Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
to do ładowania wystarczy 10A. Czyli jeden alternator i odpowiednia przetwornica Step Up / ładowarka. Zaszalał nam Kolega z tymi 600 amperami.
Jeśli przetwornica dostanie prąd od strony 230V To trafi na śmietnik, albo jako kolejny Temat na Elektrodę ,,Jak naprawić" etc.... :D
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Po pierwsze jak podłączasz bezpośrednio do akumulatora - to MUSI być bezpiecznik jak najbliżej niego. Chroni on gównie przed pożarem itp. a nie samą przetwornicę. Po drugie jak masz zamiar pociągnąć do 400W to pobór prądu wzrośnie lawinowo z tych 5A i tu zapomnij od razu o zasilaniu z gniazda zapalniczki zapalniczki. Po trzecie przetwornica ta to ma...
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
I na nim też straci deko mocy z silnika. Dodajmy jeszcze że musi być akumulator, a na wyjściu tego ustrojstwa nadal będzie tylko 12V. Dochodzi więc jeszcze konwersja na 230. Kolejne straty a i przetwornica 2kW z realnym sinusem tania nie jest. Jak realnie policzyć wszystkie graty do kupienia i robociznę to taniej wyjdzie kupić nowego gotowca albo nawet...
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Obawiam się, że to nie zadziała. 1) Jeżeli alternator jest z regulatorem, to napięcie będzie 14 V, może 14,4 V, a do naładowania tego pakietu będziesz potrzebował 16,8 V. 2) Ta przetwornica jest obniżająca napięcie i do prawidłowego działania wymaga około 2 V różnicy między wejściem a wyjściem, czyli przydatne napięcie będzie 12-12,4 V. Dużo brakuje...
Te kreski na tych rezystrach to raczej jakas farba, lub klej. Jakby podlaczyl zasilanie odwrotnie to powinny bezpieczniki wyleciec bo ma dosc solidne dwie diody zabezpieczające rownolegle z zasilaniem. A co do kondensatorow to rzeczywiscie wygladają na spuchniete. Ja stawiam na zbyt duze napiecie zasilające, przez co padla przetwornica. Niech kolega...
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Alternator w ciągniku da Ci nie więcej niż 15A. Sam widzisz jest to stosunkowa mała wartość w porównaniu z poborem prądu. A nie prościej i taniej będzie kupić agregat prądotwórczy?
Brak choć szczątkowej stabilizacji oznacza też, że napięcie na wyjściu przetwornicy zmienia się odpowiednio do zmian napięcia na akumulatorze. I teraz zakładając, że jesteś zagorzałym zwolennikiem umc-umc, to podczas czekania na światłach będziesz miał pierd-pierd zamiast umc-umc - alternator nioe będzie w stanie utrzymać pod mocnym obciążeniem napięcia...
Witam, muszę Cię zmartwić. Niestety ten regulator nie zapewni wykorzystania nawet 50% możliwości paneli słonecznych. On nie posiada wewnętrznej przetwornicy, która "dopasuje" wartość napięcia z paneli do wartości akceptowalnej przez akumulator a jedynie nie dopuści do jego przeładowania. W związku z tym ładuje prądem, jaki maksymalnie dostarcza panel...
Bardzo ciekawy temat na czasie, czy ktoś już próbował zamontować alternator BRM 48v , i jak ze sterowaniem? Z takiego alternatora uzyskujemy 48v DC i ok. 2200w przy obrotach 550 a max moc to ok 11 kw. Do tego przetwornica 48v/ 5000w z czystym sinusem.
Nie no tak nisko ulokowana to nie będzie - sugeruję w takim układzie zakup brakującego wspornika owiewki tylnej. I chyba widzimy antenę z lewej, bo kto robi z prawej. Dla ułatwienia takie malowidło i opcja najlepsza ze wszystkich. https://obrazki.elektroda.pl/8884082800_... I krótko wypunktowane co najważniejsze. 1. Masa - oczywiste....
4 Ah to nie jest dużo, może wystarczyć klasyczne dynamo rowerowe plus dobra przetwornica podwyższająca.
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Wspólczesne auta niemieckie mają alternatory 150-200A więc niczego im nie brakuje. To 3-cylindrowe 0.9L silniki nie dają rady dlatego alternatorom "zabrania się" produkowanie prądu. Fakt nie wiem jak wysterowane są te elementy (są tam na pewno sterowniki...
Kuchenkę gazową - nikt nie ma elektrycznej w kamperze. Wszyscy udowadniają, że to nie ekonomiczne. Jak zwykle kłania się sprawność:najpierw silnik samochodu musi zamienić energię chemiczną na mechaniczną (sprawność bodajże w okolicach 20%?); potem alternator na prąd (około 70%?), potem akumulator (około 50%?), i przetwornica na 230V ( ta ma około 80%)...
Samochód elektryczny praktycznie nie ma elementów które nie występują w spalinowym. Poza znacznie większym aku tylko silnik może zawierać nieco więcej miedzi niż zużywa się w spalinowym. Nieco gdyż alternator + rozrusznik to surowcowy odpowiednik całkiem niezłego silnika elektrycznego. Do tego przetwornica napiecia aku czyli kilka dodatkowych elementów...
Taka przetwornica ma pobór na jałowo ok. 8 W... To by wystarczyło spokojnie na zasilenie całego modemu... Tak samo z zasilaczami do laptopa, są takie, co się zasila bezpośrednio z 24 V... Bo przekształcanie z 24 V na 230 V i później z powrotem na 20 V to same straty.... Masz jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tych akumulatorów? Jak...
Jedna przetwornica którą podesłałeś będzie działać na takiej samej zasadzie jak ładowarka DC/DC MR10 techtrona? Przykładowo: 1. Na "1" podaję "+" i "-" z głównego akumulatora. 2. "3" tutaj ustawiam napięcie przy jakim przetwornica ma się wyłączyć? np. 12V i gdy napięcie spadnie poniżej 12V to przetwornica na wyjściu da 0V? 3. "4" ustawiam maksymalny...
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Co do obliczeń ile podziała lodówka, mogą być obarczone błędem, dajmy na to że przetwornica odcina przy 10,5V. Największe obciążenie będzie przy starcie, więc napięcie może chwilowo spaść do 10,5V (a akumulatory będą miały jeszcze 20% zapasu), nie wiadomo jak szybko przetwornica reaguje na napięcie odcięcia. Ale plus jest taki że to będzie zdrowsze...
Taka przetwornica ma ciężkie życie jeśli jest zasilona zaniżonym napięciem bo wówczas rośnie prąd po stronie pierwotnej. A to napięcie przysiadło bez dwóch zdań nawet na odpalonym silniku, chyba, że masz alternator 250A, akumulator co najmniej 120Ah i trzymałeś auto na obrotach. Jakie tam w ogóle zastosowano tranzystory?
Kolejno Przetwornica na Lm2596, kondensator dławik kondensator dioda, wirnik Czy z takim zestawem wysokie napięcia generujące sie na wirniku po odłączeniu przetwornicy nie uszkodzi?, na razie zastosowałem diode zaporowo, ale i tak małe iskry są... , i czy takie wartości filtru będą ok do innych przetwornic?
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Jak mamy na podkładzie alternator i solary to nie ma sensu inwestować w sprężarkę 12V. Sam kilkukrotnie jechałem z zamrażarką w przyczepie kempingowej na 230V, podłączoną przez przetwornicę Volt Polska 4000 Sinus. Postoje po 8 godzin nie powodowały rozładowania akumulatora samochodu (AGM 62 Ah). Przetwornica włączona na stałe ( 0,6 A jałowego). Przy...
(at)Piotrek8505 dzieciaku skończ może szkołę podstawową. Bo piszesz jak 10 latek, a matematyka to twój kolejny problem. Alternator ma przeciętnie 50% sprawności chociaż tak naprawdę 25-75%. Do tego jeszcze przetwornica napięcia o nie znanej sprawności ale pewnie mniej niż 70% . To co ty chcesz od silnika który ma 1500W. Przecież sam zarówka bez przetwornicy...
