Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Masz może jakiś rysunek dokładnie gdzie ten czujnik jest? Jest wkręcony w chłodnicę, w pobliżu alternatora.
Alternator do regeneracji i wszystkie problemy znikną !
To sprzęgiełko nie jest w zasadzie wymyślone tak do końca dla alternatora...i samemu alternatorowi nic nie grozi...
Uszkodzony prostownik.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Wiele razy pisane było o niedomaganiach alternatora w skodzie felicja. Jest opisane wszystko.
Na czym Kolega opiera to przypuszczenie z dużym prawdopodobieństwem? Ostatnio mechanik też to zauważył i ponoć naciągał/naprężał... Czy to może świadczyć o oporach na łożyskach alternatora?
Nie wiem jakiej oczekujesz odpowiedzi? 1. Rozbierz alternator i go napraw. 2.Wyciągnij i zawieś do elektryka. 3.Wizyta w warsztacie. O czymś zapomniałem? Masy, regulator napięcia- jest na zewnątrz alternatora.
regulator napiecia w alternatorze
E , nie rozumiem , co to znaczy kończy się alternator ?
W moim przypadku pomogła wymiana mostka diodowego alternatora.
Załóz ciut mniejsze koło pasowe. Alternator ma za male obroty na biegu jałowym. Wtedy będziesz miał 14 na wolnych. I zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jesli masz dizy spadek wymień przewod zasilania alternatora.
Moim zdaniem ślizga pasek sie i nie ładuje dlatego swieci lekko kątrolka pociaśnij lub wymień pasek alternatora
Ja bym podładował do porządku aku prądem 4.5 A i zobaczył co się będzie działo.Może kupiłeś aku w firmie drucik gdzie nie był dobrze naładowany zformowany a alternator nigdy ci nie naładuje ta jak prostownik.
Wogóle póżniej okazało się że miałem na alternatorze niewłaściwy typ regulatora - nie od tego typu alternatora...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Jeśli akumulator był podłączony jest szansa, że wszystko poza im ocalało. Wiem, że piszesz akumulator ok, moim zdaniem się mylisz. Podłącz drugi. Auto pewnie zapali. Następnym podejrzanym będzie alternator.
Witam. :arrow: Aleksander_01 Rzuć okiem na powyższe moje posty. Chcę potwierdzenia, czy tylko regulator ze szczotkami wykręcać, czy raczej cały alternator?
Oto wyniki pomiarów : - włączone dmuchawa i światła na luzie 11.5 jest gorzej - włączone dmuchawa i światła na wyższych obrotach 14.0 - 14.4 i włączyłem ogrzewanie tylnej szyby spadło na 13.8 zdaje się że jest lepiej. Efekty są dokładnie takie jak opisane na forum którego adres Ci podałem. Ludzie tak jeździli latami i nic się nie działo. W trakcie...
zacznij od regulatora (prosta robota)
Witam. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie i mozliwych skutkach uszkodzenia diody w alternatorze. Wychodzi na to, ze jest uszkodzona, ale czy moze mi ktos powiedziec jakie modele tych diod tam ida? najlepiej symbole i gdzie mozna je dostac, bo w 2 sklepach powiedzieli, ze tylko sa cale mostki.... a nie chcialbym, rozkrecic alternator i dopiero...
do klapy spokojnie jakieś 2.5mm starczy do alternatora jakieś 16mm też starczy
Jakąkolwiek 6A . Możesz dać 3 sztuki równolegle 2A nawet. Robiłem to w lublinie , felicji, DF i wielu VW.
Jaki powinien płynąć prąd w obwodzie +B alternatora ,a + akumulatora?
Np felicja.
Witam Regulator z Malucha powinieneś zdobyć.Jeżeli to masz oryginalny alternator do 30-tki ,to taki może być ,lub z Skody Faworit ,Felicji też mogą być tak jak koledzy wcześniej pisali.Też w sklepie rolniczym powinieneś też zdobyć.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Przyczyną był przekaźnik funkcji x
ten od malucha to chyba do każdego auta podpasi. ja eksperymentowałem z alternatorem skody felicji i tym regulatorem
W zależności od wersji wyposażenia, czy z klimą czy bez były montowane różne alternatory, jeśli nie masz klimatyzacji twój alternator ma 65 A. I taki musisz znaleźć.
