Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
alternator jak się zewrze regulator to ciągnie ok 3... 3.5A a nie 15 15 to np świece żarowe albo te świece żarowe grzejące wodę (jeśli tam jest takie coś) - to łatwo odłączyć bo ściąga się wsuwki ze świec podczas mierzenia i patrzy czy spada prąd
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy). Wystarczy że się jedna cela oberwie i zewrze. W wielu nie ma Starych, w nowszych a i owszem są.
Diody zwarte.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Witam, Mam problem z moją Astrą F po wjechaniu w kałużę, czego niestety nie dało się uniknąć. Mam wrażenie, że alternator wyje. Do tego cały czas świeci się kontrolka ładowania akumulatora, która po dodaniu gazu świeci coraz mocniej. Światła też po dodaniu gazu świecą mocniej. Czasami w trakcie jazdy zapala się dodatkowa kontrolka poduszki. Po odpięciu...
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Kup w jakimkolwiek markecie budowlanym elektroinstalacyjny LgY 6mm², sprzedają na metry
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Masz zepsuty alternator.
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
Ja proponuję zastosować kontaktron i magnes ... Robimy dwie takie płytki: http://obrazki.elektroda.pl/2697418700_1... Montujemy je na ośkach w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/3354254500_1... Dodajemy szczotki z jakiegoś alternatora i problem rozwiązany... Do póki tarcze będą się obracać równolegle to obwód będzie...
uszkodzenie nie może być po stronie alternatora bo autor napisał że to już drugi i dalej nie ładuje to nie jest tak do końca, jak się ma pecha to można mieć i trzy pod rząd niesprawne.... :D napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Do sprawdzenia ładowanie i sam alternator.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Zwarcie alternatora
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Chłopie, pomyśl co się stanie, jak ten przełlącznik 12\24 zewrze wcześniej niż rozewrze ten dolny? I na odwrót. No chyba że będą ze sobą sprzężone mechanicznie.
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
Witam Bez bezpieczników naiczesciei połączone są tylko rozrusznik i alternator
Gdzie ta nasadka?
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Brak dobrego połączenia alternator akumulator.
Nie jest, albo alternator albo zwarcie grubego przewodu do masy. Trzeba poszukać
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
Kabel niebieski cieńki przy alternatorze zewrzeć do masy i patrzeć czy kontrolka zaświeci. Dodano po 2 Sprawdzić połaczenie przy rozruszniku. Z tamtąd idzie plus na altka.Często gniją kabeloczka.
bardzo dziękuje za pomoc właśnie sprawdzałem i zauważyłem że zwoje w alternatorze są przypalone jakby zwarcie to chyba z tąd ten zapach zdaje się że to alternator będzie do wymiany kontrolka nie pali się czy można z tym jeszcze jakiś czas jezdzić Jeśli tak to wygląda,to alternator do wymiany. Lepiej dalej z tą usterką nie jeździj,żeby nie narobiło...
Kolega napisał że po założeniu nowego akumulatora , więc może być założony dobrze ale wystarczyło że przez pomyłkę zakładający dotknął odwrotnie biegunów dlatego spalił alternator /zwarte diody/ a efektem spalony przewód.P
Trzeba zrobić tak-wziąć kawałek przewodu,i na szczotkotrzymaczu alternatora zewrzeć przewód zielony (ten od regulatora)z masą(silnik unieruchomiony,zapłon włączony).Jeżeli kontrolka się zaświeci-do wymiany regulator.Jeżeli sie nie zaświeci to zużyte szczotki,lub przerwa w uzwojeniu wirnika.Przed tą próbą mostkujemy z masą przewód żółty-aby sie przekonać...
Diody sprawdź. Pod obciążeniem.
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Prosze, to jest schemat.
Może alternator ma zwarcie?
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Tak masz rację, tam była dioda, odszukałem ten kawałek "drutu" co się ułamał obrałem z koszulki i okazało się, że tam jest dioda 1n5406. po rozłączeniu tego kable (jak rozumiem od alternatora) zwarcie już nie ma. Czyli muszę zdjąć koło na silniku, aby dostać się do tego alternatora? Nie mogę nigdzie na schematach znaleźć, którą stroną była wpięta, obstawiam...
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Jak tam jest tylko 2 plusy a minut to alternator caly
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
stałym tematem w mesiu jest podgrzewacz kolektora ssącego - nie wyłacza się, odłacz go i zobacz jak bedzie
Oczywiście, że nie możesz podłączyć ładowarki wyposażonej na wejściu w układ MPPT do alternatora, który to stanowi źródło napięciowe. Moduł PV to właściwie źródło prądowe. Stąd po dołączeniu MPPT do alternatora dojdzie do zwarcia, ponieważ układ MPPT będzie się starał dokonać maksymalizacji mocy pobieranej ze źródła.
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Sprawdź czy nie ma zwarcia gdzieś na światłach lub ładowaniu, odłącz dwa przewody od alternatora (zwykle żółty i biały). Jeśli nadal coś się przypala, to może się przypalać jedynie uzwojenie alternatora (zwarcia międzyzwojowe lub zwarcie do masy na któreś z cewek), albo ew. przewody przetarte które powodują zwarcie.
