Wszystkie kable krańcówek należy połączyć diodami, bo wspólnego nie znajdziesz. Katody diod w stronę krańcówek, anody połączone razem i do alarmu. Tak sumuje się sygnały z krańcówek.
Podłączyłem brąz/żółty do ziel/czerwonego i domyka, a z tym zamykaniem po otwarciu to coś chyba z krańcówką w drzwiach kierowcy musi być nie tak, bo to nie za każdym razem się robi, jak wyłączę alarm dioda zgaśnie to jest ok, a jak wyłączę alarm i dioda od alarmu nie zgaśnie to za sekundę się zamknie,...
Jest to Honda Civic VI. Wyzwalanie drzwi za pomocą masy to w sumie wiem, myślałem jedynie, że masa może być "za słaba" czy coś w tym rodzaju ale to chyba nie ma nic do rzeczy. Problem musi tkwić raczej w czymś innym. Napięcie na lampce: 11,6V - gdy otwarte tylko drzwi kierowcy 12,4V - gdy otwarte...
Witam wszystkich, nigdy wcześniej nie zakładałem alarmu w samochodzie, więc postanowiłem zrobić ten "pierwszy raz". Dodam. że moja wiedza jest podstawowa. Alarm to cudo z Chin :) Tornado RTX. Zakupiłem alarm, czujnik położenia, czujnik ultradźwiękowy i czujnik udarowy oraz krańcówka maski. Twingo...
W moim samochodziku są wszystkie krańcówki w zamkach, działa sygnalizacja niedomkniętych drzwi i klapy na liczniku, z tym, że bez rozróżnienia które (jest jeszcze wyższa wersja licznika). Niemniej wszystkie krańcówki są wpięte do licznika "niezaleznie" więc nie wystarczy wpiąć sie w jeden przewód+dioda,...
Jestem w trakcie montażu alarmu Fighter F29 i centralnego zamka w swoim 206 2000r 1.9D i mam parę pytań. Część odpowiedzi znalazłem na grupie, ale może coś jeszcze doradzicie i zbierzmy wszystko dla innych fanów Adama Słodowego i programu "Zrób to sam": 1. Zasilanie pociągnę bezpośrednio ze skrzynki...
Szybkie pytanie i mam nadzieję szybka odpowiedź ;) Montaż alarmu do passata b4. Wszystko wpięte ale zostały 2 pytania: 1. Krańcówki, są 3 obwody (maska, bagażnik, drzwi). Maska - osobna krańcówka i wpięcie do centralki z diodą do odseparowania. Klapa bagażnika - wpięcie do centalki przez przewód...
Montowałem sobie w aucie (VW Passat 89') w/w alarm i jestem bardzo z niego zadowolony. Ostatnio właśnie podłączałem sobie sterowanie oświetleniem wewnętrznym i musiałem zastosować troszeczkę inne wyjście niż to podane w instrukcji. Mianowicie zmiana polegała na tym iż w instrukcji jest, że wpinamy się...
Witam, Mam takowy problemik - kupiłem alarm wymieniony w temacie, zainstalowałem go i podłączyłem czujniki krańcowe - wszystko było git, po otwarciu czegokolwiek, alarm się odzywał. Krańcówki podłączyłem do kabelka niebieskiego (może ktoś ma jego schemat, jeśli nie, mogę zeskanować i zamieścić). 2...
Alarm już działa, 30 wziałem z pom-białego przy GEM. Przeciąłem w bezpiecznikach w podwójnej siwej kostce cieńszy zielono niebieski-zasilanie deski-od razu wykożystałem tą żyłę jako 15. Dodatkowo musiałem w szereg przewodów do krańcówek wstawić diody ,poniewarz GEM zciąga do masy wejścia krańcówek...
Właśnie wróciłam z garażu... Warunki ekstremalne pomimo, że garaż szczelny i grzałka na full rozkręcona, to -15 daje się we znaki. Niestety walka zakończona niepowodzeniem. Sprawdziłam wszystkie kabelki i wg. mnie jest wszystko podłączone prawidłowo. * Czerwony pod stałe 12V+ (alarm ma zasilanie...
fioletowy podłączasz tylko i wyłacznie pod krańcówkę,która jest sterowana plusem,czyli na przykład sterowanie lampką citroena c-3,tylna klapa w starszej bmw5,czy mercedesie 190,do zielonego podłączasz krańcówki sterowane masą czyli 95% przypadków,jeżeli podłaczasz kilka osobnych krańcówek pod to wejście...
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
...to znaczy, że jak wyłączysz stacyjkę i otworzysz przednie drzwi (kierowcy, pasażera) to po około 30 sek. alarm i tak sam się uzbroi a przestaje się uzbrajać dopiero po otwarciu tylnych drzwi? A czy, jak otworzysz przednie drzwi, światełko w podsufitce się zapala? Bo jeżeli się nie zapala, to sprawdź...
Mam 2 opisy auto-al. BAS i BAS-plus może wykorzystarz .Wydaje sięmnie że kolory są we wszystkich basach identyczne: czerwony +12v,czarny GND, 2 szare kierunkowskazy,pomarańczowy "-" diody,drugi koniec diody do +12v,niebieski krańcówka maski silnika .Bagażnik jeżeli wykorzystujesz krańcówkę oświetlenia...
Witam Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu co dalej robić, przekopałem całe forum i nic co by mi pomogło. Mianowicie, zakładam alarm do swojego vw lupo i mam alarm magicar 440, wiem że krytyka na temat tego alarmu jest wielka ale on już jest . Chodzi mi o podłączenie krańcówki dzwi. Mam dwa przewody...
Witam. W aucie jak w temacie posiadałem oryginalny alarm, ale nie było do niego sterowania z pilota, więc postanowiłem zamontować nowy alarm. Znalazłem dwie "puszki" od starego alarmu (jedna zo dojściem po dwóch stronach dwóch pinów i wyjściem chyba 3 pinowym, nie pamiętam dokładnie, a druga z wieloma...
Witam wszystkich! Mam taki pomysł aby w lusterka wmontować po jednej mocnej diodzie led które oświetlałyby mi miejsce wokół auta abym mógł do niego wygodnie i bez problemu dojść. Wydaje mi się że jedna dioda na jedną stronę wystarczy (w domu mam takie i świecą dosyć jasno: 10mm, superjasna, 20cd). Chciałbym...
