Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Wszystko zależy od rodzaju alternatora. Z tym silnikiem były montowane dwa typy alternatorów Boscha. W jednych są diody wzbudzenia w drugim nie. Na pewno podłączyłeś wtyczkę do alternatora? Najlepiej byłoby gdybyś podał nr oryginalny alternatora lub jego zdjęcie, może pomogę dalej. Nie doczytałem, skoro lampka się żarzy to wynika że dioda upalona, mało...
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Jak akumulator 45 Ah można dać alternator od malucha z przykręconym regulatorem do obudowy. Wydaje się prostsze jak tylko jest miejsce. Panie, głupoty mówisz. Ale jeśli miałby zmienić alternator to najlepiej na jakiegoś Bosch. Po co się bawić w inny alternator, jak w przypadku tego, co ma autor wątku to wystarczy tylko zmienić regulator napięcia. Bez...
Witam. Mam Ursusa 360 i niedawno mi się popsuł alternator. Znalazłem na złomie inny ale nie wiem od jakiego to auta, gdyż wykręciłem go od samego silnika. Mam problem z jego podłączeniem. Wiem tylko, że B+ to ładowanie ale nie wiem, gdzie podłączyć pobudzenia i kontrolkę ładowania. Alternator to Bosch Lg nic więcej nie wiem, gdyż jest zmazane. Z góry...
Witam. Od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem i proszę o wyrozumiałość jeśli zadam jakieś banalne pytanie. A więc wymieniłem alternator Bosch z wbudowanym regulatorem napięcia w BMW E34 bo nie było ładowania ( napięcia ładowania zmierzone na klemach akumulatora to ok 12.5V) ale problem po wymianie jest ten sam. Kable do zacisków D+ i B+ podłączyłem...
Oczywiście, że da się sprawdzić, ale słowami cięzko to wytlumaczyć, trzeba pokazac jak co podłączyć.
-pasek naciągnięty prawidłowo -może źle podłączyłem zaciski do alternatora ?? stary alternator był z regulatorem do niego dochodziły 3 kable B+ i jeden szedł na lampkę -generalnie co mogło by sie zepsuć w tym alternatorze ??
Alternator BOSCH taki: jak połączyć. Chcę go wykorzystać a agregacie produkującym prąd 12V. Jednak nie znalazłem opisu złącza 2-pinowego. Może jaiś kolega dysponuje schematem instalacji auta z tym alternatorem i podpowie. Stosowany jak ustaliłem w autach VW.
Nie do końca wierzę w ten niby jego pomiar naładowania akumulatora. Ja nie mam jeszcze wyczucia co do sprzętu bo rzadko używam, dlatego tak trochę z dystansem do tego jego pomiaru podchodzę. Jak na dwie godziny ładowania to początkowe napięcie po podłączeniu prostownika jest podejrzanie małe. Jeżeli masz multimetr to powinieneś sprawdzić napięcie na...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Mam problem z alternatorem Bosch w Escorcie z 94roku 1,6 16v. Po wymianie silnika nie zapamiętałem podłączenia do alternatora,a dokładniej podłączenia masy,która pozostała na łapie podtrzymującej alternator.Z tyłu są trzy szpilki na dwóch z nich jest podłączony.Jeden do rozrusznika a drugi (cienki niebieski kabelek) to chyba kontrolka ładowania.Trzeci...
Dziękuję za słuszną uwagę. W tym tygodniu biorę się za wymianę oleju, właściwego filtra oraz separatora. Wyczyszczę chłodnicę i poinformuję o efektach. Olej hydrauliczny z tego co wyczytałem to powinien być H-LP30. W między czasie jeszcze walczę z ładowaniem alternatora. Alternator sprawdzony w zakładzie, ładuje. Po podpięciu do sprężarki niestety nie....
No to jeszcze raz. To jest Omega A. Przy starym alternatorzenie Bosch nie kontaktowały szczotki, jeden pierścień prawie nie istnieje, ładowanie i kontrolka na pół gwizdka. Ten który kupiłem podono jest wymontowany z Omegi A, 2,0l, bęzyna - tak jak mój. Na odlewie ma napis Delco Remy. Wentylator ma zewnątrz. Nie ma wtyku płaskiego do kontrolki, tylko...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
Posiadam alternator typu BOSCH 0120 489 986 14V/ 45A 049 903 023 cały opis z etykiety.Prosze o pomoc w jego podłączeniu czyli opis wyprowadzeń kostki elektrycznej
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat bo mam identyczny problem. Jeśli chodzi o rodzaj alternatora to Bosch 0123505002. Mam te same objawy co kolega, tylko, że u mnie napięcie spada do 13,5 i tak się utrzymuje(wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone/przeczyszczone). Rozebrałem więc alternator, sprawdziłem tylko szczotki są ok. Kupiłem więc używany...
Radio mam oryginalne ale na próbę włożyłem radio z renault i jest to samo. Całe pytanie składa się na to czy na wykresie z oscyloskopu który podałem te "skoki" napięcia to normalne ? Bo jeśli nie to po prostu wymienię alternator i będzie po problemie. Jestem w stanie zapłacić za nowy oryginalny alternator firmy Bosch, kwestia tego bym po prostu "nie...
