Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
Sprawdz ładowanie akumulatora , może przypadek że umarł reulator lub alternator
z jakiego powodu mógł się on przestawić? tak sobie jeszcze myślałem czy to nie jest jakaś usterka alternatora
Alternator nie jest sprawny, typowa usterka tego modelu - uszkodzenie mostka prostowniczego.
Temat wałkowany myślę że dyskusja zbyteczna ,typowa usterka alternatora jak wyżej wspomniano.P
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Problem jest takiego typu, przy małym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa) ładowanie jest poprawne ok 14V (mierzone na klemach akumulatora), natomiast przy duzym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, radio) alternator przstaje ładować prąd jest wielkosci 12V. Gdzie może tkwić usterka? Alternator firmy Bosch 70A
Witam Jak w temacie posiadam opla Astrę F z alternatorem Bosch 70 A Typowa usterka dla tego typu alternatora gdybyś dobrze poszukał to wiedziałbyś że usterką są słabe główne diody czyli prostownik do wymiany.P
Witam jestem nowy na forum. Szukałem podobnego problemu na forum jednak nie znalazłem. W moim oplu usterka wygląda następująco: alternator nie ładuje wogóle, napięcie wynosi ok 10.4V zależy od naładowania akumulatora, nie świeci wogole kontrolka od ładowania po włączeniu zapłonu a jeżeli dam dodatkowa masę z alternatora do silnika to zapala sie kontrolka...
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
Dokładnie to przyczyną jest usterka instalacji elektrycznej, nikt ci dokładnie ze 100% pewnością nie powie gdzie. Podpowiedź - alternator.
Proszę o pisanie w działach dla początkujących - przenoszę. A problem związany jest z alternatorem, im szybciej zostanie wyeliminowana usterka tym większe szanse na uniknięcie znacznych kosztów.
przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator. A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Tak zrobię kolego - w sumie o tym nie pomyslałem. Zrobię jeszcze raz pomiary w drugiej astrze. Będe miał pewnośc. Dam znać.. ale najgorzej wku...ia mnie to że ci co robili alternator twierdzą ze jest sprawny :D - jak jest sprawny - jak cos jest nie tak. Przed tymi wszystkimi usterkami było ok.
Szczotki się tam nie zużywały praktycznie. Masz tam alternator Delco Remy z wewnętrznym wentylatorem, bo w tym modelu praktycznie innego nie widziałem. Masz w nim uszkodzony prostownik, bo to standardowa usterka.
Na temat usterek w tych alternatorach napisano już wiele na tym forum. Do wymiany mostek prostowniczy.
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą to...
tak .... dla mnie też to bardzo dziwna usterka, wygląda na usterkę mechaniczną, boję się tylko o skutki takiego przegrzania silnika , uszczelka głowicy + uszczelniacze wału pewnie będą w niedługim okresie do wymiany ... he
koledzy nie ma różnicy czy gazuję czy mam wolne obroty napięcie stoi na takiej samej wartości mierząc na zaciskach akumulatora tak jak podałem wyżej 14V bieg jałowy bez względu czy gazuję czy nie z światłami jest moim zdaniem za duży spadek do 13,6V a mierząc bezpośrednio na alternatorze napięcie jest takie samo jak na akumulatorze jaka może być jeszcze...
Do kolegi dejlux masz uszkodzoną diodę /zwiększa się oporność/P Do kolegi arek 14051978 stojan po prostu spaliłeś a usterka tkwi gdzie indziej ,rzeczywiście po jakimś czasie nastąpiłoby jego zwarcie do masy natomiast dopóki kontrolka nie sygnalizowała usterki stojan był na tyle dobry na 12V .P
Przy wyłączonym silniku na akumulatorze jest normalne napięcie około 12.5V., lecz po zapaleniu silnika 10.6V, tak w całej instalacji. Silnik po kilku sekundach podnosi obroty do 1100 obr/min. miałem prędzej silne spadki napięcia pod obciążeniem do 13V, ale ta usterka z spadkiem na 10 V nastąpiła gwałtownie z dnia na dzień, w dodatku napięcie się nie...
