Adaptacja koła fonicznego rozwiąże problem.
Adaptacja koła fonicznego moze być czasami potrzebna.
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
Nie koniecznie; obowiazkowo trzeba wykonać jazdę z cut-off z wyższych obrotów przez min 8 sekund i obroty nie mogą spaść ponizej 2000 , to jest adaptacja koła fonicznego wału i jest wymagana.
adaptacja kola fonicznego zrobiona?
Witam, Moją sprawę rozwiązałem. Po pierwsze , nie wymieniać nic , jeżeli tak jak w moim przypadku ,w pracy silnika nie odczuwamy zmian. Po drugie , komputer , zerowanie i ponowna adaptacja koło fonicznego i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Brak adaptacji koła fonicznego byłby sygnalizowany migającą kontrolką usterki układu sterowania silnika, jeśli tak nie jest procedura nic nie da. Żadnych innych procedur adaptacyjnych producent nie przewidział. W starszych sterownikach z gazem na lince była adaptacja zakresu ruchu przepustnicy ale wystarczyło na włączonym zapłonie wcisnąć do oporu i...
Witam, Moją sprawę rozwiązałem. Po pierwsze , nie wymieniać nic , jeżeli tak jak w moim przypadku ,w pracy silnika nie odczuwamy zmian. Po drugie , komputer , zerowanie i ponowna adaptacja koło fonicznego i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
Adaptacja koła fonicznego to raz a dwa miganie kontrolki MIL w czasie jazdy może wskazywać również na pogorszenie sprawności katalizatora i druga sonda (kontrolna) podaje info o tym do sterownika a ten informuje kierującego
Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
Tak jak pisze saly, lub jak dasz nowy czysty to tylko pozostanie adaptacja koła fonicznego też sam zrobisz
Dzięki , ale adaptacja koła fonicznego to dla mnie oczywista oczywistość cytując JK . Niestety to nie ten problem ;-( ...inne pomysły ?
Ta adaptacja o której piszesz to jest adaptacja koła fonicznego na wale, ale ona dotyczy IAW 49F/59F, czyli Seicento 1.1 MPI / Punto mk. 2. Aha... Co prawda ja mam koło foniczne na wale i czujnik SEN-8 oraz dwie dwubiegunowe cewki. Qrczę ile ja czasu zmarnowałem na te "adaptacje".... Dzięęki!
Świeci, czy miga ?, jak świeci to jest jakiś błąd, jak miga, to potrzebna jest adaptacja koła fonicznego (4x buta sprzedać >4k rpm)
sterownik wysłany do firmy która je naprawia i od razu podłączyli do swojego samochodu i pracował prawidłowo adaptacja koła fonicznego i sterowanie krokowcem sprawne-także sterownik odpada sprawdzony.
Fiat Doblo 1,4 2009r. Silnik rozwijał normalną moc, jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczynał szarpać, pojawiał się błąd czujnika położenia wału P0335. https://obrazki.elektroda.pl/1334205800_... https://obrazki.elektroda.pl/3262981600_... Wymieniony (dwukrotnie) czujnik położenia wału (nowy Febi i noname),...
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Cześć. Zwracam się do Was z pytaniem o prawdopodobną przyczynę problemu z odpalaniem Fiata Panda, 1.1 54 konie, 2005 rok z LPG tartarini na mieszalniku. Sprawa wygląda tak: Auto kręci normalnie, szybko, regularnie, miarowo rozrusznikiem. Ale bez skutku. W aucie poczyniłem następujące kroki: -Nowy, porządny akumulator -Nowy czujnik położenia wałka rozrządu...
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Musisz zaadaptować koło foniczne. Przestanie migać. Adaptacja jest proste, żadnego sprzętu nie trzeba.
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Najczęściej pulsuje ze wzgląduu że trzeba dokonać adaptacji koła fonicznego.
czy sterowniki o innej numeracji 5af.XX różnią się pinami Ważne jest oznaczenie HW xxx . Musi być to samo co w Twoim sterowniku. Wtedy sterownik nie różni się wewnętrznymi podzespołami. Numeracja .XX jest możliwa do zmiany przy programowaniu. czy kupując taki sterownik czysty, wylogowany samochód będzie działał poprawnie czy wogóle nie ruszy? Jeżeli...
Mrugający check = wypadanie zapłonu Lub brak adaptacji koła fonicznego , nie ważne zrób diagnostykę i podaj błędy.
Nie było nic, po zrobieniu resetu mam tylko błąd o braku wykonania adaptacji koła fonicznego. Ale adaptacji nie zrobię bo nie wchodzi na obroty.
Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
kolego zmien warsztat trzeba zrobic adaptacje kola fonicznego , juz bylo pisane na ten temat
Check miga, bo nie zrobiłeś adaptacji koła fonicznego. Coś w silniku stuka, więc czujnik spalania stukowego rejestruje to, wypnij go i spróbuj zrobić adaptację koła Rozrząd na znakach, ale czy kliny na kołach są całe ?
problem rozwiazany po kolejnej 4 lub 5 adaptacji kola fonicznego wszystko wrocilo do normy dzieki za pomoc !
Zrób adaptację koła fonicznego.