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
Witam, Nie mogę odszukać schematu podłączenia alternatora Bosch 70A z wtyczką dwupinową do instalacji pojazdu. Chciałbym go sprawdzić na stole- jeśli ktoś pamięta wyprowadzenia zacisków lub ma schemat regulatora albo alternatora i podpowie będę wdzięczny za pomoc.
Witam No własnie wymieniłem alternator Bosch 70A na Valeo 90A i uzyskuje tylko 13 V napięcie ładowania aku. Zauwazyłem ze we wtyczcze dołączanej do altka jest jeden przewód (idzie do żarówki, kontrolki ładowania). Natomiast w gniezdzie altka są dwa styki. No i jeden jest pusty. zastanawiam się , czy jest to zacisk pomiarowy i powinien być podłączony...
witam mam problem z alternatorem mianowicie zaczęła mi sie palić kontrolka od ładowania akumulatora wiec kupiłem regulator napięcia bo kiedyś już miałem taką przygodę zamontowałem zapaliłem wszystko ok ale po 5 minutach znowu to samo brak ładowania ??? spalił się postanowiłem kupić nowy alternator z regulatorem napięcia boscha podłączyłem odpaliłem...
Witam!! Mam pytanie do posiadaczy wyżej wymienionego auta jaki siedzi u was alternator chodzi mi o oznaczenie. Mam problem z obrotomierzem a mianowicie zamyka mi skale. Poprzedni właściciel wymienił pewnie alternator na inny niż powinnien być skąd to wiem a mianowicie myślałem że to wina zegarów i podłanczałem od innej cordoby diesel i dzieje się to...
Instalacja w maszynie FINLEY,panel kontrolny TEREX-zawiera stacyjkę bezpieczniki kontrolki LED i układ elektroniczny oraz licznik motogodzin, silnik DIESEL, instalacja elektryczna do odtworzenia po nieprofesjonalnej wymianie silnika DIESLA, poucinane wiązki, gdzie szukać schematu instalacji elektrycznej TEREX/FINLEY 393 (przesiewacz do kruszywa) na...
Najlepiej sprawdzić przy jakim napięciu regulator odłącza napięcie na wirnik. W tym celu najlepiej podłączyć żarówkę 12V np.21W między szczotki regulatora i podać mu zasilanie,(najlepiej z regulowanego zasilacza) między masę a zacisk D+. Gdy płynnie będziemy zwiększać napięcie zasilania będzie można zaobserwować przy jakim napięciu odcina on prąd na...
Nie ma żadnego znaczenia jak założysz Są pewne uwarunkowania w alternatorach boscha nawet odwrotnie nie założysz.P
No może poważny błąd to nie będzie, ale skróci to żywotność stacyjki, przez którą będzie płynął prąd którym ładowane są akumulatory. Kolego p Pozdrawiam i miłego podłączania!
Jeżeli jesteś pewien swoich pomiarów i oceny jakości to po uruchomieniu włącz probówkę od plusa akumulatora a drugi koniec probówki podłącz na krótko do wyjścia diod wzbudzenia. Powinien się wzbudzić. Wyprzedzając pytanie, narysuj czytelny schemat jak włączyłeś diody. Jaki zastosowałeś regulator. 6-cio diodowy też powinien działać tylko zasilić regulator...
Jutro bendę wiedział czy to 150-tka A Moment załączenia (wzbudzenia się) to zawsze ok 2 tyś obrotów więc mechaniczną usterkę chyba by wykluczyc. I ślizganie paska. Ta usterka dzieje się już pare tygodni. A normalne to to nie jest. Może podpowiecie mi czy ten model można wzbudzic zwykłą żarówką jak to dzieje się w innych modelach cz markach bardziej...
To może wsadzić zarówkę 2W, ale kolego-aby ta żarówka wytopiła zegary musiała by się świecić z 10 godzin. Jak ktoś jest tak nierozważny, że zostawia kluczyk w stacyjce w pozycji "zapłon" to niech cierpi. Stare Valeo to dobra konstrukcja, może nawet lepsza niż Bosch?
Tak, po zwarciu tego przewodu żarówka na desce świeci się jasno, tylko, że kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v
Witam, jak w temacie, przyjechał do nas autobus z problemem, że podczas jazdy zapala mu się kontrolka ładowania i już nie gaśnie, jak stoi odpalony to nic, teraz zapala mu się nom stop, faktycznie nie ładuje, Alternator poszedł do fachowca który zajmuje się tylko tym i mówi, że mu działa na i bez obciążenia, wstawiam do autobusu i już na starcie kontrolka...
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Hej. Pytanko. Montuję alternator boscha od golfa 3 do ursusa c 360 . Mam nową instalacje z wiązką pod regulator napięcia. Co zrobić po zamontowaniu alternatora ze starym regulatorem ? Po prostu go odpiąć i zaślepić przewody ?
Witam. Mam pytanko. Zmieniłem regulator w alternatorze boscha 120A, ponieważ wytarły się szczotki. Z braku czasu wymieniłem na to co miałem w garażu. Poprzedni regulator to był 1 197 311 530, a wsadziłem 1 197 311 511. Wyglądał identycznie,jeszcze szczotki były znośne, a był poprostu z 90A. Wszystko działa, ładuje, napięcie na akumulatorze OK. Ale wczoraj...