Wszystkie krańcówki tniesz diodami i lecisz do lampki kontrolnej, z niej lecisz do linii w alarmie. Masą podświetlenia nóg wpinasz się między krańcówkę a diodę separującą.
Witam mam problem z montażem alarmu. Poradzę sobie ze sterowaniem centralnym zamkiem , z dodatkowymi czujnikami kierunkami i innymi pierdołami ale problem sprawiają mi krańcówki. Alarm ma jeden przewód na krańcówki. Jak mam je podłączyć? otwarcie drzwi z przodu powoduje zaświecenie lampki z przodu....
Witam, ja też przy zakładaniu sterownika do centralnego chyba z półtora tygodnia szukałem tego kabla. Nie wiem jak jest u Ciebie i ile masz drzwi, ale u mnie we Fieście (3d) pomiędzy prawą i lewą krańcówką jest dioda prostownicza, co jest podyktowane brzęczkiem od włączonych świateł. I ten kabel właśnie...
Land Cruiser z LOGIC LC4. Po zamknięciu samochodu, alarm uzbraja się po 3 sek. z 3-krotnym sygnałem syrenki i natychmiast wyzwala alarm. Wszystkie krańcówki są ok, diagnostyka wskazuje 13 mrugnięć czyli wzbudzenie bagażnika ale krańcówka bagażnika jest ok bo po ręcznym wciskaniu czujnika światełko oświetlenia...
Sprawdż masę na zasilaniu centralki alarmowej oraz krańcówki Z twojego opisu wynika że niema dokładnej masy, w tym momencie niema odniesienia a krańcówki sprawdź swoją drogą po każda sygnalizacja po właceniu alarmu ponad stan sygnalizuje rodzaj uszkodznia 3 piki to krańcówki albo wyłaczniki drzwiowe...
Centralkę możesz umieścić gdzie chcesz w środku samochodu.Zalecałbym z dala od głośnika a to ze względu na magnes.Zasilanie podepnij gdzieś w skrzynce z bezpiecznikami.Najlepiej na kablu zasilającym skrzynkę.Taki gruby czerwony.Krańcówki pod kabel od krańcówki drzwi,w tym oplu jest wszystko połączone...
witam.mam pytanie.jak podłączyć krańcówki w tym autku?.do czujnika dochodzą dwa przewody,czarny i inny,ale nie działa podłączenie z alarmem.dołożony czujnik przy klapie jest o.k.,.alarm to exus v5,a auto jest z 98 r.po podłączeniu dioda od alarmu szybko miga.nie działana otwarcie dzwi.może potrzeba coś...
Witam Mam problem z alarmem nie można zamknąć drzwi jak świeci światło oświetlenia kabiny jak zgaśnie to bez problemu dioda z alarmu wtedy świeci jest to dziwna sprawa bo dzieje się tak nie zawsze ten co montował alarm dał diodę i opornik tam gdzie trzeba i było wszystko ok że normalnie zamykałem...
Widze że kolega marcin troszkę filozofuje :) Diody separujące ( zwykła dioda prostownicza), stosowane są w systemach alarmowych w celu odseparowania od siebie przewodów podłączonych od alarmu do instalacji samochodowej. Chodzi oto że np. światła kierunkowskazów podłącza się jednym przewodem z alarmu...
Witam. Tytuł to trochę taki może przesadny, ale... Mam podłączony alarm w Megane Coupe 1996r. Jako, że osobno są lewe, prawe drzwi i klapa bagażnika to zastosowałem diody wg. wskazówek jakie tutaj znalazłem Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. PS. Jak zmierzyłem teraz w momencie gdy wejście...
Witam, Zamontowałem w Fiacie Ducato sterownik centralnego zamka z firmy AMT. Wszystko działa, tylko mam problem z krańcówkami. Część załadunkowa oraz kabina kierowcy jest na osobnych krańcówkach dlatego zastosowałem 2 diody żeby np. włączenie podświetlenia w kabinie nie załączało również światła...
Alarmy mają dodatkowe wyjścia wzbudzania masą np.3 a na pewno chociaż 2 bo musi być jakiś czujnik w kabinie , podłącz się do sterownika tamtego czujnika są zawsze na nim 3 kable plus minus i ster. Często zakładam znajomym alarmy w autach i zawsze tak rozwiązuje takie problemy i działa bez zarzutów....
Dwa najazdy pod jednym z nich by zamontowana była krańcówka podłączona do systemu alarmowego.Na najazdy najeżdzasz kołami przednimi i styki krańcówki są zamknięte. Bardzo ciekawy pomysł. Wyłączasz sygnalizację stanu diodą i po wejściu do ciemnego garażu nic nie zdradza jej obecności. Całość jest...
110 - czy tak się działo od dawna ? Spróbuj odłączyć w siłowniku master krańcówkę do otwierania centralnego i zobacz czy dalej będziesz miał ten efekt. Możliwe, że musisz siłownik wyregulować - zamyka zamek ale krańcówka nie przełacza się właściwie i .... zamek zostaje otwarty jakbyś kluczem przekrecał. ...
Według mnie dioda w szereg na sygnał i po sprawie. Masz odseparowane oświetlenia bagażnik od kabiny. Co za bzdury kolega wypisuje? Prawidłowo ma być mostek z dwóch diód separujących od siebie krańcówki drzwi i krańcówkę bagażnika. Co da jedna dioda w szeregu?, da tylko to, że po otwarciu drzwi...
Jaka separacja, jakie diody że się grzeje???, ludzie.... Nie zakładaj druciarstwa, wymień tylko wadliwy czujnik, lub poszukaj innej przyczyny pojawiania się impulsu na krańcówce. A najlepiej zmień elektryka! Każda krańcówka z osobna była sprawdzana, tzn maska przednia, klapa tył, drzwi. Diody jeśli...
Witam. Podaję przeznaczenie przewodów patrząc od góry : złącze 6P : pomarańczowy , biały , żółty , pomarańczowo-czarny , biało-czarny , żółto-czarny - Jest to złącze centralnego zamka. złącze 4P : biały - wyście kierunkowskazy (+) , czerwony +12V , żółty +12V po zapłonie (ACC) , czarny - masa. złącze...
