I jeszcze jedna zagwózdka- w tych zegarach nie ma żarówek :D
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Masz alternator z MTZ, radziecki.
Żarówkę ładowania alternatora podpina się pod zapłon czy pod akcesoria?
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
A pasek dobry? Podaj mu masę i plus od akumulatora kablami i zbudzenie przez żarówkę.
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Podłączyłem D+ do żarówki pod masę i plus ze stacyjki od zapłonu na plus żarówki. Gdy przekręcę stacyjkę na zapłon, żarówka świeci, prąd jest na styku D+, zapalam silnik, żarówka gaśnie, alternator ładuje 14.2V, ale kiedy przekręcam stacyjkę wstecz, zapala się żarówka i silnik nie gaśnie. Wyczytałem, że może to być alternator 6-cio diodowy i do kontrolki...
Przy lampce 3W powinno być ok.
No to dobra czyli teraz podsumowując. Żarówka od wzbudzenia żeby świeciła musi być podpięta pod plus i masę. Czyli na wzbudzenie mogę zrobić wzbudzenie na krótko żeby zobaczyć czy alternator zaczyna ładować. Biorę z zacisku plusa alternatora przewód i podłączam do plusa żarówki a minus żarówki do D+ wtedy żarówka świeci a gdy alternator się kręci na...
Poprawić. Ign to plus po stacyjce, a L to żarówka na tablicy (kontrolka ładowania).
Alternator ma przez regulator zasilany wirnik,więc to normalne że robi pole. Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, To nie oznacza że ładowanie jest.
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Gruba wsuwka (B+) do rozrusznika lub klemy + akumulatora. Cieńsza wsuwka (d+) do żarówki a drugi styk żarówki do prądu po stacyjce (lub klema +, ale będzie świecic się cały czas) Styk + to miejsce na kondensator, ale jest to zbędne.
Alternator będzie ładował i bez żarówki w obwodzie, więc żarówka nie jest obowiązkowa do wzbudzania alternatora, a nie świecenie żarówki nie znaczy, że alternator ładuje. Pozdrawiam.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
Czy w momencie pierwszego gaśnięcia kontrolki ładowania (żarówki) nie dochodzi do gwałtownego spadku obrotów?
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Przerwany będzie przewód kontrolki.
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Wtyczka alternatora L kontrolka , IG zasilanie po zapłonie. Sprawdz żarówką , i zasilanie na śrubie alternatora równiez żarówką.
Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator zacznie ładować to na nim pojawia się napięcie i żarówka gaśnie. A...
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Czy można dobrać jakiś inny alternator, bez sterowania z ECU? Wystarczy prawdopodobnie sam regulator dobrać albo zaadaptować. Alternator raz wzbudzony powinien ładować już cały czas. Żeby wzbudzić go, wystarczy nawet nie żarówka, ale zwyczajna probówka, którą łatwo jest wetknąć w pin od tyłu kostki.
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
nie wymieniałeś ostatnio żarówki od ładowania. przy żarówce mocniejszej może alternator gwizdać.
Jaką jest moc kontrolki ładowania. Przy jakich obrotach gaśnie? Nie wiem jakiej jest mocy taka żaróweczka bagnetowa, klasyczna standardowa. Żarówka nie gaśnie. Ładowanie na alternatorze wynosi 14,4V natomiast żarówka nigdy nie gaśnie. Jak traktor jest odpalona to świeci delikatnie, jak włącze wszystkie odbiorniki to żarówka świeci mocno bo z regulatora...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Możesz założyć żarówkę 4W to będzie szybciej się wzbudzał. Ma to jedną małą uboczną wadę - jak zgasisz ciągnik i nie wyjmiesz kluczyka, to mocniejsza żarówka potrafi po czasie przygrzać plastyk kontrolki (2W tego nie zrobi).
Wszystko działało pięknie ładnie potem raz świeciła raz nie następnie zaczęła się świecić i tak już zostało więc stawiam na alternator bo co może powodować świecenie się żarówki
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Dawniej w celu stabilizacji prądu ładowania stosowało się proste rozwiązanie z szeregową żarówką.
