Jaki alternator podejdzie do tego modelu? Do tego numeru podwozia ma być A0131541002 Jeżeli chodzi o połączenia alternatora, to jest ich kilka co najmniej. W początkowych autach był zwykły kabel "z kontrolką" na wzbudzenie, później weszła komunikacja LIN i już było inaczej. Niektóre mają jeden kabelek, inne dwa - musiałbym przestudiować. Nawet jest...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
filtr na alternator to nic innego jak specjalny kondensator, mocujesie go do masy alternatora a kabel zakończony konektorem oczkowym podłączasz do + przy alternatorze, z resztą powinien być manual dołączony. Są też do kupienia filtry przeciwzalłuceniowe do kabli sygnałowych, ale nie znam ich skuteczości działania. pzdr
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą. Jeżeli jest zwarcie na alternatorze to zanim podepnie akumulator i przejdzie na tył auta to kolejny kabel będzie nadawał się na wyrzucenie. Nie podsuwaj mu głupich pomysłów skoro on nie ma...
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Silnik gaśnie, jak wyłączę stacyjkę i odepnę kabel od żarówki. Daj diodę jak pisałem, prąd nie pójdzie wstecz i nie zasili w drugą stronę. Czyli tak, plus po zapłonie > dioda w kierunku żarówki > żarówka> D+ choć dioda może być przed żarówką jak i za żarówką tylko kierunku nie pomyl katoda w kierunku D+ To rozwiąże problem. Ale jak pisałem dla mnie...
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
Pewnie, że da radę a bezpiecznik zakładasz stosownie do pobieranego prądu na przewodzie zasilającym (kablu), szeregowo np. szklany w takiej obudowie: [url=https://www.avmarket.eu/gniazdo-bez... lub nożowy w takiej obudowie: [url=https://sklep.avt.pl/pl/products/gn...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Musisz zobaczyc czy kuca ci napiecie przy wzmacniaczach czy w calym aucie ogolnie. Jak w aucie to sprawdz polaczenia akumulatora do silnika, zarowno masa jak i + alternatora (czasem jeszcze idzie przez rozrusznik lub jakies bezpieczniki, to tez sprawdz gdzie wystepuja spadki). Jesli okaze sie ze wina lezy tam to oczysc wszystkie polaczenia, najlepiej...
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
alternator ma 2 przewody - gruby to ładowanie -> do plusa akumulatora cienki to kontrolka która służy do wzbudzenia -> do żaróweczki której drugi kabel do plusa po stacyjce moduł cut-off ma za zadanie wyłączać zaworek w gaźniku przy hamowaniu silnikiem dla oszczędności paliwa, w praktyce to nic to nie zmienia ;) także zaworek w gaźniku też pod...
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Alternator może mieć duży problem z jego doładowaniem.
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
styk oznaczony jako + łaczysz z kablem zakońconym kabeloczkiem.Podpinasz to do plusa zasilacza regulowanego.Masę zasilacza podpinasz do masy regulatora (tam gdzie się go przykręca).Na szczotki dajesz zaróweczkę 12V.Ustawiasz zasilacz na około 12V .Zarówka się swieci.Podkręcasz,i przy około 14-15 V zarówka gaśnie. Natomiast sprawdzić ten przerzutnik...
Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Jak chcesz dać osobny kabel prosto z akumulatora, to koniecznie musisz dać odpowiedni bezpiecznik zaraz przy + akumulatora.
Na pewno wystarczy kabel o dużo mniejszym przekroju niż dla 12-tu woltów przy tej samej mocy. Zastanawia mnie kwestia mechaniczna, a konkretnie "mocowa". Załóżmy że średnie obroty alternatora powinny być na poziomie 3500/min. (teoretycznie). Załóżmy również, że wiatrak w sprzyjających warunkach osiągnie 100 obr/min. Przekładnia musi zwiększyć obroty...
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
proponuję sprawdzić straty na kablach oraz czy świece żarowe nie grzeją "na stałe" sprecyzuj co oznacza odłączony - na chodzącym silniku odłączyłeś gruby kabel + (B+)? Jeżeli tak to nie dziw się że alternator "pokazał kolano"
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Panowie czy moglibyście prościej... :) Nie jestem w tych tematach biegły. Krok po kroku opisać, który kabel z jakiego wyjścia gdzie podłączyć. Dodano po 51 Patrząc na schemat podłączenia z jednego z powyższych linków, widać podłączone tylko dwa przewody do alternatora. Czy to wystarczy? http://i57.tinypic.com/4kiiyg.jpg Jak chcesz to możesz sobie tez...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Niezależna instalacja i dodatkowe, dedykowane gniazdo to lepsze rozwiązanie. Schemat nie jest w zasadzie potrzebny. Podłączasz kabel ( 16 mm2 ) pod akumulator przez bezpiecznik 30A, i przekaźnik uruchamiany z lini 61 - ( alternator ładuje ), wtedy dyskryminator nie jest potrzebny.
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Witam Chce zmontować nowy kabel od alternatora do akumulatora tylko nie moge znaleźć jaki ma być,większość jakie znajduje są do 70c, a pod maską bywa z jest ponad 100c. Na kablu będą zamontowane wentylatory 3x40a Alternator 220a lub 250a Są kable awg do 200c tylko 50mm to już dość duży koszt Co kupić i jakie kupić proszę o pomoc??
Witam, mam pytanie odnośnie kabli na alternatorze. Od czego jest kabel biały, a od czego jest kabel czerwony? https://obrazki.elektroda.pl/4268809000_...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
To mogą być świece żarowe. Jeśli chcesz mieć taki bajer to znajdź cienki niebieski kabel koło rozrusznika, to będzie kontrolka ładownia, gdy odpalisz i alternator zacznie ładować pojawi się tam + aż do zgaszenia silnika. Będzie zgodnie z przepisami, że DRL zapalają się po odpaleniu silnika.
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Każdy choć trochę ogarnięty stwierdzi Tak ale na akumulatorze jest rozdział na sam akumulator i na WSZYSTKIE odbiorniki. Także ci inż. VAGiny to zwykli idioci jak przypuszczam, żadnego nie znam ososbiście, rozwiązanie niepraktyczne i nieprzemyślane. Ja ich nie posądzam o rozrzutność, ale biorę w ciemno fakt, że skoro taki przekrój przewodu tam jest,...
Witam! Jaki powinien być przekrój kabla z alternatora do akumulatora w c-385 w alternatorze 6-diodowym?
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
obcięcie tej kleimy nie bedzie takie proste bo kabel jest krótki. I może pózniej nie dostać do słupka akumulatora Obcinasz i zaprasujesz oczko M8 przykręcasz pod śrube w klemie. Nie masz dużej prasy poszukaj kto ma. np. http://obrazki.elektroda.pl/6271948200_1...
Witam, Mam ten sam problem, nie mam ładowania akumulatora. Nie wymieniałem alternatora, Sprawdziłem na początek wzbudzenie na pinie przy alternatorze, brązowy kabel nie ma prądu, Po podaniu prądu alternator ładuje normalnie, Na szarym też nie mam nic ale to jest kontrola. Może być uszkodzony regulator? czy coś ze sterownikiem będzie? Oba kable od sterownika...
kabel alternator akumulator matiz alternator kabel alternator grubość kabel
pompa multipleksowa kaseta atramentem gasnie silnik skacza obroty
pompa ciepla problem amplituner r8040 przestrojenie
Wymiana linki zaworu w zmywarce Siemens SF64T352EU/44 Suzuki SX4 2009 1.9 Diesel kręci, ale nie odpala