JONNESWAY AN050011-24.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
No, no za stówkę, dobrze rok kończysz....
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Jeśli masz klime to klima jeśli nie masz klimy to wspomaganie.
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
A może alternator jest napinaczem?
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Miałem podobną sytuację w swoim Espace,do momentu kiedy rozsypało mi się na dobre sprzęgiełko koła pasowego alternatora.
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to...
Poszedł do regeneracji. Wymieniono cały stabilizator na pasujący do Espace.
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
Jedna świeca była spalona. Jak już napisałem wszystkie wymienione na nowe. Akumulator dobrze podłączony był. Przy podłączeniu nowego przypalił się alternator.
Zła masa na przekaźnik, jest masowany na śrubie alternatora.
Wygląda dokładnie tak: [url=http://www.4cars.pl/samochodowe/REN...
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
Witam. Mam problem w Espace 4. Wymieniłem alternator chłodzony wodą u mechanika, bo wodny się spalił i nie opłacało się naprawiać, a te wodne są awaryjne. Po wymianie przyjechałem pod blok. Auto stało 15 min. Kierownica jest cały czas odblokowana, brak reakcji zapłonu po wsadzeniu karty, prąd jest. Akumulator naładowany, pisze po niemiecku żeby zwolnic...
Przegląd wszystkich punktów masowych i problem rozwiązałem.
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Potrzebny schemat alternatora, Renault Espace 1993r. silnik 2,2l. Jeżeli ktoś ma to proszę o wysłanie na maila: belo.rt7(at)gmail.com Z góry dziękuję.
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Jakie ciśni8enie na szynie?
Sprawa jest prosta ,jak podajesz mase kontrolka jest a po włozeniu wtyku w regulator nie ma to jest uwalony alternator. A co to trzeba sprawdzić.
Czyli gaz założony w zeszłym roku i już auto sprzedawane? Świeżo wymieniony rozrząd też podejrzany. Ciekawe w jakim stanie jest alternator. Który rocznik?
NA początek sprawdź połączenia elektryki od akumulatora zaczynając, włączeni ewentylatora to duży pobór prądu, może powodować spadki napięcia a rezultacie osłabienie iskry, głupienie elektryki. Sprwdź też jak się zachowuje napięcie na pokładzie w chwili włączenia wentylatora, może to problem regulatora w alternatorze. Pozdr.J.
Rozumiem, że z wału idzie na napinacz. Tak zrobiłem. Mam ustawione jak na zdjęciu. https://filmy.elektroda.pl/97_1633119334... Takie odgłosy mam. Ładowanie ok, 14,4-14, 5 V. Podobno żadne łożysko- napinacz, rolka prowadząca, alternator nie było uszkodzone. A tu takie dźwięki.
W megane nie widziałem, w espace z tym silnikiem to standard
to jest cud mechaniki więc niby warto ale elektronika poprostu przeraża... Mialem ten cud techniki pod koniec 2015 roku i niech go ... strzeli . Skrzynia jest lipna, w silniku wycierają się panewki. Alternator też awaryjny. Tyle z grubych spraw. Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy.
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Taa i na uszkodzenie akumulatora ( jak nie kontaktuje to słabo ładuje) lub alternatora ( uderzenia prądu ) ... Mam E4 co prawda 2,0 T i oba elementy już naprawiawiłem/wymieniałem... Pozdr. J.
Witam, Espace 4 , 2.0 T, LPG . Po wymianie diod w alternatorze i pasku osprzętu bujają mi obroty. Na początku myślałem, że samo przejdzie jak się odpowietrzy chłodzenie, ale nie. Obroty bujają ok. 100-150. Normalnie mam 4 kreski, ale nagle potrafi wskoczyć na 5. Niby trzyma te 4 kreski, ale slyszalnie coś buja. Wypsikalem Plakiem, ale bez rezultatu,...
Jak możesz dodaj jeszcze fotkę z naklejką, która jest na alternatorze, ale do tego typu alternatorów ciężko a jakąś tańszą podróbkę? A tak w ogóle to, dlaczego chcesz go wymienić?????????
