Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
to do ładowania wystarczy 10A. Czyli jeden alternator i odpowiednia przetwornica Step Up / ładowarka. Zaszalał nam Kolega z tymi 600 amperami.
(at)Piotrek8505 dzieciaku skończ może szkołę podstawową. Bo piszesz jak 10 latek, a matematyka to twój kolejny problem. Alternator ma przeciętnie 50% sprawności chociaż tak naprawdę 25-75%. Do tego jeszcze przetwornica napięcia o nie znanej sprawności ale pewnie mniej niż 70% . To co ty chcesz od silnika który ma 1500W. Przecież sam zarówka bez przetwornicy...
Jeśli przetwornica dostanie prąd od strony 230V To trafi na śmietnik, albo jako kolejny Temat na Elektrodę ,,Jak naprawić" etc.... :D
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
Po pierwsze jak podłączasz bezpośrednio do akumulatora - to MUSI być bezpiecznik jak najbliżej niego. Chroni on gównie przed pożarem itp. a nie samą przetwornicę. Po drugie jak masz zamiar pociągnąć do 400W to pobór prądu wzrośnie lawinowo z tych 5A i tu zapomnij od razu o zasilaniu z gniazda zapalniczki zapalniczki. Po trzecie przetwornica ta to ma...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
I na nim też straci deko mocy z silnika. Dodajmy jeszcze że musi być akumulator, a na wyjściu tego ustrojstwa nadal będzie tylko 12V. Dochodzi więc jeszcze konwersja na 230. Kolejne straty a i przetwornica 2kW z realnym sinusem tania nie jest. Jak realnie policzyć wszystkie graty do kupienia i robociznę to taniej wyjdzie kupić nowego gotowca albo nawet...
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Obawiam się, że to nie zadziała. 1) Jeżeli alternator jest z regulatorem, to napięcie będzie 14 V, może 14,4 V, a do naładowania tego pakietu będziesz potrzebował 16,8 V. 2) Ta przetwornica jest obniżająca napięcie i do prawidłowego działania wymaga około 2 V różnicy między wejściem a wyjściem, czyli przydatne napięcie będzie 12-12,4 V. Dużo brakuje...
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
Alternator w ciągniku da Ci nie więcej niż 15A. Sam widzisz jest to stosunkowa mała wartość w porównaniu z poborem prądu. A nie prościej i taniej będzie kupić agregat prądotwórczy?
Te kreski na tych rezystrach to raczej jakas farba, lub klej. Jakby podlaczyl zasilanie odwrotnie to powinny bezpieczniki wyleciec bo ma dosc solidne dwie diody zabezpieczające rownolegle z zasilaniem. A co do kondensatorow to rzeczywiscie wygladają na spuchniete. Ja stawiam na zbyt duze napiecie zasilające, przez co padla przetwornica. Niech kolega...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Witam, muszę Cię zmartwić. Niestety ten regulator nie zapewni wykorzystania nawet 50% możliwości paneli słonecznych. On nie posiada wewnętrznej przetwornicy, która "dopasuje" wartość napięcia z paneli do wartości akceptowalnej przez akumulator a jedynie nie dopuści do jego przeładowania. W związku z tym ładuje prądem, jaki maksymalnie dostarcza panel...
Brak choć szczątkowej stabilizacji oznacza też, że napięcie na wyjściu przetwornicy zmienia się odpowiednio do zmian napięcia na akumulatorze. I teraz zakładając, że jesteś zagorzałym zwolennikiem umc-umc, to podczas czekania na światłach będziesz miał pierd-pierd zamiast umc-umc - alternator nioe będzie w stanie utrzymać pod mocnym obciążeniem napięcia...
Bardzo ciekawy temat na czasie, czy ktoś już próbował zamontować alternator BRM 48v , i jak ze sterowaniem? Z takiego alternatora uzyskujemy 48v DC i ok. 2200w przy obrotach 550 a max moc to ok 11 kw. Do tego przetwornica 48v/ 5000w z czystym sinusem.
Nie no tak nisko ulokowana to nie będzie - sugeruję w takim układzie zakup brakującego wspornika owiewki tylnej. I chyba widzimy antenę z lewej, bo kto robi z prawej. Dla ułatwienia takie malowidło i opcja najlepsza ze wszystkich. https://obrazki.elektroda.pl/8884082800_... I krótko wypunktowane co najważniejsze. 1. Masa - oczywiste....
Kuchenkę gazową - nikt nie ma elektrycznej w kamperze. Wszyscy udowadniają, że to nie ekonomiczne. Jak zwykle kłania się sprawność:najpierw silnik samochodu musi zamienić energię chemiczną na mechaniczną (sprawność bodajże w okolicach 20%?); potem alternator na prąd (około 70%?), potem akumulator (około 50%?), i przetwornica na 230V ( ta ma około 80%)...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam! Mam pytanie czy możliwe jest przewinięcie alternatora na jednofazową prądnicę synchroniczną 230V tak aby mógł on oddawać moc zbliżoną do tej z przed przewinięcia ?
Hej. Zakupiłem w marcu taką oto przetwornicę (12V->230V moc max 2000W, moc stała 1000W) po zainstalowaniu jej w aucie (bezpośrednio do akumulatora grubymi kablami) na wyłączonym silniku podłączyłem podgrzewacz (moc max 700W, moc stała 500W) i wszystko działa, natomiast po załączeniu silnika przetwornica wyłącza się po około sekundzie. Co może być przyczyną?...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
witam potrzebuje jakiegoś schematu przetwornicy żeby w samochodzie mógł zamontować silnik trzy fazowy mocy gdzieś w okolicach 500-600W zdaje się że połonczony jest w gwiazde
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Ahoj. Wiem, że to jest sztuka dla sztuki bo taki silnik będzie miał małą skuteczność ale mam tych alternatorów kilka i chciałem się pobawić :D Wywaliłem wszystkie diody i w sumie wszystko poza uzwojeniami. 891466 Jak widać stojan ma trzy uzwojenia połączone oryginalnie w gwiazdę. Mierzyłem rezystancję wychodzi około 1ohma na każdym uzwojeniu. 891467...
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
Powielacz napięciowy umożliwiający osiągnięcie dosyć znaczącego prądu na wyjściu - 1A. Może znaleźć zastosowanie w samochodzie do podwyższenia napięcia akumulatora. napięcie wejściowe:+9 V do +15 V. pobierany prąd:10 mA bez obciążenia, 2 A przy prądzie pobieranym 1 A. Dla napięcia wejściowego 12 V napięcie wyjściowe wynosi: +23,5 V bez obciążenia, +22...
Witam posiadam wzmacniacz jak w temacie, ale po podłączeniu do auta samego zasilania +12V i GND wzmacniacz już pobiera prąd, a jest on rzędu ok, 1A. co przez noc potrafi mi akumulator rozładować Sad może ktoś wie co mu dolega... kable mam 21mm2 od aku +12V i masa 21mm2 od błotnika w aucie... wszystkie inne kable z wzmacniaczu odłączone, bezpieczniki...
chciałbym się dowiedzieć czy za pomocą przetwornicy napięcia z 12V na 230V podłączonej do akumulatora samochodowego da się używać w normalny sposób wiertarki 500W. pytam bo nie wiem jak to sprawuje się w praktyce. czy wystarczy model o mocy znamionowej 500W czy trzeba 800W?
