Hmm oby działało bo zamierzam takie coś zrobić a podłączył bym bojler i lodówkę :P jest jeszcze opcja by akumulator doladowywaly panele słoneczne ale ich było by trzeba sporo no i słońce :P a zastanawia mnie ile przetwornica przy obciążeniu będzie potrzebować mocy z aku (jak długo wytrzyma bez ładowania). Miał ktoś taka?
to do ładowania wystarczy 10A. Czyli jeden alternator i odpowiednia przetwornica Step Up / ładowarka. Zaszalał nam Kolega z tymi 600 amperami.
Zamiast z przetwornicy zasila dodatkowy akumulator z alternatora. Nic na tym nie zyskuje tylko traci. Sprawność alternator jest nisza od przetwornicy.
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
To z linku nie nadaje się nawet do zasilania grzałki wkładanej do szklanki, a co dopiero kuchenki.
Oczywiście że się nie da, zasada zachowania energii obowiązuje, gdybyś miał idealne bezstratne elementy wyszło by na to samo, ale ze względu na straty w alternatorze i przetwornicy zostanie mniej energii do zasilania silnika, alternator odbierze część mocy silnika, więc pojazd będzie jeździł wolniej.
A jak zrobi ci się zwarcie miedzy przetwornicą a akumulatorem to puścisz z dymem samochodzik. Powtórzę jeszcze raz to co napisał xhumungus: koniecznie musisz dać odpowiedni bezpiecznik zaraz przy + akumulatora!!!
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
https://www.google.com/search?client=ope... jak połączyć te 2 alternatory? Dodano po 1 (at)kkknc będę ładować tym akumulatory i podłączę pod to przetwornicę. Dodano po 4 (at)kortyleski silnik za 500 alternator 300 przetwornica 650 akumulator za darmo
Czy w końcu ktoś odpowie autorowi tematu? Bo tylko same teorie dot. budowy i ładowania lifepo4. To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? Coś ala układ lm317 z rezystorem tylko np. na mosfecie? Albo przetwornica "prądową" z pwm?
Sama idea jest słuszna : silnik=>alternator=>akumulator=>przetwor... Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach!
Darmowy prąd nie istnieje chociaż chciałbym mieć takie coś. Wszystko zależy od tego co masz i co chcesz osiągnąć. Np z silnika od kosiarki jest to dość proste i przetwornica 12/230 V tylko czy czysty sinus czy modyfikowany taką trzeba wybrać. Warto dać układ z akumulatorem to do jednej led nie trzeba odpalać agregatu.
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
załączeniu przekaźnika wydojony akumulator i alternator dostały by duży strzał prądu Jak nasz ograniczenie ustawione na 11V to więcej jak 20-30A nie pobierze z alternatora i nie jest to groźne ani dla jednego ani dla drugiego. Praktycznie, podczas jazdy będziesz miał zasilanie z alternatora przy okazji ładując akumulator. Można też trochę rozbudować...
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
No to teraz kolega ustali z którym akumulatorem na stałe połączony jest alternator. Drugi akumulator albo jest przełączany przekaźnikiem, albo ładowany z przetwornicy. Zobaczymy, który akumulator ma prawidłowe napięcie.
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Wystarczy zacisk wyjściowy zasilić z przetwornicy podwyższającej o stałą wartość czyli ok 0,5V czy ile tam ci potrzeba.
Tak, jak mówiłem wyżej, silnik to będzie drugi etap. Pierwszy i najważniejszy jazda na akumulatorach z odłączonym alternatorem. Akumulator 12V to chyba będzie za mało, bo alternator produkuje 14,5V? Gdy rozładuję akumulator do 11V czy samochód będzie nadal działał? Czy nie będzie potrzebna przetwornica by trzymać 14V mimo rozładowującego się akumulatora?
