to do ładowania wystarczy 10A. Czyli jeden alternator i odpowiednia przetwornica Step Up / ładowarka. Zaszalał nam Kolega z tymi 600 amperami.
To z linku nie nadaje się nawet do zasilania grzałki wkładanej do szklanki, a co dopiero kuchenki.
Oczywiście że się nie da, zasada zachowania energii obowiązuje, gdybyś miał idealne bezstratne elementy wyszło by na to samo, ale ze względu na straty w alternatorze i przetwornicy zostanie mniej energii do zasilania silnika, alternator odbierze część mocy silnika, więc pojazd będzie jeździł wolniej.
Jeśli przetwornica dostanie prąd od strony 230V To trafi na śmietnik, albo jako kolejny Temat na Elektrodę ,,Jak naprawić" etc.... :D
Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
Zamiast z przetwornicy zasila dodatkowy akumulator z alternatora. Nic na tym nie zyskuje tylko traci. Sprawność alternator jest nisza od przetwornicy.
Dlatego że jeden wiatrak daje 2MW a jeden blok elektrownik węglowej czy atomowej 200÷1000MW. A w takiej elektrowni jest kilka bloków. Wystarczy popatrzeć ile miejsca zajmuje jeden blok a ile 100 Wiatraków by zajęło i ile betonu na nie potrzeba oraz robocizny żeby to zrobić. A po drugie co będzie gdy wiatr przestanie wiać? W lampę naftową można się zaopatrzyć...
Regulator alternatora
Witam. Chciałbym się Was poradzić czy zadziała taka instalacja zbudowana z przetwornicy, akumulatora i alternatory. Wyglądało by to tak że przetwornica samochodowa o wyjściowej mocy maks 3000wat zasilana była by akumulatorem samochodowym a ten by szybko nie padł doladowywany byłby alternatorem który napędza by np silniczek z pralki którym mógłbym ustawić...
Akumulator to on i tak już chyba jakiś ma, jak inaczej wzbudził by się alternator ? Przetwornica 500W wystarczy. O alternator bym się nie martwił, byle cinquecento ma alternator 55A czyli 700W.
Rozumiem ale regulator musze zamontować na wejściu przetwornicy czy za alternatorem? na ile Amper zastosować regulator?
Po pierwsze jak podłączasz bezpośrednio do akumulatora - to MUSI być bezpiecznik jak najbliżej niego. Chroni on gównie przed pożarem itp. a nie samą przetwornicę. Po drugie jak masz zamiar pociągnąć do 400W to pobór prądu wzrośnie lawinowo z tych 5A i tu zapomnij od razu o zasilaniu z gniazda zapalniczki zapalniczki. Po trzecie przetwornica ta to ma...
Po co przerabić alternator nie prościej dać przetwornicę z 12 V na 220 V.
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Sama idea jest słuszna : silnik=>alternator=>akumulator=>przetwor... Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach!
myślałem aby zrobić coś takiego aby było samowystarczalne np silnik na 220V połączyć z alternatorem do alternatora zamontować przetwornicę 12V na 220V uzyskane napięcie mogłoby zasilać silnik który działałby w nieskończoność . Alternator i silnik można by połączyć paskiem a między nimi dać drugi alternator z przetwornicą a uzyskane napięcie poprowadzić...
Nie ma sensu alternator, kup przetwornice 12/24V.
Dokładnie, albo połączyć szeregowo 9÷10 alternatorów 300W i obędzie się bez przetwornicy. Albo 5 alternatorów 24V szeregowo.
4 Ah to nie jest dużo, może wystarczyć klasyczne dynamo rowerowe plus dobra przetwornica podwyższająca.
A jaki masz alternator?
P.S. Alternator 24 V A następnie: za alternatorem jest przetwornica 24/12 cała reszta układu jest zasilana 12v Ja się pytam: po co?
To oczywiste że bym nie pytał . Zbudować chce z dostępnych gotowych materiałów dlatego pomyślałem o alternatorze i przetwornicy . Czemu alternator ? Prądnica na 230 V będzie mieć problem ze stabilnym napięciem i częstotliwością przy zmiennym obciążeniu .
Witam, Rozważałem jeszcze powiększenie alternatora, przetwornicę + przenośny klimatyzator. Najmniejsza moc nalazłęm bodaj 750W. Na 21letnie auto wystarczy. W bagażnik wpakować, wylot wepchnąć np w podłogę (zrobić dziurę). Wlot i wylot zimnego wyprowadzić do kabiny. Generalnie da się tylko rozchodzi się o ten przebrzydły alternator i dostępny amperaż
Spróuj pociagnąc kabel zasilajacy + i - bezposrednio od akumulatora osobnym kablem do CB przy czym uwazac zeby kabla nie prowadzic kolo rzeczy ktore mogłyby wywolywac zakłócenia (alternator, przetwornica, turbina itp)
https://www.google.com/search?client=ope... jak połączyć te 2 alternatory? Dodano po 1 (at)kkknc będę ładować tym akumulatory i podłączę pod to przetwornicę. Dodano po 4 (at)kortyleski silnik za 500 alternator 300 przetwornica 650 akumulator za darmo
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
Poprawnym rozwiązaniem tego problemu jest użycie agregatu prądotwórczego o stosownej mocy. Oczywiście profesjonalnego a nie chińskiej tandety za 300 PLN. Taki agregat zapewni sinusoidalne napięcie do zasilania nie tylko tej lampy ale też jakiś elektronarzędzi. Przy kosztach mniejszych niż silnik samochodowy z alternatorem. Jeśli upierasz się przy przetwornicy,...
ups nawet jeśli ma prądzik wyłączy się po chwili musisz mieć przetwornice
Upakuj pod maską agregat. Albo zrób wytłumioną przegrode i wydech połacz z wydechem samochodu. Albo załóż duuży alternator i przetwornice 5000W.
Fak! Źle się wyraziłem. Przetwornicę chcę kupić z lekkim zapasem. Chodzi mi o to, że ładujący alternator może dać jakieś w przybliżeniu 850W, więc wszystko co podłączę poniżej tej wartości uciągnie sam alternator yes?
A gdyby tak 3 fazy wyciągnąć bezpośrednio z alternatora, nie trzebaby przetwornicy, idealny trójfazowy, w gwiazdę, i ponad 600W ( w zależności od alternatora ). pozdrawiam Maciek_M
Po wykryciu przez układ wzrostu napięcia z 12V akumulatora do napięcia ładowania powyżej jakiegoś tam ustawionego progu np 13,6V, układ włącza ledy. Alternator ładuje, znaczy silnik działa, układ włącza DRL. Przetwornica=alternator ?
Kolego napisz coś więcej,radio w domu,aucie? Powodów mogą być setki, od zużytych szczotek w alternatorze do przetwornic w zasilaczach.
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
To właściwie jest silnik BLDC, który może pracować jako prądnica. Nie można więc regulować napięcia jak w alternatorze.
To zależy w jakim wozie (jaki alternator) ale w takim przypadku myślę że spokojnie możesz używać takiej przetwornicy. Zakładam też że nie będziesz używał np. szlifierki przez godzinę bez przerwy, gdy tylko ją wyłączysz akumulator będzie ładowany i uzupełni straty spowodowane działaniem przetwornicy.
Najlepiej prostownik - ładowarka akumulatorów samochodowych (transformatorowa) , regulowana , 10 A , skonfigurować ją i całą sieć z akumulatorem (akumulatorami) na pokładzie. Czy w czasie jazdy , przewidziałeś też ładowanie akumulatorów z alternatora?
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
Dwa wentylatory można połączyć w szeregu. A drut oporowy jest najlepsza przetwornica.
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
BORDNETZ 3AA 937 087 H gdzie znajdę sygnał od alternatora? Potrzebuje do przetwornicy 230v 3C0 907 155 C
ak. Jak są dwie cewki to muszą być dwa mostki i cewki od masy silnika. Podłączone do mostków. Nie - dwie diody wystarczą, można i mostki. Może Kolega zechce zapoznać się z zasadą działania alternatora samochodowego ?
Witam Mam problem, potrzebuję schemat przetwornicy z 12V na 24V która jest zasilana z alternatora samochodowego, odbiornikiem przetwornicy jest urządzenie na 24V i obciąrzeniu około 8 amper
Nie cieńsze niż przewód prądowy alternatora. Nie ma przewodów zbyt grubych. Możesz dać jak do rozrusznika- jeśli nie szkoda kasy i chcesz mieć pewność.
Ładna konstrukcja, doskonale pokazująca praktycznie całą problematykę elektrycznego roweru. Można tu sobie deliberować o silniku od pralki, alternatorze, przetwornicach i falownikach. Tylko: silnik od pralki ma moc 60W, alternator mógłby dać kilkaset, ale ze sprawnością byłoby nieciekawie, przetwornica, falownik swoje ważą (o sprawności 99% nie wspomne...