Pytanie tylko: czy odpiąć oryginalny kabel 'alternator>skrzynka bezp.' czy go zostawić wraz z tym nowym? Nic nie odpinaj. Kolego wiem co to jest alternator felicji i na śrubie wyjściowej ma być tyle co na wyjściowej wsówce na regulator. Pomierz i pochwal się ile tam masz.
a jakie jest napiecie ladowania,sprawdzales?
Kwok, widziałeś kiedy w Favorit/Felicja zryte do cna pierścienie?
Zgadzam się z Motronic, robiłem już kilka alternatorów z felicji i w każdym były uszkodzone Diody z mostka prostowniczego. Najtańszym rozwiązaniem było zakupienie całej płytki na giełdzie
problem w mostku (no chyba ze ktoś sklecił z dwóch różnych jeden alternator)
Miałem kilka takich przypadków w alternatorach ze Skody Faworit i Felicji i innych.
podłacz przekaźniki podprzewod wzbudzenia od alternatora a styki pod swiatla pozycyjne i mijania
diody stosowane w mostkach to 3szt. 1N3493 i 3szt. 1N3493R, oraz diody wzbudzenia BY251 http://pdf.elenota.pl/pdf/Microsemi/msc1... http://pdf.elenota.pl/pdf/others/by251-b... przynajmniej takie montowane sa w altkach Boscha w skodach Favorit/ Felicja
taki biały prosopadłościan przyśrubowany do tylnej obudowy. DO TYLNEJ OBUDOWY ALTERNATORA? MA JAKIEŚ OZNACZENIA , NUMERY? DZIEKI
Małe sprostowanie. Akumulator ma rok nie jak pisałem wyżej dwa lata to zwykła centra. Akumulator doładowywałem okresowo ponieważ auto które mam skoda felicja ma ten słabszy alternator i akumulator ma wiecznie braki ( światła,dmuchawa ). Mogę przypuszczać że zawsze jak sprawdzałem gęstość tym areometrem to może zawsze nieco zostawało we wnętrzu urządzenia...
Ccewka w rozruszniku, albo przekaźnik od cewki. Mógł nawet polecieć komputer albo moduł sterowania silnika. Świece żarowe raczej nie - to prędzej wina modułu sterującego - czyżby się spalił ?? - wielce prawdopodobne A radyjko przetrwało ? Jaki jest bezpiecznik do świec ? 30A ? A bez tego bezpiecznika po włączeniu świateł i ogrzewania szyby tylnej również...
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany Eee, w Felicji, polonezach wymienisz jedną.
Panowie , ale autor wyraźnie pisze "napięcie mierzone na alternatorze", ja to rozumiem tak - sonda na obudowę alternatora, druga sonda na śrubę M8. Jeżeli źle piszę niech autor poprawi lub zmierzy wg moich zaleceń. Nawet w felicji, jak dobrze poskręcasz alternator, to masz na wolnych 14,4,a przy włączonych światłach i nadmuchu spada do 14,25. Przedwczoraj...
Kolega ma tam już niezłą kaszankę w sterowniku. Nie odpali tego auta. Wymianę zacząć od alternatora, bo jak odpali na naprawionym/wymienionym komputerze to znowu będzie auć.
wymieniony alternator wszystko działa tylko późno wyłącza się kontrolka ładowania to przez ten całkiem spalony opornik, nie można odczytać wartości
W felicji luzuje sie kabel 50 na automacie rozrusznika. On odpowiada za twoj przekaznik 18 (X). Popraw ten kabel, bo niedlugo przestanie ci auto odpalac ;) A alternator to raczej zbieg okolicznosci, nie wymagaj od tego tandetnego Magnetona nie wiadomo jakiej trwalosci.
Witam ! Może jeszcze ja dołożę coś od siebie odpowiadając na drugie pytanie kolegi. Nie ma uniwersalnych mostków ale wiele modeli nawet różnych marek pojazdów używa podobnego wyposażenia elektrycznego silnika. Na przykład :pompa paliwa,rozrusznik,alternator,czujniki,za... etc. Dlatego warto udać się do punktu zakupu wraz ze starym mostkiem w celu...