Płyta z tym nitowanym wyjściem oczkowym jest plusowa. Widać że się tam grzało i to prawdopodobnie była usterka tego alternatora. Tam gdzie trzy śruby wciskane to jest płyta minusowa. Odlutuj trzy końce uzwojenia od mostka i dopiero sprawdzaj diody. Najlepiej żarówką 20-40 W ,omomierz i test diody na mierniku to tak sobie pokazują . Ten "element" na...
Witam. Otóż dopadła mnie taka dziwna jak dla mnie usterka. Samochód Astra F 1,7D 92 r. Alternator Delco Remy Odpalam auto i ładowanie mam na poziomie ok. 13,8V( przy prawidłowym które zawsze miałem 14,3V) i teraz w zależności nie wiem od czego występują 3 opcje: 1. jak "przygazuję" lub zacznę jechać to ładowanie podskakuje do prawidłowego 2. jak "przygazuję"...
Teraz jest to problem bo sie nie pali. Ta usterka pojawia sie np gdy jade co jakis czas. teraz nie mialem od poniedzialku tej akcji. Dodano po 1 Było to sprawdzane u mechanika zaraz po tym i ladownie bylo wzorcowe
I jest tak jak piszesz sprzęgielko jest luźne można by napisać ze lata. Nie bardzo się orientuję ci będzie lepiej zrobić czy wymienić na używana czy tą jakoś zregenerować. Jeśli znacie jakieś orientacyjne ceny napiszcie proszę. Wiadomo to tylko orientacyjna cena . Co do plusowego kabla juz zrobione w pieszym dniu niespodzianki jak napisałeś. Jeszcze...
W październiku ubiegłego roku dokonałem naprawy alternatora w wykwalifikowanym warsztacie, wymienione części to szczotko trzymacz i mostek prostowniczy. Alternator oddałem do naprawy z powodu niskiego prądu ładowania(12.4V), a w chwili gdy oddawałem go do warsztatu przestał ładować. Dzisiaj znowu mam problem z ładowaniem alternatora, prąd ładowania...
Dzień dobry, mam problem problem z ładowaniem, kiedy na zimnym silniku odpalę samochód (wyświetli się "jakaś" usterka na tablicy rozdzielczej) i podłącze miernik to pokazuje około 12V i spada, po ~15-20min wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej się zapalą i po zgaszeniu silnika już nie ma już wystarczającego napięcia do odpalenia silnika. A jeśli...
Witam. Mam problem z ładowaniem w aucie. Zapaliła się kontrolka ładowania tydzień temu. Więc wymieniłem regulator napięcia usterka została usunięta. Kontrolka zgasła - dodam, że 0.5 roku temu był po regeneracji. Dziś alternator spalił się całkowicie. Co może być przyczyną? Czy zakup nowego alternatora załatwi sprawę? Czy może szukać przyczyny gdzie...
Napięcia sprawdzałem na dwóch różnych akumulatorach i każdy był ładowany tylko przy wyłączonych odbiornikach prądu typu światła czy grzanie tylnej szyby. Świece go wykańczają, przejechanie 10 km zawsze kończy się pożyczaniem prądu. Dodam jeszcze że usterka pojawiła się nagle gdy inny samochód był zapalany z mojego akumulatora i mój silnik pracował....
Wymień przekaźniki,20zł typowa usterka . u samej góry skrzynki góry po prawej dwa, fabrycznie żółte. Nic innego tam nie pada. Chyba że masz za wysokie napiecie ładowania alternatora to będą znikać kierunkowskazy. Podczas pracy silnika oczywiście.
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Witam. Piszę ten temat, gdyż wczoraj zaniepokoiła mnie następująca sytuacja. Dobrze wiem, że w Astrach F paski klinowe to prawdziwy horror i mordownia. Pasek był już kiedyś wymieniany, parę miesięcy temu. Jeszcze wtedy nie miałem prawa jazdy, ani nie interesowałem się tym autem, gdyż nie należy ono do mnie. Teraz, gdy jeżdżę nim więcej niż właściciel...