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
zn mam kod ale nie dziala ja go kupilem rok temu ale dopiero go odebralem i teraz kod nie dziala po tym jak alternator zrobil zwarcie
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Nie wiem, jak to można jaśniej opisać. Ty mi piszesz, co jest na biegu jałowym, a ja wyraźnie zaznaczyłem: ZWARTY. Maksymalne obciążenie. Ten alternator ma pracować jako obciążenie mechaniczne dla czegośtam, nie jako prądnica. Tylko, że obroty będą małe (max. 300 obr/s) i nie wiem, jak zależy stawiany przez alternator (ZWARTY) opór od obrotów. Najlepiej...
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
Czyli alternator? Czy jakieś zwarcie tez wchodzi w grę?
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Problem rozwiązany. Okazało się, że podczas wymiany alternatora mechanik zrobił jakieś zwarcie i upalił bezpiecznik. Teraz wszystko już wróciło do normy.
Witam, wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v. Bez regulatora? Ciekawe. Widocznie jest zwarcie w alternatorze (zacisk "SZ" zwarty do masy)
Witam. Wymieniałem alternator przy aygo 2006 niestety (głupi błąd przez pośpiech) nie odłączyłem aku i kabel + alternatora zwarł się z blokiem silnika. Bo złożeniu wszystkiego przestało działać wspomaganie, ładowanie, światła i centralny zamek. Niestety nie działa rownież gniazdo obd. Sprawdziłem wszystko bezpieczniki, które nakazałem i wszystkie są...
Jeszcze nie, wystarczy sprawdzić je zwyczajnie multimetrem czy bawić się w układ z żarówką? Edit: Sprawdziłem diody multimetrem i "na żarówkę" i wygląda że są dobre Edit2: Czy to normalne że kabel nr 18 zwarty jest z masą akumulatora? Z tego co mi się wydaje ten kabel powinien mieć dodatni potencjał, tak samo jak 16..Minus alternatora zwarty jest do...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Witam, mam problem z alternatorem w oplu omedze 1995r Alternator robi zwarcie i w momencie założenia zaczepów na akumulator jest zwarcie ? Co może być nie tak w tym małym urządzonku ? pozdrawiam
Przewód idący z rozrusznika do alternatora robił zwarcie ( koszulka była uszkodzona i dotykał pewnie silnika) ale jeszcze mam teraz pytanko w załączniku foto wtyczki radia na dwóch kablach jest przejście do masy ( czy prawidłowo ?) czy może coś jeszcze upaliło ...
Mówisz ze masz spory spadek.? Auto po pierwsze musisz uśpic ,bez kluczyka i po paru minutach lub po godzinie az wszystkie moduły zostana uśpione.Inaczej bedzie brał poprostu prad.Chyba ze masz jakies małe zwarcie, alternator i jego regulator szfankuje, radio, ect.
witam albo zwarcie do minusa od kontrolki do alternatora
Witam, mam problem z prawym migaczem, zachowuje się bardzo dziwnie, tzn. jego praca jest nieregularna i przerywa jego działanie, również zaczyna migać wtedy szybciej. Żarówki świecą raz na jakiś czas. Szczególnie gdy pada deszcz sytuacja się pogarasza. Czy winę może ponosić zalany olejem alternator? Czy zwarcie występuje gdzieś indziej?
Mostek w alternatorze może mieś zwarcie i pobiera prąd z aku na postoju. Odłączałeś przewód od alternatora przy pomiarach?
miałem ten sam problem alternator mial zwarcie do masy na uzwojeniu
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Zwarcie w obwodzie alternatora na głównym zasilaniu,albo alternator albo przewód zwarty do masy.P
Masz tam typowy alternator trójfazowy, więc procedura standardowa: - Sprawdzenie regulatora (test diod). - Sprawdzenie czy uzwojenie alternatora nie ma przebicia do masy. - Test wydajności alternatora pod zwarciem (jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora).
nie, bo jak sobie zrobi swój, to będzie miał pewny. Jeżeli się grzeje to albo nadmierny pobór prądu z alternatora, albo zwarty stojan
zacznij od sprawdzenia bledow a pozniej mozna myslec dalej mozesz miec walniety alternator albo zwarcie w instalacji pusc vaga niech sprawdzi bledy na wszystkich modulach
podczas odkręcania alternatora doszło do zwarcia (kluczem) przewodu tego grubego, pewnie plusa z masą Jeśli jest bezpiecznik alternatora, to na 99% uległ uszkodzeniu. Może regulator uszkodzony. Alternator był w warsztacie na sprawdzeniu i jest sprawny. (at)msmarek55 Nie podałeś marki wózka, najlepiej wrzuć fotkę tabliczki znamionowej.
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
zewrze alternator zewrze alternator renault alternator dioda zewrze
klimatyzacja zasilanie radio toyota corolla wzmacniacz mechanizm delonghi
budowa sprężarki śrubowej sprężarki śrubowej
HP EliteDesk 705 G4 Ryzen 3 na Linuxie: Kompatybilność i Wybór Dystrybucji Luz zaworowy Peugeot Satelis 125 2008 - wartości i regulacja