Uszkodzony prostownik.
to jest fotka alternatora
http://obrazki.elektroda.net/95_12609008... Kupisz w sklepie z częściami.P
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW Ile ładuje wtedy?
Diody sprawne ?
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . w tym watku mowa o T4, którego alternator daje góra 120A i to na wysokich obrotach
lampka ładowania nie gasła, alternator w ogóle nie ładował
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Temat wyczerpany zamykam.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
W mieście prądnica nie będzie dostarczała dość energii dla jakiejkolwiek baterii - czy 30 Ah czy 45 Ah. W trasie będzie lepiej, bo będzie mniej postojów, niskich obrotów silnika. Moim zdaniem nie ma co się bać pojemniejszej baterii akumulatorów. Ciągnikowe 165 Ah były włożone z myślą o częstych rozruchach ciągnika i uruchamiania silnika wysokoprężnego...
Masz za niskie ładowanie na wysokich obrotach- alternator do przeglądu.
Nie ma sensu. Alternator ma ładować czy jest na wolnych obrotach czy na wysokich. A jak ładuje tylko na wysokich to znaczy że alternator nie domaga. A sprawdziłeś pobór prądu? Bo nigdzie nie wyczytałem.
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Był zamontowany z nowym regulatorem w samochodzie i chodził kilkanaście minut zanim się akumulator nie rozładował. Gdy silnik chodził to dawałem mu wysokie obroty, ale dalej nie ładował.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Styki na alternatorze są wyczyszczone i zakonserwowane preparatem do styków elektrycznych, to samo zrobiłem z masą regulatora jak i samymi końcówkami do niego wkładanymi. Żeby wyjaśnić wszystko- żarówki sprawdziłem na krótko i są sprawne,licznik wyjąłem i prześledziłem ścieżki z tyłu w celu zweryfikowania przepaleń/nadtopień i nic nie widać. Plus do...
załozyłem inny stojan i chula jak szalony nic sie nie grzeje ładuje idealnie
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Regulator kupiłeś nowy czy używkę? U mnie w malaguti 250 cc 2003 rok na wolnych obrotach jest ok. 14V, a na wysokich nieco ponad 13V. Czekam na nowy akumulator, ale obawiam się czy na tym się skończy...
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Czym wyższe obroty tym mniej oporu stawia alternator bo nadrabia obrotami. Na wolnych obrotach jest najwyższy moment przenoszony.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
Mam nadzieje że problem już rozwiązany, otóż od jakiegoś czasu miałem problemy z alternatorem na wysokich obrotach 2k rpm ładowało aż wkońcu się "skończył" jego żywot alternator zmieniłem na nowy ładowanie wporządku i auto zaczeło jeździć normalnie.
Po pierwsze w tym systemie nie ujrzy na jałowym 14V, i nawet ponad 14V na wyższych obrotach. Te trzy cienkie zielony- kontrolka, niebieski-licznik motogodzin, czarny-plus po zapłonie "kl15" Zmierz jeszcze raz ale z wysokimi obrotami silnika, jak jest powyżej 13,5V przy naładowanym akumulatorze to nie zawracaj sobie tym głowy...
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
jest opcja luzu łożyska od strony szczotek i przy obrotach szczotki tracą styk i wszystko spada - przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach w ciemnościach nawet żarzy się kontrol ładowania
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Błędy w module centralnej elektyki, napięcie ładowania po odpaleniu (sprzęgło alternatora często się zaciera).
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
sprawdz jaki masz prad ladowania na wolnych obrotach i wysokich z wlaczonymi swiatlami i bez powodzenia
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
ok , sprawdzę. A to nie będzie tak że brak zasilania stałego spowoduje brak ładowania lub słabe ładowanie a nie zbyt wysokie napięcie ładowania. I jeszcze jedno pytanie. Jeśli akumulatory były niedoładowanie to czy jest możliwość że alternator podawał wyższe napięcie niż 28V.?
miałem nadzieję że to jakiś przekaźnik, lub coś podobnego? No to już nadzieja poszła w piz....., wyciągaj alternator , potem regulator i sprawdz go. Jeśli niesprawny wymień. Inna możliwśc to podgrzewacz nurnikowy, ale za wysokie progi .......
