Mostek nie ma nic wspólnego z kontrolką. Widocznie coś źle złożone.
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
Zwarta dioda lub stojan do masy, wylutuj stojan z mostka i posprawdzaj diody -każdą osobno. W jedną stronę przewodzą w drugą zapora.P
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Ja bym sprawdził ale przewód masowy silnik karoseria.Raz że ładowanie może być kiepskie dwa,rozrusznik może kiepsko kręcić.Ale to się po świętach pobawicie pozdro.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Druga sprawa to ostrożnie z iskrzeniem podczas ładowania, bo sam na własne oczy widziałem eksplozję akumulatora. DOBRA PETARDA! tez to widzilem kilka razy, tu nie chodzi o iskrzenie tylko o ciśnienie wewnątrz akumulatora które wytworzyło się podczas jego ładowania i rozgrzania kwasu dlatego nie nalezy przepełniac cel w aku obslugowych
Naciąg paska.
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
A jakie jest ładowanie po odpaleniu auta bez gazowania??
Witam. Pacjent Seicento 1,1, jak tylko za oknem zrobi się zimnej, mróz itd. kiepsko pali. Sprawdzony akumulator, przewody, wszystko OK, można akumulator ładować dzień i noc, to tylko na chwilę poprawia sytuację, ostatnio podróż 150 km, a za 2 dni znowuż to samo. ładowanie 13,9 na światłach, po nocy, po naładowaniu 12,4 V ma w spoczynku akumulator (Centra...
A według mnie każdy aku jest OK. W Seicento 900 rocznik chyba '99 mam ładowanie około ~20V - aku nadal działa jest OK. Na dniach zmieniam alternator.
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Tak , tak , można się nieźle namęczyć z tym odkłócaniem , mi się nie chciało tego robić i zastosowałem do zasilania CB dodatkowy akumulator żelowy 12ah umieszczony pod siedzeniem , do radia o poborach ~1,5/0,7 A wystarczało nocne ładowanie małym prądem. ( dobrze jest ekranować przewody zasilające i radio zamontować miedzy siedzeniami - czyli dalej od...
Czyli dać sobie spokój z kontrolką czy drązyć temat?Bo w sumie ładowanie jest...
Ładowanie dobre
Tak autem latam dluższy czas i bylo ok i nagle zaczęło tak palić . I nie grzebałem w niczym tylko co łaDOWANIE ROBIŁEM . Czujnik temperatury jak go sprawdzić?
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
Witam tak jak obiecałem sprawdziłem wszystko okazało się że to była wina jednego spalonego bezpiecznika w tej skrzyneczce za akumulatorem. Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc i pozdrawiam, sejko śmiga u ładuje aku jak trzeba... Dodano po 2 Wymieniłem bezpiecznik za akumulatorem i wszystko gra jak powinno, ładowanie ponad 14 V.
Dodam jeszcze, że gdy wyjmę bezpiecznik 40A za akumulatorem, ten który odpowiada za ładowanie z alternatora ,wszystko działa poprawnie. Czy możliwe, że jest to wina regulatora napięcia na alternatorze? Nawet po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon bez odpalania silnika wskaźnik skacze, czy ma to cos wspolnego z tymże regulatorem?
13.95v przy pełnym obciążeniu to bardzo dobre ładowanie hevet2: wiesz gdzie jest aku w CC/SC ?? w razie stłuczki która zgniotła by tam akumulator to szanse na przeżycie są znkome, bo to oznaczać by musiało, że cały zespół napędowy wszedł by do kabiny.... aku jest przy samej grodzi... swoją drogą ogólnie Centra jest taka sobie, nic szczególnego ani...
Ok. Doprowadź ładowanie do porządku i zobaczymy co dalej. Może to spadek napięcia powoduje że silnik gaśnie... chociaż. Będzie ładowanie będziemy dalej myśleć.
(ustaw na prąd stały) Nie prąd, a napięcie. Jeszcze autor będzie próbował amperomierzem sprawdzić ładowanie :-D
Daje do sprawdzenia fachowcom Seicento na postoju 12,65V na zapalonym 14,38V pobór prądu 0,71A (10A na mierniku) doji radio czy ładowanie jest to w normie?? dodam że aku 40Ah 330
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Witam Serdecznie:-) Piszę, ponieważ mam taki problem. Zakupiłem nie dawno Fiacika sc900. Ostatnio zauważyłem, że mrugają światła. Myślałem, że to jakaś masa daje o sobie znaki, więc wziąłem i przeczyściłem każdą jaka jest. Oczywiście nic to nie dało ponadto jest takowy problem, że po odpaleniu samochodu, na biegu jałowym ładowanie na mierniku pokazuje...
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Niestety pękła obudowa alternatora = wymiana alternatora na drugi, są dość tanie. Ale na pewno ? Przecież ma dobre ładowanie tylko ze spada .
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć Ładowanie sprawdzałem jest ok. Co poczułeś, zapach palonej gumy, czy może zapach "zgniłych jaj"???? Czyli jakie to ładowanie masz???? Jaki silnik w tym seicento masz????
Ładowanie akumulatora na włączonym silniku powinno zawierać się w zakresie 13.8 -14.7V, a na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć napięcie około 12,5V
Mechanik sprawdzał ładowanie alternatora 14,4 jeśli o to chodzi. Na Aku mam jeszcze gwarancję więc w poniedziałek mogę pojechać żeby wymienili na inny.
