Ze starego knuta Espace. Ma ktoś mumery zamiennika regulatora napięcia; ewentualnie oryginału Valeo? Zdaje się, że katalog Cargo ma błąd, bo sugeruje 131146, ale jest dopisek for 9 diode alternators; co akurat nie jest prawdą w tym alternatorze.
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
Zła masa na przekaźnik, jest masowany na śrubie alternatora.
Zabrałem się za montaż tempomatu do starego Espaca. Mam popularny tempomat z Opla Omegi wraz z manetką oraz krańcówką sprzęgła. Wszytsko podłączyłem według schematów. Czyli jest czujnik przy pedale sprzęgła i sygnał od "stopu"-hamulca. Wiedziałem że największy problem będę miał z czujnikiem prędkości. Opel bierze sygnał z czujnika ABS - minimum 17 impulsów...
Witam. Nie mogę włożyć alternatora do mocowania. Wchodzi, wydaje się być na miejscu, ale śruby nie łapią. Wyjąłem go po raz kolejny, sprawdziłem czy śruby przechodzą przez mocowanie w silniku- przeszły. Sprawdziłem, czy przeszły przez alternator, kiedy miałem wyciągnięty- przeszły. Po prostu alternator nie można wsunac tak by śruby przeszły. Teraz spróbuje...
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Witam.... Mam problem z autem. Podejrzewam walnięty alternator. Jak odpalam auto napięcie mierzone na klemach akumulatora: 14.5V jak dodaję gazu rośnie z obrotami. Aż do 17.5V zapala się SERVICE, choinka itp... Pomożecie?? Alternator na 100%?? Pacjent: Renault Espace Grande 2004 r Silnik: 3.5 V6 Pozdrawiam Mikołaj
Witam. Szukam nasadki 24 z uchwytem na klucz zewnętrzny. Potrzebuje do zdjęcia rolki z alternatora od Espace 4. Alternator jest bez sprzęgiełka. Torxa T50 mam. Jakieś linki? Gdzieś omsknął mi się przyrząd za 70... Wolałbym jednak nasadkę.
No chłodzony cieczą. Widziałem taki w Renault Espace, coś takiego: :wink: Dodano po 2 W dużych warsztatach samochodowych alternatory testowane są na stołach probierczych.
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
NA początek sprawdź połączenia elektryki od akumulatora zaczynając, włączeni ewentylatora to duży pobór prądu, może powodować spadki napięcia a rezultacie osłabienie iskry, głupienie elektryki. Sprwdź też jak się zachowuje napięcie na pokładzie w chwili włączenia wentylatora, może to problem regulatora w alternatorze. Pozdr.J.
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
Odświeżę bazę bo tego nie zrobiłem. Wersja ddt to 2.3. Baza chyba jakaś z 2015r - waży ponad 800mb. Dlaczego się irytuję? Dlatego, że tydzień wcześnie zatarły się łożyska na alternatorze. Na szczęście był jeszcze na gwarancji wiec musiałem go tylko wymontować i odesłać. Co do błędu z hamulcem - zawsze przy ruszaniu elektryczny hamulec zwalniał się sam....
Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator. Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego. Dodano po 44 W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
Jeśli chodzi o wyłącznik inercyjny (odcinający pompę paliwa) to został sprawdzony - jest sprawny - patrząc od przodu auta po lewej stronie od alternatora. Drobna korekta - został sprawdzony czujnik położenia wału (na razie tylko pod kątem rezystancji - 220 Ohm, nie sprawdzałem jeszcze, czy wytwarza impulsy), nie wałka rozrządu. Żeby było ciekawie, to...
Podłączyłem ddt i miałem znowu błędy. Wykasowałem je. Próbowałem uruchomić auto i znowu to samo. Nie można uruchomić, wszystko gasnie w momencie uruchomienia. Pojawiły się błędy na wyświetlaczu. Airbag, ESP faulty, etc. Odinstalowałem ddt i chciałem zainstalować ponownie. Mam komunikat, że został źle odinstalowany. Uruchomiłem CCCleanera przeleciałem...
Musiałem trochę edytować posta. W starym alternatorze mam pasek PK7, porównam jeszcze z moim wodniakiem. Można w razie czego przełożyć ze starego. Tu akurat tak na szybko mi przyszło pytanie o pasek. Z dolutowaniem trochę słabo, bo przewód ucięty praktycznie przy obudowie i musiałbym "wyłuskać" sporo "mięsa". Ale jakoś widziałem, gdzieś na Allegro nowe...
