Adaptacja koła fonicznego rozwiąże problem.
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Adaptacja koła fonicznego moze być czasami potrzebna.
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Nie koniecznie; obowiazkowo trzeba wykonać jazdę z cut-off z wyższych obrotów przez min 8 sekund i obroty nie mogą spaść ponizej 2000 , to jest adaptacja koła fonicznego wału i jest wymagana.
Najczęściej pulsuje ze wzgląduu że trzeba dokonać adaptacji koła fonicznego.
Mrugający check = wypadanie zapłonu Lub brak adaptacji koła fonicznego , nie ważne zrób diagnostykę i podaj błędy.
Można by jeszcze dokonać adaptacji koła fonicznego.. trzeba w ów czas trzy razy do odcięcia nadepnąć... Dodano po 3 Możesz też kupić interfejs od vaga za parę złociszy na alledrogo, zainstalować fiat ecu scan i zrobić nim ciut więcej..
Check miga, bo nie zrobiłeś adaptacji koła fonicznego. Coś w silniku stuka, więc czujnik spalania stukowego rejestruje to, wypnij go i spróbuj zrobić adaptację koła Rozrząd na znakach, ale czy kliny na kołach są całe ?
czy sterowniki o innej numeracji 5af.XX różnią się pinami Ważne jest oznaczenie HW xxx . Musi być to samo co w Twoim sterowniku. Wtedy sterownik nie różni się wewnętrznymi podzespołami. Numeracja .XX jest możliwa do zmiany przy programowaniu. czy kupując taki sterownik czysty, wylogowany samochód będzie działał poprawnie czy wogóle nie ruszy? Jeżeli...
Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
Nie było nic, po zrobieniu resetu mam tylko błąd o braku wykonania adaptacji koła fonicznego. Ale adaptacji nie zrobię bo nie wchodzi na obroty.
Prawdopodobnie tak jak wyżej musisz przeprowadzić tkw adaptację koła fonicznego, poczytaj tu jest procedura: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Tak jak pisze saly, lub jak dasz nowy czysty to tylko pozostanie adaptacja koła fonicznego też sam zrobisz
Nowa centralka będzie działać , tylko zrobisz adaptację koła fonicznego
Zrób adaptację koła fonicznego.
Dzięki , ale adaptacja koła fonicznego to dla mnie oczywista oczywistość cytując JK . Niestety to nie ten problem ;-( ...inne pomysły ?
Adaptacja koła fonicznego to raz a dwa miganie kontrolki MIL w czasie jazdy może wskazywać również na pogorszenie sprawności katalizatora i druga sonda (kontrolna) podaje info o tym do sterownika a ten informuje kierującego
A jak po wymianie sterownika, trzeba zrobić adaptacje koła fonicznego czy zapali odrazu sam.
Miganie kontrolki "check" we fiatach często sugeruje brak adaptacji koła fonicznego lub uszkodzenie (zmniejszenie sprawności) katalizatora- jeśli w programie druga sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to możliwe że katalizator się kończy . Druga sonda powinna pokazywać w miarę stałe napięcie jeśli pamiętam około 0.6 V
Witam kolegów Orientuje się ktoś może który układ w sterowniku jest odpowiedzialny za kod immo? Sterownik IAW 5NF.T1. Chciałbym założyć nowy (używany )sterownik i podmienić układ od immo Dane immo są w eepromie 95160, ale jest kłopotliwy dostęp do niego. Najlepiej jest zrobić "virgin" odpowiednim sprzętem przez OBD. Wtedy wystarczy tylko podłączyć...
Masz uszkodzony dalej sterownik, check miga bo nie zrobiona adaptacja koła fonicznego. Spróbuj jeszcze przełożyć cewki miejsacmi.
Świeci, czy miga ?, jak świeci to jest jakiś błąd, jak miga, to potrzebna jest adaptacja koła fonicznego (4x buta sprzedać >4k rpm)
sterownik wysłany do firmy która je naprawia i od razu podłączyli do swojego samochodu i pracował prawidłowo adaptacja koła fonicznego i sterowanie krokowcem sprawne-także sterownik odpada sprawdzony.
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Trzeba zrobić adaptację koła fonicznego i tyle. Trzy razy dodaj gazu ponad 4000 obr i puść pedał Wszystkie odbiorniki prądu mają być wyłączone aby altek oporu nie robił.
Po skonsultowaniu się z mechanikiem oraz kilkoma innymi osobami doszliśmy do wniosku że wszystko z alternatorem jest ok. Lekkie przy gazowanie i napięcie skacze do 14V. Falowanie obrotów także zostało opanowane. Może to wydać się dziwne ale pomogła adaptacja koła fonicznego. Po tym jest niemal idealnie a dodatkowo auto całkiem inaczej reaguje na pedał...
No to się wyjaśniło ale nie wszystko: - Brak komunikacji spowodowany był uszkodzeniem modułu immo który kiedyś x lat temu został wykodowany z ECU podczas jego zmiany - teraz wiem czemu był wymieniony ECU, po prostu nie odpalało ale nie przez ECU a przez IMMO podpięte po linii K do której też gazmeni próbowali drucić AEB 426 czy coś takiego..... Po usunięciu...
Ta adaptacja o której piszesz to jest adaptacja koła fonicznego na wale, ale ona dotyczy IAW 49F/59F, czyli Seicento 1.1 MPI / Punto mk. 2. Aha... Co prawda ja mam koło foniczne na wale i czujnik SEN-8 oraz dwie dwubiegunowe cewki. Qrczę ile ja czasu zmarnowałem na te "adaptacje".... Dzięęki!
Nie wiem czego chcesz go uczyć. Jesli sterownik pochodzi z innego auta to musisz znaleźć szpenia który wyczyści imo ze sterownika. Jak już to zrobisz to podpinasz i robisz adaptacje koła fonicznego reszty nauczy sie sam. W innym przypadku musisz przełożyć bodykomputer kluczyk i sterownik z jednego auta w komplecie.
Z tą Pandą to chodzi o brak adaptacji koła fonicznego Chodzi o to ze examiner czytał (błąd koła fonicznego) a multi totalnie nic nie pokazał, żadnego błędu a kontrolka silnika migała. aktywować tempomat w Grande Punto Szczerze musiał bym zobaczyć bo nie robiłem tego, jeszcze rozpracowuje i się ucze. IAW-16F/18F Jak na razie to tylko jeszcze DEC Superscan...
Jak pluje błędem uzwojenie pierwotne cewki A/B sygnał zbyt niski, to sterownik do wymiany. Rozmawiałem z firmą, która zajmuje się naprawą i mówili, że ta usterka jest nienaprawialna, koszt sterownika to 800zł, dostajesz czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić adaptację koła fonicznego [url=http://www.kocar.com.pl/]Link
Skończyło się to tak, że kupiłem w firmie [url=http://www.kocar.com.pl/]kocarstero... z 6miesięczną gwarancją (twierdzili, że jakkolwiek naprawiają te sterowniki, tak ta usterka jest nienaprawialna) za 800zł, zamontowałem i auto jeździ od 4 miesięcy bez żadnych problemów. Sterownik dostajemy czysty, więc nie ma problemów z immo, trzeba tylko zrobić...
No dobra zacznę od cewek bo przewody MM maja pół roku a cewki męczą się z gazem już 13 lat...po podmianie nie omieszkam napisać czy coś pomogło. A tak na marginesie nie można zrobić jakiegoś zabezpieczenia ECU przed wpływem uszkodzonej cewki. Gdzieś wyczytałem, że niektórzy robią adaptację koła fonicznego cokolwiek to jest tyle, że nie wiem dlaczego...
We fiatach robiło się adaptacje czujnika lub koła fonicznego czy jakoś tak.Nie wiem czy akurat w tym poczytaj.