Już wszystko w normie. Okazało się, że jedna "cela" w aku była padnięta. Kupiłem większy 44Ah i pali elegancko, ładowanie prawidłowe. Dzięki za pomoc.;)
mój mechanik rozłożył już ręce a ja codziennie muszę odkręcać akumulator co mnie strasznie irytuję Nie no zmień mechanika kilka pomiarów i problem rozwiązany. Pobór na postoju to podstawa pomiaru a słabe ładowanie było nieraz poruszane a konkretnie chodzi o przewód z alternatora do rozrusznika.P
Nie wiem jaką metodą sprawdzano pobór prądu w czasie postoju i czy to w ogóle robiono, czy tylko sprawdzono,ze alternator ładuje. Ponieważ dzieje się to nawet podczas jazdy( a wtedy ładowanie działa), sprawdziłbym rozrusznik. Może to śmieszne, bo on jest potrzebny tylko do rozruchu, ale też może powodować upływ prądu.
Cienki kabel jest od kontrolki. Po pierwsze sprawdz ładowanie i podaj jak się zachowuje po odpaleniu silnika.
Patrząc na objawy akumulator do wymiany. Trzeba uruchomić auto i zmierzyć ładowanie oraz pobór prądu, żeby nowego nie spotkało to samo.
Ta kontrolka sygnalizuje usterkę w układzie immobilisera fiatowskiego. Jeśli zapalała się na krótko w czasie jazdy to możliwe że ładowanie akumulatora spadało poniżej określonej wartości i sterownik sygnalizował to sprawdzając napięcie. Jeśli masz kartę kodową do tego auta odpal wpisujac kod elektroniczny z karty używając procedury z pedałem przyspieszenia...
zgadza się,ale dalej brak kierunków,po podaniu im + na krótko świecą i kontrolka też.Podłączyłem pod przekażnik+ do awaryjnych pojawia się prąd na kontrolkach i jest ładowanie olej itd ale jak włącze kierunek lewy lub prawy to świecą awaryjne.Tak jakby brakowało przekażnika lewo prawo na kierunkach.Bezpiecznik odpowiedzialny za prąd na kontrolki jest...
Mam seicento 900 rocznik 2000 z gazem. Problem wygląda tak, na zimnym silniku odpala bez problemu czy to na benzynie czy na gazie. Po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów nagle wszystkie kontrolki od gazu gasną i auto przestaje jechać, po szybkim przełączeniu na benzynę auto jedzie dalej, ale jest słabe. Przygasają światła a jak włączę cokolwiek...
Witam. Mam problem z fiatem Seicento 1.1 , akumulator szybko sie wyładowuje, kupiłem nowy akumulator i na drugi dzień juz leżał, ładowanie jest ok na postoju 14.1v, pobór prądu w pierwszej chwili przez 1 sekundę ma 0.08 i spada do 0.01 i tak jest już cały czas. W chwili gdy pobór wynosi 0.08 A słychać jak włącza się jakiś przekażnik przy desce rozdzielczej,...
no i moge stwierdzić że wszystko jest OK, ładowanie jest na poziomie ok 14,5V, dzięki wszystkim za podpowiedzi
Witam Mam problem ze swoim Seicento bo od niedawna słabopali rano zwłaszcza kiedy jest zimny, problem ten ustaje po rozgrzanym silnikuale nie do końca. Świece wymieniłem kable też , akumulator sprawdziłem jest ok , ładowanie też, i nie wiem w czym tkwi problem proszę o jakąś pomoc i wskazówki co mogłosie zepsuć , z góry dziękuję ;) .
Wziąłęm alternatory do zakładu do sprawdzenia, okazały się sprawne. Problemem okazały się zbyt niskie obroty podawane na alternator. Po zdjęciu koła pasowego z alternatora i puszczeniu na samej ośce wirnika kontrolka zgasła i ładowanie jest na poziomie 14,40V. Ten silnik S301d to chyba maksymalnie osiąga z 1000 obrotów na minutę. Teraz trzeba dobrać...
Ilu już miałem klientów idiotów którzy na pytanie czy jest ładowanie od razu ściągają klemę (oczywiście na pracującym silniku) i twierdzą że zawsze tak robią aby sprawdzić ładowanie. Lub na pytanie skąd pan wie że nie ma ładowania - bo jak ściągam klemę to gaśnie. To że przy ściąganiu klemy może pociągnąć łuk jest wielce prawdopodobnym, ale na tyle...
Przebiegu jest niecałe 115 tyś, hmm problem jest tylko przy pierwszym odpalaniu każdego dnia, ładowanie non stop okej i alternator ładnie chodzi. Co do tego bendixa też ciężko powiedzieć, problem jest tylko rano, po prostu dłużej musi pokręcić żeby odpalił.
Witam wszystkich Niestety mam ten sam problem w swoim trzyletnim SC: jesienią tego roku parę razy podczas uruchamiania silnika zresetował mi sie zegar (silnik odpalił normalnie), po ostatnim takim przypadku, gdy samochód postał przez noc, nastęnego dnia nie byłem w stanie go odpalić (objawy padniętego akumulatora takie same, jak opisywane w pierwszym...
Pewna pani kupiła sobie akumulator w pewnym sklepie. Sprzedawca powiedział: łaskawa pani ten oto super akumulator ma dwa lata gwarancji, ale jeśli będzie pani co pół roku u nas kontrolować ładowanie w swoim Seicencie, to można przedłużyć gwarancję do 36 miesięcy. Pierwsza kontrola beee - ładowanie ponad 15V. (wcześniej była w serwisie Fiata, bo nie...
seicento ładowanie zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
zmywarka brudzi samoistny włączać amica chłodziarko
moduł otwierania szyby moduł otwierania szyby
Schemat przetwornicy step-down na XL4015E1 Odłączenie kompresora a ucieczka gazu w systemie chłodniczym