można uzyć przekaźnik 12V/6A,gdyż obciążenie przy jednej żarowce 35W będzie wynosiło około 3A.Jesli sterowanie bedzie prądem stałym to cewka pk. musi byc DC,a jesli zmiennym to cewka pk. musi być 12V AC.
Zwykle powerbanki są na 5V a H7 potrzebuje 12V. Nawet się nie zajarzy. Poza tym prąd przy 12V to ponad 4A, a przy rozruchu na zimnym włóknie jeszcze więcej.
Kilka dni temu kupiłem multimetr i od tego czasu wszystko co możliwe nim mierze. Dzisiaj chciałem zmierzyć pobór prądu multiwibratora ale pomiar cały czas skacze. Czy pomiar skacze dlatego że diody różnią się od siebie ? Zastosowałem diodę dyfuzyjną oraz jasną czerwoną diodę. Możliwe, zwłaszcza jeśli "dyfuzyjna" ma inny kolor. Czy żarówka samochodowa...
W zasadzie można to robić na wiele sposobów. Głównie chodzi o ograniczenie mocy strat. Można robić to poprzez sam PWM, choć daje nam to krótkie impulsy prądowe, można dodać dławik, ale plus dioda schottky dla prądu zwrotnego. Dławik przede wszystkim zmniejszy też zakłócenia, bo wygładzi tętnienia i zmniejszy szczytowe prądy, ale dla samego startu trudno...
Dioda nie da rady tego dobrze oświetlić? Myślę, że spokojnie wystarczyła by dioda. Są przecież diody "mleczne" i "super jasne". Jedne świecą kierunkowo a drugie rozpraszają światło. Żarówka i owszem, można zastosować zasilając ją z instalacji samochodowej z wykorzystaniem tranzystorka :D
musi być przynajmniej tej samej mocy co żarówka - może być większej mocy ale jeśli chcesz zasilać tylko 1 żarówkę dajmy na to 30W to nie ma sensu kupować transformatora 60W.
Raczej tak, dla bezpieczeństwa podaj zasilanie przez szeregową żarówkę samochodową 12V/70W i zmierz napięcie wyjściowe. Jak będzie ok. to podłącz obciążenie już bez żarówki.
Przetnij ścieżki zasilające pomiędzy przetwornicą i końcem mocy i obciąż przetwornicę samochodowymi żarówkami 24V/21W. Popatrz jak pracuje a później sprawdzaj końcówkę
Proponuję testować przetwornicę zasilając przez żarówkę 21W 12V. Może wyczujesz co się grzeje - to taki najprostszy sposób. Sprawdzałeś diody prostownicze przetwornicy?
Panowie, a jeśli chciałbym zrobić taki układ, że odcięcie będzie następowało przy 10,5V. To co robię to taką swego rodzaju lampę zasilaną z akumulatora żelowego i napędzaną żarówką h7 samochodową. Jaki układ zastosować??
Spróbuj. Jedna żarówka nie majątek. Dlaczego LED odpada? Dajesz zasilacz np. na 12V i z tego zasilasz diody. Byłoby to nawet bezpieczniejsze niż instalacja 230V, w przypadku np. stłuczenia butelki. Żarówka jest łatwiejsza w wymianie. Diody LED o mocach o których tu mówimy też się nagrzewają i to dość znacznie, z tego względu potrzebują odpowiedniego...
Czy aby nie jest tam tak że jak jedna żarówka jest spalona to druga zaczyna być zasilana pełnym napięciem?
Wiem że nie jesteś specjalistą ale jak to prądnica trójfazowa, prostownik to ok 10 zł i jako odbiornik żarówki dwie lub trzy samochodowe szeregowo i wtedy zobaczysz prawdę, a dopiero póżniej falowniki i inne cuda. Te 1,6 KW to też możliwe z tego jedna czwarta to zasilanie falownika
Bez jaj - 2*60W? To nie jest pewne, czy przeżyje tyle, jeśli te 120W ma być pobrane i oddane przy pełnym wysterowaniu wzmacniacza np na żarówkę/i. To pewnie jest zasilane napięciem mniej więcej takim, jak w instalacji samochodowej? Zobacz na układ wyprowadzeń, czy nie pasowałby do TDA7375.
Żarówka samochodowa przystosowana jest do zasilania napięciem 12 V, ale na 14,4 V też działa. Żarówka może być zasilana napięciem przemiennym, więc mostek prostowniczy nie jest jej potrzebny. Transformator musi mieć moc co najmniej taką jak suma mocy wszystkich żarówek. Napięcie transformatora po stronie wtórnej będzie zależało od napięcia sieciowego...
Jakim obciążeniem? Ten adapter niczego nie zmienia, jeżeli chodzi o parametry zasilacza. Pisałeś, że masz kilka zasilaczy. Sprawdź tę żarówkę na innym. Jeżeli inny zasilacz będzie się tak samo zachowywał, wniosek, że ta konkretna żarówka w roli obciążenia nie bardzo się nadaje do zasilacza, który masz. Jeżeli zasilacz ma służyć do innych celów, niż...
Ja takie żarówki zasilam w domu napięciem 16V przez ponad rok i nic im się nie dzieje... nawet chciałem teraz dodać foto z wpiętym miernikiem równolegle do żarówki... niestety nie zauważyłem że był ustawiony na test ciągłości obwodu :(:(:( (ave) dobrze że był to tajwan za 9,99 Euro ...;)
Weź miernik i zmierz różnicę napięć między kablem czerwonym a plusem ładowarki. Na zdjęciu wyraźnie jest widoczny napis CHARGER, więc pisanie że to zasilacz, to wprowadzanie w błąd. Miernik w garść, kable masowe/ujemne połączone razem (ładowarka i akumulator). Miernik włączasz między kable plusowe - na pomiarze napięcia nie powinien pokazać więcej jak...
Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
żarówka jest zasilana z zasilacza tego co zasilam arduino. Zasilacz ma 60v i 5A więc jest wydajny prądowo. Żarówka to zwykła samochodowa 12v 40w. Arduino jest zasilane poprzez przetwornicę step down do której jest podłączony bezpośrednio zasilacz. Dodano po 2 ale postanowiłem kupić przetwornik adc ads1115, więc na nim wzmocnię sygnał i będzie bardziej...
Sprawdzenie żarówką samochodową: nie świeci. Co nie świeci? Żarówka podłączona do akumulatora czy do prostownika?
Proponuje rozwiązanie najprostsze opór szeregowo z silnikiem. Dla potrzeb prób można wykorzystać żarówki samochodowe. Jakim napięciem zasilana jest nagrzewnica
Nie sądziłem że w tak prostym temacie można się aż tyle doktoryzować. Nie prościej sprawdzić zasilanie elektrozaczepu "organoleptycznie" ? Jeśli jest to elektrozaczep na 12V AC/DC to zrobić sobie prosty testerek w postaci żarówki samochodowej 12V 5W. Wpiąć ją zamiast elektrozaczepu i jeśli zaświeci pełnym blaskiem to znaczy że transformator i instalacja...
Zapomnij o schemacie, płytkę na stół, podłącz zasilanie i pomiary elementów, symulacja przełącznika zamiast silnika, podłącz żarówkę samochodową, można narysować schemat.
Ok, jeśli do ich zasilania zastosowalibyśmy na przykład samochodowy akumulator 12V o pojemności 45Ah i z niego zasilana byłaby przetwornica 12/230, to te żarówki można byłoby zasilić przez czas nieco ponad 5 godzin przy założeniu że przetwornica ma 100% sprawność. Ponieważ tak nie jest, to rzeczywisty czas będzie trochę krótszy.
możliwe że to świece żarowe jest jakiś czujnik jak to sprawdzić bez odkręcania ich ?? Najlepszy do tego jest omomierz: zdejmujesz przewód zasilający świecę i pomiar >>ma być bardzo mała oporność (blisko zera). Możesz też użyć żarówki samochodowej np. od świateł pozycyjnych :po zdjęciu kabla ze świecy ,wepnij żarówkę między + akumulatora a świecę>>jak...
Naprawdę nie mam jak sprawdzić napięcia Przecież można zwykłą żarówką samochodową, jeśli podasz zasilanie 12 V, to żarówka 12 V (od kierunkowskazu), a jeśli podasz 5 V z dekodera, to żarówka 6 V (od przedniej lampy rowerowej).