Witam, mam automatyczny wyłącznik świateł do zamontowania . Potrzebuję zlokalizować przewód pomiędzy kontrolką ładowania a alternatorem. Włącznik ma załączyć światła przy określonym napięciu. Czekam na opinie ,gdzie lokalizować ten przewód
Alternator nie "pierdzi", tylko "gwiżdże". Słyszysz świece zapłonowe. Często również listwa zapłonowa z kompletem 2-ch cewek by Champion lubi mieć przebicia. Kilka lat jeździłem Felicją 1.3 GLXi z radiem... Jak na benzynówkę, bardzo dobrze odfiltrowana instalacja. Ł.
Co rok po 1.X(jazda na światłach) zaczynaja sie kłopoty z brakiem prądu. Z tego co wiem w Felicjach często to się zdarza.Mimo wymiany regulatorów, akumulatorów, kabli a nawet alternatora napięcie nigdy nie przekracza 13,9v.W 126p miałem 14,6v i zero problemów z akumulatorem. Kasper
Witam. Rozleciało mi się koło tłumiące drgania na wale korbowym to napędzające pasek alternatora. Jest jakiś sposób, żeby je zdjąć bez ingerencji w rozrząd i zdejmowania miski olejowej?
SKoda felicja 1,3MPI 97r. Chaciałbym założyc mozliwie największy do tego samochodu zeby alternator dał radę naładować. Bo chodzi głownie zebym miał jak najwięcej mocy na wzmacniacz.
Np Magneton w skodzie felicji.
Witam, w tym roku pierwszy raz w życiu zmuszony byłem wymienić akumulator w mojej astrze, co ważne, wyposażonej w ogrzewanie postojowe pobierające w najgorszym dla akumulatora przypadku ok 12A przez 30 minut. I pierwszy raz w życiu w ciągu jednego tygodnia poszukiwań interesującego mnie akumulatora dobre pięć razy usłyszałem, że "większy niż w katalogu...
taki sam problem ma bmw5tds,octavia,tylko ze octavia nie pali w zakresie temp 70st.c,opisywalem juz jak rozwiazac ten problem w prosty i skuteczny sposob.silnik nie chce zapalac bo zuzyty lub uszkodzony jest czujnik poczatku wtrysku w pompie.....w octawi trzeba wpiac sie w przewod z czujnika temp kol. brazowo niebieski i zastosowac przekaznik za 11zl.1...
Może podczas rozruchu silnika alternator pobiera dużo prądu i brakuje na radio! Lub zobacz styki za radiem! Dodano po 1 Rozrusznik a nie alternator :( Ale gapa!
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Taka drobna sugestia , "z innej beczki". Miałem kilka przypadków z Felicjami , że powodem niskiego ładowania był wadliwy akumulator ( swego czasu wsadzali bardzo dziadowskie - takie białe,niestety nie pamiętam nazwy). Proponuję Ci , dla uzyskania pewności , podłączyć jakiś inny akumulator (np z samochodu sąsiada) w granicach 45 Ah i obserwować czy napięcie...
A zobacz czy ci alternator nie stanął i nie zablokowało paska, bo przecież pompa wody nie wygina się bez powodu. Zresztą dziwne że pasek nie spadł a strocił się na krzywym wałku pompy.
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
Witam Ostatnio zmieniono mi regulator napiecia w skodzie felicji na taki z oznaczeniem 90a , a na alternatorze jest 70a ... A to wymienili ci z używanego alternatora, 90A A kiedy twój 70A?
Ja w swojej dodałem diodę Schottky'ego włączoną na kablu wchodzącym do regulatora napięcia na alternatorze. Podniosło mi to to napięcie ładowania o około 0,3 V. Układ ładowania Skody nie był projektowany do jazdy cały dzień na światłach mijania.
skoda felicja '97 z gazem. Tydzień czasu stania w garażu i nie odpalam. Trasy robie długie co 3 dzien. Ładowanie z alternatora jest na poziomie 14-14.3V, mierzone przy wlaczonych swiatłach mijania. na drugi dzien napiecie na aku spada do ok. 12.7V, na trzeci do 12.1V, po tygodniu jest 10V radio nie swieci i samochod cos tam slychac ale nie ma szans...
