Diody zwarte.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
6 diod tam masz.
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Sprawdż mosek alternatora dioda ma zwarcie
Sprawa nie jest taka całkiem prosta . Jeśli „wajchą” zewrzemy rozładowany akumulator z naładowanym akumulatorem to prąd wyrównawczy może przekroczyć 100A. Taki numer przejdzie tylko w przypadku gdy różnica napięć między akumulatorami nie przekroczy 1V słownie jeden wolt !. Przy większych napięciach akumulator rozładowany 10.8V naładowany...
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
2. rozpinając kostkę 2 pinową od alternatora Przebita/ zwarta dioda główna + w alternatorze
Problemem jest zwarta dioda (lub diody) alternatora
na początek wyjałbym alternator i obejrzał go dokładnie ( łożyska, wszystkie styki itp itd. ) jeśli wszystko jest ok to sprawdziłbym wszystkie złącza i styki w obwodzie rozruchu i ładowania. To, że palą się diody może być spowodowane jakimś złym stykiem, który np. czasem zewrze do masy, może coś jest zawilgocone ?
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Na pewno zwarta dioda dodatnia alternatora i zasilanie na kontrolki płynie z akumulatora przez zwartą diodę i diody wzbudzenia.
Trzeba też określić w jakim czasie się rozładowuje. Równie dobrze mogą to być zwarte diody alternatora.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
To trzeba było tak napisać od razu w pierwszym poście. Stawiam na przebitą diodę w alternatorze lub inne problemy w jego obrębie.
Sprawdź ładowanie czy czasem alternator nie ma zwartej diody. Pozdrawiam.
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Kolega napisał że po założeniu nowego akumulatora , więc może być założony dobrze ale wystarczyło że przez pomyłkę zakładający dotknął odwrotnie biegunów dlatego spalił alternator /zwarte diody/ a efektem spalony przewód.P
pewnie regulator w alternatorze wysiadl, diody maja zwarcie i rozladowywuje akum najczestsza przyczyna! sprawdz jakie napiecie wychodzi z alternatora jka jest zalaczony silnik . napiecie powinno wachac sie pomiedzy 13.8-14.2V po zalaczeniu swiatel powinno spasc o 0.4V powodzenia
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Podejrzewam, że końcowym rezultatem będzie konieczność naprawy alternatora (diody lub regulator nap. - zwarcie do masy) -. mostek upaliło jak nic
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
uszkodzenie nie może być po stronie alternatora bo autor napisał że to już drugi i dalej nie ładuje to nie jest tak do końca, jak się ma pecha to można mieć i trzy pod rząd niesprawne.... :D napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić...
Ja mysle ze poprostu mostek prostowniczy jest spalony i robi zwarcie To ze wymieniles szczotke to dobrze ale wyciag spowrotem alternator i sprawdz diody
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
I po sprawdzeniu alternatora na miejscu okazało się, że są zwarte wszystkie diody. Po rozebraniu alternatora zwartych jest 6 diod ( tych na duży prąd ) od wzbudzenia są dobre. http://obrazki.elektroda.net/48_12679830... http://obrazki.elektroda.net/49_12679835... Naklejka na alternatorze : CA24-065, C330-A124 Natomiast instrukcja do...
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
co było przyczyną niezgaśnięcia lampki od ładowania po wyłączeniu silnika Zwarta dioda dodatnia w alternatorze
wygląda ma zwarte diody, ale mało realne, po mojemu ciało obce w okolicy płyt nośnych diod.
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
a może jakaś dioda w alternatorze ma zwarcie, wyjaśnia to grzanie allternatora i niskie napięcie na aku, a czy mierzyłeś napięcie przy zapalonym silniku.
Witam, tak jak pisał kolega MakroSerwis zmierz prąd jakim jest obciążony alternator, mogło też być tak że któraś dioda była wadliwa i zrobiła zwarcie międzyfazowe a uszkodzenie pozostałych było następstwem tego zwarcia.
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Kontrolka będzie się zażyć poniżej 800 obr a rozładowanie akumulatora może powodować zwarta dioda alternatora
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Zrób jak mowi kolega ub ,ja taz proponuje posprawdzac diody w alternatorze któras robi zwarcie .pozdrawiam
Jeden ze sposobów to pomiar miernikiem ustawionym na "Test diod", pomiędzy B+ a D+ w obydwie strony. Jeśli brak jest przejścia 9 diodowy, jak przejcie tylko w jedna stronę to 6 diodowy. Jeśli alternator nie sprawny (zwarta dioda wzbudzenia) test jest niemiarodajny. Trzeba zastosować drugi sposób, lub rozbierać, akurat w tych alternatorach to chwila...
Witam W tym przypadku potrzeba porobić kilka pomiarów czy niema zwarcia na instalacji lub może alternator (kradnie prąd) czyli może ma zwarte diody plusowe i napięcie zwiera na mase przez uzwojenie stojana, czyli bez miernika się nie obejdzie
Może przewody mają zwarcie. Albo diody
Łatwo sprawdzić problem typowy dla fordów, podładuj akumulator i sprawdź czy po przekręceniu stacyjki na zapłon świeci kontrolka ładowania akumulatora bo prawdopodobnie nie ,więc alternator ma zwarcie na diodach dlatego tak rozładowało akumulator.P
Kolego zacznij od akumulatora jak go naładujesz to sprawdz pobor pradu gdy nic nie jest wlaczone najczesciej przyczyna tkwi w alternatorze ktoras z diod jest zwarta lub alarm rozladowywuje
Uszkodzona dioda w alternatorze moze robic zwarcie ale obstawiam jakis odbiornik, chociaz tak glebokie rozladowanie moze wskazywac tez na alternator.
Zapomniałem dopisać, że te grzanie to przy wyłączonym silniku i zapłonie. Masz zasilanie wzbudzenia. Czyli albo diody w alternatorze albo zwarcie w instalacji, ale zwarcie powodowało by nieswiecenie kontrolki łądowania w ogóle.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
Są dwie możliwości albo akumulator totalny złom tylko mam wątpliwości czy po podładowaniu by odpalił albo alternator ma zwarcie na diodach tylko że powinna się palić kontrolka ewentualnie spalony stojan. Zacząć od akumulatora jak wszyscy radzą.P
Dotknij oscyloskopem , jeśli masy,klemy,połączenia na alternatorze, rozruszniku , może zwarcie na diodzie . Jeśli nie , to jak kolega Misiek napisał.
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Prawdopodobnie poleciały diody w alternatorze albo jakieś zwarcie w instalacji, stacyjka mogła się nie rozłączyć. Sprawdzić ładowanie i pobór prądu. Pozdrawiam.
Witam Zwarta dioda wzbudzenia w alternatorze - wymień. Pozdrawiam
Witaj Kolego dioda musiała by być zwarta a wiec o ładowaniu zapomnij, sprawa kolejna akumulator moze dac spory prąd co spowodowało by spalenie takiej zwartej diody
Rozrusznik jest ok, tylko obroty były w drugą stronę, więc bendix puszczał. Alternator pewnie ma już padnięte diody. To na początek.
Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P
Witam, w Renault Scenic 2001r przy wylaczonym zaplonie pali sie kontrolka ladowania alternatora. Czy przyczyna moga byc zwarte diody dodatnie???
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
Albo to, Albo to, Albo tamto. Masz problem z diodami w alternatorze najprawdopodobniej jest zwarcie gdzieś na nich, ale warto je wymienić. A najpierw sprawdź kable dochodzące do alternatora od modułu zapłonowego. A zamulenie może być winą czujnika przy kole alternatora. Pozdrawiam Michał ;-)
Odłącz D+ z alternatora, jak zgasną, to przebita (zwarta) główna dioda +
Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata. Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora? Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta.
Przebita/zwarta główna dioda + w alternatorze, do wymiany mostek
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
masa stacyjka przekaźnik główny zwarcie miedzy diodami ujemnymi alternatora sprawdź te podzespoły i odpisz
Zastanawiacie mnie, nie zapytacie nawet jaki alternator, a konkretnie producent.... Nawet laik wie, że kompaktowy delco będzie piszczał jak ma zwartą jedną diodę...
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
2,6 A sugeruje mi jedną zwartą plusową diodę w alternatorze i tym samym ciągle jest zasilanie uzwojenie wzbudzenia alternatora, dlatego odłączył bym go na czas próby.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Trochę to dziwne z tym zwarciem diody bo alternator ładuje poprawnie a w środku na pewno jest czysty bo jest on po regeneracji. Napięcie ładowania jest ok 14 V na wolnych obrotach.
Sprawdź czy diody w mostku nie mają zwarcia ,są to sądząc po zdjęciach diody 10A. Diody jeśli by zaszła taka potrzeba można pozyskać z rozbiórki starych alternatorów diody te mają 25A/100V na jednej płytce są diody z katodą a na drugiej z anodą na obudowie.
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
A czy obwód ładowania nie sprawia innych niespodzianek? Żarząca sie kontrolka, skoki napięcia, zakłócenia w pracy aparatury pojazdu, inne? Bo z tego, co wnioskuję, to dość bogato wyposażona maszyna. Czy posiada jakieś wskaźniki ładowania typu amperomierz, woltomierz? Czy sprawdzany był alternator; diody, stan uzwojeń, przebicia, zwarcia? Ponownie pytam,...
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Tak samo na zapalonym jak wcisnę przycisk rozrusznika to nie słychać żeby się kręcił Brawo! Jeszcze cały ten rozrusznik ? :cry: Prawdopodobnie przebite diody w regulatorze napięcia i oberwana masa akumulatora. W takim przypadku bez pracy silnika obwód zamyka się przez zwarte diody i uzwojenie alternatora (magneta).
Na wzbudzeniu stały + jest ok tak myślałem że morze dioda uwalona ale jak by dioda robiła zwarcie to by aku siadał a jest ok. Auto ostatnio bez ładowania przejechało 30km bez świateł, i jakoś dało rade. W alternatorze jest stały plus więc jak by dioda robiła zwarcie to by cały czas pobierał prąd i rozładowywał się akumulator. Bez świateł jakoś da się...
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Zwarcie diod w alternatorze i jak tradycyjnie alternator do wymiany bo naprawa nie wchodzi w grę /za duże koszty/. A konkretnie pęknięty i stojan może również zwierać.P
Trochę to dziwne. Na pewno ani na sekundę nie pomyliliście + z - ? Jeśli tak, może alternator siadł (a konkretnie dioda/y) i robi zwarcie?
Wszystkie 9 diod sprawdziłeś? Dodano po 1 + przez żarówkę 12V4W do zacisku D+ alternatora No to teraz zewrzyj żarówke i powinien ładować. Podczas kręcenia wiertarką.
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Sprawdź ładowanie, być może masz zwartą górną diodę w mostku alternatora.
Wiem ,że1h to mało . ostatnio ładowałem całą noc. Generalnie to aku jest stary i wymienię na nowy. Ale skąd ten pobór 0.11A ? Przez noc to i nowy szlak trafi. Przy plusowej klemie jest też podpięty przewód, tak na oko to 10 albo 16 kwadrat i to on ciągnie te 0.11A. To pewnie ładowanie , morze dioda w alternatorze ma zwarcie? Taki sam przekrój dochodzi...
zewrze alternator alternator zewrze zewrze alternator renault
termistor oznaczenie kabel ethernet przerywa wtyczka angielska
Algorytm zmywarki: etapy i nowoczesne technologie Błąd DV d3 w odtwarzaczu Panasonic - przyczyny i rozwiązania