Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
Alternator nie jest sprawny, typowa usterka tego modelu - uszkodzenie mostka prostowniczego.
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Mam obecnie corse C z silnikiem 1,7DI jest tam drugie oznaczenie DTL.Posiada 16zaworów i dwa walki rozrządu ale drugi wałek niejest napedzany paskiem a kołem zebatym od drugiego wałka.Jest to wersja słabsza 65KM.Wersja silnika YDT i oznaczenia DTI posiada 75KM.I rózni sie chyba tylko intercoolerem i innym softem wgranym do sterownika silnika.Niepolecam...
Witam jestem nowy na forum. Szukałem podobnego problemu na forum jednak nie znalazłem. W moim oplu usterka wygląda następująco: alternator nie ładuje wogóle, napięcie wynosi ok 10.4V zależy od naładowania akumulatora, nie świeci wogole kontrolka od ładowania po włączeniu zapłonu a jeżeli dam dodatkowa masę z alternatora do silnika to zapala sie kontrolka...
Witam Po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania. Sprawdziłem przekaźnik i jest ok. Napięcie dochodzące do przekaźnika jest zbyt niskie żeby go załączyć(3V). Zauważyłem także ,że ktoś coś grzebał w instalacji. Podłączył 11 pin sterownika przez diodę prostownicza z plusem przekaźnika ładowania. Może wiecie dlaczego ktoś mógł tak zrobić i...
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
Dzień dobry, mam problem problem z ładowaniem, kiedy na zimnym silniku odpalę samochód (wyświetli się "jakaś" usterka na tablicy rozdzielczej) i podłącze miernik to pokazuje około 12V i spada, po ~15-20min wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej się zapalą i po zgaszeniu silnika już nie ma już wystarczającego napięcia do odpalenia silnika. A jeśli...
Witam wszystkich i proszę o podpowiedź i werdykt. Miałem w styczniu sytuacje że brakło prądu kontrolki padły brak ładowania. Werdykt alternator do regeneracji. OK z perypetiami dojechałem do warsztatu. Auto na 2gi dzień gotowe po regeneracji alternatora. Końcem lutego sytuacja podobna problem z odpalaniem. Powrót do mechanika i werdykt urwanie oczko...
Witam. Proszę o pomoc gdyż w moim opelku pojawiła się usterka, mianowicie ostatnio podczas przejechania 25km na autostradzie autko na chwilkę szarpnęło ( tak jakby przygasł na moment) po czym jechał bez zarzutów , następnego dnia sytuacja się powtórzyła tylko przy kolejnym przygaśnięciu auto zgasło , pojawiła się kontrolka KLUCZYKA i CHECK po trzech...
W październiku ubiegłego roku dokonałem naprawy alternatora w wykwalifikowanym warsztacie, wymienione części to szczotko trzymacz i mostek prostowniczy. Alternator oddałem do naprawy z powodu niskiego prądu ładowania(12.4V), a w chwili gdy oddawałem go do warsztatu przestał ładować. Dzisiaj znowu mam problem z ładowaniem alternatora, prąd ładowania...
Witam. Mam problem z ładowaniem w aucie. Zapaliła się kontrolka ładowania tydzień temu. Więc wymieniłem regulator napięcia usterka została usunięta. Kontrolka zgasła - dodam, że 0.5 roku temu był po regeneracji. Dziś alternator spalił się całkowicie. Co może być przyczyną? Czy zakup nowego alternatora załatwi sprawę? Czy może szukać przyczyny gdzie...
usterka zlokalizowano po około 2 godzinach sprawdzania,okazało się że co jakiś czas występuje bark ładowania tylko co może boleć ten alternator chyba że regulator zaczyna coś fiksować.Temat zamykam.
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Kolego auto mam od 7 lat, i nie ma potrzeby aby ingerować łopatologicznie w to co działa poprawnie. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. W zimę przynajmniej silnik chodzi poprawnie i nie proszę aby zapaliła. A co do awarii - myślę ze rozwiązała się sama. Dziś podchodzę, zapaliłem auto i pali się kontrolka ładowania oraz nie działa obrotomierz....
