Na zasilaniu przetwornic też masz stabilne napięcie? Jeśli nie jesteś pewny alternatora, podepnij szelki z innego prostego auta, bez elektroniki, aby w razie siania przetwornic nic nie ubić, odpal i zasil te bmw, zapal światła i sprawdź co się będzie działo.
to do ładowania wystarczy 10A. Czyli jeden alternator i odpowiednia przetwornica Step Up / ładowarka. Zaszalał nam Kolega z tymi 600 amperami.
Oczywiście że się nie da, zasada zachowania energii obowiązuje, gdybyś miał idealne bezstratne elementy wyszło by na to samo, ale ze względu na straty w alternatorze i przetwornicy zostanie mniej energii do zasilania silnika, alternator odbierze część mocy silnika, więc pojazd będzie jeździł wolniej.
Jeśli przetwornica dostanie prąd od strony 230V To trafi na śmietnik, albo jako kolejny Temat na Elektrodę ,,Jak naprawić" etc.... :D
Hmm oby działało bo zamierzam takie coś zrobić a podłączył bym bojler i lodówkę :P jest jeszcze opcja by akumulator doladowywaly panele słoneczne ale ich było by trzeba sporo no i słońce :P a zastanawia mnie ile przetwornica przy obciążeniu będzie potrzebować mocy z aku (jak długo wytrzyma bez ładowania). Miał ktoś taka?
Zamiast z przetwornicy zasila dodatkowy akumulator z alternatora. Nic na tym nie zyskuje tylko traci. Sprawność alternator jest nisza od przetwornicy.
4 Ah to nie jest dużo, może wystarczyć klasyczne dynamo rowerowe plus dobra przetwornica podwyższająca.
Rozumiem ale regulator musze zamontować na wejściu przetwornicy czy za alternatorem? na ile Amper zastosować regulator?
ups nawet jeśli ma prądzik wyłączy się po chwili musisz mieć przetwornice
To z linku nie nadaje się nawet do zasilania grzałki wkładanej do szklanki, a co dopiero kuchenki.
Kolejno Przetwornica na Lm2596, kondensator dławik kondensator dioda, wirnik Czy z takim zestawem wysokie napięcia generujące sie na wirniku po odłączeniu przetwornicy nie uszkodzi?, na razie zastosowałem diode zaporowo, ale i tak małe iskry są... , i czy takie wartości filtru będą ok do innych przetwornic?
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Po pierwsze jak podłączasz bezpośrednio do akumulatora - to MUSI być bezpiecznik jak najbliżej niego. Chroni on gównie przed pożarem itp. a nie samą przetwornicę. Po drugie jak masz zamiar pociągnąć do 400W to pobór prądu wzrośnie lawinowo z tych 5A i tu zapomnij od razu o zasilaniu z gniazda zapalniczki zapalniczki. Po trzecie przetwornica ta to ma...
Dwa wentylatory można połączyć w szeregu. A drut oporowy jest najlepsza przetwornica.
Po wykryciu przez układ wzrostu napięcia z 12V akumulatora do napięcia ładowania powyżej jakiegoś tam ustawionego progu np 13,6V, układ włącza ledy. Alternator ładuje, znaczy silnik działa, układ włącza DRL. Przetwornica=alternator ?
Dokładnie, albo połączyć szeregowo 9÷10 alternatorów 300W i obędzie się bez przetwornicy. Albo 5 alternatorów 24V szeregowo.
Akumulator to on i tak już chyba jakiś ma, jak inaczej wzbudził by się alternator ? Przetwornica 500W wystarczy. O alternator bym się nie martwił, byle cinquecento ma alternator 55A czyli 700W.
To oczywiste że bym nie pytał . Zbudować chce z dostępnych gotowych materiałów dlatego pomyślałem o alternatorze i przetwornicy . Czemu alternator ? Prądnica na 230 V będzie mieć problem ze stabilnym napięciem i częstotliwością przy zmiennym obciążeniu .
gawe"]12V potrzebne do doładowywania pierwszego akumulatora do którego jest dołączone radio, wskażniki i gniazdo przyczepy. A jak to będzie zrealizowane? Rozumiem, że chodzi o ładowanie w czasie pracy pojazdu. A co do napięcia to chyba najkorzystniej zastosować przetwornicę.
Po co przerabić alternator nie prościej dać przetwornicę z 12 V na 220 V.
Nie ma sensu alternator, kup przetwornice 12/24V.