W czasie jazdy z wlaczonym wymienionym obciążeniem przetwornica nie powinna brać więcej jak 50A. Jeżeli alternator będzie w stanie latem podczas upałów wydać 100A w trybie ciągłym, to będzie działać. Ja jednak dałbym drugi akumulator.
Mówię o podłączeniu przetwornicy równolegle do klem w samochodzie do obecnego tam akumulatora. Miałbym wówczas 2 akumulatory spięte równolegle. Do tego uruchamiam silnik i ładuję cały układ oczywiście gdy już wyczerpię akumulator spięty z przetwornica volt sinus pro 800e. Zastanawiam się czy będzie mogła pracować zasilana przez alternator w samochodzie...
To zależy w jakim wozie (jaki alternator) ale w takim przypadku myślę że spokojnie możesz używać takiej przetwornicy. Zakładam też że nie będziesz używał np. szlifierki przez godzinę bez przerwy, gdy tylko ją wyłączysz akumulator będzie ładowany i uzupełni straty spowodowane działaniem przetwornicy.
Jak kolega ciągnie drugi akumulator do samochodu, to można z niego samochód uruchamiać bez kombinowania z ładowaniem zimnego akumulatora w samochodzie. Bateria w samochodzie naładuje się w sposób naturalny z alternatora.
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
Przetwornice zasilane są bezpośrednio z akumulatora na tą chwile.
Jeżeli ma to być tylko do kotła i ewentualnie LED-owe oświetlenie domu to proponuję zakup przetwornicy https://tooles.pl/volt-polska-przetworni... + akumulator samochodowy. Ja mam u siebie dokładnie taką samą przetwornicę + akumulator samochodowy 60 lub 65Ah. Zasila tylko kocioł i...
Stabilizator scalony np. LM7824 włączony na WEJŚCIU przetwornicy całkowicie rozwiąże problem. Minimalny spadek napięcia na tym stabilizatorze to ok. 2V. Czyli nawet przy zgaszonym silniku i częściowo rozładowanych akumulatorach przetwornica otrzyma 22V. Warunki pracy przetwornicy są dla niej jeszcze lepsze niż znamionowe. Po włączeniu silnika ,gdy napięcie...
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
Dlatego że jeden wiatrak daje 2MW a jeden blok elektrownik węglowej czy atomowej 200÷1000MW. A w takiej elektrowni jest kilka bloków. Wystarczy popatrzeć ile miejsca zajmuje jeden blok a ile 100 Wiatraków by zajęło i ile betonu na nie potrzeba oraz robocizny żeby to zrobić. A po drugie co będzie gdy wiatr przestanie wiać? W lampę naftową można się zaopatrzyć...
To pytam jak masz podłączone radio i cb radio teraz? I czemu nie chcesz przetwornicy? A montaż alternatora i akumulatora po dla 2 radii to mega abstrakcja.
Brak choć szczątkowej stabilizacji oznacza też, że napięcie na wyjściu przetwornicy zmienia się odpowiednio do zmian napięcia na akumulatorze. I teraz zakładając, że jesteś zagorzałym zwolennikiem umc-umc, to podczas czekania na światłach będziesz miał pierd-pierd zamiast umc-umc - alternator nioe będzie w stanie utrzymać pod mocnym obciążeniem napięcia...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Mam pomysł na budowę elektrowni wodnej. Obok mojego domu płynie rzeka nie jest zbyt duża ale jest :) Chciałbym przedstawić wam mój projekt. Do budowy chcę użyć : - alternator - akumulator - przetwornica - układ wiatraków którę będą w wodzie i będą napędzać alternator Wiatraczki będą zanużone w wodzie i przez nią napędzane. Będą zamontowane na osi która...
akumulatory pozostałem przez przetwornice step down A czemu?
Więc potrzebujesz przetwornicy step-up. Tak by ustawić napięcie z przedziału 14,5-15V Po co mu przetwornica jak będzie ładował te akumulatory w trakcie pracy alternatora?
