Wg. schematu ma być hall. Starsze X20XEV miały indukcyjny.
Licznik widzi 255 km/h czyli nie dostaje sygnału z czujnika. 1. Kręcenie czujnikiem czy symulowanie koła fonicznego daje odczyt prędkości. Bo to albo czujnik. Albo problem z napędem czujnika/kołem fonicznym (za duża odległość, opiłki). Albo kabelki/wtyczki uszkodzone.
czy nie jest to tak, że impuls do zapłonu centralka dostaje z czujnika na kole fonicznym..? To system podobny jak przy zapłonie MED we wczesnych CC Nanoplex czy tam digiplex liczy zęby na kole fonicznym, informację o początku odliczania dostaje z tego podwójnego zęba, w zależności od ilości zliczonych zębów steruje najpierw cewką 1-4, potem 2-3, dlatego...
Prawdopodobnie błędy bezpieczeństwa do skasowania.
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
Adaptacja koła fonicznego rozwiąże problem.
Temat rozwiązany. koło ustawione względem czujnika, silnik pracuje poprawnie.
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Czujnik jest w bloku silnika, na dole z przodu samochodu, przy skrzyni biegów (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
Sprawdź odstęp czujnika położenia wału korbowego od koła fonicznego wielkość szczeliny nie większa niż 1 mm.
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Nanoplex liczy zęby koła fonicznego (czas pomiędzy impulsami) i na tej podstawie generuje iskrę, czyli machanie czymś metalowym przed czujnikiem nie spowoduje powstania iskry, musi być oryginalne koło. Podłączenie czujnika jest istotne, zamiana kabli sprawi, że iskra będzie "w krzakach" i silnik nie zapali Złącze diagnostyczne i czujnik podciśnieniowy...
Co do EBS do sprawdzenia czujnik ABS lewy/tył ,sprawdzenie koła fonicznego lewy/tył (czy proste,nie ma ubytku zębów itp.),luzów na łożysku w tym kole.Jeżeli wszystko będzie sprawne ,ustawić min. szczelinę czujnika ABS i wykonać jazdę próbną powyżej 20 km/h. Pozostałe błędy to brak ,lub zakłócenie komunikacji CAN pomiędzy sterownikami EBS ,VECU ,ASTRONIC...
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Byłbym wdzięczny za udostępnienie schematu emulatora koła fonicznego
Witam wszystkich serdecznie.Trafił do mnie silnik od pojazdu jak wyżej 1,4 16v 71 kW, troszkę rozebrany - przeskoczył łańcuc . Wszystko zostało naprawione, jednak mam pytanie. Jak powinno być zamontowane koło foniczne wału korbowego od strony rozrządu. Można je obrócić o 180 stopni. Jednak ma nabitą literkę. Moje pytanie brzmi: literką B do koła pasowego,...
co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. Jeśli chodzi o wizualny aspekt to wygląda okej, a tarcza koła fonicznego wykazuje delikatne właściwiości magnetyczne, nie wiem czy tak powinno być. Rozumiem że czujnik położenia wału sprawdzę tylko poprzez podmianę na sprawny? Dodano po 1 Jak czytam to objawy raczej by wskazywały na...
Ja ostatnio dlugo sie meczyłem z fiorino 1.4 taka sama sytułacja pomogła adaptcja koła fonicznego .
Adaptacja koła fonicznego moze być czasami potrzebna.
Nic nie trzeba. Dajesz całe kompletne sprzęgło od Traffica. Jedynie ilość zębów koła fonicznego musi się zgadzać,
Jedynie cyfrowy/z pamięcią i na baterie. Do tego minimum jedna sonda prądowa. Bzdura - pierwszy lepszy analog, typu C112 z sondą WN i prądową pokazujący w czasie rzeczywistym. Obejrzysz sobie i impuls ładowania cewki i wyładowanie - pomocne przy wykrywaniu zwarcia międzyzwojowego, czy awarii stopnia mocy sterownika. Podobnie z wyłamanymi zębami koła...
Koło pasowe wałka rozrządu w obu silnikach jest identyczne ?, chodzi mi o zęby koła fonicznego czujnika połozenia wałka
Na zamknięcie tematu, ściśle jak w temacie, wałek wydechowy / zdjęcie prawe / wałek bez płetwy blokuje się od strony koła fonicznego za pomocą szpilki jak do wymiany paska rozrządu, wałek ssący / zdjęcie po lewej / płetwa równolegle do górnej części głowicy / na tym wałku, występuje otwór konstrukcyjny średnicy 4 mm, ten ma się znaleźć na górnej części...
https://obrazki.elektroda.pl/7949272800_... https://obrazki.elektroda.pl/4648442800_... Dzień Dobry Wieczór, Temat wraca niczym bumerang, a ja znalazłem chwilę żeby przedstawić kolegom dalszy ciąg. Niniejszym również informuję że nie padłem ofiarą pewnej choroby o której teraz głośno (jak na razie :D). W tym odcinku...
Mają problem z olejem. Zacierają się. Przebiegi od 75kkm wzwyż. Jak ci pracuje, ciesz się. Bo jak działa to fajnie jeździ ten kloc. Do tego problem z kołem fonicznym, i paroma innymi rzeczami. Ciesz się póki możesz. Bo serio, jak działa to fajnie napędza tą cegłę na kołach jaką jest ten Grand Jak jeszcze nie byłeś w ASO, ani poprzednik, to jedź, niech...
Sprawdź jaki luz osiowy ma wał korbowy. Może odstęp od koła fonicznego do czujnika położenia wału zmniejsza się po wciśnięciu sprzęgła.
