Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Przegląd wszystkich punktów masowych i problem rozwiązałem.
Alternator suchy poszedł do serwisu na przegląd. Wrócił i wygląda jak nówka. Po założeniu zniknęły wszystkie problemy z napięciem.... No akurat nie w tym francuskim ścierwie. Włączenie nadmuchu powoduje spadek napięcia do 13,7 V. Potrafiło spaść do 13,2 V. Napięcie spada po włączeniu nadmuchu. Francuzi nie potrafią robić porządnych aut.
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
Witam. Mam problem w Espace 4. Wymieniłem alternator chłodzony wodą u mechanika, bo wodny się spalił i nie opłacało się naprawiać, a te wodne są awaryjne. Po wymianie przyjechałem pod blok. Auto stało 15 min. Kierownica jest cały czas odblokowana, brak reakcji zapłonu po wsadzeniu karty, prąd jest. Akumulator naładowany, pisze po niemiecku żeby zwolnic...
Świst generować może nawet alternator lub koło pasowe. Jest parę oznaczeń tego silnika generalnie szukaj takiej rurki https://obrazki.elektroda.pl/3721721800_...
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Witam. Szukam nasadki 24 z uchwytem na klucz zewnętrzny. Potrzebuje do zdjęcia rolki z alternatora od Espace 4. Alternator jest bez sprzęgiełka. Torxa T50 mam. Jakieś linki? Gdzieś omsknął mi się przyrząd za 70... Wolałbym jednak nasadkę. https://obrazki.elektroda.pl/9495015400_...
A może alternator jest napinaczem?
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Rozumiem, że z wału idzie na napinacz. Tak zrobiłem. Mam ustawione jak na zdjęciu. https://filmy.elektroda.pl/97_1633119334... Takie odgłosy mam. Ładowanie ok, 14,4-14, 5 V. Podobno żadne łożysko- napinacz, rolka prowadząca, alternator nie było uszkodzone. A tu takie dźwięki.
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to...
Wtyk wyciagasz kontrolka gasnie , po rozruchu też to pozostaje wadliwy alternator lub jego naped. Rozwarswione koło pasowe. Sprawdz
to jest cud mechaniki więc niby warto ale elektronika poprostu przeraża... Mialem ten cud techniki pod koniec 2015 roku i niech go ... strzeli . Skrzynia jest lipna, w silniku wycierają się panewki. Alternator też awaryjny. Tyle z grubych spraw. Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy.
Dzięki chłopaki. Trochę wrypałem, bo żeby wyrwać stamtąd alternator trzeba wycharatać chłodnicę, a klient chce całość za stówkę...
Mam problem z kontrolka akumulatora po zapaleniu samochodu i upływie jakiś 30 sekund władcza się kontrolka akumulatora i napis serwis na panelu czasem gaśnie. Obroty silnika nie maja wpływu na to czy zgaśnie czy też nie. Początkowo myślałem że mam słaby akumulator więc go naładowałem. Gdy podłączyłem i zapaliłem samochód kontrolka dalej się świeciła...
wymieniłem regulator napięcia Napisz na jeszcze, jakiego typu miałeś alternator i jaki regulator...
Ponieważ wątek dotyczył przelutowania eeproma to to się udało. Inne UCH chodzi ze starym eepromem. Ale Auto nadal szarpie prąd. Alternator po regeneracji i nowy aku daje tyle, że nie trzeba codziennie odłączać klemy. A pobór prądu po uśpieniu 0,04A. Nie wiem - wygląda jakby coś czuło potrzebę żeby co jakiś czas się obudzić.
Nie miałem czasu ogarnąć auta. Na razie jest tylko gorzej, napięcie potrafi zabujać od 15,6 V do 12 V kiedy zaczną spadać obroty. Na razie stoi na parkingu, jak będzie czas i cieplej coś ruszę. Generalnie potrafi wariować na obrotach, wtedy robią się problemy z napięciem. W ta sobotę wyczyściłem masy w aucie. Jest lepiej, ale nie idealnie. Potrafi spaść...
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
(at)freebsd Jako posiadacz Espace IV nie doświadczyłem żadnych wymienionych przez Ciebie problemów, ale skoro kupiłes zajeżdożony totalnie egzemplarz, który tylko w 4 lata zrobił 160k km to w sumie nic dziwnego. Wynika po prostu z tego, że masz zwyczajnie zużyty już samochód. Nie licząc wymiany oleju, klocków, tarcz i jakichś elementów w zawieszeniu...
