Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Na 31 stronie jest opis.
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Witam mam rav4 d4d z problemem z ladowaniem, na ecu jest blad p0622 obwód sterujący f polem alternatora - usterka potrzebowal bym schematow co steruje tym alternatorem. pozdr.
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Takiego jeszcze nie robiłem. Oznaczenie TG12C077 produkcja Valeo (Francja). Sterowanie COM, czyli zapewnie właśnie protokołem LIN.
sprawdziłem go, regulator napięcia jest ok. w całości alternator daje niecałe 1V przy 3000obr/min
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Jak już wcześniej pisałem, w moim przypadku wina leżała po stronie pasa napędzającego wiatrak chłodnicy a tym samym i alternator. Usterka usunięta więc zamykam temat
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Załóż mniejsze koło jak koledzy piszą i będzie ładował, a jeśli wiesz lepiej to nie wiem po co pytanie (na priv mogę Ci dać linka do takiego koła). Wyślij proszę link do tego mniejszego koła. Wysłałem ale nie doczytałem, że masz już od poloneza to mniejsze nie będzie, załóż 4 W. żarówkę jeśli nie pomoże alternator przegrzany lub inna usterka.
wina alternatora
Było wiele razy, szukaj. Alternator jest sprawny.
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Witam! Mam tą sama usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, usterka byl bardzo zly stan techniczny alternatora (nie nadawal sie do regeneracji) oraz dziura na przewodzie od "wzbudzenia" alternatora. To tak dla tych ktorzy mieliby podobny problem ;)
Jeśli chodzi o alternatory w tych autach to stały temat, nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą u której alternator się "spalił" Usterka przeważnie występuje po okresie zimowym, a związana jest według mnie z akumulatorem. Dlatego po wymianie alternatora należało by dokładnie sprawdzić akumulator(zdolność rozruchową i tym podobne) Nie należy zapominać...
regulator napiecia wymieniony: Bosch F00M144160 (alternator 140A Bosch czyli pasuje) niestety nic nie pomoglo - serwo zdychalo blyskawicznie czyli jednak pompa, wymieniona na jakas uzywke (serwis aukcyjny, pierwsza z brzegu) i dziala o tyle ze nie zdycha natomiast poziom sily wspomagania jest daleki od wzorcowego ...
Co się czepiliscie tego alternatora? Przeciesz ewidentni usterka jest gdzieś w przewodach. Alternator bym zostawił na sam koniec bo byc może ładowanie wroci do normy jak naprawi główna usterkę.
Witam! w lagunie II z lat 2001-2002 to częsta usterka, alternator i ładownie jest ok problem jest z licznikiem pokazuje błędny komunikat, jak następnym razem zaświeci ci się ten komunikat to uderz ręką w deskę nad licznikiem :) na pewno zgaśnie :) musisz przylutować parę połączeń w liczniku bo nie łączą, tu masz wiecej info i manual : http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
Inna usterka. Alternator do demontażu i weryfikacji.
czego to może być objaw? - usterka alternatora, - usterka instalacji elektrycznej alternatora, - uszkodzone klemy (zaciski) akumulatora, - korozja skrzynki "głównych" bezpieczników, - usterka punktów podłączenia masy silnika, akumulatora, ...
Sprawdz ładowanie akumulatora , może przypadek że umarł reulator lub alternator
Napisałem że brak +12 na G1 Skąd ten przewód idzie do ECU? Wiesz może? A rok produkcji to ten sprzęt jakiś ma?
Dostałem oryginalny alternator w częściach, który wyjeli po przywiezieniu z zachodu, poskładałem gada, sprawdziłem uzwojenia prostownik połączenia z regulatorem, włożyłem i dalej nic. Brak ładowania napięcie 12V, teraz oprócz P1246 -Alternator(usterka), wywala mi jeszcze dodatkowo P1632 - Alternator (usterka obwodu/czujnika). W poniedziałek cd. znalazłem...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
dziękuje wszystkim za pozytywne sugestie uszkodzony był alternator usterka naprawiona więc zamykam
Duża szansa że brak ładowania (usterka alternatora).
