jeżeli napięcie jest wyższe na wzbudzeniu to siadła dioda prądowa. Jeżeli wyższe od strony akumulatora to siadła któraś z diod wzbudzenia. Jeśli ładowanie jest to siadła któraś z trzech diod od kontrolki. Obstawiam którąś z tych 1N4007
Sprawa jest taka że przez cały czas nawet jak hulajnoga jest wyłączona Jeśli hulajnoga jest całkowicie wyłączona i jej nie ładujesz, to nic nie powinno Ci się żarzyć, Wyłączasz i odcinasz prąd. A żarzy Ci się to cały czas? czy później gaśnie?
Napięcie w sieci wynosiło 235V ,w sumie jeszcze się nie spotkałem ,żeby było poniżej lub równe 230V. W sumie racja mogłem podać wartość napięcia sieci, w związku z tym że postanowiłem użyć lamp PCL82 i chce je żarzyć równolegle ,chciałem użyć termistora 20ohm 6A ,do rozruchu lamp i dodatkowo wyprostować napięcie żarzenia ,widziałem rozwiązania gdzie...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
ŻARZY MI ŁADOWANIE W POLDKU ALE AKU ŁADOWANY JEST DOBRZE PASEK NACIĄGNIĘTY, CZASAMI PRZY WIĘKSZYCH OBROTACH GAŚNIE BYŁ TEŻ OKRES ŻE NIE ŚWIECIŁA WCALE ALE KRÓTKO W CZYM UPATRYWALIBYŚCIE PROBLEM Wyłącz CapsLock! j.
Witam serdecznie może ktoś miał taki przypadek mianowicie kontrolka od lampki ładowania się żarzy a alternator ładuje napięciem 14V co może być przyczyną???
Mój problem dotyczy eleganta. Ładowanie 12,2V do 13V; jak jest zimny świeci lampka ładowania potem gaśnie a jak się zagrzeje to lampka zaczyna żarzyć, światła pulsują. Więc posprawdzałem diody w alternatorze - były OK, wymieniłem szczotki, przetoczyłem pierścienie na wirniku, wymieniłem regulator napięcia i ................ Lamka ładowania po zapaleniu...
Witam od jakiegoś tygodnia zaczeła mi się żarzyć kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po dodaniu gazu gasnie.wczoraj rozebrałem alternator i wymieniłem regulator wraz ze szczotkami (pierścienie wytarte dość mocno ale je wyrównałem,łożyska się sypią,mostek przemierzyłem miernikiem wszystkie dobre)musiałem go poskładać bo nie miałem jak dojechać...
Witam, autko jak w temacie, niestety bez ładowania. Tj. po włączeniu zapłonu kontrolki się palą, natomiast po uruchomieniu pojazdu ładowanie się żarzy bez względu na obroty, ale wraz z nim żarzy się również kontrolka poziomu płynu w chłodnicy oraz czerwony wykrzyknik. Pomiar wskazał 12v czyli ładowania brak. Gość na włączonych światłach zdjął klemę...
Za żarzenie kontrolki ładowania w maluchu najczęściej odpowiedzialne były diody wzbudzenia. Jakie masz ładowanie i czy kontrolka żarzy cały czas tak samo, czy może słabiej / mocniej, w zależności od obrotów silnika. Jakie masz napięcie ładowania?
Do preampu zastosowałem kondensatory na napięcie 450V. mierze moim m890g napięcie przemienne i wychodzi za dużo odwijam najpierw uzwojenie żarzenia a następnie kilkadziesiąt zwoi anodowego, potem zawijam żarzenie. wszystko na skręconych blachach. załączam trafo ładuje kondensatory do 420 i jest super. reguluje napięcie żarzenia do 6,3V i ECC83 słabo...
Czasami przepala się któraś dioda pomocnicza od zasilania regulatora napięcia . I wtedy są takie efekty. ładowanie jak byś miął prądnicę. Alternator ma 6 dużych diód, i 3 maleńkie może po 2 amperki. W niektórych modelach to wszystko jest zalane scalone. Ale za pomocą omomierza, czy jakiej kolwiek kontrolki można to sprawdzić, i dołączyć dodatkową diódkę...