Witam serdecznie z góry zaznaczam że jestem tu nowy! Nie jest mechanikiem, nie mam z autami nic wspólnego! Mój problem polega na : Opel astra h 1,7 cdti 2005 r Z17DTH kombi odpalanie samochodu czy jest ciepły czy jest zimny nie ma żadnego znaczenia, usterka jaka widnieje jest taka że cały czas auto pobiera prąd z akumulatora,( trwa to około 10 min wtedy...
Witam jakie są objawy wypadającego zapłonu w tym aucie? czy jest możliwe aby na biegu jałowym występowały lekkie spadki obrotów od 20 do 50 zarówno na ciepłym jak i zimnym chociaż na zimnym są one mniej odczuwalne. Dodatkowo występuje czasami brak mocy mimo dodania gazu auto nie jedzie zwykle trwa to ok pół sekundy zauważyłem że jest to na 1-2-3 biegu...
Witam . Ostatnio robiłem sobie taki alternator , bo skończyło się ładowanie i wyły łożyska . Rozebrałem zmieniłem szczotki łożyska przetoczyłem delikatnie wirnik ale był prawie idealny . Główna usterka wydawał się źle naciąnięty pasek ponieważ uszkodzone było jarzmo napinania . I co sie teraz dzieje . Auto odpala i nie ma ładowania przegazówka i ładowanie...
wiam! problem dotyczy alarmu INFERNO firmyAMT Otóż kupiłem dwa takie same zestawy i jeden załozyłem u siebie w BMW E-36 a drugi w OPLU ASTRZE I kombi u kolegi i problem dotyczy właśnie opla! mianowicie co jakis czas notorycznie rozprogramowują sie piloty i w dodatku często zawiesza się cały alarm! po otwarciu zamków drzwi pilotem dioda powinna przestać...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Sprawdz ładowanie akumulatora , może przypadek że umarł reulator lub alternator
z jakiego powodu mógł się on przestawić? tak sobie jeszcze myślałem czy to nie jest jakaś usterka alternatora
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Problem jest takiego typu, przy małym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa) ładowanie jest poprawne ok 14V (mierzone na klemach akumulatora), natomiast przy duzym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, radio) alternator przstaje ładować prąd jest wielkosci 12V. Gdzie może tkwić usterka? Alternator firmy Bosch 70A
Temat wałkowany myślę że dyskusja zbyteczna ,typowa usterka alternatora jak wyżej wspomniano.P
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Witam Jak w temacie posiadam opla Astrę F z alternatorem Bosch 70 A Typowa usterka dla tego typu alternatora gdybyś dobrze poszukał to wiedziałbyś że usterką są słabe główne diody czyli prostownik do wymiany.P
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Część W samochodzie Opel Astra III cabrio 1,8 z 2008 roku, czasem nie działa wspomaganie kierownicy. Wydaje się, że w lecie działało bez problemu, zimą raz działa raz nie. Co może być przyczyną i jak ją zniwelować? Gdzie warto szukać usterki? Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony temu czas. A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej?...
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Przecież napisał że prowadził bezpośrednio przewody od altka do aku, więc wszelkie usterki w połączeniach alternator- bateria eliminujemy!
Proszę o pisanie w działach dla początkujących - przenoszę. A problem związany jest z alternatorem, im szybciej zostanie wyeliminowana usterka tym większe szanse na uniknięcie znacznych kosztów.
przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator. A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
A jeszcze jedno, sprawdź czy masz dobrze dokręcony filtr paliwa tam na uszczelce zewnętrznej też może puszczać powietrze, pompy bym nie podejrzewał najczęściej to „błahe usterki” dotykają tą konstrukcję silnika, pomijając fatalne umieszczenie alternatora i związane z tym usterki... ale to inna bajka.
Jak wygląda ładowanie w momencie występowania tej usterki ? Ja bym jednak stawiał na alternator.
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
Dokładnie to przyczyną jest usterka instalacji elektrycznej, nikt ci dokładnie ze 100% pewnością nie powie gdzie. Podpowiedź - alternator.
Prawy słupek pasażera, masz tam przekaźnik od kontrolki. Poza alternatorem, tam szukaj usterki. Szkoda, że nie podałeś jaki silnik masz w aucie.
Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się nie sprawdzi). Dwie najczęstsze usterki alternatorów.
Do kolegi dejlux masz uszkodzoną diodę /zwiększa się oporność/P Do kolegi arek 14051978 stojan po prostu spaliłeś a usterka tkwi gdzie indziej ,rzeczywiście po jakimś czasie nastąpiłoby jego zwarcie do masy natomiast dopóki kontrolka nie sygnalizowała usterki stojan był na tyle dobry na 12V .P
Lolek, jeszcze raz-może nie być ładowania, a wspomaganie będzie działać, zalezy od rodzaju usterki alternatora. Poza tym propozycja wyszukania usterki w masowaniu silnika/nadwozia miernikiem to chyba jakiś makabryczny żart.
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
tak .... dla mnie też to bardzo dziwna usterka, wygląda na usterkę mechaniczną, boję się tylko o skutki takiego przegrzania silnika , uszczelka głowicy + uszczelniacze wału pewnie będą w niedługim okresie do wymiany ... he
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą to...
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
Płyta z tym nitowanym wyjściem oczkowym jest plusowa. Widać że się tam grzało i to prawdopodobnie była usterka tego alternatora. Tam gdzie trzy śruby wciskane to jest płyta minusowa. Odlutuj trzy końce uzwojenia od mostka i dopiero sprawdzaj diody. Najlepiej żarówką 20-40 W ,omomierz i test diody na mierniku to tak sobie pokazują . Ten "element" na...
Typowy objaw usterki alternatora. Podładuj akumulator i będziesz miał szansę podjechać (10-20)km do elektromechanika.
Pierwsza diagnoza to alternator założyć na stół do badania alternatorów i wtedy wszystko można o nim powiedzieć. Wyznaczymy jego charakterystykę obroty- napięcie, natężenie. Obroty przy jakich wygasza kontrolkę ładowania. Obroty przy jakich zaczyna oddawać prąd, jaki prąd wzbudzenia pobiera wirnik. Jeśli alternator na stole przejdzie pozytywnie test...
Szczotki się tam nie zużywały praktycznie. Masz tam alternator Delco Remy z wewnętrznym wentylatorem, bo w tym modelu praktycznie innego nie widziałem. Masz w nim uszkodzony prostownik, bo to standardowa usterka.
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Teraz jest to problem bo sie nie pali. Ta usterka pojawia sie np gdy jade co jakis czas. teraz nie mialem od poniedzialku tej akcji. Dodano po 1 Było to sprawdzane u mechanika zaraz po tym i ladownie bylo wzorcowe
A czemu ma pokazywać usterki. Jeżeli jest problem z ładowaniem (alternator, padnięty akumulator) czy "kradzieżą" prądu przez auto to może nic nie być w komputerze. Zwłaszcza że to dość stare auto więc nie ma co się spodziewać cudów w diagnostyce.
Zdecydowanie nie warto kupować topielca. Alternator, rozrusznik i pompa wspomagania to typowe usterki właśnie topielca, awaria to jest tylko kwestia czasu.
Kółko i pasek zmień. I nowa masa alternatora. Pasek wymieniony 2 tygodnie temu, kółko pewnie nikt dawno nie wymieniał Czyli nie jest to usterka regulatora, diód bo nie słychać ani nie widać aby pasek ślizgał się ? Dodam jeszcze, że wczoraj auto na takich skokach ładowania 13.3-13.8-14.4-13,3 działało z 5 min. (po 4 godzinnym postoju) i obudowa alternatora...
W/g opisu usterki to obwód sterujący L lampą alternatora, może ktoś wie jak z tym walczyć to znaczy jak to usunąć.Rok tego 2005.
Wymień przekaźniki,20zł typowa usterka . u samej góry skrzynki góry po prawej dwa, fabrycznie żółte. Nic innego tam nie pada. Chyba że masz za wysokie napiecie ładowania alternatora to będą znikać kierunkowskazy. Podczas pracy silnika oczywiście.