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Witam! Silnik w moim Reno Espace silnik benzyna 2.0 8V , wydaje cichy warkot coś w stylu diesela. Jak zdejmę pasek z alternatora to sam silnik pracuje cichutko. Wymieniłem już łożyska w alternatorze oraz rolkę napinacza więc pozostała tylko pompa wody, wspomagania lub klima. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami!!! Za pomoc z góry serdecznie dziękuję!!!...
Pochodzi od Espace po 2002 roku 2,2 dci czyli espace IV. daje 155 A i ksoztuje nowy 1400 zł... Jest to maksymalnie wyładowany elektronika pojazd, alternator pewnie komunikuje się komputerem sterująco- zarządzającym tym okrętem na kołach. Cieszę sie że w moim EIII jest zwykły Boscha ( używkę w pełni sprawną kupiłem za 100 zł) Pozdr.J.
Czyli gaz założony w zeszłym roku i już auto sprzedawane? Świeżo wymieniony rozrząd też podejrzany. Ciekawe w jakim stanie jest alternator. Który rocznik?
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
Mianowicie rozładowuje sie akumulator przy dłuższym postoju. Jest za duzy pobór pradu gdy stoi (0,14A lub 0,09A-jak zamkne pilotem samochod). Samochód nie posiada dodatkowego alarmu. Podejrzewam że to jakas bateryjka podtrzymujaca pamiec (przebieg, zegar itd.) Wyjmujac bezpiecznik zasilajacy zegary- niewystepuje pobor pradu. Zaznaczam ze alternator...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Zanim udasz się do reklamacji napraw w aucie alternator.Podczas pracy silnika powinieneś mieć 14V(pod obciążeniem) a ty piszesz że masz 12v. Po drugie masz fluka to włącz go w szereg z ładowarką i sprawdź prąd płynący do aku podczas ładowania, Amperomierze w prostownikach na ogół dają pomiar poglądowy a nie dokładny.Z mojej praktyki jeśli akumulator...
Witam wszystkich.Jak w tytule zle działa mój obrotomierz ale od początku,w moim E3 nie było obrotomierza . W trakcie użytkowania padł mi alternator w czasie gdy był naprawiany nabyłem obrotomierz od E3 2,0 16v z 2000r . Gdy wszystko zmontowałem do kupy okazało się że obrotomierz pokazuje 3,5tyś obr./min na postoju.Wymieniłem alternator na inny z benzyny...
kolego tomaszek77 w którym konkretnie miejscu znajduje się ten czujnik , u siebie clipem sprawdzałem napięcie to w aplikacji jest 14,2 a sprawdzając miernikiem jest 13,5 ta sama sytuacja na 2 różnych alternatorach
Widze że ta cena jest chyba normalna. Chce go wymienić bo nie ma ładowania na wolnych obrotach, po odpaleniu jest jakieś 12.5V jak włączysz kilka odbiorników czyli światła wentylator i włączy się wentylator od chłodnicy klimy to siada do 11.9V jak dodasz gazu napięcie podchodzi do 13.5V. Cały alternator obmierzony, wszystko w porządku, prostownik uzwojenia....
Nie tylko alternator. Popatrz dobrze jak masz Clipa w parametry w czasie rozruchu. Pewnie nawet obrotów wału nie zobaczy.
Witam. Mam problem w Espace 4. Wymieniłem alternator chłodzony wodą u mechanika, bo wodny się spalił i nie opłacało się naprawiać, a te wodne są awaryjne. Po wymianie przyjechałem pod blok. Auto stało 15 min. Kierownica jest cały czas odblokowana, brak reakcji zapłonu po wsadzeniu karty, prąd jest. Akumulator naładowany, pisze po niemiecku żeby zwolnic...
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Witam Wszystkich ! mam super ciekawą zagwostkę po uruchomieniu auta świeci mi się kontrolka nie zapięcia pasów bezpieczeństwa (pomimo, że są zapięte) i kontrolka błędu poduszki powietrznej. Oprócz tego niemiłosiernie denerwujący sygnał (pip, pip,pip,itd). Po przejechaniu kilku km i ponownym odpaleniu auta kontrolka poduszki gaśnie, ale kontrolka braku...