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens? Powinno być: Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do przetwornicy (wypuszczającej 230V).
1. Pomiar napięcia na pokładzie w sytuacji normalnej i miganej.( kondycja akumulatora, alternatora) 2. Czy to dzieję się też przy wyłączonym silniku? 2.Połączenie masy lampy . Pozdr. J.
A gdyby tak silnik spalinowy z , np podkaszarki czy czegoś połączyć to z alternatorem i do akumulatora? Wydatek moim zdaniem niezbyt wielki, a alternator by ładował akumulator. Ale chyba to też nie na dłuższą metę dobre rozwiązanie.
W takim razie jest to proste do zrealizowania, potrzebna jest przetwornica podwyższająco-obniżająca z regulowanym prądem i napięciem. Ustawiasz na przetwornicy U = 12,8 V i I = 10 A. Tak ustawioną przetwornicę łączysz wyjściem bezpośrednio do akumulatora, na wejście przetwornicy podajesz poprzez dwie diody napięcie z ładowarki oraz alternatora. Dla...
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Perpetuum Mobile nie istnieje .
Wpłynie na żywotność tego, który będzie rozładowywany nadprogramowo. Trzeba będzie go też doładowywać nie ładując tego, który nie był rozładowany, ale przy połączeniu szeregowym oba akumulatory będą ładowane. Rozwiązanie takie jest stosowane w ciągnikach białoruś - 24V są do rozruchu, a później jedna bateria ładowana jest przetwornicą, a druga normalnie...
Witam. Chciałem podłączyć panel do mojego kampera. Chciałem żeby ktoś mi doradził jak to zrobić prawidłowo, gdzie zrobić sobie dodatkowe bezpieczniki, jak wszystko podłączyć żeby było dobrze i bezpiecznie. -Panel 440W -Regulator MPPT Tracer AN 40A -Akumulatory 2x 140Ah+ 67Ah -Przetwornica Volt 3000/1500 -Kamper ładuje akumulatory z alternatora -Możliwość...
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
Przetwornica nie jest potrzebna kiedy ładujesz akumulator podczas jazdy, przecież tam jest alternator.
A z hałasem to nie problem,zawsze moge przerobic tłumik albo fakt dac go gdzies za scene za samochód by nie warczał mi.A jeszcze taka sprawa jest bo myslałem ...przecie alternator samochodowy ładuje akumulator a są odpowiednie przetwornice z 12V na 230V o odpowiednich mocach nie mozna by tak zrobic? Przetwornica na 1,5kW alternator by sobie ładował...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Witam Mam pytanie w sprawie akumulatorów. Jeśli do akumulatora o pojemności 170ah połączonego szregowo z drugim takim samym (uzyskuję24v) podłączę alternator o mocy 2.5kv (elektrownia wiatrowa) a następnie przetwornicę napięcia (220v)o mocy 2kv. To ile watt mogę na stałe podłączyć do przetwornicy żeby mi akumulator wytrzymał a alternator naładował akumulator....
Najlepiej prostownik - ładowarka akumulatorów samochodowych (transformatorowa) , regulowana , 10 A , skonfigurować ją i całą sieć z akumulatorem (akumulatorami) na pokładzie. Czy w czasie jazdy , przewidziałeś też ładowanie akumulatorów z alternatora?
Wywaliło bezpieczniki i poszły te same tranzystory aż obroty w silnikiu się zmiejszyły na akumulatorze 14 v przy ładowaniu .Czyli coś jeszcze poszło albo zwarcie robi akumulator z alternatorem .Jak prawidłowo powinienem podłączyć przetwornice ? Ja podłączyłem jak silnik był włączony do akumulatora i póżniej chciałem podłączyć żarówk Nie naprawiłem przyczyny...
za paliwo i tak muszę płacić więc stąd cały pomysł żeby troche energii odzyskać Hahaha, myślisz, że silnik napędza alternator przy okazji ? :lol: To się mylisz, jak podłączysz dodatkowe, wydojone akumulatory to spalisz więcej paliwa. Uwzględniając cały cykl przemiany energii: silnik spalinowy>alternator>akumulator>przetwor... 12-230>przetwornica 230-12...