Rozebrałem alternator ale mostek wygląda na dobry , mierzyłem diody i wydają się być ok. Szczotki wyglądają dobrze. Diody miały zimne luty przelutowałem ale nie pomogło , dalej nie ładuje . Żarówka od ładowania lekko żarzy ale mierzyłem nie ładuje. Alternator jest Magneti Marelli.
Opisujesz działanie kontrolki po odłączeniu układu czy z podłączonym? Bo z podłączonym to się może żarzyć... jak jest ładowanie to po odłączeniu układu można to zostawić.
jest opcja luzu łożyska od strony szczotek i przy obrotach szczotki tracą styk i wszystko spada - przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach w ciemnościach nawet żarzy się kontrol ładowania
Nigdy nie miałeś takiej sytuacji że kontrolka od ładowania mrugała? lub się lekko żarzyła? Wtedy trzeba naprawić alternator (ładowanie), a nie likwidować skutki. Ogólnie pomysł ciekawy.
Witam sorki ale dopiero wieczorami zasiadam do kompa Co do tej żarówki to wsaw ją szeregowo zamiast bezpiecznika sieciowego. Przy poprawnie działającej przetwornicy żarówka błyśnie (ładuje kondensator sieciowy) a póżniej lekko się żarzy. W przypadku żle działającej przetwornicy cały czas świeci na maksa co odpowiada dużemu poborowi prądu przez układ...
Lampka się żarzy czy normalnie świeci ? Może bezpiecznik sie spalił ?
Dzięki jak jutro sprawdzę to odpisze czy alternator ładuje.
Witam mam skuterka zipp triad 2, przez zimę coś mu odbiło bo światła 2x 12v 35w ledwie się żarzą a akumulator wydaje się nie ładować (wymieniony na nowy). Proszę o pomoc w odnalezieniu usterki. ... czy samo z siebie mogło paść magneto?
w tym problem ze własnie nie mam lądowania, kontrolka od ładowania sie żarzy ale kiedy dodaje gazu zaczyna sie palić normalnie (zazwyczaj jest tak ze jak jest słabe ładowanie sie żarzy a kiedy zwiększymy obroty gaśnie) do tego kontrolka hamulców i czynnika chłodzącego mruga
za mocno ucięty tp, tez mam taką, ale akurat to żonie nie przeszkadza :)dodam jeszcze że po próbie podlutowania na krótko ( kabelek pod procek ) klawiaturka non stop świeciła, ew. dialog ma gdzieś zwarcie i dlatego nie ładuje i jedna dioda żarzy
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Sprawdz ładowanie to będziesz wiedzieć
Więc na szcotkach jest ok. Masz poślizg na przełozeniu pasowym. Złap za wentylator,i zobacz czy da sie obrócic oską alternatora tak,aby nie poruszył się wał korbowy silnika. Kontrolka gaśnie zdecydowanie,czy stopniowo,wzglednie pozostaje częsciowo zgaszona (żarzy)?
Wyżej będzie OK , widać po światłach - "pełna jasność", "nisko" nawet kontrolka się nie żarzy to chyba ładowanie jest ok, a to że po pewnym czasie już tego efektu nie ma to raczej wynik doładowania aku do normalnego stanu, poczekam na cieplejsze czasy pewnie akumulator "odpocznie" i nie będzie już tego widać.
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
Witam, dostałem w swoje łapska chiński skuterek 4t. Ładnie pracuje, nie zamula, ale jest uzależniony od palenia... niestety regulatorów. Masa, silnik --> obudowa regulatora pełne przejście, akumulator można powiedzieć ok. (11V), żarówki 2x 25W żarzą się. Po założeniu nowego regulatora ładowanie max. 14,2V, światła dalej się żarzą i po 5km regulator...
