Jak nauczyłeś się odwijania to teraz możesz nawinąć ja to przerabiałem za komuny na 220V.
Projekt można powtórzyć w domu. Nie ma tam nic skomplikowanego, widać silnik jednofazowy i alternator. Zarezerwuj trochę kasy, a potem to już tylko możesz patrzeć jak Twoje Perpetum Mobile zasila cały dom. Jak ruszy to go nigdy nie zatrzymuj i ostatnia rada praktyczna rusz szarymi komórkami.
"Tak wiec przewiniety na zmienny prad altek napedzany przez silnik spalinowy podłaczony do transformatora o duzej mocy? Czy to naprawde niewykonalne i tak smieszne?" Witam I co z tego że dasz trafo np. 20 kVA skoro konstrukcja altka pozwala na uzyskanie max. mocy 700 W. To są podstawowe prawa fizyki których nie oszukasz. Jeżeli zwiększysz napięcie altka...
przewinąć alternator na 220V!
I po co te kombinacje , koniecznie chcesz spalić furmankę ? generaor z silnikiem spalinowym i po ptokach a zapas mocy zawsze sie przyda
Jeżeli chcesz uzyskać 220V do zasilania urządzeń powszechnego użytku to chyba lepiej zrobisz jak zostawisz alternator w spokoju a zasilisz nim akumulator 12V, z akumulatora zasilisz przetwornicę 12/220V AC - np UPS ze sprawną przetwornicą. Problem w tym, że z alternatora uzyskasz częstotliwość znacznie większą od 50 Hz oraz 3 fazy. Poza tym aku będzie...
lamer1 czy mógłbyś powiedzieć z czego są zrobione łopaty wirnika,z kąd wziąć taki maszt jak dobrze pamiętam to przekładnia jest od fiata czy łopaty obsadziłeś bezpośrednio na piaście mostu i czy alternator zasilasz bezpośrednio z mostu też interesuję mnie budowa elektrowni co do linii zasilającej to najlepiej będzie przezwoić alternator na nap 220v...
Oczywiście że możesz z alternatora dostać 220V, ale czy zdajesz sobie sprawę że nie jest to takie proste. 1. Przewinięcie stojana i wirnika na napięcie 220V 2. Wymiana diód na takie które wytrzymają w/w napiecie. 3. Zbudowanie odpowiedniego regulatora napięcia , chyba że obroty i obciążenie bedzie stałe, wtedy regulator napiecia jest prosty. Poza tym...
myślałem aby zrobić coś takiego aby było samowystarczalne np silnik na 220V połączyć z alternatorem do alternatora zamontować przetwornicę 12V na 220V uzyskane napięcie mogłoby zasilać silnik który działałby w nieskończoność . Alternator i silnik można by połączyć paskiem a między nimi dać drugi alternator z przetwornicą a uzyskane napięcie poprowadzić...
Nie alternator tylko generator! Sprawdź miernikiem czy wychodzi 220v bo oprócz bezpieczników masz tam zalane przekaźniki . Jeden przekaźnik na chłodnice. O ile to Supra 950mt? A nie, jak pisałeś "Supra 950 "bo tam generatora nie ma i wentylatory są na 12v.
będziesz miał problem gdyż 24V to znacznie za dużo i ciężko będzie zmiejszyć napięcie Dodano po 3 dodatkowo musisz mieć jakiś regulator lub automat do ładowania bo na akumulator nie możesz podać prądu ot tak, musi być on określony
Po co budować masz gotowca. Lekka modyfikacja i zasilanie na cały dom. 😁 https://allegro.pl/oferta/przetwornica-m...
A słyszałeś kiedyś brzęczący / buczący transformator 220V ? Jeszcze ewentualnie przyjrzałbym się kółku na alternatorze czy się nie rozpada
Cześć! Moim zdaniem regulator napięcia jest liniowy. I liniowo dopasowuje prąd wzbudzenia tak, żeby utrzymywać na wyjściu nap. 14,4V. Jeśli wirnik dostawałby prąd impulsowy, to taki sam prąd musiałby indukować się w stojanie. a może ktoś wie jaka jest możliwoś przewinięcia alternatora z 24v na 230v i na jak najmniejsze obroty bo mam problem z obrotami...