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
No dobra zacznijmy od poczatku PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI R 2001 alternator marki bosch korniki zjadły komutator :) wymiana na inny pod reka Valeo C15 po podłączeniu przewodów wszytsko ok . Po kilku godzinach ponowne uruchomienie pojazdu kontrolka raz świeci raz gaśnie. W tej marce jest tak ze jak nie ma ładowania brak działania wentylatorów , szyb kierunków...
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
Jednak mam jeszcze problem z obrotami, pokazuje za dużo ok 300rpm, jest możliwość podłączenia jakiegoś potencjometru i doregulowania nim??
Witam znawców tematu ładowania :) Mam problem z moim alternatorem w Volvo. Posiadam alternator Bosch 0 120 489 490. Miałem bardzo słabe ładowanie na poziomie 13.4V, wiec standardowo zakupiłem nowy regulator. Ciężko było znaleźć odpowiedni, udało mi się znaleźć informacje, że powinien pasować 1 197 311 028. Taki więc zamówiłem i... nie mam ładowania...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku pomiarowym. Optymalne wartości dla alternatora to zakres...
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
Bzdura tam siedzi Are5038 idzie L i niepotrzebny dfm. Wpinasz L i wszystko. Jesli jest sprawny. Ale lepszy od tego jest bosch 90A z audi 100
No właśnie tam jest dobre połączenie wyczyszczone dobrze papierem ściernym. Całość jest podłączona identycznie tak samo jak na schemacie poniżej. Kontrolka z jednej strony do przewodu D+ a z drugiej strony przez włącznik do zacisku plusowego akumulatora. O ile w niektórych samochodach pokroju Renault(nowszych), Chevrolet słyszałem, że żarówki są załączane...
Witam, mam problem z alternatorem Boscha 100. Alternator pochodzi z jakiegoś golfa, montuję go w ciągniku, ale do rzeczy, wstawiłem owy alternator, ma on 2 wyjścia, tak jak na starym, B+ i D+, i podłączyłem go jak ten wcześniejszy, prąd z aku na grubszą śrubę, a na cieńszą od kontrolki. Wciskam kluczyk, kontrolka świeci, odpalam silnik, kontrolka gaśnie,...
Zatem do sprawdzenia jeszcze raz alternator(bosch) i akumulator. Po podłączeniu opcoma wyszło że komputer silnika widzi napięcie nieco niższe od napięcia na aku. Czy to normalne? różnica jest rzędu 0,3-0.4 v. Masa na ecu podpięta.
Nie będzie problemu jak podłączę 2 wzmacniacze każdy do 500w łącznie około 200 rms do auta? Alternator bosch 70A. Czytałem że do mocy 500rms nie warto montować kondensatora, a co dopiero lepszego alternatora - prawda to?
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Witam ponownie, Alternator podłączony, działa i ładuje, kontrolka akumulatora zgaszona, nie zauważyłem istotnych różnic w pracy samochodu bez podłączenia DFM. NATOMIAST jakimś dziwnym trafem straciłem przednie światła pozycyjne, żarówki sprawne, cała reszta świateł, akcesoriów i osprzętu działa, bezpiecznik świateł pozycyjnych odpowiada za kilka innych...
Dziękuje za podpowiedz. Zamówiłem czesci, niestety nie dostałem ich w lokalnych sklepach, a sprzęt jest potrzebny juz do pracy w związku z czym podłączyłem całość tymczasowo używając regla z jezpolu 9d. Mimo kiepskiego stanu alternator dobija do 13.2-13.6, najważniejsze ze nie przekracza 15v :) Postaram sie zdac relacje z przerobki
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
Też mam aku Centra Futura (72Ah) i jak najbardziej polecam - zero problemów. Pobór mocy to ok 0,5kw. A alternator Bosch 90A.
Witam, mam do sprawdzenia taki regulator: Układ do jego sprawdzenia może chyba wyglądać mniej więcej tak: I tu pytanie: co z zaciskami W i DFM? Wydaje mi się że DFM nie będzie potrzebny do sprawdzenia bo według definicji to sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor). Ale W chyba musi być bo zdaje się że to sygnał informujący...
Witam zgromadzonych Miałem problem z oryginalnym alternatorem w swoim Volvo 480, 60 amperowy Bosch. Miał spore spadki napięcia przy obciążeniu i kiepsko ładował, mimo wymiany regulatora na nowy, oryginalny Boscha. Czasem jak był kompletnie zimy potrafił do rozgrzania ładować ponad 14V, ale tak gdzieś do 10 minut max. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć...
Witam! Mam następujący problem: Kupiłem głośnik Boschmann'a AXZ-W10TPO i pod to wzmacniacz Boschmann'a ZX3-T2D i również kondensator 2 faradowy Soling'a i mam problem ponieważ chciał bym zrobić odpowiednią skrzynie lub zabudowę do bagażnika auta aby to jakoś wyglądało i jako tako grało ;p i nie mam pojęcia jak się za to zabrać a wiem ,że skrzynia musi...
Też miałem taki problem z moim ATU z Boschem. U mnie jednak objaw był taki że obroty pływały od 700-1000 i zawsze zaświecał CHECK a po lekkim dodaniu gazu gasł. Też gdy obroty spadały szarpało silnikiem jakby brak iskry. Błędy najczęściej nie były rejestrowane a jak już to związane z przepustnicą wtrysku. W moim przypadku okazał się regulator napięcia...
Cóż, przy tak wytężonej eksploatacji to taniej Ci wyjdzie tramwaj czy inny autobus :) Jak parkujesz w garażu to kup sobie takiego C3 Boscha czy jakiś C-Tek i podłącz na stałe- są dopuszczone do ładowania bez odłączania akumulatora od instalacji plus mają funkcję konserwacji, możesz podłączyć i zapomnieć, byleś sobie o nich przypomniał zanim wyjedziesz...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
a w to miejsce chciałem podłączyć - alternator chyba Bosch
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora - OK Uruchomiłem samochód na innmym akumulatorze i jest ok do czasu jego...
Jeśli to alternator sześciodiodowy, to do poprawnej pracy lampki kontrolnej ładowania potrzebny jest właściwy przekaźnik. z tego co liczyłem diody, to jest ich 6, tak jak widać na obrazku, jaki przekaźnik dokładnie ma być użyty? Jeśli to alternator sześciodiodowy, to do poprawnej pracy lampki kontrolnej ładowania potrzebny jest właściwy przekaźnik....
Rozumiem więc, że oryginalny aku BOSCH po prostu był lepiej wykonany i dlatego nie wydawał takiego dźwięku? A.Gieronimo Mówisz, że akumulator wyładowany - jakie powinien mieć prawidłowe wartości? Czy wymiana akumulatora na nowy może zmniejszyć obciążenie alternatora, a co za tym idzie ten świst? Wojtek(KeFir), Dziękuję CI za opinie - rolki są nowe,...
Mam nieodparte wrażenie że do Valeo dosztukowales Boscha. No ale... a teraz? Na tym plastiku po przeciwnej stronie w stosunku do numeru 1238 jest napis Bosch.
Witam ... Układ ma zliczać impulsy z zacisku W alternatora i wyświetlać wynik na wyświetlaczu LCD. Mam już zrobiony układ na ATMEGA32 zliczający impulsy sinusoidalne lub prostokątne z karty dźwiękowej. Po podłączeniu do samochodu zaczęły się schody... Te schody prowadzą do ... nikąd. Znam temat, bo skonstruowałem kiedys urządzenie do pomiaru obrotow...
Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
Bardzo zły pomysł na uruchamianie alternatora bez podłączonego plusa. Bosch przy czymś takim potrafiłby wyzionąć ducha. Nic nie wiemy na temat prądu ładowania i nie mamy żadnej wiadomości jakie napięcie jest na przewodzie po zapłonie. Moje podejrzenia kierują się w stronę uszkodzonego alternatora. Nie podoba mi się to nadmierne grzanie, a raczej zbyt...
Jakiś stary Bosch. D+ idzie do żarówki (KONTROLKI) a + popinamy do kondensatora, ale jest to opcja, więc może być nie podpięty.
Ekspertem nie jestem, ale moim zdaniem jedni i drudzy opowiadają bajki. W pierwszym linku, najpierw piszą że: Jeśli akumulator jest naturalnie doładowywany do pełna, nie mamy już w tej kwestii nic do roboty. Oczywiste jest więc, że owe "naturalne doładowywanie do pełna" to po prostu doładowywanie podczas jazdy z alternatora. O alternatorze piszą tak:...
Regulator napięcia dynastart" ZAD 14V 11A no: 0 190 2019 001 BOSH. trochę dziwna sprawa, niedawno kupiłem traktorek Gutbord 2060 z takim własnie ustojstwem. Poprzedni właściciel twierdził, że prądnica nie ładowała natomiast spokojnie uruchamiała silnik, dlatego dołożył dodatkowy alternator samochodowy. Ponieważ taki alternator może dawać nawet 70A a...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Zdecydowanie stawiam na Bosch.Znajomy miał w C-330 alternator Polonez/Fiat i wieczne problemy.Pozatym Bosch ma regulator w sobie i zero problema z podłączeniem.
Kurka, problem z ładowaniem znowu powrócił. A zaczęło się od tego, że auto mi zgasło w czasie jazdy i nie odpaliło. Po odholowaniu auta do domu podłączyłem prostownik, ale za nic nie dało się naładować aku. Zdjąłem kleme - i aku się naładował. Odpalam silnik, kontrolka ładowania od razu zgasła, ale co mnie zdziwiło to to, że ładowanie pojawiło się po...
Witam To moze i ja sie podepne pod ten temat Tez mam alternator (tak mi sie wydaje ze to alternator) ale nie mam ladowania Kontrolka wciazsie swieci mimo odpalenia ciagnika Na tym alternatorze na takim ciemnym module jakby jest napis BOSCH 1197 311301 EL28V Dodam ze instalacje mam na 24V Ponizej foto tego alternatora Ten bialy przewod idzie na rozrusznik...
Dobrze kombinujesz i powinno ci się udać.Ja w maluchu do alternatora zastosowałem zewnętrzny regulator ale działał dużo lepiej niż fabryczny.Z dużego fiata alternator 6 diodowy bez problemu przerabia się na 9 diodowy i też będzie działał.Regulator najłatwiej sprawdzić za pomocą żarówki 5W i dobrej klasy zasilacza regulowanego min.9-15V.Żarówka jest"wirnikiem"...
Panowie idealnie pasuje alternator Bosch od Golfa 2 z przedłurzonym kółkiem pasowym [miodzio]
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
No i jak, ustalił Kolega? Bo w moim Boschu byłby to żółty.