Witam dziś rozebrałem przód sprawdziłem wszystkie przewody były ok ale znalazłem prawdopodobną przyczynę:| wcześniej wyło mi łożysko myślałem że od pompy wspomagania, ale się myliłem do dziś bo odkryłem że to było łożysko od alternatora ponieważ jak kręciłem rozrusznikiem to wszystkie koła kręciły się a alternatora stało w miejscu tylko pasek kręcił...
W megane nie widziałem, w espace z tym silnikiem to standard
Myślę że wyłączenie ogrzewania nic nie da (nagrzewnica w większości aut jest nan-stop zasilana płynem, tylko obieg powietrza jest kierowany innymi "drogami") ale nadmuch wnętrza jak najbardziej. Dodatkowo można włączyć jak najwięcej odbiorników energi t.j. ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie lusterek zewnętrznych, światła mijania, światła p.mgielne,...
Witam!Dziękuję za odzew,w międzyczasie dopisałem parę rzeczy do poprzedniej wiadomości i zdołałem odblokować hamulec ręczny,teraz na wyświetlaczu pali się tylko serwis, P w trójkącie i komunikat "sprawdż hamulec ręczny z kluczem",a silnik dalej nieodpala.Czytałem różne posty na ten temat i przyczyny mogą być różne począwszy od słabego aku,spalonego...
no wlasnie Kolego,wiec gdzie szukac przyczyny.przy nastepnej wymianie oleju zrobie Fotki i wstawie. PS. jak najlepiej wymontowac Alternator w tym Autku,czeka mnie wymiana regulatora napiecia. Dziekuje i Pozdrawiam
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze. Koszt regulatora napięcia-100zł Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł Całkowity koszt z robocizną=200zł
Sprawa jest prosta ,jak podajesz mase kontrolka jest a po włozeniu wtyku w regulator nie ma to jest uwalony alternator. A co to trzeba sprawdzić.
Mam pytanko czy ktoś miał podobny przypadek po włożeniu karty wycieraczki chodzą po odpaleniu zero reakcji i błąd DF 100 , odłączeniu alternatora i odpalenie auta działają ,czy to moduł uch sieje na sieci Lin do sterownika wycieraczek.Zasilanie sterownika wycieraczek sprawdzone wykluczam.
Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T. Zależy od stopnia zużycia akumulatora i jego pojemności . 2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora? Z pełnym obciążeniem...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Ewentualnie zmienić rezystory w dzielniku napięcia. Napisz jeszcze które Espace. Espace IV Regulator chyba jest nierozbieralny więc chyba nie da się w nim nic wymienić.
Ponieważ wątek dotyczył przelutowania eeproma to to się udało. Inne UCH chodzi ze starym eepromem. Ale Auto nadal szarpie prąd. Alternator po regeneracji i nowy aku daje tyle, że nie trzeba codziennie odłączać klemy. A pobór prądu po uśpieniu 0,04A. Nie wiem - wygląda jakby coś czuło potrzebę żeby co jakiś czas się obudzić.
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Od napisania postu był już dodatkowe dwa razy w warsztacie. Nic nie pomogło a nawet jest gorzej niż było na początku. Musiałem zmienić mechanika, bo ten robił wszystko po kolei, bierze kasę i bez efektu. Między innymi wyczyścił przepływomierz, bo był zawalony i miało być ok. Zregenerował alternator, bo dawał momentami za małe napięcie i to miało dwa...
to jest cud mechaniki więc niby warto ale elektronika poprostu przeraża... Mialem ten cud techniki pod koniec 2015 roku i niech go ... strzeli . Skrzynia jest lipna, w silniku wycierają się panewki. Alternator też awaryjny. Tyle z grubych spraw. Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy.
Rozumiem, że z wału idzie na napinacz. Tak zrobiłem. Mam ustawione jak na zdjęciu. Takie odgłosy mam. Ładowanie ok, 14,4-14, 5 V. Podobno żadne łożysko- napinacz, rolka prowadząca, alternator nie było uszkodzone. A tu takie dźwięki.
Taa i na uszkodzenie akumulatora ( jak nie kontaktuje to słabo ładuje) lub alternatora ( uderzenia prądu ) ... Mam E4 co prawda 2,0 T i oba elementy już naprawiawiłem/wymieniałem... Pozdr. J.
