to do ładowania wystarczy 10A. Czyli jeden alternator i odpowiednia przetwornica Step Up / ładowarka. Zaszalał nam Kolega z tymi 600 amperami.
Sama idea jest słuszna : silnik=>alternator=>akumulator=>przetwor... Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach!
Witam. Chciałbym się Was poradzić czy zadziała taka instalacja zbudowana z przetwornicy, akumulatora i alternatory. Wyglądało by to tak że przetwornica samochodowa o wyjściowej mocy maks 3000wat zasilana była by akumulatorem samochodowym a ten by szybko nie padł doladowywany byłby alternatorem który napędza by np silniczek z pralki którym mógłbym ustawić...
Kuchenkę gazową - nikt nie ma elektrycznej w kamperze. Wszyscy udowadniają, że to nie ekonomiczne. Jak zwykle kłania się sprawność:najpierw silnik samochodu musi zamienić energię chemiczną na mechaniczną (sprawność bodajże w okolicach 20%?); potem alternator na prąd (około 70%?), potem akumulator (około 50%?), i przetwornica na 230V ( ta ma około 80%)...
Zamiast z przetwornicy zasila dodatkowy akumulator z alternatora. Nic na tym nie zyskuje tylko traci. Sprawność alternator jest nisza od przetwornicy.
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
Oczywiście że się nie da, zasada zachowania energii obowiązuje, gdybyś miał idealne bezstratne elementy wyszło by na to samo, ale ze względu na straty w alternatorze i przetwornicy zostanie mniej energii do zasilania silnika, alternator odbierze część mocy silnika, więc pojazd będzie jeździł wolniej.
Jak kolega ciągnie drugi akumulator do samochodu, to można z niego samochód uruchamiać bez kombinowania z ładowaniem zimnego akumulatora w samochodzie. Bateria w samochodzie naładuje się w sposób naturalny z alternatora.
A jak zrobi ci się zwarcie miedzy przetwornicą a akumulatorem to puścisz z dymem samochodzik. Powtórzę jeszcze raz to co napisał xhumungus: koniecznie musisz dać odpowiedni bezpiecznik zaraz przy + akumulatora!!!
Mam pomysł na budowę elektrowni wodnej. Obok mojego domu płynie rzeka nie jest zbyt duża ale jest :) Chciałbym przedstawić wam mój projekt. Do budowy chcę użyć : - alternator - akumulator - przetwornica - układ wiatraków którę będą w wodzie i będą napędzać alternator Wiatraczki będą zanużone w wodzie i przez nią napędzane. Będą zamontowane na osi która...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
do czego bedzie słuzyc to jeszcze nie wiem ale jak by sie zrobiło na alternatorze+akumulatory+przetwornica to jako zasilanie rezerwowe darmowe bo rezerwówke już mam ale spalinowa 4kw 3x380v ale wiadome do tego trzeba wlewać. A przekładnia by musiała byc conajmniej 1:50 bo planuje zbudować pionowy wiatrak a on pracuje już przy małych pretkościach i średnio...
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
za paliwo i tak muszę płacić więc stąd cały pomysł żeby troche energii odzyskać Hahaha, myślisz, że silnik napędza alternator przy okazji ? :lol: To się mylisz, jak podłączysz dodatkowe, wydojone akumulatory to spalisz więcej paliwa. Uwzględniając cały cykl przemiany energii: silnik spalinowy>alternator>akumulator>przetwor... 12-230>przetwornica 230-12...
akumlatorem które by ładowały te dwa alternatory
Darmowy prąd nie istnieje chociaż chciałbym mieć takie coś. Wszystko zależy od tego co masz i co chcesz osiągnąć. Np z silnika od kosiarki jest to dość proste i przetwornica 12/230 V tylko czy czysty sinus czy modyfikowany taką trzeba wybrać. Warto dać układ z akumulatorem to do jednej led nie trzeba odpalać agregatu.