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Jak podłączysz przez żarówkę i będzie rozładowany żarówka będzie się świecić druga sprawa żarówka jest w pewnym stopniu zabezpieczeniem przed jakimkolwiek zwarciem. Jak się naładuje akumulator żarówka całkowicie przestanie się żarzyć jest to na tyle bezpieczne że nie gotuje się elektrolit jest zbyt mały prąd
Autor nie podał mocy transformatora, napięcia jakie uzyskuje bez obciązenia, czy są odczepy na pierwotnym umożłiwiające regulację prądu. Pisze "jest kontrola ładowania z mojej strony" ale na pytanie na czym ona polega nie odpowiada. Nie wiemy czy polega tylko na obserwowaniu amperomierza czy ma możłiwość regulacji prądu? Też mam prostownik dwupołówkowy...
(at)mastertech chyba lepiej wie jak jeździsz. To oczywiście żarcik. Getz ma taki układ że skoro nie działa ładowanie to zapala się też lampka ręcznego/poziomu płynu. Sprawdź ładowanie. Zobacz jaki masz alternator i ile przewodów jest we wtyczce sterującej.
Jak ładuje to po co zmieniać?a żarzy się bo padła pewno dioda wzbudzenia,koszt 20gr.
albo raczej to jest alternator jeżeli się lekko żarzy a przy przegazowani przygasa to będzie dioda w alternatorze jakieś 30 zł u elektromechanika . najpierw sprawdż połączena akumulatora z alternatoerem i jego ładowanie na akumulator czy jest ok . Wykluczam akumulator
Podłączyłem na nowo ten alternator jak na rysunku karola44-81 . Musiałem jeszcze wymienić szczotko-trzymacz i regulator bo tamten nie działał ( regulator RNC 12 firmy JEZPOL). I teraz ładowanie jest z tym, że dopiero od około 1000obr/min , na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy i ładowania praktycznie nie ma. Po przetrzymaniu na obrotach napięcie...
Kiedyś po przeczyszczeniu klem zaczeła mi żarzyć kontrolka od ładowani więc pomyślałem ze braki w ładowaniu po pomiarze okazało sie że jednak ładowania było za dużo ponad 15V. Gdzieś tam wyczytałem że może być to spowodowane przez to że akumulator jest zasiarczony. Zrobiłem test akumulatora za pomocą testera test wyszedł negatywnie /tester pokazał komunikat...
Wykręciłem już świece i zastartowałem rozrusznikiem ale była reakcja na 1/100 sekundy i odłączało prąd. Pisałem o tym wyżej. Włączenie świateł i radia kasowało prąd całkowicie, światła ledwo się żarzyły. Aku się teraz ładuje.
Zapewne 12AX7WA :) Ach ten Reflektor, to co jeszcze mieli ładowali do bańki z innym żarzeniem :) struktura identyczna jak w przypadku 6N2P :) Pozdrawiam
Zaraz, podstawowa sprawa, alternator w ogóle ładuje?. Bo to że lampka się świeci (żarzy) to jeszcze żadna usterka tak naprawdę.
Też tak myślałem, ale po włożeniu normalnego przekaźnika okazuje się że nawiewu wnętrza dalej nie ma, tz jest ale dopiero jak się uruchomi silnik, ale wtedy żarzy mi się ładowanie, może za mała rezystancja cewki przekaźnika. No sam nie wiem. A co z tymi 2,5V po włączonym zapłonie na zasilaniu tego przekaźnika? to chyba coś nie tak.
żarzyć kontrolka ładować kontrolka ładować żarzyć ładować kontrolka żarzyć
wariować zegar korektor graficzny wzmacniacz e88cc przedwzmacniacz
zmywarka whirpool mruga start elm327 kasować
Microtek ScanMaker 3830 – sterownik na Windows 10, instalacja, VueScan, ScanWizard 5 Ostrza metalowe STALCO do robotów koszących – wymiary, kompatybilność, modele RMP650/RMP950