Jaki tam masz alternator? To raczej w nim siedzi usterka. Regulator wymieniony to przyjrzał bym się wirnikowi ale usterka może być trudna do jednoznacznego zdiagnozowania. Może się pojawiać na obrotach po osiągnięciu temperatury. Łatwiej czasami wirnik podmienić. Oczywiście to tylko sugestia.
Masy są OK, teraz mijania przy kręceniu "siadają" bardzo mało. Coś jest nie tak z napięciem referencyjnym alternatora. Usterka występuje tylko wtedy gdy odpalę silnik. Gdy kręcę szybko kierownicą na pracującym silniku też jest wszystko dobrze. No znalezione, kabelek cieniuśki przy akumulatorze został przetarty. Kabelek polutowałem, izolejszyn i jest...
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Miałem podobną sytuację w swoim Espace,do momentu kiedy rozsypało mi się na dobre sprzęgiełko koła pasowego alternatora.
aku jest ok zostało mi to uzwojenie ale międy sobą niema zwarcia.
Czy wymieniono diody w alternatorze? Może usterka jednej z diod, powoduje brak pełnej wydajności alternatora. Poprawiłem pisownię Reg. 3.1.13. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
Regulator wymieniony, diody jeszcze raz sprawdzę. Kody nie precyzują coś więcej jaka jest usterka tylko że awaria alternatora? czy wina jest w alternatorze czy może w instalacji?
Nie kombinuj nic z alternatorem, w końcu pisałeś że wymieniłeś już dwie sztuki i zawsze to samo, czyli usterka poza alternatorem. Zrób prosty test - do wtyku L doprowadź 12 V przez żaróweczkę 2-4 W. Jeżeli alternator wzbudzi się od razu to już wiesz gdzie szukać.
Witam! Mam usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Co by nie było to jest błąd komunikacji - ZBR nie widzi instrumentu, i usterka klemy "W" alternatora :/ ZBR do diagnostyki.
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
Po pierwsze czy usterka występuje na gorącym silniku , po drugie jest to alternator samowzbudny więc każda usterka będzie sygnalizowana kontrolką ładowania.P
jest jeszcze usterka, usterka instalacji alternatora Mam identyczny problem ze swoją Fabią 1.9 SDI z 2000r. Napisałeś że powodem jest koło pasowe alternatora oraz że była jeszcze jakaś usterka instalacji. Co to było?
Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku". a Ty czym mierzysz??? cwaniak co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie. szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni... na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze...
Mój Boże, u kogo ty byłeś, może u szewca. Jest nr alternatora, wejście na neta - wynik przy półkolu "L" jak lampa , drugi to "DFM". Dosłownie niecała minuta roboty. To jest usterka do zdiagnozowania góra 10 minut, ale nie 5 dni. Masz wszystko podane gdzie szukać.
witam przerabiałem citroen c4 1.6hdi z systemem start stop z alternatora 180A valeo lądowanie było na poziomie oczywiście nie odpalał świeciła sie jakaś lampka na żółto w przełączniku od tego usterki : alternator dwukierunkowy usterka reg. napięcia alternator odwracalny nieudane ponowne uruchomienie silnika alter. został wymieniony na inny kupiony używany...
rozkręciłem alternator , jednak usterka tkwiła w nim przegrzane są uzwojenia stojana temat zamykam dziękuję wszystkim
Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum...
Dotknij probówką do cienkiego niebieskiego przewodu przez alternatorze. Jesli kontrolka zaswieci to usterka tkwi w alternatorze.
Skoro tak to alternator "na stół". Mając odpowiedni tester można zasymulować alternator na silniku i stwierdzić gdzie jest usterka. Takie testery posiadają tylko warsztaty które specjalizują się w naprawie alternatorów. No niestety - szkłem d.py nie utrzesz.
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
Jak masz czym to zmierz napięcie na pokładzie, na wyłączonym i włączonym silniku. A jak zapala? Usterka ładowania akumulatora to najczęściej uszkodzenie alternatora, jego regulatora lub przewodów ( kostka ma alternatorze. Pozdr. J.
Odczytaj błędy czymś pod Forda w stylu Forscan. P0275 to chyba wtrysk. Ale jeżeli są takie cuda jak piszesz, to może być problem z zasilaniem na aucie (masą), alternatorem, akumulatorem lub sterownikiem.
