Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Alternator suchy poszedł do serwisu na przegląd. Wrócił i wygląda jak nówka. Po założeniu zniknęły wszystkie problemy z napięciem.... No akurat nie w tym francuskim ścierwie. Włączenie nadmuchu powoduje spadek napięcia do 13,7 V. Potrafiło spaść do 13,2 V. Napięcie spada po włączeniu nadmuchu. Francuzi nie potrafią robić porządnych aut.
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
Przegląd wszystkich punktów masowych i problem rozwiązałem.
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
JONNESWAY AN050011-24.
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Witam. Mam problem w Espace 4. Wymieniłem alternator chłodzony wodą u mechanika, bo wodny się spalił i nie opłacało się naprawiać, a te wodne są awaryjne. Po wymianie przyjechałem pod blok. Auto stało 15 min. Kierownica jest cały czas odblokowana, brak reakcji zapłonu po wsadzeniu karty, prąd jest. Akumulator naładowany, pisze po niemiecku żeby zwolnic...
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
A może alternator jest napinaczem?
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
Rozumiem, że z wału idzie na napinacz. Tak zrobiłem. Mam ustawione jak na zdjęciu. https://filmy.elektroda.pl/97_1633119334... Takie odgłosy mam. Ładowanie ok, 14,4-14, 5 V. Podobno żadne łożysko- napinacz, rolka prowadząca, alternator nie było uszkodzone. A tu takie dźwięki.
Wtyk wyciagasz kontrolka gasnie , po rozruchu też to pozostaje wadliwy alternator lub jego naped. Rozwarswione koło pasowe. Sprawdz
Dzięki chłopaki. Trochę wrypałem, bo żeby wyrwać stamtąd alternator trzeba wycharatać chłodnicę, a klient chce całość za stówkę...
Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to...
to jest cud mechaniki więc niby warto ale elektronika poprostu przeraża... Mialem ten cud techniki pod koniec 2015 roku i niech go ... strzeli . Skrzynia jest lipna, w silniku wycierają się panewki. Alternator też awaryjny. Tyle z grubych spraw. Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy.
Mam problem z kontrolka akumulatora po zapaleniu samochodu i upływie jakiś 30 sekund władcza się kontrolka akumulatora i napis serwis na panelu czasem gaśnie. Obroty silnika nie maja wpływu na to czy zgaśnie czy też nie. Początkowo myślałem że mam słaby akumulator więc go naładowałem. Gdy podłączyłem i zapaliłem samochód kontrolka dalej się świeciła...
wymieniłem regulator napięcia Napisz na jeszcze, jakiego typu miałeś alternator i jaki regulator...
Ponieważ wątek dotyczył przelutowania eeproma to to się udało. Inne UCH chodzi ze starym eepromem. Ale Auto nadal szarpie prąd. Alternator po regeneracji i nowy aku daje tyle, że nie trzeba codziennie odłączać klemy. A pobór prądu po uśpieniu 0,04A. Nie wiem - wygląda jakby coś czuło potrzebę żeby co jakiś czas się obudzić.
Nie miałem czasu ogarnąć auta. Na razie jest tylko gorzej, napięcie potrafi zabujać od 15,6 V do 12 V kiedy zaczną spadać obroty. Na razie stoi na parkingu, jak będzie czas i cieplej coś ruszę. Generalnie potrafi wariować na obrotach, wtedy robią się problemy z napięciem. W ta sobotę wyczyściłem masy w aucie. Jest lepiej, ale nie idealnie. Potrafi spaść...
(at)freebsd Jako posiadacz Espace IV nie doświadczyłem żadnych wymienionych przez Ciebie problemów, ale skoro kupiłes zajeżdożony totalnie egzemplarz, który tylko w 4 lata zrobił 160k km to w sumie nic dziwnego. Wynika po prostu z tego, że masz zwyczajnie zużyty już samochód. Nie licząc wymiany oleju, klocków, tarcz i jakichś elementów w zawieszeniu...
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
W megane nie widziałem, w espace z tym silnikiem to standard
no wlasnie Kolego,wiec gdzie szukac przyczyny.przy nastepnej wymianie oleju zrobie Fotki i wstawie. PS. jak najlepiej wymontowac Alternator w tym Autku,czeka mnie wymiana regulatora napiecia. Dziekuje i Pozdrawiam
Widze że ta cena jest chyba normalna. Chce go wymienić bo nie ma ładowania na wolnych obrotach, po odpaleniu jest jakieś 12.5V jak włączysz kilka odbiorników czyli światła wentylator i włączy się wentylator od chłodnicy klimy to siada do 11.9V jak dodasz gazu napięcie podchodzi do 13.5V. Cały alternator obmierzony, wszystko w porządku, prostownik uzwojenia....
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Pochodzi od Espace po 2002 roku 2,2 dci czyli espace IV. daje 155 A i ksoztuje nowy 1400 zł... Jest to maksymalnie wyładowany elektronika pojazd, alternator pewnie komunikuje się komputerem sterująco- zarządzającym tym okrętem na kołach. Cieszę sie że w moim EIII jest zwykły Boscha ( używkę w pełni sprawną kupiłem za 100 zł) Pozdr.J.
Jeśli masz klime to klima jeśli nie masz klimy to wspomaganie.
Mianowicie rozładowuje sie akumulator przy dłuższym postoju. Jest za duzy pobór pradu gdy stoi (0,14A lub 0,09A-jak zamkne pilotem samochod). Samochód nie posiada dodatkowego alarmu. Podejrzewam że to jakas bateryjka podtrzymujaca pamiec (przebieg, zegar itd.) Wyjmujac bezpiecznik zasilajacy zegary- niewystepuje pobor pradu. Zaznaczam ze alternator...
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Witam dziś rozebrałem przód sprawdziłem wszystkie przewody były ok ale znalazłem prawdopodobną przyczynę:| wcześniej wyło mi łożysko myślałem że od pompy wspomagania, ale się myliłem do dziś bo odkryłem że to było łożysko od alternatora ponieważ jak kręciłem rozrusznikiem to wszystkie koła kręciły się a alternatora stało w miejscu tylko pasek kręcił...
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Witam Wszystkich ! mam super ciekawą zagwostkę po uruchomieniu auta świeci mi się kontrolka nie zapięcia pasów bezpieczeństwa (pomimo, że są zapięte) i kontrolka błędu poduszki powietrznej. Oprócz tego niemiłosiernie denerwujący sygnał (pip, pip,pip,itd). Po przejechaniu kilku km i ponownym odpaleniu auta kontrolka poduszki gaśnie, ale kontrolka braku...
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Zła masa na przekaźnik, jest masowany na śrubie alternatora.
Jedna świeca była spalona. Jak już napisałem wszystkie wymienione na nowe. Akumulator dobrze podłączony był. Przy podłączeniu nowego przypalił się alternator.
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Potrzebny schemat alternatora, Renault Espace 1993r. silnik 2,2l. Jeżeli ktoś ma to proszę o wysłanie na maila: belo.rt7(at)gmail.com Z góry dziękuję.
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
Poszedł do regeneracji. Wymieniono cały stabilizator na pasujący do Espace.
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
witam mam problem z moim reno pękł pasek od alternatora i wkręcił się w pasek rozrządu panowie mechanicy wszystko wymienili sprawdzili wszystko niby ok ale auto nie pali zapala na plaku i nic więcej bardzo prosze o pomoc
NA początek sprawdź połączenia elektryki od akumulatora zaczynając, włączeni ewentylatora to duży pobór prądu, może powodować spadki napięcia a rezultacie osłabienie iskry, głupienie elektryki. Sprwdź też jak się zachowuje napięcie na pokładzie w chwili włączenia wentylatora, może to problem regulatora w alternatorze. Pozdr.J.