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
http://obrazki.elektroda.pl/8244095700_1... Chciałem przedstawić bardzo prosty akustyczny odstraszacz kun do samochodu zbudowany w oparciu o Arduino Pro Mini (ATMega 328P) oraz moduł przetwornicy step-down na układzie MP1584. Inspiracją do konstrukcji był używany dotychczas analogowy odstraszacz akustyczny zbudowany w oparciu o układ...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
lepiej było by zrobić to samemu, ale to co przerzucić komponenty, z jakiejś zwykłej lodówki? A co to jest "zwykła lodówka"? Domowa lub pochodna to raczej kompresorowa. Typowa kempingowa (przynajmniej w poprzednich latach) to absorpcyjna na 230V/12V/gaz. Znanych mi rozwiązań nie należy podłączać do akumulatora na postoju - grzałka 12V ma ok 100-120W...
Dziękuję za konkretne podpowiedzi. 👍 Mam oczywiście kilka dodatkowych pytań. Proszę, żebyś się do tego odniósł. Który nigdy nie zadziała :D co masz na myśli? Możesz wyjaśnić? Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Pozostałe bezpieczniki to: - na odejściu z MPPT do energobloku - 30 A - na odejściu z MPPT do akumulatora - 30A...
A może chodzi o układ w którym alternator zainstalowany na silniku spalinowym ładuje akumulator a z akumulatora przetwornica wytwarza 230V...
Do tego kolego Aleksander_01 powielasz ściemę marketingową i reklamujesz historię! Nic nie reklamuję i nie powielam, opisuję tylko i wyłącznie mój egzemplarz oraz to co zaobserwowałem w pracy w warsztacie. Dzisiejsze KIA to już nie to co kiedyś. Są ładniejsze z zewnątrz, ale "w środku" gorsze. No nie wiem, hybrydki mają silniki odprężone, lekuchno...
Są też takie wtyczkowe ładowarki do akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Zasilacz do LED musi mieć napięcie maksymalne około 15 V. Żeby nie uszkodzić ładowanej baterii, trzeba ją odłączyć, gdy napięcie na niej osiągnie 14,4 V przy dziesięciogodzinnym prądzie ładowania. Przy prądach mniejszych można odłączyć wcześniej. Zdecyduj, czy będziesz pilnował tego...
Nie, bo inteligentny alternator nie trzyma stałego napięcia dlatego potrzebna jest przetwornica aby niezależnie od napięcia wejsciowego z zakresu 12.8-14.95 utrzymać na wyjściu 14.4. Dodatkowo trzeba pilnować maksymalnego prądu ładowania LiFePo4 - dla wybranego akumulatora to maks 10A
Mówię o podłączeniu przetwornicy równolegle do klem w samochodzie do obecnego tam akumulatora. Miałbym wówczas 2 akumulatory spięte równolegle. Do tego uruchamiam silnik i ładuję cały układ oczywiście gdy już wyczerpię akumulator spięty z przetwornica volt sinus pro 800e. Zastanawiam się czy będzie mogła pracować zasilana przez alternator w samochodzie...
Nie pójdzie. Bo fizyka i elektryka i prawa Oma i wszystko całe SEP nie do przebicia jest. Nie ma materiałów na ten cel. przyklady? A proszę bardzo. Siła sem elektromagnesy prądy wirowe w aluminium i modiadz miedź jeden pieron. Titanum też nie pomoże. Tytan też. Hamownia elektromagnetyczne prądy wirowe w tym wszystkim metal też utrudnia wszystko. No...
P.S. Alternator 24 V A następnie: za alternatorem jest przetwornica 24/12 cała reszta układu jest zasilana 12v Ja się pytam: po co?
myślałem aby zrobić coś takiego aby było samowystarczalne np silnik na 220V połączyć z alternatorem do alternatora zamontować przetwornicę 12V na 220V uzyskane napięcie mogłoby zasilać silnik który działałby w nieskończoność . Alternator i silnik można by połączyć paskiem a między nimi dać drugi alternator z przetwornicą a uzyskane napięcie poprowadzić...