Napięcia sprawdzałem na dwóch różnych akumulatorach i każdy był ładowany tylko przy wyłączonych odbiornikach prądu typu światła czy grzanie tylnej szyby. Świece go wykańczają, przejechanie 10 km zawsze kończy się pożyczaniem prądu. Dodam jeszcze że usterka pojawiła się nagle gdy inny samochód był zapalany z mojego akumulatora i mój silnik pracował....
Przy wyłączonym silniku na akumulatorze jest normalne napięcie około 12.5V., lecz po zapaleniu silnika 10.6V, tak w całej instalacji. Silnik po kilku sekundach podnosi obroty do 1100 obr/min. miałem prędzej silne spadki napięcia pod obciążeniem do 13V, ale ta usterka z spadkiem na 10 V nastąpiła gwałtownie z dnia na dzień, w dodatku napięcie się nie...
witam. mam problem w Oplu Astrze 1.4 1993 rok kombi. mianowicie cos mi piszczy w alternatorze, to znaczy jak samochód wlaczam i sie troche rozgrzeje to zaczyna piszczec, jak dodaje gazy to ten pisk ustepuje. Nabiera to coraz bardziej i glosniejszych pisków iwec postanowilem ze trzeba to zrobic. Wiem ze to alternator bo jak sciagnalem pasek to piszczenie...
Witam. Po dłuższym czasie wracam do tematu usunięcia usterki. W tym okresie odwiedziłem kilka warsztatów bez pozytywnego efektu, straciłem tylko czas i pieniądze. Stan na dzień dzisiejszy: auto nie lubi alternatora, ulega uszkodzeniu regulator napięcia lub mostek prostowniczy lub jedno i drugie jednocześnie. Brak komunikacji z komputerem. Silnik pracuje,...
Witam. Piszę ten temat, gdyż wczoraj zaniepokoiła mnie następująca sytuacja. Dobrze wiem, że w Astrach F paski klinowe to prawdziwy horror i mordownia. Pasek był już kiedyś wymieniany, parę miesięcy temu. Jeszcze wtedy nie miałem prawa jazdy, ani nie interesowałem się tym autem, gdyż nie należy ono do mnie. Teraz, gdy jeżdżę nim więcej niż właściciel...
koledzy nie ma różnicy czy gazuję czy mam wolne obroty napięcie stoi na takiej samej wartości mierząc na zaciskach akumulatora tak jak podałem wyżej 14V bieg jałowy bez względu czy gazuję czy nie z światłami jest moim zdaniem za duży spadek do 13,6V a mierząc bezpośrednio na alternatorze napięcie jest takie samo jak na akumulatorze jaka może być jeszcze...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Nie ma żadnego przekaźnika, kolega Pawel wawa zapewne myślał że chodzi o diesla Isuzu. Temat, choć banalny, wałkowany wielokrotnie na forum. Podpowiem tylko tyle. Zewrzyj przewód niebieski z białym paskiem od masy, kontrolka będzie świecić to szukaj usterki w/przy alternatorze, nie będzie to w instalacji lub liczniku. Zamykam.
Nie ma usterki w alternatorze, jest ukikłany przewód łaczący alternator z silnikiem. Jest on mocowany za pośrednictwem simmerbloków, a więc odizolowany od silnika, ten przewód go masuje.
Dzień dobry, mam taki problem, ponieważ po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i samochód nie ładuje (brak wspomagania) w Oplu Astrze G 2003.12 (Z17DTL). Po tych ~10sek lekko auto zadrży i wraca ładowanie, kontrolka znika. Co mogło się zepsuć? Mam taki mini miernik w aucie i pokazuje ~14 V ładowania po zniknięciu kontrolki. Z tego co czytałem...
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Jestem prawie pewien że to nie wina czujnika wału.Powodem zapalenia się kodu usterki jest brak sygnału z tego czujnika lub jak piszesz szarpanie silnika.Ten czujnik w tym silniku się niepsuje.Sprubuj przeczyścić papierem ściernym styki tego czujnika przy wtyczce przy alternatorze,to jedno a drugie wyciąg zawór egr i wyczyść go w nitrze,on gdy jest otwarty...
A jak pierścienie ślizgowe nie wymagają przetoczenia lub wymiany ? Bez urazy ale jeżeli radzisz sobie z lutownicą itp. to weź miernik i posprawdzaj diody w mostku, bo regulator może być akurat dobry, a może uzwojenie ma przebicie? Taki pomiar to trochę bez sensu ... bez obciążenia 90% układów prostowniczych nie wykaże usterki.