Spadki napięć możesz trochę zredukować kupując gruby kabel (2m kabla 16-25 mm2 np spawalniczy) i łacząc bezpośrednio plus alternatora do plusa akumulatora. (tzn taki przewód już tam w skodzince jest ale za cienki i występują spadki napięć). Ale tak czy tak, poprawne napięcie ładowania to 13.8 - 14.4V czyli mieścisz się w zakresie. Jak na Skodę Felicję...
Przykład z autem nie do końca trafiony. Swego czasu jeździłem Felicją z zapasowym regulatorem alternatora w schowku, a w zaślepce po lewej stronie od zegarów zamontowałem chiński woltomierz. Własnoocznie byłem w stanie stwierdzić, czy ładowanie po uruchomieniu motoru działa prawidłowo. Natomiast typowy przykład zastosowania monitora napięcia z odcięciem...
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie...
...Szczotki w alternatorze ? Prędzej Ci silnik zdechnie. I tu się mylisz. Podczas 10 lat eksploatacji Skody Felicji wymieniałem szczotki co najmniej raz (jak nie dwa) z powodu zużycia.
witam mam taki problem niby wszystko jest ok przekrecam zaplon wszystko jest ok kontrolki zapalaja sie normalnie gdy przekrecam kluczyk na rozruch rozrusznik sie nie odzywa nie ma nic zadnego zgrzytu pukniecia doslownie nic,gdy cofne kluczyk i prubuje jeszcze raz normalnie zapala i tak mam co jakis czas. dodam ze nie damno wymienilem wkladke stacyjki,akumulator...
Witam Krajana (też kiedyś mieszkałem w Starachowicach) Z takim przypadkiem spotkałem się już kilka razy i to w właśnie w Maloneyu :). Główną przyczyną był namiar zabepieczenia antykorozyjnego między zaciskiem kabla masowego a karoserią (spadek napięcia). Jeżeli to nie pomoże to trzeba jeszcze sprawdzić: - połącznie masowe świateł (czy nie są utlenione)...
czy warto przed kupnem nowego zamiennika sprawdzic naciag mikropaska ewentualnie na co zwrocic uwage przy tej pompie? jaki mikropasek ?? , jedyny pasek jaki tam zauważysz to pasek klinowy ktory jest na kołach wspomnianej pompy , alternatora i kola wału . mozliwe jest że kol. Fatko ma racje , termostaty w felicjach rzeczywiscie mają wadliwą konstrukcje,...
Hmm... moja skoda felicja zaskoczyła mnie kilka razy.. Raz jak jechałem trasę Wrocław-Kraków-Bydgoszcz padł mi alternator w Łodzi sobotą wieczorem.. nikogo tam nie znam :). Drugi raz we Wrocławiu w szczytowym momencie korków rozkraczyła się dosłownie na środku dużego skrzyżowania... spróbuj zepchnąć sam auto ze skrzyżowania jak nikt Cię nie chce "wpuścić"...
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
świece wymieniałem, a kabli nie mam bo to wersja z cewką na świecach. byłem u mechanika na komputerze i powiedział że to sonda lambda ale nie bardzo mu wierze bo jak by do było przyczyna to bym za każdym razem miał takie problemy a nie tylko przy dużym zawilgoceniu.wczoraj wymieniłem też odmę bo miałem pękniętą.chodź nie wiem czy to mogło być przyczyną....
Nie znam dokładnie felicji, ale w mojej fabii to, aby wyjąć śrubę, na której wahał się alternator (śrubie brakło 1 cm do wyjęcia i opierała się o karoserię, a sprężyna napinała pas wieloklin), musiałem odkręcić podstawę mocującą altka do silnika (trzy śruby na klucz 16). Może u ciebie też jest podobnie.