Regulator alternatora
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
To chyba potrzebne do jakiejś przetwornicy, lub spawarka bezpośrednio z alternatora...
myślałem aby zrobić coś takiego aby było samowystarczalne np silnik na 220V połączyć z alternatorem do alternatora zamontować przetwornicę 12V na 220V uzyskane napięcie mogłoby zasilać silnik który działałby w nieskończoność . Alternator i silnik można by połączyć paskiem a między nimi dać drugi alternator z przetwornicą a uzyskane napięcie poprowadzić...
Przetwornica 12V/230V jakieś 3000W = 250A pod warunkiem sprawności przetwornicy 100% Alternator przy dobrych wiatrach da 30A x12V =360W. Straty na przewodach 84% no niech będzie tylko 50% czyli przy wichurze mamy 180W a zapotrzebowanie 3000W.
Witaj. Tylko piszczy czy gra i piszczy. Jak tylko piszczy to zepsute radio. Jak gra i piszczy to albo masz ledowe światła do jazdy dziennej z przetwornicami albo sieje alternator.
Sama idea jest słuszna : silnik=>alternator=>akumulator=>przetwor... Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach!
Te kreski na tych rezystrach to raczej jakas farba, lub klej. Jakby podlaczyl zasilanie odwrotnie to powinny bezpieczniki wyleciec bo ma dosc solidne dwie diody zabezpieczające rownolegle z zasilaniem. A co do kondensatorow to rzeczywiscie wygladają na spuchniete. Ja stawiam na zbyt duze napiecie zasilające, przez co padla przetwornica. Niech kolega...
Czy w końcu ktoś odpowie autorowi tematu? Bo tylko same teorie dot. budowy i ładowania lifepo4. To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? Coś ala układ lm317 z rezystorem tylko np. na mosfecie? Albo przetwornica "prądową" z pwm?
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Dlatego że jeden wiatrak daje 2MW a jeden blok elektrownik węglowej czy atomowej 200÷1000MW. A w takiej elektrowni jest kilka bloków. Wystarczy popatrzeć ile miejsca zajmuje jeden blok a ile 100 Wiatraków by zajęło i ile betonu na nie potrzeba oraz robocizny żeby to zrobić. A po drugie co będzie gdy wiatr przestanie wiać? W lampę naftową można się zaopatrzyć...
https://www.google.com/search?client=ope... jak połączyć te 2 alternatory? Dodano po 1 (at)kkknc będę ładować tym akumulatory i podłączę pod to przetwornicę. Dodano po 4 (at)kortyleski silnik za 500 alternator 300 przetwornica 650 akumulator za darmo
Bardzo ciekawy temat na czasie, czy ktoś już próbował zamontować alternator BRM 48v , i jak ze sterowaniem? Z takiego alternatora uzyskujemy 48v DC i ok. 2200w przy obrotach 550 a max moc to ok 11 kw. Do tego przetwornica 48v/ 5000w z czystym sinusem.
Nie cieńsze niż przewód prądowy alternatora. Nie ma przewodów zbyt grubych. Możesz dać jak do rozrusznika- jeśli nie szkoda kasy i chcesz mieć pewność.
Moim zdaniem pomoże tylko dodatkowe obciążenie załączane przekroczeniem napięcia. Jeszcze muszę zaobserwować dokładnie z miernikiem, czy chodzi o przekroczenie, czy o skok napięcia. Jak w ciągniku miałem tę przetwornicę, a miałem alternator, który na wolnych obrotach nie ładował i się wzbudzał później, to też resetowało przetwornicę, a tam nie zauważyłem,...
To zależy w jakim wozie (jaki alternator) ale w takim przypadku myślę że spokojnie możesz używać takiej przetwornicy. Zakładam też że nie będziesz używał np. szlifierki przez godzinę bez przerwy, gdy tylko ją wyłączysz akumulator będzie ładowany i uzupełni straty spowodowane działaniem przetwornicy.
To chyba zła droga. Radzę przejrzeć ten temat i zapoznać się z pomysłami na generator: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... NA forum jest też trochę na temat zastosowania silników indukcyjnych jako generatorów prądu. Możesz też się rozejrzeć za jakąś przetwornicą dc/ac o odpowiedniej mocy.
P.S. Alternator 24 V A następnie: za alternatorem jest przetwornica 24/12 cała reszta układu jest zasilana 12v Ja się pytam: po co?
Kondensator przeciwzakłóceniowy na alternatorze jest? Jakie żarówki w reflektorach? Z przetwornicami? Na chwilę zdjąć pasek z alternatora, będą zakłócenia?
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
A jaki masz alternator?
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens? Powinno być: Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do przetwornicy (wypuszczającej 230V).