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
1. Hmm.. 2. O przekładni myślałem... tylko, czy w ogóle warto jest się w coś takiego bawić, z czymś takim (tym alternatorem). 3. No właśnie, o to mi chodziło, czy da się dorobić, albo dokupić jakiś regulator, który naładuje mi akumulator w zależności od obrotów, czyli od 0,1V do 20V, bo w takim zakresie by pracował (na wietrze). Wiem, że oryginalny...
Mówię o podłączeniu przetwornicy równolegle do klem w samochodzie do obecnego tam akumulatora. Miałbym wówczas 2 akumulatory spięte równolegle. Do tego uruchamiam silnik i ładuję cały układ oczywiście gdy już wyczerpię akumulator spięty z przetwornica volt sinus pro 800e. Zastanawiam się czy będzie mogła pracować zasilana przez alternator w samochodzie...
https://www.google.com/search?client=ope... jak połączyć te 2 alternatory? Dodano po 1 (at)kkknc będę ładować tym akumulatory i podłączę pod to przetwornicę. Dodano po 4 (at)kortyleski silnik za 500 alternator 300 przetwornica 650 akumulator za darmo
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
No to teraz kolega ustali z którym akumulatorem na stałe połączony jest alternator. Drugi akumulator albo jest przełączany przekaźnikiem, albo ładowany z przetwornicy. Zobaczymy, który akumulator ma prawidłowe napięcie.
Stabilizator scalony np. LM7824 włączony na WEJŚCIU przetwornicy całkowicie rozwiąże problem. Minimalny spadek napięcia na tym stabilizatorze to ok. 2V. Czyli nawet przy zgaszonym silniku i częściowo rozładowanych akumulatorach przetwornica otrzyma 22V. Warunki pracy przetwornicy są dla niej jeszcze lepsze niż znamionowe. Po włączeniu silnika ,gdy napięcie...
Czy w końcu ktoś odpowie autorowi tematu? Bo tylko same teorie dot. budowy i ładowania lifepo4. To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? Coś ala układ lm317 z rezystorem tylko np. na mosfecie? Albo przetwornica "prądową" z pwm?
W czasie jazdy z wlaczonym wymienionym obciążeniem przetwornica nie powinna brać więcej jak 50A. Jeżeli alternator będzie w stanie latem podczas upałów wydać 100A w trybie ciągłym, to będzie działać. Ja jednak dałbym drugi akumulator.
(at)szmaragd88 Bzdura i raz jeszcze bzdura. To wygląda jak prostownik maszynowy - silnik + alternator. Jakaś ładowarka do akumulatora i przetwornica zastąpi to wszystko. A energii bedziesz mial tyle, ile zgromadzisz w akumulatorze.
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Ostatnio wpadłem na pomysł (od razu zaznaczam, że może nie jestem pierwszy, ale nie znalazłem tego na forum, jeśli jest to proszę poprawcie mnie), aby połączyć zdrowe z pożytecznym. Mianowicie, żeby utworzyć następujące połączenie: Orbiter => alternator samochodowy => akumulator => przetwornica 12V na 230V Wstępnie obliczyłem, że koło orbitera przy...
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
Btw, sam żałuję, że nie dostawiłem do jednej ciężarówki alternatora i akumulatora 12v, przetwornice są tam już trzy, i ciągle mało😉 https://sklep.avt.pl/przetwornica-napiec... Takie trzy i mało ? 108A prąd ciągły. Ponad 140A przeciążenie.
Dlatego że jeden wiatrak daje 2MW a jeden blok elektrownik węglowej czy atomowej 200÷1000MW. A w takiej elektrowni jest kilka bloków. Wystarczy popatrzeć ile miejsca zajmuje jeden blok a ile 100 Wiatraków by zajęło i ile betonu na nie potrzeba oraz robocizny żeby to zrobić. A po drugie co będzie gdy wiatr przestanie wiać? W lampę naftową można się zaopatrzyć...