Jeśli się nie mylę, a zweryfikować to mogą zdjęcia rozebranego radzieckiego alternatora, to nie posiada on szczotek i może także nie posiadać diod prostowniczych. Mam podobny gabarytowo i kształtem alternator i jest on dość specyficznej konstrukcji. Prawdopodobnie jest przystosowany do pracy w bardzo ciężkich warunkach, w tym w zalaniu. Zastanawiają...
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Toż pisałem: Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Odlutowałem ją i dałem do zielonego; gościu się cieszył aż do zezłomowania "Kaszlaka" - żadnych problemów, nie było trzeba żadnych regulacji...
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " Też nie za bardzo wiedziałem co oznacza "cut in" w tych danych katalogowych, ale w FAQ BOSH'a coś takiego znalazłem: "What does “cut-in speed”...
Witam, Co jest podłączone pod styk "PS" w niektórych regulatorach napięcia BOSCH? Tutaj schemat:
Na forum MZ-ciarzy to się nie dziwię, ale że tu takie banialuki ktoś napisał? Gdyby to miało jakieś znaczenie to by to było szczególnie wyróżnione. Owszem, wirniki Boscha mają takie trochę specyficzne pierścienie-z jednej strony jest języczek i ma trafić w gniazdo na wentylatorze. Jak mi się źle nasadzą to urywam języczek....
Witam jeżeli chodzi o zamianę regulatorów to jest raczej nie możliwe ponieważ każdy z regulatorów działa zupełnie inaczej, co do wyjść (DFM L) owszem są to wyjścia L-lampka; DFM-sygnał do komputera o obciążeniu alternatora , ale wyjścia SAT1 i SAT2 są wyjściami zasilającymi regulator czyli regulator zasilany jest dwoma fazami alternatora i to nie są...
Witam mam pytanie a w sumie chcę się upewnić do czego jest przewód podłączony do alternatora do zacisku "W". Problem polega na tym że najpierw zapaliła się kontrolka oleju a dokładne zaczęła mrugać a później zapaliła się kontrolka ładowania i znikło ładowanie. Alternator został wymieniony na Boscha 90A ale ładowania nadal brak. B+ wiadomo to główny...
Witam, Dwa tygodnie temu miałem przyjemność lekko podtopić mój ukochany samochód (woda ok. 20cm od dolnej krawędzi szyb). Wszystko było OK, auto odstawiłem do wyschnięcia na tydzień, w zeszły weekend ładnie odpalił, ładowanie bez zmian (w normie), przejechałem po asfalcie ok. 150 km i nagle ładowanie zniknęło zupełnie. Altka wczoraj udało mi się wyciągnąć,...
czytając o pinach wtyczek alternatorów faktycznie są różne, mimo że tak samo wyglądają (zależy od konkretnego modelu). Nie wiem, czy dobrze myślę, ale w moim przypadku byłby najlepszy alternator z wtyczką 2-pin o złączach L (lampka ładowania) i DFM (sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora), gdzie DFM nie musi być podłączony. Niestety na...
Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Bosche nigdy nie miały typu na deklu. Błażej, typu z naklejki już pewnie nie przeczyta, bo pewnie jej nie ma, a jak jest to zazwyczaj już nieczytelna. Może będzie sam kolor, i jak to w alternatorach Boscha bywa będzie albo zielona (45A) czerwona (55A) bądź niebieska (65A). Do autora tematu- nie...
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : Zastosowałem swój MPPT : A co do Alternatora to jest to stary Bosch 35A i szczotko trzymacz to jedynie dostaniesz u kogos kto naprawia alternatory i może gdzieś mu się wala jeszcze...
Jeśli chodzi o altek z Mondka, to jest on inny (Bosch - 98BB10300BE lub 0124415006) i na 115A. Koncówka BE w numerze Ford'owskim sugeruje wcześniejszą wersję w porównaniu do DD z Focusa. Niestety/stety PCM kontroluje ładowanie i wykrywa inny altek - dlatego zapala się kontrolka po 20s. Po założeniu ładowanie było. Następnego dnia się przejechałem i...
Witam, niedawno nabyłem używany alternator z mercedesa typ bosch 0120_400_600 który chciał bym podłączyć do traktora samoróbki z silnikiem slavia 1st 120 chciałbym prosić jakiś schemat jego podłączenia lub jak go podłączyć pod akumulator i rozrusznik. Opis wyjść z niego.
Jest to stary typ 25 letni ? Podobny do 0120469656 - chodził w różnych fordach , przełom lat 90 . Ale to nie istotne. Problem jest opisany : - Wszystko sprawdzone ,poza zwarciami między zwojowymi - jakie objawy poza grzaniem się ? Jest możliwe jakiekolwiek używanie go? Natomiast w wirniku jest przebicie do budowy tz. gdy podłączę 230V ,( bo gdy 12V...
Cześć, Potrzebuję założyć alternator większej mocy do auta terenowego, udało mi się za niewielkie pieniądze dorwać alternator z Merca. Produkcja BOSCH nr. 0124625014, Jak prawidłowo podłączy złącze COM i DFM. Czy alternator potrzebuję jakiegoś specjalnego sygnału wzbudzenia ? Jeśli tak to jakiego ? Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi....
S to sense ,napięcie akumulatora, niepodłączony może ładować 14,7 14,9 V Czyli podłączam to do klemy plusowej akumulatora(styk B+ w alternatorze) czy zostawiam niepodłączone? Skoro na niepodłączonym daje 14,9V to z podłączonym ile? Zacisk "I" to jest plus po stacyjce, czy tak? P sygnał wyjsciowy obciążenia na ECM, chyba to samo co DFM w Boschu A nie...
Zgadzam się, że nie należy przesadzać z ładowaniem regeneracyjny, ale uważam je też za konieczność. Gdyż trzeba mieć świadomość, iż inteligentne ładowarki nie są w stanie naładować akumulatora do 100%, a w trybie regeneracji już tak. Jest to spowodowane, że ładowarki w standardowym trybie (w zimowym również) ładują niewysokim bezpiecznym napięciem,...
Duzo prościej i taniej zastosować coś z ciężarówki produkcji Boscha
Komputer to Bosch 0281011943 (ISUZU) altek podpięty pod 19 i 75 pin dużej wtyki, te kompy chyba nie gniły, bynajmniej ten jest cały. Zacisk L alternatora podłączony jest do pinu 19 w ECU, wewnątrz ECU jest układ BSP742R, który ma wewnętrzny Mosfet i przywiera pin 19 do +12V, przez rezystor y o łącznej wartości 1.4kΩ. Dziwna sprawa scalak załącza...
Witam, mam takie pytanie mianowicie padł mi alternator Valeo, czy da się zamiast niego wstawić Boscha bo jak dobrze pamiętam Bosch jest większy i ma inne podłączenie niż Valeo. Z góry dzięki za jakakolwiek informacje
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Zazwyczaj przełożenie silnik - alternator jest >2, bliżej 3x Sprawdzałem alternator wkręcony w imadło niebieską wiertarką Bosch, która miała max obroty 2700, wzbudzał się "na oko" powyżej 2000rpm
Skończył się altek Bosch 24V 90A. Wymieniłem pierścienie, okazało się że stojan też wyzionął ducha więc kupiłem nowy; mostek, wirnik ok. Z racji znikomej długości szczotek kupiłem nowy regulator F00MA45252 jako zamiennik starego F00M145307. Teraz ciekawostka: na starym regulatorze altek zakręcony wiertarką generuje 28,4V bez żadnego problemu, na nowym...
Tu nie do końca się zgodzę bo już miałem usterkę na Mondeo gdzie alternator dawał 18-20V i uwaliło PCM. W osobowych nie siedzę to nie potwierdzę. nie jest to zabezpieczone Transilem tylko układem wykrywającym odwrotna polaryzacje. Być może w komponentach do aut osobowych tak. Naprawiałem mnóstwo różnych "komputerów" od ciężarowych i tam jest właśnie...
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Jeśli chodzi o Bosch'e 0120335008 i 0123115010 (są w starszych micrach) to nie będzie pasowała wtyczka ale to te same terminale i można przy odrobinie wysiłku podłączyć to "na krótko", wymiary są ok. Regulator w Cargo ma nr 234612, nr na mostek nie znam, chyba że zna ktoś nr oryginalny mostka to poszukam.
koszt regulatora to ok 40 zł znam lepsze sposoby trwonienia pieniędzy ;) W takim razie komunikacja miejska taniej wyjdzie. Połączenie aku - alternator jest ok, sprawdziłem Bosko. Ten przewód rzadko się upala. Co do wzbudzenia, to właśnie żałuję że nie podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, no ale cóż za późno już. Trzeba było - wtedy byłby i alternator...
Nie widzę raczej tego. Prądnica już jest generatorem prądu stałego a obrotomierze bazujące na alternatorze wykorzystują impulsy pradu zmiennego i o małej stosunkowo częstotliwości (3/obrót). W prądnicy tego nie ma. Gdzieś były też obrotomierze oparte na dodatkowej prądniczce tylko dla obrotomierza; czytałem gdzieś o tym w książce elektrotechn. z lat...
Najlepszy będzie od typ Bosch np od opla forda lub vw,ale tam też trafiały inne badziewia.Podłączenie go do instalacji jest dziecinnie proste a i uchwyty łatwo dopasować Masz tu taki schemacik na szybko zgrzebany.
Dziesięć z hakiem jest OK, przy rozładowanym spada poniżej 10V, nawet do 9. Czy mierzyłeś kiedykolwiek wcześniej gęstość elektrolitu? Może akumulator jest już mocno zasiarczony? Skoro: Pomiar napięcia po odłączeniu prostownika wykazał 13,12V, po coś około 20 minutach jest 12,99V. to jest naładowany (w moim akumulatorze przy ładowaniu z alternatora odpowiednio...
Na samym początku miałem podłączony prąd ze stacyjki na 21 pin, a jak podłączam na 16, to mi strzela przekaźnik (na 17 idzie mi prąd z alternatora). Jak podłączyć prawidłowo (masa jest na 14)?
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
Zgadza się, po podłączeniu do prostownika cela otrzymała właściwą polaryzacje, ale szkody poczynione na płytach już są nieodwracalne, i jej parametry elektryczne są znacznie gorsze. Dokladnie tym bardziej jeśli jeszcze został naladowany w krotkim czasie dużym pradem mógł nastąpić opad masy czynnej i kaput po aku. Z tego co mi wiadomo to alternator...
Witam mam alternator od dafa 105 z regulatorem bosch pięcio pinowym czy ktoś się orientuje się który pin jest do czego i jak mam podłączyć zeby sprawdzić go na stole? P.S piny są oznaczone od 1-5
Zaizoluj te wsuwki i zabezpiecz przed zsunięciem bo grozi to pożarem i żarówka 5W w oprawę kontrolki , jeśli nie pomoże zmień regulator. Spróbuj podłączyć kontrolkę przy samym alternatorze między plus a D+. To iskra jugosłowiańska pobróba Boscha
Chciałbym wiedzieć czy któryś z regulatorów mogę bez obaw przełożyć do tego alternatora i podłączyć do instalacji . Auto mam rozebrane a szczotki nowej nie mam pod ręką. Pierścienie ślizgowe też się proszą o wymianę (choć łożyska i sprzęgło jednokierunkowe wydają się być jeszcze w porządku) a dokopanie się do wyprowadzeń szczotek podłączonych do regulatora....
a odepnij klamry i sprawdź napięcie akumulatora jeśli będzie ok, to sprawdź jeszcze raz na podłączonych ale nie odpalony a potem na odpalonym silniku wyniki porównaj i wyciągnij wnioski, bo takie napięcie nie sugeruje żeby alternator dobrze pracował i żeby Ci ładował akumulator Usunąłem treści nie związane z tematem. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości,...
A żarówka w zegarach ok? Podłącz przewód od kontrolki ten przy alternatorze do masy. Kontrolka powinna świecić.
Prawdopodobnie regulator jest do wymiany, bo obecnie jest "cyfrowy" a powinien być "analogowy". Stąd różnica kolorystyki przewodów we współpracującej kostce.. u Siebie przeszedłem z bosch 70A na valeo 180A bez większych komplikacji. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie.
witam kolegów ! ja osobiście wymieniłem olej w C-330 z superol na olej 10W-40 i 15 W40, zmieszałem dla tego żeby nie był za rzadki i nareszcie mam spokój z męczeniem rozrusznika zimową porą. mój Traktorek pali po podgrzaniu świec bez problemu. mam jedem 12V 100Ah akumulator oraz alternator Bosch. Bosch jest o tyle dobry że posiada regulator na pięcia...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
jak sprawdzić regulator napięcia w alternatorze BOSCH bo po podłączeniu wielu odbiorników napięcie w instalacji przy włączonym silniku wynosi ok. 13V czy to wartość poprawna? bo moim zdaniem raczej powinno być 14.4V co o tym sądzicie? muszę jeszcze dodać że kontrolka ładowania zapala się tylko po włączeniu zapłonu a w momencie uruchmienia silnika nie...
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
Witam! dawno tu mnie nie było, ale 'góra' nie informowała mnie o nowych odpowiedziach! Dzięki wszystkim! KingKong Ja tak właśnie myślałem, bo jakiś czas spędziłem przy tym alternatorze. Próbowałem mu wstawić regulacje kombinowałem w paru miejscach - raz nawet coś zaczynało działać, ale miałem nieizolowany potencjometr podczas regulacj dotknełem do masy...
Słuchaj kolego mam na alternatorze napisane "B+" "D+" oraz "W" więc mogę podłączyć obrotomierz? [url=]Link mam taki sam alternator.
Witam. Od razu chciałem uprzedzić, że używałem "szukaj" i znalazł mi 99 tematów. Robiłem już chyba wszystko. Radio "Medion MD 41278 CD/MP3" podłączone było do istalacji samochodowej i grało bez problemów (czysto i wyraźnie). Dokupiłem wzmacniacz "FIRST fa-4403" 1800W, tak na nim pisze ale ma on 4x25W RMS. 4 wejścia chinch i wysoką moc wejściową. Podłączyłem...
Witam ponownie Wreszcie znalacłem trochę czasu. Do pruby wykorzystałem alternator Bosch-a 120A 14V, napędzałem go silnikiem elektrychnym o mocy 5.5kW, przy ok. 4000obr./min. Powiem tylko że o wiele lepiej się spawa niż zwykłą spawarką transformatorową. Trzeba tylko zmienić orginalne diody w alternatorze na jakies mocniejsze, ja dałem 200A-owe, takie...
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Odświeżam temat gdyż w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany. W dalszym ciągu w aucie włącza mi się tryb awaryjny i nie mam pojęcia gdzie jeszcze mam szukać. Nie będę wklejał kolejnych skanów bo one są niemalże identyczne. Czynności, które do tej pory wykonałem to: -wymieniłem EGR -wymieniłem przepustnicę -wymieniłem elektrozawór doładowania N75...
jeślimasz alternator boscha to taki regler nowy w podróbce kosztuje tyle co flaszka wódki więc wsadź nowy.Niezależnie czy masz Valeo czy Boscha :Odłącz od alternatora cieńki kabelek podłącz zamiast niego żarówkę 5W a jej drugi koniec do "+" na aku. Jeśli zaświeci, to odpal auto i przegazuj. Jeśli zgaśnie to zmierz ładowanie. Jeżeli będzie ok to albo...
Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy f=1,2mm długośc 6,20m Podłączyłem wzmacniacz Monakor HPB 1502, kondzik Hifonicsa 1F,...
