Przesyłam schemat i lokalizację sterowania świec w tym modelu ...
Sprawdź te świece żarowe. Powinny mieć jednakowe parametry -tak jak świece zapłonowe w benzyniaku.
Ja bym na początek wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. W Oplu to tani element bo kilkanaście PLN a przez jego niepoprawne wskazanie temperatury sterownik może dawać zbyt dużą dawkę paliwa co powoduje zarzucanie świec.
Kolego, a masz klucz dynamometryczny aby dokręcić świece odpowiednim momentem? (25 Nm)
Czy na allegro dostanę z bosh orginalne świece? Świece FQR8LEU2. Nigdy nie miałem problemu kupując u dużych sprzedawców. Nieważne, czy miały wytłoczone Germany, czy... Russia.
No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.
Jakiej firmy świece zakupione, jak nie chcesz mieć problemów z wypadaniem zapłonów i szarpaniem silnikiem to omijaj NGK najlepiej kup świece z logiem GM jedno elektrodowe wiem co pisze bo przerabiałem temat ze świecami. Nie daj się namówić na świece pod LPG bo to jest bajka.
kolega viper 555 wydaje mi się że dobrze trafia chodzi o świece podepnij miernik lub kontrolkę pod świece i sprawdż jak długo grzeją świece często uszkodzony przekażnik lub czujnik temperatury od tego przekażnika
A sprawdziłeś czy wszystkie świece grzeją? że jest napięcie na nich to wcale nie znaczy że są OK. Mi to wygląda że przynajmniej 2 świece są nie sprawne sterownika i czujnika temperatury się nie czepiaj.
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Robiłem astrę z identycznym problemem. Okazało się że winne były świece zapłonowe. Świece były NGK czteroelektrodowe i oczywiście sprawne, problem polegał na tym że w tych silnikach muszą pracować oryginalne świece jednoelektrodowe. Świece kup w serwisie, tylko oryginalne.
kolego masz trafiony układ zapłonowy, przewody, świece, kopułka, lub palec... na moje to przewody i świece do wymiany pozdawiam
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
Zaśilanie do świec dochodzi? Same świece sprawdzone?
Świece w tym silniku grzeją dopiero przy -5 st C. Można to zmienić zmieniając softa.
Świece są ok?
miałem ten sam problem i powiem krótko : do wymiany wszystkie świece żarowe !!! poza tym i staraj się tankować na dobrych stacjach bo jak zalejesz letniego ON to na filtrze paliwa wytworzy sie parafina i auto tez nieodpali ale tutaj mamy ksiązkowy przykład walniętych świec zarowych
Diagnostyka komputerowa powinna dużo powiedzieć. Jeśli świece już mają swój wiek też warto zmienić. NGK to czołowy producent i nie miałem z nimi problemów.
Schemat w załączniku, razem z gniazdem ECU.
Tak, to jest sterownik świec. Zanim kupisz nowy to lepiej podjechać na komputer i będziesz miał 100% pewności. Z komputera można wysterować kontrolkę świec jak i załączenie świec.
Wiadomość niepocieszająca-nie da się tak jednoznacznie wskazać na awarię cewki w sposób inny, niż wstawienie w jej miejsce cewki sprawnej. Znam to z codzienności, że taka cewka wyjęta na zewnątrz będzie dawała piękną, niebieściutką iskrę na każdym wyprowadzeniu. Ale może jeszcze ją wyjmij, w wyprowadzenia powtykaj świece, przyłóż masowe częsci świec...
Błąd dotyczy świec żarowych np problemu z jedną ze świec ale nie powinien zapalać Ci kontrolki z kluczykiem chyba że jednak to kontrolka błędu silnika a nie immo.
Witam. Mam Opla Astre II 2.0 dti. Gdzie w Astrze jest bezpiecznik od świec żarowych? Kontrolka od świec zapala się ale świece nie grzeją. Pozdrawiam.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Jakieś błędy z kompa? Świece bardzo stare, kable? Możesz to zmierzyć, kompresję, bo nie zaszkodzi, jak również wymienić świece, świece iskrowe, które mają już swoje lata. Ryzyko zalania jest o wiele większe niż w przypadku nowych świec, ponieważ dają one słabą iskrę, przez co zapłon trwa o wiele dłużej. Może jedna jest bardziej zużyta, oczywiście jak...