Wystarczy zacisk wyjściowy zasilić z przetwornicy podwyższającej o stałą wartość czyli ok 0,5V czy ile tam ci potrzeba.
To zależy w jakim wozie (jaki alternator) ale w takim przypadku myślę że spokojnie możesz używać takiej przetwornicy. Zakładam też że nie będziesz używał np. szlifierki przez godzinę bez przerwy, gdy tylko ją wyłączysz akumulator będzie ładowany i uzupełni straty spowodowane działaniem przetwornicy.
Najlepiej prostownik - ładowarka akumulatorów samochodowych (transformatorowa) , regulowana , 10 A , skonfigurować ją i całą sieć z akumulatorem (akumulatorami) na pokładzie. Czy w czasie jazdy , przewidziałeś też ładowanie akumulatorów z alternatora?
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
załączeniu przekaźnika wydojony akumulator i alternator dostały by duży strzał prądu Jak nasz ograniczenie ustawione na 11V to więcej jak 20-30A nie pobierze z alternatora i nie jest to groźne ani dla jednego ani dla drugiego. Praktycznie, podczas jazdy będziesz miał zasilanie z alternatora przy okazji ładując akumulator. Można też trochę rozbudować...
Tak, jak mówiłem wyżej, silnik to będzie drugi etap. Pierwszy i najważniejszy jazda na akumulatorach z odłączonym alternatorem. Akumulator 12V to chyba będzie za mało, bo alternator produkuje 14,5V? Gdy rozładuję akumulator do 11V czy samochód będzie nadal działał? Czy nie będzie potrzebna przetwornica by trzymać 14V mimo rozładowującego się akumulatora?
Jeżeli ma to być tylko do kotła i ewentualnie LED-owe oświetlenie domu to proponuję zakup przetwornicy https://tooles.pl/volt-polska-przetworni... + akumulator samochodowy. Ja mam u siebie dokładnie taką samą przetwornicę + akumulator samochodowy 60 lub 65Ah. Zasila tylko kocioł i...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
A gdyby tak silnik spalinowy z , np podkaszarki czy czegoś połączyć to z alternatorem i do akumulatora? Wydatek moim zdaniem niezbyt wielki, a alternator by ładował akumulator. Ale chyba to też nie na dłuższą metę dobre rozwiązanie.
Przetwornice zasilane są bezpośrednio z akumulatora na tą chwile.
W takich wypadkach, podmieniam akumulator, odpinam alternator, sprawdzam czy przetwornice ksenonów w oryginale.
Witam posiadam dwie piły spalinowe Druzba 4M które lezą w garażu i zajmują miejsce. Chciałbym zrobić z jednej z nich pożytek i zrobić agregat z tej piły alternatora i akumulatora i przetwornicy 12V/230V. Mam tylko problem jak utrzymać stałe obroty w takim silniku.
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens? Powinno być: Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do przetwornicy (wypuszczającej 230V).
A z hałasem to nie problem,zawsze moge przerobic tłumik albo fakt dac go gdzies za scene za samochód by nie warczał mi.A jeszcze taka sprawa jest bo myslałem ...przecie alternator samochodowy ładuje akumulator a są odpowiednie przetwornice z 12V na 230V o odpowiednich mocach nie mozna by tak zrobic? Przetwornica na 1,5kW alternator by sobie ładował...
1. Pomiar napięcia na pokładzie w sytuacji normalnej i miganej.( kondycja akumulatora, alternatora) 2. Czy to dzieję się też przy wyłączonym silniku? 2.Połączenie masy lampy . Pozdr. J.