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
W większośći instalacji samochodowych stosowany jest system regulacji napięcia wyjściowego alternatora z kontrolą napięć indukowanych twornika (za wyjątkiem np.Mazdy 626 i podobne gdzie regulator napięcia prądnicy kontroluje - stabilizuje napięcie na zaciskach akumulatora. W tym drugim przypadku potrzebny jest jeden dodatkowy przewód w instalacji....
Alternator bosch nr 0124325031 regulator bosch F00MA45234 poprzedni bosch F00M145239 Po odwrotnym podłączeniu kabli padł regulator. Został wymieniony na bosch F00MA45234. Ładowanie wolne obroty: - zimny silnik pierwsze ok5min 14,2V - rozgrzany silnik bez obciążeń 13.9V ?? - rozg.sil. + światła 13.9V - rozgrz.siln. +swiatła+dmuchawa 1/2 prędkości 13.7V...
Witam serdecznie. Na początek : jeśli moderator uzna to za stosowne to proszę podłączyć mój post pod [url=]topic Peiying 1k76d - monoblok nowość 2008, choć zauważyłem że ten klocek ma na elektrodzie już kilkanaście topiców i nikt nie zgłasza pretensji. Otóż od 2008 roku chodził mi po głowie ten wzmacniacz, odwlekałem to, szukałem innych rzeczy bo nie...
Akumulator podczas rozruchu pobiera dość dużo prądu także jeżeli odpalałeś auto to akumulator został rozładowany. Podłączenie prostownika mogło chwilowo wskazać taki duży pobór 13A jak pisałeś. Po pewnym czasie (ok 1 min) powinno zacząć opadać. Po kolejnych min pobór powinien opaś zatrzymać się na ok 5-6 A. Po kilku godzinach jeszcze się zmniejszyć....
Witam wszystkich serdecznie. Od roku jestem posiadaczem opla astry h 1.8 125km benzyna. Samochód nie przysparzał większych problemów przez ten rok aż do dziś. Odpaliłem dziś astrę i przejechałem ok25km bez problemów po czym zatrzymałem się i samochód stał z wyłączonym silnikiem ok 1godz. po ponownym odpaleniu nie działało wspomaganie, światła mijania...
Witam, postanowiłem zrobić przekładkę z boscha na pierburga, wybrałem opcję przełożenia całości (wiązka, komp - 021D niby bez immo, nastawnik, przepływka), napotkałem na pewne problemy. w miejscu filtra powietrza a dokładnie pod nim biegnie wtyczka czerwona okrągła 2 pinowa, w nowej wiązce od pierburga wtyczka ta ma 3 piny i nie wiem co zrobić, dodam...
Witam Alternator bosch na 3 piny 2+ i jeden minus . Po odpaleniu ładuje ale kontrolka nie gaśnie. Po zapłonie na jednym plusie 25,v na drugim 22 V po podłączeniu pod altenrnator z 22V robi się 1,2 V . Gdy podłącze na niego + z akumulatora kontrolka gaśnie ? Alternator podmieniany i problem nadal wsytępuje ??
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
A od alternatora wyjście to czasami nie jest W i np. jak bym podłączył na chwile na probe do kostki inny zegar to by zadziałało czy nie Dodano po 1 Alternator to jest oryginalny Bosch.
Ludzie napisałem że naprawiłem po prostu rozkręciłem go i zobaczyłem jak działa i tyle mi wystarczyło, a temat założyłem tylko po to aby tego uniknąć, a co do wyglądu, jeżeli na rynek wprowadzono by jakiś nowy alternator którego żaden z was by jeszcze nie widział to co byście zastanawiali się czy to lucas, bosch. Ja takiego alternatora jeszcze nie widziałem,...
Witam! Dziękuję za sugestie. Ten sam problem zgłosiłem na form Golfa3. Też były wskazania na regulator (szczotki). Wygląda na to, że problem rozwiązany (mam taką nadzieję po kilku dniach obserwacji). Podłączyłem do instalcji woltomierz i sprawdziłem co się dzieje z napięciem. Woltomierz mam taki z rejestracją wyników (Brymen), więc obejrzałem sobie...
Auto kobiety ma półroczny akumulator Bosch oraz sprawdzony alternator. Auto stało przez tydzień - akumulator całkowicie się rozładował. Po podłączeniu do prostownika i naładowaniu auto stało 3 dni po czym elektryka w aucie działała, natomiast nie miał siły zakręcić rozrusznikiem. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem i zostawieniu go na półce po...
Szanowni Koledzy, bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Postaram się jak najzwięźlej go opisać, przejrzałem forum na podobne tematy, jednak interesujących mnie odpowiedzi nie znalazłem. W ciągu kilku ostatnich miesięcy dojeżdżam do pracy i z pracy zaledwie parę kilometrów. Ostatnio zaczął mi się rozładowywać akumulator, najpierw raz na...
Diagnozowane to było KTSem. Ten błąd jest w sterowniku silnika. Od razu po włączeniu zapłonu lub wykasowaniu błędu jest ten błąd oraz temperatura za wysoka, a po jakimś czasie jest zwarcie do masy. Mierzyłem sterownik silnika między pinem 54 a 53 ma 123Ohm, a z instalacji 119Ohm czyli tyle ile powinien. Podłączyłem teraz autobossa i wyrzucił błąd"Check...