Poszło na PW.
Gdy nie odpala wykręć świece i sprawdź iskre czy jest. Do tego sprawdź czy podawane jest paliwo- świece mokre jak nie odpala. Wymień czujnik temperatury cieczy do komputera- ten z tyłu dwupinowy (chyba niebieski).
Wloncznik znajduje sie od przodu skrzyni biegow,czasami wystarczy odkrecic jego i zdjac podkladke uszczelniajaca i ponownie go wkrecic
Mam zamiar założyć sobie do mojego samochodu Opel Astra II 1.4 16V z 2001 instalację LPG i zastanawiam jakie świece byłyby najlepsze. W przypadku benzyny używałem świec ISKRA i nie miałem nigdy z nimi większych problemów. Czy do LPG mogą to być te same świece?
Sobie sprawdź napięcie na świecach w czasie grzania. Bo zazwyczaj tak jest, że zgaśnięcie kontrolki sygnalizuje, ze można odpalać auto - a świece (pomimo zgaszonej kontrolki) i tak świecą jeszcze kilkanaście sekund.
Cewka w Astrze H jest bardzo delikatna i jeśłi nie pilnujesz świec to ją bardzo szybko zamordujesz. Pomaga zmniejszenie przerwy na świecy o ile cewka jest słaba. Kiedy wymieniałeś świece tylko szczerze?
Sterownik świec w Asterce jest rozbudowany(to nie przekażnik tylko kawałek elektroniki)przewody są wsuwane na świece nie przykręcane.Awaria świecy jest natychmiast sygnalizowana.Sprawdż czy problem z odpalaniem nie jest związany zapowietrzaniem sie układu paliwowego.Samochód należy ustawić lekko z górki tak żeby tył był wyżej.Jeżeli po takim ustawieniu...
To raczej częsty przypadek ,dobrze sugeruje jarek_car weżyki bezwzględnie do wymiany (te na powrotach).Opisywałem kiedyś jak w domowych warunkach odpowietrzyc to cacko(wcześniejsze posty).Zasilaniem świec sie nie przejmuj,tak jak pisali koledzy przy tej temp. może go niebyć.
Błędy mówią o awarii trzech świec a sterownik wykrywa zwarcie więc albo świece ewentualnie okablowanie lub sam sterownik ,jeśli świece na 100% dobre to na początek poczyść styki mocowania na wiązce sterownik - świece . pozdr.
Wątpię w skuteczność przeróbki, ale łap schemat i ponformuj czy się udało https://obrazki.elektroda.pl/3678762100_... https://obrazki.elektroda.pl/1465942600_...
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Tutaj nic nie dorysujesz , ponieważ świece żarowe są podpinane bezpośrednio do zespolonego przekażnika świeć żarowych sterowanego przez ECM , a wpine się je parami / dwie do pinu przekażnika nr. 1 i dwie do nr.2/.
Wykręć wyswietlacz (2 wkręty) od radia i przy sprawnych palcach powinieneś sobie poradzić.
Wymienić
Michał_74: a jak porcelanki na świecach patrzyłeś? jak kable długo przebijają to się te porcelanki wypalają, mają takie czarne kreseczki i tamtędy strzela, wypalając kolejne kable które wymieniasz poza tym nie musisz kupować kabli akurat do Kijanki, możesz kupić jakiekolwiek, byle końcówki do cewek pasowały, można też przełożyć końcówki ze starych kabli,...
Najpewniej diody do wymiany i możliwe że rezystorki też ale najszybciej diody. Z ciekawości sprawdź czy pojedyczno świecą.
Mój brat ma ten sam model i rocznik. Miał podobny problem jak ty (trudności z odpalaniem na zimnym silniku). Po wymianie świec wszystko wróciło do normy (z wymianą świec radzę iść do warsztatu, ukręcenie świecy sporo kosztuje...)
Wiesz z doswiadczenia wiem ze nalepsze Swiece to seryjne. Zadne kombinowane typu Brisk.