Witam pojazd to Renault Espace 4 poliftowy 2.0T Nie znalazłem takiego powiązania w tematach - czy prawdą jest, że przy pojawiającym się błędzie ładowania alternatora - słabe ładowanie - komputer odłącza pożeraczy energii - czyli jako pierwszą klimatyzację ? Altek już chyba dochodzi swych dni- napięcie na poziomie 12,9 V co prawda prąd zmierzony cęgami...
Zanim udasz się do reklamacji napraw w aucie alternator.Podczas pracy silnika powinieneś mieć 14V(pod obciążeniem) a ty piszesz że masz 12v. Po drugie masz fluka to włącz go w szereg z ładowarką i sprawdź prąd płynący do aku podczas ładowania, Amperomierze w prostownikach na ogół dają pomiar poglądowy a nie dokładny.Z mojej praktyki jeśli akumulator...
No chłodzony cieczą. Widziałem taki w Renault Espace, coś takiego: http://altera.jdm.pl/catalog/product_inf... :wink: Dodano po 2 W dużych warsztatach samochodowych alternatory testowane są na stołach probierczych.
jeszcze świece żarowe które około 60A pobierają przed rozuchem przez 10 sek i podczas kręcenia silnikiem o sprężu 20:1 teżnie nie gasną, akumulator pewnie też prosto z sklepu nie jest, a ładowanie alternatorem zapewnia doładowanie max 90% pojemności, awaryjne pracują w cyklu 50 na 50, ale przy rozruchu obwodu 100watowego też sa straty. radio może ma...
Taa i na uszkodzenie akumulatora ( jak nie kontaktuje to słabo ładuje) lub alternatora ( uderzenia prądu ) ... Mam E4 co prawda 2,0 T i oba elementy już naprawiawiłem/wymieniałem... Pozdr. J.
Mam pytanko czy ktoś miał podobny przypadek po włożeniu karty wycieraczki chodzą po odpaleniu zero reakcji i błąd DF 100 , odłączeniu alternatora i odpalenie auta działają ,czy to moduł uch sieje na sieci Lin do sterownika wycieraczek.Zasilanie sterownika wycieraczek sprawdzone wykluczam.
Pytam bo paru kupców, dzwoniło i dawało po 1500, a tu 2700,wiec sprzedałem, sprawdzałem przewody wszystkie w okolicy alternatora całe, więc chyba dobrze zrobiłem Dodano po 2 Zastanawiało mnje czy dobrze ustawiłem rozrząd, ale pewnie tak, fakt jak ktoś pisał, trochę dziwne kręci jakby bez kompresji
Witam! Silnik w moim Reno Espace silnik benzyna 2.0 8V , wydaje cichy warkot coś w stylu diesela. Jak zdejmę pasek z alternatora to sam silnik pracuje cichutko. Wymieniłem już łożyska w alternatorze oraz rolkę napinacza więc pozostała tylko pompa wody, wspomagania lub klima. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami!!! Za pomoc z góry serdecznie dziękuję!!!...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Espace IV silnik 2.0t benzyna 2003 rok, nie działa klimatyzacja tzn nie chłodzi. Ilość czynnika ok 1000 gram. Ciśnienie mierzone Clip - 7-10 bar w zależności od temperatury otoczenia ( chłodne dni i upał). Sprzęgło sprężarki załącza się bez problemu, wentylator skraplacza od razu wolny bieg, ciśnienie dochodzi do max 10 bar, chłodzenia brak. Wymienione...
Jeśli chodzi o wyłącznik inercyjny (odcinający pompę paliwa) to został sprawdzony - jest sprawny - patrząc od przodu auta po lewej stronie od alternatora. Drobna korekta - został sprawdzony czujnik położenia wału (na razie tylko pod kątem rezystancji - 220 Ohm, nie sprawdzałem jeszcze, czy wytwarza impulsy), nie wałka rozrządu. Żeby było ciekawie, to...
Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator. Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego. Dodano po 44 W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
Odświeżę bazę bo tego nie zrobiłem. Wersja ddt to 2.3. Baza chyba jakaś z 2015r - waży ponad 800mb. Dlaczego się irytuję? Dlatego, że tydzień wcześnie zatarły się łożyska na alternatorze. Na szczęście był jeszcze na gwarancji wiec musiałem go tylko wymontować i odesłać. Co do błędu z hamulcem - zawsze przy ruszaniu elektryczny hamulec zwalniał się sam....
Witam!Dziękuję za odzew,w międzyczasie dopisałem parę rzeczy do poprzedniej wiadomości i zdołałem odblokować hamulec ręczny,teraz na wyświetlaczu pali się tylko serwis, P w trójkącie i komunikat "sprawdż hamulec ręczny z kluczem",a silnik dalej nieodpala.Czytałem różne posty na ten temat i przyczyny mogą być różne począwszy od słabego aku,spalonego...
Od napisania postu był już dodatkowe dwa razy w warsztacie. Nic nie pomogło a nawet jest gorzej niż było na początku. Musiałem zmienić mechanika, bo ten robił wszystko po kolei, bierze kasę i bez efektu. Między innymi wyczyścił przepływomierz, bo był zawalony i miało być ok. Zregenerował alternator, bo dawał momentami za małe napięcie i to miało dwa...
Podłączyłem ddt i miałem znowu błędy. Wykasowałem je. Próbowałem uruchomić auto i znowu to samo. Nie można uruchomić, wszystko gasnie w momencie uruchomienia. Pojawiły się błędy na wyświetlaczu. Airbag, ESP faulty, etc. Odinstalowałem ddt i chciałem zainstalować ponownie. Mam komunikat, że został źle odinstalowany. Uruchomiłem CCCleanera przeleciałem...
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
Myślę że wyłączenie ogrzewania nic nie da (nagrzewnica w większości aut jest nan-stop zasilana płynem, tylko obieg powietrza jest kierowany innymi "drogami") ale nadmuch wnętrza jak najbardziej. Dodatkowo można włączyć jak najwięcej odbiorników energi t.j. ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie lusterek zewnętrznych, światła mijania, światła p.mgielne,...
Zawyżony pobór prądu to przecież jedne z najprostszych usterek. Raz miałem espace 3 co usypiał się dopiero po 40 minutach i "ciągnął" około 150 mA. Serwis nie dał rady i parę warsztatów. Przyczyną był moduł szyby w drzwiach pasażera. Pamiętam tą sztukę bo umówiłem się z klientem że znajdę usterkę za 300 zł. Przy odbiorze nie chciał wierzyć że jest OK...
Zabrałem się za montaż tempomatu do starego Espaca. Mam popularny tempomat z Opla Omegi wraz z manetką oraz krańcówką sprzęgła. Wszytsko podłączyłem według schematów. Czyli jest czujnik przy pedale sprzęgła i sygnał od "stopu"-hamulca. Wiedziałem że największy problem będę miał z czujnikiem prędkości. Opel bierze sygnał z czujnika ABS - minimum 17 impulsów...
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...
Witam wszystkich.Jak w tytule zle działa mój obrotomierz ale od początku,w moim E3 nie było obrotomierza . W trakcie użytkowania padł mi alternator w czasie gdy był naprawiany nabyłem obrotomierz od E3 2,0 16v z 2000r . Gdy wszystko zmontowałem do kupy okazało się że obrotomierz pokazuje 3,5tyś obr./min na postoju.Wymieniłem alternator na inny z benzyny...
Witajcie :) Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym. Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć) Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy...
espace alternator alternator renault espace renault espace alternator
basowy gitara agregat prądotwórczy pompa wtryskowa wymiana toner
maszyna dziewiarska maszyna tkacka
Lokalizacja zaworu gazowego w Saunier Duval Ecosy F AS 29 E Czy warto kupić używanego Golfa IV 1.9 TDI 130 KM z 2003 roku?