Serwisant odwalił fuszerkę i nie podłączył tylnych krańcówek. Kwestia jednego przewodu i ewentualnie kilku diod. Chyba, że krańcówek tam nie ma. Albo w ogóle nie podłączył się pod krańcówki, jeśli są czujniki ultradźwiękowe.
ja zawsze w Fabii na krańcówki zakładam przekaźnik, bo mimo separacji diodami co ok 20-25 min na przewodzie od krańcówek pojawia się jakaś szczątkowa masa i wypala alarm.
Fotki zrobei jak tylowróce do domu z pracy. A teraz pytanie z innej beczki. W tej centralce jest wyjście doipodłączenia krańcówki drzwi sterowanyj minusem. U mnei jednka po otworzenius ie drzwi pojawia sie w krancówce + plus. Wiem ze moge zastosowac przekaźnik i sprawe wyjaśni. Ale mam inny pomysl...
gościu ale kombinujesz ....ad1 te trzy pikniecia oznaczały prawdopodobnie że zazbrajasz na otwartych krańcówkach -drzwiach ,klapie itd. a teraz coś sie naprawiło i jest ok czyli dioda gasnie po zamknieciu wszystkich drzwi i alarm sie uzbraja prawidłowo ale ta krańcówka która sie naprawiła na chwile...
Ja podpinałem pod oświetlenie na GEM-ie przewód niebieski/czarny,normalna masa po otwarciu drzwi,żadnych diod,przekażników na przewodzie plusa lampki (nic nie wzbudza się po 30-40min), montowany alarm seo pilotowy 3 tygodnie temu do 6x Fusion 2004r.-wszystkie gonią bez problemu pozdrawiam
W Twoim przypadku instalator źle podłączył krańcówkę drzwi kierowcy ( lub pozostałych ) i centralce przeszkadza fabryczny ściemniacz lampki oświetlenia wnętrza. Programowo - nie zmienisz tego w centrali tego alarmu. Konieczne jest podłączenie się bezpośrednio pod krańcówki drzwi i odseparowanie obwodów...
Jeśli chcesz mieć układzik który poinformuje Cię o otwieraniu bramki wystarczy najprostsza krańcówka NC za 2 złote :) Otworzenie bramki spowoduje rozłączenie krańcówki - a tym samym zamknięcie obwodu (załączenie diody, buzzera, alarmu etc..) Krańcówka tak, ale do tego kabelek, zakopany w ziemi,...
150mA czy 15mA???.Bo jak to pierwsze to alarm jest ,,uwalony"... raczej 150mA (dla pewnosci zaraz pojde jeszcze raz). Bo 15mA to niemozliwe, przeciez same ultradzwieki biora 10mA, a jeszcze wstrzasowka 2 strefowa, dwie centralki (alarmowa+centralny), mrygajaca dioda (gdzies mi swita ze bierze...
Witam W Volvo v40 97r. dokładam sterownik alarmu RTX Tornado. oto jego schemat podłączenia Pod przewód niebieski należy podłączyć wiązkę z krańcówkami, w mojej instrukcji dodatkowo w tym obwodzie mam wrysowane diody prostownicze. W wiązce fabrycznego centralnego zamka (made by TRW) odnalazłem...
hmmm generalnie klient byl u mnie w sobote i dalem mu po dodatkowej diodzie na krancowke ( teraz sa dwie diody na jedne drzwi, przecialem przeod i w szereg wstawilem diode, a za nia dalem diode w strone alarmu ), dzisiaj juz zadzwonil ze aku rozladowany. Czy jak calkiem odlacze alarm i znowu mu sie tak...
A co dokładnie chcesz wiedzieć ?? Jeżeli chodzi o kabelki to wszystko (prawie) jest pod kierownicą bo tam tez są bezpieczniki. Jeżeli chodzi o sterowanie centralnym to otwierasz moduł od zamka (jest pod fotelem kierowcy) i dolutowujesz się kabelkami wprost pod sterowanie przekaźników. Sterowanie masą....
błąd w podłaczeniu krańcówek drzwiowych,powinieneś na każdą krańcówkę Dodano po 5 podam ci kolory tych krańcówek:brąz/niebieski bagażnik,brąz/fiolet-przód lewy,fiolet/biały-przód prawy,czarno/szary-tył lewy,czarno/zielony-tył prawy,rozmieszczone są w dwóch kostkach wchodzących do czarnego modułu...
Witam, mam problem z podłączeniem krańcówek drzwi i klapy bagażnika w passacie b3 kombi. W związku z tym mam kilka pytań: Czy krańcówki w drzwiach połączone są w szereg? Czy po otwarciu drzwi krańcówka zwiera się do masy? Czy tylna klapa w kombi jest podpięta w szereg z drzwiami, czy trzeba ciągnąć...
nie robiłem,ale przy montażu kogutów coś tam podpatrzyłem i moduł z krańcówkami jest za lewarkiem,na prawo od pedału gazu,prawdopodobnie układ krańcówek jak w fabii,trzeba po dwie diody,kierunki standart czarno-zielony i czarno-biały,tniesz czarnego po stacyjce i zamek prawdopodobnie też chodzi tak jak...
Witam wszystkich! Chciałbym, żeby ktoś mi wyjaśnił po co w zestawie z alarmem samochodowym dostałem 6 diod prostowniczych. Z tego co wstępnie znalazłem na forum to stosuje się je przy podłączaniu krańcówek drzwi, maski i klapy bagażnika. Mógłby ktoś wyjaśnić mi dokładnie po co są i jak je zamontować...
Witam mam klienta ze wspomnianym Passatem, cyklicznie wyje po godzinie/40min, powodem są drzwi/klapy, to jednak już sprawdziłem naprawiłem krańcówkę maski nic nie dało. Ciekawostka że wszystko jest ok gdy wyłączy się wszystkie lampki wewnątrz, alarm podpięty wedle instrukcji przez diody separujące drzwi,...
Problem zbadany i rozwiązane. Mały update do tematu, może komuś się przyda: Fałszywek brak od tygodnia. Aż mam ochotę sprawdzić czy otwarcie drzwi nadal wyzwala alarm :) Podłączanie się pod masę 'drzwiową' sufitki jest błędem. Po 30 minutach od zamknięcia drzwi ECU robi z nią dziwne rzeczy. Otóż:...