ładowania 13,5V. To ci nie po morze, to 250A potrzebuje przetwornica do pracy, a ile da ci prądu alternator z akumulatorem razem? Przewody za cienkie. (chcesz wywołać pożar w aucie?) -nigdy ci przetwornica nie zadziała prawidłowo. Będzie paliło bezpiecznik lub coś w układzie z auta lub samą przetwornicę. Akumulator za malej pojemności -od razu spuchnie...
Taki zestaw będzie brał tyle samo albo więcej prądu niż rozrusznik. Przetwornica pasuje z 1,5kW. Grube przewody prosto od akumulatora. Koszty spore. Jak mniejszy alternator, to ryzyko uszkodzenia. Żywotność akumulatora też może zauważalnie się skrócić.
Hmm czemu nie stosuje się odseparowania akumulatora od alternatora i ładowania go przetwornicą DC-DC ? można by wtedy elegancko regulować prąd ładowania, i monitorować zapotrzebowanie na energię w całym samochodzie. Proste i eleganckie. Ahh, pewnie dlatego że akumulatory i alternatory by się prawie nie psuły ;)
(at)szmaragd88 Bzdura i raz jeszcze bzdura. To wygląda jak prostownik maszynowy - silnik + alternator. Jakaś ładowarka do akumulatora i przetwornica zastąpi to wszystko. A energii bedziesz mial tyle, ile zgromadzisz w akumulatorze.
1. Hmm.. 2. O przekładni myślałem... tylko, czy w ogóle warto jest się w coś takiego bawić, z czymś takim (tym alternatorem). 3. No właśnie, o to mi chodziło, czy da się dorobić, albo dokupić jakiś regulator, który naładuje mi akumulator w zależności od obrotów, czyli od 0,1V do 20V, bo w takim zakresie by pracował (na wietrze). Wiem, że oryginalny...
Producent przetwornicy podaje dane podczas ładowania akumulatora w samochodzie przez alternator,a jak wiadomo nie ma tam takich wahań napięcia ładowania jakie występują w prądnicy bo ta napędzana jest przez śmigło a konkretnie wiatr, a ten jest nie równy i kapryśny. Silnik spalinowy ma stabilniejsze obroty a alternator jest wzbudzany w taki sposób aby...
Więc myślę że chyba pomysł z 3 akumulatorem i jeszczy jednym alternatorze będzie najlepszym rozwiazaniem
W takich wypadkach, podmieniam akumulator, odpinam alternator, sprawdzam czy przetwornice ksenonów w oryginale.
Posiadam ekspres na kapsułki do kawy z aldi ma on 1455watt.Czy wogule na akumulator 100ah jest sens na niej kawe robić.Czy przetwornica 1500watt będzie odpowiednia?zależy mi z wyświetlaczem i włącznikiem.Czy po takim robieniu kawy nie spadnie mi stan naładowania akumulatora o połowę.Ile to procentualnie stanu naładowania łyknie? Generalnie grzanie...
Jeśli komp ma 250W (to moc pobierana czy moc napisana na zasilaczu?) i do tego dochodzi tylko monitor LCD, a przetwornica ma 600W max, to chyba powinna dać radę. Mam tylko pewne wątpliwości czy taka przetwornica ruszy zasilana z alternatora bez akumulatora. Może mieć problem z wystartowaniem, albo też z samą pracą (jeśli wystartujesz z akumulatorem...
