Witam! po odpaleniu silnika nie zapala się kontrolka ładowania Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania powinna gasnąć. To normalny objaw.
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
A jednak jest jakiś stary, zapomniany alarm. Właśnie się aktywował. Słuchaj skąd dobiegają odgłosy cykana i szukaj centralki. Kolega mnie uprzedził.
Mostek nie ma nic wspólnego z kontrolką. Widocznie coś źle złożone.
Chcesz schemat tego ustroistwa?
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Naciąg paska.
Jeśli napięcie podczas ładowania wzroście powyżej 14.6V to prawdopodobnie uszkodzi akumulator. Dodatkowo to "bomblowanie" świadczy o wytwarzaniu wodoru. Proces ładowania należy przerwać.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Kolego, odłącz prostownik od akumulatora, przypnij klemy do żarówki 24V i zmierz napięcia przy różnych ustawieniach odczepów (od najmniejszego do największego albo odwrotnie) podaj wyniki oraz jakiej mocy jest żarówka. Powtórz pomiar wpinając zamiast żarówki kondensator o wartości 0,2-1,0 uF. Może być o większej pojemności (elektrolityczny) 2-10 uF...
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Już to wcześniej czytałem i niestety nic to nie dało dalej jest za wysokie ładowanie...
http://obrazki.elektroda.net/95_12609008... Kupisz w sklepie z częściami.P
Objaw wskazuje na uszkodzony regulator napięcia.Dodatkowo należy sprawdzić ładowanie.
Zwarta dioda lub stojan do masy, wylutuj stojan z mostka i posprawdzaj diody -każdą osobno. W jedną stronę przewodzą w drugą zapora.P
LEDową kontrolką ładowania steruje sterownik, na podstawie pomiaru napięcia w instalacji... w tradycyjnym układzie z żarówką, ta żarówka jest elementem układu wzbudzania i bez niej (jeśli się przepali) nie ma ładowania, LED nie może pełnić tej funkcji.
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Druga sprawa to ostrożnie z iskrzeniem podczas ładowania, bo sam na własne oczy widziałem eksplozję akumulatora. DOBRA PETARDA! tez to widzilem kilka razy, tu nie chodzi o iskrzenie tylko o ciśnienie wewnątrz akumulatora które wytworzyło się podczas jego ładowania i rozgrzania kwasu dlatego nie nalezy przepełniac cel w aku obslugowych
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
A jakie jest ładowanie po odpaleniu auta bez gazowania??
Sprawdź ładowanie.
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Ja bym sprawdził ale przewód masowy silnik karoseria.Raz że ładowanie może być kiepskie dwa,rozrusznik może kiepsko kręcić.Ale to się po świętach pobawicie pozdro.
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
A regulator napiecia?
A według mnie każdy aku jest OK. W Seicento 900 rocznik chyba '99 mam ładowanie około ~20V - aku nadal działa jest OK. Na dniach zmieniam alternator.
Witam Sprawdź masę między silnikiem a nadwoziem i akumulatorem ,lubi się urywać lub korodować ,oraz jakie masz ładowanie.
Pewna pani kupiła sobie akumulator w pewnym sklepie. Sprzedawca powiedział: łaskawa pani ten oto super akumulator ma dwa lata gwarancji, ale jeśli będzie pani co pół roku u nas kontrolować ładowanie w swoim Seicencie, to można przedłużyć gwarancję do 36 miesięcy. Pierwsza kontrola beee - ładowanie ponad 15V. (wcześniej była w serwisie Fiata, bo nie...
Przebiegu jest niecałe 115 tyś, hmm problem jest tylko przy pierwszym odpalaniu każdego dnia, ładowanie non stop okej i alternator ładnie chodzi. Co do tego bendixa też ciężko powiedzieć, problem jest tylko rano, po prostu dłużej musi pokręcić żeby odpalił.
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
witam mam takie pytanie jakim prądem powinien ładować alternator w seicento 1,1 mpi bez klimy i bez wspomagania na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach jest 13,50v natomiast przy włączonych światłach ok 13v nie powinno być coś więcej ?
którym napięciem lepiej ładować?