W megane nie widziałem, w espace z tym silnikiem to standard
Widze że ta cena jest chyba normalna. Chce go wymienić bo nie ma ładowania na wolnych obrotach, po odpaleniu jest jakieś 12.5V jak włączysz kilka odbiorników czyli światła wentylator i włączy się wentylator od chłodnicy klimy to siada do 11.9V jak dodasz gazu napięcie podchodzi do 13.5V. Cały alternator obmierzony, wszystko w porządku, prostownik uzwojenia....
no wlasnie Kolego,wiec gdzie szukac przyczyny.przy nastepnej wymianie oleju zrobie Fotki i wstawie. PS. jak najlepiej wymontowac Alternator w tym Autku,czeka mnie wymiana regulatora napiecia. Dziekuje i Pozdrawiam
Jeśli masz klime to klima jeśli nie masz klimy to wspomaganie.
Pochodzi od Espace po 2002 roku 2,2 dci czyli espace IV. daje 155 A i ksoztuje nowy 1400 zł... Jest to maksymalnie wyładowany elektronika pojazd, alternator pewnie komunikuje się komputerem sterująco- zarządzającym tym okrętem na kołach. Cieszę sie że w moim EIII jest zwykły Boscha ( używkę w pełni sprawną kupiłem za 100 zł) Pozdr.J.
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
To niby jaki element zabezpiecza alternator przed zbyt dużym prądem ładowania? Sterowanie odbywa się na podstawie napięcia. Więc może uzasadnisz swój wywód? Bo na razie trąca bzdurą. Nawet nowsze alternatory, sterowane z ECU, nie kontrolują natężenia prądu. Dlaczego może dojść do uszkodzenia alternatora? Dla danego samochodu, moc alternatora jest dobierana...
Mianowicie rozładowuje sie akumulator przy dłuższym postoju. Jest za duzy pobór pradu gdy stoi (0,14A lub 0,09A-jak zamkne pilotem samochod). Samochód nie posiada dodatkowego alarmu. Podejrzewam że to jakas bateryjka podtrzymujaca pamiec (przebieg, zegar itd.) Wyjmujac bezpiecznik zasilajacy zegary- niewystepuje pobor pradu. Zaznaczam ze alternator...
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Witam dziś rozebrałem przód sprawdziłem wszystkie przewody były ok ale znalazłem prawdopodobną przyczynę:| wcześniej wyło mi łożysko myślałem że od pompy wspomagania, ale się myliłem do dziś bo odkryłem że to było łożysko od alternatora ponieważ jak kręciłem rozrusznikiem to wszystkie koła kręciły się a alternatora stało w miejscu tylko pasek kręcił...
Witam Wszystkich ! mam super ciekawą zagwostkę po uruchomieniu auta świeci mi się kontrolka nie zapięcia pasów bezpieczeństwa (pomimo, że są zapięte) i kontrolka błędu poduszki powietrznej. Oprócz tego niemiłosiernie denerwujący sygnał (pip, pip,pip,itd). Po przejechaniu kilku km i ponownym odpaleniu auta kontrolka poduszki gaśnie, ale kontrolka braku...
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Poszedł do regeneracji. Wymieniono cały stabilizator na pasujący do Espace.
Jedna świeca była spalona. Jak już napisałem wszystkie wymienione na nowe. Akumulator dobrze podłączony był. Przy podłączeniu nowego przypalił się alternator.
Zła masa na przekaźnik, jest masowany na śrubie alternatora.
jeszcze świece żarowe które około 60A pobierają przed rozuchem przez 10 sek i podczas kręcenia silnikiem o sprężu 20:1 teżnie nie gasną, akumulator pewnie też prosto z sklepu nie jest, a ładowanie alternatorem zapewnia doładowanie max 90% pojemności, awaryjne pracują w cyklu 50 na 50, ale przy rozruchu obwodu 100watowego też sa straty. radio może ma...
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Potrzebny schemat alternatora, Renault Espace 1993r. silnik 2,2l. Jeżeli ktoś ma to proszę o wysłanie na maila: belo.rt7(at)gmail.com Z góry dziękuję.
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
alternator espace alternator renault espace renault espace alternator
driver universal montaż nóżek telewizora komunikacja profibus
kabel brake radio interfejs multidiag
Swap silnika K4M 720 w Renault Laguna I ph2 1999 – kompatybilność, warianty, formalności Regulator prędkości do wiertarki Parkside 710 A1 – gdzie kupić, zamienniki, serwis