Wywaliło bezpieczniki i poszły te same tranzystory aż obroty w silnikiu się zmiejszyły na akumulatorze 14 v przy ładowaniu .Czyli coś jeszcze poszło albo zwarcie robi akumulator z alternatorem .Jak prawidłowo powinienem podłączyć przetwornice ? Ja podłączyłem jak silnik był włączony do akumulatora i póżniej chciałem podłączyć żarówk Nie naprawiłem przyczyny...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
witam. Chcialbym wykorzystac alternator w moim motocyklu takrze jako rozrusznik. Alternator jest zamontowany bezposrednio na wale korbowym silnika. Chodzi mi o takie cos zeby podczas rozruchu zasilic alternator z akumulatora ( jakas przetwornica do zamiany z - na ~) , a po uruchomieniu silnika alternator mialby sie przelaczyc na ladowanie akumulatora....
Hmm czemu nie stosuje się odseparowania akumulatora od alternatora i ładowania go przetwornicą DC-DC ? można by wtedy elegancko regulować prąd ładowania, i monitorować zapotrzebowanie na energię w całym samochodzie. Proste i eleganckie. Ahh, pewnie dlatego że akumulatory i alternatory by się prawie nie psuły ;)
1. Dowolny regulator. 2. To załatwia elektroblok kampera. 3. To załatwia alternator. 4. Te funkcje załatwia elektroblok i przetwornica. Żeby było automatyczne przełączanie odbiorników 230V pomiędzy przetwornicą i zasilaniem z zewnątrz, to zastosuj taki inwerter jak mój. Czy ten kamper ma elektroblok? Planujesz tak jak by nie miał, albo nie znasz się...
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
Wpłynie na żywotność tego, który będzie rozładowywany nadprogramowo. Trzeba będzie go też doładowywać nie ładując tego, który nie był rozładowany, ale przy połączeniu szeregowym oba akumulatory będą ładowane. Rozwiązanie takie jest stosowane w ciągnikach białoruś - 24V są do rozruchu, a później jedna bateria ładowana jest przetwornicą, a druga normalnie...
Kolego kekon dobrze ze tu jesteś i prostujesz nasze pomysły, na razie to próbuje rozeznać się w temacie czy to wogule ma sens, jak już powiedziałeś nie ma sensu, mam jeszcze jeden pomysł na wiatrak może ocenisz czy ma to sens, więc myślałem jeszcze o wiatraku na zwykłym alternatorze samochodowym do ładowania akumulatorów (wiem jak nie będzie wiało to...
Może się mylę ale końcówki padną ci dosyć szybko .Dlaczego? Brak stabilizacji... Nie wiem czy wiecie ale w samochodzie mamy teoretycznie 12V ,tylko że przy ładowaniu alternatorem napięcie rośnie do około 14.4V jeśli napięcie wejściowe zmieni się o 0.5V to na wyjściu zmiana wyniesie 2.5V Czyli jeśli napięcie na wyjściu zmieni się z 30V na 42.5V... Przykro...
akumulatory pozostałem przez przetwornice step down A czemu?
W takim razie jest to proste do zrealizowania, potrzebna jest przetwornica podwyższająco-obniżająca z regulowanym prądem i napięciem. Ustawiasz na przetwornicy U = 12,8 V i I = 10 A. Tak ustawioną przetwornicę łączysz wyjściem bezpośrednio do akumulatora, na wejście przetwornicy podajesz poprzez dwie diody napięcie z ładowarki oraz alternatora. Dla...
Brak choć szczątkowej stabilizacji oznacza też, że napięcie na wyjściu przetwornicy zmienia się odpowiednio do zmian napięcia na akumulatorze. I teraz zakładając, że jesteś zagorzałym zwolennikiem umc-umc, to podczas czekania na światłach będziesz miał pierd-pierd zamiast umc-umc - alternator nioe będzie w stanie utrzymać pod mocnym obciążeniem napięcia...
Chcesz ze starego silniczka od jakiejś pierdziawki zrobić generator na alternatorach, Z alternatora na akumulator, z akumulatora na przetwornice na 230v.Po co to cudaczenie??? Były fabryczne agregaty, dające niskie napięcia - takie APU dla sprzętu wojskowego, zasilania urządzeń pokładowych na postoju itp.
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
To pytam jak masz podłączone radio i cb radio teraz? I czemu nie chcesz przetwornicy? A montaż alternatora i akumulatora po dla 2 radii to mega abstrakcja.
ładowania 13,5V. To ci nie po morze, to 250A potrzebuje przetwornica do pracy, a ile da ci prądu alternator z akumulatorem razem? Przewody za cienkie. (chcesz wywołać pożar w aucie?) -nigdy ci przetwornica nie zadziała prawidłowo. Będzie paliło bezpiecznik lub coś w układzie z auta lub samą przetwornicę. Akumulator za malej pojemności -od razu spuchnie...
Więc potrzebujesz przetwornicy step-up. Tak by ustawić napięcie z przedziału 14,5-15V Po co mu przetwornica jak będzie ładował te akumulatory w trakcie pracy alternatora?
witam to może silnik od kosiarki :arrow: -alternator :arrow: -akumulator :arrow: -przetwornica :idea: -spory koszt ale silnik od kosiarki nie musi wtedy cały czas chodzić ( tylko wtedy gdy bateria zacznie się wyładowywać )więc oszczędza się na paliwie i chałasie pozdrawiam ps zamiast silnika od kosiary może być śmigiełko gdzieś na dachu wtedy prąd będzie...
Witam! W ogóle się nie pomyliłeś, ale prostota tej przetwornicy powinna zachęcić nie jednego początkującego, jak to ma być w samochodzie, to nie jest tak istotne ile to pobiera, niech się tym martwi akumulator i alternator, ważne żeby działała. Pozdrawiam
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Witam.był juz taki temat ale nie dowiedziałem się tam co chciałem. Więc tak. Mam Silnik od kosiarki spalinowej 3,5 KM i wpadłem na pomysł budowy prostego agregatu. Powiedzcie tylko mi czy dobrze to przemyślałem i czy to wypali. Chciałbym podłączyc silnik do alternatora 12v za pomocą paska klinowego, prąd z alternatora będzie ładował akumulator 12v ok...
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Taki zestaw będzie brał tyle samo albo więcej prądu niż rozrusznik. Przetwornica pasuje z 1,5kW. Grube przewody prosto od akumulatora. Koszty spore. Jak mniejszy alternator, to ryzyko uszkodzenia. Żywotność akumulatora też może zauważalnie się skrócić.
Czy ten dodatkowy akumulator do webasta i laptopa (a w przyszłości też małej lodówki kompresorowej) powinien być głębokiego rozładowania? Samochód będzie użytkowany codziennie (ale niewielki przebieg), więc alternator coś podładuje ten akumulator w czasie jazdy. Dodatkowe wyposażenie (przetwornica, lodówka kompresorowa) będą używane tylko na wakacjach.
[quote="rav52v] Wydaje mi się, że wydłużyłoby to chociaż prace tych ledów. [/quote] Bzdura [quote="rav52v] No ja wszystko rozumiem, tylko jeszcze raz powtórzę, że migają, tylko po odpaleniu auta np z kabli, wtedy jest naprawdę dyskoteka, trzeba zaczekać ok 10minut i przestają, zaś gdy w takich samych okolicznościach, tylko przy naładowanym akumulatorze...
Jeśli komp ma 250W (to moc pobierana czy moc napisana na zasilaczu?) i do tego dochodzi tylko monitor LCD, a przetwornica ma 600W max, to chyba powinna dać radę. Mam tylko pewne wątpliwości czy taka przetwornica ruszy zasilana z alternatora bez akumulatora. Może mieć problem z wystartowaniem, albo też z samą pracą (jeśli wystartujesz z akumulatorem...
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
Witam, chciałbym podłączyć przetwornicę 12/230v 2000w do akumulatora samochodu o pojemności 115 Ah i mam pytanie czy alternator (przy włączanym silniku) da rade ładować akumulator w tym czasie? Pozdrawiam,
Posiadam ekspres na kapsułki do kawy z aldi ma on 1455watt.Czy wogule na akumulator 100ah jest sens na niej kawe robić.Czy przetwornica 1500watt będzie odpowiednia?zależy mi z wyświetlaczem i włącznikiem.Czy po takim robieniu kawy nie spadnie mi stan naładowania akumulatora o połowę.Ile to procentualnie stanu naładowania łyknie? Generalnie grzanie...
A może tak; O ile masz 12V instalacje i alternator. drugi akumulator z rodzielonym ładowaniem poprzez przekaznik, przetwornica 220V i klimatyzator ?
Przetwornica nie jest potrzebna kiedy ładujesz akumulator podczas jazdy, przecież tam jest alternator.
Dodatkowy akumulator tzw.hotelowy, ładowany z alternatora podczas jazdy a na postoju ładowany z paneli PV
Zrobiłem prądnicę na działce. Silnik z motoroweru 110cc kręci alternatorami 2x140a a te ładują akumulator i zasilają przetwornicę. Na przetwornicy 1.5kw da się spawać elektrodą 1,5mm przez jakieś 3-5 sekund po czym się resetuje i dale można spawać przez kilka sekund i tak w kółko. Tania spawarka do majsterkowania, max 300A. Ma znaczenie dla spawarki...
Odpowiadając na wątpliwości. Kampera nie ma jeszcze. Na razie jest projekt przeróbki ducato na niego stąd poszukuje różnych informacji jak zrobić to bezpiecznie. Zlecić fachowcowi, który da gwarancję, zapewni wiedzę, praktykę wykonania i weźmie odpowiedzialność za wykonaną pracę - NA PAPIERZE. Bo jak się cokolwiek stanie - nawet ktoś ci okno stłucze,...
Poprawnym rozwiązaniem tego problemu jest użycie agregatu prądotwórczego o stosownej mocy. Oczywiście profesjonalnego a nie chińskiej tandety za 300 PLN. Taki agregat zapewni sinusoidalne napięcie do zasilania nie tylko tej lampy ale też jakiś elektronarzędzi. Przy kosztach mniejszych niż silnik samochodowy z alternatorem. Jeśli upierasz się przy przetwornicy,...
Silnik skutera i alternator. Wyciszone mogę wykonać.
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
W tym wypadku nie ma czegoś takiego jak pracujący silnik - po przekręceniu zapłonu i gotowości do jazdy od razu na aku jest 14,7-14,9. Nie ma tam alternatora - aku ładowany jest chyba z jakiejś przetwornicy czy prostownika wewnętrznego.
Witam. Chciałem podłączyć panel do mojego kampera. Chciałem żeby ktoś mi doradził jak to zrobić prawidłowo, gdzie zrobić sobie dodatkowe bezpieczniki, jak wszystko podłączyć żeby było dobrze i bezpiecznie. -Panel 440W -Regulator MPPT Tracer AN 40A -Akumulatory 2x 140Ah+ 67Ah -Przetwornica Volt 3000/1500 -Kamper ładuje akumulatory z alternatora -Możliwość...
Taka przetwornica ma pobór na jałowo ok. 8 W... To by wystarczyło spokojnie na zasilenie całego modemu... Tak samo z zasilaczami do laptopa, są takie, co się zasila bezpośrednio z 24 V... Bo przekształcanie z 24 V na 230 V i później z powrotem na 20 V to same straty.... Masz jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tych akumulatorów? Jak...
Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T. Zależy od stopnia zużycia akumulatora i jego pojemności . 2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora? Z pełnym obciążeniem...
Producent przetwornicy podaje dane podczas ładowania akumulatora w samochodzie przez alternator,a jak wiadomo nie ma tam takich wahań napięcia ładowania jakie występują w prądnicy bo ta napędzana jest przez śmigło a konkretnie wiatr, a ten jest nie równy i kapryśny. Silnik spalinowy ma stabilniejsze obroty a alternator jest wzbudzany w taki sposób aby...