No chyba Ci napisałem, jeśli nie rozumiesz to auto na warsztat. Tak, ma to związek z poziomem ładowania. Jeszcze chwila i uszkodzona będzie elektronika silnika.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Sterownik widzi temperatury, ciśnienia powietrza, załącza pompę paliwa, kręci krokowcem, robi wszystko jak zwykle tyle że bez iskry. Czas ładowania cewek (bodaj to ten parametr o ile pamiętam) wynosi 0 ms. Właśnie nie wiem dlaczego ich nie ładuje.
Witam.Sprawdż uzwojenie wirnika. A co się mogło z nim stać?
Cienki kabel jest od kontrolki. Po pierwsze sprawdz ładowanie i podaj jak się zachowuje po odpaleniu silnika.
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora w Fiacie Seicento. Od pewnego już czasu świeciła mi się kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej. Samochód był u mechanika podłączany pod komputer i alternator jest w porządku. Ostatnimi dniami samochód zachowuje się tak jakby w ogóle nie był ładowany akumulator. Gdy naładuję akumulator, przejadę się...
Najpierw sprawdź szczotki i regulator napięcia
Trójdiodek do wymiany. Teraz się zacznie co to jest i gdzie się to znajduje.
Czyli jak wymienię mostek prostowniczy z diodami i ewn. regulator napięcia w raz ze szczotkami będzie ok.? Bo wymiana jest dośc łatwa i bym sobie poradziła, czy lepiej oddac do serwisu tam gdzie regenerują?
Ja w CC900 wymieniałem dwa lata temu.Kupiłem nowy jako zamiennik.Zapłaciłem za zbiornik nieco ponad 100zł. Z robocizną, czy sam bak? Właśnie szukam najtańszego rozwiązania bo nie opłaca mi się w niego ładować kasę.
Niestety pękła obudowa alternatora = wymiana alternatora na drugi, są dość tanie. Ale na pewno ? Przecież ma dobre ładowanie tylko ze spada .
no i moge stwierdzić że wszystko jest OK, ładowanie jest na poziomie ok 14,5V, dzięki wszystkim za podpowiedzi
Jeśli 12,5V to ty nie masz tam ładowania.
Zastosuj przekaźnik 70A z WV, aktywowany ładowaniem.
(ustaw na prąd stały) Nie prąd, a napięcie. Jeszcze autor będzie próbował amperomierzem sprawdzić ładowanie :-D
chyba tak będzie najlepiej ;(((((( chciałem zadać jeszce ostatnie pytanie czy to prawda ze gdzieś za akumulatorem jest jakiś bezpiecznik ?
to wszystko co na zdjęciach to się nie nada bo mechaniczne a nie elektroniczne a co do tego od poloneza to pewnie że się da to to samo co i w 125p ale trzeba przerobić bo będzie pokazywał 2 razy za mało tak ten ostatni jest od seicento
Typowy objaw blokowania regulatora tzn. kontrolka nie świeci ale alternator też nie ładuje. Czasami da się zauważyć że po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie świeci.P
Najpierw musisz się zdecydować na konkretny wskanik, najlepiej z zakresem do 120-130 stopni, musisz znaleźć miejsce gdzie go zamontujesz. Razem ze wskaźnikiem kupujesz czujnik temperatury -musi stanowić parę do wskaźnika, ich charakterystyki muszą być zgodne. Czujnik ma mierzyć temperaturę oleju wiuęc znowu problem mechaniczny: zespolonego z ciśnieniem...
Witam. Pacjent Seicento 1,1, jak tylko za oknem zrobi się zimnej, mróz itd. kiepsko pali. Sprawdzony akumulator, przewody, wszystko OK, można akumulator ładować dzień i noc, to tylko na chwilę poprawia sytuację, ostatnio podróż 150 km, a za 2 dni znowuż to samo. ładowanie 13,9 na światłach, po nocy, po naładowaniu 12,4 V ma w spoczynku akumulator (Centra...
Witam. To może być gdzieś przetarty lekko kabelek kontrolki ładowania. Ale może też być słaba masa między silnikiem a karoserią. Pozdrawiam.
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
Witam wszysktich Mam problem z kontrolką ładowania akumulatora, chodzi o to że powymianie uzwojenia (razem z pokrywą) i regulatora napięcia, kontrolka ładowania akumulatora po zapaleniu na biegu jałowym zaczyna pulsować nieregularnie. Wczasie jazdy pulsuje mniej wyraźnie ale za to szybciej. Dodam że ładowanie jest w porządku 14,4. Proszę o jakieś wskazówki...
Witam. Mam problem z fiatem Seicento 1.1 , akumulator szybko sie wyładowuje, kupiłem nowy akumulator i na drugi dzień juz leżał, ładowanie jest ok na postoju 14.1v, pobór prądu w pierwszej chwili przez 1 sekundę ma 0.08 i spada do 0.01 i tak jest już cały czas. W chwili gdy pobór wynosi 0.08 A słychać jak włącza się jakiś przekażnik przy desce rozdzielczej,...
Tak autem latam dluższy czas i bylo ok i nagle zaczęło tak palić . I nie grzebałem w niczym tylko co łaDOWANIE ROBIŁEM . Czujnik temperatury jak go sprawdzić?
aUTO SPRZEDANE I NIE INTERESUJE MNIE ETO JUŻ
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
Wszystko luźno chodzi?? Nie ma problemu z ładowaniem albo akumulatorem?
Przesunięte pierścienie, tak się zazwyczaj dzieje, jak ktoś nie wie jak zdjąć tylne łozysko i próbuje je wantować, zapierając się o nie.
Tak jest, stojan raczej do wymiany. Sprawdź czy ładowanie się nie pogorszyło. Miałem tak w seicento, zaczynało się od wycia a skończyło na wyciu i braku ładowania. Ok. 500zł taka impreza w warsztacie.
Już wszystko w normie. Okazało się, że jedna "cela" w aku była padnięta. Kupiłem większy 44Ah i pali elegancko, ładowanie prawidłowe. Dzięki za pomoc.;)
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć Ładowanie sprawdzałem jest ok. Co poczułeś, zapach palonej gumy, czy może zapach "zgniłych jaj"???? Czyli jakie to ładowanie masz???? Jaki silnik w tym seicento masz????
Ładuj od razu cztery trąbki od jakiegoś ścigacza.
Witam, mam pewien problem, a mianowicie posiadam tel. Samsung Omnia który dzisiaj podłączyłem go do ładowarki samochodowej (Fiat Seicento '99r) podczas uruchomiania ślinika( z którym był mały problem - musiałem kilka razy pokręcić kluczykiem) Telefon był podłączony w tym czasie do ładowali samochodowej, gdy samochód odpalił zaraz po chwili telefon "zdechł",...
U mnie zapalniczka jest odłączana wraz z zapłonem, nie wiem jak jest w seicento... Druga sprawa chyba bym nie ryzykował zostawienia bez nadzoru prostownika podłączonego pod zapalniczkę nawet z tak małym prądem ładowania przez tydzień...
Pomierzyłem tylko tym razem multimetrem z nową baterią i sprawa już zgoła odmienna. Generalnie brak ładowania, po podładowaniu prostownikiem napięcie po odpaleniu od 12.5 leci w dół do mniej więcej 6V i auto gasnie. Brak ładowania.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Zamiast do mechanika podjedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi stan akumulatora, ładowanie i pobór prądu przez urządzenia w samochodzie.
Nie masz ładowania, alternator do wymiany. Może być od Seicento tylko pamiętaj o odwróceniu polaryzacji akumulatorów. Jeśli nie masz ładowania, to akumulatory rozładują się momentalnie, jeśli używasz świateł. :|
Polecam post Alternator - Seicento.
Patrząc na objawy akumulator do wymiany. Trzeba uruchomić auto i zmierzyć ładowanie oraz pobór prądu, żeby nowego nie spotkało to samo.
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Witam A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód . A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze. Sprawdzić napięcie ładowania Pozdrawiam
Całej instalacji, kto Ci głupot napieprzył o jakiejś diodzie wzbudzania. Chyba, że to kontrolka od ładowania się żarzy.
Witam. Ostatnio w aucie pojawił się dziwny problem. Mianowicie zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolka ładowania nie paliła się. Po odpaleniu silnika kontrolka zaczęła się lekko żarzyć, ładowania nie było (nieco przygaśnięte światła). Gdy doda się lekko gazu, tak do 2 tysięcy obrotów może i przytrzyma tak kilka sekund, kontrola przestaje...