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Przetwornica ograniczająca. Chociaż sensu przy AGM nie widzę.
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
Oj chłopaki :) Oj Kolego carot :) Znalazłem na szybko w googlach taki rysunek: http://obrazki.elektroda.pl/2102008800_1... Prosty jak widać, ale świetnie obrazuje sytuację. Napięcia na poszczególnych fazach po dodaniu do siebie dadzą wynik ZERO co widać na rysunku - dodawanie to dorysowywanie boków trójkąta. A dlatego mamy trójkąt (równoboczny)...
Poprawnym rozwiązaniem tego problemu jest użycie agregatu prądotwórczego o stosownej mocy. Oczywiście profesjonalnego a nie chińskiej tandety za 300 PLN. Taki agregat zapewni sinusoidalne napięcie do zasilania nie tylko tej lampy ale też jakiś elektronarzędzi. Przy kosztach mniejszych niż silnik samochodowy z alternatorem. Jeśli upierasz się przy przetwornicy,...
Stabilizator scalony np. LM7824 włączony na WEJŚCIU przetwornicy całkowicie rozwiąże problem. Minimalny spadek napięcia na tym stabilizatorze to ok. 2V. Czyli nawet przy zgaszonym silniku i częściowo rozładowanych akumulatorach przetwornica otrzyma 22V. Warunki pracy przetwornicy są dla niej jeszcze lepsze niż znamionowe. Po włączeniu silnika ,gdy napięcie...
A gdyby tak 3 fazy wyciągnąć bezpośrednio z alternatora, nie trzebaby przetwornicy, idealny trójfazowy, w gwiazdę, i ponad 600W ( w zależności od alternatora ). pozdrawiam Maciek_M
Witam Mam problem, potrzebuję schemat przetwornicy z 12V na 24V która jest zasilana z alternatora samochodowego, odbiornikiem przetwornicy jest urządzenie na 24V i obciąrzeniu około 8 amper
Znam takich , kup zamrażarki i zainstaluj na pace, w nocy pod sieć podpinasz w dzień na przetwornicy. Jak masz alternator 150A to go nie zmieniasz . Jak słabszy to do zmiany.
Spróbuj organoleptycznie. W końcu na tej zasadzie działały spawarki wirowe, którymi co niektórzy do tej pory się fascynują. Kwestia różnicy w formowaniu prądu stałego - zamiast prostownika mechanicznego (komutator) masz prostownik półprzewodnikowy. Stosunek przetop/lico to generalnie tylko zależność prąd/szybkość posuwu drutu. Cudów nie ma się co spodziewać...
To pytam jak masz podłączone radio i cb radio teraz? I czemu nie chcesz przetwornicy? A montaż alternatora i akumulatora po dla 2 radii to mega abstrakcja.
Wystarczy zacisk wyjściowy zasilić z przetwornicy podwyższającej o stałą wartość czyli ok 0,5V czy ile tam ci potrzeba.
Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy silnik BLDC. Zaletą alternatora jest łatwość sterowania wzbudzaniem,...
Pominięcie całkowicie pakietu wydaje się mało realne/praktyczne... Ale jeśli chodziłoby o wydłużenie czasu działania na pakiecie to dość prostym i względnie tanim rozwiązaniem mogło być coś takiego: 1. Jako generator mały silnik BLDC - czyli jako generator 3F - z magnesami stałymi... tak czytałem, wiem napięcie zależne od obrotów... 2. Dalej oczywiście...
Opraceowalem z kumplem falownik 3 fazowy prosty SINOSUIDALNY u mnie na stronie jest www.xlabs.prv.pl , niestety jeszcze go nie testowalem wiec nei wiem jak dziala, dopiero zabieram sie za budowe, niedlugo dam tez program do EPROMa do tego falownika na steonie. A co do przetwornic to ja polecam przewinac se alternator na 220 V a nie robic przetwornice...
jak to dobrze odświerzyć temat z przed niecałego roku :). W ostatnie wakacje zbudowałem sobie motorek z roweru górskiego i starej radzieckiej piły Drużba-4M Elektron. Silnik jest odpalany "szarpanką". Ma 50ccm i 4KM. Chcę zamontować w nim coś w rodzaju rozrusznika/alternatora, bardziej zależy mi na wykożystaniu tego jako prądnicy niż rozrusznika. Myślałem...
Fak! Źle się wyraziłem. Przetwornicę chcę kupić z lekkim zapasem. Chodzi mi o to, że ładujący alternator może dać jakieś w przybliżeniu 850W, więc wszystko co podłączę poniżej tej wartości uciągnie sam alternator yes?