Chyba usterka nie jest zależna od obrotów, a bardziej od sterowania. Gdy puszczasz gaz silnik schodzi z obrotów, a razem z nim synchronicznie alternator, gdyby było niesynchronicznie to słyszałbyś pisk paska rowkowego. Po drugie skoro na wolnych obrotach ładuje czyli ładowanie jest non stop. Zobacz czy przypadkiem napinacz nie jest kulawy. Możesz śmiało...
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Witam. To tak często jest,że jak usterka znika, to trudno ją zlokalizować. Prawdopodobnie jest problem z alternatorem albo układem regulatora. Zacznij od sprawdzenia połączeń w układzie alternatora i sam alternator. Pozdrawiam
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Wtedy by nie palił i pojawiały by się komunikaty o silniku i alternatorze na pomarańczowo. Odpalić na pewno odpali. Nie będzie przebiegu na zegarach i chyba będzie usterka alternatora, ale tego nie jestem pewien. Zakładam, że ten samochód ma jakieś usterki skoro autor chce odczytać błędy :D Ale to też nie jest pewne :D
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
Witam. Mam pytanko: kreci rozrusznik ale nie chce odpalic silnik. Bylo wszystko ok az pewnego razu po zgaszeniu silnika a przed ponownym odpaleniem na wyswietlaczu pojawilo sie nagle 5 bledow: ostrzezenie alternator, usterka silnika, usterka ebs, usterka adblu i zawieszenia pneumatycznego. Po jakims czasie bledy zniknely i autko odpalilo a teraz znowu...
Ustalenie co się złego dzieje ze strony auta trzeba ustalić co się uwalą w alternatorze. Dopiero na tej podstawieożna wysuwać wnioski czy tam dywagacje czy jest usterka czy pech.
Witam serdecznie. Pacjent to renault kangoo 1.5DCI z rocznika 2003. Otóż do pewnego momentu było wszystko ok lecz teraz okazało się, że ładowanie jest za wysokie, na poziomie 14,8V. Zanim usterka alternatora została wykryta akumulator się uszkodził. W tym momencie siedzi alternator o numerach 7711134313 czyli typowy montowany też między innymi w clio...
W starym mostku miałeś uszkodzone diody wzbudzenia(jedna padła ),częsta usterka w tych alternatorach. Po zamontowaniu nowego mostka sprawdź czy przylutowane uzwojenie nie dotyka do masy.
Zobacz: http://obrazki.elektroda.net/66_12335095... masz przykładowy schemat połączenia alternatora, powinno to rozjaśnić temat. Jeśli alternator sprawny (ładuje), to najprawdopodobniej usterka jest w obrotomierzu.
Falownik to dosc powszechna usterka ze stajni PSA
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Usterka chwilowo wyciszona przez zmniejszenie poboru prądu, nie chodzą wentylatory.
witam. dziekuje za wskazowki okazalo sie ze alternator padl. usterka juz naprawiona a mecenas lata swietnie. pozdrawiam
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
Do regulatora napięcia wchodzą trzy przewody +30, +15 i jeszcze jeden przewód w starszych wersjach xf był to przewód połączony z VIC nie wiem jak to jest w 105 na sto procent ale po jego wypięciu problem znikł, jak sądzę jest to przewód informujący system o stanie ładowania, komunikat alternatora usterka się nie pojawił ale sądzę że prędzej czy później...
Witam. Jestem tu początkujący i niewiele pomogę, ale czy jest usterka zbr 3301? Alternator na 3 pinie ma napięcie?
Niebieski kabelek jest o małym przekroju i lubi się uszkodzić (urwać). W moim Pasacie urwał się właśnie ten kabelek tj. "wisiał" tylko na izolacji i dlatego usterka ta (wizualnie) trudna była do zlokalizowania.
przestało działać wspomaganie nie było możliwości uruchomienia pojazdu, gdyż nie nie kręci akumulator padł Usterka alternatora lub innego elementu obwodu ładowania akumulatora.
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Mam pytanko w czasie jazdy wyłancza mi się ładowanie później wraca.i nie wiem czy to usterka alternatora czy coś zaśniedziało. za pomoc z góry dziękuję
Alternator nie jest sprawny, typowa usterka tego modelu - uszkodzenie mostka prostowniczego.
