Nie montuj nowego akumulatora pod źle działający alternator. Sprawdź alternator i regulator napięcia. Akumulator nie wytworzy 15-18V, coś masz źle z ładowaniem.
Witam! po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania powinna gasnąć. To normalny objaw.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Mostek nie ma nic wspólnego z kontrolką. Widocznie coś źle złożone.
Objaw wskazuje na uszkodzony regulator napięcia.Dodatkowo należy sprawdzić ładowanie.
Zwarta dioda lub stojan do masy, wylutuj stojan z mostka i posprawdzaj diody -każdą osobno. W jedną stronę przewodzą w drugą zapora.P
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Już to wcześniej czytałem i niestety nic to nie dało dalej jest za wysokie ładowanie...
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Jeśli napięcie podczas ładowania wzroście powyżej 14.6V to prawdopodobnie uszkodzi akumulator. Dodatkowo to "bomblowanie" świadczy o wytwarzaniu wodoru. Proces ładowania należy przerwać.
Druga sprawa to ostrożnie z iskrzeniem podczas ładowania, bo sam na własne oczy widziałem eksplozję akumulatora. DOBRA PETARDA! tez to widzilem kilka razy, tu nie chodzi o iskrzenie tylko o ciśnienie wewnątrz akumulatora które wytworzyło się podczas jego ładowania i rozgrzania kwasu dlatego nie nalezy przepełniac cel w aku obslugowych
A jednak jest jakiś stary, zapomniany alarm. Właśnie się aktywował. Słuchaj skąd dobiegają odgłosy cykana i szukaj centralki. Kolega mnie uprzedził.
Sprawdź ładowanie.
Chcesz schemat tego ustroistwa?
Czyli dać sobie spokój z kontrolką czy drązyć temat?Bo w sumie ładowanie jest...
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Sterownik widzi temperatury, ciśnienia powietrza, załącza pompę paliwa, kręci krokowcem, robi wszystko jak zwykle tyle że bez iskry. Czas ładowania cewek (bodaj to ten parametr o ile pamiętam) wynosi 0 ms. Właśnie nie wiem dlaczego ich nie ładuje.
Witam Sprawdź masę między silnikiem a nadwoziem i akumulatorem ,lubi się urywać lub korodować ,oraz jakie masz ładowanie.
Woltomierz jakie pokazuje napięcie przy ładowaniu?
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Naciąg paska.
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
witam mam takie pytanie jakim prądem powinien ładować alternator w seicento 1,1 mpi bez klimy i bez wspomagania na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach jest 13,50v natomiast przy włączonych światłach ok 13v nie powinno być coś więcej ?
A jakie jest ładowanie po odpaleniu auta bez gazowania??
którym napięciem lepiej ładować?
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Ja bym sprawdził ale przewód masowy silnik karoseria.Raz że ładowanie może być kiepskie dwa,rozrusznik może kiepsko kręcić.Ale to się po świętach pobawicie pozdro.
Ja w CC900 wymieniałem dwa lata temu.Kupiłem nowy jako zamiennik.Zapłaciłem za zbiornik nieco ponad 100zł. Z robocizną, czy sam bak? Właśnie szukam najtańszego rozwiązania bo nie opłaca mi się w niego ładować kasę.
Jeśli 12,5V to ty nie masz tam ładowania.
http://obrazki.elektroda.net/95_12609008... Kupisz w sklepie z częściami.P
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Najpierw musisz się zdecydować na konkretny wskanik, najlepiej z zakresem do 120-130 stopni, musisz znaleźć miejsce gdzie go zamontujesz. Razem ze wskaźnikiem kupujesz czujnik temperatury -musi stanowić parę do wskaźnika, ich charakterystyki muszą być zgodne. Czujnik ma mierzyć temperaturę oleju wiuęc znowu problem mechaniczny: zespolonego z ciśnieniem...
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
(ustaw na prąd stały) Nie prąd, a napięcie. Jeszcze autor będzie próbował amperomierzem sprawdzić ładowanie :-D
Zastosuj przekaźnik 70A z WV, aktywowany ładowaniem.
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
No chyba Ci napisałem, jeśli nie rozumiesz to auto na warsztat. Tak, ma to związek z poziomem ładowania. Jeszcze chwila i uszkodzona będzie elektronika silnika.
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
aUTO SPRZEDANE I NIE INTERESUJE MNIE ETO JUŻ
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
Przy padniętej diodzie wzbudzenia kontrolka lekko żarzy i rzeczywiście ładuje troche za dużo ale tylko przy małym obiążeniu.Włączenie większej ilości odbiorników spowoduje spadek ładowania do ok. 13.5 V.Mechanicy nagminnie przynoszą mi takie alternatory z wymienionym regulatorem i ..."nie pomogło".Podobnie starsze Lucasy.Wymieni w ciemno regulator a...
Pomierzyłem tylko tym razem multimetrem z nową baterią i sprawa już zgoła odmienna. Generalnie brak ładowania, po podładowaniu prostownikiem napięcie po odpaleniu od 12.5 leci w dół do mniej więcej 6V i auto gasnie. Brak ładowania.
A według mnie każdy aku jest OK. W Seicento 900 rocznik chyba '99 mam ładowanie około ~20V - aku nadal działa jest OK. Na dniach zmieniam alternator.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Typowy objaw blokowania regulatora tzn. kontrolka nie świeci ale alternator też nie ładuje. Czasami da się zauważyć że po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie świeci.P
Niestety pękła obudowa alternatora = wymiana alternatora na drugi, są dość tanie. Ale na pewno ? Przecież ma dobre ładowanie tylko ze spada .
Cienki kabel jest od kontrolki. Po pierwsze sprawdz ładowanie i podaj jak się zachowuje po odpaleniu silnika.
A regulator napiecia?
Pewna pani kupiła sobie akumulator w pewnym sklepie. Sprzedawca powiedział: łaskawa pani ten oto super akumulator ma dwa lata gwarancji, ale jeśli będzie pani co pół roku u nas kontrolować ładowanie w swoim Seicencie, to można przedłużyć gwarancję do 36 miesięcy. Pierwsza kontrola beee - ładowanie ponad 15V. (wcześniej była w serwisie Fiata, bo nie...
Witam, mam pewien problem, a mianowicie posiadam tel. Samsung Omnia który dzisiaj podłączyłem go do ładowarki samochodowej (Fiat Seicento '99r) podczas uruchomiania ślinika( z którym był mały problem - musiałem kilka razy pokręcić kluczykiem) Telefon był podłączony w tym czasie do ładowali samochodowej, gdy samochód odpalił zaraz po chwili telefon "zdechł",...
Przebiegu jest niecałe 115 tyś, hmm problem jest tylko przy pierwszym odpalaniu każdego dnia, ładowanie non stop okej i alternator ładnie chodzi. Co do tego bendixa też ciężko powiedzieć, problem jest tylko rano, po prostu dłużej musi pokręcić żeby odpalił.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Witam. Pacjent Seicento 1,1, jak tylko za oknem zrobi się zimnej, mróz itd. kiepsko pali. Sprawdzony akumulator, przewody, wszystko OK, można akumulator ładować dzień i noc, to tylko na chwilę poprawia sytuację, ostatnio podróż 150 km, a za 2 dni znowuż to samo. ładowanie 13,9 na światłach, po nocy, po naładowaniu 12,4 V ma w spoczynku akumulator (Centra...
Wszystko luźno chodzi?? Nie ma problemu z ładowaniem albo akumulatorem?
Tak autem latam dluższy czas i bylo ok i nagle zaczęło tak palić . I nie grzebałem w niczym tylko co łaDOWANIE ROBIŁEM . Czujnik temperatury jak go sprawdzić?
Już wszystko w normie. Okazało się, że jedna "cela" w aku była padnięta. Kupiłem większy 44Ah i pali elegancko, ładowanie prawidłowe. Dzięki za pomoc.;)
Witam A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód . A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze. Sprawdzić napięcie ładowania Pozdrawiam
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora w Fiacie Seicento. Od pewnego już czasu świeciła mi się kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej. Samochód był u mechanika podłączany pod komputer i alternator jest w porządku. Ostatnimi dniami samochód zachowuje się tak jakby w ogóle nie był ładowany akumulator. Gdy naładuję akumulator, przejadę się...
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć Ładowanie sprawdzałem jest ok. Co poczułeś, zapach palonej gumy, czy może zapach "zgniłych jaj"???? Czyli jakie to ładowanie masz???? Jaki silnik w tym seicento masz????
Witam,jak w temacie Fiat Seicento 98,1.1 na pół gwizdka świeći się kontrolka ładowania,napięcie wynosi 14,5 więc wydaje się że jest w pożądku.
Ładuj od razu cztery trąbki od jakiegoś ścigacza.
zdarza się że umiera sam komputer sterujący nie wiem jak w tym roczniku ale w 98-99 się to zdarzało szczególnie jeśli komp był wcześniej naprawiany w wyniku za wysokiego ładowania .
Tak jest, stojan raczej do wymiany. Sprawdź czy ładowanie się nie pogorszyło. Miałem tak w seicento, zaczynało się od wycia a skończyło na wyciu i braku ładowania. Ok. 500zł taka impreza w warsztacie.
U mnie zapalniczka jest odłączana wraz z zapłonem, nie wiem jak jest w seicento... Druga sprawa chyba bym nie ryzykował zostawienia bez nadzoru prostownika podłączonego pod zapalniczkę nawet z tak małym prądem ładowania przez tydzień...
Witam.Sprawdż uzwojenie wirnika. A co się mogło z nim stać?
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
Witam. To może być gdzieś przetarty lekko kabelek kontrolki ładowania. Ale może też być słaba masa między silnikiem a karoserią. Pozdrawiam.
Całej instalacji, kto Ci głupot napieprzył o jakiejś diodzie wzbudzania. Chyba, że to kontrolka od ładowania się żarzy.
Jeżeli po zwarciu przewodu wzbudzenia do masy kontrolka ładowania się zaświeci to sprawdź czy nie skończyły się już szczotki.
Zamiast do mechanika podjedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi stan akumulatora, ładowanie i pobór prądu przez urządzenia w samochodzie.
chyba tak będzie najlepiej ;(((((( chciałem zadać jeszce ostatnie pytanie czy to prawda ze gdzieś za akumulatorem jest jakiś bezpiecznik ?
Witam. Mam problem z fiatem Seicento 1.1 , akumulator szybko sie wyładowuje, kupiłem nowy akumulator i na drugi dzień juz leżał, ładowanie jest ok na postoju 14.1v, pobór prądu w pierwszej chwili przez 1 sekundę ma 0.08 i spada do 0.01 i tak jest już cały czas. W chwili gdy pobór wynosi 0.08 A słychać jak włącza się jakiś przekażnik przy desce rozdzielczej,...
Czyli jak wymienię mostek prostowniczy z diodami i ewn. regulator napięcia w raz ze szczotkami będzie ok.? Bo wymiana jest dośc łatwa i bym sobie poradziła, czy lepiej oddac do serwisu tam gdzie regenerują?
Witam wszysktich Mam problem z kontrolką ładowania akumulatora, chodzi o to że powymianie uzwojenia (razem z pokrywą) i regulatora napięcia, kontrolka ładowania akumulatora po zapaleniu na biegu jałowym zaczyna pulsować nieregularnie. Wczasie jazdy pulsuje mniej wyraźnie ale za to szybciej. Dodam że ładowanie jest w porządku 14,4. Proszę o jakieś wskazówki...
Patrząc na objawy akumulator do wymiany. Trzeba uruchomić auto i zmierzyć ładowanie oraz pobór prądu, żeby nowego nie spotkało to samo.
Przewody też raczej do wymiany o ile nie były wcześniej wymieniane. W przepustnicy lubi się zacinać silnik krokowy bo przeważnie iglica którą steruje, jest trochę zalepiona. Bez podłączenia kompa to metoda kolejnych przybliżeń, może się uda :D Wykręć świece zapłonowe i jeśli możesz to zrób zdjęcie makro z podaniem kolejności gdzie która była, to może...
Nie masz ładowania, alternator do wymiany. Może być od Seicento tylko pamiętaj o odwróceniu polaryzacji akumulatorów. Jeśli nie masz ładowania, to akumulatory rozładują się momentalnie, jeśli używasz świateł. :|
Które diody? Głównych ( pastylek) i tak nie wymienisz.
Witam. Posiadam seicento 900 99r z lpg po przekręceniu zapłonu swieci się tylko kontrolka ładowania i oleju.Z tego co kojarzę powinna się świecić jeszcze tak zwana marchewka ale się nie swieci.Jaka może być przyczyna? Dziękuje za pomoc z góry. Pozdrawiam
Najprowdopodobniej regulator.
to wszystko co na zdjęciach to się nie nada bo mechaniczne a nie elektroniczne a co do tego od poloneza to pewnie że się da to to samo co i w 125p ale trzeba przerobić bo będzie pokazywał 2 razy za mało tak ten ostatni jest od seicento
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Kolego te kółka się nie wypracowują tak fest,ale na początek sprawdź ładowanie,ewentualnie jak masz delikatnie wyrobione koło to możesz zastosować grubszy pasek.