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
Witam. Ostatnio wpadłem na pomysł aby skonstruować ładowarkę akumulatora samochodowego o pojemności 66Ah.Mam parę gratów w domu i chcę spróbować coś z tego zrobić a Was chcę się poradzić czy to dobry pomysł i czy w ogóle zda egzamin. Posiadam alternator od samochodu Tico. Akumulator o pojemności 66Ah.(Potrzebny jest jeszcze jeden) Silnik jednofazowy...
Witam, chciałbym podłączyć przetwornicę 12/230v 2000w do akumulatora samochodu o pojemności 115 Ah i mam pytanie czy alternator (przy włączanym silniku) da rade ładować akumulator w tym czasie? Pozdrawiam,
Wszystkie systemy HV potrzebują napięcia LV do poprawnego wystartowania. Słaby akumulator i problemy z DC-DC (przetwornica która de facto udaje alternator zmieniając napięcie z baterii HV na napięcie do zasilania osprzętu LV) są jedną z głównych usterek Zoe. Niestety większość serwisów jeśli już się podejmuje naprawy to wymienia całego PEC. DC-DC jest...
Witam! W ogóle się nie pomyliłeś, ale prostota tej przetwornicy powinna zachęcić nie jednego początkującego, jak to ma być w samochodzie, to nie jest tak istotne ile to pobiera, niech się tym martwi akumulator i alternator, ważne żeby działała. Pozdrawiam
Kolego kekon dobrze ze tu jesteś i prostujesz nasze pomysły, na razie to próbuje rozeznać się w temacie czy to wogule ma sens, jak już powiedziałeś nie ma sensu, mam jeszcze jeden pomysł na wiatrak może ocenisz czy ma to sens, więc myślałem jeszcze o wiatraku na zwykłym alternatorze samochodowym do ładowania akumulatorów (wiem jak nie będzie wiało to...
Poprawnym rozwiązaniem tego problemu jest użycie agregatu prądotwórczego o stosownej mocy. Oczywiście profesjonalnego a nie chińskiej tandety za 300 PLN. Taki agregat zapewni sinusoidalne napięcie do zasilania nie tylko tej lampy ale też jakiś elektronarzędzi. Przy kosztach mniejszych niż silnik samochodowy z alternatorem. Jeśli upierasz się przy przetwornicy,...
Odpowiadając na wątpliwości. Kampera nie ma jeszcze. Na razie jest projekt przeróbki ducato na niego stąd poszukuje różnych informacji jak zrobić to bezpiecznie. Zlecić fachowcowi, który da gwarancję, zapewni wiedzę, praktykę wykonania i weźmie odpowiedzialność za wykonaną pracę - NA PAPIERZE. Bo jak się cokolwiek stanie - nawet ktoś ci okno stłucze,...
Może się mylę ale końcówki padną ci dosyć szybko .Dlaczego? Brak stabilizacji... Nie wiem czy wiecie ale w samochodzie mamy teoretycznie 12V ,tylko że przy ładowaniu alternatorem napięcie rośnie do około 14.4V jeśli napięcie wejściowe zmieni się o 0.5V to na wyjściu zmiana wyniesie 2.5V Czyli jeśli napięcie na wyjściu zmieni się z 30V na 42.5V... Przykro...
witam. Chcialbym wykorzystac alternator w moim motocyklu takrze jako rozrusznik. Alternator jest zamontowany bezposrednio na wale korbowym silnika. Chodzi mi o takie cos zeby podczas rozruchu zasilic alternator z akumulatora ( jakas przetwornica do zamiany z - na ~) , a po uruchomieniu silnika alternator mialby sie przelaczyc na ladowanie akumulatora....
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Dodatkowy akumulator tzw.hotelowy, ładowany z alternatora podczas jazdy a na postoju ładowany z paneli PV
Witam. Jak rozumiem z pierwszego wpisu dodatkowe akumulatory ładowane są z prostownika, a on z przetwornicy 12DC/230AC. To w założeniu zmniejsza moc pobieraną z alternatora, pozwala też na regulację, ale jest karkołomnym sposobem 12V>230V>12V. Dochodzą niepotrzebne straty. Początkowy prąd ładowania dodatkowych akumulatorów można zmniejszyć przez szeregowe...