Temat wałkowany myślę że dyskusja zbyteczna ,typowa usterka alternatora jak wyżej wspomniano.P
Nie wie co to za pasek czy od rozrządu czy Alternatora jest po szarpany i czy to poważna usterka?
Witam wszystkich. Parę dni temu miałem następujący problem z samochodem: podczas jazdy wyładował się akumulator, wszystko po kolei zaczęło wysiadać - światła, zegary, elektryczne szyby itd., auto miało tak słabą moc, że ledwo dotoczyło się do celu. Okazało się, że to mostek alternatora. Usterka została już naprawiona. Samochód odpala normalnie, akumulator...
Witam, otóż udało mi się auto uruchomić, jednak dalej są z nim problemy. Przejrzałem wiele wtyczek, wtyków, rozbierałem przekaźniki, wiązki. Nie znalazłem nic ewidentnego, lecz auto po złożeniu odpaliło. Przejechałem bezproblemowo jakieś 50 kilometrów. Auto jednak w losowym momencie zaczyna gasnąć, ale odrazu odpala. Czasami co 2-4 minuty i tak w kółko....
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
Witaj! Skoro mechanik stwierdził,że ładuje to niech sprawdzi jeszcze napięcie zwykłym multimetrem na alternatorze i na akumulatorze. Częsta usterka to kabel alternator - akumulator. Na alternatorze 14v a na klemie 12v Ja w takich przepadkach podpinam amperomierz i widzę czy następuje spadek. Następnie proponował bym sprawdzenie i wyczyszczenie gniazd...
Sprawdź sobie kolego szczotki węglowe w alternatorze, to częsta usterka w tych konstrukcjach.
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka...
(at)jerry1960 (at)balonika3 potwierdzam, wirnik już "napiera" na stojan. Alternator napuchł od rdzy stojana i przesunął się. To woda spod prawego koła go załatwia. Typowa usterka fiatów.
Witam! Błąd 3309 najprawdopodobniej wskazuje na uszkodzenie na linii: -sterownik FFR -> blok zaworowy skrzyni biegów lub -sterownik FFR -> elektrozawór wspomagania sprzęgła (zamontowany na pompce sprzęgła) Biegi zmienia poprawnie? Wiązki pomiędzy wymienionymi punktami wypada sprawdzić na początek. Co do alternatora to też usterka może leżeć w uszkodzonych...
z jakiego powodu mógł się on przestawić? tak sobie jeszcze myślałem czy to nie jest jakaś usterka alternatora
Problem jest takiego typu, przy małym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa) ładowanie jest poprawne ok 14V (mierzone na klemach akumulatora), natomiast przy duzym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, radio) alternator przstaje ładować prąd jest wielkosci 12V. Gdzie może tkwić usterka? Alternator firmy Bosch 70A
Witam Więc przewód D+ nie ma ciągłości między alternatorem a centralką... lub:. Jeśli auto posiada "hebel" oryginalny może występować zwarcie tego przewodu do masy w samym "heblu" lub w okolicy skrzynki akumulatorów gdzie jest ten przewód. Przerwa najczęściej występuje w wiazce kabli z kabiny do ramy w okolicy filtra powietrza lub w okolicy wejścia...
padła jedna faza w alternatorze lub dioda na prostowniku typowa usterka dla spadającego napięcia przy zwiększaniu obciążenia
Pomierz napięcia na samym alternatorze. B+ i masą, D+ i masą, no i samą masę alternatora, połączenie z akumulatorem. Jeśli będzie tyle samo co na akumulatorze - usterka -> reglator <-> alternator.
tak ma elektryczny wyłącznik prądu, sorry ze nie podałem błędy z kamputera ale nie mam wtyczki do tego mana Auto nie ma ADR, autora zmylił elektryczny wyłącznik prądu który jest zabezpieczeniem napięcia akumulatora zatem, sam alternator, instalacja i może być jeszcze usterka przez grzałkę.
usterka alternator scania usterka alternator alternator astra usterka
klonowania dysków nadajniki tmobile czujnik czarny czujnik zielony
manta spk5016 centrala wentylacyjna
Głowica ubijaka Zelmer, Bosch, Kenwood – montaż, użytkowanie, bezpieczeństwo Sharp LC-46LE730E Firmware Download, USB Update, SPI Dump, Faults