A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Diody zwarte.
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Kup w jakimkolwiek markecie budowlanym elektroinstalacyjny LgY 6mm², sprzedają na metry
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
alternator jak się zewrze regulator to ciągnie ok 3... 3.5A a nie 15 15 to np świece żarowe albo te świece żarowe grzejące wodę (jeśli tam jest takie coś) - to łatwo odłączyć bo ściąga się wsuwki ze świec podczas mierzenia i patrzy czy spada prąd
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy). Wystarczy że się jedna cela oberwie i zewrze. W wielu nie ma Starych, w nowszych a i owszem są.
Zwarcie alternatora
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Ogólnie wygląda to tak, kupiłem auto od handlarza, kopcił na niebiesko po przekroczeniu 1800 obrotów. Zajrzałem do chłodniczki EGR, żeby mieć dojście, zdjąłem Aku i obudowę. Gdy zdjąłem chłodniczkę, zauważyłem, że dolot powietrza, ta część aluminiowa, jest zawalona nagarem. Została zdjęta do czynienia, z automatu poszła chłodnica intercoolera do czynienia,...
Mówisz ze masz spory spadek.? Auto po pierwsze musisz uśpic ,bez kluczyka i po paru minutach lub po godzinie az wszystkie moduły zostana uśpione.Inaczej bedzie brał poprostu prad.Chyba ze masz jakies małe zwarcie, alternator i jego regulator szfankuje, radio, ect.
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić to na 100% padnięty alternator, a ściślej mówiąc obwód wzbudzenia wirnika no tak to prawda, ale dwa altki i nadal to samo więc nadal twierdzę że usterka nie po stronie alternatora :arrow: Stiwen1...
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Prosze, to jest schemat.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Jak one hamują przy zwarciu? A dlaczego chcesz robić zwarcie? Alternator jest wydajniejszy niż prądnica i dlatego bardziej obciąża mechanicznie. Prądnica może i mniej obciąża mechanicznie ale i zarazem daje mniej prądu.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Oj Zbyslaw cos nie tak swiecenie kontrolki oznacza brak ladowania , a u ciebie jest przeladowanie , a kontrolka swieci. Jezeli jest zbyt duze napiecie oraz prad ladowani to nastapi zagotowanie elektrolitu i wyparowanie wody.Czy aby twoj akumulator nie posiada jaliegos zwarcia?
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
Żeby na pycha odpalił to i tak musisz kluczykiem przekręcić w pozycję rozrusznika . A jak uwalił się ster to i na pycha nie odpali . Kluczyk na on pozycja przy rozrusznik kontrolki swieca wszystkie. I na pycha nic nie reaguje jedynie kontrolka baterii gasi przez obroty... reszta nic nie wiem. Sterownik gdzie jest? Ktory to jest.? Drogi jest? Zwarcie...
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Ja proponuję zastosować kontaktron i magnes ... Robimy dwie takie płytki: http://obrazki.elektroda.pl/2697418700_1... Montujemy je na ośkach w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/3354254500_1... Dodajemy szczotki z jakiegoś alternatora i problem rozwiązany... Do póki tarcze będą się obracać równolegle to obwód będzie...
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Chłopie, pomyśl co się stanie, jak ten przełlącznik 12\24 zewrze wcześniej niż rozewrze ten dolny? I na odwrót. No chyba że będą ze sobą sprzężone mechanicznie.
niestety muszęzasilić wzbudzenie co jest dla mnie małym problemem. . Żaden problem. Ale niepokoi mnie to zwarcie.
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Ale alternator sam z siebie jest zabezpieczony i nie wymaga układów ograniczających prąd. Przy zwarciu alternatora znika prąd wzbudzenia i alternator nie wytwarza prądu.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Prócz złącza śróbowego jest jeszcze coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... Przekaźnika sobie nie zwarłem, alternator działa jak nalezy.
witam albo zwarcie do minusa od kontrolki do alternatora
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Jeżeli pomiędzy stykami 15 i 67 masz zwarcie alternator powinien ładować pełnym napięciem , wtedy alternator jest dobry natomiast regulator uszkodzony jest na pewno skoro ma zwarcie.P
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Witam, mam problem z alternatorem w oplu omedze 1995r Alternator robi zwarcie i w momencie założenia zaczepów na akumulator jest zwarcie ? Co może być nie tak w tym małym urządzonku ? pozdrawiam
Wydaje mi się że masz wersję z polską kabiną, dlatego wiązka jest inaczej położona. W oryginalnej wersji kabinowej i pomostowej przewody chyba wchodziły od drugiej strony cięgna odprężnika. Tak w ogóle to dziwne że masz szczęście, że nie doszło do zwarcia i pożaru w instalacji elektrycznej. Alternator zwykle nigdy nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem...
może masz zwarcie w alternatorze
Problemem jest zwarta dioda (lub diody) alternatora
Masz zepsuty alternator.
