Wg. schematu ma być hall. Starsze X20XEV miały indukcyjny.
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
Licznik widzi 255 km/h czyli nie dostaje sygnału z czujnika. 1. Kręcenie czujnikiem czy symulowanie koła fonicznego daje odczyt prędkości. Bo to albo czujnik. Albo problem z napędem czujnika/kołem fonicznym (za duża odległość, opiłki). Albo kabelki/wtyczki uszkodzone.
czy nie jest to tak, że impuls do zapłonu centralka dostaje z czujnika na kole fonicznym..? To system podobny jak przy zapłonie MED we wczesnych CC Nanoplex czy tam digiplex liczy zęby na kole fonicznym, informację o początku odliczania dostaje z tego podwójnego zęba, w zależności od ilości zliczonych zębów steruje najpierw cewką 1-4, potem 2-3, dlatego...
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
1. Pytanie jak wygląda koło foniczne czyli koło z którego ściąga impulsy czujnik. 2. Czy nie ma luzów samego koła fonicznego. 3. Odległość koło foniczne czujnik.
Adaptacja koła fonicznego rozwiąże problem.
https://obrazki.elektroda.pl/7949272800_... https://obrazki.elektroda.pl/4648442800_... Dzień Dobry Wieczór, Temat wraca niczym bumerang, a ja znalazłem chwilę żeby przedstawić kolegom dalszy ciąg. Niniejszym również informuję że nie padłem ofiarą pewnej choroby o której teraz głośno (jak na razie :D). W tym odcinku...
Nie da rady. Probowalem nawet ze specjal codem usunąć i blad powraca. Dodano po 31 Chyba ze zle cos robię.
Prześledź sygnał z czujnika wału, być może problem leży na przykład po stronie koła fonicznego.
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
Sprawdź odstęp czujnika położenia wału korbowego od koła fonicznego wielkość szczeliny nie większa niż 1 mm.
Czujnik jest w bloku silnika, na dole z przodu samochodu, przy skrzyni biegów (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
Wywalało błędy "wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze" oraz "losowe wypadanie na wszystkich cylindrach". Po adaptacji koła fonicznego, jak na razie błędy się nie pojawiają. Czy adaptacja mogła rozwiązać te problemy?
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Nie pierwsze jw ewentualnie sprawdzenie czy blokady na rozrządzie są ok, ale wszystko raczej sprowadza się do złego ustawienia uszczelniacza walu który jest czujnikiem i kołem fonicznym na wale (ma zintegrowany w sobie czujnik położenia wału i koło foniczne).
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Temat rozwiązany. koło ustawione względem czujnika, silnik pracuje poprawnie.
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Nowy uszczelniacz z kołem fonicznym czy nie robiłeś nic przy nim ?
Masz nadpisaną mapę w sterowniku. Ale nie trzeba ani examinera, ani drugiego sterownika. Wystarczy delphai, launch, gutmman. Na zimnym silniku, robisz reset sterownika, przepustnicy i koła fonicznego. Uruchamiasz i bez dodawania gazu czekasz do temp. roboczej. Może gasnąć, kichać i bujać obrotami. Potem jazda testowa, miasto i najważniejsze trasa. Dobrze...
Nic nie trzeba. Dajesz całe kompletne sprzęgło od Traffica. Jedynie ilość zębów koła fonicznego musi się zgadzać,
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Na pewno trzeba mieć porządny klucz do odkręcenia nakrętki piasty która znajduje się przeważnie pod zaślepką. Klucz nasadowy, jak pamiętam 30mm zabierak minimum 3,4" bo mniejszy ukręcisz. Tylne łożysko występuje jako cała piasta i przeważnie z kołem fonicznym do systemu ABS.
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Adaptacja koła fonicznego moze być czasami potrzebna.
Ja ostatnio dlugo sie meczyłem z fiorino 1.4 taka sama sytułacja pomogła adaptcja koła fonicznego .
Koło pasowe wałka rozrządu w obu silnikach jest identyczne ?, chodzi mi o zęby koła fonicznego czujnika połozenia wałka
Nanoplex liczy zęby koła fonicznego (czas pomiędzy impulsami) i na tej podstawie generuje iskrę, czyli machanie czymś metalowym przed czujnikiem nie spowoduje powstania iskry, musi być oryginalne koło. Podłączenie czujnika jest istotne, zamiana kabli sprawi, że iskra będzie "w krzakach" i silnik nie zapali Złącze diagnostyczne i czujnik podciśnieniowy...