Buczenie o którym mówisz to przydźwięk sieci 50 lub częściej 100Hz powstałych na skutek wyprostowania napięcia. Kiedyś spotkałem się z przydźwiękiem pochodzącym od alternatora samochodowego ( nawet kilka kHz) pomogła bardzo prosta rzecz - zastosowanie dławików z zasilaczy komputerowych ( tych od strony 220V nawiniętych na wspólnym toroidalnym rdzeniu...
Jeśli komp ma 250W (to moc pobierana czy moc napisana na zasilaczu?) i do tego dochodzi tylko monitor LCD, a przetwornica ma 600W max, to chyba powinna dać radę. Mam tylko pewne wątpliwości czy taka przetwornica ruszy zasilana z alternatora bez akumulatora. Może mieć problem z wystartowaniem, albo też z samą pracą (jeśli wystartujesz z akumulatorem...
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
trzeba by zajrzeć do jakiś starych książek o motoryzacji, czy instrukcji samochodów. Tam były czasem podane takie parametry jak typ diod w alternatorze, parametry drutu, odporność na przebicie przy 220V (do pomiarów). może i coś rodzaju emalii też by sie znalazło. Albo spytać o jakieś dane w zakładzie, który przewija silniki.
Oczywiscie wzbudzenie prosto z 12v Zabezpieczeniem najlepsza bedzie żarówka 24V z połączonymi szeregowo włóknami, lub 200W 220V.
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
To co powiesz na WARUNKI TESTU: a)Temperatura otoczenia 25 C b)Alternator i CM temperatura 25 C c)Alternator napędzany przez dwa paski typu V 13mm d)Obr. Alternatora kontrolowana przez silnik indukcyjny 22kW o zmiennej pręd obr.. e)Napięcie baterii do testu utrzymywane stale dla 12V = 14.1V i dla 24V = 28.2V f)Maksymalne obr. Alternatora = 10000 obr/min...
Fakt że przetwornicę kupuje się na wyrost aby nie pracowała przy dużym obciążeniu ale w tym przypadku bardziej martwiłbym się o elektrykę w samochodzie i alternator. 300 W (at)220V na wyjściu przetwornicy to minimum 25 A (at)12V na jej wejściu. Jeden wadliwy przewód i auto płonie :] Co do komputera to i5 z grafiką GT560 + LCD ciągnie niecałe 100 W z...
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
mam pytanie. czy jest możliwe zbudowanie przetwornicy prądu z 12V na 220V, podłaczenie jej do instalacji samochodwojej i podłączenia do niej urzadzonia o mocy 130 W? jaki wpływ ewentualnie będzie to miało na pracę i zużycie alternatora i zużycie paliwa?
jak sie zachowaja 2 alternatory pracujace razem ładujace akumulator i napedzane silnikiem np od wentylatora chłodnicy czy ktos to testował kiedys ?? jesli by to chodziło to ile bym mogł poboierac pradu z takiego zestawu chciałbym podłaczyc przetwornice na 220v około 500wat
Przeglądając internet trafiłem na stronę http://zupan.info.pl/ i tam jest prezentowany na filmie elektrostatyczny układ który wspomaga nanoszenie oprysku na roślinę oraz jest pokazany przeskok napięcia. Dzwoniłem do nich niewiele się dowiedziałem niestety w zasadzie tylko że napięcie to 12000 v ale traktował bym to z przymrużeniem oka nie wiem czy prawdę...
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
Ja mam takie pytanie jak moc moze miec silnik od wiertarki takiej z tych tanszych kupowanych w marketach . Mam tak wiertalke i pisze tam 1200W to wyisciowa powina byc okolo 600W ,patrzac po rozmiarach tego silnika jest to sciema ,ale jesli taki silnik by mial moc ok 250 W, mysle ze do napedu roweru by starczył. Tylko potrzebna by byla przetwornica z...
