W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Naprawione. Uszkodzony był sterownik, i alternator ;(.
Jezeli w całym zakresie obrotów napięcie się nie zmienia to regulator jest dobry. A jakie napięcie jest przy wlaczonych odbiornikach, swiatla, ogrzewanie szyby tylnej itp. ? Wogóle to jaki problem jest przez to ładowanie? Wygotowuje elektrolit z akumulatora?
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
kolego tomaszek77 w którym konkretnie miejscu znajduje się ten czujnik , u siebie clipem sprawdzałem napięcie to w aplikacji jest 14,2 a sprawdzając miernikiem jest 13,5 ta sama sytuacja na 2 różnych alternatorach
Jeśli masz klime to klima jeśli nie masz klimy to wspomaganie.
Potrzebny schemat alternatora, Renault Espace 1993r. silnik 2,2l. Jeżeli ktoś ma to proszę o wysłanie na maila: belo.rt7(at)gmail.com Z góry dziękuję.
A może alternator jest napinaczem?
Miałem podobną sytuację w swoim Espace,do momentu kiedy rozsypało mi się na dobre sprzęgiełko koła pasowego alternatora.
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Jedna świeca była spalona. Jak już napisałem wszystkie wymienione na nowe. Akumulator dobrze podłączony był. Przy podłączeniu nowego przypalił się alternator.
Odłącz przewód zasilający od alternatora .Jeżeli kontrolki zgasną to masz zwartą diodę plusową w alternatorze.
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
wymieniłem regulator napięcia i pomogło tylko miałem mały problem bo do tego modelu i rocznika są cztery różne alternatory.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
NA początek sprawdź połączenia elektryki od akumulatora zaczynając, włączeni ewentylatora to duży pobór prądu, może powodować spadki napięcia a rezultacie osłabienie iskry, głupienie elektryki. Sprwdź też jak się zachowuje napięcie na pokładzie w chwili włączenia wentylatora, może to problem regulatora w alternatorze. Pozdr.J.
Poszedł do regeneracji. Wymieniono cały stabilizator na pasujący do Espace.
Sprawa jest prosta ,jak podajesz mase kontrolka jest a po włozeniu wtyku w regulator nie ma to jest uwalony alternator. A co to trzeba sprawdzić.
Witam.... Mam problem z autem. Podejrzewam walnięty alternator. Jak odpalam auto napięcie mierzone na klemach akumulatora: 14.5V jak dodaję gazu rośnie z obrotami. Aż do 17.5V zapala się SERVICE, choinka itp... Pomożecie?? Alternator na 100%?? Pacjent: Renault Espace Grande 2004 r Silnik: 3.5 V6 Pozdrawiam Mikołaj
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Jakie ciśni8enie na szynie?
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
W megane nie widziałem, w espace z tym silnikiem to standard
no wlasnie Kolego,wiec gdzie szukac przyczyny.przy nastepnej wymianie oleju zrobie Fotki i wstawie. PS. jak najlepiej wymontowac Alternator w tym Autku,czeka mnie wymiana regulatora napiecia. Dziekuje i Pozdrawiam
Jak możesz dodaj jeszcze fotkę z naklejką, która jest na alternatorze, ale do tego typu alternatorów ciężko a jakąś tańszą podróbkę? A tak w ogóle to, dlaczego chcesz go wymienić?????????
wiec tak zbadałem czujnik uderzeniowy który wybija cały czas myślę że też ma coś z tym wspólnego.. ale dokładnie będę wiedział wszystko w sobotę jak rozbiorę cały przód i będzie wszystko widoczne jak na tacy bo prawdę mówiąc to nie niewiele jest tam miejsca aby rękę wcisnąc a już nie wspomnę głowę sprawdzę w tedy całą elektrykę a przede wszystkim przewody...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
No chłodzony cieczą. Widziałem taki w Renault Espace, coś takiego: http://altera.jdm.pl/catalog/product_inf... :wink: Dodano po 2 W dużych warsztatach samochodowych alternatory testowane są na stołach probierczych.
Pytam bo paru kupców, dzwoniło i dawało po 1500, a tu 2700,wiec sprzedałem, sprawdzałem przewody wszystkie w okolicy alternatora całe, więc chyba dobrze zrobiłem Dodano po 2 Zastanawiało mnje czy dobrze ustawiłem rozrząd, ale pewnie tak, fakt jak ktoś pisał, trochę dziwne kręci jakby bez kompresji
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność. Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ... Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj...
Mianowicie rozładowuje sie akumulator przy dłuższym postoju. Jest za duzy pobór pradu gdy stoi (0,14A lub 0,09A-jak zamkne pilotem samochod). Samochód nie posiada dodatkowego alarmu. Podejrzewam że to jakas bateryjka podtrzymujaca pamiec (przebieg, zegar itd.) Wyjmujac bezpiecznik zasilajacy zegary- niewystepuje pobor pradu. Zaznaczam ze alternator...
Ponieważ wątek dotyczył przelutowania eeproma to to się udało. Inne UCH chodzi ze starym eepromem. Ale Auto nadal szarpie prąd. Alternator po regeneracji i nowy aku daje tyle, że nie trzeba codziennie odłączać klemy. A pobór prądu po uśpieniu 0,04A. Nie wiem - wygląda jakby coś czuło potrzebę żeby co jakiś czas się obudzić.
Witam! Silnik w moim Reno Espace silnik benzyna 2.0 8V , wydaje cichy warkot coś w stylu diesela. Jak zdejmę pasek z alternatora to sam silnik pracuje cichutko. Wymieniłem już łożyska w alternatorze oraz rolkę napinacza więc pozostała tylko pompa wody, wspomagania lub klima. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami!!! Za pomoc z góry serdecznie dziękuję!!!...
