Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
AQ może kolega LENIWIWC_PL sprawdzi co dzieje się z alternatorem w sensie elektrycznym. Czyli czy aby przypadkiem nie ma zwarcia lub podobnych przypadłości.
Problem rozwiązany! W tym samochodzie wersja Westfalia przewód L z alternatora nie trafia prosto do licznika, tylko jest połączony z układem Webasto, które robiło zwarcie i podawało masę do instalacji!
Gdzie ta nasadka?
Witam, w Renault Scenic 2001r przy wylaczonym zaplonie pali sie kontrolka ladowania alternatora. Czy przyczyna moga byc zwarte diody dodatnie???
szersza wsówka to zacisk kontrolki węższa to zacisk plusa za stacyjką kabel niebieski idzie na końcówkę jednej z faz zółty na srube wyjściową (plus) Usterka w tym alternatorze wygląda na uszkodzony prostownik,lub zwarcie wiązki
rocznik 92 nowszy typ
Zaciski do podłączenia regulatora do alternatora to: B+: wyjście prostownika pomocniczego BF: Uzwojenie wzbudzające (jak zewrzesz do masy a alternator działa to powinien dać max napięcie, czyli jakieś 18V ale w tym aucie za dużo jest elektroniki na takie eksperymenty) B-: masa
Zwarty stojan.
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało.
No to Ci powiem że my też jesteśmy zdziwieni że Ty jesteś zdziwiony bo to nic dziwnego nie jest. Tam gdzie plus to masz napięcie z akumulatora a tam gdzie jest L masz z jednej strony podpięte do plusa i przez żarówkę idzie do wtyczki alternatora więc masz potencjał 12V. Dla ciekawostki dodam że jak zewrzesz + do masy to spali Ci bezpiecznik, a jak zewrzesz...
Witam Słyszałem że jest jakiś bezpiecznik odchodzący od akumulatora w stronę rozrusznika lub alternatora Pozdrawiam Adam
Tzn. hebel, jeśli czujniki nie były ruszane to szukaj w wiązce przerwy lub zwarcia do masy
A może to ten mechanik co Ci zwarcie zrobił znów coś popsuł?
Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
wszyscy sami naprawiaj i takie sa skutki a elektrycy to co maja siedziec z zalozonymi rekami i czekac na takie niespodzianki moze stojan ma zwarcie na ktorejs fazie
Czy dla tego że przez rozładowany aku nie przepływa prąd ? Przez rozładowany akumulator przepływa prąd. Cały prąd produkowany przez sąsiedni samochód. Ty podłączając do swojego akumulatora inny samochód zwarłeś zasilanie drugiego samochodu, co sprawiło duże przeciążenie alternatora.
Jeśli chodzi o sam alternator to wymontowany został z pojazdu w którym na obudowie(karoserii) był minus akumulatora. Wtyczka została odcięta i wiem, ze do alternatora dochodził tylko i wyłącznie jeden kabelek koloru szaro białego(jeśli dobrze pamiętam). Wtyczkę gdzieś jeszcze mam i jestem pewien, że ten kabelek wchodził na któryś z środkowych pinów(chyba...
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Witam, problemem okazał się zbyt rozciągnięty pasek który ślizgał się po wirniku alternatora, jak i zwarcie co ciekawe w radiu, które było kiedyś przerabiane. Po odłączeniu radia i wymianie paska alternatora, wszystko wróciło do normy. Dzięki wszystkim zaangażownanym za pomoc!
kabelek od kontrolki zewrzyj do masy i ma się zapalić jak nie to wina leży przed alternatorem
Witam Dziś w końcu wziąłem się za naprawę wiązki. To co ujrzałem pod sporą ilością taśmy izolacyjnej przeszło moje oczekiwania. Część wiązki, dziesięć przewodów, na odcinku około 10 cm miała stopioną izolację i wszystkie przewody były sklejone razem ze sobą. Wiele przewodów było było bez izolacji. Zdjęcie poniżej Dziwię się że samochód w ogóle jeszcze...
Tym zwarciem spaliłeś alternator, ładowania nie było i się rozładował aku - normalne że rozrusznik nie kręci. Naładuj akumulator i zacznie kręcić.
Skoro obroty spadają przy włączeniu świateł znaczy że alternator ma bardzo duże obciążenie...Być może masz jakieś zwarcie w reflektorach???Sprawdź ładowanie bez i pod obciążeniem.
W alternatorze nie chodzi o luzy tylko o zwarcie międzyzwojowe stojana ale będzie się to objawiać ładowaniem w granicach 13.5V.P
Tak, regulator, jak coś trze o niego.Pomyśl logicznie. Co do wycia- bywa, przy zwarciu w uzwojeniu, drze się albo rdzeń (magnetostrykcja) albo sama pętla zezwoju jak jest luźna. Ale to nie ten dźwięk.
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
zbyt mało danych by coś powiedziec jaka rezystancja wirnika jakie napięcie ładowania na wolnych obrotach ina wysokich jak się zachowuje kontrolka czy po odłączeniu prostownika nie ma zwarcia uzwojenie do masy czy prostownik /czyt. diody są oki/ mało danych brak konkretów???????????????
(at)matys2018 Czym naładuje ? Poprzez kable ,,pożyczkowe" w 10 minut ? Padł alternator i tyle. Nie wiem, czy w Polsce można wyjechac na droge tylko na światlach awaryjnych i po odłączeniu alternatora (bo może być zwarty), na nowo naładowanym akumulatorze dowlec się te 40 kilometrów, albo mniej do najbliższego elektryka samochodowego.
Nieco mało fachowo pytasz. Wygląda na pierwszy rzut, że masz słabiutki akumulator. W rezultacie po uruchomieniu silnika alternator bez przerwy podaje np 20 A a to już jest obciązenie spore. Dodanie kolejnego odbiornika to dodatkowe ampery i silnik to czuje. Nie napisałeś szczegułów o samochodzie i silniku. Trochę dziwne, że tak się poddaje tzn spadają...
instalacja lub licznik przejrzyj ten nieb kabel odepnij od licznika zobacz czy nie ma zwarcia do masy skoro nie to licznik (tamten altek mógł być dobry) tylko nie dostawał wzbudzenia ale człowiek uczy się na błędach :D
Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione. Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci. Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet...
Jutro: wyczyszczę klemy, jeśli to nic nie da spróbuję odpalić kablami rozruchowymi od innego auta, Nawet nie próbuj, uszkodzisz sobie elektronikę w aucie. Jeśli akumulator tak się zachowuje, należy bezwzględnie go wymienić. Nie zrobisz tego, uruchomisz silnik, a alternator zniszczy Ci sterowniki. Prawdopodobnie akumulator ma wewnątrz przerwany obwód....
pierwsze co się stało to podczas jazdy włączył się wentylator chłodnicy zapaliły się kontrolki immobilajzer i poduszka i wskaźnik temp poszedł na maksa. wyłączyłem silnik bo pierwsze wrażenie że się przegrzał ale nawet się nie zdążył nagrzać bo przejechałem 500metrów. po ponownym włączeniu zaPłonu załączyły się kontrolki poduszki temp na maksa a kontrolka...
Witajcie, Mam problem z samochodem Renault 19 rok 1995 silnik 1.8b+g. Ostatnio jeździłem i zaczęła mi się co jakiś czas zapalać kontrolka ładowania aż w końcu zaczęła się świecić na stałe... prawie bo świeci się na swoje może 30% (czyt. żarzy się). Niezależnie od prędkości obrotowej i czy silnik chodzi czy jest tylko włączony zapłon ona się żarzy, ładowania...
A jak z ciągłością przewodu? Z akumulatora + powinien bezpośrednio iść na rozrusznik i alternator. I tak idzie , na moim omomierzu pokazuje 3 ohmy. ale jak zewrę przewody od omomierza, to też pokazuje 3 ohmy. Sprawdzałem zakucia przewodów i nie ma śladu "zaśniedzienia, nalotów, Itp" Jaki olej w silniku? Bo mróz to olej gęstnieje Olej jest 5w40 , więc...
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Jak skutecznie wykręcić sondę (130 tyś km. zapieczona) tak by jej nie uszkodzić oczkowy klucz pasujący rozmiarem do cokołu sondy plus młotek 500g rozwiązać powinny wszelkie problemy. Załóż dobrze klucz na sondę (tak by przypadkiem nie omsknął się i oczko nie zawisło na ceramicznym cokole) i spróbuj delikatnie pukać w klucz młotkiem. Przy dobrej jakości...
zewrze alternator alternator zewrze zewrze renault
odzysk danych nokia zwarcie wirnika klatkowego cannot convert
normstahl ultra falownik danfoss
Łucznik 451 – krótki ścieg po wymianie krzywki, transporter haczy o płytkę ściegową Błąd A17 w kotle na pellet Defro - przyczyny i rozwiązania