Warto tu chyba jeszcze wspomnieć o słynnym alternatorze Hitachi (jako częsta usterka). Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika Y17DT nie jest co CR ale daleko mu do klekota. Wg mnie kultura pracy tego diesla jest wysoka jak na diesla ze swoich czasów.
usterka zlokalizowano po około 2 godzinach sprawdzania,okazało się że co jakiś czas występuje bark ładowania tylko co może boleć ten alternator chyba że regulator zaczyna coś fiksować.Temat zamykam.
witam. mam problem w Oplu Astrze 1.4 1993 rok kombi. mianowicie cos mi piszczy w alternatorze, to znaczy jak samochód wlaczam i sie troche rozgrzeje to zaczyna piszczec, jak dodaje gazy to ten pisk ustepuje. Nabiera to coraz bardziej i glosniejszych pisków iwec postanowilem ze trzeba to zrobic. Wiem ze to alternator bo jak sciagnalem pasek to piszczenie...
od czego moze byc spowodowane ta uszkodzona dioda wzbudzenia i czy warto to remontowac myślę że warto podjechać do jakiegoś lepszego znawcy niż Ci co byłeś i zostawić mu samochód na parę godzin, a potem cieszyć się z gasnącej na dobre kontrolki. Warto zobaczyć co to w ogóle jest za usterka a nie zakładać że dioda, może być jeszcze stojan albo brak...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Witam Po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania. Sprawdziłem przekaźnik i jest ok. Napięcie dochodzące do przekaźnika jest zbyt niskie żeby go załączyć(3V). Zauważyłem także ,że ktoś coś grzebał w instalacji. Podłączył 11 pin sterownika przez diodę prostownicza z plusem przekaźnika ładowania. Może wiecie dlaczego ktoś mógł tak zrobić i...
zmierz napięcie tak jak poprzedik ci radzi masz mieć 14,4 volta przy podniesionych obrotach gdyby było duzo więcej to przyczyną może być uszkodzony regulator napięcia jeśli jest elektroniczny to częsta usterka ale też się zdarza jak jedna z diód wzbudzenia się uszkodzi to jest wyższe napięcie ale nie będzie doładowywać aukumulatora odpowiednio bo będzie...
Innego kompa nie udało mi się dorwać. Byłem u tego niezawodnego człowieka, wymienił wężyk od MAP sensora, przestawił KWZ o 5 stopni, dociągnął pasek alternatora i problem jak był, tak jest. Facet twierdzi, że to będzie usterka mechaniczna, ale ja takową wykluczyłem wg porad kolegi kwok. Do tego szarpanie pojawia się tylko po dobrym rozgrzaniu silnika....
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Witam. Dwa tygodnie temu zamknąłem temat o takim samym tytule, jak dziś. Link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Za naprawę alternatora zapłaciłem 350zł, jednak dziś stało się to samo. Pompa wspomagania kierownicy załącza się po przekręceniu kluczyka (z lekkim opóźnieniem). Po odpaleniu silnika, załącza się również z opóźnieniem, wszystko...
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
Witam . Ostatnio robiłem sobie taki alternator , bo skończyło się ładowanie i wyły łożyska . Rozebrałem zmieniłem szczotki łożyska przetoczyłem delikatnie wirnik ale był prawie idealny . Główna usterka wydawał się źle naciąnięty pasek ponieważ uszkodzone było jarzmo napinania . I co sie teraz dzieje . Auto odpala i nie ma ładowania przegazówka i ładowanie...
Witam. Proszę o pomoc gdyż w moim opelku pojawiła się usterka, mianowicie ostatnio podczas przejechania 25km na autostradzie autko na chwilkę szarpnęło ( tak jakby przygasł na moment) po czym jechał bez zarzutów , następnego dnia sytuacja się powtórzyła tylko przy kolejnym przygaśnięciu auto zgasło , pojawiła się kontrolka KLUCZYKA i CHECK po trzech...
Jestem prawie pewien że to nie wina czujnika wału.Powodem zapalenia się kodu usterki jest brak sygnału z tego czujnika lub jak piszesz szarpanie silnika.Ten czujnik w tym silniku się niepsuje.Sprubuj przeczyścić papierem ściernym styki tego czujnika przy wtyczce przy alternatorze,to jedno a drugie wyciąg zawór egr i wyczyść go w nitrze,on gdy jest otwarty...