Czeste usterki samochodu OPEL Astra: korozja karoserii i awarie rolki napinajacej pasek rozrzadu ( silnik 1.6 16V z przed 1998r ), korozja tlumika koncowego, luz na maglownicy, usterki rozrusznika ( glownie bendixa ), awarie regulatora napiecia oraz zespolu diodowego alternatora, awarie sondy lambda, red.elektrozawor wolnych obrotow. Jest to ogolne...
Innego kompa nie udało mi się dorwać. Byłem u tego niezawodnego człowieka, wymienił wężyk od MAP sensora, przestawił KWZ o 5 stopni, dociągnął pasek alternatora i problem jak był, tak jest. Facet twierdzi, że to będzie usterka mechaniczna, ale ja takową wykluczyłem wg porad kolegi kwok. Do tego szarpanie pojawia się tylko po dobrym rozgrzaniu silnika....
zmierz napięcie tak jak poprzedik ci radzi masz mieć 14,4 volta przy podniesionych obrotach gdyby było duzo więcej to przyczyną może być uszkodzony regulator napięcia jeśli jest elektroniczny to częsta usterka ale też się zdarza jak jedna z diód wzbudzenia się uszkodzi to jest wyższe napięcie ale nie będzie doładowywać aukumulatora odpowiednio bo będzie...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Witam. Dwa tygodnie temu zamknąłem temat o takim samym tytule, jak dziś. Link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Za naprawę alternatora zapłaciłem 350zł, jednak dziś stało się to samo. Pompa wspomagania kierownicy załącza się po przekręceniu kluczyka (z lekkim opóźnieniem). Po odpaleniu silnika, załącza się również z opóźnieniem, wszystko...
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
Troche po czasie ale odpowiem. Wina lezala po stronie alternatora. Znalazlem drugi w domu bo kiedys byl przekladany silnik w tej astrze i na tym problem znikl. Sprawdzalem szczotki i jest ich jeszcze ok 1cm do tego wyprowadzonego przewodu. Regulatora nie podmienialem takze dokladnie nie wiem co bylo przyczyna tej usterki. Dzieki za pomoc w rozwiazaniu...
od czego moze byc spowodowane ta uszkodzona dioda wzbudzenia i czy warto to remontowac myślę że warto podjechać do jakiegoś lepszego znawcy niż Ci co byłeś i zostawić mu samochód na parę godzin, a potem cieszyć się z gasnącej na dobre kontrolki. Warto zobaczyć co to w ogóle jest za usterka a nie zakładać że dioda, może być jeszcze stojan albo brak...
Witam! Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu jakis 20km zapalil sie check in który srednio po...
Żaden obwód lampki. Wspomaganie elektryczne. Jak odłączy kable sterujące od alternatora to układ myśli że jest ładowanie (lampka nie świeci) i wspomaganie działa. Zapewne dwa kable sterujące. Jeden lampka drugi żądanie napięcia systemowego z kompa. Tu trzeba szukać usterki skoro napięcie na aku okey.
Witam ponownie, odnośnie sprawdzenia alternatora co sugeruje kolega to pierwszą rzeczą, którą zrobiłem to właśnie zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku. Jak napisałem wcześniej nie ma ładowania (12,3V). Chodzi mi jednak o pomoc przy zdiagnozowaniu usterki, ponieważ ażeby wyciągnąć alternator to się trzeba sporo urobić (kiepski...
Wymiana czujnika nic nie dala. Zastanawiam sie czy powodem tych szarpan i falowan moze byc koło pasowe z tłumikiem drgań. Rozmyslam nad tym poniewaz pompa wody po 6tys juz siada oraz alternator juz slychac dosc mocno pracujace łożysko no i te drgania na karoserii czuc rowniez na pedale gazu a poduchy były wymieniane. Co sadzicie o tym? Znalazlem na...
