Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T. Zależy od stopnia zużycia akumulatora i jego pojemności . 2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora? Z pełnym obciążeniem...
Witam, muszę Cię zmartwić. Niestety ten regulator nie zapewni wykorzystania nawet 50% możliwości paneli słonecznych. On nie posiada wewnętrznej przetwornicy, która "dopasuje" wartość napięcia z paneli do wartości akceptowalnej przez akumulator a jedynie nie dopuści do jego przeładowania. W związku z tym ładuje prądem, jaki maksymalnie dostarcza panel...
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Jedna przetwornica którą podesłałeś będzie działać na takiej samej zasadzie jak ładowarka DC/DC MR10 techtrona? Przykładowo: 1. Na "1" podaję "+" i "-" z głównego akumulatora. 2. "3" tutaj ustawiam napięcie przy jakim przetwornica ma się wyłączyć? np. 12V i gdy napięcie spadnie poniżej 12V to przetwornica na wyjściu da 0V? 3. "4" ustawiam maksymalny...
Kuchenkę gazową - nikt nie ma elektrycznej w kamperze. Wszyscy udowadniają, że to nie ekonomiczne. Jak zwykle kłania się sprawność:najpierw silnik samochodu musi zamienić energię chemiczną na mechaniczną (sprawność bodajże w okolicach 20%?); potem alternator na prąd (około 70%?), potem akumulator (około 50%?), i przetwornica na 230V ( ta ma około 80%)...
Co do obliczeń ile podziała lodówka, mogą być obarczone błędem, dajmy na to że przetwornica odcina przy 10,5V. Największe obciążenie będzie przy starcie, więc napięcie może chwilowo spaść do 10,5V (a akumulatory będą miały jeszcze 20% zapasu), nie wiadomo jak szybko przetwornica reaguje na napięcie odcięcia. Ale plus jest taki że to będzie zdrowsze...
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
https://www.google.com/search?client=ope... jak połączyć te 2 alternatory? Dodano po 1 (at)kkknc będę ładować tym akumulatory i podłączę pod to przetwornicę. Dodano po 4 (at)kortyleski silnik za 500 alternator 300 przetwornica 650 akumulator za darmo
Taka przetwornica ma ciężkie życie jeśli jest zasilona zaniżonym napięciem bo wówczas rośnie prąd po stronie pierwotnej. A to napięcie przysiadło bez dwóch zdań nawet na odpalonym silniku, chyba, że masz alternator 250A, akumulator co najmniej 120Ah i trzymałeś auto na obrotach. Jakie tam w ogóle zastosowano tranzystory?
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
lepiej było by zrobić to samemu, ale to co przerzucić komponenty, z jakiejś zwykłej lodówki? A co to jest "zwykła lodówka"? Domowa lub pochodna to raczej kompresorowa. Typowa kempingowa (przynajmniej w poprzednich latach) to absorpcyjna na 230V/12V/gaz. Znanych mi rozwiązań nie należy podłączać do akumulatora na postoju - grzałka 12V ma ok 100-120W...
Dziś pewnie klucz włączający można zrobić na tranzystorze MOSFET - tylko przydałoby się mieć napięcie (nawet o małej wydajności prądowej, z pół mA) o jakieś 10V powyżej napięcia, jakim ładujemy akumulator - jakieś dodatkowe diody, czy przetwornica działająca na zasadzie przełączania kondensatora (coś jak w układzie termometru cyfrowego na ICL7107 -...
Mówię o podłączeniu przetwornicy równolegle do klem w samochodzie do obecnego tam akumulatora. Miałbym wówczas 2 akumulatory spięte równolegle. Do tego uruchamiam silnik i ładuję cały układ oczywiście gdy już wyczerpię akumulator spięty z przetwornica volt sinus pro 800e. Zastanawiam się czy będzie mogła pracować zasilana przez alternator w samochodzie...
A może chodzi o układ w którym alternator zainstalowany na silniku spalinowym ładuje akumulator a z akumulatora przetwornica wytwarza 230V...