Także,ponieważ cpu nie otrzymuje informacji o ciśnieniu paliwa.
Jakiś stary alarm bezpilotowy
Bo pewnie nie założyłes bezpiecznika.P
Sam miałem taki problem u mnie to był czujnik położenia wału (czujnik halla) lecz też to mogą być świece lub okablowanie świec
Witam. Nie dawno kupiłem Astrę i widzę że kontrolka od świec żarowych raz się zapala a raz nie(oczywiście przy zimnym silniku) i po odpaleniu puszcza chmurkę niebieskawego dymku. Jak sprawdzić czy świece grzeją?
do tej pory wyrzucałem 3 katy, i trzy były w benzynach świece to podstawa, zcznij od tego
Czy auto jest na gaz? Jeśli tak to sprawdzić czy przełącznik nie został przypadkowo przełączony z automatyki na ręczny (wymuszony) gaz. Wykręcić jedną świecę i zobaczyć czy jest mokra od benzyny. Jeśli jest to sprawdzić czy jest iskra - potrzebna druga osoba do zakręcenia rozrusznikiem. Jeśli jest sucha to pompa paliwowa może nie pracować.
Spróbuj wymienić świece. Miałem kiedyś coś takiego na dosć wyjechanych świecach. I to raczej nie iskra się pojawia tylko świece są tak rozgrzane.
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
wtryskiwacz daje paliwo?
Miałem podobnie w mojej ASTRA. I z tego co pamiętam to mechanik wymieniał mi silniczek krokowy i przewody od świecy. I jakoś się uspokoiło
Świece żarowe są sprawne? EGR czysty i sprawny?
Jaki rejestruje błąd? Pomiar kompresji i stan świec zapłonowych
Podłączyłem świecę do cewki i jest iskra.
A coś takiego jak świece może sprawdzone
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
po dotkniecu zamknieciu obiegu (stacyjka jakis srubka blaszka) Poszukaj Terminatora, albo czegoś takiego http://www.amt-alarmy.nazwa.pl/sklep/pro...
A jak bardzo musisz to odkrec dwie sruby mocujace pokrywe na silniku zdejmij fajki wyciagajac je z srodka.wykrec swiece (dlugi klucz).Wymien i po klopocie.W Oplu wymiana przewidziana po 60tys.
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
zobacz czy węzyki przelewowe masz suche. Jesli nie wycieka z nich ropa to raczej powinno byc ok.
Witam. Mam taki problem, w Oplu Astrze po wyjęciu kluczyka kontrolki mi świecą. Gdy przekręcam kluczyk rozrusznik kręci ale się nie włącza (pompka nie podaje paliwa). Wyjąłem kostkę ze stacyjki i dalej świecą. Wyjąłem 6-7 przekaźników /te co są koło bezpieczników/ i dalej świecą.
Myślę, że to z rozlatujacego się kolanka odmy.
Kilka dni temu wymieniłem świece I tu masz przyczynę bo pewnie ich nie wygrzałeś porządnie. W takich warunkach jak teraz to trzeba by ze 200km jednorazowo chociaż przejechać.
Przed wymianą świec było lepiej? Jaka przerwa na świecach?
Pomimo, że kontrolka gaśnie, świece jeszcze dogrzewają i jest to normalne.
Pewnie zarzuca świecę olejem i przestaje palić na jednym cylindrze. Patrzyłeś jak wyglądają świece?
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
kolego przerabiałem ten sam temat w oplu astra 2004 rok , urwała się masa łącząca silnik z nadwoziem.. taki plaski pasek...
Świece dobrane prawidłowo
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Albo po prostu sprawdzić świece (jedna uszkodzona może powodować problemy z uruchamianiem silnika w niskich temperaturach) ps zablokowanie czujnika nie wpłynie dobrze na żywotność świec.
elektryk podsuną mi pomysł że może to być wina czujnika temperatury, ale nie tego od zegarów, ale drugiego, przeznaczonego do przekaźnika świec żarowych. Że może on podawać odczyt że silnik jest ciepły, więc świece żarowe wyłączają się zaraz po rozruchu, Może to zjawisko pozostało. Sprawdź kontrolką jak długo grzeją świece po odpaleniu zimnego. Na...