W 5 minut to jakim prostownikiem by trzeba ładować żeby auto mogło już odpalić ? 50 Amperowym chyba bo napewno nie zabawką 5A. :) Możliwe. Przez 300 sekund ładujesz 5 A, by potem przez 5 sekund pobierać 300 A. Jak miałem problem z alternatorem też tak robiłem. Dodano po 4 W moim samochodzie czasami alternator przestawał ładować, lub ładował tylko na...
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
kontrolkę musisz prowizorycznie podłączyć ,gdyż alternator może się nie wzbudzić bez niej.Bywa że się wzbudzi ,lecz przy dość wysokich obrotach.
Ma alternator.
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
No też prawda, chociaż na wysokich obrotach ładowanie może zaskoczyć jak jest żarówka spalona :)
Chodzi o prądnicę tego typu: http://www.sg.krakow.pl/galeria-pradnica... cena w tym linku jest trochę zbyt wysoka a i Ty nie potrzebujesz takiej mocy, chodzi o pokazanie co to jest, a już znalezienie tańszego wykonawcy na różnych portalach aukcyjnych, tu na elektrodzie, czy wykonanie samemu powinno nie być trudne. Prądnica wolnoobrotowa...
O ile dobrze mi się wydaje to Jawa a Cz to są bliźniacze konstrukcje. Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... w pierwszym poście jest schemat elektryczny motocykla i są dwa bezpieczniki - drugi 8A na kierunkowskazy. Ale o coś innego - dlaczego cały czas nikt nie kojarzy że przez bezpiecznik płynie tylko prąd z akumulatora przy rozładowywania...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Spróbuj najpierw rozłączyć wtyczkę z pierwszego alternatora i zmierzyć napięcie ładowania ma wolnych a potem na wysokich obrotach. To samo postąpić z drugim alternatorem.
Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony. Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Witam Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach przy właczonych światłach ,jak sugeruje kolega.Jeżeli spada ,to powodem może być nawet pasek klinowy.
Byłem u elektromechanika, sprawdził ładowanie na luzie, i wysokich obrotach i powiedział że ładowanie jest ok, wczoraj z nudów alternator wymieniłem i bez zmian. Na kondensatorze mam wskaźnik elektroniczny pokazuje na wyłączonym silniku 12.2, na załączonym 14.3, na załączonym z obciążeniem 13.9.
prawdopodobnie beda diody prostownicze w alternatorze albo wirnik.radze to sprawdzic.
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Jeżeli to jest alternator obcowzbudny to wyczyść styki bezpiecznika i zmień bezpiecznik na ceramiczny z duzymi główkami z nierdzewki.
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i: Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800) Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby 13,50V (to wszystko wysokie obroty 10000) Ładowanie bez...
Po odłączeniu "-" klemy wszystkie zamki się uruchomiły i samochód się zamknął z kluczykiem w środku . Na pewno po odłączeniu, czy podczas majstrowania przy klemach? W mojej polówce ostatnio mierzyłem napięcie w akumulatorze i ile pobiera prądu Rzeczywistego pomiaru prądu podczas postoju należy dokonywać przy zamkniętym aucie, po odczekaniu min. 15...
Witam mam problem z alternatorem w Hondzie a mianowicie grzeje się. Po 5 minutach na wolnych obrotach jest tak gorący że nie można go dotknąć. Przewinięty został stojan okazało się ze słabo ładuje i dalej to samo. Na wolnych obrotach ładuje 13-13,2V na wysokich max. 13,8V jak jest gorący 13,7V.
Ładowanie ok, ale auto w poprzednim warsztacie miało wymieniony alternator rzekomo z powodu tych podwyższających się obrotów, ;lecz to nie pomogło.
Alternator, czy prądnica?
Witam Mam problem polega na tym że raz mi ładuje akumulator a raz nie jak potrzymam go chwile na wysokich obrotach to zaczyna ładować teraz mam mały wyciek na silniku i trochę mi zalało alternator i mi wo gule nie ładuje i nie wiem co mam teraz zrobić proszę o pomoc :-(
Witam wszytki. Posiadam Punto II 1.9 JTD, alternator zaraz po odpaleniu nie ładuje przez około 45 sekund bez względu na obroty silniki, po tym czasie światła się rozjaśniają, silnik chodzi troszkę inaczej i ładowanie jest prawidłowe bo sprawdzałem. Czytałem po forach i nic konkretnego nie znalazłem jedynie ze mogły paść diody w alternatorze ale wtedy...