A w sumie to i nie sonda ci wypadanie wyłapie, a koło foniczne Hmm, zdaje się, że ja coś pominąłem w edukacji auto-garażowej ;) , bo przy przebiegu 190 tys. zaliczyłem wypadanie zapłonu na 4-tym cylindrze, co stwierdziłem organoleptycznie (zarzucanie świecy) czy błędem VCDS i zakończyło się remontem góry silnika. Ale żeby mieć cynk ze strony koła fonicznego...
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
Na znak z dwoma kredkami to reguluje się ustawienie koła fonicznego .
Wg mnie opcje sprawdzenia bez ściągania skrzyni i fizycznego dostępu do koła fonicznego się skończyły.
Nie do końca mogą być przytkane wtryskiwacze cylindra 1 i 2. Jeżeli ECU myli kolejność cylindrów, to zamiast wzbogacić mieszankę na 1 cylindrze, wzbogaca na 4 cylindrze, a z kolei bogatą mieszankę 4 cylindra zubaża na cylindrze 1. Tak się zastanawiam jak doprowadzić do wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze, aby ECU poprawnie określił kolejność cylindrów....
Pomiar ciśnienia paliwa, to raz, a dwa, zmierz szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a zębami koła fonicznego
Zaglądałeś do dziurki w bloku silnika, wiem, ciężki dostęp, ale czy tarcza koła fonicznego tam w ogóle się obraca ?
Nie koniecznie; obowiazkowo trzeba wykonać jazdę z cut-off z wyższych obrotów przez min 8 sekund i obroty nie mogą spaść ponizej 2000 , to jest adaptacja koła fonicznego wału i jest wymagana.
Różnica jest w odsadzeniu koła fonicznego od koła rozrządu 2 mm
Tu nie chodzi o testowanie sterownika ABS tylko o stworzenie modelu/stanowiska dydaktycznego demonstrującego działanie takiego systemu. Mając możliwość regulacji prędkości jednego z kół można zaobserwować od jakiej różnicy prędkości ABS zaczyna ingerować (koło musi całkowicie stanąć, czy wystarczy różnica prędkości, jak duża ta różnica musi być). Podałem...
ak jak pisałem, ale się powtórzę. Dziś większość procedur analizuje ECU. Nic tylko skorzystać. W jaki sposób? ecu wysyła to na obd? wątpię, zapewne trzeba mu włączyć odpowiednie opcje odpowiednimi kodami. Tyle że w innym aucie/producencie kody będą inne, no i zapewne utajnione. To raz, dwa autor chce badać siniki bez ECU z prymitywnym zapłonem, co...
ogłaszam wszem i wobec, że udało się :) silnik X18XE1 pasuje za Z18XE, uciąłem wtyczkę od czujnika 2pin który był w bloku, polutowałem z kablem uciętym z resztki instalacji silnika X18XE1 zgodnie z kolorami kabli i pasuje i działa wszystko idealnie, czyli czujnik na kole pasowym jest w pełni kompatybilny z czujnikiem koła fonicznego montowanym w bloku...
Jest jeszcze opcja uszkozonych przewodów. Złego ustawienia rozrządu. Uszkodzonego wałka ( pękniety, czy uszkodzenia koła fonicznego na nim). Za dużej odleglości czujnik ,koło foniczne.
1. Pytanie jak wygląda koło foniczne czyli koło z którego ściąga impulsy czujnik. 2. Czy nie ma luzów samego koła fonicznego. 3. Odległość koło foniczne czujnik.
Mrugający check = wypadanie zapłonu Lub brak adaptacji koła fonicznego , nie ważne zrób diagnostykę i podaj błędy.
Zaraz spróbuje twojego patentu z podpiłowaniem czujnika . sprawdzę jeszcze oscyloskopem ponieważ zauważyłem coś dziwnego z sygnałem z koła fonicznego ale w pierwszej kolejności muszę dokończyć Renówkę . Wrzucę później screeny z oscyloskop
Nie do końca rozumię z tym kołem fonicznym. Impulsator pozostaje i koło oryginalne. Przy dwóch cylindrach, sygnał dzielony na dwa. Modół przetworzy impuls na zapłon. Przecież koła fonicznego nie zmieniamy i miejsca impulsatora też nie?
Oglądnij koła wałka rozrządu obu silników, były różne rodzaje zębów koła fonicznego
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
Pytanie zasadnicze (oprócz ustawienia rozrządu oczywiście) w jakim stanie jest pierścień magnetyczny koła fonicznego wału korbowego [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/...
Przed wymianą należało by sprawdzić czy rozrząd nie przestawiony? Znaki na kole pasowym i obudowie oraz pod osłoną paska na kole oraz drugiej części obudowy. \ Dwa przewody do sprawdzenia do czujnika. Zasilanie i sygnałowy. Czy sygnał pojawia się po przyłożeniu metalu ferromagnetycznego i jest jego brak przy sytuacji odwrotnej. PS Zdarza się uszkodzenie...
Rozwiązanie z elektronicznym sterowaniem wg mnie też jest dobrym (jak nie najlepszym) rozwiązaniem, tylko np czy kształt sygnału z PLL nie będzie miał wpływu na ECU? Jak coś to wymyśliłem jak uprościć konstrukcję z przestawianym czujnikiem i kołem fonicznym. Całość może się obejść bez łożyska i dźwigni. Czujnik musiałby być przesuwany o 2-3cm po fasolce...
adaptacja koła fonicznego punto adaptacja koła fonicznego adaptacja fonicznego
zaślepka pompy przezwojenie silnika pralka prostownica przewód
interfejs diagbox bateria milwaukee
Jak ustawić 2 bary w kotle Junkers Bosch Cerapur ZSB 14? Jak zamienić gniazda głośnikowe we wzmacniaczu?