No chłodzony cieczą. Widziałem taki w Renault Espace, coś takiego: http://altera.jdm.pl/catalog/product_inf... :wink: Dodano po 2 W dużych warsztatach samochodowych alternatory testowane są na stołach probierczych.
jeszcze świece żarowe które około 60A pobierają przed rozuchem przez 10 sek i podczas kręcenia silnikiem o sprężu 20:1 teżnie nie gasną, akumulator pewnie też prosto z sklepu nie jest, a ładowanie alternatorem zapewnia doładowanie max 90% pojemności, awaryjne pracują w cyklu 50 na 50, ale przy rozruchu obwodu 100watowego też sa straty. radio może ma...
no wlasnie Kolego,wiec gdzie szukac przyczyny.przy nastepnej wymianie oleju zrobie Fotki i wstawie. PS. jak najlepiej wymontowac Alternator w tym Autku,czeka mnie wymiana regulatora napiecia. Dziekuje i Pozdrawiam
Mam pytanko czy ktoś miał podobny przypadek po włożeniu karty wycieraczki chodzą po odpaleniu zero reakcji i błąd DF 100 , odłączeniu alternatora i odpalenie auta działają ,czy to moduł uch sieje na sieci Lin do sterownika wycieraczek.Zasilanie sterownika wycieraczek sprawdzone wykluczam.
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
wiec tak zbadałem czujnik uderzeniowy który wybija cały czas myślę że też ma coś z tym wspólnego.. ale dokładnie będę wiedział wszystko w sobotę jak rozbiorę cały przód i będzie wszystko widoczne jak na tacy bo prawdę mówiąc to nie niewiele jest tam miejsca aby rękę wcisnąc a już nie wspomnę głowę sprawdzę w tedy całą elektrykę a przede wszystkim przewody...
Pochodzi od Espace po 2002 roku 2,2 dci czyli espace IV. daje 155 A i ksoztuje nowy 1400 zł... Jest to maksymalnie wyładowany elektronika pojazd, alternator pewnie komunikuje się komputerem sterująco- zarządzającym tym okrętem na kołach. Cieszę sie że w moim EIII jest zwykły Boscha ( używkę w pełni sprawną kupiłem za 100 zł) Pozdr.J.
Witam! Silnik w moim Reno Espace silnik benzyna 2.0 8V , wydaje cichy warkot coś w stylu diesela. Jak zdejmę pasek z alternatora to sam silnik pracuje cichutko. Wymieniłem już łożyska w alternatorze oraz rolkę napinacza więc pozostała tylko pompa wody, wspomagania lub klima. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami!!! Za pomoc z góry serdecznie dziękuję!!!...
Pytam bo paru kupców, dzwoniło i dawało po 1500, a tu 2700,wiec sprzedałem, sprawdzałem przewody wszystkie w okolicy alternatora całe, więc chyba dobrze zrobiłem Dodano po 2 Zastanawiało mnje czy dobrze ustawiłem rozrząd, ale pewnie tak, fakt jak ktoś pisał, trochę dziwne kręci jakby bez kompresji
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Mianowicie rozładowuje sie akumulator przy dłuższym postoju. Jest za duzy pobór pradu gdy stoi (0,14A lub 0,09A-jak zamkne pilotem samochod). Samochód nie posiada dodatkowego alarmu. Podejrzewam że to jakas bateryjka podtrzymujaca pamiec (przebieg, zegar itd.) Wyjmujac bezpiecznik zasilajacy zegary- niewystepuje pobor pradu. Zaznaczam ze alternator...
Ponieważ wątek dotyczył przelutowania eeproma to to się udało. Inne UCH chodzi ze starym eepromem. Ale Auto nadal szarpie prąd. Alternator po regeneracji i nowy aku daje tyle, że nie trzeba codziennie odłączać klemy. A pobór prądu po uśpieniu 0,04A. Nie wiem - wygląda jakby coś czuło potrzebę żeby co jakiś czas się obudzić.
Odświeżę bazę bo tego nie zrobiłem. Wersja ddt to 2.3. Baza chyba jakaś z 2015r - waży ponad 800mb. Dlaczego się irytuję? Dlatego, że tydzień wcześnie zatarły się łożyska na alternatorze. Na szczęście był jeszcze na gwarancji wiec musiałem go tylko wymontować i odesłać. Co do błędu z hamulcem - zawsze przy ruszaniu elektryczny hamulec zwalniał się sam....
Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator. Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego. Dodano po 44 W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
Witam. Przed zimą kupiłem nowy akumulator, no i pewnie bym się nie zorientował, że coś jest nie tak gdybym nie wystawił na noc auta z garażu przy temperaturze -6 i rano ku mojemu zdziwieniu rozrusznik miał problem z kręceniem. Trochę poczytałem na forum i wykonałem pomiary miernikiem Fluke (na wolnych obrotach silnika) I tak: Napięcie bez obciążenia...
Jeśli chodzi o wyłącznik inercyjny (odcinający pompę paliwa) to został sprawdzony - jest sprawny - patrząc od przodu auta po lewej stronie od alternatora. Drobna korekta - został sprawdzony czujnik położenia wału (na razie tylko pod kątem rezystancji - 220 Ohm, nie sprawdzałem jeszcze, czy wytwarza impulsy), nie wałka rozrządu. Żeby było ciekawie, to...
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Od napisania postu był już dodatkowe dwa razy w warsztacie. Nic nie pomogło a nawet jest gorzej niż było na początku. Musiałem zmienić mechanika, bo ten robił wszystko po kolei, bierze kasę i bez efektu. Między innymi wyczyścił przepływomierz, bo był zawalony i miało być ok. Zregenerował alternator, bo dawał momentami za małe napięcie i to miało dwa...
Witam!Dziękuję za odzew,w międzyczasie dopisałem parę rzeczy do poprzedniej wiadomości i zdołałem odblokować hamulec ręczny,teraz na wyświetlaczu pali się tylko serwis, P w trójkącie i komunikat "sprawdż hamulec ręczny z kluczem",a silnik dalej nieodpala.Czytałem różne posty na ten temat i przyczyny mogą być różne począwszy od słabego aku,spalonego...
Podłączyłem ddt i miałem znowu błędy. Wykasowałem je. Próbowałem uruchomić auto i znowu to samo. Nie można uruchomić, wszystko gasnie w momencie uruchomienia. Pojawiły się błędy na wyświetlaczu. Airbag, ESP faulty, etc. Odinstalowałem ddt i chciałem zainstalować ponownie. Mam komunikat, że został źle odinstalowany. Uruchomiłem CCCleanera przeleciałem...
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
Myślę że wyłączenie ogrzewania nic nie da (nagrzewnica w większości aut jest nan-stop zasilana płynem, tylko obieg powietrza jest kierowany innymi "drogami") ale nadmuch wnętrza jak najbardziej. Dodatkowo można włączyć jak najwięcej odbiorników energi t.j. ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie lusterek zewnętrznych, światła mijania, światła p.mgielne,...
Zawyżony pobór prądu to przecież jedne z najprostszych usterek. Raz miałem espace 3 co usypiał się dopiero po 40 minutach i "ciągnął" około 150 mA. Serwis nie dał rady i parę warsztatów. Przyczyną był moduł szyby w drzwiach pasażera. Pamiętam tą sztukę bo umówiłem się z klientem że znajdę usterkę za 300 zł. Przy odbiorze nie chciał wierzyć że jest OK...
Witam Wszystkich ! mam super ciekawą zagwostkę po uruchomieniu auta świeci mi się kontrolka nie zapięcia pasów bezpieczeństwa (pomimo, że są zapięte) i kontrolka błędu poduszki powietrznej. Oprócz tego niemiłosiernie denerwujący sygnał (pip, pip,pip,itd). Po przejechaniu kilku km i ponownym odpaleniu auta kontrolka poduszki gaśnie, ale kontrolka braku...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
To napraw lub wymień alternator , za niskie napięcie w instalacji i świruje elektronika.
Najczęściej przyczyną tego błędu są przerwane przewody przy skrzyni w czteropinowej kostce od alternatora
Zabrałem się za montaż tempomatu do starego Espaca. Mam popularny tempomat z Opla Omegi wraz z manetką oraz krańcówką sprzęgła. Wszytsko podłączyłem według schematów. Czyli jest czujnik przy pedale sprzęgła i sygnał od "stopu"-hamulca. Wiedziałem że największy problem będę miał z czujnikiem prędkości. Opel bierze sygnał z czujnika ABS - minimum 17 impulsów...
Aku ma nowe ładowanie 13.9V-14.0V Jakie kostki pod alternatorem?od alternatora czy jakieś łączące wiązkę bo nie kojarzę o które dokładnie chodzi? Dodano po 6 Sprawdzałem kostkę z tyłu silnika zaraz za pompą paliwa CR i było ok to jakby patrzył to nad alternatorem chyba że jeszcze którąś pominąłem
Mam Audi A6 z 2005 roku, w którym po 10 minutach zaczęła wyskakiwać kontrolka ESP, nie ma jazdy bez pojawienia się tego błędu, po wyłączeniu silnika kontrolka znika i następnym razem błąd znowu wyskakuje. Moje pytanie do właścicieli Audi, co jest tego przyczyną? Jak można to naprawić? Wspominam o alternatorze i regulatorze napięcia akumulatora. Byłem...
Chłopie coś ty brał? Jak na razie pomogło bo jeździ bez awaryjnie . Przed naprawą to odpalałem i gasł z błędami po kilku minutach. Jak coś się zacznie dziać to dam znać.
A wiesz może gdzie jest bezpiecznik od alternatora bo możliwe że tam też tkwi problem
Uszkodzony przewód od akumulatora
80 mA to dużo.Taki pobór prądu potrafi rozładować akumulator.Akumulator będzie wiecznie niedoładowany.Tak być nie może.Ładowanie zazwyczaj się sprawdza na akumulatorze,kontrola na alternatorze zazwyczaj jest niemożliwa z powodu dostępu.Kolega pisze że akumulator jest nowy.
Posiadam Audi A6 z 2005 roku, w którym po 10 minutach zaczęła wyskakiwać kontrolka ESP, nie ma jazdy bez pojawienia się tego błędu, po wyłączeniu silnika kontrolka znika i następnym razem błąd wyskakuje ponownie. Moje pytanie do właścicieli Audi, co jest tego przyczyną? Jak można to naprawić? Wspominam o alternatorze i regulatorze napięcia akumulatora....
Miałem ten sam problem w 2.5TDI Audi. zapalająca się kontrolka ESP po 9minutach jazdy i błąd nr 17911 - "Sygnał obciążenia zacisku DF alternatora: niewiarygodny sygnał". Miałem urwany przewód od alternatora. Dzięki.
Witam. Czy udało sie rozwiązać problem? Mam taką samą sytuacje, po regenereacji alternatora zapala sie kontrolka esp. Nie udało się rozwiązać problemu .... zmieniliśmy szczotki w oryginalnym regulatorze właśnie , będziemy go wsadzać w poniedziałek . Dam znać czy pomogło .... wszystko to się stało przez alternator i zmianę regulatora napięcia ....
problem z alternatorem, albo nie prawidłowo zreanimowany albo kupiłeś śmieć
Byłem na diagnostyce. I pokazał błąd czujnik prędkości rotacji ESP ! Pewnie i może masz race że od górskiego błąd jest powiązany z tym błędem od ABS i ESP Alternator ładuje. Dziś znalazłem dwa przewody od alternatora lekko przetarte i się stykały, myślę że stąd ten błąd
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...
według mnie to lusterka powinny działać bez różnicy czy szyba przednia jest podgrzewana czy terz nie..;] a o jaki sygnał z alternatora chodzi do ESP? :| nie rozumiem... :)
Witaj Drugie pytanie czy to wina alternatora?? Sprawdzałeś ładowanie?.