Witam. Posiadam seicento 900 99r z lpg po przekręceniu zapłonu swieci się tylko kontrolka ładowania i oleju.Z tego co kojarzę powinna się świecić jeszcze tak zwana marchewka ale się nie swieci.Jaka może być przyczyna? Dziękuje za pomoc z góry. Pozdrawiam
Witajcie, mam seicento które długo jeździło z uszkodzonym alternatorem. Ładował w okolicach 18V, niestety komputer tego nie wytrzymał. Po diagnostyce błąd wtryskiwacza 110. Mierzyłem przejście na wiązce do samego komputera. Jest ok. Podobno posypał się sterownik. I teraz pytanie czy uratuje go nowy wsad? Czy uszkodził się mechanicznie? Oto co udało...
zdarza się że umiera sam komputer sterujący nie wiem jak w tym roczniku ale w 98-99 się to zdarzało szczególnie jeśli komp był wcześniej naprawiany w wyniku za wysokiego ładowania .
Kolego te kółka się nie wypracowują tak fest,ale na początek sprawdź ładowanie,ewentualnie jak masz delikatnie wyrobione koło to możesz zastosować grubszy pasek.
Czołem. Ojciec dziś chciał zmierzyć w swoim seicento prąd ładowania akumulatora. Najpierw na wyłączonym silniku zetknął końcówki czujnika - multimetru z klemami akumulatora i ... prawie stopił jego kabelki. Okazało się, że źle podłączył przewód plusowy do czujnika ( w inne miejsce) czym spowodował zwarcie. Moi mili - czy oprócz ewentualnego uszkodzenia...
Najprowdopodobniej regulator.
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Witam Mam problem ze swoim Seicento bo od niedawna słabopali rano zwłaszcza kiedy jest zimny, problem ten ustaje po rozgrzanym silnikuale nie do końca. Świece wymieniłem kable też , akumulator sprawdziłem jest ok , ładowanie też, i nie wiem w czym tkwi problem proszę o jakąś pomoc i wskazówki co mogłosie zepsuć , z góry dziękuję ;) .
Mechanik sprawdzał ładowanie alternatora 14,4 jeśli o to chodzi. Na Aku mam jeszcze gwarancję więc w poniedziałek mogę pojechać żeby wymienili na inny.
Daje do sprawdzenia fachowcom Seicento na postoju 12,65V na zapalonym 14,38V pobór prądu 0,71A (10A na mierniku) doji radio czy ładowanie jest to w normie?? dodam że aku 40Ah 330
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Nie wiem jaką metodą sprawdzano pobór prądu w czasie postoju i czy to w ogóle robiono, czy tylko sprawdzono,ze alternator ładuje. Ponieważ dzieje się to nawet podczas jazdy( a wtedy ładowanie działa), sprawdziłbym rozrusznik. Może to śmieszne, bo on jest potrzebny tylko do rozruchu, ale też może powodować upływ prądu.
Kabel masowy owszem ale w starszych - stawiam na akumulator albo brak ładowania - spróbuj na drugim akumulatorze. Pozdrawiam.
Ładowanie akumulatora na włączonym silniku powinno zawierać się w zakresie 13.8 -14.7V, a na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć napięcie około 12,5V
Akumulator służy do ROZRUCHU, alternator do zasilania ma on 50-60 A i za świat starczy w tym aucie do zasilania byle te 14 V pakował. Te bzdury o niedoładowaniu już 30 lat słucham. Ładuj największy jaki wejdzie, tylko go umocuj małym pasem aby nie skakał.
Zawory były regulowane dwa lata temu w ASO (przejechane około 10k km od tego czasu), korek oleju kwadratowy. Dodatkowy objaw być może mający związek z tym faktem to zdarzające się samoistne gaśnięcie silnika po nagrzaniu, gdy jest zostawiony na luzie. Sprawdzę jeszcze w Multiecuscan czasy ładowania i wskazania sond lambda.
Pierwsza część wypowiedzi wskazywała by na rozrusznik, może bendix. Z drugiej części wnioskuję że powinien kolega sprawdzić czy jest właściwe ładowanie i stan akumulatora. Gaśnie bo przy obniżonym napięciu układ zapłonowy nie jest w stanie pracować poprawnie.
ładowanie seicento obciążenie zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
demontaż panelu zmywarki laptop wyłączać chwila żarówka omnilux
prostownik trójfazowy schemat prostownik trójfazowy
Wymiary Renault Trafic 2019 do naprawy blacharskiej Zmiana języka na polski w Panasonic Lumix DMC-TZ100