Witam, Espace 4 , 2.0 T, LPG . Po wymianie diod w alternatorze i pasku osprzętu bujają mi obroty. Na początku myślałem, że samo przejdzie jak się odpowietrzy chłodzenie, ale nie. Obroty bujają ok. 100-150. Normalnie mam 4 kreski, ale nagle potrafi wskoczyć na 5. Niby trzyma te 4 kreski, ale slyszalnie coś buja. Wypsikalem Plakiem, ale bez rezultatu,...
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Miałem podobną sytuację w swoim Espace,do momentu kiedy rozsypało mi się na dobre sprzęgiełko koła pasowego alternatora.
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Witam, zimą padł alternator, ten chłodzony wodą, skończyło się ładowanie, został wymieniony na tradycyjny 125A (chyba od Laguny), oczywiście rolka została przełożona i zdaje się, że też w Clipie zmieniono informację o nowym alternatorze. Napinacz i pasek wymieniony. Przez miesiąc było dobrze, potem zaczęły się cyrki - pływanie napięcia na altku 13,4-14,2...
Witam wszystkich znowu mam problem z moim ESPACE 2.2 DT tym razem zatrzymało mi się koło które jest zamocowane do silnika pod alternatorem i to jest jakieś dziwne koło ponieważ w nim jest umieszczone inne, które hałasowało wydając dzwięk metaliczny , nawet nie wiem od czego ono jest i do czego służy zastanawiam się czy to nie jest od klimy!? proszę...
Jestem uczniem w kierunku mechanik poj. sam. i zajmuje się vw i audi, lecz ostatnio sprowadziłem sobie Renault Espace z 1997r. z 2l silnikiem benzynowym. Mam problem, bo muszę wymontować alternator, ale od góry silnika nie widać żadnego napinacza paska (jak to jest w większości aut). I proszę o jakiś schemat prowadzenia paska i sposób wymontowania alternatora....
Dziś skurczybyka wydostałem i powyżej zdjęcia, po sprawdzeniu niestety pokazuje zwarcie, nie rozbierałem regulatora bo może to on robi zwarcie tylko odeślę do regeneracji. Lecz zastanawiam się nad zmianą tego altka, gdyż dużo osób ma problemy z nim i trudno dostępne ale wolałbym zamienić na zwykły chłodzony powietrzem. Ktoś coś poleci? Przynajmniej...
Alternator suchy poszedł do serwisu na przegląd. Wrócił i wygląda jak nówka. Po założeniu zniknęły wszystkie problemy z napięciem.... No akurat nie w tym francuskim ścierwie. Włączenie nadmuchu powoduje spadek napięcia do 13,7 V. Potrafiło spaść do 13,2 V. Napięcie spada po włączeniu nadmuchu. Francuzi nie potrafią robić porządnych aut.
Alternator posiadał uszkodzenie w postaci przebicia, które powodowało nietypowe objawy, ładowania i braku ładowania. Alternator wymieniony na nowy powietrzny Bosch 150 A
Potrzebny schemat alternatora, Renault Espace 1993r. silnik 2,2l. Jeżeli ktoś ma to proszę o wysłanie na maila: belo.rt7(at)gmail.com Z góry dziękuję.
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...
Zawyżony pobór prądu to przecież jedne z najprostszych usterek. Raz miałem espace 3 co usypiał się dopiero po 40 minutach i "ciągnął" około 150 mA. Serwis nie dał rady i parę warsztatów. Przyczyną był moduł szyby w drzwiach pasażera. Pamiętam tą sztukę bo umówiłem się z klientem że znajdę usterkę za 300 zł. Przy odbiorze nie chciał wierzyć że jest OK...
jeszcze świece żarowe które około 60A pobierają przed rozuchem przez 10 sek i podczas kręcenia silnikiem o sprężu 20:1 teżnie nie gasną, akumulator pewnie też prosto z sklepu nie jest, a ładowanie alternatorem zapewnia doładowanie max 90% pojemności, awaryjne pracują w cyklu 50 na 50, ale przy rozruchu obwodu 100watowego też sa straty. radio może ma...
Ja mam 2,2dci i też mam podgrzewany, w espace jest grzałka modulowana chyba do 1500W, niby moduł wie w jakim stopniu jest obciążony aku ale guwnoleo tego nie wytrzymuje, więc założyłem zwykły bosch od laguny wodę zlikwidowałem i mam spokój, a w 3,0dci jest zwykły altek ot psikus. Ciekawostka zdejmiesz pasek z alternatora a komputer mówi wszystko ok...
Witajcie :) Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym. Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć) Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy...