Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
No chłodzony cieczą. Widziałem taki w Renault Espace, coś takiego: :wink: Dodano po 2 W dużych warsztatach samochodowych alternatory testowane są na stołach probierczych.
Mam problem z kontrolka akumulatora po zapaleniu samochodu i upływie jakiś 30 sekund władcza się kontrolka akumulatora i napis serwis na panelu czasem gaśnie. Obroty silnika nie maja wpływu na to czy zgaśnie czy też nie. Początkowo myślałem że mam słaby akumulator więc go naładowałem. Gdy podłączyłem i zapaliłem samochód kontrolka dalej się świeciła...
Witam.... Mam problem z autem. Podejrzewam walnięty alternator. Jak odpalam auto napięcie mierzone na klemach akumulatora: 14.5V jak dodaję gazu rośnie z obrotami. Aż do 17.5V zapala się SERVICE, choinka itp... Pomożecie?? Alternator na 100%?? Pacjent: Renault Espace Grande 2004 r Silnik: 3.5 V6 Pozdrawiam Mikołaj
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Jeśli chodzi o wyłącznik inercyjny (odcinający pompę paliwa) to został sprawdzony - jest sprawny - patrząc od przodu auta po lewej stronie od alternatora. Drobna korekta - został sprawdzony czujnik położenia wału (na razie tylko pod kątem rezystancji - 220 Ohm, nie sprawdzałem jeszcze, czy wytwarza impulsy), nie wałka rozrządu. Żeby było ciekawie, to...
Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator. Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego. Dodano po 44 W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Witam! Silnik w moim Reno Espace silnik benzyna 2.0 8V , wydaje cichy warkot coś w stylu diesela. Jak zdejmę pasek z alternatora to sam silnik pracuje cichutko. Wymieniłem już łożyska w alternatorze oraz rolkę napinacza więc pozostała tylko pompa wody, wspomagania lub klima. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami!!! Za pomoc z góry serdecznie dziękuję!!!...
Jestem uczniem w kierunku mechanik poj. sam. i zajmuje się vw i audi, lecz ostatnio sprowadziłem sobie Renault Espace z 1997r. z 2l silnikiem benzynowym. Mam problem, bo muszę wymontować alternator, ale od góry silnika nie widać żadnego napinacza paska (jak to jest w większości aut). I proszę o jakiś schemat prowadzenia paska i sposób wymontowania alternatora....
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Zabrałem się za montaż tempomatu do starego Espaca. Mam popularny tempomat z Opla Omegi wraz z manetką oraz krańcówką sprzęgła. Wszytsko podłączyłem według schematów. Czyli jest czujnik przy pedale sprzęgła i sygnał od "stopu"-hamulca. Wiedziałem że największy problem będę miał z czujnikiem prędkości. Opel bierze sygnał z czujnika ABS - minimum 17 impulsów...
Witam. Nie mogę włożyć alternatora do mocowania. Wchodzi, wydaje się być na miejscu, ale śruby nie łapią. Wyjąłem go po raz kolejny, sprawdziłem czy śruby przechodzą przez mocowanie w silniku- przeszły. Sprawdziłem, czy przeszły przez alternator, kiedy miałem wyciągnięty- przeszły. Po prostu alternator nie można wsunac tak by śruby przeszły. Teraz spróbuje...
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
Witam wszystkich znowu mam problem z moim ESPACE 2.2 DT tym razem zatrzymało mi się koło które jest zamocowane do silnika pod alternatorem i to jest jakieś dziwne koło ponieważ w nim jest umieszczone inne, które hałasowało wydając dzwięk metaliczny , nawet nie wiem od czego ono jest i do czego służy zastanawiam się czy to nie jest od klimy!? proszę...
Zanim udasz się do reklamacji napraw w aucie alternator.Podczas pracy silnika powinieneś mieć 14V(pod obciążeniem) a ty piszesz że masz 12v. Po drugie masz fluka to włącz go w szereg z ładowarką i sprawdź prąd płynący do aku podczas ładowania, Amperomierze w prostownikach na ogół dają pomiar poglądowy a nie dokładny.Z mojej praktyki jeśli akumulator...
Witam wszystkich.Jak w tytule zle działa mój obrotomierz ale od początku,w moim E3 nie było obrotomierza . W trakcie użytkowania padł mi alternator w czasie gdy był naprawiany nabyłem obrotomierz od E3 2,0 16v z 2000r . Gdy wszystko zmontowałem do kupy okazało się że obrotomierz pokazuje 3,5tyś obr./min na postoju.Wymieniłem alternator na inny z benzyny...
Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V....
(at)freebsd Jako posiadacz Espace IV nie doświadczyłem żadnych wymienionych przez Ciebie problemów, ale skoro kupiłes zajeżdożony totalnie egzemplarz, który tylko w 4 lata zrobił 160k km to w sumie nic dziwnego. Wynika po prostu z tego, że masz zwyczajnie zużyty już samochód. Nie licząc wymiany oleju, klocków, tarcz i jakichś elementów w zawieszeniu...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Witam Mam problem ze zlokalizowaniem usterki w samochodzie, mianowicie Usterka objawiała się tym, że co jakiś czas, podczas jazdy włączał się alarm i świeciła kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie spadało / zainstalowany miernik napięcia/ by za chwilę ponownie wrócić do normy. i tak sytuacja się powtarzała. Postanowiłem zregenerować alt. wymieniłem...