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
(at)maverick73 i (at)atrix55 obaj jesteście w błędzie. (at)maverick73 regulator pilnuje napięcia akumulatora i to całkowicie wystarczy, (at)atrix55 prąd podawany na regulatorach to nie prąd ładowania a maksymalny dla danego typu regulatora. Poprzez analogię do akumulatora i alternatora w samochodzie. Akumulator 95Ah a alternator 150A i co? I nic, regulator...
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
Witam Proszę przeanalizować taką sytuację do awaryjnego zasilania domu (piec CO, lodówka, oświetlenie) chciałbym użyć przetwornicy wytwarzającej pełen sinus o mocy znamionowej 2000 W (moc szczytowa 3000W do 10 sek) Średni pobór mocy będzie wynosił 800-1000W czyli po przeliczeniu na napięcie 12V i założeniu sprawności ok 90% prąd pobierany z akumulatora...
Moc podana, co moc ciągła i chwilowa, też wszyscy wiedzą oprócz ciebie. Wyniki ci podałem. Jaka moc w postaci ciepła się wydzieli też. No to teraz podaj gradient temperatury skoro twierdzisz że auto się spali, czy też przewody spłyną. Bo ja potrafię liczyć. Nie tylko pisać to samo cały czas. Czekam na twoje wyliczenia. A spadek napięcia o 1V to nie...
Witam. Moze ktoś przerabiał problem. Chcialbym zabrać ekspres ciśnieniowy kapsulkowy moc 1260W na urlop i zasilać go przetwornicą pełny sinus moc 1500W a chwilowa 3000W i przetwornica podłączona bezpośrednio do akumulatora samochodowego 12V 95Ah. Podlączona takimi kablami rozruchowymi z żabkami z jednej strony +- i przykręcone na stałe do przetwornicy...
To jak dłużej będę na 220V to się chyba powinna doładować z silnika spalinowego. Nie koniecznie - poszukaj dokładnie jak to jest zrobione u Ciebie - akumulator 12V w hybrydzie zasila to co zazwyczaj jest zasilane z tego napięcia czyli oświetlenie, radio, osprzęt pomocniczy. Układ dba o naładowanie głównych akumulatorów - tych od napędu ale czy zareaguje...
Witam. Kombajn to claas mercator 75 :) i chyba właśnie zrobię tak że dołożę jeszcze jeden akumulator i Alternator :) mam wszystko tylko chcecie i chwilę czasu. Będzie najprościej :)
Tak, jak mówiłem wyżej, silnik to będzie drugi etap. Pierwszy i najważniejszy jazda na akumulatorach z odłączonym alternatorem. Akumulator 12V to chyba będzie za mało, bo alternator produkuje 14,5V? Gdy rozładuję akumulator do 11V czy samochód będzie nadal działał? Czy nie będzie potrzebna przetwornica by trzymać 14V mimo rozładowującego się akumulatora?
Faktycznie tak jak koledzy podpowiadają straty mocy są znaczne lecz myślę, że akumulator oraz alternator powinny wytrzymać takowe obciążenie pod warunkiem, że przetwornicy nie będziesz podpinał pod gniazdo zapalniczki a bezpośrednio pod akumulator na dosyć krótkich przewodach(grubych przewodach). Wydaje mi się, że jednak nie jest to warte zachodu bo...
Mam pomysł na budowę elektrowni wodnej. Obok mojego domu płynie rzeka nie jest zbyt duża ale jest :) Chciałbym przedstawić wam mój projekt. Do budowy chcę użyć : - alternator - akumulator - przetwornica - układ wiatraków którę będą w wodzie i będą napędzać alternator Wiatraczki będą zanużone w wodzie i przez nią napędzane. Będą zamontowane na osi która...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
to do ładowania wystarczy 10A. Czyli jeden alternator i odpowiednia przetwornica Step Up / ładowarka. Zaszalał nam Kolega z tymi 600 amperami.
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
1. Hmm.. 2. O przekładni myślałem... tylko, czy w ogóle warto jest się w coś takiego bawić, z czymś takim (tym alternatorem). 3. No właśnie, o to mi chodziło, czy da się dorobić, albo dokupić jakiś regulator, który naładuje mi akumulator w zależności od obrotów, czyli od 0,1V do 20V, bo w takim zakresie by pracował (na wietrze). Wiem, że oryginalny...
Po taniości popełniłem agregat dla samego siebie. Silnik ze skutera 4T napędza alternator. Do tego mały akumulator. Rozruch oczywiście elektryczny, w moim przypadku nawet automat. Do tego przetwornica 2kW. Jak mi prąd wyłączą to samoczynnie startuje rezerwa. Koło kilowata mam dopóki paliwa starczy a w szczycie do 2kW. Koszty, silnik ze skutera miałem...
Czyli akumulatory nie przyjmują tych 12,5A? Dlaczego? Jeżeli są w znacznym stopniu naładowane to nie przyjmują i dobrze. Twoja przetwornica działa podobnie jak alternator w samochodzie - ładuje akumulator stałym napięciem a nie stałym prądem, w miarę wzrostu stopnia naładowania prąd ładowania maleje. Jeżeli ładujesz akumulatory rozładowane uprzednio...
Cześć . Kamperem jest samochód Toyota Land Cruiser wyposażona w : 1. 2 x akumulatory kwasowo-ołowiowe Centra Futura po 100 ah każdy ( nieco ponad roczne ) 2. alternator oryginalny 75A 3. przetwornica 1500 W pełen sinus 4. panele elastyczne wg chińczyka 250W każdy x 2 szt 5. Kontroler MPPT 20 A Zapotrzebowanie : lodówka Waeco 12l - pobór do 4A max na...
Witam Mam samochód Fiat Cinquecento 700 rocznik 97. Kupiłem przetwornice 400W 12V DC na 230V AC Głównie przetwornica ma działać jako zasilanie laptopa. Pobór mocy od akumulatora jak mierzyłem wynosi od 3 do 5 A W Samochodzie jest zamontowany oryginalny alternator 14V 55A Moje pytanie czy jak dodatkowo podłącze tą przetwornice z laptopem i będę miał...
Bo we wzmacniaczu samochodowym siedzi przetwornica impulsowa Hehe to jest zwodnicze bo każda idzie pełnym wypełnieniem na sztywno. Więc spadki na 12V jeszcze się potęgują przekładnią transformatora. Dokładnie tak jest, przynajmniej ja z takimi wzmacniaczami miałem do czynienia, czyli na zaciskach np spadek 2V a po przetwornicy -+10V mniej.
A jeżeli autor upierałby się przy przetwornicy i akumulatorze z auta do dochodzimy do sytuacji gdzie silnik samochodu będzie musiał pracować na 1500-2000 obr To z góry założyłem, bo bez współpracy silnika samochodu akumulator rozładował by się i do domu musiałbym wracać na piechotę (10 km). :D Jak na wstępie napisałem przetwornica miała by służyć do...
Witam! Buduję kampera. Zamontowałem urządzenia: - klimatyzator dachowy Campcool 3000+ (4,5A, 230V) - przetwornica 4000W (2000W ciągłej, pełny sinus) - akumulator pojemnościowy 235Ah - alternator 120A 14V Klima odpala diody, ale po włączeniu chłodzenia wyłącza się całkowicie. Co to może być? Co sprawdzić? Co robić?
Warto przejść się czasem na lepsza siłownię, są tam sprzęty do ćwiczeń z wyświetlaniem mocy oddawanej. Ostatnio byłem kilkanaście razy i udawało mi się osiągać ok. 92W bez znacznego wysiłku przez ok. 20 minut, a w "impulsie" (z ciekawości) udawało mi się osiągnąć 170W - przez kilka sekund. Oczywiście, wiadome jest, że każdy człowiek ma inne proedyspozycję,...
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
W szereg z nimi może być instalowana przetwornica dodawcza /7,5 V /200A/ -zasilana z tej baterii. Taki sposób zasilania pozwala wykorzystać cały ładunek baterii akumulatorów w sposób ekonomiczny - bez niszczenia baterii akumulatorów o dość dużej pojemności. Możesz to rozwinąć? To tylko przykład pracy buforowej. Oraz dobry przykład pracy średniej. kkknc...
A z hałasem to nie problem,zawsze moge przerobic tłumik albo fakt dac go gdzies za scene za samochód by nie warczał mi.A jeszcze taka sprawa jest bo myslałem ...przecie alternator samochodowy ładuje akumulator a są odpowiednie przetwornice z 12V na 230V o odpowiednich mocach nie mozna by tak zrobic? Przetwornica na 1,5kW alternator by sobie ładował...
Wzialem baterie do domu, naladowalem z gniadka. Tak dla jasności - rozumiem, że baterie i UPS i to nim ładowałeś. Czy wiesz jak długo po takim 17 godzinnym rozładowaniu trzeba ładować akumulatory? Jeżeli możesz to weź jeszcze raz komplet do domu i zobacz jak długo się ładuje do pełna. Tyle czasu będzie musiał pracować agregat aby to naładować (niezależnie...
Moc dostarczana z alternatora to mniej więcej 850W Czyli mogę liczyć na to, że przetwornica dająca na wyjściu stałe ok. 1500W max się nada i nie rozładuje akumulatora? Niech kolega włączy myślenie. Jak odda ciągłe 1500W to kilka minut może pochodzi zanim rozładuje. Jak to ma działać w miarę pewnie to przydałby się dodatkowy akumulator i mocniejszy...
Przy uwzględnieniu sprawności przetwornicy prąd pobierany z akumulatora przekroczy nawet 150 A , co przy akumulatorze 74 Ah (nowym i w pełni naładowanym) pozwoli na maksimum pół godziny pracy . Przy takim obciążeniu akumulator będzie się dosłownie gotował i nie starczy już prądu na rozruch silnika . Jeśli wcześniej odpalisz silnik by alternator doładowywał...
Może się mylę ale końcówki padną ci dosyć szybko .Dlaczego? Brak stabilizacji... Nie wiem czy wiecie ale w samochodzie mamy teoretycznie 12V ,tylko że przy ładowaniu alternatorem napięcie rośnie do około 14.4V jeśli napięcie wejściowe zmieni się o 0.5V to na wyjściu zmiana wyniesie 2.5V Czyli jeśli napięcie na wyjściu zmieni się z 30V na 42.5V... Przykro...
Witam. Z góry przepraszam, jeśli zły dział.. Próbuje pojąć trochę istotę działania alternatora jako silnika elektrycznego. Wiem już, że ma bardzo niską sprawność, że trzeba falownika do jego wysterowania w roli silnika, że dużo pobiera i że nie opłaca się nic z nim robić - tyle dowiedziałem się na elektrodzie :-). Przechodzę do rzeczy. Chodzi mi o to,...
- Akumulatory mają 2 lata, autko też. Teraz gwarancyjnie wymieniony został alternator na nowy ale to nie pomogło. Instalacja sprawna, ale ja webasto włączam nawet latem na noc, do tego dochodzi w czasie snu przewietrzanie kabiny co jakiś czas co również pobiera trochę prądu. Dlatego ze standardowych 2x225Ah mam dołożone dodatkowe 2 ale mało to pomaga,...
Akumulator to on i tak już chyba jakiś ma, jak inaczej wzbudził by się alternator ? Przetwornica 500W wystarczy. O alternator bym się nie martwił, byle cinquecento ma alternator 55A czyli 700W.
Zgadzam sie pradnice i alternatory to porażka w takim zastosowaniu. MOje ogniwa kosztowały mnie około 100zł kupiłem 3 surowe ogniwa na allegro po 20zł mają one wymiary 12,5cmx12,5cm i powiedzmy, że mają deklarowane przez sprzedającego parametry tj 5,5A z jednego. Połączyłem je szeregowo w 1,8V do tego przetwornica na 14V i akumulator 45Ah. I daje to...
zbudowałem kampera na bazie auta dostawczego i jestem na etapie uruchamiania instalacji elektrycznej . Na początku informuję ,że mam część instalacji na 220v i taka musi być ( wiem , że pojawią się komentarze , że po co lepiej jak jest wszystko na 12v itd. - więc odpowiadam - instalacja na 220v MUSI BYĆ i koniec ( żona się uparła , że na kempingu chce...