Witam. Jeżeli wymieniles świece i przewody to jedynie pozostaje Tobie Examiner czyli programowanie koła fonicznego,zalecene przy każdym ściagnięciu koła fonicznego.Pozdrawiam
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
Nie mogę znaleźć czy to jest wersja z napinaczem łańcucha z przestawiaczem fazy czy bez. Problem może być w czujniku (słabe zasilanie głupieje,czy z przewodem sygnałowym) z odległością czujnika do "koła fonicznego " lub jego uszkodzenie. Jak wersja z przestawianiem fazy to podstawą jest ciśnienie oleju bo to ono zasila napinacz bez niego nie pracuje...
Co do EBS do sprawdzenia czujnik ABS lewy/tył ,sprawdzenie koła fonicznego lewy/tył (czy proste,nie ma ubytku zębów itp.),luzów na łożysku w tym kole.Jeżeli wszystko będzie sprawne ,ustawić min. szczelinę czujnika ABS i wykonać jazdę próbną powyżej 20 km/h. Pozostałe błędy to brak ,lub zakłócenie komunikacji CAN pomiędzy sterownikami EBS ,VECU ,ASTRONIC...
Sprawdź szczelinomierzem odstęp czujnika od zębów koła fonicznego, jak jest >1mm to podpiłuj uchwyt. Pomiar zrób w kilku miejscach żeby wykluczyć owalizację koła
czy sterowniki o innej numeracji 5af.XX różnią się pinami Ważne jest oznaczenie HW xxx . Musi być to samo co w Twoim sterowniku. Wtedy sterownik nie różni się wewnętrznymi podzespołami. Numeracja .XX jest możliwa do zmiany przy programowaniu. czy kupując taki sterownik czysty, wylogowany samochód będzie działał poprawnie czy wogóle nie ruszy? Jeżeli...
Mają problem z olejem. Zacierają się. Przebiegi od 75kkm wzwyż. Jak ci pracuje, ciesz się. Bo jak działa to fajnie jeździ ten kloc. Do tego problem z kołem fonicznym, i paroma innymi rzeczami. Ciesz się póki możesz. Bo serio, jak działa to fajnie napędza tą cegłę na kołach jaką jest ten Grand Jak jeszcze nie byłeś w ASO, ani poprzednik, to jedź, niech...
Sprawdź jaki luz osiowy ma wał korbowy. Może odstęp od koła fonicznego do czujnika położenia wału zmniejsza się po wciśnięciu sprzęgła.
Pompa startuje przeważnie po rozpoznaniu obrotów wału. Czyli czujnik na wale ,koło foniczne itp. Czasem w takich swapach jest różnica w kołach fonicznych czy czujnikach i ECU nie rozpoznaje obrotów wału.
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Na znak z dwoma kredkami to reguluje się ustawienie koła fonicznego .
Witam wszystkich serdecznie.Trafił do mnie silnik od pojazdu jak wyżej 1,4 16v 71 kW, troszkę rozebrany - przeskoczył łańcuc . Wszystko zostało naprawione, jednak mam pytanie. Jak powinno być zamontowane koło foniczne wału korbowego od strony rozrządu. Można je obrócić o 180 stopni. Jednak ma nabitą literkę. Moje pytanie brzmi: literką B do koła pasowego,...
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Byłbym wdzięczny za udostępnienie schematu emulatora koła fonicznego
Kostka oczywiście może być powodem, druga możliwość to zbyt duża szczelina pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (<=1mm)
Wg mnie opcje sprawdzenia bez ściągania skrzyni i fizycznego dostępu do koła fonicznego się skończyły.
Zaglądałeś do dziurki w bloku silnika, wiem, ciężki dostęp, ale czy tarcza koła fonicznego tam w ogóle się obraca ?
Pomiar ciśnienia paliwa, to raz, a dwa, zmierz szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a zębami koła fonicznego
Różnica jest w odsadzeniu koła fonicznego od koła rozrządu 2 mm
Nie do końca rozumię z tym kołem fonicznym. Impulsator pozostaje i koło oryginalne. Przy dwóch cylindrach, sygnał dzielony na dwa. Modół przetworzy impuls na zapłon. Przecież koła fonicznego nie zmieniamy i miejsca impulsatora też nie?
Nie koniecznie; obowiazkowo trzeba wykonać jazdę z cut-off z wyższych obrotów przez min 8 sekund i obroty nie mogą spaść ponizej 2000 , to jest adaptacja koła fonicznego wału i jest wymagana.
Witam.A nie można nawiercić i nagwintować tych otworów do mocowania koła fonicznego jeśli ich tam nie będzie i chyba inne wejście na wale jest do pompy oleju bo jeśli tak to może być gra nie warta bo wyjdzie na to samo wał od z16se koszt 300zł a od innego 1.6 od 100do 1500 plus pompa oleju od 150 do 300
Najczęściej pulsuje ze wzgląduu że trzeba dokonać adaptacji koła fonicznego.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
Jest jeszcze opcja uszkozonych przewodów. Złego ustawienia rozrządu. Uszkodzonego wałka ( pękniety, czy uszkodzenia koła fonicznego na nim). Za dużej odleglości czujnik ,koło foniczne.