Witam. Mam problem. Kupiłem przetwornicę mocy 600 W, ciągłej 1200 chwilowej. Podłączyłem ją pod stary akumulator samochodowy 65 Ah i do pieca na ekogroszek. (Pan z serwisu pieca powiedział, że przetwornica 300 W na 600 powinna wystarczyć ale 600 na 1200 to już będzie grubo nad to). Więc wychodząc z założenia, że zapasy są dobre tak tez zrobiłem. Bo...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam mam zamiar w obciązenie trenażera rowerowego zastosować alternator, mam takie pytanie jaki alternator wybrać ? ile Amper, wolno/szybko obrotowy ? Ma to być do celów badawczych/laboratoryjnych , nie oczekuje dużych prądów. Nakieruje mnie ktoś w jaki kierunek obrać ? jaki alternator aby był dość wydajny układ
witam moze ktos mi pomoze jaki czesci sa mi potrzebne aby zrobic pradnice o napieci wyjsciowym 220v np czy z silnika 3fazowego altternatora od malucha, podajcie mi czesci z ktorych muglbym zrobic te pradnice dzieki z gory
Chciałbym uruchomić obrotomierz w aucie ale nie wiem gdzie wlutować pin pod styk W którego seryjnie brakuje w alternatorze. Alternator jest bosch'owski. Poniżej załączam fotkę. http://images28.fotosik.pl/179/f4f9b707a...
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
4 Ah to nie jest dużo, może wystarczyć klasyczne dynamo rowerowe plus dobra przetwornica podwyższająca.
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Wspólczesne auta niemieckie mają alternatory 150-200A więc niczego im nie brakuje. To 3-cylindrowe 0.9L silniki nie dają rady dlatego alternatorom "zabrania się" produkowanie prądu. Fakt nie wiem jak wysterowane są te elementy (są tam na pewno sterowniki...
Taka przetwornica ma pobór na jałowo ok. 8 W... To by wystarczyło spokojnie na zasilenie całego modemu... Tak samo z zasilaczami do laptopa, są takie, co się zasila bezpośrednio z 24 V... Bo przekształcanie z 24 V na 230 V i później z powrotem na 20 V to same straty.... Masz jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tych akumulatorów? Jak...
Samochód elektryczny praktycznie nie ma elementów które nie występują w spalinowym. Poza znacznie większym aku tylko silnik może zawierać nieco więcej miedzi niż zużywa się w spalinowym. Nieco gdyż alternator + rozrusznik to surowcowy odpowiednik całkiem niezłego silnika elektrycznego. Do tego przetwornica napiecia aku czyli kilka dodatkowych elementów...
Jedna przetwornica którą podesłałeś będzie działać na takiej samej zasadzie jak ładowarka DC/DC MR10 techtrona? Przykładowo: 1. Na "1" podaję "+" i "-" z głównego akumulatora. 2. "3" tutaj ustawiam napięcie przy jakim przetwornica ma się wyłączyć? np. 12V i gdy napięcie spadnie poniżej 12V to przetwornica na wyjściu da 0V? 3. "4" ustawiam maksymalny...
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Co do obliczeń ile podziała lodówka, mogą być obarczone błędem, dajmy na to że przetwornica odcina przy 10,5V. Największe obciążenie będzie przy starcie, więc napięcie może chwilowo spaść do 10,5V (a akumulatory będą miały jeszcze 20% zapasu), nie wiadomo jak szybko przetwornica reaguje na napięcie odcięcia. Ale plus jest taki że to będzie zdrowsze...
myślałem aby zrobić coś takiego aby było samowystarczalne np silnik na 220V połączyć z alternatorem do alternatora zamontować przetwornicę 12V na 220V uzyskane napięcie mogłoby zasilać silnik który działałby w nieskończoność . Alternator i silnik można by połączyć paskiem a między nimi dać drugi alternator z przetwornicą a uzyskane napięcie poprowadzić...
Taka przetwornica ma ciężkie życie jeśli jest zasilona zaniżonym napięciem bo wówczas rośnie prąd po stronie pierwotnej. A to napięcie przysiadło bez dwóch zdań nawet na odpalonym silniku, chyba, że masz alternator 250A, akumulator co najmniej 120Ah i trzymałeś auto na obrotach. Jakie tam w ogóle zastosowano tranzystory?
Jak mamy na podkładzie alternator i solary to nie ma sensu inwestować w sprężarkę 12V. Sam kilkukrotnie jechałem z zamrażarką w przyczepie kempingowej na 230V, podłączoną przez przetwornicę Volt Polska 4000 Sinus. Postoje po 8 godzin nie powodowały rozładowania akumulatora samochodu (AGM 62 Ah). Przetwornica włączona na stałe ( 0,6 A jałowego). Przy...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
P.S. Alternator 24 V A następnie: za alternatorem jest przetwornica 24/12 cała reszta układu jest zasilana 12v Ja się pytam: po co?
http://obrazki.elektroda.pl/8244095700_1... Chciałem przedstawić bardzo prosty akustyczny odstraszacz kun do samochodu zbudowany w oparciu o Arduino Pro Mini (ATMega 328P) oraz moduł przetwornicy step-down na układzie MP1584. Inspiracją do konstrukcji był używany dotychczas analogowy odstraszacz akustyczny zbudowany w oparciu o układ...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Akumulator to on i tak już chyba jakiś ma, jak inaczej wzbudził by się alternator ? Przetwornica 500W wystarczy. O alternator bym się nie martwił, byle cinquecento ma alternator 55A czyli 700W.
A może chodzi o układ w którym alternator zainstalowany na silniku spalinowym ładuje akumulator a z akumulatora przetwornica wytwarza 230V...
lepiej było by zrobić to samemu, ale to co przerzucić komponenty, z jakiejś zwykłej lodówki? A co to jest "zwykła lodówka"? Domowa lub pochodna to raczej kompresorowa. Typowa kempingowa (przynajmniej w poprzednich latach) to absorpcyjna na 230V/12V/gaz. Znanych mi rozwiązań nie należy podłączać do akumulatora na postoju - grzałka 12V ma ok 100-120W...
Dziękuję za konkretne podpowiedzi. 👍 Mam oczywiście kilka dodatkowych pytań. Proszę, żebyś się do tego odniósł. Który nigdy nie zadziała :D co masz na myśli? Możesz wyjaśnić? Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Pozostałe bezpieczniki to: - na odejściu z MPPT do energobloku - 30 A - na odejściu z MPPT do akumulatora - 30A...
Nie, bo inteligentny alternator nie trzyma stałego napięcia dlatego potrzebna jest przetwornica aby niezależnie od napięcia wejsciowego z zakresu 12.8-14.95 utrzymać na wyjściu 14.4. Dodatkowo trzeba pilnować maksymalnego prądu ładowania LiFePo4 - dla wybranego akumulatora to maks 10A
Do tego kolego Aleksander_01 powielasz ściemę marketingową i reklamujesz historię! Nic nie reklamuję i nie powielam, opisuję tylko i wyłącznie mój egzemplarz oraz to co zaobserwowałem w pracy w warsztacie. Dzisiejsze KIA to już nie to co kiedyś. Są ładniejsze z zewnątrz, ale "w środku" gorsze. No nie wiem, hybrydki mają silniki odprężone, lekuchno...
Są też takie wtyczkowe ładowarki do akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Zasilacz do LED musi mieć napięcie maksymalne około 15 V. Żeby nie uszkodzić ładowanej baterii, trzeba ją odłączyć, gdy napięcie na niej osiągnie 14,4 V przy dziesięciogodzinnym prądzie ładowania. Przy prądach mniejszych można odłączyć wcześniej. Zdecyduj, czy będziesz pilnował tego...
Mówię o podłączeniu przetwornicy równolegle do klem w samochodzie do obecnego tam akumulatora. Miałbym wówczas 2 akumulatory spięte równolegle. Do tego uruchamiam silnik i ładuję cały układ oczywiście gdy już wyczerpię akumulator spięty z przetwornica volt sinus pro 800e. Zastanawiam się czy będzie mogła pracować zasilana przez alternator w samochodzie...
przetwornica alternator przetwornica akumulator alternator alternator akumulator przetwornica
bezpieczniki volvo lusterka radio mende brotje energy błędy
Oznaczenia kabli na prądnicy SHL M17 Gazela Struktura pliku MIDI: nagłówek i ścieżki