Witam kolegów. Noszę się z zamiarem kupna przetwornicy samochodowej i mam w związku z tym kilka pytań, dodam, że jestem raczej zielony z tych tematów ;) Otóż chciałbym kupić przetwornicę o mocy stałej 300W i mocy skokowej 600W, chciałbym ją podpiąć bezpośrednio pod akumulator. Chciałbym wiedzieć jak długo pociągnie taka przetwornica na wyłączonym silniku?...
Akumulatory ładujesz jedną dziesiątą pojemności ,czyli jak mają 34 Ah, to ładujesz prądem 3,4 A . Dwa naraz możesz ładować ,pojemność będzie taka jak na pojedyńczym akumulatorze. No chyba, że akumulator jest jakimś przypadkiem zamontowany w samochodzie to wtedy i alternator potrafi go ładować prądem prądem rzędu kilkudziesięciu amperów. (zmierzyłęm...
Kupilem sobie przetwornicę do samochodu IPS250 200W, ktora przerabia prąd z akumulatora na 220V. Problem tkwi w tym, że przetwornica ta ma małą tolerancję ne wejściu. Od 11.8 - 14,2 V. Na postoju ona działa, bo akumulator daje 12,6V, a jak odpalę silnik, to prąd idzie z alternatora który daje 14,6 V i przetwornica automatycznie się wyłącza. Alternator...
Znacie może jakieś urządzenie , które 'odłączy obwód' w momencie osiągnięcia np 80 stopni na boilerze? Albo jakiś pomysł jak takie zbudować z istniejących komponentów? ;P Dodano po 35 Czymś takim można łatwo i prosto rozwiązac problem braku termostatu ;p PS: Ale z tego co wiem to alternator podpięty "na krótko" bezpośrednio nie będzie wogóle ładował...
Witam mam pewien pomysł w którym uczestniczy "silnik np od piły spalinowej, alternator 14V 120A, jakiś regulator napięcia, akumulator i przetwornica sinus 1000W (ciągłej pracy 800W) Wiem że to już było ale mój jest trochę inny bo ja mam dwa akumulatory (65A, 75A) i zamierzam dokupić od tira. Co kilka dni mógł bym jeden czy dwa zabierać do domu i je...
Prąd rzędu 40-50A to znamionowy prąd większości alternatorów samochodowych, czyli prąd jaki uzyska przy obrotach wałka rzędu 7000 obr/min Pompa pobiera 500W, Przetwornica daje 600W mocy ciągłej, OK. Dalej Przetwornica pobiera np. 700W akumulatora plus pobór prądu przez cewkę zapłonową i osprzęt silnika. Alternator daje 50A czyli 600W, to za mało akumulator...
Witam, Potrzebuje rady i informacji. Posiadam Mercedes'a 308D. Potrzebuje zasilić w nim na pace lodówkę i kilka innych mniejszych urządzeń. Całość nie przekracza 150W. Postanowiłem zasilić to poprzez przetwornicę 12V -/220V ~, nie jest to drogie rozwiązanie, ale przystwarza mi nie lada ból głowy. Mam w samochodzie akumulator 185Ah, dodam jeszcze, że...
Hmm oby działało bo zamierzam takie coś zrobić a podłączył bym bojler i lodówkę :P jest jeszcze opcja by akumulator doladowywaly panele słoneczne ale ich było by trzeba sporo no i słońce :P a zastanawia mnie ile przetwornica przy obciążeniu będzie potrzebować mocy z aku (jak długo wytrzyma bez ładowania). Miał ktoś taka?