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Witam mam 3 pytania dot. Alternatora 1. Czy po załączeniu stacyjki powinien się pojawić plus na styku D? Albo jakieś napięcie? 2. Czy jeśli połącze styki B i D przez żarówkę po odpięciu oryginalnego kabla z D to sprawny alternator powinien ładować ? Jaka moc żarówki jest właściwa ? 3. Miałem objaw zaniku ładowania bez zaświecenia kontrolki o czym to...
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Po włączeniu stacyjki na żarówce pojawia się +12V z tej żarówki idzie na regulator napięcia bezpośrednio . Bez tej żarówki brak będzie ładowania tak jest zrobione w większości pojazdów
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
A i właśnie kontrolka w ogóle nie świeci czy to też może być wina? Niestety, w takim przypadku alternator się nie wzbudza. Po wciśnięciu kluczyka, kontrolka ładowania musi się zaświecić. Sprawdź żarówkę. Być może stary alternator też był dobry.
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje
No też prawda, chociaż na wysokich obrotach ładowanie może zaskoczyć jak jest żarówka spalona :)
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam chciałbym się dowiedzieć jak działa wzbudzenie alternatora w tym samochodzie. Jest tam alternator sterowany wzbudzeniem z bsi. I tu moje pytanie jak ono powinno wyglądać, bo u mnie na włączonym zapłonie pojawia się co jakiś czas impuls, który wzbudza alternator i mam ładowanie. Impuls znika po odpaleniu silnika i po jakimś czasie pojawia się kontrolka...
Dodam jeszcze że miernikiem nie zmierzy wiarygodnie tych diód- tylko bateria i żarówka.
Kolego wyżej - schemat został podany wyżej też w tym temacie a dokładnie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... I prościej się nie da - pokazane łopatologicznie obrazek: http://obrazki.elektroda.net/29_12197780... Żeby akumulator ładował musi być żarówka sprawna (chyba)
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Sama kontrolka, czy żarówka sprawna. Instalacja, odepnij cienki przewód od alternatora i dołącz do masy. Kontrolka na zapłonie powinna zaświecić
Lampka to jest kontrolka ladowania przy zegarach Dodano po 11 Żarówka musi być
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
no nie honor ale żarówka siedzi i alternator ładuje . Wsadzałem dwa alternatory po kolei były to regenerowane firmy Lauber (Polskia regeneracja) więc powinny być dobre
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
A te 3V daje po zamontowaniu, na biegu jałowym jak moze dawac 3V jak sam akumulator ma bez ładowania obciazony 10-12V ?? Sprawdz ŻARÓWKĄ czy masz w ogóle napięcie na grubym przewodzie alternatora.
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
a więc czasami zapala się czasami gaśnie(nie jest to zależne od obrotów bo na różnych obrotach gaśnie i zapala się). A może jest to awaria rodzielacza napięcia(jest cos takiego bo taka opinie słyszałem)
Panowie sprawdziłem . Podałem wzbudzienie przez 5W żarówkę i alternator zaczął ładować. Po drugie zmasowałem przewód wzbudzienia a kontrolka nadal nie swieciła.
Temat rozwiązany po zmianie alternatora wszystko jest tak jak być powinno (aaa i po wymianie) większej połowy żarówek w aucie.
Żeby wykluczyć problem z modułem akumulatora lub instalacją podłącz "na krótko" żarówkę pod D+ alternatora, jak nie będzie ładował, to go na stół
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania)
Zrobiłem tak jak napisałeś i alternator ładuje :) i żarówka po odpaleniu zgasła :) Więc mam dalej te same pytanie co w pierwszym poście z tego tematu, gdzie biegnie ten kabel od wyprowadzenia D+ z alternatora ?
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
Rozebrałem alternator ale mostek wygląda na dobry , mierzyłem diody i wydają się być ok. Szczotki wyglądają dobrze. Diody miały zimne luty przelutowałem ale nie pomogło , dalej nie ładuje . Żarówka od ładowania lekko żarzy ale mierzyłem nie ładuje. Alternator jest Magneti Marelli.
https://obrazki.elektroda.pl/7563905000_... Od zasilania we wtyczce alternatora. Pin S żarówką. L to kontrolka
Jeżeli jest to alternator 9 diodowy to potrzebuje wzbudzenia żeby ładował. Do wyjścia diod wzbudzenia podłączasz żarówkę (kontrolkę ładowania). Druga strona żarówki do plusa (15).