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Witam Czy orientuje się ktoś gdzie kupić regulator napięcia do tego auta. Renault Espace IV 2004 1.9dCi, alternator chłodzony cieczą 155A Valeo. szukam czegoś poniżej 200zł, obdzwoniłem wszystkie sklepy internetowe i albo nie ma albo poniżej 220zł nie ma. Czy da się gdzieś dostać dobry zamiennik w normalnej cenie. Dodaje fotki
Witam dziś rozebrałem przód sprawdziłem wszystkie przewody były ok ale znalazłem prawdopodobną przyczynę:| wcześniej wyło mi łożysko myślałem że od pompy wspomagania, ale się myliłem do dziś bo odkryłem że to było łożysko od alternatora ponieważ jak kręciłem rozrusznikiem to wszystkie koła kręciły się a alternatora stało w miejscu tylko pasek kręcił...
Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione. Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci. Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet...
no wlasnie Kolego,wiec gdzie szukac przyczyny.przy nastepnej wymianie oleju zrobie Fotki i wstawie. PS. jak najlepiej wymontowac Alternator w tym Autku,czeka mnie wymiana regulatora napiecia. Dziekuje i Pozdrawiam
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze. Koszt regulatora napięcia-100zł Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł Całkowity koszt z robocizną=200zł
Sprawa jest prosta ,jak podajesz mase kontrolka jest a po włozeniu wtyku w regulator nie ma to jest uwalony alternator. A co to trzeba sprawdzić.
Do jakiego minimalnego napięcia mógłbym zejść na akumulatorze żeby odpalić auto ? Benzyna 2.0T. Zależy od stopnia zużycia akumulatora i jego pojemności . 2. Jeżeli kupił bym przetwornicę z czystą sinusoidą o mocy użytkowej 500W i sprawności 85% z jakim obciążeniem mógłbym jej używać podczas jazdy aby nie wyładowywać akumulatora? Z pełnym obciążeniem...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Ponieważ wątek dotyczył przelutowania eeproma to to się udało. Inne UCH chodzi ze starym eepromem. Ale Auto nadal szarpie prąd. Alternator po regeneracji i nowy aku daje tyle, że nie trzeba codziennie odłączać klemy. A pobór prądu po uśpieniu 0,04A. Nie wiem - wygląda jakby coś czuło potrzebę żeby co jakiś czas się obudzić.
Od napisania postu był już dodatkowe dwa razy w warsztacie. Nic nie pomogło a nawet jest gorzej niż było na początku. Musiałem zmienić mechanika, bo ten robił wszystko po kolei, bierze kasę i bez efektu. Między innymi wyczyścił przepływomierz, bo był zawalony i miało być ok. Zregenerował alternator, bo dawał momentami za małe napięcie i to miało dwa...
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Potrzebny schemat alternatora, Renault Espace 1993r. silnik 2,2l. Jeżeli ktoś ma to proszę o wysłanie na maila: belo.rt7(at)gmail.com Z góry dziękuję.
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Podłączyłem ddt i miałem znowu błędy. Wykasowałem je. Próbowałem uruchomić auto i znowu to samo. Nie można uruchomić, wszystko gasnie w momencie uruchomienia. Pojawiły się błędy na wyświetlaczu. Airbag, ESP faulty, etc. Odinstalowałem ddt i chciałem zainstalować ponownie. Mam komunikat, że został źle odinstalowany. Uruchomiłem CCCleanera przeleciałem...
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...
Musiałem trochę edytować posta. W starym alternatorze mam pasek PK7, porównam jeszcze z moim wodniakiem. Można w razie czego przełożyć ze starego. Tu akurat tak na szybko mi przyszło pytanie o pasek. Z dolutowaniem trochę słabo, bo przewód ucięty praktycznie przy obudowie i musiałbym "wyłuskać" sporo "mięsa". Ale jakoś widziałem, gdzieś na Allegro nowe...
Mianowicie rozładowuje sie akumulator przy dłuższym postoju. Jest za duzy pobór pradu gdy stoi (0,14A lub 0,09A-jak zamkne pilotem samochod). Samochód nie posiada dodatkowego alarmu. Podejrzewam że to jakas bateryjka podtrzymujaca pamiec (przebieg, zegar itd.) Wyjmujac bezpiecznik zasilajacy zegary- niewystepuje pobor pradu. Zaznaczam ze alternator...
W megane nie widziałem, w espace z tym silnikiem to standard
Witam!Dziękuję za odzew,w międzyczasie dopisałem parę rzeczy do poprzedniej wiadomości i zdołałem odblokować hamulec ręczny,teraz na wyświetlaczu pali się tylko serwis, P w trójkącie i komunikat "sprawdż hamulec ręczny z kluczem",a silnik dalej nieodpala.Czytałem różne posty na ten temat i przyczyny mogą być różne począwszy od słabego aku,spalonego...
Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność. Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ... Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj...