więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Alternator ci nie ładuje. Napięcie powinno być w granicy 14 V. Jedź do elektryka.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Myślę że w praktyce leżysz z takim ładowaniem. Albo masz uszkodzony regulator albo takie spadki na instalacji. Napisz jakie jest napięcie na samym alternatorze pod obciążeniem.P
Denso czy Magneti Marelli?
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Przełącznik IGN ON/OFF musi w pozycji ON zwierać B+ akumulatora z zaciskiem IGN regulatora napięcia, wtedy będziesz miał ładowanie akumulatora
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
A sprawdzałeś napięcie jakie ładuje alternator?
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Tak jest napięcie. Alternator zaraz po odpaleniu ładuje dobrze, po chwili ładowanie zaczyna spadać.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Przecież stare ople tak miały zrobione ogrzewanie tylnej szyby, przekaźnik wpięty cewką pomiędzy D+ alternatora i masę przez wyłącznik, jak alternator nie zaczął ładować, to ogrzewanie się nie właczyło
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
Oryginalny 700W
Luźny pasek. Na początek sprawdziłbym napięcie na akumulatorze (11,5 - 12V) na wyłączonej stacyjce, a potem na uruchomionym silniku - powinno być około 13,5-14V. Po za tym należy sprawdzić prostownik i regulator napięcia.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
Najprawdopodobniej alternator do wyjęcia i regeneracji. Ładowanie zbyt małe. Jakie napięcie jest na wyłączonym aucie?
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Naładuj baterie i zmierz jej napięcie. Zobacz co spalone w alternatorze.
Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Koledzy, te wasze uczone rozważania na temat prądu ładowania sprowadzają sie do tego ile aniołków i diabełków zmieści się na główce szpilki. Proszę mi wskazać układ, który dyktuje jaki prąd może być udostępniony do skonsumowania akumulatorowi. Ja tylko wiem o jedno, w instalacji ma być utrzymane napięcie na poziomie 14.5V i to jest warunek który zapewnia...
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
Panowie dziękuje za pomoc. Powierzyłem jeszcze trochę, na przewodzie od wzbudzenia pojawia się po przekręceniu stacyjki napięcie zbliżone do napięcia akumulatora. Alternator zaczyna ładować napięciem 14,5v po przygazowanu. Dodatkowo muszę się uporać ze spoczynkowym poborem prądu 0,4A. Czy coś w kontekście sytuacji z ładowaniem jesteście jeszcze w stanie...
Do ładowania na biegu jałowym oprócz napięcia wzbudzenia wymagana jest odpowiednia prędkość obrotowa wirnika alternatora. Czy koła pasowe w obu alternatorach są jednakowej średnicy?
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
Napięcie było mierzone na słupkach biegunów akumulatora?
Witam wszystkich. Posiadam Zasilacz,Transformator firmy ALTAI Model HP008D o napięciu wyjściowym 13,8 V ,7 A. Interesuje mnie przerobienie jego na prostownik samochodowydo ładowania akumulatorów do pojemności 85 AH. Chciał bym żeby on ładował akumulator do napięcia 14,4V i automatycznie wiecej go nie ładował. Jestem laikiem :) wtej dziedzinie lecz jakos...
Pytanie : Jak ładować akumulator samochodowy najlepiej(aby działał jak najdłuzej) -stalym napieciem (poleca EDW) -prostownikiem jednopołówkowym (np.RE'87) na forum też są różne zdania. Może ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?
Witam Mam takie pytanie czy akumulator samochodowy można ładować bez przerwy małym prądem tak jak np. ogniwa Ni-Cd? Jeżeli tak to jakim prądem? Dokładnie chodzi mi o to żeby akumulator w każdej chwili był w pełni naładowany i gotowy do użycia. Na czasie ładowania specjalnie mi nie zależy, może on wynosić nawet kilkadziesiąt godzin. Pozdrawiam
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
Cześć Wymyśliłem sobie że będę ogrzewał namiot dachowy kocem elektrycznym 85W z dodatkowego akumulatora AGM 100Ah poprzez przetwornicę 150W pełny sinus. Działa to bardzo dobrze, problemem natomiast jest ładowanie tego dodatkowego aku z gniazdka zapalniczki. Jest on ładowany poprzez przetwornicę DC/DC o taką: https://botland.com.pl/zasilacze-samocho...
jak sie laduje akumulator? bo slyszalem juz kilka wersji, np. pradem 0,1 pojemnosci az napiecie na aku bedzie wynosilo ok. 16V, lub malym pradem przez dlugi czas (wiecej niz 12h)? ale to chyba aku wymusza pobor pradu z prostownika?