Czeste usterki samochodu OPEL Astra: korozja karoserii i awarie rolki napinajacej pasek rozrzadu ( silnik 1.6 16V z przed 1998r ), korozja tlumika koncowego, luz na maglownicy, usterki rozrusznika ( glownie bendixa ), awarie regulatora napiecia oraz zespolu diodowego alternatora, awarie sondy lambda, red.elektrozawor wolnych obrotow. Jest to ogolne...
Witam serdecznie z góry zaznaczam że jestem tu nowy! Nie jest mechanikiem, nie mam z autami nic wspólnego! Mój problem polega na : Opel astra h 1,7 cdti 2005 r Z17DTH kombi odpalanie samochodu czy jest ciepły czy jest zimny nie ma żadnego znaczenia, usterka jaka widnieje jest taka że cały czas auto pobiera prąd z akumulatora,( trwa to około 10 min wtedy...
za 13 tyś u sąsiadów kupisz a4 z 2000 roku pokaż mi diesla tej klasy który będzie miał mniej... Druga sprawa ten samochód przejedzie drugie tyle blacha w ocynku (jeszcze porządnym nie to co teraz) Kolega i tak kupi co będzie mu odpowiadało odradzam jednak wszelkiego rodzaju ople signum astra i podobne to się sypie od wyjazdu z salonu sam posiadam signum...
Witam! Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu jakis 20km zapalil sie check in który srednio po...
Nic nie było robione usterka powstała nagle. Wszystkie masy wyczyszczone, ładowanie jest - jak zapale silnik moge zdjąć klemy i silnik pracuje nawet pod pełnym obciążeniem tzn. włączonych światłach radiu i dmuchawie na full. Stan oleju w normie. Po prostu gdy go zgaszę to żarzą się kontrolki od ładowania i czek silnika słabo sie świeci natomiast od...
Pewnie cały problem zginie jak pojawi się ładowanie. Zdemontuj mostek prostowniczy i sprawdź diody (weź żarówkę H4 i na zasadzie sprawdzenia przepływu prądu w kierunku przewodzenia i kierunku zaporowym, w jednym żarówka będzie się świecić, w drugim nie) i regulator (tego bez odpowiedniego sprzętu się nie sprawdzi). Dwie najczęstsze usterki alternatorów.
Witam Zaczęło się od tego, że zauważyłem, że silnik pracuje nie równo (jakby się dławił). Pojechałem na komputer - zero błędów (odesłali do elektryka). Podjeżdżam pod garaż auto zgasło i już nie mogłem go odpalić. Męczyłem się z 20 min, paliła się kontrolka od elektronicznego systemu chłodzenia, kontrolki nie przygasały, kręcił, ale nic - i po każdej...
wiam! problem dotyczy alarmu INFERNO firmyAMT Otóż kupiłem dwa takie same zestawy i jeden załozyłem u siebie w BMW E-36 a drugi w OPLU ASTRZE I kombi u kolegi i problem dotyczy właśnie opla! mianowicie co jakis czas notorycznie rozprogramowują sie piloty i w dodatku często zawiesza się cały alarm! po otwarciu zamków drzwi pilotem dioda powinna przestać...
A jeszcze jedno, sprawdź czy masz dobrze dokręcony filtr paliwa tam na uszczelce zewnętrznej też może puszczać powietrze, pompy bym nie podejrzewał najczęściej to „błahe usterki” dotykają tą konstrukcję silnika, pomijając fatalne umieszczenie alternatora i związane z tym usterki... ale to inna bajka.
Na 4 wtryskach zapewne nie ma kopułki i palca. Ja mam całą górę problemów ze swoim Oplem. Chyba już z 5 usterek zostało usuniętych, a dalej jest kicha. Chodzi jak mu się podoba,ale mocy nie ma wcale. Po odłączeniu czujnika obrotów wału korbowego komputer wszedł w swój stan serwisowy, ale silnik zaczął reagować na pedał gazu i przestał strzelać w wydech....
Jak wygląda ładowanie w momencie występowania tej usterki ? Ja bym jednak stawiał na alternator.
Przecież napisał że prowadził bezpośrednio przewody od altka do aku, więc wszelkie usterki w połączeniach alternator- bateria eliminujemy!
Lolek, jeszcze raz-może nie być ładowania, a wspomaganie będzie działać, zalezy od rodzaju usterki alternatora. Poza tym propozycja wyszukania usterki w masowaniu silnika/nadwozia miernikiem to chyba jakiś makabryczny żart.
Prawy słupek pasażera, masz tam przekaźnik od kontrolki. Poza alternatorem, tam szukaj usterki. Szkoda, że nie podałeś jaki silnik masz w aucie.
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
ciagle szukam tego co pod deska mi piszczy/swierszczy. Po któryms tam mechaniku, - przestalem ich juz liczyc - jest kolejny podejrzany. Zasilacz dający prąd na ekran wyswietlacza i licznika. Nie wiem juz co o tym sadzic: przypomne diagnozy innych "znawców": 1 - swierszczy dioda w alternatorze 2 - piszczy pasek wieloklinowy 3 - zwarcie w stojanie alternatora...
Nie (może błędnie?). Co sprawdziłem? Zrobiłem obserwacje: 1. W Skodzie podczas pracy silnika na wolnych obrotach niewiele sobie robi ze zmian obciążenia (pstrykanie światłami), dopiero zabawa elektrycznymi szybami daje efekt przygasania. Porównałem z 4 innymi samochodami - Audi 80 benzyna, Yaris 2 Diesel, Panda 2 benzyna i e46 benzyna. W każdym zjawisko...
Witam jakie są objawy wypadającego zapłonu w tym aucie? czy jest możliwe aby na biegu jałowym występowały lekkie spadki obrotów od 20 do 50 zarówno na ciepłym jak i zimnym chociaż na zimnym są one mniej odczuwalne. Dodatkowo występuje czasami brak mocy mimo dodania gazu auto nie jedzie zwykle trwa to ok pół sekundy zauważyłem że jest to na 1-2-3 biegu...
Pierwsza diagnoza to alternator założyć na stół do badania alternatorów i wtedy wszystko można o nim powiedzieć. Wyznaczymy jego charakterystykę obroty- napięcie, natężenie. Obroty przy jakich wygasza kontrolkę ładowania. Obroty przy jakich zaczyna oddawać prąd, jaki prąd wzbudzenia pobiera wirnik. Jeśli alternator na stole przejdzie pozytywnie test...
Typowy objaw usterki alternatora. Podładuj akumulator i będziesz miał szansę podjechać (10-20)km do elektromechanika.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
I ja też stanę po stronie francuskiej motoryzacji- szczególnie jeżeli chodzi o segment Van. Razem z żoną rok temu też stanęliśmy przed dylematem na co zamienić wysłużoną Astrę F. Gdzieś na elektrodzie nawet jest mój temat podobny do twojego. Tyle, że dla mnie priorytetem było załadowanie 5 osób i koniecznie diesel. W grę od początku wchodziły: Zafira,...
Zdecydowanie nie warto kupować topielca. Alternator, rozrusznik i pompa wspomagania to typowe usterki właśnie topielca, awaria to jest tylko kwestia czasu.
Wiec tak przyjacielu. Ja mam motorek 2.0 dtl 450 tys przejechane. Jeden problm jaki mialęm to padnięty regulator w alternatorze ale co o za usterka.może to nie jest demon szybkości ale spisuje się nieźle, za duzo nie pali. A dodam że silniczek jest na łańcuszku.
Nie ma żadnego przekaźnika, kolega Pawel wawa zapewne myślał że chodzi o diesla Isuzu. Temat, choć banalny, wałkowany wielokrotnie na forum. Podpowiem tylko tyle. Zewrzyj przewód niebieski z białym paskiem od masy, kontrolka będzie świecić to szukaj usterki w/przy alternatorze, nie będzie to w instalacji lub liczniku. Zamykam.
A jak pierścienie ślizgowe nie wymagają przetoczenia lub wymiany ? Bez urazy ale jeżeli radzisz sobie z lutownicą itp. to weź miernik i posprawdzaj diody w mostku, bo regulator może być akurat dobry, a może uzwojenie ma przebicie? Taki pomiar to trochę bez sensu ... bez obciążenia 90% układów prostowniczych nie wykaże usterki.