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Witam, mam problem z ładowaniem aku a mianowicie, n awolnych obrotach 1,5 tyś ładowanie wynosi 13,5 natomiast powyżej 3 tyś spada na 12,7 , 12,4 . Sprawdziłem napięcie na kablach od alternatora i na wszystkich jest tyle samo.....gdzie jeszcze szukać problemu aby być pewnym że to regulator jest do wymiany a nie coś przy alternatorze?
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
Współczesne alternatory z reguły mają moce powyżej 600W (50A). W szczególnych warunkach prąd ładowania aku w samochodzie może dochodzić nawet do wartości 1C - całkowicie rozładowany aku, wysokie obroty alternatora. I z reguły nic to aku nie szkodzi, gdyż tak wysoki prąd ładowania trwa krótko i szybko spada w miarę ładowania - bo to nie wysoki prąd ładowania...
przede wszystkim sprawdź szczotki w alternatorze
Witam czy ktos posiada schemat lub wiedze na temat montowanych alternatorów i włsciwego podłoczenia w tranzitach z roku90?? objawy sa takie ze aku jest ładowane a na postoju go rozładowywuje. Gdy odłaczam alternator aku jest ok. W momencie załaczenia zapłonu kontrolka od ładowania nie swieci a gdy uruchomi sie silnik swieci. nawet na wysokich obrotach...
Pytanie: Czy kończy się alternator? Zacznij od sprawdzenia szczotek, jak będą OK alternator do fachowca na sprawdzenie.
Jak wygląda ładowanie w momencie występowania tej usterki ? Ja bym jednak stawiał na alternator.
Nie powinno być takiej możliwości. Napięcie podawane na akumulator zależy nie tylko od obrotów ale i prądu wzbudzenia a to już jest działka regulatora. Niemniej koszt dodatkowej automatyki przy silniku czy alternatorze naprawdę nie jest wysoki jak to sobie sam poskładasz. Obroty na alternatorze policzysz z prostych proporcji jeśli masz tam w planach...
Witam. Tak jak pisze kolega jawiczka jeśli nie świeci się kontrolka od ładowania to alternator wzbudzi się (choć nie zawsze) dopiero na wysokich obrotach. Jeśli demontowałeś zegary to mogłeś też źle je włożyć w gniazdo łączące zegary z instalacją
Gdy jest tak jak piszesz, to niech elektryk sprawdzi alternator (prądnicę) i regulator napięcia. Światła śiwiecą mocniej, bo dopiero na wysokich obrotach ci ładuje, a powinien ładować też na wolnych obrotach. Taki objaw jest (przygasanie świateł na wolnych), bo świała pobierają prąd z akumulatora, a alternator daje za mały. Stawiał bym na regulator...
Regulator napięcia jest nowy. W pierwszy dzień po wymianie działało bardzo dobrze było ładowanie i wszystko ok dopiero po kilku dniach zaczęło się psuć
Witam, posiadam traktorek Kubota b1400 3 cylindrowy. Mam problem z ładowaniem. Nie świeci się kontrolka, choć czasami się po przekręceniu kluczyka zapali i zgaśnie. Coś tam ładuje, z tego co mierzyłem to ok 12,5 V i pomału rośnie. A po odpięciu akumulatora na zapalonym (wiem że się nie powinno robić) światła dużo jaśniej świecą więc coś ładuje. Dodam...
Nie znam jeszcze dobrze "inteligencji" szóstki, ale w focusie jedynce już zastosowano coś podobnego, a mianowicie przy nagłym dodaniu gazu alternator jest całkowicie odcinany do momentu osiągnięcia przez sinik wysokich obrotów (chodzi o max wykorzystanie energii na przyśpieszenie). Kiedyś w bravie miałem identycznie, przyczyną okazał się wirnik.
Na wysokich obrotach czy niskich jest tak samo. Wszystkie możliwe styki wyczyściłem i niema różnicy.
Kontrolka świeci czy nie,bo jeśli nie, a mierzysz napięcie to poczekaj chwile po zapaleniu bo może świece dogrzewają( na wolnych obrotach jest wtedy niskie napięcie ładowania).
Witam mam problem z ładowaniem w CC 700 popierwsze widze że alternator podaje za duże napięcie a po drugie obciążenie alternatora jest takie że przy prawidłowym naciągu paska i tak piszczy z powodu ślizkania się na rolce alternatora jak zwiększe obroty pasek przestaje piszczeć ale ładowanie jest tak mocne że aż radio mi spaliło co to może być??
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Sprawdzić napięcie ładowania na alternatorze i porównać z napięciem na akumulatorze.
Witam . Co do tego że nie mogłeś odpalić ,to sprawdź masę na silniku ,oraz klemy i czopy akumulatora(zwłaszcza+).Akumulator rozładowany w Twoim przypadku ,po półgodzinnym odpoczynku ,wraca częściowo do formy .Nie oznacza to jednak że nie należy go doładować prostownikiem .Czy po takiej sytuacji ładowałeś akumulator?.Co do alternatora ,jeżeli kontrolka...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
Sprawa rozwiązana. Przeczyszczone wszystkie kostki, mostki usunięte - instalacja tak jak ją Japończyk zrobił. Nowy prostownik. Oprócz tego mogło być przebicie z niezaizolowanego połączenia z kabla od alternatora. Ładowanie aku na niskich obrotach 6.8V przy wyższych max 7.3 7.4V Dziękuję wszystkim za pomoc, off topic ;)
Witam mam pytanie jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora w skuterze Peugeot satelis 125. 2007r. Idą trzy kable z alternatora ile powinno być na każdym z osobna kablu?(mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach nie ładuje a jak dam gazu to pokazuje 12.45v i nie wiem czy to wina alternatora)
To zadam inne pytanie jaki może być powód tego że kontrolka ładowania gaśnie dopiero po chwili gdy silnik jest na wysokich obrotach czy to ma coś wspólnego z wzbudzaniem?
Witam . Podstawą wszystkiego jest sprawdzenie napięcia ładowania,zwłaszcza przy wysokich obrotach silnika.Uszkodzony regulator napięcia (również alternatora)może powodować takie objawy.Do sprawdzenia połączenia masowe i nie tylko.
Dobrze, że dałeś link.... tylko szkoda, że łamie regulamin. Moim zdaniem: Ciesz się, że to coś, co nazywają alternatorem wysokiej jakości, w ogóle ładuje. Odeślij im to. Kup oryginał używany.
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
Kwazor ! Prądnica samochodowa samowzbudna ma charakterystykę ŁADOWANIA zaczynającą się przy 1400 rpm, ale ona "wzbudza się" od zera! W zakresie obrotów 0 ... 1400 jej napięcie jest <12V i to nie wystarcza dla uzyskania przepływu prądu do akumulatora 12V, który ładuje się przy napięciu 12,6 ... 13,8V. Jeżeli zamiast prądnicy 12V weźmiesz prądnicę...
Po wymianie alternatora na nowy, znacząco wzrosły obroty biegu jałowego. Było ok. 750 obr/min, a teraz jest ok. 1000-1100 obr/min. Podejrzewam, że ma to związek ze wzrostem napięcia ładowania po wymianie alternatora. Było ok. 14V (na starym) a jest teraz 14.5V. Czy jest możliwa regulacja wolnych obrotów we własnym zakresie?
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Czepił bym się tego 14,4 na wolnych obrotach a co na większych i wtedy regulator A ile ma być według ciebie? Ma poprawne ładowanie, zresztą pisze gdzieś, że z aku capi siarkowodorem albo się grzeje co mogło by świadczyć o tym, że napięcie ładowania jest za wysokie? A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: . Na...
Diody mogą robić w jajo bo problemy się nasilają po jakimś czasie po nagrzaniu silnika ale mostek tak jest zrobiony ze cały do wymiany :cry: co do napięcia to jak jest zimny to jest OK- 14,5V pod obciązeniem na niskich i wysokich obrotach, ale po czasie zaczyna manewry i nie ładuje na niskich 12V na wysokich troche tam podchodzi do13V . 0X
Wiem,że temat stary ale muszę napisać swoje zdanie w tej sprawie bo fiatowskie alternatory znam od malucha do tych stosowanych obecnie; po pierwsze"jeśli to fiatowski alternator M.Marelli np.AA 125r-14V...to oczywiście,że wzbudzi się sam i nawet nie potrzebuje wysokich obrotów.... poprostu normalnie zaczyna ładować od ok.1000obr. Po drugie;nic się nie...
alternator wysoki obrót ładować wysoki obrót alternator wysoki
excel porównywanie kolumn blaupunkt pobór prądu amica śmierdzi
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Skoda Octavia I błąd 01247 – zawór N80 EVAP, objawy, naprawa Kondensator do gasika MOSFET – MKP, C0G, dobór, Kemet R76S, Wurth WE-PPF, snubber