Jak jest miejsce to zawsze można dołożyć drugi alternator z osobówki i aku 12v i po kłopocie .
Panowie przewinąłem stojan 36 żłobków od malucha drutem 0.5mm 60 zwoi. Dodam magnesy, złożę go spowrotem, zakładam że będzie 220v i podłącze pod diody. Mam takie pytanko: ile to coś może mieć wat? Jakto alternator to powinienieś miec napisane ampery po przezwojeniu altka cudów nie należy sie spodziewać chyba lepszy już pralkowiec spory
A może tak; O ile masz 12V instalacje i alternator. drugi akumulator z rodzielonym ładowaniem poprzez przekaznik, przetwornica 220V i klimatyzator ?
Jeśli już tak kombinować to co najmniej 3 alternatory 120 A napędzane łańcuchem lub paskiem rozrządu od silnika spalinowego.Oczywiście dodatkowe mocne diody na wyjściu by się wzajemnie nie obciążały i odłączany układ wzbudzenia alternatorów w momencie odpalania silnika. Można też kupić agregat prądotwórczy 220v z uszkodzonym uzwojeniem i przewinąć go...
Nie będzie problemu, przecież w samochodzie sprawny alternator daje napięcie ok 14,4 V. Każde radio to wytrzyma.
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
na postoju , kto wie , wszystko zależy od stanu akku , a podczas jazdy pracuje przecież alternator , prawda :?:
Czyli w końcu co? przerabiać silnik od pralki czy alternator. A może najlepiej wziąć jakiś 12V aku żelowy i zbuoawać prostą przetwornicę 12V-220V?
chciałbym uzyzkać napięcie 220V . Ale stojan już odwinąłem jest na nim 36 żłobków Jak nawinąć cewki by uzyskać 220V i 500W lub więcej. Wirnik zrobię nowy , gdyż dysponuje tokarką.
Próbowałem alternator z malucha F-126 silnik elektryczny 250W napędzał alternator . Napięcie płynęło z alternatora po wcześniejszym wzbudzeniu alternatora . Alternator dawał napięcie żarówka świeciła inny akumulator np mogłem podładować :D ale to nie ekonomiczne bo prostownik mniej Energi weżnie niż zastosowany silnik :| 220v -250W . Potraktowałem to...
Witam Mam pytanie w sprawie akumulatorów. Jeśli do akumulatora o pojemności 170ah połączonego szregowo z drugim takim samym (uzyskuję24v) podłączę alternator o mocy 2.5kv (elektrownia wiatrowa) a następnie przetwornicę napięcia (220v)o mocy 2kv. To ile watt mogę na stałe podłączyć do przetwornicy żeby mi akumulator wytrzymał a alternator naładował akumulator....
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Wielkie dzieki za odpowiedź! Chyba jednak daruje sobie ten agregat i kupie przetwornice 12v + akum + silkik z motorka + jakis alternator do ładowania aku np. od poloneza (taki mam na stanie):D
Akumulator, alternator i rower - pedałować na zmianę. Hehe albo zamiast roweru kierat i bat. Drogą losowania kto do kieratu a kto do bata. Ewentualnie potem zmiana.
witaj kolego dzieki za pomoc jak na razie mam polozone rury woda juz plynie nie mam jeszcze turbiny ma byc to peltona i alternator bedzie ladowac akumlatory i przetwornica na 220v wode wzialem z strumyka rura czy masz gdzies opis jakies turbiny albo gdzie mozna taka niedrogo zakupic pozdrawiam
Uzwojenie alternatora sprawne? Wychodzi z niego napięcie? Na wzbudzaniu coś się pewnie pojawia jak jest 12VDC, ale sprawdź.
Witam mam problem chce zrobić małą elektrownie wiatrowa do oświetlania placu tylko nie wiem jaką zrobić normalna 220v lub 12 lub 24 Bo NP alternator potrzebuje dość dużych obrotów jakie zrobić przejście z czego czy może <12 i 24> bedą lepsze bo energia bedzie sie gromadziła w akumulatorach no nie wiem co już robić prosze o pomoc. I z Góry Dzieki.
Ale panowie on bedzie musiał wozic ze sobą małą elektrownie atomową albo jakis kąkretny drugi alternator nie pociągnie mu to bezsęs
wiem ale klient się uparł , jestem z sosnowca może coś bliżej ktoś wie gdzie to kupić ? prooooooosze To nie jest argument,jak się uprze żeby mu samochód latał to też zrobisz? Aku padnie,alternator nie wydoli i będzie d....a. Stacjonarny agregat na 220V nie bedzie pracował w aucie. Szukaj czegoś na 12V z agregatów do sam dostawczych,lub lodówki samochodowej......
zasilania sprzętów o mocy ~1 - 1.5kW oraz Pójdzie to podłączone do akumulatora, na silniku pracującym na biegu jałowym (stary poczciwy wolnossący diesel - 300D)? Policz ewentualny pobór prądu po stronie pierwotnej takiej przetwornicy, przy mocy np. 2 kW. Dlatego też typoszereg popularnych przetwornic na to napiecie (12VDC ) konczy się na 1000 W. Nie...
bo drugi wisi na minusie, a na nim wisi przetwornica 12V-220V Jeżeli obciążasz dodatkowo jeden z akumulatorów połączonych szeregowo, to musi go szlag trafić. Ładowanie alternatorem nie jest w stanie wyrównać różnic w stopniu rozładowania obu baterii Dlatego akumulatory w ciężarówce muszą być jednakowe i niedopuszczalne jest podłączanie czegokolwiek...
Witam wszystkich. Zastanawiam się nad napędem elektrycznym w Fiacie 126p (Maluchu) Auto ma stosunkowo małą masę, brak zbędnych odbiorników prądu, czasem nawet niezbędnych :-) Opcja która chodzi mi po głowie to demontaż silnika wraz ze skrzynią biegów, (tak by można powrócić do stanu oryginalnego, a zamiast tego wstawić inną skrzynię biegów, też od Malucha...
Jest to niewielka moc tak ze ja nie wiem czy warto w to inwestowac bo to wiaze sie z dosc duzymi kosztami .Jesli ma pradnica napiecie 220V to nalezy zrobic generator o czestotliwosci 50Hz i to sterowc koncowka symetryczna zmieniajaca polaryzacje ; od napicia zerowego do napiecia pelnego a nastepnie odwrycic zasilanie i sterowac od plusa do minusa .Uzyte...
Nie jest to takie proste. Częstotliwość z alternatora jest zależna od obrotów. Trzeba użyć szybkich diod prostowniczych. A takie na spore napięcie są drogie i trudno dostępne. Napięcie z alternatora jest zależne od jego wzbudzenia / obciążenia i obrotów, a nie widzę tutaj układu regulacji (stabilizacji) napięcia.
AVE... Co do prądnicy, to najprościej jednak zrobić DC i konwerter DC/AC... Można połączyć ze sobą kilka alternatorów i napędzać to z jednego silnika, by ładowały baterię akumulatorów, zaś do tej baterii podłączyć kilka konwerterów i mieć w ten sposób kilka niezależnych gniazdek... Ja bym to robił na silniku diesla, i dał ze dwa-cztery alternatory z...
Jeśli praca dwóch silników 5kW nie jest ciągła i nie z pełną mocą to po pierwsze moc silnika spalinowego i prądnicy nie musi wynosić 10kW a po drugie pojemność akumulatorów nie musi być duża. Załóżmy, że z pełną mocą oba nie pracują dłużej niż 30minut, wystarczy 50% mocy z akumulatorów i 50% z alternatora. Aku o pojemności 60Ah te 25A(przy 220V) spokojnie...