Witam ;) mam zamiar wykonać agregat 12V DC z wykorzystaniem silnika z kosiarki i alternatora samochodowego. Agregat ten chce wykorzystać do ładowania akumulatorów w miejscu gdzie nie mam dostępu do prądu. Moje pytanie jest następujące: czy można tak ładować akumulator bez jego uszkodzenia ? I jak długo powinno się lądować akumulator, czy prąd z alternatora...
Czy w nieużywanym przez kilka miesięcy samochodzie, zostawionym w garażu, można podłączyć przez wyłącznik czasowy prostownik i przyłączyć go przy lampce w bagażniku, która jest zasilana również przy wyjętym kluczyku? Ustawić na prostowniku prąd ładowania 1 A i wyłącznik czasowy na załączanie się przez 3 h raz w tygodniu?
jak w temacie jak to zrobić
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam. Mam problem z prostownikiem z marketu który obiecuje 6A max prądu ładowania (realnie to raczej 4,5A max). Z uwagi na to, że był w plastikowej obudowie z nikłą wentylacją(mocne grzanie trafo) przeniosłem jego wnętrzności do innej obudowy z wentylatorem itp i wtedy zainteresowałem sie napięciem ładowania akumulatora. Z pomiarów wynikło że po podłączeniu...
Pytanie dotyczy akumulatorów nowych, jak i starszych. Jak prąd ładowania jest dla nich najlepszy ?? (dwu-połówkowy, impulsowy, stały-wygładzony). Grzebałem troszeczke po tym forum i na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi, również na to "dlaczego schematy prostowników zamieszczonych w necie mają napięcie ładowania do 16V a nawet 16.8V"??(pytanie na forum...
Tak jak w temacie połączonych w szeregu dając napięcie 12v. Są to niby akumulatorki 4600mAh ale nie wierze żeczywistą pewnie maja mniejsza. Bedzie w urządzeniu które ma dwa wejścia jedne do łądowania drugie do zasilania odbiornika. Tam gdzie jest wejście łądowania idą przez renzystor. Bedzie to podłaczenie z instalacji samochodowej 14,4v I jaki najlepiej...
Witam Chciałem zapytać cz ytrzeba ładować nowy akumulator kwasowy samochodowy. Porpostu kupiłem nowy akumulator i po kilku dniach pracy wyładował sie i to w znacznym stopniu. Więc czy trzeba ładować go po zakupie
Wytłumaczcie mi łopatologicznie następujące kwestie 1. którą metodą naładujemy szybciej akumulator do pełna alternatorem czy prostownikiem automatycznym powiedzmy od 50% do 100% od 12.1 do 13V i czy w ogóle jest możliwe naładowanie akumulatora do pełna alternatorem bądź prostownikiem 2. Dlaczego prostownikiem ładujemy prądem 1/10 a alternator daje np...
Witam wszystkich , mój problem związany jest z akumulatorem chyba żelowym bo tak naprawdę nie wiem jaki on do końca jest ,akumulator nie był jeszcze ładowany u mnie kupiłem go wraz z samochodem , chce go podładować prostownikiem z regulacją płynną od 3 A do 15 A bo taki posiadam i pytanie czy mogę ?jeżeli tak to mając tylko miernik jak ustawić pokrętło...
Witam! 1) Posiadam akumulator 80Ah... Ladowarke zrobilem tak najprosciej: - transformator toroidalny 8A - mostek prostowniczy 10A Napięcie ladowania niestety rosnie mi do 15,20V do tego slychac z akumulatora podczas ladowania takie chramotanie... jak skwarki na patelni ale tak cichutko. Ucho trzeba przystawić do akumulatora. Czy to normalne? 2) Tak...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam. Tak jak w temacie. Czy jesto możliwe podładowywanie akumulatora (w nocy) za pośrednictwem gniazda zapalniczki?? Chodzi mi o podłączenie małego prostownika do tego gniazda. Pozdrawiam
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
jakie napiąć ładować alternator alternator napiąć ładować napiąć ładować alternator
drukarka livebox metoda przekształcenia kontroler wideo toshiba
hilti udaru electrolux mruga start
Schemat głośników Tracer Swing USB - analiza i naprawa O-ring na osi dolnego spryskiwacza zmywarki - czy jest potrzebny?