Nie chcesz "isc na komputer" wiec wymien alternator. Bedziesz mial moze znowu dwa lata spokoju.
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Brak sygnału obciążenia silnika z zacisku DF alternatora i stąd kontrolka ESP.Stawiam na alternator.pozdr.
Nadmierna komplikacja nawet najprostszych rzeczy doprowadzi do tego, że przestaniemy używać mózgu i w końcu zgłupiejemy do reszty. Wielu już to dotyczy. Młodzież włącza swiatło kciukiem bo tylko te mięśnie u większości funkcjonują poprawnie. Cofanie bez czujników to czarna magia,a brak ESP to powód żeby auto na lawetą wieźć na cito do naprawy. Inteligentne...
Sprawdź sobie kolego szczotki węglowe w alternatorze, to częsta usterka w tych konstrukcjach.
Mam ten sam problem co Ty. Doszedłem że najprawdopodobniej rypsnął alternator, ja za parę dni wymieniam, napewno napiszę na forum o efektach
Nowy regulator był zamawiany wg. starego uszkodzonego do tego na starym działo się to samo Co do CIM ? (at)żałosna udręka Mowa o błędach alternatora czy esp ? diodabg Zostaje chyba podmiana.
Jeżeli jest ESP - System stabilizacji toru jazdy, to czujnik skrętu też jest. Ale jak "przygasają zegary" to coś się dzieje z alternatorem.
Witam. Tak sobie przeglądam i czytam ten post... Mam identyczną wersję passata z tym samym kodem silnikowym, tylko, że dodatkowo w automacie.... Moja propozycja, to w pierwszej kolejności sprawdź alternator, który został zamontowany, być może jest od innego modelu, silnika, wyposażenia i daje zbyt duży prąd i elektryka wariuje... Jeżeli chodzi o ESP,...
Uszkodzenie mechaniczne - w pierwszej kolejności przejrzeć wszystkie połączenia, które mogłeś naruszyć podczas wymiany alternatora, także podłączenia masy.
Przed naprawą alternatora nie było tej usterki, jedyną była okresowo zapalająca się i gasnąca kontrolka "silniczek". Teraz też się pali. Ale to stary problem, kasowanie na komputerze pomaga tylko na jakiś czas.
Dzięki za stronkę. Baterie miernika sa dobre zrobiłem tez test ładowania w czasie diagboxem i utrzymuj się stale kolo 15 V. To na pewno nie działa korzystnie na urządzenia elektryczne w samochodzie mogą dziać się dziwne rzeczy np włącza się błąd abs/esp. Szkoda że nie znalazłem tego zamiennika za 20 zł Pozdrawiam
Witam. Mechanik posprawdzał przewody ,po swojemu podokręcał przepustnice ,EGR i niby od kilku dni spokój. Pokazałem mu Wasze podpowiedzi. Auto pali dobrze,obroty trzyma,reaguje płynnie na pedał gazu. Błędy się nie zapalają. Raz tylko przy cofaniu pod górkę pojawił się napis „alternator ... coś tam”,ale po chwili zgasł wiec nawet nie doczytałem...
Sprawdź kostkę która jest wpięta w alternator. Miałem identyczny przypadek tylko że w Alhambrze 2003r te same błędy. Przeczyściłem styki troszke wd40 i po problemie. Ewentualnie w ostateczności wymiana regulatora.
alternator jest po lin , a ze kreski są to tez moze byc jak testu sbc nie przeprowadzil zobacz jaki jest przebieg w ezs i liczniku jak cos zrob licznik na 0 i dopisz sd , blad masz tez modulu akumulatora z tylu auto do ogarniecia tylko trzeba posiedziec troche ,, jak masz sd to jeszcze dobry xprog i ogarniesz
alternator espace alternator renault espace renault espace alternator
palet maszyna programatorem rt809f parametr maszynowy
Kalibracja zmywarki Electrolux ESF45030 - Ustawienia i Optymalizacja Schemat kierunkowskazów Jeep Grand Cherokee WJ