Witam. Przeszukiwałem forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem z pomiarem miernikiem cęgowym prądu ładowania akumulatora. Nie jestem elektrykiem samochodowym i nie mam w tym doświadczenia. Zastanawia mnie fakt, że przy włączonym silniku miernik wskazuje prąd około 9A na przewodzie z minusa aku do "blachy" natomiast zaledwie 1A na przewodzie...
witam wiem że dużo pisano na ten temat i czytałem to ale jużsam nie wiem co to może być u mnie mam skode felicje 1.6 i jest tam zamontowany alternator firmy Bosch 70, 14V,ostatnio sprawdzałem napięcie i bez obciążenia na wolnych obrotach jest 14.V a po włączeniu wczystkiego czego się da jest 13,8V i niemiałbym nic do tego gdyby nie fakt że po rozgrzaniu...
:arrow: ElGregor Zgadzam się z tobą, widziałem kiedyś Felicję po czymś takim. Samochód wyglądał jak po burzy uwalone ECU, radio, i prawie wszystkie żarówki. Naprawa dość żmudna a przede wszystkim bardzo droga naprawa. A tak w ogóle czy Felicja ma tak słabe światła, że trzeba je wzmacniać. Myślę, że to co zostało zrobione fabrycznie powinno każdemu...
Przyczyn może być wiele: -niewłaściwie podłączone radio -niegasnąca lampka w bagażniku -awaria alternatora -uszkodzenie alarmu Żeby to sprawdzić będziesz potrzebował amperomierz, który włączysz szeregowo z akumulatorem samochodu. Po podłączeniu amperomierza , możesz np. wyjmować po kolei bezpieczniki i patrzeć kiedy pobór prądu zmaleje lub odcinać odbiorniki...
Dołożyłem między alternator a regulator diodę shottkiego i podskoczyło za dużo napięcie ładowania na około 15 - 15.2 V. Chcę dodać potencjometr żeby obniżyć to napięcie i tyle. Wmontuje go przy tej diodzie. Problem jest tylko z doborem jaki potencjometr i o jakich parametrach na takie napięcia żeby można precyzyjnie zmniejszać lub zwiększać to napięcie. Resztę...
stary,jeżeli to felicja,to na 100% dioda plusowa.Do pomiaru OBOWIĄZKOWO!!! odlutować przynajmniej dwie końcówki stojana. Doidy wchodzą te same co do poloneza\malucha. Wytłaczasz starą,wstawiasz nową. czarne npisy-minusowa czerwone-plusowa
https://obrazki.elektroda.pl/6227478000_... COś się tłucze w silniku, felicja, niestety za dużo braku by stwierdzić źródło problemu. I po południu autko przyjechało bez ładowania z tłuczacym się silnikiem. Część z mikrorowkami całkowicie odpadła nie wiadomo gdzie. https://obrazki.elektroda.pl/5890694300_... https://obrazki.elektroda.pl/8652754800_...
Gdzieś może dawać małe zwarcie. PS. Nie jestem pewien ale czasem 14V to nie za dużo?? Wydaje mi się, że alternator w ładowaniu powinien dawać to samo co aku, czasem nie przeładowuje?? (o to pytam bo pewien nie jestem ;) ) Nie,to jest normalne napięcie ładowania , moim zdaniem to problem albo z przekaźnikiem świateł albo włącznikiem zespolonym przy...
Ok montuje ten stuff zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia czy jak znow padnie made in china regulator jest opcja podpięcia kabli ze szczotek i mostka prostowniczego wyprowadzenia tego na zewnątrz i zamontowania regulatora zewnętrznego jak kiedyś w Fiacie 125P czy tudzież skody felicji ( maja regulatory na zewnątrz ). Uprości to ew. wymiane w przyszłości...
Witam wszystkich. Przejrzałem większość postów na ten temat i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam skode felicje z 1996 r. Przez ok 6 lat było wszystko ok ale potem padł akus.Po wymianie sypnęły się szczotki w alternatorze i teraz na zmianę pojawia sie nalot na klemach i pojawiają sie problemy z alternatorem. Ostatnio był w naprawie i wymieniono...
Felicja ma ten problem że pod małym obciążeniem na durzy spadek napięcia ładowania, przerabiałem ten problem już w kilku takich samochodach i rezultat jest taki że pomaga tu mała przeróbka alternatora lub założenie innego alternatora to jest wada fabryczna rzeczywiście jest wielka różnica w oświetleniu jeśli masz za niskie napięcie. U mnie np. przed...