Witam. Ostatnio wpadłem na pomysł aby skonstruować ładowarkę akumulatora samochodowego o pojemności 66Ah.Mam parę gratów w domu i chcę spróbować coś z tego zrobić a Was chcę się poradzić czy to dobry pomysł i czy w ogóle zda egzamin. Posiadam alternator od samochodu Tico. Akumulator o pojemności 66Ah.(Potrzebny jest jeszcze jeden) Silnik jednofazowy...
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
To chyba potrzebne do jakiejś przetwornicy, lub spawarka bezpośrednio z alternatora...
Bardzo ciekawy temat na czasie, czy ktoś już próbował zamontować alternator BRM 48v , i jak ze sterowaniem? Z takiego alternatora uzyskujemy 48v DC i ok. 2200w przy obrotach 550 a max moc to ok 11 kw. Do tego przetwornica 48v/ 5000w z czystym sinusem.
:arrow: To spalimy alternator :cry:
Zapomniałeś że, alternator daje 12V.
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
4000W przy typowym akumulatorze samochodowym 12V daje ponad 300A prądu, nie znajdziesz akumulatora, który będzie w stanie taki prąd oddać dłużej niż kilka minut. Musiałbyś mieć całą przyczepę akumulatorów... Takiej mocy z akumulatora nie weźmiesz, ani z jednego, ani z dwóch, ani nawet z trzech wspomaganych alternatorem.
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
To zdradź nam jaki alternator masz w aucie!
Oj chłopaki :) Oj Kolego carot :) Znalazłem na szybko w googlach taki rysunek: http://obrazki.elektroda.pl/2102008800_1... Prosty jak widać, ale świetnie obrazuje sytuację. Napięcia na poszczególnych fazach po dodaniu do siebie dadzą wynik ZERO co widać na rysunku - dodawanie to dorysowywanie boków trójkąta. A dlatego mamy trójkąt (równoboczny)...
Stabilizator scalony np. LM7824 włączony na WEJŚCIU przetwornicy całkowicie rozwiąże problem. Minimalny spadek napięcia na tym stabilizatorze to ok. 2V. Czyli nawet przy zgaszonym silniku i częściowo rozładowanych akumulatorach przetwornica otrzyma 22V. Warunki pracy przetwornicy są dla niej jeszcze lepsze niż znamionowe. Po włączeniu silnika ,gdy napięcie...
Silny, wysportowany człowiek (np. kolarz) jest w stanie oddać moc szczytową zbliżoną do 1KM (ok. 700W) przez krótką chwilę. Moc rzędu 300W przez kilka godz. "Normalny" człowiek rozwinie moc odpowiednio 400W i 100W. Uwzględnij sprawność przekładni, alternatora, elektroniki (przetwornica) i okaże się że otrzymasz 230VAC o mocy rzędu 50W. Rozczarowany?...
Przetwornica ograniczająca. Chociaż sensu przy AGM nie widzę.
Kolejno Przetwornica na Lm2596, kondensator dławik kondensator dioda, wirnik Czy z takim zestawem wysokie napięcia generujące sie na wirniku po odłączeniu przetwornicy nie uszkodzi?, na razie zastosowałem diode zaporowo, ale i tak małe iskry są... , i czy takie wartości filtru będą ok do innych przetwornic?
W takich wypadkach, podmieniam akumulator, odpinam alternator, sprawdzam czy przetwornice ksenonów w oryginale.
Jak kolega ciągnie drugi akumulator do samochodu, to można z niego samochód uruchamiać bez kombinowania z ładowaniem zimnego akumulatora w samochodzie. Bateria w samochodzie naładuje się w sposób naturalny z alternatora.
Te kreski na tych rezystrach to raczej jakas farba, lub klej. Jakby podlaczyl zasilanie odwrotnie to powinny bezpieczniki wyleciec bo ma dosc solidne dwie diody zabezpieczające rownolegle z zasilaniem. A co do kondensatorow to rzeczywiscie wygladają na spuchniete. Ja stawiam na zbyt duze napiecie zasilające, przez co padla przetwornica. Niech kolega...
Czy w końcu ktoś odpowie autorowi tematu? Bo tylko same teorie dot. budowy i ładowania lifepo4. To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? Coś ala układ lm317 z rezystorem tylko np. na mosfecie? Albo przetwornica "prądową" z pwm?