Witam Mam pytanie w sprawie akumulatorów. Jeśli do akumulatora o pojemności 170ah połączonego szregowo z drugim takim samym (uzyskuję24v) podłączę alternator o mocy 2.5kv (elektrownia wiatrowa) a następnie przetwornicę napięcia (220v)o mocy 2kv. To ile watt mogę na stałe podłączyć do przetwornicy żeby mi akumulator wytrzymał a alternator naładował akumulator....
Przy uwzględnieniu sprawności przetwornicy prąd pobierany z akumulatora przekroczy nawet 150 A , co przy akumulatorze 74 Ah (nowym i w pełni naładowanym) pozwoli na maksimum pół godziny pracy . Przy takim obciążeniu akumulator będzie się dosłownie gotował i nie starczy już prądu na rozruch silnika . Jeśli wcześniej odpalisz silnik by alternator doładowywał...
Wszystkie systemy HV potrzebują napięcia LV do poprawnego wystartowania. Słaby akumulator i problemy z DC-DC (przetwornica która de facto udaje alternator zmieniając napięcie z baterii HV na napięcie do zasilania osprzętu LV) są jedną z głównych usterek Zoe. Niestety większość serwisów jeśli już się podejmuje naprawy to wymienia całego PEC. DC-DC jest...
Witam, Potrzebuje rady i informacji. Posiadam Mercedes'a 308D. Potrzebuje zasilić w nim na pace lodówkę i kilka innych mniejszych urządzeń. Całość nie przekracza 150W. Postanowiłem zasilić to poprzez przetwornicę 12V -/220V ~, nie jest to drogie rozwiązanie, ale przystwarza mi nie lada ból głowy. Mam w samochodzie akumulator 185Ah, dodam jeszcze, że...
Witam. Ostatnio wpadłem na pomysł aby skonstruować ładowarkę akumulatora samochodowego o pojemności 66Ah.Mam parę gratów w domu i chcę spróbować coś z tego zrobić a Was chcę się poradzić czy to dobry pomysł i czy w ogóle zda egzamin. Posiadam alternator od samochodu Tico. Akumulator o pojemności 66Ah.(Potrzebny jest jeszcze jeden) Silnik jednofazowy...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Witam. Jak rozumiem z pierwszego wpisu dodatkowe akumulatory ładowane są z prostownika, a on z przetwornicy 12DC/230AC. To w założeniu zmniejsza moc pobieraną z alternatora, pozwala też na regulację, ale jest karkołomnym sposobem 12V>230V>12V. Dochodzą niepotrzebne straty. Początkowy prąd ładowania dodatkowych akumulatorów można zmniejszyć przez szeregowe...
Całkowity brak sensu odnośnie instalacji elektrycznej pojazdu. Przy napięciu 12 V i mocy 4000 W (zakładając 100 % sprawności przetwornicy) popłynie prąd ponad 300 A ! Akumulator samochodowy jest w stanie oddać przy rozruchu jakieś 200 A, lub dla większych pojemności pewnie ponad 300 A. Jednak jest to tylko chwilowe przy odpalaniu samochodu. Nie ma możliwości...
Moc dostarczana z alternatora to mniej więcej 850W Czyli mogę liczyć na to, że przetwornica dająca na wyjściu stałe ok. 1500W max się nada i nie rozładuje akumulatora? Niech kolega włączy myślenie. Jak odda ciągłe 1500W to kilka minut może pochodzi zanim rozładuje. Jak to ma działać w miarę pewnie to przydałby się dodatkowy akumulator i mocniejszy...
przetwornica akumulator alternator alternator przetwornica alternator rozładowuje akumulator
dioda selenowa volvo silnika mercedes stacyjki sprinter
epson l3250 wentylator łazienkowy
Smart GPS SG 732 – instalacja AutoMapy bez pełnego odblokowania Windows CE 6.0 Triumph Tiger 1200 – wyciek z pompy wody, uszczelnienie, naprawa, objawy