Sprawdź zasilania i bezpieczniki oraz bezpiecznik na akumulatorze i alternator. Ogólnie słabo to widzę , coś jeszcze może przywierać CAN , kto wie co jeszcze padło ,skoro nawet komputera nie podpiałeś i nie przeleciałeś diagnozą wszystkiego. Dodano po 44 W espasie są też bezpieczniki po prawej i lewej stronie kokpitu od góry!!!!!!
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Jeśli chodzi o wyłącznik inercyjny (odcinający pompę paliwa) to został sprawdzony - jest sprawny - patrząc od przodu auta po lewej stronie od alternatora. Drobna korekta - został sprawdzony czujnik położenia wału (na razie tylko pod kątem rezystancji - 220 Ohm, nie sprawdzałem jeszcze, czy wytwarza impulsy), nie wałka rozrządu. Żeby było ciekawie, to...
Witam. Przed zimą kupiłem nowy akumulator, no i pewnie bym się nie zorientował, że coś jest nie tak gdybym nie wystawił na noc auta z garażu przy temperaturze -6 i rano ku mojemu zdziwieniu rozrusznik miał problem z kręceniem. Trochę poczytałem na forum i wykonałem pomiary miernikiem Fluke (na wolnych obrotach silnika) I tak: Napięcie bez obciążenia...
Od napisania postu był już dodatkowe dwa razy w warsztacie. Nic nie pomogło a nawet jest gorzej niż było na początku. Musiałem zmienić mechanika, bo ten robił wszystko po kolei, bierze kasę i bez efektu. Między innymi wyczyścił przepływomierz, bo był zawalony i miało być ok. Zregenerował alternator, bo dawał momentami za małe napięcie i to miało dwa...
(at)freebsd Jako posiadacz Espace IV nie doświadczyłem żadnych wymienionych przez Ciebie problemów, ale skoro kupiłes zajeżdożony totalnie egzemplarz, który tylko w 4 lata zrobił 160k km to w sumie nic dziwnego. Wynika po prostu z tego, że masz zwyczajnie zużyty już samochód. Nie licząc wymiany oleju, klocków, tarcz i jakichś elementów w zawieszeniu...
Witam Wczoraj zamontowałem ( w profesjonalnym serwisie ) CB w aucie jak wyżej. Trochę kłopotu było z zamontowaniem anteny - w końcu kazałem zrobić otwór w masce silnika ( jedyny stalowy element poszucia karoseri ) Instalator uprzedził mnie że silnik w czasie pracy trochę zakłóca odbiór, ale po właczeniu filtra stuki się minimalizowały. Więc ustalilismy...
Witam!Dziękuję za odzew,w międzyczasie dopisałem parę rzeczy do poprzedniej wiadomości i zdołałem odblokować hamulec ręczny,teraz na wyświetlaczu pali się tylko serwis, P w trójkącie i komunikat "sprawdż hamulec ręczny z kluczem",a silnik dalej nieodpala.Czytałem różne posty na ten temat i przyczyny mogą być różne począwszy od słabego aku,spalonego...
Podłączyłem ddt i miałem znowu błędy. Wykasowałem je. Próbowałem uruchomić auto i znowu to samo. Nie można uruchomić, wszystko gasnie w momencie uruchomienia. Pojawiły się błędy na wyświetlaczu. Airbag, ESP faulty, etc. Odinstalowałem ddt i chciałem zainstalować ponownie. Mam komunikat, że został źle odinstalowany. Uruchomiłem CCCleanera przeleciałem...
Zabrałem się za montaż tempomatu do starego Espaca. Mam popularny tempomat z Opla Omegi wraz z manetką oraz krańcówką sprzęgła. Wszytsko podłączyłem według schematów. Czyli jest czujnik przy pedale sprzęgła i sygnał od "stopu"-hamulca. Wiedziałem że największy problem będę miał z czujnikiem prędkości. Opel bierze sygnał z czujnika ABS - minimum 17 impulsów...
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...
Jestem posiadaczem Renault Espace Authentique 1.9 dci,czy ktoś z Was może mnie oświecić jak powinien być założony pasek napędzający,klime,alternatot i pompe wody?.Proszę o rysunek,nawet odręczny,ponieważ mam wrażenie iż mechanik żle go założył.
Witam wszystkich, jestem tu nowy, także z góry sorry za ewentualne faux pas ;) Posiadam Renault Laguna 3 1.6 16V z 2009roku z LPG BRC. Auto ostatnio doprowadza mnie do szaleństwa. Jak w temacie ...bardzo często, a ostatnio nawet 5-6x na trasie 90km auto nagle wchodzi w tryb awaryjny. Tryb awaryjny, czyli: max 2 tys obrotów przy pedale do podłogi, na...
Witam wszystkich.Jak w tytule zle działa mój obrotomierz ale od początku,w moim E3 nie było obrotomierza . W trakcie użytkowania padł mi alternator w czasie gdy był naprawiany nabyłem obrotomierz od E3 2,0 16v z 2000r . Gdy wszystko zmontowałem do kupy okazało się że obrotomierz pokazuje 3,5tyś obr./min na postoju.Wymieniłem alternator na inny z benzyny...
renault espace alternator espace alternator alternator espace
iskrownik ustawić cisco access pointa vectra błędy komputera
jacuzzi bestway rezystancja wirnika agregatu
TPA3116D2 – uszkodzenia kondensatorów 470µF na wejściu audio, polaryzacja, soft-start Zabezpieczenia DC i AC do 12 paneli 420W, Growatt SPF 6000, przewód 40m, dom z lat 70-tych