Ja nie wiem. Nigdy nie robiłem transformacji Clarka. Ale z tego co wyczytałem to trzeba zmierzyć wszystkie 3 wartości. Dopiero miał być generator (alternator bo mówisz o prądzie wzbudzenia) a teraz mówisz że przetwornice. Zdecyduj się. Jak przetwornice to chyba nie trzeba transformacji Clarka. Mierzysz wartości skuteczne każdej przetwornicy i korygujesz....
Mam pomysł na budowę elektrowni wodnej. Obok mojego domu płynie rzeka nie jest zbyt duża ale jest :) Chciałbym przedstawić wam mój projekt. Do budowy chcę użyć : - alternator - akumulator - przetwornica - układ wiatraków którę będą w wodzie i będą napędzać alternator Wiatraczki będą zanużone w wodzie i przez nią napędzane. Będą zamontowane na osi która...
Kondensator przeciwzakłóceniowy na alternatorze jest? Jakie żarówki w reflektorach? Z przetwornicami? Na chwilę zdjąć pasek z alternatora, będą zakłócenia?
To chyba zła droga. Radzę przejrzeć ten temat i zapoznać się z pomysłami na generator: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... NA forum jest też trochę na temat zastosowania silników indukcyjnych jako generatorów prądu. Możesz też się rozejrzeć za jakąś przetwornicą dc/ac o odpowiedniej mocy.
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
Więc myślę że chyba pomysł z 3 akumulatorem i jeszczy jednym alternatorze będzie najlepszym rozwiazaniem
Wystarczy zacisk wyjściowy zasilić z przetwornicy podwyższającej o stałą wartość czyli ok 0,5V czy ile tam ci potrzeba.
Opraceowalem z kumplem falownik 3 fazowy prosty SINOSUIDALNY u mnie na stronie jest www.xlabs.prv.pl , niestety jeszcze go nie testowalem wiec nei wiem jak dziala, dopiero zabieram sie za budowe, niedlugo dam tez program do EPROMa do tego falownika na steonie. A co do przetwornic to ja polecam przewinac se alternator na 220 V a nie robic przetwornice...
W tym wypadku nie ma czegoś takiego jak pracujący silnik - po przekręceniu zapłonu i gotowości do jazdy od razu na aku jest 14,7-14,9. Nie ma tam alternatora - aku ładowany jest chyba z jakiejś przetwornicy czy prostownika wewnętrznego.
heh, jak mam byc szczery to nie wiem??? jest to Audi 80 1.8 benzyna i nie mam pojecia jaki ma alternator???
Tylko co ma zasilać ten alternator? Skąd będzie brał zasilanie silnik DC? To ma być przetwornica mechaniczna czy perpetum mobile?
akumlatorem które by ładowały te dwa alternatory
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens? Powinno być: Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do przetwornicy (wypuszczającej 230V).
Moim zdaniem pomoże tylko dodatkowe obciążenie załączane przekroczeniem napięcia. Jeszcze muszę zaobserwować dokładnie z miernikiem, czy chodzi o przekroczenie, czy o skok napięcia. Jak w ciągniku miałem tę przetwornicę, a miałem alternator, który na wolnych obrotach nie ładował i się wzbudzał później, to też resetowało przetwornicę, a tam nie zauważyłem,...
pasiastty, alternator w tej zastrugaczce jest mocniejszy od alternatora z np. polonezie. Ja bym proponował włożyć alternator od MIG'a. Razem z rozrusznikiem. Akumulator od Boeinga 747 do bagażnika i wzmacniacz Ćing Ćiang Ćiong o mocy 100000000000W. A ja proponuję przez te 7 dni zastanowić się nad tym co i gdzie kolega pisze . Proszę zgłosić się równiutko...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Witaj. Tylko piszczy czy gra i piszczy. Jak tylko piszczy to zepsute radio. Jak gra i piszczy to albo masz ledowe światła do jazdy dziennej z przetwornicami albo sieje alternator.
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
Odkopię temat. Będę przewoził rower elektryczny na bagażniku rowerowym w samochodzie. Czy da się w jakiś sposób wykorzystać gniazdo samochodowego haka do ładowania akumulatora w rowerze? Gniazda 13-stykowe wykorzystywane są do ładowania akumulatora w przyczepie kempingowej. Dlatego może dałoby się by wykorzystać tę możliwość do ładowania akumulatora...
Nie będzie to typowy magazyn energii ale kilkugodzinne wsparcie na wypadek braku prądu w okresie grzewczym. Dzisiaj bez prądu piec nie ruszy. Instalacje c.o. mają pompki obiegowe i sterowanie elektryczne. Dawne kotły gazowe miały świeczkę, która zapalała główny palnik przy spadku temperatury w zładzie. Zapewne przetwornica samochodowa DC/DC 12V ZOE...
