Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
Bez. Wazne sa pomiary wszystkich tulei. a szczelinomierz to chyba jest dobry do luzu miedzyzebnego kola posredniego walkow. Najpewniejszy i wygodny jest czujnik zegarowy, Reszta na PW
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Głowica była sprawdzana a po wymianie uszczelki jeździło kilka m-cy.
Kolego nie mówimy tu od razu o głowicy silnika tylko o głowiczce sprężarki powietrza.
To musisz wracać do tego kto robił silnik. Chyba, że sam robiłeś. Zacząłbym od podstaw- czy uszczelka pod głowicą ok.
Głowica: 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90* 6. 90* Łożyska główne: 1. 100 Nm 2. 200 Nm 3. 320 NM 4. 90* Łożyska korbowodowe: 1. 50 Nm 2. 110 Nm 3. 90* Koło zamachowe: 210 Nm i 90* Centralna śruba koła pasowego wału: 200 Nm Osłona głowicy silnika: 20 Nm Dysza wtryskowa/jarzmo mocujące do głowicy: 50 Nm Nakrętka złączkowa wtrysku paliwa: 40...
musisz wymienić krućce one są zamontowane w głowicy pod pokrywą zaworów każda głowica ma jeden kruciec one są odpowiedzialne za to żeby paliwo nie schodziło pozdrawiam
Dokręcasz na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni
Całej głowicy nie musisz wymieniać, zestaw naprawczy to właśnie ta płyta zaworowa i uszczelki. Trzyma to przy głowicy jedna centralna śrubka M6.
Sciągnij głowicę sprężarki i sprawdż czy wszystko ok.Jeśli ze sprężarka ok to może być napęd spręż.
Płyn zabarwi się kiedy spaliny będą dostawaly się spod uszczelki głowicy bądź samej głowicy. Jeśli będzie peknieta tuleja to płyn nie zabarwi się. A jakie jest ciśnienie w układzie? Może to wina zaworu regulacji ciśnienia w korku na zbiorniczku wyrownawczym? 0,6-0,8 będzie w porządku.
Ja się tykałem tylko kilku osobówek, nie mam doświadczenia w ciężarówkach, ale czy 97 stopni to za dużo? W układach zamkniętych na glikol jeszcze nic złego przy takiej nie działo. No i jeszcze uszczelka pod głowicą tudzież inna droga spalin do płynu potrafiła dawać objawy zapowietrzenia i przegrzewania.
Witam wszystkich na forum. Mam taki problem z Mercedsem MP4 Euro 6 z 2016 roku. Pojawił się olej w zbiorniczku płynu chłodniczego oraz większe ciśnienie niż zwykle. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale zachodzi pytanie, czy nie czasem coś innego. Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o informację.
Miałem kiedyś przypadek na warsztacie (nie pamiętam marki), że przy wymianie wtrysków naruszono obsadę wtrysku i kompresja z cylindra szła przez obsadę do nadmiaru paliwa i zbiornika. To było niewiele ale po dłuższej jeździe wywalało przez odpowietrznik. Odkręciliśmy magistralę przelewu na silniku i po zapaleniu z jednej głowicy oprócz paliwa szło powietrze....
Siadła drugi raz uszczelka pod głowicą,głowice były planowane,w moim przypadku tuleja wystaje z bloku 0.3 mm. ,czy to dobrze ?
wiesz co ja miałem ten problem podobny przebieg na Actrosie i okazało sie że tuleja była opuszczona /odkształcona nie wiem , ogólnie to musisz sprawdzić CO2 czy jest w układzie jak jest to najprościej zaczac od chłodnicy EGR , jesli nie to to pewnie uszczelka pod głowica , tylko żebyś nie narobił sobie problemów jak ja to niech ci sprawdza czy na pewno...
Witam, od ponad miesiąca walczę z dużym ciśnieniem w ukl chłodzenia w moim mercedesie (actros mp1 1831). Mechanik uparł się że to uszczelka pod głowicą, teoretycznie objawy faktycznie takie są, ale uszczelka została wymieniona, głowice planowane i sprawdzone na szczelność, na tulejach nie było widać żadnych pęknięć. następnie została wymieniona głowiczka...