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
Witam . MOja asterka palila bardzo ladnie w pewnym momencie trzeba bylo wymienic lozysko w alternatorze i chodzil elegancko az do wczoraj chcialem go odpalic i wysiadl akumulator. Ostatnie dni gorzej sie go odpalalo trzeba bylo dluzej krecic i w trakcie jazdy ( nie caly czas ) delikatnie zarzyla sie kontrolka od ladowania. Co moze byc przyczyna tej...
Ja trenowałem w wersji, gdzie nie było przekaźnika lampki ładowania. Ale rozumiem, że efektem jest nie tylko gaśniecie lampki, lecz także uzyskanie odpowiedniego napięcia na instalacji. Z tym, że generalnie świadczy to o zbyt niskim napięciu wzbudzenia i należałoby dalej szukać przyczyny. Wcale nie twierdzę, że zastosowanie takich żarówek to rozwiązanie...
Jak wielu posiadaczy tego autka mam problem z alternatorem. Sprawa wyglada tak,że ładuje mi okolo 12V na biegu jalowym po odpaleniu silnika, po przejechaniu np.okolo 2 km ladowanie wzrasta do okolo 13,5V a po troche dluzszej trasie laduje juz normalnie w okolicy 14,2V Po 2-3 kursach po miescie(szkola,praca,dziewczyna)akumulat... mam rozladowany,co mnie...
Witam jak w temacie. W samochodzie wymieniona została kopułka, palec, świece,alternator,starą cewkę wn sprawdziłem na zimno omomierzem i ma parametry w normie. Samochód po odpaleniu ( bez większych kłopotów) na wolnych obrotach gaśnie tak jakby ktoś go wyłączył bez dławienia czy nierównej pracy silnika. Nie wiem jaka może być tego przyczyna. Może koledzy...
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
Wiem, że temat był już poruszany bo szukałem na forum odpowiedzi na moje utrapienie z tym alternatorem. Naprawiałem go już ze trzy razy w ciągu ostatnich dwóch lat. Jednak nie znalazłem na forum podobnego przypadku jak mój. Więc po włączeniu zapłonu nie zapala mi się kontrolka od ładowania, kiedy auto odpali, to kontrolka ciągle jest nie oświecona i...
Nic nie było robione usterka powstała nagle. Wszystkie masy wyczyszczone, ładowanie jest - jak zapale silnik moge zdjąć klemy i silnik pracuje nawet pod pełnym obciążeniem tzn. włączonych światłach radiu i dmuchawie na full. Stan oleju w normie. Po prostu gdy go zgaszę to żarzą się kontrolki od ładowania i czek silnika słabo sie świeci natomiast od...
Witam, dopiero dzis udalo mi sie posprawdzac samochod dokladniej. Przewod łaczący mase do alternatora, okazal sie byc ok. Przystapilem do zdjecia obudowy kieorwnicy i licznika, okazalo sie ze wlasciciel zastosowal tam jakies "magiczne" zabezpieczenie przed kradzieza. Przewody przechodzily pod fotelem, do dwoch szeregowo polaczonych wylacznikow :). W...
Witam Zaczęło się od tego, że zauważyłem, że silnik pracuje nie równo (jakby się dławił). Pojechałem na komputer - zero błędów (odesłali do elektryka). Podjeżdżam pod garaż auto zgasło i już nie mogłem go odpalić. Męczyłem się z 20 min, paliła się kontrolka od elektronicznego systemu chłodzenia, kontrolki nie przygasały, kręcił, ale nic - i po każdej...
Nie wiem co robić z tym autem :( Ktoś może mi podpowiedzieć co robić? wykupić nową polisę której juz 3 dzień nie mam i próbować sprzedać jako uszkodzone auto, czy dac sobie spokój i złomowanie? Wizualnie ... to mi zwyczajnie szkoda, w bebechy tez włożyłam chyba z 5 tysięcy. Akumulator padł, później alternator, później rozrusznik :D jakieś wysprzęgliki,...
alternator usterka usterka alternator astra alternator
warsztaty naprawcze czujnik ciśnienia oleju renault master kompresor malowanie
czujnik temperatury sterownika pieca czujnik temperatury sterownika pieca
Moment dokręcania skrzyni biegów Renault Thalia 1.2 Golarka Philips nie osiąga pełnych obrotów - przyczyny i rozwiązania