Widziałem kiedyś na 12V, spróbuj poszukać pod hasłem: opiekacz, podgrzewacz. Tylko takie urządzenie nie będzie działać zadowalająco bo przy 12V może mieć maksymalnie 180W (ograniczenie gniazda zapalniczki 15A). Zauważ, że domowe urządzenia tego typu mają moc przynajmniej 4 razy większą. Te 300W dla 24V to jeszcze ma szanse coś podgrzać. A jeśli przetwornica...
W tym wypadku nie ma czegoś takiego jak pracujący silnik - po przekręceniu zapłonu i gotowości do jazdy od razu na aku jest 14,7-14,9. Nie ma tam alternatora - aku ładowany jest chyba z jakiejś przetwornicy czy prostownika wewnętrznego.
Taka przetwornica ma pobór na jałowo ok. 8 W... To by wystarczyło spokojnie na zasilenie całego modemu... Tak samo z zasilaczami do laptopa, są takie, co się zasila bezpośrednio z 24 V... Bo przekształcanie z 24 V na 230 V i później z powrotem na 20 V to same straty.... Masz jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tych akumulatorów? Jak...
[quote="rav52v] Wydaje mi się, że wydłużyłoby to chociaż prace tych ledów. [/quote] Bzdura [quote="rav52v] No ja wszystko rozumiem, tylko jeszcze raz powtórzę, że migają, tylko po odpaleniu auta np z kabli, wtedy jest naprawdę dyskoteka, trzeba zaczekać ok 10minut i przestają, zaś gdy w takich samych okolicznościach, tylko przy naładowanym akumulatorze...
Witam.był juz taki temat ale nie dowiedziałem się tam co chciałem. Więc tak. Mam Silnik od kosiarki spalinowej 3,5 KM i wpadłem na pomysł budowy prostego agregatu. Powiedzcie tylko mi czy dobrze to przemyślałem i czy to wypali. Chciałbym podłączyc silnik do alternatora 12v za pomocą paska klinowego, prąd z alternatora będzie ładował akumulator 12v ok...
Bo we wzmacniaczu samochodowym siedzi przetwornica impulsowa Hehe to jest zwodnicze bo każda idzie pełnym wypełnieniem na sztywno. Więc spadki na 12V jeszcze się potęgują przekładnią transformatora. Dokładnie tak jest, przynajmniej ja z takimi wzmacniaczami miałem do czynienia, czyli na zaciskach np spadek 2V a po przetwornicy -+10V mniej.
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
idąc tropem kolegi Azibik, znalazłem coś takiego. http://allegro.pl/modul-przetwornica-dc-... Powinno rozwiązać problem.
Całkowity brak sensu odnośnie instalacji elektrycznej pojazdu. Przy napięciu 12 V i mocy 4000 W (zakładając 100 % sprawności przetwornicy) popłynie prąd ponad 300 A ! Akumulator samochodowy jest w stanie oddać przy rozruchu jakieś 200 A, lub dla większych pojemności pewnie ponad 300 A. Jednak jest to tylko chwilowe przy odpalaniu samochodu. Nie ma możliwości...
Zmieni to że są marnej jakości. I często jeden akumulator jest jako tako ładowany. A drugi prawie nic. A przyczepa to też nie problem. Wymieniasz żarówki na 24. Można dać uniwersalne lampy LED. A i są przetwornicę wpinane do gniazda.
Witam, szukam rozwiązania następującego problemu. Obecnie w samochodzie zamontowany jest komputer i podłączony do zasilacza awaryjnego UPS. UPS podłączony do przetwornicy samochodowej na 230V która z kolei jest zasilana z akumulatora samochodu. W UPS siedzi akumulator żelowy 12V i chciałbym go ładować nie poprzez przetwornice lecz jakoś bezpośrednio...