Bo nie jest podpięta jak np żarówka świateł mijania że ma stałe zasilanie tylko bardziej jak żarówka kierunkowskazów. Zasilanie idzie przez przerywacz, ale nie ~1Hz jak w kierunkowskazach a najczęściej od ok 20 do kilku tysięcy Herców. Dzięki temu się nie przegrzewa i spełnia swoją funkcję. Podpięta do 12VDC będzie zwykłym rezystorem.
Do zapalania tej dodatkowej żarówki zastosuj przekaźnik samochodowy zasilany z obwodu LED (zasilanie cewki przekaźnika). Musisz jeszcze podłączyć obwód żarówki przez dodatkowy bezpiecznik, a zasilić ją można by z jakiegoś obwodu, który wytrzyma prąd pobierany przez H7.
Jeżeli na zasilaczu ATX masz 5V, to powinny działać, tylko, jeśli chcesz brać tak duży prąd tylko z 5V, to napięcie spadnie, a napięcie 12V wzrośnie i może się załączyć zabezpieczenie od kontroli napięcia. Zmierz napięcie i się przekonasz. Możesz spróbować obciążyć 12V żarówką samochodową 15W. Zasilasz listwę w jednym miejscu, na początku, czy w środku...
a po rozmowie z tym człowiekiem dowiaduje się, że on to może zrobić ale nie daje gwarancji na tą naprawę. To już wiesz, jaka jest jakość sprzedawanych tranzystorów. Poza tym to wcale nie musi być wina tych elementów. Niestety, bez sprawdzenia na innym zasilaczu nikt Ci nie wywróży, co może być uszkodzone. Możesz sprawdzić działanie zasilacza, obciążając...
Puszczasz gruby kabel plusowy z bezpiecznikiem od akumulatora (w peszlu aby się gdzieś nie przetarł i nie dotknął do masy samochodu). Kupujesz cztery zwykłe przekaźniki samochodowe. Montujesz po dwa (przekażniki) na jeden reflektor. Podłączasz cewkę przekaźnika pod masę a drugi jej biegun pod plus żarówki tak, aby po włączeniu świateł zasilał cewkę....
wzmacniacz uruchamia się poprawnie tylko przy zastosowaniu żarówki Wiesz myślałem, że zasilacz musi mieć odpowiednie obciążenie aby ruszył (czasami stosuje się takie rozwiązania). Wstrzymałem się od odpowiedzi, bo nie znam jak jest zbudowany. Myślę, że Kolega mgim będzie wiedział, bo zna ten zasilacz.
Zasilanie lepiej jest mierzyć zwykłą żarówką (kontrolką) miernik może pokazać napięcie które może być jakimś sygnałem i nie musi mieć związku z zasilaniem. Zwykła uwaga. Możesz spróbować podać zasilanie z zewnątrz w miejsce z którego "uciekło" zasilanie, jak nie ma na tej nitce zwarcia (upewnij się że zwarcia nie ma) to powinno zadziałać. Swoją drogą...
A to dziwne. Ja tam od roku latam z taśmą LED na napięciu 14V i nic się z nią nie dzieje. Mało tego, 15V też jej nie bardzo straszne było. Przynajmniej 90% ludzi montujących paski LED w samochodach nie daje żadnych stabilizatorów. Szanujący się producent taśmy powinien udostępnić informację o zakresie napięcia zasilającego. Przeca żarówki samochodowe...
Jeśli samochód ma kontrolę przepalenia żarówek to obawiam się, że przekaźnik będzie koniecznością. Do tego niektóre samochody (np. grupy VAG) podają na zasilanie żarówek modulowany przebieg, dla obniżenia napięcia. Przekaźnik to na prawdę nic strasznego... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... - co to takiego i jak to działa...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Przygotowałem testowy układ. Zamiast sygnalizatora jest żarówka samochodowa H4. A zasilanie mam na 9V a nie 12V. Jednak sprawdziłem, że przekaźnik przełącza jak przyłożę napięcie 9V. Niestety nie działa jak oczekiwałem. Przekaźnik dostaje oscylacji. Załącza się i wyłącza cykliczne jak przyciskam "reset". Podobnie jest na dwutorowym. Jednak nie miałem...
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
Te z metalową "bańką" to najprawdopodobniej nie żarówki tylko żarniki zapalniczki. Były dawno temu takie zapalniczki do papierosów zasilane o ile pamiętam jedną baterią R20. Te z gładkim cokołem z kołnierzem (P13,5s) to kryptonowe żarówki latarkowe. Mogą być na napięcia 2,4V, 3,6V, 4,8V (rzadziej 6V, 7,2V, 12V), prąd od 0,3 do 0,75A. Widać tam jeszcze...
Dobrze kumasz, ale zasilić z wyjścia 24V zasilania akcesoriów możesz tylko przekaźnik. Samego koguta raczej zasil z innego zasilacza - wyjście centraki 24V ma obciążalność tylko 500 mA (czyli 0,5A czyli 12W) a jeśli kogut jest samochodowy - jest na żarówce halogenowej (przeważnie H1 albo H3) o mocy 55W (chyba że masz jakąś zabawkę na żarówce 5W i tylko...
Witam Mam pewien problem chciał bym zasilać z akumulatora samochodowego żarówkę max 100wat i jarzeniówkę ale ona są na 230v czy przetwornica coś pomoże i ile taki aku wytrzyma 42Ah?? Pozdrawiam
Weź żarówkę samochodową 12V/5W i dolutuj ją do gniazda antenowego (od wewnątrz) krótkimi odcinkami przewodów. Jak zaświeci przy nadawaniu to jest OK. Nie kręć filtrami!!!!! Marek
To podłącz sprawny akumulator do instalacji, nawet samochodowy na kablach rozruchowych i powiedz czy główne światła są zasilane z akumulatora. O ile żarówki są sprawne, nie przepalone.
Sprawdź może najpierw, czy masz tam zasilanie po przekręceniu zapłonu. Próbówką 12V lub żarówką samochodową nawet, na którymś z przewodów czarnym z niebieskim paskiem i brązowym z czerwonym. Bo z tego co kojarzę, to te roczniki miały radia ze stałym zasilaniem a włączanie było realizowane szyną Can.
Weź schemat od WS-432 i zobacz jak realizowane jest zasilanie środkowej diody we wskaźniku wysterowania (WS-442 jej nie posiada). Takie żarówki zawsze świecą na pomarańczowo, zmiana koloru odbywa się przez kolorowe filtry lub kapturki zakładane na żarówkę W radiach samochodowych tak było robione choć tam są mniejsze i nie wydzielają tyle ciepła, tutaj...
Będzie robić, tylko diody daj o odpowiednim prądzie (policz sobie z podstawowego wzoru, jaki tam płynie prąd i daj z "górką"). Ewentualnie możesz wymienić przerywacz na typowo samochodowy, który na pewno wytrzyma prąd czterech żarówek. Osobiście podłączyłbym się pod zasilanie skrzynki bezpieczników i dołożył osobny bezpiecznik na dodatkowe gniazdo zapalniczki....
Słabo - też to znalazłem ale o trybach tu nic nie ma. Może być, że odbiornik jest tylko monostabilny ( mało prawdopodobne) Albo jest OK, a trzeba wyregulować (potencjometrem wieloobrotowym) czułość amperometryki która jest za czuła i od razu po starcie odłącza silnik - kręcenie zgodne ze wskazowkami zegarka podwyższa prąd odcięcia - kręć tak po kilkanaście...
Przewód plusowy który zasila kontroler przecinasz i podłączasz pod przekaźnik do styków 30 i 87a. Cewkę przekaźnika podpinasz pod żarówkę świateł postojowych czyli 85 i 86 podpinasz pod masę i plus z żarówki postojowej. Gdy żarówka od postojowych nie świeci to styk 30 i 87a przekaźnika jest zwarty i podaje plusa na sterownik DRL, gdy zapali się żarówka...
Z jakiego powodu elektryk usiłuje odcinać zasilanie diod, a nie zasilaczy? Kabel do prądu 80A będzie tak gruby jak kable łączące akumulator z instalacją samochodową. Cewkę stycznika trzeba podłączyć w miejsce żarówki - do kabla zerowego (niebieski) i do włącznika (czarny). Cewka na 230V. Styki stycznika między zasilacze a diody. https://obrazki.elektroda.pl/7483780900_...
żarówka samochodowy żarówka samochodowy przepalić prostownik samochodowy żarówka
transfer plików słabo ciągnie odkurzacz taśma czyszcząca
statecznik elektroniczny statecznik elektroniczny
Opornik szeregowy dla superkondensatora w Harman Kardon AVR 660 Powolny zapłon w kotle Ariston Clas X: przyczyny i rozwiązania