Tak, ale poprzedni projekt sprzedałem za flaszke. :) I zrobiłem jeszcze inaczej, mianowicie z dynama przez prostownik na przetwornice Uwy=7,4V. Wyjście przetwornicy równolegle do akumulatora 6V 4,5Ah (można mniejszy) tak jak alternator w aucie. I dopiero to stabilizowane LM2940 do 5V zamocowanym do radiatorka pod uchwytem do telefonu, chłodzonym ruchem...
pasiastty, alternator w tej zastrugaczce jest mocniejszy od alternatora z np. polonezie. Ja bym proponował włożyć alternator od MIG'a. Razem z rozrusznikiem. Akumulator od Boeinga 747 do bagażnika i wzmacniacz Ćing Ćiang Ćiong o mocy 100000000000W. A ja proponuję przez te 7 dni zastanowić się nad tym co i gdzie kolega pisze . Proszę zgłosić się równiutko...
Ja bym to zrobił tak wszystko bym podłączył pod akumulator tak jak w każdym samochodzie. I do akumulatora podłączył bym 13.8V dużej mocy np 100A bez żadnych ograniczeń prądu. Alternator nie ma żadnego ograniczenia prądu tylko pilnuje napięcia. Dodano po 22 Napięcie będzie bliższe 12V w instalacji jeśli nie będzie pracował silnik. Gdyby pracował właściwie...
Ale mi chodzi o najprostszą i najtańszą opcje. Prądu z jednego akumulatora nie chciałbym brać. Jakie są jeszcze inne opcje? Najprostsza opcja: Przetwornica - Kupujesz, podpinasz zasilanie i gotowe. Najtańsza: Podpięcie pod jeden akumulator i przepinanie się między nimi w celu równomiernego wykorzystania. Jest też kilka opcji które są kompromisem: 1....
Trochę nie rozumiem intencji, kolegi skoro agregat prądotwórczy to potrzebna jest prądnica a nie falownik , czy przetwornica, a jeśli ma do tego służyć alternator ,to proszę spojrzeć na zagadnienie tak: -moc alternatora w najlepszym przypadku 1000w, -sprawność przetwarzania przetwornicy max. 80%, - sprawność ewentualnego falownika maź. 65%...... Sprawność...
OK macie wpełni rację ! Tylko napięcie 14.4 występuje prz ładowaniu akumulatora, prz zgaszonym silniku brak ładowania przez alternator napiecie spada do około 13,8 V. Genaralnie chciałem się skupić na przetwornicy i nie zależnie czy ma ona dawać na wyjściu 15V czy 18V. Oczywiście jak podłącze bezpośrednio pod akumulator laptopa i zadziała to nie omieszkam...
Witam! Taka przeróbka jest możliwa, ale chyba trochę bezzasadna. Przetwornica to za duże straty, ale chyba alternator od Dniepra będzie pasował (12V 120W). Trzeba zmienić tylko to, akumulator i żarówki-reszta bez zmian. Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz. PS. Po co ta przeróbka?
Witam. Potrzebuję uzyskać 24VDC w moim mini traktorku Kubota b1502-m. Przetwornica to trochę duży wydatek, bo musiała by być ok 1A. :| Chciałem zapytać czy można by połączyć szeregowo akumulator i nieużywaną ale sprawną prądnicę (mam założony alternator z Tico). Jeśli tak to fajnie, a jeśli nie to widzicie jakiś inny sposób?
Somsiad powiedz lepiej co ty kombinujesz. Bo jeżeli to ma być w samochodzie to możesz go "zarżnąć". Ta przetwornica już bierze 25A przy pełnym obciążeniu, więc normalny akumulator starczy na 1÷2 godzin grania, po których już nie uruchomisz silnika, natomiast w czasie jazdy alternator rozgrzeje się "do czerwoności" i możesz go załatwić.
Urządzenia silnikowe w tym właśnie wiertarka. Na kempingu??? Zainwestuj we wkrętarkę akumulatorową i wybij sobie raz na zawsze zasilanie betoniarki z instalacji samochodu. Wszelkie istniejące przetwornice made in China mają najczęściej podawaną moc szczytową, nijak nie mającą się do faktycznej mocy ciągłej, nie powodującej stopienia urządzenia. Solidna...
Co do zmierzenia napięcia - będzie problem - bo nie mam ze sobą miernika aktualnie :/ głupio bo w domu walają sie ze 2.. ale nie myślałem że moze sie przydać - błąd. A co do tego - gdzie jest podpięta przetwornica - jest podpięta do gniazdka zapalniczki w samochodzi. Alternator ładuje ok, akumulator ma 3 miesiące. Probowałem na zgaszonym i zapalonym...
Ilośc mocy nie daje przelożenia liniowego na efekty. Między 4W a 40W jest to samo co miedzy 40W a 400W Tu jest rożnica 36W a tu rożnica 360Watów. Więc o ile 40W moze być komus mało to 100W już chyba. Będzie OK. można kupic jakąś 800-1200VA przetwornice akumulatorową - tylko ile taki akumulator prądu strzyma? Wiadomo i tak pewnie naladujesz 400W i nie...
A nie lepiej było dać alternator z samochodu :?: Nie wiadomo, czy ta Twoja prądnica się wzbudzi, jeśli nie to musisz jej pomóc zasilając uzwojenie wzbudzenia. Kolejna sprawa - uzwojenie jest na pewno na sporo mniejsze prądy niż by Cię interesowało więc nawet jak by to grało to uzyskasz albo bardzo małe prądy i za duże napięcie albo przyda Ci się przetwornica...
Witam! Podstawowe pytanie: z czego to chcesz zasilać? Domyślam się, że z instalacji 12V (samochodowej). Mostek TDA7294 może dać 200W - pod warunkiem, że mu dostarczysz ok. 280W. Jeżeli to ma być stereo, to trzeba przewidzieć zasilanie na 560 - 600W. Taką mocą możesz obciążyć akumulator w samochodzie przez najwyżej 1/2 godziny, a potem musisz go ładować...
Dobrze : Silnik z kosiarki ma ladowac akumulator ... Do tego trzeba alternator samochodowy albo silnik elektryczny na DC o odpowiedniej mocy i napieciu by nie zagotowac akumulatora . Ale zakladam , ze te czesci masz i wiesz jak to mechanicznie polaczyc by nie rozlecialo sie po 5 minutach pracy . Z akumulatora o odpowiedniej pojemnosci podajesz energie...
Może to trochę na okrągło, ale dałbym jakąs standardową przetwornice impulsową do 5V i potem zjechał na 3,3V stosując stabilizator wyjęty z jakiej statej płyty pod pentium I (<200Mhz) np. EZ1084 cos jak LM317 tylko 5A i max Uwej 7V. Do 5V straty min. z 5 do 3.3 niecałe 7W. Dodano po 1 Problem może. być w róznych konstrukcjach zasilaczy ATX. sprawa...
Po pierwsze to jest serwis dotyczacy elektroniki i tematow pokrewnych. Homologacje, mandaty itd. bym ogolnie sformułował mianem prawo. To juz ja sie bede martwil czy Mnie złapia czy zaplace mandat. Nie obchodzi mnie to, ze niebieskim sie to nie podoba, wg mnie majac bielsze mocniejsze swiatlo zwiekszam bezpieczenstwo wlasne jak i innych. Prosiłbym o...
Witam. Nie wiem czy to dobry dział jeśli tak to przepraszam. Mam UPS-a Fideltronik Ares 500. http://obrazki.elektroda.net/59_12523067... Był w nim padnięty akumulator więc podłączyłem nowy większy i dalej wszystko śmiga. Teraz zamiast 7Ah jest 100Ah. Większy akumulator -> dłuższa praca i myślę, że na pewno będzie się bardziej grzał ponieważ będzie...