Witam. Mam problem z moją felicją. Więc może od początku.... Gdy staram sie odpalic auto to nawet nie idzie iskra. Postukałem w bendiks i chwilowo pomagało ale teraz musze sie meczyć po 20 minut zeby w ogóle poszla iskra. Gdy przekręce kluczyk to nie odpalają sie zazywczaj światła. Dopiero jak poruszam kabelek od rozrusznika to sie włączają. Jak już...
Z tym światłem dodatkowo byłbym ostrożny. 2x większa moc to wcale nie 2xwięce jświatła. Poza tym, wzrośnie prąd, wzrosną spadki napięć na przewodach, stykach i.t.p. więc efekt będzie niewielki. Używałem kiedyś podobnych żerówek, ale przy każdym reflektorze dodałem przekaźnik i kabel prosto pod śrubę+ na alternatorze. Nie wiadomo jak zachowają się złącza...
Bardzo cenna informacja! Zastanawiałem się właśnie jaką konfiguracją on działa bo ma dwa obwody. Do jednej świecy oraz do dwóch z mostkowanych świec. Czytałem gdzieś, że nie może też być zbyt mocne obciążenie alternatora bo się nie załączy. Czyli jak mówisz przy 5st tylko jedna grzeje? A przy 0st dwie. Myślałem, że też wszystkie czasem grzeją. Czy jak...
Witam. Mam problem z elektryką w Skodzie Felicji. Przepala bezpiecznik czwarty po prawej stronie w skrzynce, gdy przekręcam kluczyk w stacyjce na kontrolki. Zauważyłem, że czujnik paliwa wskazuje szybciej poziom paliwa. Alternator na pewno dobry (po wymianie), jednakże nie wiem co się dzieje. Proszę o pomoc.
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
A skąd wiesz że paliwo dochodzi ? masz tam wtrysk MPI czy SPI , jak masz SPI to po zdjęciu obudowy przepustnicy powinieneś zobaczyć czy wtryskiwacz podaje paliwo , mówisz że nie masz zapłonu bezstykowego {HALL} no to może coś nie tak z przerywaczem {ale zaś twierdzisz że iskrę masz } pytanie tylko czy we właściwym momencie {czyt: punkt zapłonu } śmiem...
Koledzy spotkałem auta z ujemnym bilansem energetycznym, a objawia się on mruganiem światłami na wolnych obrotach. I lekkim falowaniem obrotami w czasie silnego obciążenia. Jest to uwaga , skoda felicja i niesławny magneton. Reszta aut ma dodatni bilans czyli zawsze jest ładowanie akumulatora. Można to stwierdzić po napięciu na nim , jeśli przekracza...
Ja stawiam na diody wzbudzenia to samo miałem w skodzie felicji na niskich obrotach przy wyłączonych odbiornikach dodatkowych ładowanie 14V a wystarczyło włączyć tylko światła odrazu przestał ładować po dodaniu gazu ładowanie wróciło. Wymieniłem diody wzbudzenia i wszystko wróciło do normy.
alternator chyba odpada bo nie wzrasta poziom ""pierdzenia"" wraz z obrotami silnika. Miałem zamiar pytać o częstotliwość trzasków. Wydaje mi się, że jest proporcjonalna do obrotów silnika. Nie wygląda mi to na ucho na układ zapłonowy, jednak istnieje metoda która pozwoli stwierdzić źródło zakłóceń. Poszukaj sobie kogoś z interfejsem np. vag com lub...
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Witam Posiadam Skodę Felicję i od dłuższego czasu mam problem 3 letnim akumulatorem ( bezobsługowym) o pojemności podajże 56 Ah. Obecnie jeżdżę mało ( sklep, kościół, znajomi ) i podejrzewam, że to też ma wpływ na to iż akumulator jest nie doładowany. Problem jest już bardzo długi i akumulator był wiele razy doładowywany "na szybko" więc pewnie będzie...
alternator skoda felicja skoda felicja alternator kabel felicja
wyświetlacz tablet naprawa aparatów narysować widmo
immobiliser akumulator immobiliser akumulator
Lodówka Indesit BAAN13 - brak automatycznego rozmrażania Rozmiar łożyska do krajzegi - jak dobrać?