Auto z tym kluczykiem oparte jest na technologii CAN i w zasadzie właśnie taki alarm powinien być zamontowany. W przypadku montażu alarmu konwencjonalnego dochodzi kilka dodatkowych elementów i połączeń. Krańcówki są doprowadzane do modułu pompki osobno i należy zastosować diody rozdzielające (a...
sterownik zc masz nad schowkiem na podszybiu musisz zdjąć górę deski, zam/otw pin6 i pin26 na 40pin białym złączu, kierunki pin a1 i a2 na czarnym, krańcówki pin 29 i 30 na 40pin białym i pin 19 i 20 na 24pin białym złaczu resztę sam znajdziesz Carrier napisałeś że krańcówki są na 29 i 30, oraz...
możesz się podłączyć pod lampkę tylko załóż na plusa od lampki diodę by po economi nie stanął na nim minus
piwko dzięki za schemaciki i opisy :) Czyli te wtyczki do których są podpięte kierunki i krańcówki, jeśli dobrze zrozumiałem znajdują się pod deską rozdzielczą ? Jeśli to 02,to bodykomputer znajdziesz z lewej strony kierownicy pod deską.Wystarczy wsadzić tam głowę niczego nie trzeba rozkręcać.Krańcówki...
jakie diody wstawić? zwracać uwagę na oporność Z Twoją wiedzą, proponuję zlecić ten montaż komuś, kto zna się na tym. Wystarczą dowolne diody prostownicze minimum 1A/50V
Mam problem z autoalarmem Cobra 4918 zamontowanym w Focusie mk2. Czujki ultradźwiękowe co jakiś czas wzbudzają mi alarm. Niezależnie od temperatury. I latem i zimą. W środku na pewno nic nie lata. Zauważyłem, że po otwieraniu auta mrugają mi kierunkowskazy i dioda na przycisku alarmu. Z instrukcji odczytałem,...
generalnie rzucę ci szkic,bo całą rozpiskę pod auto dostaniesz,alarm wkładam po prawej stronie pod schowkiem,są tam w wiązce kierunki niebiesko-zielone i niebiesko-brązowe,każdy osobno i jeżeli nie chcesz wykopcić modułu musisz dawać po dwie diody 3A na kierunek,po jednej zaporowo dla plusa w kierunku...
Sądząc po kształcie pilota to nie jest alarm fabryczny. Miałem kiedyś alarm z podobnym pilotem i był to chyba alarm "tygrys". Załączanie się alarmu po zamknięciu może być spowodowane podłączeniem wejścia wyzwalającego alarmu od otwartych drzwi pod lampkę oświetlenia wnętrza, która ma zwłokę i świeci...
dzis kolejny dzien walki z alarmem, i... Przecinasz kabelek do krańcówki każdy i wstawiasz diodę paskiem w stronę włącznika w drzwiach jak tak umieszczam diody to w ogole nie dziala lampka na pace (bo podlaczam tylko czesc ladunkowa)- chyba cos nietak, umieszczajac diode w druga strone - lampka swieci,...
Sprawdź wiązkę która idzie przy zawiasach drzwi i krańcówki w zamkach, w tych golfach często gniły. Mogą to powodować również wcinki od alarmu w krańcówki drzwi.
wiem, że jest funkcja autouzbrajania i ze stoperem w ręku to załączenie alarmu nastepuje po 30 sekundach dokładanej krańcówki nie widzę, a ten czujnik wstrząsowy to mam na rzepie w takim schowku bez drzwiczek pod kolumną kierownicy mogę rozebrać zamek , ale wątpię czy bagaznik w ogóle jest podłączony...
Jesli masz programowany czas uzbrajania alarmu to przestaw go da dłuższy. Ale najskuteczniej założyć diody separujące po dwie szt na każdą krańcówkę (podobnie jak w np. Fabii)
Dzięki jak rozumiem wszystkie krańcówki przez diody i do kupy na alarm.Będzie ok nic się nie ,,pogryzie'' ?? Pozdro...
Czyli nie tylko ja się naciąłem. Na razie gość ma wnętrze na ultradźwięku, alarm f-14, więc można wyłączyć rearming. Też chciałem się dobrać do tej kontrolki, ale nie było czasu. Z tego co widziałem, to faktycznie trochę rozbierania jest, żeby dojść do deski. Można jeszcze wyłapać każdą krańcówkę z osobna...
nie ma to nie ma , nie o to chodziło, skoro sami instalujemy alarmy to nie wypada nawet psioczyć na drugiego, kolega ktory załozył alarm pisał ze nigdy nie miał alarmu, i sie pyta jak powinien działac, to ze ja bym zrobił inaczej niz ktorys z Was a Wy inaczej niz ja to znaczy ze musze Wam i na odwrót...
Wtam. "szukajka" mi nie pomogła a i w bazie danych nie ma tego alarmu. Znajdował się w samochodzie w momencie kupna, ale goście tak to podłączyli że się cuda z centralem działy więc całego wyciołem żeby wogóle jeździć ale chcę spróbować wcisnąć go spowrotem po "mojemu". Wiem tylko tyle że nazywa się...
witam i podkreślam jestem nowy ;szukałem; i nic nie znalazłem ; a mianowicie mój problem polega na tym ; podłączyłem alarm bez pilotowy PRESTO BP2, wszystko jest oki , zamyka otwiera i tp .pyt 1 ;teraz jak mam podłączyć wszystkie przewody od krańcówek drzwiowych do 1przewodu od alarmu ,? pyt2;do...
Pamięć alarmu to nie jest to że on pila potem trzy razy.Pamięć to,że po wykonaniu jakiejś czynności możesz ją wiświetlić.Czyli za pomocą diody a konkretnie ilości mignięć będziesz wiedział z jakiej strefy był alarm,to jest pamięć.Co do chwilowych spadków napięcia bez żadnej przyczyny np.włączenia świateł...
No i dupa, parę dni spokoju i znowu się włączył. Ale coś musi być popaprane bo gdy sam załączałem alarm z czujników dodatkowych czy z drzwi czy z krańcówki pod maską i sprawdzałem na centralce z czego był załączany dioda za każdym razem mrugała po dwa razy więc określenie przez centralkę co załączyło...
Bez podania konkretnego modelu alarmu nie da się podać konkretnych przykładów rozwiązania problemu, alarm napewno po rozbrojeniu i otworzeniu drzwi kierowcy "mówi" (diodą LED) co powoduje uaktywnienie, z praktyki czesto takie zachowanie wynika z zamoknięcia wył. krańcowych drzwi, a częściej maski silnika,...
dwa różne ultradzwięki będą się ze sobą gryzły i stąd może byc wzbudzanie się,problem może też wynikać Dodano po 2 a wszystkie krańcówki masz bez kombinowania przy module po lewej stronie nóg kierowcy,trzeba je separować po dwie diody.
Może krańcówka drzwi ci dobrze nie łączy i alarm widzi to jako następne otwarcie drzwi i zapala diodę.Proponuje zacząć od sprawdzenia krańcówek.
te kolory co podałeś łaczysz przez diody (katoda -pasek na kolor -czyli instalację auta a anody razem (do alarmu ) lub do jednej nogi przekaźnika ,gdzie druga nogo do 12v ,a w przekaźniku styki robocze -jeden do masy a drugi do alarmu .Rozumiem że to juz nie jest przejściówka więc przyczyna pewnie leży...
Prostownicza 1A Podłączyłem tą diode prostowniczą pod krańcówkę drzwi i w centralce czujnika świeci się dioda na jakikolwiek ruch w kabinie ale to w dalszym ciągu nie załącza alarmu :cry: Nie mam pojęcia jak to podłączyć, aby w końcu te czujniki załączyły alarm :|
Odepnij z konektora centralkę alarmu i zobacz czy świeci lampka oświetlenia wnętrza. Wewnątrz alarmu wejście krańcówek separowane są diodami.
A co z kierunkami gdzie znajde środkowe. Dzięki CameR o to mi chodziło z kierunkami, poprostu zmiana kolorystyki przewodów. Dodano po 4 producent idzie tu na łatwizne i tak najprościej pozbyć się sterowania z wkładki gdzie przy innym aucie trzeba by zlikwidować jeszcze bagażnik jub...
Witam wszystkich.Problemy autem zaczęły się około miesiąc temu.Alarm reagował na pilota z odległości co najwyżej metra i nie zawsze czasami było ok.Wymieniłem baterie w pilocie i niestety nic się nie zmieniło, raz zamyka się z odległości 20m a następnym razem muszę stać przy drzwiach.Między czasie doszedł...
Witam!! Szukałem po tematach ale nie znalazłem nic konkretnego dotyczącego mojego przypadku. Pacjent Renault Megane Classic 1.6 1998r kupiony w zeszłym tygodniu i dwie dolegliwości. Mianowicie po zamknięciu samochodu pilotem ( centralny na podczerwień z czujnikiem w podsufitce ) po ok 30 sekundach...
Oczywiście, 45.5 Ω, w trybie testowym grzeje. Tak samo sprawdzone krańcówki (microswitche), NC po naciśnięciu przerywają obwód.
Cześć, potrzebuję pomocy z sprawdzeniem/przerobieniem alarmu DEST DOG 5E - niestety jest to alarm analogowy w Skodzie Fabii I z 2006roku. Obecnie otwarcie tylnych drzwi ponownie uzbraja alarm po 30sek, wygląda jakby drzwi nie były podłączone pod centralkę gdyż krańcówki działają prawidłowo i VCDS widzi...
Jeżeli alarm nie ma wejścia na klapy i bagażnik to podłącz go przez zwykłą diodę (paskiem do lampki oświetlenia bagażnika) do kabelka który podłączyłeś do krańcówek w drzwiach.
najprostsze rozwiązanie - zamontować diode (w szeregu) na przewodzie od załączanie oświetlenia. WAŻNE !! - najlepiej załóż diode około 5 A. Między krańcówkami drzwiowymi a diodą wepnij się z alarmem - i po kłopocie. pozdrawiam
włączniki krańcowe klap i drzwi masz połączone razem więc logiczne że to nie wina centralki alarmu, masz jakis problem z krańcówkami w drzwiach, może sa skorodowane i nie łączą dobrze. a może kombinowałeś coś z separacją drzwi od klap diodami i źle podłączyłeś.
Witam. Było już gdzieś na forum, ale ogólnie zasada jest taka, że zwykła diody prostownicze wlutowywujesz w przewody od krańcówek(w stronę "kreseczką na diodzie do lampki oświetlenia") i do alarmu podłanczasz osobne przewody za diodą, czyli po stronie krańcówek. Zresztą zobacz też:
rozbierz osłonę nad nogami kierowcy i boczek,po lewej stronie bezpieczników przy ściance do góry w takiej oryginalnej osłonce będą szły trzy przewody czerwony,brąz i krańcówki drzwi brązowo-biały,kerunkowskazy zielono-czarny i biało-czarny do złapania np.w wiązce wychodzacej z kolumny kierownicy,po lewej...
nie ma tańszych wersji seo dolphine,jest wersja concerto z kolorowymi przewodami i mógłbyś się wysilić i podać więcej danych tego seata. Dodano po 33 ale tak na 99% jeżeli jest to ibiza lub cordoba modele po 2001 roku to goście zamiast odiodować krańcówki[po dwie diody na przewód z powodu...
witam autko jak wyzej , czy ktos montowal alarm do tego i moze sie podzielic namiarami na poszczegolne przewody?? mam z cobry rozpiske i czy zgadza sie, generalnie chodzi o central czy jest masa czy trzeba pod silowniki prosto?? elektronika uspiona i wysyla jakies sygnaly po czasie ( 2 diody na krancowki)??...
Nic się nie pokiełbasi tylko trzeba podłączyć przez diodę żeby po zmianie polaryzacji nie dostał się do alarmu +.Jest to podłączenie podobne jak do krańcówki tyle tylko,że zadziała szybciej w momeńcie wyłamania zamka łamakiemAndrzej
ok pięknie dziekuję i jeszcze jedno jeśli chodzi o krańcówki to trzeba je separować diodami jeśli mam jedno wyjście z alarmu na krańcówki (nie jest to seo) jeżeli tak to proszę o mały schemacik, a co do tego CZ to rozcinam ten przewód zielono niebieski i podaje impulsy na niego tak... dziekuję pozdrawiam...
podłanczłem alarm w fabi po podłączeniu krańcówek przez diody mrygają mi na liczniku kierunki i kierunki przyczepki schemat podłączenia mam z elektrody w momencie odpalenia czy otwarcia dzwi mryga od nowa co robić
Witam wszystkich, koledzy mam poważny problem 4 miesiące temu zmontowałem w moim passacie 98r. alarm SEO-DOLPHINE wszystko działało bez zarzutów, nagle przestała mi świecić lampka w podsufitce [żarówki sprawne] i dioda od alarmu nie sygnalizuje mignięciem gdy wyjmuje kluczyk ze stacyjki a przedtem sygnalizowała,...
Odnośnie rysunku to jak odłączę tak ze od strony krańcówki mam kreskę na diodzie to wtedy czy drzwi otwarte czy nie na wyjściu z diody nic nie mam (0V).(...) i tak ma być, kreska ma być od strony krańcówki. Człowieku, ty się nawet miernikiem posługiwać nie umiesz, ani nie znasz podstawowych zasad elektroniki....
Witam!! Mam pewien problem założyłem klientowi alarm i niestety rozładowuje mu akumulator czy ktoś może mi powiedziec co moze byćtego przyczyną?? Na krańcówki dałem po dwie diody , na też kierunki po dwie 1N4007, zasilanie przy stacyjce a i tak akumulator rozładowany proszę o pomoc. Pozdrawiam
Lampka zapala się przy otwarciu pozostałych drzwi. W ibizie 90r podpinałem alarm pod światła postojowe ale wraz z tym świecił licznik (zachowywał się jakbym przekręcił kluczyk w pozycje ON) - w toledo też taki motyw pewnie będzie? Niektórzy serwisanci podłączają na życzenie zamiast pod kierunkowskazy...
Witam.Pilot na trzy przyciski i dioda sygnalizacyjna,podejrzewam że fabryczny(wieczorem postaram się dodać zdjęcie)Lewy przycisk nie wiem do czego sluży(kolega mówił o jakimś antynapadzie czy coś)środkowy zamykanie, prawy otwieranie.Z alarmem jest wszystko ok zawsze załączał się po około 30s.Co do pytania...
Info ze schematu nowego berlingo, w peugeocie powinno być tak samo: tylne kierunki 16 pinowa czarna modułu BSI pin 13 i 14; przednie : pin 6 i 8 w 28 pinowym brązowym, boczne 17 i 18 - 28 pinowe szare modułu BSM. Niestety musisz ciągnąc przewody do przodu i wpinaj się razem z diodami. Jest też możliwość...
Witam! zabieram się za montażu alarmu "super forteca" w focusie 1.6 2001r. przeglądam forum i różne porady odnośnie wpięć. i w sumie największym dylematem jest dla mnie central. czyli dokładna lokalizacja i kolor. Wiązki są ładnie popakowane i zlokalizowane w zakamarkach. Jedna osoba nawet stwierdziła,...
Witam serdecznie wszystkich. Piszę post pierwszy raz i prosze o przyjecie do grona. Problem jak wyżej - wyje bez przyczyny. Mam alarm prestige AMX - niestety nie wiem czy jest po tym jakaś literka np G. Krańcówka pod maską nie włącza systemu A dioda na desce podczas uzbrajania daje jedno zaświecenie...
Dzwoniłem do serwisu Cobry, ale 3868 to już niestety historia i nie są w stanie coś poradzić w kwestii naprawy. Zasugerowali przełożenie czujników i sprawdzenie krańcówki w pod pokrywą silnika. Tak też zrobiłem, i przez dwa tygodnie był spokój. Teraz znów się wzbudza, a dla odmiany dioda miga 3 razy...
Nie widziałem czegoś takiego jak alarm fabryczny w Traficu, chyba że Cobrę ktoś kwalifikuje jako fabryczny. Jaka jest częstotliwość tego wzbudzania? Czy jest jakaś dioda, wyje syrena czy klakson? Czy są widoczne dodatkowe czujniki ultradźwiękowe na słupkach? Czy pod maską jest krańcówka? Proszę uzupełnić...
witam Mam poważny problem a mianowicie w Sharanie 2004 otwiera się kluczem zamek,natomiast nie rozbraja się alarm oraz nie daje się kluczem wprowadzić go w stan programowania pilota. Po otwarciu auta i przekręceniu na zapłon dioda w drzwiach na chwilę przygasa i ponownie miga tak jakby nie były drzwi...
fakt dioda jest tylko w drzwiach kierowcy, po otwarciu maski widać duży styk - oryginalny VW tzw. krańcówkę. W bagażniku nie ma żadnych sygnalizatorów (no chyba, że chodziło ci o komorę silnika ;-), jest natomiast na zamku mikrostyk (krańcóweczka). Dodano po 3 dowiedziałem się, że te trzy kable...
A ma człowiek w bagażniku lampkę??? Jak tak, to jest ona załączana masą. Podpinasz się pod nią: znajdujesz stały plus i wpinasz się w drugi przewód. I to jest właśnie przewód na którym pojawia się masa po otworzeniu klapy. Teraz wystarczy jedynie przewlec przewód dodatkowy z tyłu pojazdu do alarmu. I...
powinieneś spodziewać sie plusa,jeżeli znajdziesz to potem kontrolnie włącz prawy i lewy kierunek,a diody daj tak jak mówię ponieważ wraca sygnał z modułu-2 diody na krańcówkę. Dodano po 4 zresztą sprawdzisz sam czy w albei potrzeba po dwie.
kierunki niebiesko-zielony,niebiesko-brązowy,zame... centralny sterowanie plusem kolory niebiesko-czerwony i niebiesko-brązowy do złapania przy wyjściu z drzwi,albo pod tylnym siedzeniem przy module żółte złacze 26-pinowe zamknij-pin16,otwórz-pin7,pod tylnym siedzeniem masz krańcówki drzwi-przednie osobno,tył...
to jest ta przejściówka,bez okrągłych świateł? Dodano po 6 sterowanie zamkiem dwa plusy biało-żółty i biało-zielony w wiązce wychodzacej z drzwi do kabiny,kierunki czarno-zielony i czarno-biały w wiązce wychodzacej z pod kolumny,drzwi brazowo-biały w progu,pompa paliwa grubszy żółto-czerwony...
przetłumaczę ci tą instrukcję:kierunki biało-zielony pozycjanr1,biało-zielony poz.nr2,biało-brązowy pz.nr3,biało-czarny poz.nr4 w 34-ro pinowym konektorze czarno-zielonym na lewo od pedałów,musisz dać po dwie diody 3A na kierunek,sterowanie zamkiem masą na przewodzie fioletowo-zielonym,przy zamknięciu...
przy bezpiecznikach i modułach po lewej stronie kierownicy masz we wiązkach dochodzacych sterowanie centralnym zamkiem dwie masy przewody zielono-biały i niebiesko-fioletowy,są też tam krańcówki drzwiowe i bagażnik,wszystkie drzwi osobno i trzeba separować po dwie diody na drzwi czyli 10 diód 1A na samochód,kolory...
hola hola co do samodozbrajania to się zgodze ale z tym zamykaniem c.zamka podczas jazdy to już wcale nie masz racji -wiem bo zawsze tak montuje i zamykanie i otwieranie podczas jazdy jest. Ale przeciesz jeżeli nie chcesz na skróty to możesz zawsze przez las i poszukaj sobie kabli od krańcówek zastosuk...
wstaw diody prostownicze na przewody krańcówek
wczoraj wsadziliśmy do tego potworka seo perfecta i działa jak ta lala,program uniwersalny,załącz-wyłącz do złapania z przewodów siłownika niebieski-biały przy wyjściu z drzwi,blokowanie pod przełącznik nad radiem-jeden przewód na który podając raz masę zamykamy a drugi raz otwieramy,z wkładki nie steruje...
w dieslu możesz odciąć bezpiecznie czarny plus po stacyjce w jej wiązce,separujesz od siebie diodami krańcówki drzwiowe,bagażnik i maskę za pomocą trzech 1A diodek.
centralny dwie masy czarno-pomarańczowy i czarno-zielony w wiązce drzwiowej,kierunki niebieski i niebiesko-czerwony przy bezpiecznikach w czarnym konektorze,drzwi czarno-czerwony i biały w 12-to pinowym konektorze przy bezpiecznikach,trzeba dać po dwie diody na krańcówkę tak jak w fabii i punto2,odcinasz...
kolego ptak01,mógłbyś zajarzyć troche napisać rok i model bo ibizę trzepią już ponad 10 lat Dodano po 2 Tylko po co w seacie odwracać + na minus? Przecież tam czujniki drzwiowe są minusem. - dokładnie tak po lewej stronie kierownicy w kostkach przy module Dodano po 3 napisałem...
kierunki separujesz od siebie diodami min.3A,a centralny sterowanie dwoma masami niebiesko-biały i fioletowo-zielony w drzwiach,komfort to wydłużenie czasu na zamknij,a jeżeli nie umiesz zlokalizować przewodów bagaznika i maski to puść tam swoje przewody i załóż pod maskę swoją krańcówkę a bagażnik podepnij...
w wypadku podpięcia pod krańcówki każdą z osobna trzeba je separować dwoma diodami,10 na samochód przy 5-cio drzwiowym.
Przyklejanie popularnych tematów typu "howto" to dobry pomysł i na pewnym forum skutkuje. Jedyne na co trzeba uważać, to by tych przyklejonych tematów nie było zbyt wiele. Dlatego myślę, że warto byłoby utworzyć dwa tematy: HOWTO, czy FAQ - auto, oraz taki sam - stacjonarka. I przykleić je. Temat...
Witam. Kiedyś zainstalowałem skorpiona, działał dobrze do czasu aż mu coś odbiło na podłączeniu krańcówek. Pomogła dioda i jest ok.
Prosta sprawa. Podłącz pod wejście czujnika drzwiowego stosując diodę na przewodzie krańcówki i łącząc się przed nią, tak żeby czujnik nie usiłował zapalić żarówki. A tak na marginesie, to faktycznie wypadałoby napisać co to za wynalazek i jaki samochód.
Witam! Jak wygląda temat montażu centralnego uniwersalnego do puga 206 z 2004 i czy rozpiska z roku 2002 jest inna dla 2004. Cobra proponuje impuls drzwi z lampki natomiast Meta separowanie krańcówek po 2 diody na drzwi,jakie rozwiązanie jest lepsze i co w nim bezpiecznie odciąć (benzyna). Pozdrawiam Maro
Swoją drogą, czujnik udarowy można sobie darować, czujnik ultradźwiękowy, też zareaguje na uderzenie w samochód (w stylu uderzenie drzwiami przy wsiadaniu). Istniejące krańcówki drzwi i klap jak najbardziej możesz wykorzystać - jeśli centralka nie ma osobnych kanałów musisz je tylko separować diodami...
A moim zdaniem (pewnie się mylę-brak doświadczenia) sygnał z krańcówek bierze się z trzech przewodów jednego złącza separując je diodami. Czasami nawet z czterech, jeżeli auto ma drzwi suwane z obu stron.
pozwolę się podłączyć z podobnym problemem tylko ja mam seo perfect,mam wstawioną diodę na zasilaniu lampek oświetlenia ,próbowałem również wstawić przekaźnik i nic dalej wyzwala alarm z obwodu krańcówek po 40 min.może wiesz jak pozbyć się tego problemu?Acha ja mam to podłączone na seo z 2002 B program...
Dziękuję za schemacik. A tak z drugiej strony, czy połączenie bez diod jest dopuszczalne (poza zapalaniem wszystkch światełek z każdego wyłacznika) ? Po prostu połączyć wyłacznik z bagażnika z jedną z krańcówek w drzwiach.
to wepnij się bezpośrednio w krańcówki i wysepasuj je od lampki diodą
Odłączając sprawdziłem który kabel do czego szedł. Może komuś sie przyda kiedyś. Dwa przewody żółte które są osobno to odciecie zapłonu jeden wejscie drugi wyjście. czerwony - plus czarny - masa zielony - krańcówka np. maski biały - minus do diody sygnalizujacej...
Złącza są opisane przy wtyczkach. A żeby nie robiła się choinka na desce musisz wszystkie krańcówki odseparować od siebie diodami. Powodzenia.
Jak już wspomniałem z syrenki do wnętrza auta biegnie 3 przewody. Zasilanie, do krańcówek drzwi, wstrząsówki, no i diody. Raczej w trzech żyłkach nie dałoby rady tego zmieścić.
Możesz dać równolegle rezystor 1k między plusa a wejście krańcówek, albo inwerter sygnału z plusa na masę na lampkę i to na pewno pomoże. Ale nie wierzę, że z diodą wstawioną w szereg nie działa. Możesz podać konkretnie i dokładnie gdzie i jak się wpiąłeś, w jaki przewód (przewody)? Masz to zrobić...
No to grube to blokada. To już załatwione. Zasilania i kierunkowskazy załatwisz żarówką i kawałkiem przewodu. Krańcówki zresztą też. Diodę można przepiąć. Ultradźwięki bez oryginalnej centralki mogą być bezużyteczne.
Krańcówki. Białe 40 pinowe złącze w BSI Pin 4 drzwi kierowcy Pin 5 drzwi pasażera Pin 33 drzwi tył Pin 34 drzwi boczne przesówne, podłączać jeśli są. Wszystkie podłączenia przez diody.
11 to wg instrukcji wzbudzenie wejścia dodatkowego (drzwi). Krańcówkę maski czyściłem/zabezpieczałem na samym początku, nie pomogło, alarm dalej się wzbudza, odczyt z pamięci-11 mignięć diody.
Krańcówka podaje masę po otwarciu drzwi. Alarm w ten sposób wykrywa otwarcie drzwi. Jeżeli na przewód oznaczony "krańcówki drzwi -" podasz masę po uzbrojeniu alarmu to wzbudzisz alarm. Chyba, że uparcie podłączasz do krańcówki przewód "krańcówki drzwi +" i dziwisz się, że działa odwrotnie. Poza tym,...
Albea 2006r Czarna kostka prawie kwadrat pod niebieską prostokątną przy bezpiecznikach. Krańcówki : zielono-szary i zielono-brązowy Kierunkowskazy: różowy i różowo biały Do jednego i drugiego wymagane są diody. Kostka musi być podłączona to działają wszystkie na strone a na niepodłączonej działa...
Witam serdecznie Potrzebuję pomocy gdyż znajomy przyprowadził mi wózek ojca jak w temacie a serwisu w pobliżu nie ma, który by się tym zajmował. Objawy jakie występują to szybki przerywany sygnał gdy nacisnę przód lub tył. Sprawdziłem potencjometr i wartości ma wzorowe, wymieniłem kilka elementów które...
Obadaj krańcówki drzwi i zobacz w ustawieniach alarmu czy czasem nie masz uaktywnionej funkcji "antyporwaniowej"
Hmm I dalej problem. Zamontowałem, przeprogramowałem centralkę na czujnik dwustrefowy i tu problem: pre-alarm działa bez problemu, ale brak alarmu właściwego. W czujce są dwa potencjometry i dwie diody (zielona i czerwona). Zielona to w/g mnie pre-alarm i potencjometr obok niej to regulacja czułości...
Nie musisz podłączać tych diod. Też ma fortecę super i tak zrobiłem. Chodzi tu o to żeby odseparować pozostałe drzwi (oprócz kierowcy). Wiadomo, że potencjalny włamywacz będzie próbował otworzyć najpierw drzwi kierowcy. Pytałem kolesia, u którego kupowałem alarm. Te diody nie są potrzebne. Jeżeli...
Dzisiaj zamontowałem taki alarm w swoim Pajero II. Postępowałem zgodnie z instrukcją: Do centralki alarmu podłączyłem wiązki , które były w komplecie: - wiązka z diodą - podłączyłem do wyjścia 2P, -złącze czujnika 3P nie podłączyłem - nie mam akurat takiego czujnika, -złącze 8P: ...
(...) A co do Ciebie Mike_bond, czyli jak wyłączasz alarm to co, dioda mryga i sam się znowu uzbraja tak ? Czyli tak jak by nie widział ruchu drzwi ;-) Sprawdź sobie czy masz na wyłączniku od drzwi + czy - podłącz odpowiedni przewód drugi schowaj i zabawa skończona ;-) No właśnie - sprawdziłem...
myślę,że wymiana alarmu nic nie da,zasugeruj montażyście puszczenie krańcówek drzwiowych przez przekażnik,to co wzbudza twój alarm to prawdopodobnie jakieś szczątkowe powracające sygnały wystarczające do wzbudzenia alarmu a mogące być zbyt słabe do ruszenia cewki przekażnika Dodano po 16 "wylaczam...
Witam! Kolejnym projektem, który chcę przedstawić jest moduł sterujący pracą szyberdachu trójpozycyjnego wraz z funkcją domykania. W aucie, które posiadam szyberdach sterowany był jednym przełącznikiem 2-pozycyjnym. Przechylenie przełącznika w lewo powoduje uchylenie szyberdachu, w prawo jego...
nadajnika z odbiornikiem nie pomylilem sa dobrze oznaczone tranzystor na wyjsciu wydaje sie sprawny oscylatora nie wiem jak sprawdzic a i jeszcze pytanko czy taki czujnik mozna podlaczyc do alarmu w ten sposob ze przewod wyjsciowy przypiac do czujki otwierania drzwi pokauje sie na nim masa i wlacza...
Witam, zabrzmi to może jak w klubie AA, ale najpierw kilka słow o mnie. Nigdy nie montowałem systemu alarmowego. Przede mną duża inwestycja w nowy lokal dla firmy i chcę aby to wszystko w przyszłości działało inteligentnie. Celowo podkreślam w przyszłości, bo zdaje sobie sprawę, że kwestia programowania...
Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum a zgłosiłem się tutaj bo mam parę pytań do specjalistów :) Mam za zadanie zrobić instalację do modelu domku jednorodzinnego, w którym znajduje się 6 pomieszczeń. W każdym pomieszczeniu będzie dioda lub kilka diod LED pełniących funkcję oświetlenia, oraz odpowiednie...
Witam! Samego alarmu niestety nie znam, gdyż nie stosuję, ale za to temat "dziwnych" zdarzeń w Fabii po około 30 minutach od zamknięcia drzwi jest już mi doskonale znany :) Przy pierwszym alarmie montowanym w Fabii te 30 minut dało nam w firmie niezłego czadu i przez dwa dni walczyliśmy z elektroniką...
Na wstepie witam wszystkich, wiem że temat poruszany milion razy ale nie znalazłem w napisanych już postach czytelenej odpowiedzi na moje pytanie. Na forum zabezpieczenia i alarmy też nikt nie potrafił udzielić mi odpowiedzi :( Pytanie dotyczy funkcji komfort w e36 compact 1997 r. Jak powinno się...
przecież w passacie krańcówka jest w zamku,więc praktycznie nie ma mowy o kącie otwarcia drzwi,a czasem drgania są większe przy prękości 5km/h na dziurach niż przy 135km/h na równej drodze. Dodano po 6 faktycznym wytłumaczeniem może być to,że w passacie pod maską jest fabryczna krańcówka{brązowo-czerwony...