Witam, wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v. Bez regulatora? Ciekawe. Widocznie jest zwarcie w alternatorze (zacisk "SZ" zwarty do masy)
Mały update. problem nadal nie rozwiązany ale mam garść danych: - działa oświetlenie bagażnika - jest stały plus na stacyjce - działają przednie wycieraczki - NIE działa podświetlenie w kabinie
jarek_lnx napisał: jak bym miał okazję to bym zbadał charakterystykę obciążeniową takiego alternatora, Ja już to zrobiłem prąd alternatora w żadnym przypadku nie przekracza prądu znamionowego. A co to jest prąd znamionowy w tym przypadku? Charakterystyk obciążeniowych będzie nieskończenie wiele, bo zmieniają się również z RPM. Niemniej fajnie było...
Sprawdź akumulator w bagażniku.
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
to masz zwarcie w alternatorze wina leży po jego stronie
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
zwarcie w alternatorze
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Zewrzyj przewody alternatora.
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
Trzeba też określić w jakim czasie się rozładowuje. Równie dobrze mogą to być zwarte diody alternatora.
Kolego oprócz ww. wskazówek - sprawdź wirnik alternatora, jak również stan pierścieni ślizgowych oraz długości szczotek. Przy okazji, że alternator jest rozebrany można go przedmuchać sprężonym powietrzem, aby pozbyć się kurzu i pyłu po zużytych szczotkach, który może być powodem usterki np. zwarcia.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
bo w tym gnieździe trzeba zewrzec piny ,alternator nie ma nic wspólnego z kontrolką ,ani sterowaniem silka.
Awaria po zwarciu w alternatorze więc myślę że padło coś w liczniku jeśli to tam idzie. nie mam tu schematu. Może wie ktoś na który pin to leci?
Faktycznie, układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju w zegarach działa tak, że powyżej 2500 rpm, jeśli nie zadziała biały czujnik 1,8 bar (nie zewrze do masy) to włącza sygnał akustyczny i zaczyna migac kontrolka, jeśli sygnalizuje brak ciśnienia na wolnych obrotach, to problem raczej w braku sygnału prędkości obrotowej silnika, brany w dieslach z...
Anoda do alternatora a katoda akumulator. http://obrazki.elektroda.pl/8979653400_1... Pewnie masz zwarcie na alternatorze, i czeka Cię wymiana.
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
Ja bym poszukał gdzie przerwa bo może w końcu zewrzeć do masy.
popieram kolegów, zwarcie w alternatorze, rozruszniku lub na przewodach.
Sprawa sie wyjasnila zwarcie na alternatorze
Wojtek(KeFir) - kupujesz na stacji benzynowej , cena ok.2-3zł za litr. W firmowym opakowaniu ma gęstość w granicach 1.27-1.29. Ja tak uratowałem Bosha 74Ah i przejeździł cały sezon w dieslu (robiłem to przed zimą bo miał problemy z odpaleniem). Akumulator wcześniej zaliczył pad do "zera" ze względu na zwarty alternator - i stał tak bidula prawie 2 dni....
Stacyjka nie była sprawdzana, sprawdzę to. Natomiast pasek napędza chyba silnik - dopiero po rozłączeniu akumulatora przestaje pracować. Przed wymianą alternatora pasek się sam kręcił, po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki nadal samochód chodził. Gotował się akumulator, samochód wył, wszystkie wskaźniki świeciły. Po wymianie alternatora na jeden dzień...
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
No tak... ale gdyby bylo zwarcie na alternatorze... to chyba zarzylaby sie kontrolka ladowania ??? jakich pomiarow dokonac ???
Zwarcie w alternatorze albo w jakimś module. Wypinaj po kolei wtyczki aż zgaśnie kontrolka.
Może coś robi zwarcie i alternator się grzeje.
może masz zwarcie w alternatorze ,miałem raz takie zwarcie w mazdzie 323f cały dzień szukałem i znalazłem po odłączeniu kabla od altka zeszło do 12mA. sprawdź
Witam. Od razu powiem , że jestem elektrykiem ale elektr. samochodowa to dla mnie inna bajka.Mam następujący problem: odpalam rano samochód , zakręci ledwo dwa razy i po akumulatorze. Wyciągam akumulator, podłączam pod prostownik na 1h , wkładam odpalam i jadę. I tak k... dzień w dzień. Przy odłączaniu akumulatora zauważyłem ,że przy wypinaniu plusowej...
Akumulator nowy, cewka zapł. nowa, automat rozrusznika nowy, przekaźniki sprawdzone, stacyjka również. Wg mnie albo zwarcie albo alternator.. Fajny schemat, przestudiuje go, może wymyślę coś
alternator zewrze zewrze alternator renault alternator dioda zewrze
wiercenie betonie wzmacniacz radio delta wtyczka angielska
samsung le40a536t1f samsung le40a536t1f
Rezystancja potencjometru we wzmacniaczu audio Rezystancja potencjometru 2x47k M+N w centralnym położeniu