O ile nie masz urządzeń trójfazowych to pchanie się w trzy fazy trochę bez sensu. Lepiej jedna a solidna. Choć wielkie brawa za konstrukcję. Ja do tematu podszedłem trochę inaczej, wykorzystałem silnik z chińskiego skutera 4t. Do tego alternator coś 160A 12V, akumulator 100Ah złomowy ( niby) i przetwornica czysty sinus 3kW. Wyszło to grosze bo silnik...
(at)krzysztofkamienski Wiem, że alternator powinien dostarczać maksymalnie 14,6 V podczas ładowania akumulatora, ale co z tego, że ja to wiem i Ty o tym piszesz, skoro on tego prawdopodobnie nie wie i produkuje jak szalony 40-48 V na wolnych obrotach. Chyba jednak nie bez powodu leżał w najciemniejszym kącie i na zasadzie "chcesz dziadek to se weź"...
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Witam wszystkich Mam problem z Masterem normalnie dojechałem i zgasiłem silnik, po jakimś czasie chciałem odpalić i awaria wszystkich systemów na kompie. Brak wspomagania, ABS itd. Masy i bezpieczniki sprawdzone, podłączyliśmy inny samochód żeby wykluczyć alternator i nic. Przyczyną może być podłączona przetwornica na pace do gniazda zapalniczki. Może...
Akumulator to on i tak już chyba jakiś ma, jak inaczej wzbudził by się alternator ? Przetwornica 500W wystarczy. O alternator bym się nie martwił, byle cinquecento ma alternator 55A czyli 700W.
Moc podana, co moc ciągła i chwilowa, też wszyscy wiedzą oprócz ciebie. Wyniki ci podałem. Jaka moc w postaci ciepła się wydzieli też. No to teraz podaj gradient temperatury skoro twierdzisz że auto się spali, czy też przewody spłyną. Bo ja potrafię liczyć. Nie tylko pisać to samo cały czas. Czekam na twoje wyliczenia. A spadek napięcia o 1V to nie...
Dziś pewnie klucz włączający można zrobić na tranzystorze MOSFET - tylko przydałoby się mieć napięcie (nawet o małej wydajności prądowej, z pół mA) o jakieś 10V powyżej napięcia, jakim ładujemy akumulator - jakieś dodatkowe diody, czy przetwornica działająca na zasadzie przełączania kondensatora (coś jak w układzie termometru cyfrowego na ICL7107 -...
Witam Proszę przeanalizować taką sytuację do awaryjnego zasilania domu (piec CO, lodówka, oświetlenie) chciałbym użyć przetwornicy wytwarzającej pełen sinus o mocy znamionowej 2000 W (moc szczytowa 3000W do 10 sek) Średni pobór mocy będzie wynosił 800-1000W czyli po przeliczeniu na napięcie 12V i założeniu sprawności ok 90% prąd pobierany z akumulatora...
Ostatecznie po regulacji układu chłodniczego udało się uruchomić agregat vnek 213u na istniejącej przetwornicy cld marine. Chińskiego green cela na razie odpuściłem. Agregat na najniższej wydajności pobiera 1A 2000rpm / 2,3A 4500rpm 230v. Za to przetwornica 25A 12v, na akumulatorze 100ah 12v wystarcza to na kilka minut pracy zanim przetwornica wykryje...
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
(at)maverick73 i (at)atrix55 obaj jesteście w błędzie. (at)maverick73 regulator pilnuje napięcia akumulatora i to całkowicie wystarczy, (at)atrix55 prąd podawany na regulatorach to nie prąd ładowania a maksymalny dla danego typu regulatora. Poprzez analogię do akumulatora i alternatora w samochodzie. Akumulator 95Ah a alternator 150A i co? I nic, regulator...
Witam. Moze ktoś przerabiał problem. Chcialbym zabrać ekspres ciśnieniowy kapsulkowy moc 1260W na urlop i zasilać go przetwornicą pełny sinus moc 1500W a chwilowa 3000W i przetwornica podłączona bezpośrednio do akumulatora samochodowego 12V 95Ah. Podlączona takimi kablami rozruchowymi z żabkami z jednej strony +- i przykręcone na stałe do przetwornicy...
Witam. Kombajn to claas mercator 75 :) i chyba właśnie zrobię tak że dołożę jeszcze jeden akumulator i Alternator :) mam wszystko tylko chcecie i chwilę czasu. Będzie najprościej :)
Dziwne że to radio tak odczuwalnie wpływa na zużycie energii. W porównaniu do silników powinien być to "mały pikuś" w zużyciu prądu. Może ta przetwornica tak żre energię?
Regulator do wymiany albo cały alternator do regeneracji.
A co ma wzmacniacz do odbioru radia? Wzmacniacz można odłączyć i podłączyć zwykły głośnik - i już sprawdzone czy to wina wzmacniacza czy nie. Skoro usterka jest tak powtarzalna, to warto się zastanowić, co się zmienia w ciągu tych dwóch pierwszych minut pracy silnika, w instalacji elektrycznej pojazdu. Gdyby radio się np. przegrzewało, albo uszkodzona...
A gdyby to jednak przerobić na cos współczesnego np mostek trójfazowy i przetwornica stepdown 300W ustawiona na 14V? One maja chyba nawet ogranicznik prądu. Mostek jakieś 15zl przetwornica 30 , tylko jak to dynamo jest nawinięte? Ten schemat z przełącznikiem świateł sugerowałby że są tam dwa uzwojenia o różnej mocy. Nie pójdzie z dymem przy wykorzystaniu...
To jak dłużej będę na 220V to się chyba powinna doładować z silnika spalinowego. Nie koniecznie - poszukaj dokładnie jak to jest zrobione u Ciebie - akumulator 12V w hybrydzie zasila to co zazwyczaj jest zasilane z tego napięcia czyli oświetlenie, radio, osprzęt pomocniczy. Układ dba o naładowanie głównych akumulatorów - tych od napędu ale czy zareaguje...
Posiadam alternator 24V 80A plus 2 akumulatory po 180 AH. Całość zasilona jest silniczkiem elektrycznym. Bez obciążenia uzyskuje 28V. Do tego jak podłączę przetwornicę napięcia i do przetwornicy napięcia podłączę piecyk o mocy 1000W to spadek napięcia ładowania alternatora z 28V na 22V. Jak zwiększę moc piecyka 2000W to spadek napięcia wynosi 19V i...
Kolego kekon dobrze ze tu jesteś i prostujesz nasze pomysły, na razie to próbuje rozeznać się w temacie czy to wogule ma sens, jak już powiedziałeś nie ma sensu, mam jeszcze jeden pomysł na wiatrak może ocenisz czy ma to sens, więc myślałem jeszcze o wiatraku na zwykłym alternatorze samochodowym do ładowania akumulatorów (wiem jak nie będzie wiało to...
Mam do rozwiązania pewien problem. Montuje w aucie turystycznym przenośny klimatyzator. Jego moc pobierana to ok 800W. Choć w momencie włączania pewnie duużo więcej. W środku są dwa silniki indukcyjne - jeden w sprężarce, drugi wentylatora. Podaż napięcia 12V nie będzie problemem - jest tam alternator 140A i spory akumulator. Mam dwa wyjścia - kupić...
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
1. Hmm.. 2. O przekładni myślałem... tylko, czy w ogóle warto jest się w coś takiego bawić, z czymś takim (tym alternatorem). 3. No właśnie, o to mi chodziło, czy da się dorobić, albo dokupić jakiś regulator, który naładuje mi akumulator w zależności od obrotów, czyli od 0,1V do 20V, bo w takim zakresie by pracował (na wietrze). Wiem, że oryginalny...
Fak! Źle się wyraziłem. Przetwornicę chcę kupić z lekkim zapasem. Chodzi mi o to, że ładujący alternator może dać jakieś w przybliżeniu 850W, więc wszystko co podłączę poniżej tej wartości uciągnie sam alternator yes?
Mam pomysł na budowę elektrowni wodnej. Obok mojego domu płynie rzeka nie jest zbyt duża ale jest :) Chciałbym przedstawić wam mój projekt. Do budowy chcę użyć : - alternator - akumulator - przetwornica - układ wiatraków którę będą w wodzie i będą napędzać alternator Wiatraczki będą zanużone w wodzie i przez nią napędzane. Będą zamontowane na osi która...
Ja nieco odwróciłbym priorytety. Uważam, że obrotomierz dla takiego statku nie ma większego znaczenia lub jest zbędny. Rozwiązania ze współczesnych motorynek są skuteczne z pewnym ale. Otóż tracą energię i rozpraszają. Czyli straty zreszto zawarte w nazwie. W mierą dobrym rozwiązaniem byłaby jedynie przetwornica impulsowa. Problem w tym, że takich pracujących...
W takim razie pozostaje wpiąć alternator bezpośrednio w grzałkę :d by się tylko przydał termostat do tego :)
Tak, jak mówiłem wyżej, silnik to będzie drugi etap. Pierwszy i najważniejszy jazda na akumulatorach z odłączonym alternatorem. Akumulator 12V to chyba będzie za mało, bo alternator produkuje 14,5V? Gdy rozładuję akumulator do 11V czy samochód będzie nadal działał? Czy nie będzie potrzebna przetwornica by trzymać 14V mimo rozładowującego się akumulatora?
Po taniości popełniłem agregat dla samego siebie. Silnik ze skutera 4T napędza alternator. Do tego mały akumulator. Rozruch oczywiście elektryczny, w moim przypadku nawet automat. Do tego przetwornica 2kW. Jak mi prąd wyłączą to samoczynnie startuje rezerwa. Koło kilowata mam dopóki paliwa starczy a w szczycie do 2kW. Koszty, silnik ze skutera miałem...
Zapomniałeś że, alternator daje 12V.
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
Upakuj pod maską agregat. Albo zrób wytłumioną przegrode i wydech połacz z wydechem samochodu. Albo załóż duuży alternator i przetwornice 5000W.
Witam Mam Merivę A w którym jest problem z EPS czyli elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Sytuacja jest taka że coraz częściej zapala się kontrolka EPS i odłącza wspomaganie. Jednak wystarczy w aucie włączyć coś co pobiera dużo prądu np ogrzewanie szyby albo nagrzewnicę na maksa i wspomaganie wraca. Pomierzyłem alternator i ładuje on poprawnie ok 14V,...
To zdradź nam jaki alternator masz w aucie!
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
Docelowo przetwornica ma trafić do samochodu, na szczęście do Diesla, alternator ma wydajność 200A, więc problemu nie będzie miał. Możesz wstawić zdjęcie od strony ścieżki?
Instalacja 12 czy 24V? Generalnie to, czy przetwornica ma sinus czy nie nie ma znaczenia przy zasilaniu piekarnika wyposażonego w grzałkę. Jedynie timer może nieprawidłowo pracować (jeśli jest). Pamiętaj, że jeśli instalacja 12V to popłynie prąd około 80A, jeśli 24V to około 40A. Jesteś pewien, że alternator to wytrzyma? Bo oczywiście możesz zapomnieć...
Już kiedyś polecałem tę książkę. Jest naprawdę warta uwagi. https://obrazki.elektroda.pl/3644807900_... A zadałeś sobie pytanie czy taki scenariusz naprawdę jest możliwy w tak rozproszonej sieci jaką jest sieć energetyczna? Tzn że wszelkie elektrownie (wodne, wiatrowe, gazowe, atomowe, węglowe, słoneczne) na całym świecie przestaną...
Raczej mógłbyć nie doładowany. Jak pisałem stary alternator nie wyrabiał. Tak jak teraz jest ok. Komputerek śmiga bez zająknięcia więc przetwornica idealnie się do tego nadaje. A na tym najbardziej mi zależało aby się nie wyłączał komputerek podczas odpalania.
Napięcie w sieci jest sinusoidalne natomiast taka przetwornica pewnie nie za bardzo ma sinus na wyjściu. Pozostaje jeszcze kwestia zsynchronizowania fazy prądu i napięcia. Obawiam się że nie jest to takie oczywiste i proste. Przedstawiona przez Ciebie koncepcja nadaję się do zastosowania jako zasilanie tzw. wyspy wydzielonej (w tym przypadku wysepki),...
A ja mam pytanie: Czyli mam taka przetwornicę 1500W 230V ciągłej. Moc alternatora to 75A 12V co daje 900W (nie liczę już strat poniesionych na obsługę silnika). Czyli nawet jakby silnik był włączony to alternator nie da rady dostarczyć przetwornicy mocy 1500W i sobie będzie przetwornica pobierać prąd z aku co grozi przy dłuższym używaniu jej rozładowaniem...
no nie wiem ;] agregat powyżej 1,2kW to koszt rzędu tysiąca fiat 126p - 150-300zł przetwornica 300zł ewentualnie dodatkowy alternator 50zł a co do spalania to nie problem bo to będzie odpalone tylko kilka dziesiąt razy w roku światło spobie podłącze bez odpalania silnika pompe też tylko cięższy sprzęt kosiarka glebogryzarka będą potrzebowały kopa
Jest sens podłączenia aku. pod alternator jeżeli trasy u mnie będą wynosić przeważnie 20- 30 km? Oczywiście zawsze te xx Ah ci doda , ale muszą być odłączalne od instalacji samochodu. Alternator powinien zostać wstawiony mocniejszy, czy można go jakoś "upgradować"? U mnie powinno być 115 A, jeszcze sprawdzę.
Witam, Wlasnie szukam informacji na temat przetwornicy, potrzebuje miec w samochodzie tymczasowo na jeden przejazd 220V na ok. 12h, urzadzenie podpiete bedzie potrzebowalo ok. 200W. Sa takie wynalazki: http://allegro.pl/item585460123_hurt_cer... Alternator jest taki - (14V\120A) I pytanie jest czy to sie nada...
Sam alternator to nie wszystko. REM masz podłączony pod radio? Tak Może lampy są już do wymiany? Tuż po regeneracji, niestety to kilkunastoletnie lampy soczewkowe i tak robią co mogą :) Przepięcia z alternatora je niszczą. Brak akumulatora które robi za kondensator. Przetwornica nie działa wtedy prawidłowo. A i diody do sprawdzenia w alternatorze....
AVE... Autor podał głośnik o mocy RMS 750W, przy wzmacniaczu 1kW szlag go trafi, zwłaszcza że autor będzie go "katował" BASSem. Autor nie zdaje też sobie sprawy z tego, iż budowa przetwornicy na moce większe od, dajmy na to 10W, wymaga już specjalistycznego sprzętu w formie przyzwoitego oscyloskopu, zasilacza z ograniczeniem prądowym czy innego zabezpieczenia...
W jaki sposób alternator wymusza większe spalanie silnika spalinowego ? Pozdrawiam
Raczej bez sensu silnik spali więcej od tego generatora. A 1200W to sporo. Powiedzmy, że będzie 1000W do tego sprawność przetwornicy 80%. To pobierz z akumulatora 100A. Na dłuższą metę to odbije się na jego zdrowiu. A alternator go nie doładuje.
Cześć . Kamperem jest samochód Toyota Land Cruiser wyposażona w : 1. 2 x akumulatory kwasowo-ołowiowe Centra Futura po 100 ah każdy ( nieco ponad roczne ) 2. alternator oryginalny 75A 3. przetwornica 1500 W pełen sinus 4. panele elastyczne wg chińczyka 250W każdy x 2 szt 5. Kontroler MPPT 20 A Zapotrzebowanie : lodówka Waeco 12l - pobór do 4A max na...
alternator przetwornica przetwornica akumulator alternator alternator akumulator przetwornica
podwójny czasówka wyskakiwać reklama aristo sterownik
Dioda T4 E7 - identyfikacja i analiza Zamiennik tranzystora SMD FQT1N60C - STN1NK60Z, IPDN60R3K0CE