Z włożonych przykładowo 150W zrobić 600W. Czyżby kolega myślał o perpetuum mobile :?: :cry: Jeżeli moc alternatora (na wyjściu) ma być np. 600W to moc mechaniczna (obracająca wirnik alternatora) musi być > 600W Alternator 12V 100A. Zakładam że jest napędzany do max osiągów. Podpinam przetwornicę 12/230V. Jaka jest moc rzeczywista 12V x100A = 1200W...
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
do czego bedzie słuzyc to jeszcze nie wiem ale jak by sie zrobiło na alternatorze+akumulatory+przetwornica to jako zasilanie rezerwowe darmowe bo rezerwówke już mam ale spalinowa 4kw 3x380v ale wiadome do tego trzeba wlewać. A przekładnia by musiała byc conajmniej 1:50 bo planuje zbudować pionowy wiatrak a on pracuje już przy małych pretkościach i średnio...
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
załączeniu przekaźnika wydojony akumulator i alternator dostały by duży strzał prądu Jak nasz ograniczenie ustawione na 11V to więcej jak 20-30A nie pobierze z alternatora i nie jest to groźne ani dla jednego ani dla drugiego. Praktycznie, podczas jazdy będziesz miał zasilanie z alternatora przy okazji ładując akumulator. Można też trochę rozbudować...
Alternator w ciągniku da Ci nie więcej niż 15A. Sam widzisz jest to stosunkowa mała wartość w porównaniu z poborem prądu. A nie prościej i taniej będzie kupić agregat prądotwórczy?
Diody,zwłaszcza te 30-amperowe np.MBR 3040 wpycham do alternatorów.
Nie tak do końca wybór, jeszcze trzeba mieć czym ten prąd odebrać, po co pakować 100A w mały biedny akumulatorek podłączony do przetwornicy 250W. ;), uzyskamy tylko szybsze ładowanie akumulatora, walorów użytkowych nie poprawi, chyba że.. w założeniach dopiszemy : odpalanie ciapka w zimie, tooo się zrobi ciekawiej ;) Czekałem czy ktoś na to wpadnie...
1. Hmm.. 2. O przekładni myślałem... tylko, czy w ogóle warto jest się w coś takiego bawić, z czymś takim (tym alternatorem). 3. No właśnie, o to mi chodziło, czy da się dorobić, albo dokupić jakiś regulator, który naładuje mi akumulator w zależności od obrotów, czyli od 0,1V do 20V, bo w takim zakresie by pracował (na wietrze). Wiem, że oryginalny...
1. Dowolny regulator. 2. To załatwia elektroblok kampera. 3. To załatwia alternator. 4. Te funkcje załatwia elektroblok i przetwornica. Żeby było automatyczne przełączanie odbiorników 230V pomiędzy przetwornicą i zasilaniem z zewnątrz, to zastosuj taki inwerter jak mój. Czy ten kamper ma elektroblok? Planujesz tak jak by nie miał, albo nie znasz się...
Miałem na myśli prądnica 7,5kW potrzebuje moment obrotowy 90Nm. Z powodu pisałem o hamowni. Alternator 24V 60A podano pod przetwornice samochodowe 1000W 24V pod żarówkę 800W brało prądu 40A i wyło ten zestaw cały mój. Silnik dc 180V 1500W 2500obr.min i alternator celma. Spadały obroty do wycia silnika i alternatora. Stąd doświadczenia robiłem i wiem...
Nasunęła mi się myśl aby zamiast zwiększać obroty alternatora regulować wzbudzenie alternatora zwiekszając czestotliwość wzbudzenia uzwojeń alternatora ( tak jak to się robi w przetwornicach napięcia).nie mam pod ręką alternatora i nie moge sprawdzić jaki by był efekt?
A propos amerykańskich alternatorów i car audio, to przypomniały mi się amerykańskie samochody do dB Dragu - oni w nich montują np. 2 alternatory po 300A 14V każdy:D -- Hefi
alternator akumulator przetwornica przetwornica akumulator alternator alternator suzuki alternator
czujnik biegu wstecznego zakładać panewka biquad wymiary
centrala wentylacyjna centrala wentylacyjna
Wymiana diody podłogowej w zmywarce Siemens Opornik szeregowy dla superkondensatora w Harman Kardon AVR 660