Potrzebuję informacji z jaką siłą dokręcić głowice i kolejność dokręcania zaworów :)
Pozdrawiam jestem pierwszy raz na forum i jeśli napiszę cos nie tak to przepraszam. Ale wracając do sprawy W sprężarce powietrza została wymieniona na nową : tuleja , cylinder , pierścienie , zaworki do głowicy . Sprężarka po wymianie w/w elementów pcha do układu pneumatycznego więcej oleju niż przed remontem .co może być przyczyną ,gdzie popełniono...
Witam , jak w temacie , bez retardera , nigdzie nie leci , pompa wody nowa z podejrzeniem wycieku załozona , na 3 tys km ok 4 l ubytku , im ciezszy teren tym gorzej , 820000 km przebiegu , cisnienie w układzie chłodniczym raczej bez wiekszych zmian , najwiekszy ubytek podczas postoju i ostygnieciu ( zimny silnik pokazuje mało płynu ) , pomoze ktos ?...
to są dwa zawory. jeden otwiera dopływ powietrza do zaworów dekompresyjnych na głowicach a drugi otwiera dopływ powietrza do siłownika zamykającego klapę-przepustnicę na wydechu, obok turbo. zdejmij wtyczki i podłącz 24v do obwodów cewek. Najlepiej przy nabitym powietrzu. będziesz widział czy coś się dzieje. Ten błąd to przerwa obwodu jednej z cewek....
Witam, Zakupiłem z allegro star diagnosis c4 i mam problem kontakt z sprzedającym jest na chwilę obecną niemożliwy. problem polega na tym że próbuje zdiagnozować najnowszego MB actrosa, odpalam program XENTRY wybieram właściwy model ciężarówki wszystko idzie ładnie i zaczyna diagnozować na głowicy na wyświetlaczu w sd connect widzę zmianę takiej ikonki...
Zrzucanie obrotów po naciśnięciu hamulca??? Sprawdź czy w tym czasie nie zamyka klapy hamulca silnikowego. Może jakaś radosna twórczość była z podłączaniem powietrza z ramy do silnika. :) Po wymianie wtrysków autko się rozgrzało i zaczęły się cuda na kiju. To wyjmij te wtryski, sprawdź uszczelki pod nimi i króćce paliwowe, te wchodzące w głowicę. Jak...
Witam Mam problem z mercedesem actros 2040, były robione głowice, wymiana filtrów, turbo nowe, podstawowym problemem jest całkowity brak mocy, wyświetla takie kody- gniazdo GSV3 zwarcie do masy- gdzie ono jest, oraz kody FR 2322, PSM2221, 4014, oraz kody hamulców ale to już wiem, oraz jest zwarcie na bezpieczniku F35- oznaczenie ABS/ESB. Byłbym bardzo...
Witam odświeżam temat : Mam Actros mp2 2005r 3236 betonomieszarka; mianowicie problem jest taki że nierówno pracuje na wolnych obrotach i delikatnie podwyższonych ale powyżej 1000 obrotów jest ok, nie wyświetla żadnych błędów, nie dymi, ma moc. Miesiąc temu robione były uszczelki pod trzema głowicami i przy okazji regenerowane wszystkie wtryskiwacze,...
Czynnik krystalizuje ,a raczej zbryla się wewnątrz -dokładnie w kolanku na wlocie do katalizatora .Euro 5 ma dość ostre załamanie na wlocie i w niecce tego załamania gromadzi się to dziadostwo.Wydech jest raczej szczelny,jedyna nieszczelność pojawiła się na małej harmonijce do małego tłumika który jest z tyłu głowicy- takie cudo w euro 5. Spaliny zaczynają...
Witam potrzebne są dane dotyczące momentów dokręceń stopek korbowodu oraz panewek głównych, wtryskiwaczy ,oraz głowic . Silnik OM 501 V6 Euro 5 Mercedes Actros LS 1848 r 2010
wystarczyło zrobić głowice i nowe uszczelki dac narazie jest spokoj, choc dziwana to sprawa ze wszystkie 6 sztuk.
mercedes actros głowica actros napięcie actros retarder
aster klimatronik philips instalacja edifier r1280t
suszarka candy moduł poziomowania
Węże przelewowe VW LT 2.5 TDI - wymiary i specyfikacja Białe dymienie i szarpanie silnika 2.0 DTI po postoju