Może to być np. czujnik położenia wału Ciepło. Należy podpiłować łapę czujnika aby maksymalnie zbliżyć go do koła fonicznego. Nie wiem czy tam aluminium puchnie czy się odkształca ale ten zabieg zawsze pomaga. Wredna usterka Wredna ale bardzo typowa dla tego seiko. Kilkanaście razy mi się trafiło.
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
Witam, Wymiana modułu zapłonowego , kabli. Zerowanie , ponowna procedura programowania koła fonicznego, skorzystałem z płatnej aplikacji AlfObd Fiat.
P1336 - Problem z synchronizacją zapłonu Opis: Nieprawidłowe rozpoznanie obrotów wału korbowego i wałka rozrządu. Przyczyny: Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Błąd mechaniczny, np. rozciągnięty pasek rozrządu lub problem z kołem fonicznym. Działania diagnostyczne: Sprawdź oba czujniki pod kątem...
Oglądnij koła wałka rozrządu obu silników, były różne rodzaje zębów koła fonicznego
Mrugający check = wypadanie zapłonu Lub brak adaptacji koła fonicznego , nie ważne zrób diagnostykę i podaj błędy.
Czujnik ok. 500 z kołem fonicznym i uszczelniaczem no i do tego wymiana ale z tym to już zabawa jest. Ogólnie nieopłacalny zabieg. Chyba że masz AXR w "stodole" z osprzętem.
Czujniki również sprawdzone i są sprawne. Na wałkach rozrządu są koła fonicznego, które podają sygnał na czujnik. Nie wiem czy one też ulegały awarii w tych silnikach. Dodano po 13 Zmienne fazy rozrządu również nowe.
Niemniej oscyloskop jest pomocny w ocenie sygnału z czujników ABS, wału, wałka. Łatwo można wychwycić np. bicie koła fonicznego/enkodera czy jego pęknięcie albo niewłaściwy montaż lub uszkodzenie czujnika (za mała amplituda sygnału). Na diagnostyce widać już przetworzony sygnał i nie zawsze pozwoli to łatwo zorientować się gdzie tkwi problem.
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
Rozwiązanie z elektronicznym sterowaniem wg mnie też jest dobrym (jak nie najlepszym) rozwiązaniem, tylko np czy kształt sygnału z PLL nie będzie miał wpływu na ECU? Jak coś to wymyśliłem jak uprościć konstrukcję z przestawianym czujnikiem i kołem fonicznym. Całość może się obejść bez łożyska i dźwigni. Czujnik musiałby być przesuwany o 2-3cm po fasolce...
Zaraz spróbuje twojego patentu z podpiłowaniem czujnika . sprawdzę jeszcze oscyloskopem ponieważ zauważyłem coś dziwnego z sygnałem z koła fonicznego ale w pierwszej kolejności muszę dokończyć Renówkę . Wrzucę później screeny z oscyloskop
Ja bym się jeszcze nad kołem fonicznym wałka rozrzadu zastanowił.
Nie masz czasem tam koła fonicznego? Ząb nie ukruszony? Jeżeli nie to zrób kasowanie wartości wyuczonych i zaadaptuj koło foniczne.
Wcisne trzy swoje trzy grosze, może coś naprowadzę. W Fiatach montowali różne koła foniczne w jednym roczniku i modelu. Może ten sterownik jednak ciut inny?
Dwie sprawy: -odległość czujnika od koła fonicznego -porównanie kół fonicznych
Częściej niż z samym czujnikiem bywa problem z tarczą magnetyczną koła fonicznego, oglądnij ew obtarcia
Pytanie zasadnicze (oprócz ustawienia rozrządu oczywiście) w jakim stanie jest pierścień magnetyczny koła fonicznego wału korbowego [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/...
Check miga, bo nie zrobiłeś adaptacji koła fonicznego. Coś w silniku stuka, więc czujnik spalania stukowego rejestruje to, wypnij go i spróbuj zrobić adaptację koła Rozrząd na znakach, ale czy kliny na kołach są całe ?
Sprawdź czujnik położenia wału czy jest czysty i jaka jest odległość od koła fonicznego. Sprawdź czy w czasie kręcenia rozrusznika podnosi się wskazówka obrotomierza.
Można by jeszcze dokonać adaptacji koła fonicznego.. trzeba w ów czas trzy razy do odcięcia nadepnąć... Dodano po 3 Możesz też kupić interfejs od vaga za parę złociszy na alledrogo, zainstalować fiat ecu scan i zrobić nim ciut więcej..