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Witam, mam problem z alternatorem, podłączając go tak jak na zdjęciu i napędzając alternator wiertarką: https://obrazki.elektroda.pl/8181746700_... - Na starym regulatorze RTM 151C żarówka gaśnie i ładowanie wynosi 13.5V - Na nowym regulatorze HC CARGO 331850 żarówka również gaśnie, ale ładowania nie ma Czyżby nowy regulator był zepsuty?
Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok).
Chyba, że wsadził diodę z cokołem żarówki, wtedy alternator nie będzie działał. Musi być żarówka o mocy 2 W. Żarówka o mocy 5 W stopi obudowę kontrolki. Takich ulepszaczy też widziałem.
Witam! Mam problem z wzbudzeniem alternatora. Alternator nie chce się wzbudzić przez żarówkę 3W, 5W. Dopiero po podłączeniu żarówki 21W alternator się wzbudza i jest ładowanie. Przy żarówce 5W, wyższe obroty także nie powodują wzbudzenia alternatora. Jest to alternator starego typu, gdzie regulator jest pod obudowa, na obudowie są zaciski L, W itd....
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Weź żarówkę 5W i podłącz pomiędzy + aku a L alternatora, jak zacznie ładować to problem w instalacji, jak nie zacznie, to w nim samym
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Zrobiłeś na odwrót ale wyszło na to samo, przynajmniej wiadomo, że żarówka sprawna. Uszkodzony alternator. Opanuj ładowanie to później pomyślimy o wariacjach obrotomierza.
Nic się nie zmieniło, uszkodzony jest najprawdopodobniej moduł ładowania MN,nie Ładował jeden alternator ,doszliśmy do tego ,został naprawiony, pod deska była wyjęta żarówka od ładowania 2 alternatora,jak ją wkładamy to auto wogóle nie pali ,po wyjęciu pali ,daliśmy osobna kontrolkę z tyłu przy alternatorze aby ładowały oba ,otworzyliśmy moduł MN tam...
Akumulator nie ma jeszcze roku. Jak sprawdzić jaki mam spadek napięcia na kablu do wzbudzania? Wymiana której żarówki ma pomóc?
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie? I tutaj jest problem bo obrotomierze ostatnio przestał działać. Minimalne obroty biegu jałowego w tym ciągniku to 550 więc wydaj mi się tak na oko, że do około 1500 trzeba przegazować aby zgasła. To chyba jest alternator samowzbudny więc może tak być, że potrzebuje większych obrotów do wzbudzenia...
Temat rozwiązany przez człowieka z forum Jawy. Zrobił kontrolkę na tranzystorze i upchał to w oprawkę oryginalnej żarówki.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Tak właśnie ma być ,instrukcja do malucha mówi , ze żarówka do kontrolki ładowania alternatora , musi być 5W . Będzie wszystko dobrze.
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
Szanowny kolego, nie bardzo wiem o co Ci chodzi, co ma koło pasowe do zastąpienia żarówki 4 Watowej od kontrolki ładowania, żarówką led.
laczego jak wyciagne bezpiecznik ktory dalem jako zabezpieczenie do dalekosieznych bo sa podlczone poprzez przekaznik dalej swieca??? Jak to "dałeś" ? halogenami dalekosieznymi To fabryczne przeciwmgielne przednie, czy to jakaś dokładka samoróbka świateł ? W oryginale schemat mówi że przednie przeciwmgiekne można włączyć na pozycji. Bezpiecznik F20...
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
A masz sprawdzone żarówką zasilanie na śrubie alternatora?
alternator żarówka podłączyć żarówka alternator ładować akumulator żarówka
amica błysk speed renault ekspres krups ea9000
autobus bezpiecznik analizator widma
Kolejność podłączenia przewodów blokady drzwi pralki Indesit Skuter Futuri3 - Panel multimedialny nie działa