Witam mam pytanie co do odczytu pamięci przez kessa. Sprawdzając działanie interfejsu w pandzie 1.1 54hp po odczytaniu pamięci nie chciało auto. Dopiero po wgraniu wcześniej odczytanego programu auto odpaliło, pomijając już fakt że trzeba było zrobić adaptację koła fonicznego. Tutaj rodzi się moje pytanie, a mianowicie: Czy przy odczycie kasuje się...
witam sprawdzane fiat ecuscan i pcmscan żadnych błędów,powietrza lewego nie łapie a, adaptacji koła fonicznego nie zrobisz bo jak wiem to musi dolecieć do około 5000obrotów i temp powyżej 80 stopni a tu wydoli niecałe 2000 i spada i zaś 2000 i na dół tak jagby odcięcie było na 2000obrotów Dodano po 4 nawet zrobiłem coś takiego żę na otwartej przepustnicy...
Ten sterownik nie ma procedury adaptacji koła fonicznego, a odłączanie akumulatora niczego nie zmienia... To, że lambda była podmieniana nie znaczy, że działa prawidłowo, jest wiele czynników mogących zafałszować jej działanie i spowodować wprowadzenie błędnych korekt przez sterownik, a już te korekty mogą "bruździć" nawet na zimnym silniku, kiedy sonda...
Fiat Doblo 1,4 2009r. Silnik rozwijał normalną moc, jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczynał szarpać, pojawiał się błąd czujnika położenia wału P0335. https://obrazki.elektroda.pl/1334205800_... https://obrazki.elektroda.pl/3262981600_... Wymieniony (dwukrotnie) czujnik położenia wału (nowy Febi i noname),...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Witam. Problem dotyczy auta z silnikiem jak w temacie (symbol ECU: IAW 4AF.M7): z powodu wymiany takich rzeczy jak świece, uszczelka pod pokrywą zaworów rozpiąłem kilka czujników, wtryskiwacze. W następstwie tego zaczęła się potem świecić w czasie pracy silnika kontrolka wtrysku. Przeprowadziłem adaptację koła fonicznego (info na forum) kontrolka zgasła,...
Punta mk.2 niestety nie miałem, ale immo się raczej samo synchronizuje , natomiast zdaje się trzeba wykonać procedurę adaptacji czujnika położenia wału (koła fonicznego).
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
Od jakiegoś czasu siostrzeniec ma problem z Fiatem Panda 1,1 8V, rocznik 2004. Otóż zimny silnik kręci, kręci i nie odpala. Po kilku próbach odpalenia z przerwami, w końcu załapuje na chwilę i gaśnie, potem odpala na dłużej, potem już pracuje dość normalnie. Jeżeli na zimno wciśnie się gwałtownie pedał gazu to silnik dławi się i gaśnie. Po rozgrzaniu...
Cześć. Zwracam się do Was z pytaniem o prawdopodobną przyczynę problemu z odpalaniem Fiata Panda, 1.1 54 konie, 2005 rok z LPG tartarini na mieszalniku. Sprawa wygląda tak: Auto kręci normalnie, szybko, regularnie, miarowo rozrusznikiem. Ale bez skutku. W aucie poczyniłem następujące kroki: -Nowy, porządny akumulator -Nowy czujnik położenia wałka rozrządu...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Sprawdziłem linkę, wygląda w porządku. Na pełnym gazie komputer wskazuje otwarcie 88-89 stopni, przepustnica ma jeszcze minimum luzu od pełnego otwarcia. Przy czym przekroczenie 90 stopni w tym samochodzie nie jest możliwe, gdyż taki plastikowy element za który zahaczona jest linka oprze się o obudowę. Przy puszczonym pedale gazu jest minimalny luz...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Błędów brak, tylko adaptacja koła się wyświetla z błędów, a z obrotami nie wiem co mam zrobić, nie wiem czemu są tak wysokie, czy to normalne przy tym błędzie p1300?
punto adaptacja koła fonicznego koła fonicznego adaptacja fonicznego
access filtrowanie formularz polsat cyfrowy lista kanał sygnał syrena
pompa ciepła split regulacja gaźnika briggs
Konieczność trzymania przycisku przy otwieraniu bramy Hormann A445 Termet Silver Pro 20 kW - Szacunkowe zużycie gazu