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
Styczniki wyjmowałem wszystkie. Każdy po kolei i ciągle jest napięcie na świecach. (ten ze zdjęcie również) Silnik nawet jak złapie 80-85st to napięci idzie na świece.
Dobre świece robi NGK i z tych będziesz zadowolony. Do isuzu idą świece o oznaczeniu CY03
Wymień świece na beru, objaw wady fabrycznej mt35e, zakłócenia od cewki zawieszają ECU w sterowniku - umiera wtedy hs can, trzeba wyłączyć zapłon na czas uśpienia ECU.
zdalo by sie sprawdzic ten rozrusznik i kable od niego
zacznij od odłączenia np. wtrysku i sprawdz czy na gazie odpali, albo odłącz cewke przy reduktorze i sprawdz czy pali na benzynie Rozrzad sprawdz jeszcze raz. jak jest iskra w odpowiednim momecie i sprezanie to ma zapalic. którys z tych warunków nie jest spełniony
Jakby ktoś miał taki sam problem, wina leżała po stronie licznika naprawa w Niemczech kosztowała mnie 160 euro w pl pewnie by to kosztowało mniej temat zamknięty Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
wygląda to na jakiś mosfet (chyba ?) zakładam że może to irf 14 chyba zamienne z buz 11 proponuje pooglądać dokładnie dataschity ; to 6l/3l to gupa selekcyjna - odpuść to nieistotne
Równe ciśnienie to super, gratuluję kondycji silnika. Świece zapłonowe dawno zmieniane, w jakiej kondycji są?
świece nie są drogie więc je wmień na nowe i będziesz miałpewność że to niewina świec jak co. A przy zakładaniu nowych świec dobrze by błyło żebyś wyczyścił listwę.
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
Na pewno jest po prawej stronie. Tam idą przewody zobacz na prawym słupku przy nogach pasażera, może tam jest za tym sterownikiem świec żarowych.
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Zastanawia mnie czemu tylko na zimnym, póki co cewkę wyeliminuje bo to duży koszt, spróbuję może od świec. Tylko wymienić jedną świecę czy wszystkie?
W instrukcji obsługi auta. W katalogach. W sklepie motoryzacyjnym też powinni dysponować bazą danych o świecach, ich zamiennikach. Nie po to mają różne parametry, by je dowolnie zamieniać. A akurat gwint i rozmiar klucza jest standardowy i wspólny dla świec.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Witam na forum. Tydzień temu odebrałem autko Opel Astra od mechanika, który twierdzi że je zrobił. Zalewało świece, przeczyścił mono wtrysk i było dobrze do dziś. Teraz samochodu nie mogę odpalić, znowu zalewa świece. Jaka jest przyczyna? Pomóżcie.
Czarny nalot na świecach świadczy o złym składzie mieszanki paliwa może coś z sonda wypadało by poczytać błędy
Gdy zaczęły się mrozy, to Astra 1,7tdi Isuzu rano jest problem z odpaleniem. Jak podam prąd na świece na krótko z akumulatora to załapie. Kontrolka świec żarowych po pięciu sekundach gaśnie i nie dogrzewa świec. Co mam wymienić, by odpalał?
Witam mam problem z astra 1.4 benzyna tydzień temu wyszedł od mechanika i znowu mam problem z odpalaniem jak jest zimny nie pali na dwie świece zalewa je wszystkie świece są nowe przewody,moduł.cewka itp. związane z odpalaniem pomóżcie
Sonda pracuje z tego co piszesz. Błąd sondy jest spowodowany instalacją LPG zapewne. Kiedy wymieniałeś świece przewody.
aster świeca świeca aster świeca żarowy świeca żarowy aster
jakie napięcie migomat zmienia kierunek przepływu prądu dobra serwisant lodówka
Silvercrest SSRA-1 błąd 42 – czujniki antykolizyjne, kod E42, naprawa, czyszczenie Krups EA8260 – brak menu kalibracji młynka, regulacja i tryb serwisowy