Chodzi mi o to, że UPS ma brać prąd z akumulatora 75Ah a nie go ładować. Ładowany będzie z alternatora w czasie pracy silnika. I tylko mam pytanie czy przy działającym silniku będzie dawał prąd 220V? I nic się nie spali przy założeniu dodatkowego chłodzenia?! POZDRO :D
Zobacz, bo zastanawiające jest też spalenie diody. LED może świecić i przy 220V, aby tylko miała ograniczony prąd do cirka 20mA, bo to prąd zabija diody LED, nie napięcie. Także to, że odwrotne podłączenie powoduje tylko ich nieświecenie, a nie spalanie diód. Ale jakby w tym szeregu dioda + rezystor doszła żarówka, to czemu nie ? Rezystor w diodzie...
Agregat prądotwórczy typu chiński dwusuwowy 700W 220V samowzbudny, podobno albo obcowzbudny... Pytanie takie: jak działa wirnik, jak to wzbudza się i do czego służy dioda w wirniku? Poznaję budowę i działanie prądnicy samowzbudnej synchronicznej, ale tego chińczyka nie poznaję i w tym modelu uczę się na nim i nie szkoda, a też nie szkodzi, że się uszkodzi....
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Witam. Właśnie zainstalowałem panele słoneczne na moim wspaniałym J5. System wyposażyłem w wyszukany regulator MPPT który zajmuje się w sposób NAUKOWY ładowaniem akumulatora. Wszystko działa jak marzenie... Jeśli jest ładnie i świeci słoneczko :) Bez słońca i bez podłączenia do zewnętrznego zasilania 220V akumulatory są wyczerpane w 8 godzin. Planuje...
Co do przetwornicy i lodówki to możesz mieć problem lodówki nie chcą startować na przetwornicy ,na el. był temat poruszany więc nie będe go rozwijał. Co do układu możesz zastosować przekażnik sterowany z alternatora ew. diode dużej mocy do załączania drugiego akumulatora
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Planowałem zamontowac prostownik na stale w maszynie bo 220v raczej zawsze jest w zasiegu na budowie ale sie zastanawialem jak ograniczyc prad ladowania w miare naladowania akumulatorow ( cos na wzor regulatora napiecia w alternatorze ograniczajacy prad wzbudzenia) no i czy moga pracowac wspolnie prostownik i alternator?
Somsiad powiedz lepiej co ty kombinujesz. Bo jeżeli to ma być w samochodzie to możesz go "zarżnąć". Ta przetwornica już bierze 25A przy pełnym obciążeniu, więc normalny akumulator starczy na 1÷2 godzin grania, po których już nie uruchomisz silnika, natomiast w czasie jazdy alternator rozgrzeje się "do czerwoności" i możesz go załatwić.
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu. Dzięki za podpowiedź.Mnie wychodzi 684W.Czy dobrze policzyłem.Tak będą akumulatory,muszę dobrać do alternatora.Z akumulatora-ów na przetwornice 24-220V i coś...
Witam serdecznie, Cieszę się ,że trafiłem na temat który chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu.Planuje zrobić "mały" agregat prądotwórczy na bazie silnika disla 800cc od smarta.Do czego mi takie ustrojstwo? A no do mojego kampera:) Mam dość sporego kampera bo jest to autobus miejski po zabudowie.Silnik od smarta gdzieś bym upchał więc o tym nie...
Na pewno. Ale głównie chciał bym uzupełniać energię w akumulatorach za pomocą paneli PV i alternatora w silniku (daje chyba 300W). Czy jest to do zrobienia taki układ za jakieś niekosmiczne pieniądze? Moc wyjściowa dobrze by było chociaż z 10A mieć na 220V (żelazko, jakaś suszarka do włosów, może malutka płyta indukcyjna?)...
Buda auta to nie przewód. Znam przypadki kiedy nie jest to nawet masa (bo śrubka od alternatora sie poluzowała). Gdyby było tak różowo to do mikrofonu ciągnąłbyś jeden przewód a drugi wpychałbyś w glebę albo do gniazdka 220V - bo to "masa". Przewód masowy nie może mieć 100 ohm oporności, a dla budy to żaden problem.
Witam, jest żaglówka z silnikiem elektycznym na 12 V podpiętym do akmulatora 100Ah. Chcę pływać po kanałach, gdzie nie ma możliwości podpięcia się do 220V prostownikiem w celu naładowania akumulatora. Jest możliwość zrobienia czegoś na zasadzie mały silnik spalinowy + alternator od jakiegoś samochodu aby ładować mój akumulator. Za części powiedzmy do...
Witam, Wlasnie szukam informacji na temat przetwornicy, potrzebuje miec w samochodzie tymczasowo na jeden przejazd 220V na ok. 12h, urzadzenie podpiete bedzie potrzebowalo ok. 200W. Sa takie wynalazki: http://allegro.pl/item585460123_hurt_cer... Alternator jest taki - (14V\120A) I pytanie jest czy to sie nada...
Podłącz prostownik 220v do auta i zobacz czy naładuje do 14,4v bo mi sie widzi że akku samochodu ma zwarcie. Podmieniałeś akku w samochodzie? Raczej innej opcji nie ma.
Można by w sumie zastosować akumulator od motocykla- mniejszy gabarytowo, mniejsza pojemność i ogniwo słoneczne lub wiatrak zrobiony z motocyklowej prądnicy, lub alternatora. Do jego ładowania (po to mniejsza pojemność) Do tego jakaś fajna obudowa z plexi i było by naprawdę fajne. Ja bym zamiast aku jednak zainstalował zasilacz na 220v choć to uż ogranicza...
Jeszcze się zobaczy, ale przetwornica nie ma na celu zwiększyć moc (niemożliwe), tylko zwiększć napięcie, żeby spowodować świecenie żarówek jasno. Jakoś, się zobaczy jak będzie źle świecić czy jakoś tak to się dorobi przetworka. Dodano po 1 12v H-4 60/55w GT150 - kurde troche za mocna może być. Choć w sumie dzisiaj zrobie test alternatora w motorze,...
Ten problem rozwiązali skandynawowie - z uwagi na klimat, ale oni używają 220V. Zastanawiam się czy jeżeli wymyślisz coś na 12v nie zaczną się problemy z alternatorem. Myślę że jeśli zdecydujesz się na coś 12V, będziesz musiał przemyśleć tą kwestię. Sam mam Audi V8 z sekwencją. Przejście na gaz następuje po ok 3-4 minutach jazdy. Pomijam temp. -15/20st....
Urządzenia silnikowe w tym właśnie wiertarka. Na kempingu??? Zainwestuj we wkrętarkę akumulatorową i wybij sobie raz na zawsze zasilanie betoniarki z instalacji samochodu. Wszelkie istniejące przetwornice made in China mają najczęściej podawaną moc szczytową, nijak nie mającą się do faktycznej mocy ciągłej, nie powodującej stopienia urządzenia. Solidna...
Prąd rzędu 40-50A to znamionowy prąd większości alternatorów samochodowych, czyli prąd jaki uzyska przy obrotach wałka rzędu 7000 obr/min (przynajmniej tak jest w uno). Nie wiem jak to się przekłada na obroty silnika, ale bez "przygazowania" się nie obędzie.
:ok: takie właśnie wypowiedzi budują moje rozeznanie w temacie i pomagają zająć własne stanowisko, dzięki!! do podładowywania w cywilizowanych warunkach (220v) kupiłem sprytny mały prostownik i producent na moją prośbę podwyższył właśnie max napięcie ładowania z 14,8 bodajże, do 15,77v- elektrololit jeszcze nie bulgocze a akku napakowane "pod korek"...
Moim zdaniem nabrałoby to sensu gdyby energię z padniętego akumulatora można by było zgromadzić w jakiejś super baterii kondensatorów (powiedzmy 0,5F). Ladujemy taką bateryjkę wg schematu: dead_accu->220V->~15V->bateria kondensatorów. Gdy zgromadzimy w C DUŻO Ladunku, to wówczas można spróbować taką bateryjkę kondensatorów zewrzeć przez alternator....
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
Prosciej i taniej by bylo zastosowac kilka solidnych akumulatorow samochodowych polaczonych rownolegle, pracujacych buforowo z porządną ładowarką kilkudziesiecio amperową na 220V, trzeba wziasc pod uwage ze raczej nie bedziecie jechac nonstop 24h/dobe z pelną mocą. W czasie gdy wzmacniacze nie będą mocno obciazane, akumulatory sie będą doładowywały,...
zbudowałem kampera na bazie auta dostawczego i jestem na etapie uruchamiania instalacji elektrycznej . Na początku informuję ,że mam część instalacji na 220v i taka musi być ( wiem , że pojawią się komentarze , że po co lepiej jak jest wszystko na 12v itd. - więc odpowiadam - instalacja na 220v MUSI BYĆ i koniec ( żona się uparła , że na kempingu chce...
Mostek wymieniony na sprawny ale z innego modelu regulator nowy kontrolka gaśnie ale ładowanie jest na poziomie 13,5 bez obciążenia pod obciążeniem spada do 12,5 po podpięciu przetwornicy 12/220v wszystko mierzone na stole . Dodano po 16 Chyba wszystko gra w sam. 14,2 pod obciążeniem 13,6 przy włączonym wszystkim co się dało.
chce rozbudowac instalcje elektryczna. poprowadze zailanie sieciowe z zewnatrz 220V / 230V do ktorego bedzie podlaczony prostownik, ktory bedzie ladowac wszystkie akumulatory gdy kamper jest na kampingu. Oznacza to że jak będziesz na kempingu to będziesz używał prądu z sieci ale przetworzonego na 12V. Zakładając że aku będą naładowane to prostownik...
A co zrobić by te "Dynamo 220V" nie przekraczało 230 ? Bo na filmie pojawia się nawet 272... Zastosować chocby uproszczoną stabilizację - ideę mozesz zaczerpnąć z układów ograniczających napięcie w instalacjach motocykli gdzie jest stosowany alternator z magnesami stałymi. W skrócie - tyrystor zwiera alternator gdy napięcie przekracza próg.
Widziałeś jak jest zbudowany alternator w samochodzie i w jaki sposob wspolpracuje z instalacja pojazdu? Zasada regulacji w takiej prądnicy jest ta sama - po przez regulacja prądu wzbudzenia w wirniku.
Witam. Potrzebuję regulować obroty silnika zasilanego z sieci 220V, który napędzi mi alternator samochodowy. Znalazłem silnik indukcyjny 3-fazowy no i po podłączeniu kabelków na pracę jednofazową, komplet świetnie się spisywał - żadnego grzania, praca równa. Jednak podłączając zasilanie do silnika przez autotransformator, silnik na wolnych obrotach...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
A jezeli bym zastosował transformator to spadek natężenia był by na tele odczuwalny by nie nadał się do ładowania?Mam do syspozycji jeszcze alternator,silnik od frani oraz od starej pralki no name.narazie tylko stoczyłem wirnik,magnesy są nie tknięte.co ty byś mi doradził ze swojego doświadczenia?napewno wykonam wersje na 12 oraz na 220v.
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
akumulatory są połączone równolegle. regulator ładowania mam 20A. Mniej wiecej taki http://www.ebay.ca/itm/20A-12V-24V-PWM-S...
Raczej nic nie obciera, bo alt jest bezgłośny zupełnie od strony mechanicznej. Kreci się cichutko kiedy niepodłączony elektrycznie. Stojan i wirnik mierzone na zwarcie przed montażem dzisiaj rano (ale oczywiście "na sucho", nie obciążałem drutów 220v ani wirnika halogenem samochodowym). Zresztą - to wszystko jest nowe oraz to co najbardziej tajemnicze...
Witam.Bardzo prosze o pomoc.Laguna2,2D 1995r.Wysiadlo ładowanie.Alternator ma nastepujace wyjscia: B+, W(na obrotomierz i dwa zaciski + oraz - (wskaznik ładowania i + po zaplonie)Sprawdzilem uzwojenie stojana(220V i żarówka)i jest OK.Rezystancja wirnika2,8Ohma.Sprawdzilem diody po wczesniejszym odłączeniu uzwojen stojana.Wykonalem nastepującą symulacje:...
Witam forumowiczow.... Nie wiem czy dobry dzial-w razie co prosze o przeniesienie.Otoz chce zalozyc przetwornice 1500W do samochodu. Bylaby podlaczona pod dwa 100amperowe akumulatory. Nie jestem zadnym elektrykiem ale proste obliczenie 1500W/12V=125A Pod ta przetwornice mialby byc podlaczony ekspres do kawy-ktory nie pracuje stale-okazjonalnie 2-3 filizanki...
Witam! W moim Golfie III 1,6 (wersja 101 KM, rocznik '98) wolne obroty są ok. 800rpm ale przy włączeniu klimatyzacji następuję podwyższenie do ok. 900rpm. PYTANIE: Czy jest możliwe poprzez ingerencję w "BIOS" podwyższenie tego drugiego poziomu wolnych obrotów do wartości np. 1100rpm? (Dla zainteresowanych dlaczego jest mi to potrzebne wyjaśniam, że...
Dziękuję za wyjaśnienie, muszę pomyśleć o innym rozwiązaniu. Mój wiatrak ma średnicę 1,2m i pod względem mechanicznym jest dobrze wykonany, mam tylko problem z układem elektrycznym; planuję alternator samochodowy, 2 akumulatory i UPS - tylko jak to szczegółowo wygląda, by wyciągnąć te 200W? W związku z tym proszę o jakiś schemat lub opis a może jakieś...
Do tego, co dodał dodali poprzednicy dodam. Ten przewód jest do zabudowy a ty chcesz go dać ot tak na wierzchu. Narażając go na mróz w zimie, który może u nas wynieść nawet i –40°C i latem na promieniowanie od rozgrzanego asfaltu, który może mieć więcej niż 60°C. Dodatkowo przewód będzie poddawany drgania i szkodliwemu wpływowi smarów i olejów...
Stawiam jednak, że trójfazowe. Te prądnice zasilają instalację oświetleniową w wagonach (która, częściowo jest zwyczajną instalacją 220V, jak w domach, tzn. świetlówki są zwykłe, tylko te małe żaróweczki są niskowoltowe), oraz ładują akumulatory (które mają spopro ponad 24V, chyba 80, ale nie jestem pewien). Całość jest zorganizowana podobnie jak alternator...
Zejść z mocy i to dużo i za to dać super mega efektywne głośniki..... Końcówek mocy z realną mocą na napięcie 12-14V min. 2x50W jest jak na lekarstwo (znam tylko kilka w sumie - klasa H itp.), z przetwornicą to już strata mocy będzie znowu jakaś, zdecyduj się lepiej na jakąś typowo samochodowo końcówkę 4 x 6W ewentualnie w mostku około 2 x 20W (mniej...
Chyba trzeba będzie podłubać w generatorze, wyjąć prądnicę i na jej miejsce włożyć alternator od "stara". Takie rozwiązanie sprawnościowo, byłoby najlepszym wyjściem, ale przypuszczam, że może to nie być takie proste i bez większych przeróbek się nie obejdzie, jeżeli budowa generatora jest podobna do tego co ja mam - zesprzęglenie wirnika generatora...
alternator suzuki alternator dymiący alternator alternator lublin
zacisk hamulcowy ręczny bezpiecznik zasilacza komputera sterownik ducati
pompa ciepła split pompa ciepła split
Audi A4 B7 – podłączenie przewodów instalacji haka, wiązka, moduł J345, kodowanie VCDS Jimmy JV85 Pro, H8 Pro, H10 Pro – kod F5, przeciążenie silnika, objawy i naprawa