W/g opisu usterki to obwód sterujący L lampą alternatora, może ktoś wie jak z tym walczyć to znaczy jak to usunąć.Rok tego 2005.
Witam. Po dłuższym czasie wracam do tematu usunięcia usterki. W tym okresie odwiedziłem kilka warsztatów bez pozytywnego efektu, straciłem tylko czas i pieniądze. Stan na dzień dzisiejszy: auto nie lubi alternatora, ulega uszkodzeniu regulator napięcia lub mostek prostowniczy lub jedno i drugie jednocześnie. Brak komunikacji z komputerem. Silnik pracuje,...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Dzień dobry, mam taki problem, ponieważ po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i samochód nie ładuje (brak wspomagania) w Oplu Astrze G 2003.12 (Z17DTL). Po tych ~10sek lekko auto zadrży i wraca ładowanie, kontrolka znika. Co mogło się zepsuć? Mam taki mini miernik w aucie i pokazuje ~14 V ładowania po zniknięciu kontrolki. Z tego co czytałem...
Przy nagrzanym silniku się zalewa, baardzo wolne obroty, gaśnie, czasem obroty spadają prawie do zera podczas jazdy na wolnych.Przy zimnym silniku wszystko działa poprawnie. Przy nagrzanym silniku się zalewa, baardzo wolne obroty, praktycznie gaśnie, czasem obroty spadają prawie do zera podczas jazdy na wolnych, nie reaguje na pedał gazu, czuć zapach...
Dzięki za wskazówkę, ale po odłączeniu czujnika zużycia energii dzieją się następujące rzeczy. Napięcie ładowania przez pierwsze 3-4 dni wynosi około 14,9-15,1 V. Następnie spada do 13,9 V w zimowe dni, a gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 30 C, napięcie ładowania spada do 13,5. Z wyjątkiem sytuacji, gdy ECU wykryje spadek napięcia akumulatora...
Ja trenowałem w wersji, gdzie nie było przekaźnika lampki ładowania. Ale rozumiem, że efektem jest nie tylko gaśniecie lampki, lecz także uzyskanie odpowiedniego napięcia na instalacji. Z tym, że generalnie świadczy to o zbyt niskim napięciu wzbudzenia i należałoby dalej szukać przyczyny. Wcale nie twierdzę, że zastosowanie takich żarówek to rozwiązanie...
sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć sam miałem taką usterke Dodano po 31 sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć...
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
czujnik z jednym pinem jest do wskaznika na desce ,prosty sposob zeby to sprawdzic przylozyc wsowke do masy wskaznik ruszy w gore,drugi czujnik dla komputera znajduje sie nad alternatorem przy obudowie paska rozrzadu bedzie na kostke z 2 pinami chyba niebieska.sonde mozna sprawdzic woltomierzem czy dziala w zakresie od 0-1v wzgledem masy np dodajac...
Przeszukałem całe forum i nie mogę znależć na mój problem odpowiedzi. Posiadam Astre z silnikiem 1.7 DTI ISUZU z 2003 r., alternator chitachi i mam problem z elektryką w aucie. Przy przekręceniu raz kluczyka włącza się wspomaganie, i mimo, że silnik nie pracuje to wspomaganie pracuje i ja mogę kręcić kierownicą tak samo jak gdyby był silnik włączony....
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
Witam. Objaw: brak ladowania akumulatora,lampka kontrolna zapala sie dopiero po obnizeniu napiecia do ok 8V.Stwierdzono uszkodzenie regulatora napiecia alternatora HITACHI.Alternator trafil do naprawy w specjalistycznym zakladzie,po zainstalowaniu nadal brak ladowania a urzadzenie diagnostyczne pokazuje usterke''Brak polaczenia z zaciskiem F alternatora....
alternator usterka usterka alternator astra alternator
sterowniki kontrolera sieci asusa tda2030 tranzystory wieczna bateria
cadillac escalade philips senseo
Kontrolka security w Toyocie Auris - co robić? Czy hak Westfalia z Sharana pasuje do VW T5?