Na wale jest wprasowany uszczelniacz z kołem fonicznym. Jak usterkę masz od kupna to ktoś mógł źle nasadzić ten uszczelniacz na wał. Już widziałem/poprawiałem taki nabity młotkiem i do tego nasadzony tak że była róznica 5 stopni do GMP. Co prawda w tdi BXE ale tu jest ten sam patent.
Odległość czujnika od koła fonicznego. Z wiekiem uchwyty czujnika lubią się odkształcać. Wypnij przewody sterujące z cewki i zobacz, czy dostają zasilanie po włączeniu zapłonu ( na jednym z przewodów będzie przez chwilę +12V drugi to sterowanie.
We fiatach robiło się adaptacje czujnika lub koła fonicznego czy jakoś tak.Nie wiem czy akurat w tym poczytaj.
Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
A ile ma do koła fonicznego?
Miałem podobny objaw tylko że w Puncie - winne były popękane koła foniczne na przegubach... takie same objawy będzie dawał przetarty przewód z czujnika prędkości kół oraz uszkodzony czujnik, lub zanieczyszczone opiłkami metalu koła foniczne. W kołach brakowało po 1 zębie i sterownik odczytywał to jako zablokowanie kół... dopóki było tylko pęknięcie...
Z tą Pandą to chodzi o brak adaptacji koła fonicznego Chodzi o to ze examiner czytał (błąd koła fonicznego) a multi totalnie nic nie pokazał, żadnego błędu a kontrolka silnika migała. aktywować tempomat w Grande Punto Szczerze musiał bym zobaczyć bo nie robiłem tego, jeszcze rozpracowuje i się ucze. IAW-16F/18F Jak na razie to tylko jeszcze DEC Superscan...
Co to za błąd dokładnie? Koła foniczne i synchronizacja identyczna jak w 2.0 ?
Tak jak kolgga elektrit mówi przyzwojenie koła fonicznego jak się nie mylę a mogę bo już dawno tego nie robiłem podnieść obroty na 1500 chwilę przytrzymać i tak 3 razy
ogłaszam wszem i wobec, że udało się :) silnik X18XE1 pasuje za Z18XE, uciąłem wtyczkę od czujnika 2pin który był w bloku, polutowałem z kablem uciętym z resztki instalacji silnika X18XE1 zgodnie z kolorami kabli i pasuje i działa wszystko idealnie, czyli czujnik na kole pasowym jest w pełni kompatybilny z czujnikiem koła fonicznego montowanym w bloku...
Prawdopodobnie tak jak wyżej musisz przeprowadzić tkw adaptację koła fonicznego, poczytaj tu jest procedura: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Wymiana koła fonicznego rozwiązała sprawę.
Sprawdź ustawienie czujnika obrotów wału. Zarówno odstęp od koła fonicznego jak i jego dokręcenie.
Koła foniczne takie same? Opel lubił tu mieszać...
Tutaj jest fotka starego uszczelniacza. W tym siniku ma żadnych oznaczeń co o montażu uszczleniacza. Co do koła fonicznego... Tutaj chyba też nie ma regulacji. Założone jest wg. blokad i schematu z autodaty który wrzuciłem wcześniej Silnik w wagcomie widzi obroty silnika https://obrazki.elektroda.pl/1446043400_...
Taki objaw może być spowodowany biciem koła fonicznego, to częste w astrach.
A co ma most do obrotów kół, jeśli nie ma poślizgów, szybciej po ząbku wyłamane na kołach fonicznych
Tak miałby.Jeżeli będzie namagnesowany ,a potrafi być jeżeli kierowcy lepią magnes poniżej,to przy wyższych obrotach nie będzie czytał koła fonicznego ze skrzyni.
Nowa centralka będzie działać , tylko zrobisz adaptację koła fonicznego
Nie wiem czy się uda, różnica w kołach fonicznych.
Zrób adaptację koła fonicznego.
Tak jak pisze saly, lub jak dasz nowy czysty to tylko pozostanie adaptacja koła fonicznego też sam zrobisz
Odległość czujnika od koła fonicznego ma być 0,7 km i stała. Bicia na kole przestawiające się koło będą powodować takie problemy. Czujnik najlepiej ustawiać tak by był jak najbliżej ale nie ocierał o koło.
Jedyny 100% sposób to oscyloskop. Być może problem leży nie w czujniku a w szczelinie między kołem fonicznym.
adaptacja koła fonicznego punto adaptacja koła fonicznego adaptacja fonicznego
zmiana nazwa sieć windows koszt naprawa telewizor samsung lenovo laduje baterie
Fiat Ducato – wentylator nie działa na niskich obrotach, rezystor, przekaźnik, diagnostyka Mercedes W212 – lokalizacja bezpiecznika sygnalizacji otwartego bagażnika, F61, F7, SAM