(at)żelowy Może inaczej i od nowa. Co chcesz osiagnac przez ta przetwornice i stabilizator ? Zasilanie stabilizowane do oświetlenia LEDowego, prawda? Dobrze, a gdzie w tym ,,wehikule czasu" jest akumulator , czy nie ma go wcale? Bo zakres napięć i generowanej mocy nawet przez dwucewkowy ,,alternator" (Gumisie) będzie się zmieniał drastycznie - od kilku...
do czego bedzie słuzyc to jeszcze nie wiem ale jak by sie zrobiło na alternatorze+akumulatory+przetwornica to jako zasilanie rezerwowe darmowe bo rezerwówke już mam ale spalinowa 4kw 3x380v ale wiadome do tego trzeba wlewać. A przekładnia by musiała byc conajmniej 1:50 bo planuje zbudować pionowy wiatrak a on pracuje już przy małych pretkościach i średnio...
Ostatnio wpadłem na pomysł (od razu zaznaczam, że może nie jestem pierwszy, ale nie znalazłem tego na forum, jeśli jest to proszę poprawcie mnie), aby połączyć zdrowe z pożytecznym. Mianowicie, żeby utworzyć następujące połączenie: Orbiter => alternator samochodowy => akumulator => przetwornica 12V na 230V Wstępnie obliczyłem, że koło orbitera przy...
Raczej bez sensu silnik spali więcej od tego generatora. A 1200W to sporo. Powiedzmy, że będzie 1000W do tego sprawność przetwornicy 80%. To pobierz z akumulatora 100A. Na dłuższą metę to odbije się na jego zdrowiu. A alternator go nie doładuje.
Czy ten dodatkowy akumulator do webasta i laptopa (a w przyszłości też małej lodówki kompresorowej) powinien być głębokiego rozładowania? Samochód będzie użytkowany codziennie (ale niewielki przebieg), więc alternator coś podładuje ten akumulator w czasie jazdy. Dodatkowe wyposażenie (przetwornica, lodówka kompresorowa) będą używane tylko na wakacjach.
1. Dowolny regulator. 2. To załatwia elektroblok kampera. 3. To załatwia alternator. 4. Te funkcje załatwia elektroblok i przetwornica. Żeby było automatyczne przełączanie odbiorników 230V pomiędzy przetwornicą i zasilaniem z zewnątrz, to zastosuj taki inwerter jak mój. Czy ten kamper ma elektroblok? Planujesz tak jak by nie miał, albo nie znasz się...
Witam, z tego wynika ze potrzebujesz przetwornice o mocy rzeczysiwstej co najmniej 600W, unikaj chinskich typu 1000W one maja moce z kosmosu, najlepiej sprawdz czy taka przetwornica zadziala z twoim obciazeniem. Planujesz podlaczyc obciazenie dalekie od rezystancyjnego, nie kazda przetwornica sobie z tym poradzi. Oczywiscie zdajesz sobie sprawe z obciazenia...
Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T. Zależy od stopnia zużycia akumulatora i jego pojemności . 2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora? Z pełnym obciążeniem...
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
Zaryzykowałbym taką; https://tooles.pl/pl/products/przetworni... Dodatkowy akumulator 200-225 Ah (najlepiej AGM głębokiego rozładowania), przy pełnym naładowaniu powinien wystarczyć na około pół godziny godzinę pracy. Dobrym rozwiązaniem byłoby zamontowanie dodatkowego alternatora 100-150A do ładowania...
alternator akumulator przetwornica alternator przetwornica alternator rozładowuje akumulator
kabel ethernet przerywa centralny zamek awaryjne laguna triak przekaźnik
Wymiana stacyjki i immobilizera w Audi A8 1998 Uruchamianie systemu po zmianie dysków HDD SATA i IDE