Nowa centralka będzie działać , tylko zrobisz adaptację koła fonicznego
Spróbuje KTSem. Zobacz jeszcze post wyżej bo dodałem napięcia z wałka . Dodano po 2 Jeszcze sobie przypomniałem, że auto zachowuje się podobnie jak fiaty po wymianie rozrzadu bez adaptacji kola fonicznego. Hmmm. Dam znać po KTSie. Dodano po 23 Jeszcze sobie przypomniałem, że auto zachowuje się podobnie jak fiaty po wymianie rozrzadu bez adaptacji kola...
Prawdopodobnie tak jak wyżej musisz przeprowadzić tkw adaptację koła fonicznego, poczytaj tu jest procedura: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
A jak po wymianie sterownika, trzeba zrobić adaptacje koła fonicznego czy zapali odrazu sam.
Masz uszkodzony dalej sterownik, check miga bo nie zrobiona adaptacja koła fonicznego. Spróbuj jeszcze przełożyć cewki miejsacmi.
Witam kolegów Orientuje się ktoś może który układ w sterowniku jest odpowiedzialny za kod immo? Sterownik IAW 5NF.T1. Chciałbym założyć nowy (używany )sterownik i podmienić układ od immo Dane immo są w eepromie 95160, ale jest kłopotliwy dostęp do niego. Najlepiej jest zrobić "virgin" odpowiednim sprzętem przez OBD. Wtedy wystarczy tylko podłączyć...
Miganie kontrolki "check" we fiatach często sugeruje brak adaptacji koła fonicznego lub uszkodzenie (zmniejszenie sprawności) katalizatora- jeśli w programie druga sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to możliwe że katalizator się kończy . Druga sonda powinna pokazywać w miarę stałe napięcie jeśli pamiętam około 0.6 V
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
Trzeba zrobić adaptację koła fonicznego i tyle. Trzy razy dodaj gazu ponad 4000 obr i puść pedał Wszystkie odbiorniki prądu mają być wyłączone aby altek oporu nie robił.
witam wszystkich. Co do panci diagnoza wystawiona skutecznie. Czyli za bogaty wtrysk paliwa. elektronik wykasowal program wgral swiezy i pancia pali od strzalu za kazdym razem. jeszcze tylko adaptacja kola fonicznego, skladam i do odbioru. Pancia znowu wraca do zycia. dzieki za swoje przemyslenia i mam nadzieje ze komus sie to przyda. co do kombinacji...
Po skonsultowaniu się z mechanikiem oraz kilkoma innymi osobami doszliśmy do wniosku że wszystko z alternatorem jest ok. Lekkie przy gazowanie i napięcie skacze do 14V. Falowanie obrotów także zostało opanowane. Może to wydać się dziwne ale pomogła adaptacja koła fonicznego. Po tym jest niemal idealnie a dodatkowo auto całkiem inaczej reaguje na pedał...
We fiatach robiło się adaptacje czujnika lub koła fonicznego czy jakoś tak.Nie wiem czy akurat w tym poczytaj.
Z tą Pandą to chodzi o brak adaptacji koła fonicznego Chodzi o to ze examiner czytał (błąd koła fonicznego) a multi totalnie nic nie pokazał, żadnego błędu a kontrolka silnika migała. aktywować tempomat w Grande Punto Szczerze musiał bym zobaczyć bo nie robiłem tego, jeszcze rozpracowuje i się ucze. IAW-16F/18F Jak na razie to tylko jeszcze DEC Superscan...
Nie wiem czego chcesz go uczyć. Jesli sterownik pochodzi z innego auta to musisz znaleźć szpenia który wyczyści imo ze sterownika. Jak już to zrobisz to podpinasz i robisz adaptacje koła fonicznego reszty nauczy sie sam. W innym przypadku musisz przełożyć bodykomputer kluczyk i sterownik z jednego auta w komplecie.
Napraw tak aby miał obroty prawidłowe i zero błędów w ECU a potem adaptacja.
Jak pluje błędem uzwojenie pierwotne cewki A/B sygnał zbyt niski, to sterownik do wymiany. Rozmawiałem z firmą, która zajmuje się naprawą i mówili, że ta usterka jest nienaprawialna, koszt sterownika to 800zł, dostajesz czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić adaptację koła fonicznego [url=http://www.kocar.com.pl/]Link
Skończyło się to tak, że kupiłem w firmie [url=http://www.kocar.com.pl/]kocarstero... z 6miesięczną gwarancją (twierdzili, że jakkolwiek naprawiają te sterowniki, tak ta usterka jest nienaprawialna) za 800zł, zamontowałem i auto jeździ od 4 miesięcy bez żadnych problemów. Sterownik dostajemy czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić...
No dobra zacznę od cewek bo przewody MM maja pół roku a cewki męczą się z gazem już 13 lat...po podmianie nie omieszkam napisać czy coś pomogło. A tak na marginesie nie można zrobić jakiegoś zabezpieczenia ECU przed wpływem uszkodzonej cewki. Gdzieś wyczytałem, że niektórzy robią adaptację koła fonicznego cokolwiek to jest tyle, że nie wiem dlaczego...
Punta mk.2 niestety nie miałem, ale immo się raczej samo synchronizuje , natomiast zdaje się trzeba wykonać procedurę adaptacji czujnika położenia wału (koła fonicznego).
adaptacja koła fonicznego punto adaptacja koła fonicznego koła fonicznego
majestic radio xsara bezpiecznik wycieraczka diptrace otwór
tatarek sterownik interfejs diagbox
Komunikat "Załóż wylot do kawy" w Siemens EQ.9 Lokalizacja grzałki w pralce Bosch WLO20260PL/01