BORDNETZ 3AA 937 087 H gdzie znajdę sygnał od alternatora? Potrzebuje do przetwornicy 230v 3C0 907 155 C
Myślałeś nad dorzuceniem przetwornicy 230V? Nie ma problemu z alternatorem pracującym bez obciążenia?
Tylko co ma zasilać ten alternator? Skąd będzie brał zasilanie silnik DC? To ma być przetwornica mechaniczna czy perpetum mobile?
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
A jeżeli masz ich na pęczki to nie są nowe tylko już zużyte Nowe nowe, a na pewno w pełni sprawne. I tak będzie silnik musiał pracować praktycznie cały czas. No tak, przy większym poborze mocy z przetwornicy alternator nie będzie nawet w stanie ładować akumulatora. 3kW/12V to 250A... EDIT: Faktycznie do kitu. Całkowicie rozładowana bateria akumulatorów...
Jeżeli ma to być tylko do kotła i ewentualnie LED-owe oświetlenie domu to proponuję zakup przetwornicy https://tooles.pl/volt-polska-przetworni... + akumulator samochodowy. Ja mam u siebie dokładnie taką samą przetwornicę + akumulator samochodowy 60 lub 65Ah. Zasila tylko kocioł i...
Ja nie wiem. Nigdy nie robiłem transformacji Clarka. Ale z tego co wyczytałem to trzeba zmierzyć wszystkie 3 wartości. Dopiero miał być generator (alternator bo mówisz o prądzie wzbudzenia) a teraz mówisz że przetwornice. Zdecyduj się. Jak przetwornice to chyba nie trzeba transformacji Clarka. Mierzysz wartości skuteczne każdej przetwornicy i korygujesz....
Wszystkie systemy HV potrzebują napięcia LV do poprawnego wystartowania. Słaby akumulator i problemy z DC-DC (przetwornica która de facto udaje alternator zmieniając napięcie z baterii HV na napięcie do zasilania osprzętu LV) są jedną z głównych usterek Zoe. Niestety większość serwisów jeśli już się podejmuje naprawy to wymienia całego PEC. DC-DC jest...
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
załączeniu przekaźnika wydojony akumulator i alternator dostały by duży strzał prądu Jak nasz ograniczenie ustawione na 11V to więcej jak 20-30A nie pobierze z alternatora i nie jest to groźne ani dla jednego ani dla drugiego. Praktycznie, podczas jazdy będziesz miał zasilanie z alternatora przy okazji ładując akumulator. Można też trochę rozbudować...
Z włożonych przykładowo 150W zrobić 600W. Czyżby kolega myślał o perpetuum mobile :?: :cry: Jeżeli moc alternatora (na wyjściu) ma być np. 600W to moc mechaniczna (obracająca wirnik alternatora) musi być > 600W Alternator 12V 100A. Zakładam że jest napędzany do max osiągów. Podpinam przetwornicę 12/230V. Jaka jest moc rzeczywista 12V x100A = 1200W...
Przetwornica? półbiedy ale gdzie zamontować 5 alternatorów
Nie będzie to typowy magazyn energii ale kilkugodzinne wsparcie na wypadek braku prądu w okresie grzewczym. Dzisiaj bez prądu piec nie ruszy. Instalacje c.o. mają pompki obiegowe i sterowanie elektryczne. Dawne kotły gazowe miały świeczkę, która zapalała główny palnik przy spadku temperatury w zładzie. Zapewne przetwornica samochodowa DC/DC 12V ZOE...
Nasunęła mi się myśl aby zamiast zwiększać obroty alternatora regulować wzbudzenie alternatora zwiekszając czestotliwość wzbudzenia uzwojeń alternatora ( tak jak to się robi w przetwornicach napięcia).nie mam pod ręką alternatora i nie moge sprawdzić jaki by był efekt?
Zapomniałeś że, alternator daje 12V.
Upakuj pod maską agregat. Albo zrób wytłumioną przegrode i wydech połacz z wydechem samochodu. Albo załóż duuży alternator i przetwornice 5000W.
Wpłynie na żywotność tego, który będzie rozładowywany nadprogramowo. Trzeba będzie go też doładowywać nie ładując tego, który nie był rozładowany, ale przy połączeniu szeregowym oba akumulatory będą ładowane. Rozwiązanie takie jest stosowane w ciągnikach białoruś - 24V są do rozruchu, a później jedna bateria ładowana jest przetwornicą, a druga normalnie...
Jak wyglądają koszta? Policz sobie w zależności od tego co chcesz zrobić. Opcje są 2, albo montujesz prądnicę 230 V od innego agregatu, albo montujesz alternator od np. samochodu ciężarowego. Opcja z prądnicą jest "sprawniejsza" bo nie ma po drodze przetwornicy. Opcja z alternatorem prostsza i tańsza. Pytanie co chcesz osiągnąć i co chcesz tym zasilać.
To zdradź nam jaki alternator masz w aucie!
W instalacji samochodowej na 12V po włączeniu silnika zaczyna pracować alternator i jego napięcie jest regulowane na poziomie 14,4V +/-0,1V a radia spokojnie pracują jeszcze do 16V,więc możesz spokojnie podłączać.
A gdzie widzisz sens takiego rozwiązania? Stosowano to jakieś 100lat temu. Dziś masz ładowarki i przetwornicę. Znaczne sprawniejsze od silnika i alternatora. W L 15 S DFM
Więc myślę że chyba pomysł z 3 akumulatorem i jeszczy jednym alternatorze będzie najlepszym rozwiazaniem
Zapewne przy odpaleniu napięcie najpierw siadło (do jakichś 8-10 V) potem po odpaleniu alternator podbił zasilanie do 14V. Taki nagły skok to nic dobrego i widocznie przetwornica czy przetwornice w wzmacniaczu nie wyrobiły się z korektą napięć. Napięcie w linii zasilania tranzystorów mocy przekroczyło punt przebicia tranzystora/rów dostały zwarcia i...
Cześć, chcę ładować akumulator LiFePO4 prądem o natężeniu 10 A. Źródła ładowania to: 1. Panel słoneczny na dachu auta, podłączony do akumulatora przez regulator MPPT (maks. 10 A). 2. Przetwornica napięcia stałego zasilana z alternatora (maks. 10 A). 3. Przetwornica napięcia sieciowego na stałe zasilana z sieci 230 V (maks. 10 A). Wymyśliłem sobie, że...
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody. Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania...
Diody,zwłaszcza te 30-amperowe np.MBR 3040 wpycham do alternatorów.
To właściwie jest silnik BLDC, który może pracować jako prądnica. Nie można więc regulować napięcia jak w alternatorze.
Kolego napisz coś więcej,radio w domu,aucie? Powodów mogą być setki, od zużytych szczotek w alternatorze do przetwornic w zasilaczach.
A z hałasem to nie problem,zawsze moge przerobic tłumik albo fakt dac go gdzies za scene za samochód by nie warczał mi.A jeszcze taka sprawa jest bo myslałem ...przecie alternator samochodowy ładuje akumulator a są odpowiednie przetwornice z 12V na 230V o odpowiednich mocach nie mozna by tak zrobic? Przetwornica na 1,5kW alternator by sobie ładował...
:arrow: To spalimy alternator :cry:
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
ak. Jak są dwie cewki to muszą być dwa mostki i cewki od masy silnika. Podłączone do mostków. Nie - dwie diody wystarczą, można i mostki. Może Kolega zechce zapoznać się z zasadą działania alternatora samochodowego ?
A propos amerykańskich alternatorów i car audio, to przypomniały mi się amerykańskie samochody do dB Dragu - oni w nich montują np. 2 alternatory po 300A 14V każdy:D -- Hefi
Spróuj pociagnąc kabel zasilajacy + i - bezposrednio od akumulatora osobnym kablem do CB przy czym uwazac zeby kabla nie prowadzic kolo rzeczy ktore mogłyby wywolywac zakłócenia (alternator, przetwornica, turbina itp)
(at)Piotrek8505 dzieciaku skończ może szkołę podstawową. Bo piszesz jak 10 latek, a matematyka to twój kolejny problem. Alternator ma przeciętnie 50% sprawności chociaż tak naprawdę 25-75%. Do tego jeszcze przetwornica napięcia o nie znanej sprawności ale pewnie mniej niż 70% . To co ty chcesz od silnika który ma 1500W. Przecież sam zarówka bez przetwornicy...
W tym wypadku nie ma czegoś takiego jak pracujący silnik - po przekręceniu zapłonu i gotowości do jazdy od razu na aku jest 14,7-14,9. Nie ma tam alternatora - aku ładowany jest chyba z jakiejś przetwornicy czy prostownika wewnętrznego.
alternator przetwornica alternator akumulator przetwornica przetwornica akumulator alternator
nagrzewa kabel bateria huawei przetwornica 200hz
Schemat podłączenia stacyjki 6-pinowej kosiarka Husqvarna, John Deere, Cub Cadet Czujnik położenia wału korbowego – wymiana, ustawienie szczeliny, błędy P0335–P0339 Bosch, Denso, VDO