Witam wszystkich! Walczę także od dłuższego czasu z identycznym problemem. W sumie duuużo zostało już napisane, ale dorzucę coś od siebie. Mi także nakadają się zakłócenia, a prbowałem już różne cuda tworzyć. Pierwsze najprostsze podejście to był CD-ROM podłączony do radia samochodowego, do wejścia wzmacniacza (bo sygnał z CDka był wystarczający). Wydawało...
panowie potrzebuję pomocy. Zdobyłem regulator napięcia z poloneza, ale coś jest z nim nie tak, bo gdy podłączyłem go to napięcie przepuszcza takie jak dostaje, a powinno być 14.4 V no ale nie jest. zatem co może byc uszkodzone, że nie działa tak jak powinien?? poniżej foto jak to wygląda. prosze o rade. Jest to całkowicie normalne on nie jest przetwornica...
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Zamiast z przetwornicy zasila dodatkowy akumulator z alternatora. Nic na tym nie zyskuje tylko traci. Sprawność alternator jest nisza od przetwornicy.
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Darmowy prąd nie istnieje chociaż chciałbym mieć takie coś. Wszystko zależy od tego co masz i co chcesz osiągnąć. Np z silnika od kosiarki jest to dość proste i przetwornica 12/230 V tylko czy czysty sinus czy modyfikowany taką trzeba wybrać. Warto dać układ z akumulatorem to do jednej led nie trzeba odpalać agregatu.
Oczywiście że się nie da, zasada zachowania energii obowiązuje, gdybyś miał idealne bezstratne elementy wyszło by na to samo, ale ze względu na straty w alternatorze i przetwornicy zostanie mniej energii do zasilania silnika, alternator odbierze część mocy silnika, więc pojazd będzie jeździł wolniej.
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
To zależy w jakim wozie (jaki alternator) ale w takim przypadku myślę że spokojnie możesz używać takiej przetwornicy. Zakładam też że nie będziesz używał np. szlifierki przez godzinę bez przerwy, gdy tylko ją wyłączysz akumulator będzie ładowany i uzupełni straty spowodowane działaniem przetwornicy.
1. Dowolny regulator. 2. To załatwia elektroblok kampera. 3. To załatwia alternator. 4. Te funkcje załatwia elektroblok i przetwornica. Żeby było automatyczne przełączanie odbiorników 230V pomiędzy przetwornicą i zasilaniem z zewnątrz, to zastosuj taki inwerter jak mój. Czy ten kamper ma elektroblok? Planujesz tak jak by nie miał, albo nie znasz się...
Czy w końcu ktoś odpowie autorowi tematu? Bo tylko same teorie dot. budowy i ładowania lifepo4. To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? Coś ala układ lm317 z rezystorem tylko np. na mosfecie? Albo przetwornica "prądową" z pwm?
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
Sama idea jest słuszna : silnik=>alternator=>akumulator=>przetwor... Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach!
Wystarczy zacisk wyjściowy zasilić z przetwornicy podwyższającej o stałą wartość czyli ok 0,5V czy ile tam ci potrzeba.
Brak choć szczątkowej stabilizacji oznacza też, że napięcie na wyjściu przetwornicy zmienia się odpowiednio do zmian napięcia na akumulatorze. I teraz zakładając, że jesteś zagorzałym zwolennikiem umc-umc, to podczas czekania na światłach będziesz miał pierd-pierd zamiast umc-umc - alternator nioe będzie w stanie utrzymać pod mocnym obciążeniem napięcia...
Stabilizator scalony np. LM7824 włączony na WEJŚCIU przetwornicy całkowicie rozwiąże problem. Minimalny spadek napięcia na tym stabilizatorze to ok. 2V. Czyli nawet przy zgaszonym silniku i częściowo rozładowanych akumulatorach przetwornica otrzyma 22V. Warunki pracy przetwornicy są dla niej jeszcze lepsze niż znamionowe. Po włączeniu silnika ,gdy napięcie...
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
alternator akumulator przetwornica alternator przetwornica przetwornica alternator
dolny osłona instrukcje naprawy mercedes dobór zamiennik
unitra zodiak trzeszczy unitra zodiak trzeszczy
Montaż gramofonu w radiu lampowym Menuet UKF VW Passat B6 - Wskaźnik 130°C na zimnym silniku