Polecam post Alternator - Seicento.
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
Witam. Ostatnio w aucie pojawił się dziwny problem. Mianowicie zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka ładowania nie paliła się. Po odpaleniu silnika kontrolka zaczęła się lekko żarzyć, ładowania nie było (nieco przygaśnięte światła). Gdy doda się lekko gazu, tak do 2 tysięcy obrotów może i przytrzyma tak kilka sekund, kontrola przestaje...
Kabel masowy owszem ale w starszych - stawiam na akumulator albo brak ładowania - spróbuj na drugim akumulatorze. Pozdrawiam.
Mechanik sprawdzał ładowanie alternatora 14,4 jeśli o to chodzi. Na Aku mam jeszcze gwarancję więc w poniedziałek mogę pojechać żeby wymienili na inny.
Witam Mam problem ze swoim Seicento bo od niedawna słabopali rano zwłaszcza kiedy jest zimny, problem ten ustaje po rozgrzanym silnikuale nie do końca. Świece wymieniłem kable też , akumulator sprawdziłem jest ok , ładowanie też, i nie wiem w czym tkwi problem proszę o jakąś pomoc i wskazówki co mogłosie zepsuć , z góry dziękuję ;) .
Zawory były regulowane dwa lata temu w ASO (przejechane około 10k km od tego czasu), korek oleju kwadratowy. Dodatkowy objaw być może mający związek z tym faktem to zdarzające się samoistne gaśnięcie silnika po nagrzaniu, gdy jest zostawiony na luzie. Sprawdzę jeszcze w Multiecuscan czasy ładowania i wskazania sond lambda.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Witajcie, mam seicento które długo jeździło z uszkodzonym alternatorem. Ładował w okolicach 18V, niestety komputer tego nie wytrzymał. Po diagnostyce błąd wtryskiwacza 110. Mierzyłem przejście na wiązce do samego komputera. Jest ok. Podobno posypał się sterownik. I teraz pytanie czy uratuje go nowy wsad? Czy uszkodził się mechanicznie? Oto co udało...
Daje do sprawdzenia fachowcom Seicento na postoju 12,65V na zapalonym 14,38V pobór prądu 0,71A (10A na mierniku) doji radio czy ładowanie jest to w normie?? dodam że aku 40Ah 330
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Nie wiem jaką metodą sprawdzano pobór prądu w czasie postoju i czy to w ogóle robiono, czy tylko sprawdzono,ze alternator ładuje. Ponieważ dzieje się to nawet podczas jazdy( a wtedy ładowanie działa), sprawdziłbym rozrusznik. Może to śmieszne, bo on jest potrzebny tylko do rozruchu, ale też może powodować upływ prądu.
Ładowanie akumulatora na włączonym silniku powinno zawierać się w zakresie 13.8 -14.7V, a na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć napięcie około 12,5V
Akumulator służy do ROZRUCHU, alternator do zasilania ma on 50-60 A i za świat starczy w tym aucie do zasilania byle te 14 V pakował. Te bzdury o niedoładowaniu już 30 lat słucham. Ładuj największy jaki wejdzie, tylko go umocuj małym pasem aby nie skakał.
Proszę wyjaśnić mi fakt że w CC1100 miałem 345 Ah i zawsze doładowane, prądu mi nigdy nie zbrakło. Wiesz co...nie wprowadzaj ludzi w błąd bo 345Ah to na pewno nie miałeś bo takich to nawet ciężarowe nie mają...może mówisz że miałeś 45 Ah:!: a SC 900 bez problemu 55Ah będzie ładować, pozdrawiam
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Pierwsza część wypowiedzi wskazywała by na rozrusznik, może bendix. Z drugiej części wnioskuję że powinien kolega sprawdzić czy jest właściwe ładowanie i stan akumulatora. Gaśnie bo przy obniżonym napięciu układ zapłonowy nie jest w stanie pracować poprawnie.
seicento ładowanie ładowanie seicento obciążenie zawieszenie seicento seicento
akumulator tesco alpine wyłącza instrukcja sterownik sprężarka
seicento instrukcja wkrętarka przeskakuje
Uszczelki do chłodnicy oleju i miski olejowej Honda X 2019 1,5 CVT Zmiana hasła administratora w SATEL Integra w trybie serwisowym